Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 18-05-2010
У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
П’яте скликання
(Тридцять четверта сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від «14» травня 2010 року № 1601
Про обласний бюджет на 2010 рік
Керуючись Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" (п.17 частини 1 статті 43), Бюджетним кодексом України із змінами та доповненнями, Законом України „Про Державний бюджет України на 2010 рік”, іншими чинними нормативно-правовими актами з цих питань за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Установити загальний обсяг доходів обласного бюджету на 2010 рік у сумі 1 635 948,7 тис.грн., у тому числі:
відповідно до Закону України “Про Державний бюджет України на 2010 рік” обсяг дотації вирівнювання у сумі 338039,8 тис.грн., додаткової дотації на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів у сумі 19 730,6 тис.грн. та субвенцій з державного бюджету у сумі 986909,1 тис.грн.;
згідно з рішенням Сарненської районної ради від 14.05.2010 № 923 обсяг іншої субвенції обласному бюджету з районного бюджету Сарненського району у сумі 1000,0 тис.грн.
Обсяг доходів загального фонду бюджету визначити у сумі 1 506 229,1 тис.грн., спеціального фонду бюджету у сумі 129 719,6 тис.грн., у тому числі бюджету розвитку 16 922 тис.грн. (додаток 1).
2. Затвердити загальний обсяг видатків обласного бюджету на 2010 рік у сумі 1 635 948,7 тис.грн., у тому числі обсяг видатків загального фонду бюджету у сумі 1 505 879,1 тис.грн., кредитування загального фонду бюджету у сумі 350 тис.грн. та видатків спеціального фонду бюджету у сумі 129 719,6 тис.грн. за тимчасовою класифікацією видатків та кредитування місцевих бюджетів (додаток 2) та головними розпорядниками коштів (додаток 3).
3. Установити розмір оборотної касової готівки обласного бюджету у сумі 4 000,0 тис.грн.
4. Затвердити обсяги міжбюджетних трансфертів (додаток 4) на 2010 рік:
дотації вирівнювання місцевим бюджетам з державного бюджету у сумі 1 755 959,5 тис.грн.;
додаткової дотації на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів області відповідно до статті 36 Закону України “Про Державний бюджет України на 2010 рік” у сумі 19 730,6 тис.грн.;
коштів, що передаються до державного бюджету з бюджету м.Кузнецовська у сумі 15 354,8 тис.грн.;
субвенцій із загального фонду державного бюджету (окремо за видами) місцевим бюджетам у сумі 914 745,3 тис.грн.;
іншої субвенції із загального фонду обласного бюджету на пільгове медичне обслуговування громадян, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС – 16 282,4 тис.грн;
субвенцій із спеціального фонду державного бюджету місцевим бюджетам у сумі 72 163,8 тис.грн.
5. Установити, що перерахування дотації вирівнювання місцевим бюджетам здійснюється шляхом застосування нормативів щоденних відрахувань від надходжень доходів до загального фонду державного бюджету, що надійшли на аналітичні рахунки обліку доходів Державного бюджету України на відповідній території згідно із додатком 4 до цього рішення.
Установити, що перерахування коштів, що передаються до державного бюджету з бюджету м.Кузнецовська здійснюється за рахунок фактичних надходжень доходів, що враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів місцевого бюджету, згідно з нормативом щоденних відрахувань, визначених у додатку 4 до цього рішення.
6. Установити обсяг повернення кредитів до спеціального фонду обласного бюджету у сумі 195,3 тис.грн. та розподілити надання кредитів з обласного бюджету у сумі 545,3 тис.грн., в тому числі із загального фонду бюджету – 350 тис.грн. та спеціального фонду – 195,3 тис.грн. (додаток 5).
7. Установити обсяг резервного фонду обласного бюджету на 2010 рік у сумі 2270 тис.грн.
8. Затвердити перелік захищених статей видатків загального фонду обласного бюджету на 2010 рік за їх економічною структурою відповідно до статті 27 Закону України “Про Державний бюджет України на 2010 рік”:
оплата праці працівників бюджетних установ;
нарахування на заробітну плату;
придбання медикаментів та перев'язувальних матеріалів;
забезпечення продуктами харчування;
оплата комунальних послуг та енергоносіїв;
поточні трансферти населенню;
поточні трансферти місцевим бюджетам.
9. Затвердити в складі видатків обласного бюджету кошти на реалізацію державних та регіональних галузевих програм на загальну суму 27 363,7 тис.грн. (додаток 6).
10. Установити, що перерозподіл бюджетних призначень у межах загального обсягу головного розпорядника коштів обласного бюджету за функціональною класифікацією, збільшення бюджетних призначень на видатки розвитку за рахунок зменшення бюджетних призначень на видатки споживання окремо по загальному та спеціальному фондах, що призводить до зміни затверджених бюджетних призначень по загальному та спеціальному фондах, здійснюється головним фінансовим управлінням обласної державної адміністрації за погодженням із постійною комісією обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків.
Надати право головному фінансовому управлінню облдержадміністрації у процесі виконання обласного бюджету у виняткових випадках за об╜рунтованим поданням головного розпорядника коштів обласного бюджету здійснювати перерозподіл видатків за економічною класифікацією в межах загального обсягу його бюджетних призначень по загальному та спеціальному фондах.
Відповідно до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 07 грудня 2006 року № 330-к “Про граничну чисельність структурних підрозділів обласної державної адміністрації” з урахуванням змін та доповнень головному фінансовому управлінню облдержадміністрації після державної реєстрації в установленому законодавством порядку вносити відповідні зміни до назв головних розпорядників коштів обласного бюджету та до розпису обласного бюджету.
Надати право головному фінансовому управлінню облдержадміністрації при внесенні змін та доповнень до бюджетної та відомчої класифікації приводити у відповідність до неї доходи і видатки обласного бюджету.
11. Установити, що керівники бюджетних установ утримують чисельність працівників та здійснюють фактичні видатки на заробітну плату, включаючи видатки на премії та інші види заохочень чи винагород, матеріальну допомогу, лише в межах фонду заробітної плати, затвердженого для бюджетних установ у кошторисах або планах використання бюджетних коштів.
12. Доручити обласній державній адміністрації затвердити ліміти споживання енергоносіїв у фізичних обсягах в розрізі головних розпорядників коштів обласного бюджету, виходячи з обсягів призначень, затверджених їм на 2010 рік.
Розпорядникам бюджетних коштів забезпечити укладання угод по кожному виду енергоносіїв у межах встановлених відповідним головним розпорядником бюджетних коштів об╜рунтованих лімітів споживання у натуральних одиницях відповідно до встановлених асигнувань.
Розпорядникам коштів обласного бюджету при виконанні бюджету забезпечити у повному обсязі проведення розрахунків за електричну енергію, теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв'язку, які споживаються бюджетними установами, не допускаючи будь-якої простроченої заборгованості з оплати вищезазначених товарів та послуг.
13. Розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють відповідні видатки за загальним фондом бюджету тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов’язань минулих років, узятих на облік в органах Державного казначейства України.
Розпорядники бюджетних коштів беруть зобов’язання за спеціальним фондом бюджету виключно в межах відповідних фактичних надходжень до спеціального фонду бюджету.
Видатки, пов’язані з утриманням бюджетних установ (крім захищених статей видатків обласного бюджету), можуть здійснюватися розпорядниками бюджетних коштів у разі, якщо відсутня прострочена заборгованість із заробітної плати, стипендій, а також за спожиті комунальні послуги та енергоносії.
За наявності простроченої заборгованості із заробітної плати, стипендій, а також за спожиті комунальні послуги та енергоносії розпорядники бюджетних коштів в межах бюджетних асигнувань за загальним фондом не беруть бюджетні зобов'язання та не здійснюють платежі за іншими заходами, пов’язаними з функціонуванням бюджетних установ (крім захищених видатків бюджету), до погашення такої заборгованості.
14. Якщо обсяги власних надходжень бюджетних установ перевищують відповідні витрати, встановлені рішенням про обласний бюджет, розпорядник бюджетних коштів передбачає спрямування таких сум у першу чергу на погашення заборгованості з оплати праці, нарахувань на заробітну плату, стипендій, комунальних послуг та енергоносіїв.
У разі, якщо відсутня така заборгованість, розпорядник бюджетних коштів спрямовує:
50 відсотків коштів - на заходи, які здійснюються за рахунок відповідних надходжень;
50 відсотків коштів - на заходи, які необхідні для виконання основних функцій, але не забезпечені коштами загального фонду бюджету за відповідною бюджетною функцією.
При цьому розпорядник бюджетних коштів здійснює перерозподіл обсягів взятих бюджетних зобов’язань за загальним фондом бюджету для проведення видатків за цими зобов’язаннями із спеціального фонду бюджету.
15. Міським, районним, селищним, сільським радам при затвердженні відповідних бюджетів забезпечити в повному обсязі потребу в асигнуваннях на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених чинним законодавством умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати; на проведення розрахунків за електричну енергію, теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв'язку, які споживаються бюджетними установами, не допускаючи будь-якої простроченої заборгованості із зазначених видатків. Установити ліміти споживання енергоносіїв у фізичних обсягах по кожній бюджетній установі, виходячи з обсягів призначень, затверджених головним розпорядникам бюджетних коштів у рішеннях про відповідні бюджети на 2010 рік.
16. Надати право обласній державній адміністрації за погодженням з постійною комісією обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків протягом 2010 року в міжсесійний період здійснювати внесення змін до доходів та видатків обласного бюджету за рахунок міжбюджетних трансфертів з державного та інших місцевих бюджетів, розподіл і перерозподіл обсягів субвенцій між місцевими бюджетами.
17. Відповідно до статті 4 Закону України „Про джерела фінансування дорожнього господарства України” затвердити спрямування коштів спеціального фонду обласного бюджету на фінансування витрат, пов’язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням автомобільних доріг на 2010 рік за напрямом „поточні видатки” – 12 753 тис.грн., „капітальні видатки” – 5 764,6 тис.грн.
Доручити обласній державній адміністрації, за погодженням з постійною комісією обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків затвердити Перелік доріг, що фінансуватимуться за рахунок податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин та механізмів, а також плати за придбання торгових патентів пунктами продажу нафтопродуктів, на підставі пропозицій районних державних адміністрацій та міських виконавчих комітетів.
Дозволити обласній державній адміністрації, за погодженням з постійною комісією обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків, на суму перевиконання податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин та механізмів, а також плати за придбання торгових патентів пунктами продажу нафтопродуктів понад обсяги, затверджені в обласному бюджеті на 2010 рік, проводити видатки за напрямами, затвердженими розпорядженням голови обласної державної адміністрації.
18. Надати право обласній державній адміністрації, за погодженням з постійною комісією обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків, розподіляти залишок коштів бюджету розвитку обласного бюджету, що утворився станом на 01.01.2010, по об’єктах та нерозподілений резерв по капітальних вкладеннях бюджету розвитку поточного року.
19. Надати право обласній державній адміністрації, за погодженням з постійною комісією обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків, у міжсесійний період виділяти з резервного фонду обласного бюджету місцевим бюджетам інші субвенції для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій з подальшим затвердженням на сесії обласної ради.
20. Дозволити облдержадміністрації відповідно до статті 50 Закону України „Про Державний бюджет України на 2010 рік” отримувати за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку на договірних умовах без нарахування відсотків за користування цими коштами :
позики на покриття тимчасових касових розривів місцевих бюджетів, пов’язаних із забезпеченням захищених видатків загального фонду, в першу чергу на оплату праці працівників бюджетних установ та нарахування на заробітну плату, придбання продуктів харчування і медикаментів, оплату комунальних послуг та енергоносіїв;
середньострокові позики у разі невиконання у відповідному звітному періоді розрахункових обсягів доходів обласного бюджету на 2010 рік, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів та передбачені у додатку 6 до цього Закону.
21. Відповідно до статей 14-1 і 69 Бюджетного кодексу України та 65 і 70 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” дозволити обласній державній адміністрації тимчасово вільні кошти обласного бюджету розміщувати на депозитних рахунках в установах банків відповідно до порядку, визначеного Кабінетом Міністрів України.
22. Затвердити перелік об’єктів, видатки на які у 2010 році будуть здійснюватися за рахунок коштів бюджету розвитку обласного бюджету (додаток 7).
23. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків (Хомич О.В.).
24. Додатки 1-7 до цього рішення є його невід’ємною частиною.
Перший заступник голови обласної ради В.А.Королюк
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту обласного бюджету на 2010 рік
Формування доходної частини бюджетів районів і міст обласного підпорядкування, а також обласного бюджету на 2010 рік проведено Міністерством фінансів України відповідно до вимог Бюджетного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 05.09.2001 року № 1195 (зі змінами та доповненнями) та Закону України „Про Державний бюджет України на 2010 рік”.
При обрахунку індексу відносної податкоспроможності на 2010 рік, як і на 2009 рік, застосовано метод екстраполяції, який дав можливість більш точно врахувати динаміку податкоспроможності кожного окремого місцевого бюджету.
Збережено також коефіцієнт регіонального вирівнювання, застосування якого для кожної території дозволило знизити диспропорцію між місцевими бюджетами області.
Таким чином, як і в минулі базові періоди, для забезпечення реалізації спільних соціально-економічних і культурних програм територіальних громад області у 2010 році до складу джерел доходів обласного бюджету будуть зараховуватися по 25 відсотків від контингенту надходжень податку з доходів фізичних осіб та плати за землю, які справляються на території області.
Крім цього, відповідно до статті 34 Закону України „Про Державний бюджет України на 2010 рік” на рахунок обласного бюджету буде спрямовуватися в повному обсязі плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, видача яких здійснюється регіональним управлінням департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів ДПА України у Рівненській області, а також інших податків і зборів, передбачених статтями 64,66,69 Бюджетного кодексу України, а саме:
- плата за видачу ліцензій і сертифікатів (в області їх видача здійснюється: головним управлінням житлово-комунального господарства облдержадміністрації щодо плати за ліцензії з централізованого водопостачання та водовідведення водопровідно-каналізаційними підприємствами області, а також організації роботи з ліцензування господарської діяльності з виробництва теплової енергії, транспортування її магістральними та місцевими тепловими мережами; головним управлінням агропромислового розвитку облдержадміністрації з ліцензування роздрібної торгівлі пестицидами та агрохімікатами);
- податок на прибуток підприємств, що у комунальній власності (прогнозна сума на рік визначена з урахуванням даних головного управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації);
- плата за утримання дітей у школах-інтернатах (передбачається за даними управління освіти і науки облдержадміністрації);
- плата за оренду майна, що у комунальній власності (передбачена згідно пропозицій відділу Рівненської обласної ради з питань управління об’єктами спільної власності територіальних громад області);
- інші надходження, що не визначені кодами бюджетної класифікації та суми до з’ясування (до складу таких надходжень належать зарахування від реєстрації іноземних інвестицій; повернення невикористаних коштів за минулі роки; повернення коштів згідно актів ревізій та перевірок).
Пунктом 20 статті 34 Закону України „Про Державний бюджет України на 2010 рік” також установлено зарахування до доходів загального фонду 80 відсотків коштів, отриманих підприємствами, установами та організаціями, що утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів, за здані у вигляді брухту і відходів золото, платину, метали платинової групи, дорогоцінне каміння, і 50 відсотків коштів, отриманих цими підприємствами, установами та організаціями за здане у вигляді брухту і відходів срібло (у 2009 році такі кошти до загального фонду обласного бюджету не надходили).
З врахуванням зазначеного, доведений Міністерством фінансів України розрахунковий обсяг власних доходів загального фонду обласного бюджету склав 233 213,4 тис.грн., з яких 230 633,6 тис.грн. - доходи, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів (до рівня фактичних надходжень у 2009 році - 109,6 відсотка) та 2 579,8 тис.грн. – доходи, що не враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів (156,1 відсотка при середньообласному показнику відповідно 110,7 та 99,6 відсотка та середньому по Україні відповідно 113,4 та 109,3 відсотка).
У зв’язку з тим, що Міністерством фінансів України розрахункові показники на 2010 рік доведені узагальнено по окремих групах доходів загального фонду, головним фінансовим управлінням облдержадміністрації розроблено індивідуальні прогнозні обсяги надходжень по кожному із визначених доходних джерел, що будуть формувати доходну частину обласного бюджету у 2010 році.
Враховуючи реальну оцінку їх базового обсягу та розрахунки окремих галузевих управлінь облдержадміністрації, підприємств, установ і організацій – платників податків, відображені у додатку 1 до проекту рішення обласної ради „Про обласний бюджет на 2010 рік” доходи, що враховуються при визначенні між бюджетних трансфертів склали 886643,6 тис.грн. та доходи, що не враховуються при визначенні між бюджетних трансфертів - 2079,8 тис.грн.
Крім власних доходів, Мінфіном на 2010 рік до загального фонду обласного бюджету передбачені надходження з державного бюджету дотації вирівнювання в сумі 338 039,8 тис.грн., додаткової дотації на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів – 19 730,6 тис.грн. та ряд субвенцій на соціальний захист та соціальне забезпечення населення та інших субвенцій на загальну суму 914 745,3 тис.грн.
Обсяг надходжень до спеціального фонду обласного бюджету сформовано відповідно до статті 47 Закону України „Про Державний бюджет України на 2010 рік” та відображено за видами джерел доходів у додатку 1 до проекту рішення обласної ради „Про обласний бюджет на 2010 рік”.
Видатки та кредитування загального фонду обласного бюджету обраховано в сумі 1 505 229,1 тис.грн., що на 403 043,6 тис.грн. більше, ніж у 2009 році.
Обсяг видатків обласного бюджету на 2010 рік порівняно з минулим роком зріс на 23 відсотки, що обумовлено додатковою потребою в коштах на енергоносії, у зв’язку з підвищенням цін на продукти харчування і медикаменти та з підвищенням розміру мінімальної заробітної плати.
Обсяги видатків на оплату праці працівників обласних установ бюджетної сфери визначені з урахуванням:
- підвищення розміру посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС з 1 січня – 555 грн., з 1 квітня – 567 грн., з 1 липня – 570 грн., з 1 жовтня – 586 грн., з 1 грудня – 600 грн. на місяць із збереженням міжпосадових (міжкваліфікаційних) співвідношень в оплаті праці за коефіцієнтами ІІІ етапу Єдиної тарифної сітки;
підвищення розмірів мінімальної заробітної плати з 1 січня – 869 грн., з 1 квітня – 884 грн., з 1 липня – 888 грн., з 1 жовтня – 907 грн., з 1 грудня – 922 грн. на місяць.
При цьому, враховано кошти на встановлення посадових окладів працівникам, у яких вони менші за мінімальну заробітну плату на рівні мінімальної заробітної плати; на індексацію заробітної плати працівників відповідно до Закону України „Про індексацію грошових доходів населення” та на забезпечення додаткових виплат працівникам освіти, охорони здоров’я, і культури.
У проекті обласного бюджету на 2010 рік на фінансування закладів освіти передбачено спрямувати 177314,4 тис.грн., що на 44 232,7 тис.грн. або на 33,2 відсотка більше порівняно із затвердженим обсягом видатків минулого року з урахуванням внесених змін.
У ході формування вищезазначених видатків враховано положення Законів України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту”, „Про позашкільну освіту”, „Про охорону дитинства”.
На поточні видатки закладів освіти планується спрямувати 148969,5 тис.грн. або 84,0 відсотка усіх асигнувань, на розвиток матеріальної бази – 28344,9 тис.грн. або 16,0 відсотків. Із загальної суми поточних видатків 61576,0 тис.грн. виділяється на виплату заробітної плати, 9147,3 тис.грн. - на оплату комунальних послуг та енергоносіїв.
Видатки на харчування вихованців шкіл-інтернатів передбачено виходячи з визначених законодавством натуральних норм, цін, що склалися у поточному році, з врахуванням прогнозованого індексу споживчих цін на 2010 рік, контингенту вихованців, учнів та планової кількості діто-днів харчування. Середня вартість планового діто-дня харчування становить 31,30 грн. Костопільському обласному ліцею - інтернату спортивного профілю, зокрема, застосовано норми харчування відповідно до рішення обласної ради від 09.01.2006 №730. Вартість планового дитино-дня – 44,70 гривень.
Враховано видатки на поточні господарські потреби.
Видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв заплановані з урахуванням діючих тарифів на енергоносії, враховано перехід Клеванської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату № 2 на газове опалення, опалення електрокотлами спортивного залу Костопільського обласного ліцею - інтернату спортивного профілю, розширення після реконструкції площ Острозької спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів для глухих дітей.
Враховано видатки на погашення кредиторської заборгованості на початок 2010 року.
Капітальні видатки враховують придбання корекційних засобів навчання та реабілітаційного обладнання інтернатними закладами для дітей з вадами фізичного та/або розумового розвитку та дітей, які потребують тривалого лікування. Передбачене придбання навчального, мультимедійного обладнання, бандур для класів художньо-естетичного напряму „Кобзарство”, медичного, спортивного обладнання та обладнання для пралень, автобуса Костопільському ліцею-інтернату спортивного профілю, легкового автомобіля Чудельській спеціальній загальноосвітній школі-інтернату №2, автомобіля вантажо-пасажирського центру науково-технічної творчості учнівської молоді, інтерактивного тиру Острозькому обласному військово-спортивному ліцею-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою, скануючого електронного мікроскопа Малій академії наук учнівської молоді.
Більшість будівель закладів освіти обласного підпорядкування є пристосованими, мають вік понад 50 років, окремі збудовано на початку та в першій половині минулого століття. Потреба установ освіти на проведення ремонтно-будівельних робіт на 2010 рік складає 55,4 млн.грн., передбачено – 15,3 млн.грн., або 27,6 відсотка. Кошти визначено з урахуванням першочергово рекомендацій за результатами проведеної паспортизації технічного стану будівель, завершення розпочатих в минулих роках робіт. Плануються ремонти та реконструкція дахів, навчальних корпусів, систем опалення, електромереж, санвузлів та харчоблоків з метою відповідності санітарним нормам.
Видатки на стипендії студентам 3-х вищих навчальних закладів I-II рівнів акредитації обласної комунальної власності передбачені в сумі 10428,9 тис.грн., що на 1057,5 тис.грн. або на 11,3 відсотка більше порівняно з минулим роком. Відповідно до ст.54 Закону України „Про Державний бюджет на 2010 рік” враховано розмір мінімальної ординарної академічної стипендії для студента вищого навчального закладу І-ІІ рівня акредитації – 400 гривень на місяць та 1160 грн. студентам з числа сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
За рахунок коштів по галузі „Освіта” в 2010 році буде утримуватися 3 загальноосвітні школи-інтернати, з яких 1 санаторна, Олександрійська школа-інтернат для дітей-сиріт та дітей, які залишилися без піклування, дитячий будинок, дванадцять спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів, два ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою, чотири позашкільних заклади, три вищих навчальних заклади I-П рівнів акредитації, 3 заклади післядипломної освіти, психолого-медико-педагогічна консультація, також передбачені кошти на проведення заходів у сфері освіти, освітні програми: „Вчитель”, „Обласна програма забезпечення загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання з природничо-математичних і технологічних дисциплін”, „Програма розвитку освіти в області на 2006-2010 роки”, „Програма інформатизації освітньо-виховної діяльності навчальних закладів області на 2006-2010 роки”, „Програма забезпечення державної політики у сфері міжнаціональних відносин та розвитку культур національних меншин Рівненщини на 2007-2010 роки”, „Програма роботи з обдарованою молоддю області на 2007-2010 роки”, „Програма підвищення безпеки дорожнього руху в Рівненській області на 2008-2012 роки” та „Програма підтримки молоді в області на 2009-2015 роки”. На реалізацію прийнятих обласною радою програм заплановані видатки в сумі 5315,1 тис.грн. (додаток 6).
На виплату державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомних батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях за принципом „гроші ходять за дитиною” передбачено субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам області в сумі 4549,5 тис.грн.
На функціонування обласних установ і проведення заходів по охороні здоров'я на 2010 рік видатки із загального фонду обласного бюджету визначені в сумі 271736,9 тис.грн., що більше порівняно із затвердженим обсягом видатків з врахуванням змін на 2009 рік на 38862,0 тис.грн. або 16,7 відсотка.
На оплату праці працівникам установ і закладів охорони здоров'я передбачається виділити з обласного бюджету 149882,8 тис.грн., що складає 55,2 відсотка до загального обсягу видатків на галузь. На зазначену мету видатки збільшені в порівнянні з попереднім роком на 29508,5 тис.грн. або 24,5 відсотка.
Видатки на придбання медикаментів і перев’язувальних матеріалів в лікувальних закладах передбачаються в сумі 23346,1 тис.грн. У видатках обласної клінічної лікарні передбачено на придбання медикаментів для хворих з пересадженою ниркою і нирковою недостатністю – 7197,0 тис.грн.
На безоплатне зубопротезування пенсіонерів, інвалідів, учасників бойових дій передбачається 60,0 тис.грн., на придбання слухових апаратів для інвалідів Великої Вітчизняної війни, учасників бойових дій - 98,0 тис.грн.
Обсяг витрат на харчування хворих становить 10843,1 тис.грн. Розрахункові норми на придбання продуктів харчування на одного хворого в день становлять в обласному госпіталі для інвалідів війни 21,0 грн., в обласному онкологічному диспансері – 7,4 грн., територіальному медичному об’єднанні „Психіатрія” – 6,6 грн., територіальному медичному об’єднанні „Фтизіатрія” – 6,5 грн., санаторіях для хворих на туберкульоз – 4,9 грн., обласній дитячий лікарні – 4,7 грн., обласній клінічній лікарні – 6,6 грн., перинатальному центрі - 5,0 грн., в інших лікарнях і диспансерах – 6,7 грн. Харчування дітей в Будинку дитини передбачено з розрахунку 7,5 грн. в день на одну дитину, Клеванському ревматологічному санаторії – 4,7 гривень.
На проведення розрахунків за енергоносії, що споживаються бюджетними установами охорони здоров'я, кошти передбачені в сумі 22141,5 тис.грн., що більше на 2166,6 тис.грн. або 10,8 відсотка порівняно з 2009 роком.
У видатках на утримання обласних психіатричних лікарень та протитуберкульозних закладів передбачені в повному обсязі видатки на відшкодування бюджетними організаціями пільгових пенсій при достроковому виході на пенсію в сумі 1115,0 тис.грн.
На придбання предметів довгострокового користування та проведення капітальних ремонтів в обласних закладах охорони здоров’я передбачено 1030,6 тис.грн., в тому числі 475,0 тис.грн. на погашення кредиторської заборгованості за 2009 рік.
У видатках на охорону здоров'я враховані цільові кошти в сумі 8060,9 тис.грн. на забезпечення реалізації заходів Комплексної програми „Цукровий діабет” і лікування нецукрового діабету.
Для забезпечення реалізації обласної програми забезпечення профілактики ВІЛ- інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ- інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки передбачено 1250,0 тис.грн.
В обласних лікувальних закладах розгорнуто 4310 ліжок, в тому числі 3855 стаціонарних, 330 санаторних і 125 ліжок в Будинку дитини.
Соціальний захист та соціальне забезпечення
З метою забезпечення гарантованого рівня надання населенню соціальних послуг передбачено цільові субвенції з державного бюджету для районних бюджетів і бюджетів міст обласного значення в сумі 912288,0 тис.грн, зокрема:
- на допомогу сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам та тимчасову державну допомогу дітям в сумі 795046,2 тис.грн., що на 195622,0 тис.грн. більше, ніж затверджено з урахуванням змін у 2009 році;
- на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу, послуг зв’язку та інших передбачених законодавством пільг та компенсацію за пільговий проїзд в сумі 112692,6 тис.грн., що на 25017,7 тис.грн. більше, ніж затверджено з урахуванням змін у 2009 році.
Крім того, із спеціального фонду державного бюджету для області передбачено субвенцію для надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати, вивезення побутового сміття та рідких нечистот в сумі 71757,2 тис.грн. що на 6060,7 тис.грн. більше, ніж затверджено з урахуванням змін у 2009 році.
В обласному бюджеті видатки на соціальний захист та соціальне забезпечення передбачаються в сумі 57223,9 тис.грн., з них на утримання установ соціального захисту та соціального забезпечення - 37162,6 тис.грн., на пільгове медичне обслуговування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи – 16282,4 тис.грн., які будуть спрямовані як субвенція з обласного бюджету місцевим бюджетам.
Відповідно до Закону України “Про психіатричну допомогу” передбачено 488,3 тис.грн. на виплату допомоги на догляд за інвалідом І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу.
Затверджені видатки у сумі 485,9 грн. на компенсаційні виплати інвалідам на бензин, ремонт, техобслуговування автотранспорту та транспортне обслуговування і встановлення телефонів інвалідам І та ІІ групи.
На поховання учасників бойових дій враховані видатки в сумі 200,0 тис.грн.
В проекті обласного бюджету видатки на соціальні програми в галузі сім’ї, молоді, жінок та дітей визначені в сумі 4063,2 тис.грн.
На оплату праці працівникам установ і закладів з питань сім’ї, молоді, жінок та дітей передбачається виділити з обласного бюджету 926,7 тис.грн., що складає 22,8 відсотка до загального обсягу видатків на галузь. На зазначену мету видатки збільшені в порівнянні із затвердженими призначеннями з врахуванням внесених змін на 2009 рік на 131,9 тис.грн. або 16,6 відсотка.
На проведення розрахунків за енергоносії та комунальні послуги, що споживаються та надаються установам і закладам з питань сім’ї, молоді, жінок та дітей передбачені кошти в сумі 69,9 тис.грн., що на 13,7 тис.грн., або 24,3 відсотка більше порівняно з 2009 роком. Зростання обсягу коштів також пов'язано з необхідністю опалення приміщення обласного соціального гуртожитку для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
На заходи по реалізації обласної програми відпочинку та оздоровлення дітей в літній період передбачено 1863,5 тис.грн., в складі яких заплановано ресурс на оздоровлення та відпочинок дітей працівників агропромислового комплексу.
Також на завершення ремонтних робіт закладів, що надають соціальні послуги дітям та молоді, а саме Рівненського обласного соціального гуртожитку, заплановано субвенція з державного бюджету в сумі 1080,0 тис.грн.
В проекті обласного бюджету видатки на культуру і мистецтво передбачаються в сумі 33543,7 тис.грн., що на 5876,6 тис.грн. або на 21,2 відсотка більше затверджених з врахуванням внесених змін призначень на 2009 рік.
Видатки на оплату праці працівників закладів культури становлять 10897,7 тис.грн. або на 28,4 відсотка більше затверджених видатків на дані цілі з урахуванням внесених змін на 2009 рік.
У зазначених видатках враховано обов’язкові та додаткові виплати працівникам культури відповідно до чинного законодавства.
На оплату комунальних послуг та спожитих енергоносіїв установам культури визначено 1348,7 тис.грн., що на 9,4 відсотка більше затверджених видатків на дані цілі з урахуванням внесених змін на 2009 рік.
На поповнення бібліотечного фонду бібліотек у 2010 році передбачаються капітальні видатки в сумі 459,0 тис.грн.
На виплату стипендій голови обласної державної адміністрації та голови обласної ради народним артистам, провідним творчим працівникам, ветеранам, пенсіонерам культури і мистецтва та грантів обдарованій молоді заплановано 53,0 тис.грн.
На проведення комплексу культурно-освітніх та мистецьких заходів загальнодержавного і місцевого значення спрямовується 555,3 тис.грн.
В проекті обласного бюджету на 2010 рік на галузь „Фізична культура і спорт” передбачені видатки в сумі 13637,4 тис.грн., що на 1498,0 тис.грн. або 12,3 відсотка більше уточнених призначень 2009 року.
В 2010 році з обласного бюджету буде утримуватись обласна школа вищої спортивної майстерності, обласний центр з інвалідного спорту "Інваспорт", обласна дитячо-юнацька спортивна школа та обласна дитячо-юнацька спортивна школа для інвалідів, обласний центр „Спорт для всіх” та здійснюватись заходи з фізичної культури і спорту обласного значення.
Видатки на оплату праці працівників закладів з питань фізичної культури і спорту становлять 3190,0 тис.грн. або на 11,9 відсотка більше в порівняні із затвердженими з урахуванням внесених змін на 2009 рік, на оплату комунальних послуг та спожитих енергоносіїв – 217,8 тис.грн., або більше на 61,4 відсотка.
Обсяг коштів, що спрямовується у 2010 році на проведення навчально-тренувальних зборів і змагань складає 2928,5 тис.грн., що на 1,2 відсотка більше ніж передбачено у минулому році.
На виплату стипендій голови обласної державної адміністрації та голови обласної ради провідним спортсменам і тренерам планується 1046,5 тис.грн., з яких 94,3 тис.грн. на виплату одноразових грошових винагород для інвалідів - спортсменів.
Як і у попередні роки, так і на 2010 рік в обласному бюджеті передбачено видатки на проведення навчально-тренувальних зборів і змагань спортивними клубами області в сумі 1343,1 тис.грн. та для надання фінансової підтримки фізкультурно-спортивному товариству „Колос” - 550,3 тис.грн.
Розрахунковий показник обсягу видатків на утримання органів місцевого самоврядування визначений на основі фінансових нормативів бюджетної забезпеченості та коригувального коефіцієнта до них з розрахунку на душу населення.
Видатки на утримання органів управління передбачені в сумі 82162,4 тис.грн. і збільшені в порівнянні з 2009 роком на 18835,5 тис.грн., або на 29,7 відсотка.
На функціонування обласної ради в 2010 році передбачається спрямувати 3933,4 тис.грн, з них 2782,6 тис.грн. – на заробітну плату з нарахуваннями працівників апарату ради.
Видатки на оплату енергоносіїв збільшені в порівнянні з 2009 роком на 34,1 відсотків і складають 758,0 тис.грн. Витрати на утримання установи (оплату транспортних послуг, послуг зв’язку, відрядження та інші господарські витрати) становлять 392,8 тис.грн.
З метою забезпечення реалізації вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 вересня 1992 року №530 „Про підготовку і випуск серії книг „Реабілітовані історією”, розпорядження голови облдержадміністрації від 7 жовтня 2003 року №508 „Про підготовку та випуск науково - документальної книги „Реабілітовані історією. Рівненська область” передбачається спрямувати 159,4 тис.грн. на утримання науково-редакційної групи та проведення пошукової роботи для підготовки третього тому науково – документальної книги.
На оплату праці з нарахуваннями працівників групи передбачено 117,6 тис.грн., оплату енергоносіїв – 11,4 тис.грн., господарські потреби – 30,4 тис.грн.
Згідно статті 24 Бюджетного кодексу України передбачаються видатки резервного фонду обласного бюджету в сумі 700,0 тис.грн.
На виконання заходів Програми організації рятування людей на водних об’єктах Рівненської області на 2009-2012 роки пропонується затвердити видатки в сумі 982,0 тис.грн.
На надання пільгових кредитів індивідуальним сільським забудовникам в обласному бюджеті на 2010 рік пропонується затвердити 500 тис.грн., (в тому числі за рахунок коштів загального фонду обласного бюджету 350 тис.грн. та спеціального фонду за рахунок повернення коштів, наданих в попередні роки – 150 тис.грн.), на витрати, пов’язані з обслуговуванням даного кредиту – 150 тис.грн.
На надання пільгового кредиту на розвиток сільського, зеленого туризму пропонується затвердити в обласному бюджеті 10,0 тис.грн. по спеціальному фонду, за рахунок повернення раніше наданих кредитів.
На надання кредитів молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на 2010 рік пропонується затвердити в обласному бюджеті по спеціальному фонду за рахунок повернення коштів, наданих в попередні роки 35,3 тис.грн.
Субвенцію на фінансування ремонту приміщень управлінь праці та соціального захисту виконавчих органів міських (міст республіканського в Автономній Республіці Крим і обласного значення), районних у містах Києві і Севастополі та районних у містах рад для здійснення заходів з виконання спільного із Світовим банком проекту "Вдосконалення системи соціальної допомоги", передбачену в сумі 406,6 тис.грн., за поданням головного управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації пропонується залишити на обласному бюджету не розподіленою у зв’язку із відсутністю погодження Міністерства праці.
Субвенцію на фінансування у 2010 році Програм–переможців Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування 2009 року в сумі 1377,0 тис.грн. пропонується розподілити відповідно до протоколу від 05.11.2009 №8 засідання ради Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування Володимирецькому району - 89,0 тис.грн. Гощанському району - 100 тис.грн., Демидівському району – 200,0 тис.грн., Костопільському району – 500,0 тис.грн., Млинівському – 188,0 тис.грн., Рівненському – 100,0 тис.грн., м.Дубно - 200 тис.грн., визначивши головним розпорядником коштів вказаної субвенції обласну раду.
За рахунок спеціального фонду обласного бюджету передбачені видатки на охорону навколишнього природного середовища в сумі 3111,2 тис.грн., з яких по поточних видатках - 1002,2 тис.грн. визначено головним розпорядником – головне управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації та по капітальних видатках – 2109,0 тис.грн. головний розпорядник коштів – головне управління з питань будівництва та архітектури облдержадміністрації.
На фінансування робіт, пов'язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом і утриманням автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг у населених пунктах, що належать до комунальної власності, а також на потреби дорожнього господарства, згідно статті 47 Закону України „Про Державний бюджет України на 2010 рік”, за рахунок коштів спеціального фонду обласного бюджету передбачено 18517,6 тис.грн., які планується спрямувати за напрямами: капітальні видатки – 5764,6 тис.грн., поточні видатки 12753,0 тис.грн.
Крім того, за рахунок надходження коштів від відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва передбачені видатки в сумі 100,0 тис.грн., які згідно п.9 Прикінцевих положень Закону України „Про Державний бюджет України на 2010 рік” спрямовуються виключно на освоєння земель для сільськогосподарських і лісогосподарських потреб, поліпшення відповідних угідь, охорону земель відповідно до розроблених програм та проектів землеустрою, проведення нормативної грошової оцінки землі, розмежування земель державної та комунальної власності.
Бюджет розвитку
Згідно ст.71 Бюджетного кодексу України пропонується затвердити надходження до бюджету розвитку обласного бюджету в сумі 34487,8 тис.грн., основними складовими якого є :
-кошти від повернення бюджетної позички, яка надавалася ОДП ДАК “Хліб України” під регіональне замовлення по зерну – 18560,9 тис.грн.;
-кошти від повернення бюджетних позичок, які надавалися ДП “Укрбурштин” - 4,9 тис.грн.
-кошти одержані з загального фонду – 15922,0 тис.грн.
Видатки обласного бюджету розвитку пропонується затвердити в сумі 34487,8 тис.грн., в тому числі на капітальні вкладення 34237,8 тис.грн., визначивши головним розпорядником коштів головне управління з питань будівництва та архітектури облдержадміністрації та на поповнення статутного фонду КП „Управління майновим комплексом” – 250,0 тис.грн., визначивши головним розпорядником коштів обласну раду.
Начальник головного
фінансового управління Л.В.Кушнер
Додаток 7
Перелік об’єктів,
видатки на які у 2010 році будуть здійснюватися за рахунок коштів бюджету розвитку обласного бюджету
Код типової відомчої класифікації видатків |
Назва головного розпорядника коштів |
|||
Код типової класифікації видатків та кредитування місц. бюджетів |
Найменування коду тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів |
Назва об’єктів відповідно до проектно - кошторисної документації |
Всього видатків на поточний рік, грн. |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
|
001 |
Обласна рада |
250 000 |
||
180409 |
Внески органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування у статутні фонди суб'єктів підприємницької діяльності |
Внески у статутний фонд КП „Управління майновим комплексом” Рівненської обласної ради |
250 000 |
|
191
|
Головне управління з пит.будівництва та архітектури облдержадміністрації |
|
35 237 838
|
|
150101 |
Капiтальнi вкладення |
в тому числі: |
35 237 838 |
|
- нерозподілений резерв від повернення позичок |
18 565 838 |
|||
- нерозподілений резерв |
15 672 000 |
|||
|
|
- за рахунок інших субвенцій обласному бюджету, з них: |
1 000 000 |
|
|
|
- переобладнання казарми військової частини №15 під терапевтичний корпус на 100 ліжок центральної районної лікарні, м.Сарни (в т.ч. коригування проектно-кошторисної документації) |
1 000 000 |
|
|
|
Р А З О М |
35 487 838 |
Перший заступник голови обласної ради В.А.Королюк