Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 23-12-2019У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від 23 січня 2009 року № 1092
Про обласний бюджет
на 2009 рік
Керуючись Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" (п.17 частини 1 статті 43), Бюджетним кодексом України із змінами та доповненнями, Законом України „Про Державний бюджет України на 2009 рік”, постанови Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року № 1036 „Деякі питання організації бюджетного процесу”, розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 грудня 2008 року № 543 „Про організацію бюджетного процесу в 2009 році” із змінами, інших чинних нормативно-правових актів з цих питань, за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Установити загальний обсяг доходів обласного бюджету на 2009 рік у сумі 1 231 768,4 тис.грн., у тому числі:
відповідно до Закону України “Про Державний бюджет України на 2009 рік” обсяг дотації вирівнювання у сумі 262 307,1 тис.грн., додаткової дотації на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів у сумі 19 730,6 тис.грн. та субвенцій з державного бюджету у сумі 693469,5 тис.грн.;
згідно рішення Сарненської районної ради від 14.01.2009 №590 обсяг іншої субвенції обласному бюджету з районного бюджету Сарненського району у сумі 500,0 тис.грн.
Обсяг доходів загального фонду бюджету затвердити у сумі 1 102 815,4 тис.грн., спеціального фонду бюджету у сумі 128 953,0 тис.грн., у тому числі бюджету розвитку 20 574,6 тис.грн. з них (додаток 1).
2. Затвердити загальний обсяг видатків обласного бюджету на 2009 рік у сумі 1 230 857,4 тис.грн., у тому числі обсяг видатків загального фонду бюджету у сумі 1 101 909,4 тис.грн. та видатків спеціального фонду бюджету 128 948,0 тис.грн. за функціональною (додаток 2) та відомчою (додаток 3) структурою бюджету.
3. Установити обсяг оборотної касової готівки обласного бюджету у сумі 2 000,0 тис.грн.
4. Затвердити обсяги міжбюджетних трансфертів (додаток 4) на 2009 рік:
- дотації вирівнювання місцевим бюджетам з державного бюджету у сумі 1 341 829,7 тис.грн.;
- додаткової дотації на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів області відповідно до статті 37 Закону України “Про Державний бюджет України на 2009 рік” у сумі 19 730,6 тис.грн.;
- коштів, що передаються до державного бюджету з бюджету м.Кузнецовська у сумі 15 821,1 тис.грн.;
- субвенцій із загального фонду державного бюджету (окремо за видами) місцевим бюджетам у сумі 622 033,7 тис.грн.;
- інших субвенцій із загального фонду обласного бюджету у сумі 15 936,1 тис. грн., в тому числі на пільгове медичне обслуговування громадян, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС – 15 736,1 тис.грн; обласному бюджету Волинської області на утримання психічно хворих 200,0 тис.грн.;
- субвенцій із спеціального фонду державного бюджету місцевим бюджетам у сумі 71 435,8 тис.грн.
5. Установити, що перерахування дотації вирівнювання місцевим бюджетам здійснюється шляхом застосування нормативів щоденних відрахувань від надходжень доходів до загального фонду державного бюджету, що надійшли на аналітичні рахунки обліку доходів Державного бюджету України на відповідній території згідно із додатком 4 до цього рішення.
Установити, що перерахування коштів, що передаються до державного бюджету з бюджету м.Кузнецовська здійснюється за рахунок фактичних надходжень доходів, що враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів місцевого бюджету, згідно з нормативом щоденних відрахувань, визначених у додатку 4 до цього рішення .
6. Установити обсяг повернення кредитів до спеціального фонду обласного бюджету у сумі 110,0 тис.грн. та розподіл надання кредитів з обласного бюджету у сумі 1 021,0 тис.грн. (додаток 5), в тому числі із загального фонду бюджету – 906,0 тис.грн., із спеціального фонду – 115,0 тис.грн.
7. Установити обсяг резервного фонду обласного бюджету на 2009 рік у сумі 311,5 тис.грн.
8. Затвердити перелік захищених статей видатків загального фонду обласного бюджету на 2009 рік за їх економічною структурою відповідно до статті 27 Закону України “Про Державний бюджет України на 2009 рік”:
- оплата праці працівників бюджетних установ (код 1110);
- нарахування на заробітну плату (код 1120);
- придбання медикаментів та перев'язувальних матеріалів (код 1132);
- забезпечення продуктами харчування (код 1133);
- оплата комунальних послуг та енергоносіїв (1160);
- виплата процентів за зобов’язаннями (код 1200);
- трансферти населенню (код 1340);
- трансферти місцевим бюджетам (код 1320).
9. Затвердити в складі видатків обласного бюджету кошти на реалізацію державних та регіональних галузевих програм на загальну суму 20 898,2 тис.грн. (додаток 6).
10. Установити, що перерозподіл бюджетних призначень у межах загального обсягу головного розпорядника коштів обласного бюджету за функціональною класифікацією, збільшення бюджетних призначень на видатки розвитку за рахунок зменшення бюджетних призначень на видатки споживання окремо по загальному та спеціальному фондах, що призводить до зміни затверджених бюджетних призначень по загальному та спеціальному фондах, здійснюється головним фінансовим управлінням обласної державної адміністрації за погодженням із комісією обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків.
Надати право головному фінансовому управлінню облдержадміністрації у процесі виконання обласного бюджету у виняткових випадках за об╜рунтованим поданням головного розпорядника коштів обласного бюджету здійснювати перерозподіл видатків за економічною класифікацією в межах загального обсягу його бюджетних призначень по загальному та спеціальному фондах.
Відповідно до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 07 грудня 2006 року № 330-к “Про граничну чисельність структурних підрозділів обласної державної адміністрації” з урахуванням змін та доповнень головному фінансовому управлінню облдержадміністрації після державної реєстрації в установленому законодавством порядку вносити відповідні зміни до назв головних розпорядників коштів обласного бюджету та до розпису обласного бюджету.
Надати право головному фінансовому управлінню при внесенні змін та доповнень до бюджетної та відомчої класифікації, приводити у відповідність до неї доходи і видатки обласного бюджету.
11. Установити, що керівники бюджетних установ утримують чисельність працівників та здійснюють фактичні видатки на заробітну плату, включаючи видатки на премії та інші види заохочень чи винагород, матеріальну допомогу, лише в межах фонду заробітної плати, затвердженого для бюджетних установ у кошторисах або планах використання бюджетних коштів.
Керівникам комунальних закладів, установ, підприємств Рівненської обласної ради привести у відповідність штатні розписи та кількість працюючих наступним чином: фактична чисельність працівників не повинна перевищувати чисельність фактично зайнятих посад, що склалася станом на 01.01.2009 рік; на одну штатну одиницю приймається лише одна особа.
12. Доручити обласній державній адміністрації затвердити ліміти споживання енергоносіїв у фізичних обсягах в розрізі головних розпорядників коштів обласного бюджету, виходячи з обсягів призначень, затверджених їм на 2009 рік.
Розпорядникам бюджетних коштів забезпечити укладання угод по кожному виду енергоносіїв у межах встановлених відповідним головним розпорядником бюджетних коштів об╜рунтованих лімітів споживання з урахуванням зменшення обсягів споживання енергоносіїв щонайменш як на 20 відсотків.
Розпорядникам коштів обласного бюджету при виконанні бюджету забезпечити у повному обсязі проведення розрахунків за електричну енергію, теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв'язку, які споживаються бюджетними установами, не допускаючи будь-якої простроченої заборгованості з оплати вищезазначених товарів та послуг.
13. Розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють відповідні видатки за загальним фондом бюджету тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов’язань минулих років, узятих на облік в органах Державного казначейства України.
Розпорядники бюджетних коштів беруть зобов’язання за спеціальним фондом бюджету виключно в межах відповідних фактичних надходжень до спеціального фонду бюджету.
Видатки, пов’язані з утриманням бюджетних установ (крім захищених статей видатків обласного бюджету), можуть здійснюватися розпорядниками бюджетних коштів у разі, якщо відсутня прострочена заборгованість із заробітної плати (грошового забезпечення), стипендій, а також за спожиті комунальні послуги та енергоносії.
14. Якщо обсяги власних надходжень бюджетних установ перевищують відповідні витрати, встановлені рішенням про обласний бюджет, розпорядник бюджетних коштів передбачає спрямування таких сум у першу чергу на погашення заборгованості з оплати праці, нарахувань на заробітну плату, стипендій, комунальних послуг та енергоносіїв.
У разі, якщо відсутня така заборгованість, розпорядник бюджетних коштів спрямовує:
50 відсотків коштів - на заходи, які здійснюються за рахунок відповідних надходжень;
50 відсотків коштів - на заходи, які необхідні для виконання основних функцій, але не забезпечені коштами загального фонду бюджету за відповідною бюджетною програмою (функцією).
При цьому розпорядник бюджетних коштів здійснює коригування обсягів взятих бюджетних зобов’язань по загальному фонду бюджету для проведення видатків по цих зобов’язаннях із спеціального фонду бюджету.
15. Міським, районним, селищним, сільським радам при затвердженні відповідних бюджетів забезпечити в повному обсязі потребу в асигнуваннях на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених чинним законодавством умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати; на проведення розрахунків за електричну енергію, теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв'язку, які споживаються бюджетними установами, не допускаючи будь-якої простроченої заборгованості із зазначених видатків. Установити ліміти споживання енергоносіїв у фізичних обсягах по кожній бюджетній установі, виходячи з обсягів призначень, затверджених головним розпорядникам бюджетних коштів у рішеннях про відповідні бюджети на 2009 рік.
16. Надати право обласній державній адміністрації за погодженням з постійною комісією з питань бюджету, фінансів та податків обласної ради протягом 2009 року в міжсесійний період здійснювати внесення змін до доходів та видатків обласного бюджету за рахунок міжбюджетних трансфертів з державного та інших місцевих бюджетів, розподіл і перерозподіл обсягів субвенцій між місцевими бюджетами.
17. Відповідно до статті 4 Закону України „Про джерела фінансування дорожнього господарства України” затвердити спрямування коштів спеціального фонду обласного бюджету на фінансування витрат, пов’язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом і утриманням автомобільних доріг на 2009 рік за напрямом „Поточні видатки” – 21774,3тис.грн.
Відповідно до статті 48 Закону України „Про Державний бюджет України на 2009 рік” надходження податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів спрямовуються на фінансування витрат, пов’язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом і утриманням автомобільних доріг, що належать до комунальної власності.
Обласній державній адміністрації подати на затвердження сесії обласної ради перелік доріг комунальної власності, на які будуть спрямовані кошти спеціального фонду обласного бюджету на 2009 рік, та перелік доріг місцевого значення загального користування. Замовником робіт визначити Службу автомобільних доріг у Рівненській області.
Службі автомобільних доріг у Рівненській області подати на затвердження розподіл коштів державного бюджету на ремонт і утримання доріг місцевого значення з переліком доріг, які будуть ремонтуватися у 2009 році.
18. Надати право обласній державній адміністрації, за погодженням з постійною комісією обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків, розподіляти залишок коштів бюджету розвитку обласного бюджету, що утворився станом на 01.01.2009 року, по об’єктах.
19. При додаткових надходженнях коштів до бюджету розвитку першочергово включити об’єкт „Будівництво середньої школи на 550 учнівських місць в селі Шпанів Рівненського району”.
20. Надати право обласній державній адміністрації за погодженням з постійною комісією з питань бюджету, фінансів та податків обласної ради в міжсесійний період виділяти з резервного фонду обласного бюджету місцевим бюджетам інші субвенції для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій з подальшим затвердженням на сесії обласної ради.
21. Дозволити облдержадміністрації відповідно до статті 51 Закону України „Про Державний бюджет України на 2009 рік” отримувати безвідсоткові позички з державного бюджету для покриття тимчасових касових розривів, що можуть виникати під час виконання загального фонду обласного бюджету.
22. Відповідно до статей 14-1 і 69 Бюджетного кодексу України та 65 і 70 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” дозволити обласній державній адміністрації тимчасово вільні кошти обласного бюджету розміщувати на депозитних рахунках в установах банків відповідно до порядку визначеного Кабінетом Міністрів України.
23. Затвердити перелік об’єктів, видатки, на які у 2009 році будуть здійснюватися за рахунок коштів бюджету розвитку обласного бюджету (додаток 7).
Перерахування коштів на будівництво та реконструкцію загальноосвітніх шкіл здійснювати при виділенні коштів на співфінансування з місцевих бюджетів відповідних районів в обсязі не менше 10 відсотків від передбачених в обласному бюджеті асигнувань.
24. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків (Хомич О.В.).
25. Додатки 1-7 до цього рішення є його невід’ємною частиною.
Голова ради О.Ю.Данильчук
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту обласного бюджету
на 2009 рік
Формування доходної частини бюджетів районів і міст обласного підпорядкування, а також обласного бюджету на 2009 рік проведено Міністерством фінансів України відповідно до вимог Бюджетного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 05.09.2001 року №1195 (зі змінами та доповненнями) та Закону України „Про Державний бюджет України на 2009 рік”.
Як і в минулі базові періоди, для забезпечення реалізації спільних соціально-економічних і культурних програм територіальних громад області у 2009 році до складу джерел доходів обласного бюджету будуть зараховуватися податки і збори, передбачені статтями 64,66,69 Бюджетного кодексу України та статтею 35 Закону України „Про Державний бюджет України на 2009 рік”.
Враховуючи, що Міністерством фінансів України доведені показники не визначаються в розрізі видів джерел доходів, а прогнозуються узагальнено за окремими групами, головним фінансовим управлінням облдержадміністрації розроблено індивідуальні прогнозні обсяги надходжень по кожному із визначених доходних джерел, що будуть формувати доходну частину обласного бюджету у 2009 році, виходячи з їх реальної оцінки за попередні базові періоди та на підставі розрахунків окремих галузевих управлінь облдержадміністрації, підприємств, установ і організацій – платників податків.
Загалом, прогнозна сума таких надходжень до загального фонду обласного бюджету склала 198 244,0 тис.грн., що становить 111,1 відсотка до доведених Мінфіном показників на 2008 рік та 93,7 відсотка до суми їх фактичного виконання. Розподіл в розрізі платежів за кодами бюджетної класифікації відображено у додатку 1 до проекту рішення „Про обласний бюджет на 2009 рік”.
Крім власних доходів, Мінфіном на 2009 рік до загального фонду обласного бюджету передбачені надходження з державного бюджету дотації вирівнювання в сумі 262307,1 тис.грн., що на 31379,7 тис.грн., або на 13,6 відсотка більше порівняно з 2008 роком, додаткової дотації на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів – 19730,6 тис.грн., що менше на 1127,3 тис.грн., або 94,6 відсотка до 2008 року, та ряд субвенцій на загальну суму 621903,8 тис.грн., що менше на 18611,2 тис.грн., або 97,1 відсотка до розрахункових МФУ на 2008 рік, з яких:
- субвенція на виплату допомоги сім'ям з дітьми, малозабезпеченим сім'ям, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам та тимчасової державної допомоги дітям – 497 670,2 тис.грн.;
- субвенція на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати, вивезення побутового сміття та рідких нечистот – 42 531,9 тис.грн.;
- субвенція на надання пільг з послуг зв’язку та інших, передбачених законодавством пільг (крім пільг на одержання ліків, зубопротезування, оплату електроенергії, природного і скрапленого газу на побутові потреби, твердого та рідкого пічного побутового палива, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати, вивезення побутового сміття та рідких нечистот) та компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян – 31 360,0 тис.грн.;
- субвенція на надання пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу – 37 079,1 тис.грн.;
- субвенція на здійснення виплат, визначених Законом України ”Про реструктуризацію заборгованості з виплат, передбачених статтею 57 Закону України „Про освіту” педагогічним, науково-педагогічним та іншим категоріям працівників навчальних закладів – 7 580,1 тис.грн.;
- субвенція на виплату державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомних батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях за принципом „гроші ходять за дитиною” – 4 696,8 тис.грн.;
- субвенція на фінансування у 2009 році Програм-переможців Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування 2008 року – 985,7 тис.грн.
На виконання статті 37 Закону України від 26.12.2008 № 835-VI „Про Державний бюджет України на 2009 рік” розпорядженням голови обласної державної адміністрації затверджено розподіл додаткової дотації на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів на 2009 рік у сумі 19 730,6 тис.грн. з урахуванням наступних факторів:
- показники втрат доходів місцевих бюджетів та нерівномірності розрахункового темпу зростання їх обсягу порівняно з попереднім бюджетним періодом;
- особливості територій, що мають низький показник чисельності населення та розгалужену мережу бюджетних установ;
- здійснення заходів, пов’язаних з оптимізацією мережі бюджетних установ, приведенням її у відповідність до наявних ресурсів бюджету, а також реорганізацією бюджетних установ;
- здійснення заходів щодо додаткового бюджетного вирівнювання (на утримання специфічних закладів та установ).
Обсяг надходжень до спеціального фонду обласного бюджету сформовано відповідно до статті 48 Закону України „Про Державний бюджет України на 2009 рік” та відображено за видами джерел доходів у додатку 1 до проекту рішення обласної ради „Про обласний бюджет на 2009 рік” в сумі 36937,6 тис.грн.
Надходження субвенцій з державного бюджету до спецфонду обласного бюджету передбачені в обсязі 71435,8 тис.грн., в тому числі:
- субвенція на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати, вивезення побутового сміття та рідких нечистот – 65 696,5 тис.грн.;
- субвенція на фінансування ремонту приміщень управлінь праці та соціального захисту виконавчих органів міських (міст республіканського в Автономній Республіці Крим і обласного значення), районних у містах Києві і Севастополі та районних у містах рад для здійснення заходів з виконання спільного із Світовим банком проекту "Вдосконалення системи соціальної допомоги" – 739,2 тис.грн.;
- субвенція на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися і постачалися населенню, яка виникла в зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії, послуг з водопостачання та водовідведення тарифам, що затверджувалися або погоджувалися органами державної влади чи органами місцевого самоврядування - 5000,1 тис.грн.
Видатки та кредитування загального фонду обласного бюджету обраховано в сумі 1 102 185,5 тис.грн. та відповідають обсягу, визначеному розрахунковими показниками Міністерством фінансів України.
Обсяг видатків обласного бюджету на 2009 рік порівняно з минулим роком зріс на 1,4 відсотка, що обумовлено додатковою потребою в коштах на енергоносії у зв’язку з підвищенням ціни на газ та у зв’язку з підвищенням розміру мінімальної заробітної плати (з 1 січня – до 605 гривень, з 1 квітня – до 625 гривень, з 1 липня – до 630 гривень та з 1 жовтня – 650 гривень, з 1 грудня - 669 гривень), на продукти харчування, медикаменти, трансферти населенню (пенсії, стипендії).
У проекті обласного бюджету на 2009 рік на фінансування закладів освіти передбачено спрямувати 130382,2 тис.грн., або на рівні минулого року.
У ході формування вищезазначених видатків враховано положення Законів України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту”, „Про позашкільну освіту”, „Про охорону дитинства”.
На поточні видатки закладів освіти планується спрямувати 117879,8 тис.грн. або 90,6 відсотка усіх асигнувань, на розвиток матеріальної бази – 12248,0 тис.грн. або 9,4 відсотка. Із загальної суми поточних видатків 48856,1 тис.грн. виділяється на виплату заробітної плати, 6663,8 тис.грн. - на оплату комунальних послуг та енергоносіїв.
Видатки на харчування вихованців шкіл-інтернатів обраховано виходячи з натуральних норм, індексу інфляції на 2009 рік – 9,5 відсотка, контингенту вихованців, учнів та діто-днів харчування. Середня вартість планового діто-дня харчування становить 21,38 грн.
Враховано видатки на господарські потреби, зокрема, передбачено у 2009 році продовження підпорядкованими установами технічного обстеження і паспортизації будівель, завершення виготовлення державних актів на право власності на будівлі та постійного користування земельними ділянками.
Видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв визначено виходячи з діючих тарифів, враховуючи заплановане зменшення лімітів споживання, індекс інфляції. Враховано перехід Клеванської спеціальної школи-інтернату І-ІІІ ступенів для слабозорих дітей на газове опалення.
Видатки на стипендії студентам 3-х вищих навчальних закладів I-II рівнів акредитації обласної комунальної власності передбачені в сумі 9432,3 тис.грн., що на 62,5 відсотка більше порівняно з минулим роком. Враховано розмір мінімальної ординарної академічної стипендії для студента вищого навчального закладу І-ІІ рівня акредитації з 1 січня 2009 року – 400 гривень на місяць та 1160 грн. студентам з числа сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
За рахунок коштів по галузі „Освіта” в наступному році буде утримуватися 2 загальноосвітні школи-інтернати, з яких 1 санаторна, Вербська та Олександрійська школи-інтернати для дітей-сиріт та дітей, які залишилися без піклування, два дитячих будинки, одинадцять спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів, два ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою, чотири позашкільних заклади, три вищих навчальних заклади I-П рівнів акредитації, 3 заклади післядипломної освіти, психолого-медико-педагогічна консультація, також передбачені кошти на проведення заходів у сфері освіти, освітні програми: „Вчитель”, „Обласна програма забезпечення загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання з природничо-математичних і технологічних дисциплін”, „Програма розвитку освіти в області на 2006-2010 роки”, „Програма інформатизації освітньо-виховної діяльності навчальних закладів області на 2006-2010 роки”, „Програма забезпечення державної політики у сфері міжнаціональних відносин та розвитку культур національних меншин Рівненщини на 2007-2010 роки”, „Програма роботи з обдарованою молоддю області на 2007-2010 роки”. На реалізацію прийнятих обласною радою програм заплановані видатки в сумі 1352,1 тис.грн.
На виплату державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомних батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях за принципом „гроші ходять за дитиною” передбачено субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам області в сумі 4696,8 тис.грн.
На функціонування обласних установ і проведення заходів по охороні здоров'я на 2009 рік видатки із загального фонду обласного бюджету визначені в сумі 217784,8 тис.грн., що більше порівняно із затвердженим обсягом видатків з врахуванням змін на 2008 рік на 14592,2 тис.грн. або 7,2 відсотка.
У загальній сумі видатків на 2009 рік враховано утримання обласного перинатального центру на 120 ліжок, на що передбачено 6700,0 тис.грн.
На оплату праці працівникам установ і закладів охорони здоров'я передбачається виділити з обласного бюджету 117631,9 тис.грн., що складає 54,0 відсотка до загального обсягу видатків на галузь. На зазначену мету видатки збільшені в порівнянні з попереднім роком на 11735,9 тис.грн. або 12,6 відсотка.
Видатки на придбання медикаментів і перев’язувальних матеріалів в лікувальних закладах передбачаються в сумі 8771,4 тис.грн., що більше порівняно з 2008 роком на 1703,7 тис.грн. У видатках обласної клінічної лікарні передбачено на придбання медикаментів для хворих з пересадженою ниркою і нирковою недостатністю – 4761,0 тис.грн.
На безоплатне зубопротезування пенсіонерів, інвалідів, учасників бойових дій передбачається 60,0 тис.грн.
Обсяг витрат на харчування хворих становить 10933,5 тис.грн. і зростає проти минулого року на 999,2 тис.грн. або на 10,1 відсотка. Розрахункові норми на придбання продуктів харчування на одного хворого в день становлять в обласному госпіталі для інвалідів війни 16,6 грн., в обласному онкологічному диспансері – 6,6 грн., територіальному медичному об’єднанні „Психіатрія” – 6,1 грн., територіальному медичному об’єднанні „Фтизіатрія” – 8,5 грн., санаторіях для хворих на туберкульоз – 8,0 грн., обласній дитячий лікарні – 6,6 грн., обласній клінічній лікарні – 6,2 грн., перинатальному центрі - 6,5 грн., в інших лікарнях і диспансерах – 6,4 грн. Харчування дітей в Будинку дитини передбачено з розрахунку 7,8 грн. в день на одну дитину, Клеванському ревматологічному санаторії – 6,6 гривень.
На проведення розрахунків за енергоносії, що споживаються бюджетними установами охорони здоров'я, кошти передбачені в сумі 16121,5 тис.грн., що більше на 1642,8 тис.грн. або 11,3 відсотка порівняно з 2008 роком.
В кошторисах обласних психіатричних лікарень та протитуберкульозних закладів передбачені в повному обсязі видатки на відшкодування бюджетними організаціями пільгових пенсій при достроковому виході на пенсію в сумі 1006,0 тис.грн.
На придбання предметів довгострокового користування та проведення капітальних ремонтів в обласних закладах охорони здоров’я передбачено 3376,7 тис.грн.
У видатках на охорону здоров'я враховані цільові кошти в сумі 5320,6 тис.грн. на забезпечення реалізації заходів Комплексної програми „Цукровий діабет” і лікування нецукрового діабету.
Крім того, в обласному бюджеті передбачена субвенція Волинському обласному бюджету в сумі 200,0 тис.грн. на лікування хворих з Рівненської області, направлених у Волинську обласну психіатричну лікарню №2 смт.Олика у відділення з посиленим наглядом, до яких за рішенням суду застосовані заходи примусового медичного характеру.
В 28 обласних лікувальних закладах розгорнуто 4280 ліжок, в тому числі 3825 стаціонарних, 330 санаторних і 125 ліжок в Будинку дитини.
Соціальний захист та соціальне забезпечення
З метою забезпечення гарантованого рівня надання населенню соціальних послуг передбачено цільові субвенції з державного бюджету для районних бюджетів і бюджетів міст обласного значення в сумі 608641,2 тис.грн, зокрема:
- на допомогу сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам та тимчасову державну допомогу дітям в сумі 497670,2 тис.грн., що на 37098,7 тис.грн. більше, ніж у 2008 році;
- на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу, послуг зв’язку та інших передбачених законодавством пільг та компенсацію за пільговий проїзд в сумі 110971,0 тис.грн.
Крім того, із спеціального фонду державного бюджету для області передбачено субвенцію для надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати, вивезення побутового сміття та рідких нечистот в сумі 65696,5 тис.грн.
В обласному бюджеті видатки на соціальний захист та соціальне забезпечення передбачаються в сумі 52501,3 тис.грн., з них на утримання установ соціального захисту та соціального забезпечення - 31235,6 тис.грн., на пільгове медичне обслуговування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи - 15736,1 тис.грн., які будуть спрямовані як субвенція з обласного бюджету місцевим бюджетам.
Відповідно до Закону України “Про психіатричну допомогу” передбачено 454,6 тис.грн. на виплату допомоги на догляд за інвалідом І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу.
Затверджені видатки у сумі 488,7 грн. на компенсаційні виплати інвалідам на бензин, ремонт, техобслуговування автотранспорту та транспортне обслуговування і встановлення телефонів інвалідам І та ІІ групи.
На поховання учасників бойових дій враховані видатки в сумі 293,1 тис.грн.
На виконання відповідних заходів програм “Ветеран” і матеріальної підтримки найбільш незахищених верств населення передбачаються видатки в сумі 1616,4 тис.грн., з них: на фінансову підтримку статутної діяльності обласних організацій ветеранів – 250,0 тис.грн., проведення доплати до пенсій громадянам області, яким виповнилося 90 і більше років та громадянам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною – 309,4 тис.грн., а також на грошову допомогу малозабезпеченим ветеранам війни і праці, іншим незахищеним верствам населення – 1057,0 тис.грн., в тому числі реабілітованим громадянам – 757,0 тис.грн.
В проекті обласного бюджету видатки на соціальні програми в галузі сім’ї, молоді, жінок та дітей визначені в сумі 3924,2 тис.грн., або на рівні минулого року.
На оплату праці працівникам установ і закладів з питань сім’ї, молоді, жінок та дітей передбачається виділити з обласного бюджету 772,4 тис.грн., що складає 19,7 відсотка до загального обсягу видатків на галузь. На зазначену мету видатки збільшені в порівнянні із затвердженими призначеннями з врахуванням внесених змін на 2008 рік на 86,2 тис.грн. або 12,6 відсотка.
На проведення розрахунків за енергоносії та комунальні послуги, що споживаються та надаються установам і закладам з питань сім’ї, молоді, жінок та дітей передбачені кошти в сумі 42,8 тис.грн., що на 9,8 тис.грн., або 29,7 відсотка більше порівняно з 2008 роком. Зростання обсягу коштів пов'язано з необхідністю опалення приміщення обласного соціального гуртожитку для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
На заходи по реалізації обласної програми відпочинку та оздоровлення дітей в літній період передбачено 2044,4 тис.грн., що на 183,4 тис.грн. більше порівняно з 2008 роком. В тому числі передбачено 525,0 тис.грн. для оздоровлення та відпочинку дітей працівників агропромислового комплексу.
В проекті обласного бюджету видатки на культуру і мистецтво передбачаються в сумі 25839,4 тис.грн., що на 909,8 тис.грн. або на 3,6 відсотка більше порівняно з уточненими призначеннями на 2008 рік.
Видатки на оплату праці працівників закладів культури становлять 8195,2 тис.грн. або на 12,6 відсотка більше в порівняні із затвердженими з урахуванням внесених змін на 2008 рік.
У зазначених видатках враховано видатки на впровадження з 1 січня 2009 року другого етапу підвищення рівня тарифних розрядів працівників закладів, установ, організацій культури і архівних установ на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15.08.2007 року № 1050 “Про внесення змін у додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 року № 1298”.
На оплату комунальних послуг та спожитих енергоносіїв установами культури визначено 747,3 тис.грн., що на 10 відсотків більше порівняно з 2008 роком.
На поповнення бібліотечного фонду бібліотек у 2009 році передбачаються капітальні видатки в сумі 295,0 тис.грн.
У проекті бюджету на 2009 рік по галузі „Культура і мистецтво” скорочено інші поточні видатки на 1058,2 тис.грн. або 44,3 відсотка у порівнянні із 2008 роком.
На виплату стипендій голови обласної державної адміністрації та голови обласної ради народним артистам, провідним творчим працівникам, ветеранам, пенсіонерам культури і мистецтва та грантів обдарованій молоді заплановано 100,0 тис. гривень.
На проведення комплексу культурно-освітніх та мистецьких заходів загальнодержавного і місцевого значення спрямовується 650,0 тис.грн., або 31,1 відсотка менше порівняно з минулим роком.
В проекті обласного бюджету на 2009 рік на галузь „Фізична культура і спорт” передбачені видатки в сумі 11071,3 тис.грн., що на 336,5 тис.грн. або 2,9 відсотка більше порівняно із уточненими призначеннями 2008 року.
В 2009 році з обласного бюджету буде утримуватись обласна школа вищої спортивної майстерності, обласний центр з інвалідного спорту "Інваспорт", обласна дитячо-юнацька спортивна школа та обласна дитячо-юнацька спортивна школа для інвалідів, обласний центр „Спорт для всіх” та здійснюватись заходи з фізичної культури і спорту обласного значення.
Видатки на оплату праці працівників закладів з питань фізичної культури і спорту становлять 2845,1 тис.грн. або на 11,6 відсотка більше в порівняні із затвердженими з урахуванням внесених змін на 2008 рік, на оплату комунальних послуг та спожитих енергоносіїв - 112,8 тис.грн., або більше на 14,3 відсотка.
Обсяг коштів, що спрямовується у 2009 році на проведення навчально-тренувальних зборів і змагань складає 3133,4 тис.грн., що на 11,0 відсотків більше ніж у минулому році.
На виплату стипендій голови обласної державної адміністрації та голови обласної ради провідним спортсменам і тренерам планується 670,2 тис.грн., з яких 60,0 тис.грн. на виплату одноразових грошових винагород для інвалідів - спортсменів.
Як і у попередні роки, так і на 2009 рік в обласному бюджеті передбачено видатки на проведення навчально-тренувальних зборів і змагань спортивними клубами області в сумі 710,5 тис.грн. та для надання фінансової підтримки фізкультурно-спортивному товариству „Колос” - 510,4 тис.грн.
Розрахунковий показник обсягу видатків на утримання органів місцевого самоврядування визначений на основі фінансових нормативів бюджетної забезпеченості та коригувального коефіцієнта до них з розрахунку на душу населення.
Видатки на утримання органів управління передбачені в сумі 63326,9 тис.грн. і зменшені порівняно з минулим роком на 9076,1 тис.грн., або на 12,5 відсотка.
На функціонування обласної ради в 2009 році передбачається спрямувати 3029,8 тис.грн, з них 2120,5 тис.грн. – на заробітну плату з нарахуваннями працівників апарату ради. Фонд оплати праці обрахований згідно статті 57 Закону України „Про Державний бюджет України на 2009 рік” на рівні середньомісячної заробітної плата працівника апарату обласної державної адміністрації.
Видатки на оплату енергоносіїв збільшені порівняно з 2008 роком на 10 відсотків і складають 389,7 тис.грн. Витрати на утримання установи (оплату транспортних послуг, послуг зв’язку, відрядження та інші господарські витрати) складуть 519,6 тис.грн.
З метою забезпечення реалізації вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 вересня 1992 року №530 „Про підготовку і випуск серії книг „Реабілітовані історією”, розпорядження голови облдержадміністрації від 7 жовтня 2003 року №508 „Про підготовку та випуск науково - документальної книги „Реабілітовані історією. Рівненська область” передбачається спрямувати 139,3 тис.грн. на утримання науково-редакційної групи та проведення пошукової роботи для підготовки третього тому науково – документальної книги.
На оплату праці з нарахуваннями працівників групи передбачено 116,9 тис.грн., оплату енергоносіїв - 3,3 тис.грн., господарські потреби – 19,1 тис.грн.
На утримання робочої групи редколегії по підготовці і виданню Книги Пам’яті Рівненської області в 2009 році передбачається 128,7 тис. грн.
Видатки по оплаті праці з нарахуванням працівників робочої групи складуть 79,8 тис.грн., на господарські потреби – 10,1 тис.грн., оплату енергоносіїв - 3,8 тис.грн., видатки по видавництву п’ятого тому Книги – 35,0 тис.грн.
На реалізацію заходів „Програми інформатизації Рівненської області на 2008-2010 роки” по утриманню каналів корпоративної телекомунікаційної мережі зв’язку передбачається - 50,0 тис.грн.
Згідно статті 24 Бюджетного кодексу України передбачаються видатки резервного фонду обласного бюджету в сумі 2506,2 тис.грн.
Крім того, в обласному бюджеті акумульовано нерозподілені капітальні видатки в сумі 603,8 тис.грн. (КФК 250404).
На виконання заходів Програми організації рятування людей на водних об’єктах Рівненської області на 2009-2012 роки пропонується затвердити видатки в сумі 696,2 тис.грн.
На виконання заходів Програми розвитку міжнародної і міжрегіональної співпраці на 2007-2009 роки пропонується затвердити видатки в сумі 20 тис.грн.
На виконання заходів Програми підтримки розвитку насінництва області на 2008-2010 роки пропонується затвердити видатки в сумі 40 тис.грн.
На виконання заходів Комплексної програми забезпечення містобудівною документацією населених пунктів на території Рівненської області на 2006-2010 роки пропонується затвердити 100,0 тис.грн.
На надання пільгових кредитів індивідуальним сільським забудовникам в обласному бюджеті на 2009 рік пропонується затвердити 370 тис.грн., в тому числі за рахунок коштів загального фонду обласного бюджету 290 тис.грн. та спеціального фонду за рахунок повернення коштів, наданих в попередні роки – 80 тис.грн., та на витрати, пов’язані з обслуговуванням даного кредиту – 130 тис.грн.
На надання кредитів молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на 2009 рік пропонується затвердити в обласному бюджеті 646 тис.грн., в тому числі за рахунок загального фонду обласного бюджету 616 тис.грн. та спеціального фонду за рахунок повернення коштів, наданих в попередні роки – 30 тис.грн., та на витрати, пов’язані з обслуговуванням даного кредиту - 37 тис.грн.
Субвенцію на фінансування ремонту приміщень управлінь праці та соціального захисту виконавчих органів міських (міст республіканського в Автономній Республіці Крим і обласного значення), районних у містах Києві і Севастополі та районних у містах рад для здійснення заходів з виконання спільного із Світовим банком проекту "Вдосконалення системи соціальної допомоги", передбачену в сумі 739,2 тис.грн., за поданням головного управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації пропонується розподілити між бюджетами міст обласного значення, а саме: по 246,4 тис.грн. містам Дубно, Острог, Рівне.
Субвенцію на фінансування у 2009 році Програм–переможців Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування 2008 року пропонується розподілити відповідно до протоколу від 10.10.2008 №7 засідання ради Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування Володимирецькому району - 685,7 тис.грн. Гощанському району - 100 тис.грн., м.Острог – 200 тис.грн., визначивши головним розпорядником коштів вказаної субвенції в сумі 985,7 тис.грн. обласну раду.
Пропонується затвердити субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися і постачалися населенню, яка виникла в зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії, послуг з водопостачання та водовідведення тарифам, що затверджувалися або погоджувалися органами державної влади чи органами місцевого самоврядування, в сумі 5000,1 тис.грн. та надати право обласній державній адміністрації за погодженням з комісією з питань бюджету, фінансів та податків обласної ради здійснювати розподіл та перерозподіл даної субвенції.
За рахунок спеціального фонду обласного бюджету передбачені видатки на охорону навколишнього природного середовища в сумі 861,4 тис.грн., з яких по поточних видатках в сумі 289,3 тис.грн. визначено головним розпорядником – головне управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації та по капітальних видатках в сумі 572,1 тис.грн. головний розпорядник – управління капітального будівництва облдержадміністрації.
На фінансування робіт, пов'язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом і утриманням автомобільних доріг за рахунок коштів спеціального фонду обласного бюджету передбачено 21774,3 тис.грн., які планується спрямувати на поточні видатки.
Дані кошти, згідно статті 48 Закону України „Про Державний бюджет України на 2009 рік”, в частині надходжень податку з власників транспортних засобів (21437,2 тис.грн.) спрямовуються на фінансування витрат, пов’язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом і утриманням автомобільних доріг, що належать до комунальної власності.
Крім того, за рахунок надходження коштів від відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва передбачені видатки в сумі 138,1 тис.грн., які згідно п.2 статті 209 Земельного Кодексу України спрямовуються на освоєння земель для сільськогосподарських і лісогосподарських потреб, поліпшення відповідних угідь, охорону земель відповідно до розроблених програм та проектів землеустрою.
Бюджет розвитку
Згідно ст.71 Бюджетного кодексу України пропонується затвердити надходження до бюджету розвитку обласного бюджету в сумі 38140,4 тис.грн., основними складовими якого є :
-кошти від повернення бюджетної позички, яка надавалася ОДП ДАК “Хліб України” під регіональне замовлення по зерну – 18560,9 тис.грн.;
-кошти від повернення бюджетних позичок, які надавалися ДП “Укрбурштин” - 4,9 тис.грн.
-кошти одержані з загального фонду – 19574,6 тис.грн.
Видатки обласного бюджету розвитку пропонується затвердити в сумі 38140,4 тис.грн. на капітальні вкладення, визначивши головним розпорядником коштів управління капітального будівництва облдержадміністрації.
Пропонується затвердити Перелік об’єктів, видатки на які у 2009 році будуть здійснюватися за рахунок коштів бюджету розвитку обласного бюджету, в обсязі коштів, що передаються із загального фонду до бюджету розвитку (спеціального фонду), в сумі 19574,6 тис. гривень.
Начальник головного
фінансового управління Л.В.Кушнер