Рішення обласної ради 7 скликання
Оприлюднено 10-06-2020
У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Сьоме скликання
(Тридцять друга сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 05 червня 2020 року №1700
Про зміну типу та перейменування
комунального закладу «Рівненський
обласний науковий ліцей-інтернат
ІІ-ІІІ ступенів» Рівненської обласної ради
Враховуючи подання Рівненської обласної державної адміністрації, відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», рішення Рівненської обласної ради від 04 березня 2014 року № 1142 «Про управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області», зі змінами, керуючись статтею 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з постійними комісіями та президією обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а:
1. Змінити тип та перейменувати комунальний заклад «Рівненський обласний науковий ліцей-інтернат ІІ-ІІІ ступенів» Рівненської обласної ради на Обласний науковий ліцей в м. Рівне Рівненської обласної ради.
2. Затвердити Статут Обласного наукового ліцею в м. Рівне Рівненської обласної ради у новій редакції, що додається.
3. Директору Обласного наукового ліцею в м. Рівне Рівненської обласної ради:
– подати Статут закладу, викладений у новій редакції, на державну реєстрацію в порядку, встановленому чинним законодавством;
– здійснити дії, передбачені законодавством, необхідні для забезпечення діяльності закладу освіти, та проінформувати обласну раду.
Голова ради Олександр ДАНИЛЬЧУК
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Рівненської обласної ради
від 05 червня 2020 року
№ 1700
Голова Рівненської обласної ради
____________ Олександр ДАНИЛЬЧУК |
С Т А Т У Т
ОБЛАСНОГО НАУКОВОГО ЛІЦЕЮ
в м. РІВНЕ
РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
(нова редакція)
місто Рівне – 2020
- ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Цей Статут визначає правові та економічні основи організації та діяльності Обласного наукового ліцею в м. Рівне Рівненської обласної ради (далі – Заклад освіти).
Заклад освіти є об’єктом права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області.
Заклад освіти є правонаступником усіх прав та обов’язків:
комунального закладу «Школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів «Рівненський обласний ліцей» Рівненської обласної ради, перейменованого рішенням Рівненської обласної ради від 16 листопада 2012 року № 745;
комунального закладу «Рівненський обласний науковий ліцей-інтернат ІІ-ІІІ ступенів» Рівненської обласної ради, утвореного шляхом перейменування та зміни типу рішенням Рівненської обласної ради від
18 травня 2018 року № 953.
1.2. Власником Закладу освіти є територіальні громади сіл, селищ, міст Рівненської області в особі Рівненської обласної ради (далі - Власник).
1.3. Заклад освіти керується у своїй діяльності Конституцією України, Конвенцією ООН «Про права дитини», Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про наукову і науково-технічну діяльність», Бюджетним кодексом України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, відповідними державними стандартами, Положенням про науковий ліцей та науковий ліцей-інтернат, іншими законодавчими актами в галузі освіти, актами Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями Рівненської обласної ради, розпорядженнями голови Рівненської обласної ради та голови Рівненської обласної державної адміністрації, наказами управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації, цим Статутом та погодженими планами роботи.
1.4. Заклад освіти є комунальним закладом, має самостійний баланс, розрахункові та інші рахунки в установах казначейства, бланк, печатку та штампи із своїм найменуванням та символікою, необхідні для організації своєї роботи, інші необхідні реквізити. Заклад освіти набуває права юридичної особи з дня державної реєстрації у встановленому законом порядку.
1.5. Контроль за забезпеченням збереження та ефективністю використання майна Закладу освіти здійснює Власник.
1.6. За своїм правовим статусом Заклад освіти є бюджетною установою та фінансується з обласного бюджету.
1.7. Заклад освіти самостійно відповідає за своїми зобов’язаннями відповідно до чинного законодавства України.
1.8. Заклад освіти не відповідає за зобов’язаннями Власника, а Власник не відповідає за зобов’язаннями Закладу освіти.
1.9. Держава, її органи не несуть відповідальності за зобов’язаннями Закладу освіти. Заклад освіти не відповідає за зобов’язаннями держави, її органів, а також інших підприємств, установ, організацій.
1.10. У межах своєї Статутної діяльності та положень даного Статуту Заклад освіти має право укладати від свого імені угоди, виступати позивачем та відповідачем у судах.
1.11. Найменування Закладу освіти:
повне найменування: Обласний науковий ліцей в м. Рівне Рівненської обласної ради;
скорочене: Обласний науковий ліцей в м. Рівне.
1.12. Місцезнаходження Закладу освіти: вул. Котляревського, 1, м. Рівне, 33028.
- МЕТА СТВОРЕННЯ ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ
ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
2.1. Заклад освіти одночасно з освітою наукового спрямування забезпечує здобуття базової середньої освіти та повної загальної середньої освіти згідно з вимогами державних стандартів, всебічний розвиток талановитої молоді, її виховання і соціалізацію, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.
Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності:
вільне володіння державною мовою;
здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;
математична компетентність;
компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;
інноваційність;
екологічна компетентність;
інформаційно-комунікаційна компетентність;
навчання впродовж життя;
громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;
культурна компетентність;
підприємливість та фінансова грамотність;
інші компетентності, передбачені стандартом освіти.
2.2. Основними завданнями Закладу освіти є:
підготовка майбутнього вченого, особистості, здатної до інноваційної діяльності, прийняття системних рішень, у тому числі в критичних ситуаціях;
провадження освітньої діяльності на основі підходів дослідно-орієнтованого навчання, спрямованої на залучення та підготовку учнівської молоді до наукової і науково-технічної діяльності;
забезпечення здобуття учнями освіти відповідно до державних стандартів, у тому числі завдяки системній роботі з використання завдань та досліджень високого рівня складності (олімпіадних, турнірних, проектно-конкурсних тощо);
забезпечення поглибленого вивчення профільних предметів та набуття компетентностей, необхідних для подальшої наукової і науково-технічної діяльності;
навчання на засадах загальнонаціональних цінностей, формування громадянської позиції, власної гідності, патріотичного виховання, академічної доброчесності;
пошук і відбір для навчання обдарованих дітей, які виявляють здібності до навчально-дослідницької, дослідницько-експериментальної, наукової, конструкторської, винахідницької, пошукової діяльності;
розроблення та впровадження нових освітніх технологій і форм організації освітнього процесу;
налагодження співпраці із закладами вищої освіти та науковими установами;
залучення діячів науки, працівників підприємств, установ, організацій, представників професійних асоціацій відповідно до профілю наукового ліцею до освітнього процесу, керівництва проектними групами учнів.
2.3. Принципами діяльності Закладу освіти є:
людиноцентризм;
верховенство права;
забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;
забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;
розвиток інклюзивного освітнього середовища;
забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування;
науковий характер освіти;
прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень;
відповідальність і підзвітність перед суспільством;
нерозривний зв’язок із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;
свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми, закладу освіти;
академічна доброчесність;
академічна свобода;
фінансова, академічна, кадрова та організаційна автономія у межах, визначених законом;
гуманізм;
демократизм;
єдність навчання, виховання та розвитку;
виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей Українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;
формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;
формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психологічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;
формування громадянської культури та культури демократії;
формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;
невтручання політичних партій в освітній процес;
невтручання релігійних організацій в освітній процес (крім випадків, визначених цим Законом);
різнобічність та збалансованість інформації щодо політичних, світоглядних та релігійних питань;
нетерпимість до проявів корупції та хабарництва.
2.4. Види діяльності Закладу освіти: базова та профільна середня освіта (повна загальна середня освіта) наукового профілю.
2.5. Заклад освіти:
реалізує положення Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;
задовольняє потреби громадян, які, як правило, проживають у Рівненській області, в здобутті спеціалізованої загальної середньої освіти наукового профілю;
забезпечує єдність навчання і виховання;
формує освітню (освітні) програму (програми) Закладу освіти;
створює науково-методичну і матеріально-технічну бази для організації та здійснення освітнього процесу;
забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти державним стандартам;
охороняє життя і здоров'я учнів, педагогічних та інших працівників Закладу освіти;
формує в учнів засади здорового способу життя, гігієнічні навички;
планує власну діяльність та формує стратегію розвитку Закладу освіти;
встановлює відповідно до законодавства України прямі зв'язки із закладами освіти зарубіжних країн, міжнародними організаціями тощо;
додержується фінансової дисципліни, зберігає матеріально-технічну базу;
проходить в установленому порядку інституційний аудит;
в установленому порядку розробляє і впроваджує експериментальні та індивідуальні навчальні плани;
спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводить науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
використовує в установленому порядку різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;
отримує в установленому порядку кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;
залишає у своєму розпорядженні і використовує власні надходження у порядку, визначеному законодавством України.
2.6. Освітній процес та оцінювання досягнень учнів у Закладі освіти здійснюється відповідно до Положення про науковий ліцей та науковий ліцей-інтернат, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
2.7. Освітній процес у Закладі освіти здійснюється державною мовою та поєднується з участю та підготовкою учнів до наукової, науково-технічної, науково-дослідницької, дослідницько-експериментальної, конструкторської, винахідницької та пошукової діяльності відповідно до стандарту спеціалізованої освіти наукового спрямування.
2.8. Заклад освіти може здійснювати за дорученням Власника інші функції для виконання його основної Статутної діяльності.
2.9. Заклад освіти може надавати платні послуги в порядку і межах, встановлених чинним законодавством України.
2.10. Заклад освіти формує свою господарську, фінансову та іншу діяльність з виконання планів роботи, погоджених з органом, що здійснює галузеве управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області, виключно на підставі законодавства України, з дотриманням положень, встановлених цим Статутом.
2.11. Заклад освіти має право в межах погоджених планів роботи та кошторисів направляти спеціалістів за кордон та використовувати іноземних спеціалістів у своїй роботі згідно з чинним законодавством України.
Для забезпечення виконання покладених на Заклад освіти завдань, зобов’язань Заклад освіти має право звертатися до органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади області усіх рівнів за відповідною інформацією.
2.12. Заклад освіти формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію на власному веб-сайті.
3. ТИП, СТРУКТУРА, ФОРМА НАВЧАННЯ, ЗАРАХУВАННЯ
ТА ДОБІР УЧНІВ
3.1. Тип Закладу освіти: науковий ліцей - заклад спеціалізованої освіти, що забезпечує здобуття базової та профільної середньої освіти наукового профілю.
3.2. У складі Закладу освіти створюються:
класи (групи) з поглибленим вивченням окремих предметів для досягнення учнями результатів навчання та компетентностей згідно з вимогами стандарту спеціалізованої освіти наукового спрямування, у тому числі завдяки системній роботі з використання завдань та досліджень високого рівня складності (олімпіадних, турнірних, проектно-конкурсних тощо);
проектні групи учнів;
методичні комісії.
До функцій методичних комісій, зокрема, належать:
сприяння впровадженню в освітній процес методик дослідно-орієнтованого навчання;
розроблення і реалізація дослідницьких проектів;
визначення критеріїв оцінювання участі учнів у навчально-дослідницькій, дослідницько-експериментальній, науковій, конструкторській, винахідницькій, пошуковій діяльності.
Для підготовки до участі в заходах змагального характеру наукового (науково-технічного) напряму (конкурсах, олімпіадах, турнірах тощо) можуть створюватися тимчасові групи учнів.
3.3. Заклад освіти у своєму складі має пансіон, що забезпечує проживання та утримання учнів. Учні Закладу освіти забезпечуються проживанням в пансіоні безкоштовно.
У разі коли час проїзду учня до Закладу освіти міським або приміським транспортом загального користування перевищує одну годину, він може проживати в пансіоні постійно (крім канікулярного періоду). За заявою батьків, інших законних представників учнів, учні можуть залишатися в чергових групах пансіону на вихідні та святкові дні, крім канікулярного періоду.
Правила проживання в пансіоні визначаються правилами внутрішнього розпорядку, поселення учнів до пансіону оформляється наказом керівника Закладу освіти.
3.4. Основна форма навчання в Закладі освіти - очна (денна), що передбачає безпосередню участь учнів і педагогічних працівників в освітньому процесі.
3.5. Наповнюваність класів Закладу освіти, поділ класів на групи на уроках з окремих предметів здійснюється в установленому порядку.
3.6. Комплектування Закладу освіти учнями здійснюється в установленому законодавством порядку на основі конкурсного відбору.
3.7. За письмовими зверненнями батьків учнів керівник Закладу освіти в установленому порядку приймає рішення про утворення груп подовженого дня, фінансування яких здійснюється за кошти засновника та за інші кошти, не заборонені законодавством.
Зарахування учнів до груп подовженого дня та їх відрахування здійснюється згідно з наказом керівника Закладу освіти на підставі відповідної заяви батьків або інших законних представників учнів.
3.8. Після завершення навчання за освітньою програмою відповідного рівня повної загальної середньої освіти та на підставі результатів річного оцінювання і державної підсумкової атестації учні отримують відповідні документи про освіту.
3.9. Відрахування та переведення учнів Закладу освіти здійснюється в установленому порядку.
3.10. Режим роботи Закладу освіти визначається керівником Закладу освіти на основі відповідних нормативно-правових актів.
3.11. Харчування учнів у Закладі освіти здійснюється відповідно до законодавства.
Учні Закладу освіти з числа тих, хто проживає в пансіоні, забезпечуються безкоштовним чотириразовим харчуванням, інші учні - безкоштовним одноразовим харчуванням відповідно до норм харчування, затверджених Кабінетом Міністрів України. Харчування учнів Закладу освіти здійснюється за рахунок коштів загального фонду обласного бюджету.
3.12. Учні з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, перебувають на повному державному утриманні в Закладі освіти відповідно до установлених законодавством норм для цієї категорії дітей.
- УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
-
- Учасниками освітнього процесу в Закладі освіти є:
інші працівники закладу освіти;
асистенти учнів.
4.3. Педагогічні працівники зобов'язані:
брати участь у роботі педагогічної ради;
додержуватися Статуту та правил внутрішнього трудового розпорядку Закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки, накази і розпорядження керівника Закладу освіти, органів управління у сфері освіти.
4.4. Працівники, у яких діти перебувають у безпосередньому підпорядкуванні, несуть відповідальність за збереження їх життя, фізичного і психічного здоров'я відповідно до законодавства.
4.5. Навчально-методичне та кадрове забезпечення, організація підвищення кваліфікації педагогічних працівників та їх перепідготовка здійснюється відповідно до чинного законодавства.
4.6. Батьки та особи, які їх замінюють, є учасниками освітнього процесу з моменту зарахування їхніх дітей до Закладу освіти. Права і обов’язки батьків та осіб, що їх замінюють, як учасників освітнього процесу визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими актами законодавства у сфері освіти.
5. ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ ТА ЇХ КОМПЕТЕНЦІЯ
5.1. Органом управління Закладу освіти є Рівненська обласна рада.
5.2. До компетенції Рівненської обласної ради належить:
призначення і звільнення директора Закладу освіти в порядку, визначеному законодавством та цим Статутом;
затвердження статуту Закладу освіти (його нової редакції);
затвердження положення про конкурс на посаду керівника Закладу освіти та склад конкурсної комісії;
прийняття рішення про проведення конкурсу на посаду керівника Закладу освіти;
розпорядження основними засобами Закладу освіти;
прийняття рішення про відчуження майна, надання майна в позику, заставу, оренду;
надання дозволу на списання основних засобів в установленому порядку;
прийняття рішення про реорганізацію, перепрофілювання (зміну типу), ліквідацію Закладу освіти, затвердження ліквідаційного балансу;
затвердження за поданням Закладу освіти стратегії розвитку закладу;
фінансування виконання стратегії розвитку Закладу освіти, у тому числі здійснення інноваційної діяльності Закладом освіти;
здійснення контролю за дотриманням установчих документів Закладу освіти;
здійснення контролю за фінансово-господарською діяльністю та використанням Закладом освіти публічних коштів;
забезпечення створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;
здійснення контролю за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками віку, статі, раси, кольору шкіри, стану здоров’я, інвалідності, особливих освітніх потреб, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, місця проживання, мови спілкування, походження, сімейного, соціального та майнового стану, складних життєвих обставин, наявності судимості та іншими ознаками;
здійснення контролю за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в Закладі освіти; розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами учнів, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг;
сприяння створенню безпечного освітнього середовища в Закладі освіти та вжиття заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг учням, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу;
реалізація інших повноважень, передбачених законодавством.
5.3. Безпосереднє управління Закладом освіти здійснює директор (далі – Директор), який призначається в установленому порядку шляхом укладання контракту.
5.4. В Контракті визначається строк найму, права, обов'язки і відповідальність Директора, умови його матеріального забезпечення, умови звільнення його з посади, інші умови за погодженням сторін.
5.5. Директор може бути звільнений з посади раніше закінчення терміну дії Контракту з підстав та в порядку визначеному Контрактом, чинним законодавством України та Положенням про порядок управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області.
5.6. Директор підзвітний Власнику з усіх питань Статутної, фінансової, соціально-побутової, організаційно-господарської діяльності Закладу освіти, несе перед ними відповідальність за забезпечення діяльності Закладу освіти відповідно до покладених завдань і функцій згідно з чинним законодавством України.
5.7. Директор є представником Закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами, вирішує всі питання діяльності Закладу освіти з урахуванням обмежень, передбачених даним Статутом.
5.8. До компетенції директора Закладу освіти належить:
5.8.1. Організація діяльності Закладу освіти.
5.8.2. Вирішення питань фінансово-господарської діяльності Закладу освіти.
5.8.3. Вирішення внутрішніх кадрових питань.
5.8.4. Вирішення питань матеріально-технічного забезпечення.
5.8.5. Організація ведення обліку, звітності, внутрішнього контролю.
5.8.7. Укладання договорів та угод, які пов’язані з діяльністю Закладу освіти.
5.8.8. Видача довіреностей на представництво та захист інтересів в суді та інших довіреностей, які необхідні для забезпечення діяльності Закладу освіти.
5.8.9. Відкриття в органах державної казначейської служби рахунків, які необхідні для забезпечення діяльності Закладу освіти.
5.8.10. Право першого підпису на фінансових документах.
5.8.11. Розпоряджання коштами та майном Закладу освіти відповідно до чинного законодавства України та Статуту.
5.8.12. Приймання на роботу та звільнення з роботи працівників Закладу освіти згідно з чинним законодавством України.
5.8.13. Затвердження положення про структурні підрозділи Закладу освіти, посадових інструкцій працівників та інших необхідних документів.
5.8.14. Ведення переговорів щодо укладання колективного договору, укладання колективного договору, звітування, відповідальність за його виконання.
5.8.15. Накладання дисциплінарних стягнень на працівників Закладу освіти.
5.8.16. Організація попередніх та періодичних медичних оглядів працівників Закладу освіти згідно вимог законодавства.
5.8.17. Створення належних умов працівникам для високопродуктивної праці, забезпечення додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування.
5.8.18. Персональна відповідальність за збереження, відчуження, списання майна та втрати у будь-якій формі, майна Закладу освіти.
5.8.19. Персональна відповідальність за будь-які порушення, вчинені при зміні балансової вартості майна Закладу освіти.
5.8.20. Вчинення інших дій в порядку та межах, встановлених законодавством України.
5.9. При здійсненні діяльності Закладу освіти Керівник забезпечує:
5.9.1. Дотримання відповідних умов, передбачених чинним законодавством України щодо діяльності Закладу освіти.
5.9.2. Організацію бухгалтерського обліку та контроль за фінансовою звітністю Закладу освіти.
5.9.3. Розробку кошторису, штатного розпису та структури Закладу освіти, у тому числі обсяг коштів, що передбачається на підвищення кваліфікації педагогічних працівників, подання на затвердження/погодження управлінню освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації в установленому порядку, контроль за його виконанням.
5.9.4. Затвердження штатного розпису Закладу освіти за погодженням із управлінням освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації.
5.9.5. Належний рівень побутових умов для перебування в Закладі освіти.
5.9.6. Виконання Закладом освіти у своїй діяльності норм та вимог щодо охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, а також забезпечення екологічної безпеки.
5.10. У разі відсутності Директора його обов'язки виконує заступник згідно із розподілом функціональних обов'язків. А у разі відсутності особи, що може виконувати обов'язки директора, його обов'язки виконує посадова особа, визначена Власником в установленому порядку.
5.11. Директор та головний бухгалтер Закладу освіти несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірності обліку та звітності.
5.12. На вимогу Власника або органу, що здійснює галузеве управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області, Заклад освіти у встановлений ними термін надає інформацію стосовно будь-яких напрямків своєї діяльності.
5.13. У Закладі освіти діє колегіальний орган - педагогічна рада, яку очолює Керівник. Усі педагогічні та медичні працівники Закладу освіти повинні брати участь у засіданнях педагогічної ради, діяльність якої регламентована законодавством. Засідання педагогічної ради проводяться у разі потреби, але не менш як чотири рази на рік.
5.14. Педагогічна рада Закладу освіти:
планує роботу Закладу освіти;
схвалює освітню (освітні) програму (програми) Закладу освіти та оцінює результативність її (їх) виконання;
формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
приймає рішення щодо переведення учнів до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
ухвалює рішення щодо відзначення, заохочення учнів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;
розглядає питання щодо відповідальності учнів, працівників Закладу освіти та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації Закладу освіти;
розглядає інші питання, віднесені законом та цим Статутом до її повноважень.
5.15. Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.
Рішення педагогічної ради Закладу освіти вводяться в дію наказом Керівника Закладу освіти.
5.16. За рішенням Власника у Закладі освіти може бути створена піклувальна рада. Порядок формування піклувальної ради, відповідальність, строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються законодавством про освіту.
5.17. За особливі успіхи у навчанні, дослідницькій, пошуковій, науковій діяльності, культурних заходах, спортивних змаганнях тощо до учнів можуть застосовуватися різні види морального та/або матеріального заохочення і відзначення.
Види та форми заохочення і відзначення учнів у Закладі освіти визначаються положенням про заохочення і відзначення учнів, що затверджується педагогічною радою Закладу освіти. До видів заохочення і відзначення учнів, зокрема, може бути віднесено нагородження похвальним листом, грамотою, дипломом, золотою чи срібною медаллю тощо.
Рішення про заохочення (відзначення) учня приймає педагогічна рада закладу освіти.
6. ТРУДОВИЙ КОЛЕКТИВ, ОРГАНИ ГРОМАДСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
6.1. Трудовий колектив Закладу освіти складають фізичні особи, які своєю працею беруть участь у його діяльності на підставі трудових договорів.
6.2. Трудовий колектив Закладу освіти формується на загальних засадах відповідно до вимог чинного законодавства України.
6.3. Основною формою здійснення повноважень трудового колективу є загальні збори.
6.4. Умови організації та оплати праці трудового колективу Закладу освіти, їх соціальний захист визначаються відповідно до вимог чинного законодавства України.
Відносини між адміністрацією Закладу освіти та трудовим колективом регулюються колективним договором та правилами внутрішнього трудового розпорядку.
6.5. Загальні збори трудового колективу розглядають проєкт колективного договору та приймають рішення щодо схвалення або відхилення цього проєкту.
6.6. Заклад освіти в межах затверджених кошторисів може на договірних засадах залучати до своєї роботи спеціалістів (зокрема, іноземних) та формувати тимчасові творчі (трудові) колективи.
6.7. Загальні збори колективу Закладу освіти є вищим колегіальним органом громадського самоврядування Закладу освіти, що скликаються керівником Закладу освіти не менш як один раз на рік.
6.8. Загальні збори:
обговорюють і пропонують Власнику або уповноваженому ним органу зміни до Статуту;
розглядають, обговорюють і приймають колективний договір, зміни та доповнення до нього;
щорічно заслуховують звіт директора Закладу освіти про провадження Закладом освіти освітньої, методичної, медичної, економічної і фінансово-господарської діяльності;
порушують перед Власником обґрунтоване клопотання про усунення директора від керівництва Закладом освіти у разі порушення ним вимог законодавства та колективного договору;
затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші важливі напрями діяльності Закладу освіти;
вирішують інші питання згідно з чинним законодавством.
6.9. Позачергові загальні збори скликають:
члени трудового колективу (якщо цього бажають не менше третини працівників Закладу освіти);
голова профкому;
Власник закладу або орган, що здійснює галузеве управління;
керівник Закладу освіти.
6.10. Збори вважаються правомочними, якщо в них бере участь більше половини від загальної кількості членів колективу. Рішення загальних зборів приймається шляхом голосування простою більшістю голосів присутніх на зборах.
Рішення загальних зборів оформлюється протоколом за підписами головуючого та секретаря зборів.
6.11. У Закладі освіти можуть діяти також органи самоврядування учнів; органи батьківського самоврядування; методичні об’єднання та інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
7. МАЙНО ТА ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА
ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
7.1. Майно закладу освіти становлять основні фонди та обігові кошти, а також інші матеріальні та фінансові ресурси, вартість яких відображається на самостійному балансі Закладу освіти.
7.2. Майно закладу освіти є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ та міст Рівненської області і закріплюється за Закладом освіти на правах оперативного управління. Здійснюючи оперативне управління, Заклад освіти володіє, користується і розпоряджається зазначеним майном, учиняє дії, що не суперечать чинному законодавству України, з урахуванням обмежень, установлених цим Статутом.
7.3. Відчуження, передача в оренду, заставу, позику, найм юридичним чи фізичним особам, а також списання основних засобів Заклад освіти здійснює у межах чинного законодавства та відповідно до цього Статуту.
7.4. Фінансово-господарська діяльність Закладу освіти та використання матеріально-технічної бази здійснюються відповідно до законодавчих та нормативно-правових актів і цього Статуту.
7.5. Джерелами формування майна Закладу освіти є:
грошові та матеріальні внески Власника;
майно, передане Власником;
безоплатні або благодійні внески, пожертвування організацій, громадян;
капітальні вкладення і фінансування з бюджету;
майно, придбане в інших суб’єктів господарювання, організацій та громадян у встановленому законодавством порядку;
інші джерела, не заборонені чинним законодавством;
доходи від надання платних освітніх та інших послуг;
благодійна допомога відповідно до законодавства про благодійну діяльність та благодійні організації;
гранти;
інші джерела фінансування, не заборонені законодавством.
7.6. Фінансування Закладу освіти здійснюється на підставі кошторису, затвердженого відповідно до законодавства. Штатний розпис Закладу освіти складається відповідно до типових штатних нормативів, затверджених Міністерством освіти і науки України, в межах визначеного фонду оплати праці та затверджується директором за погодженням з управлінням освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації. Виходячи з інтересів Закладу освіти, освітнього процесу та інших поважних причин можуть вводитися додаткові та інші штатні одиниці в індивідуальному порядку за погодженням з управлінням освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації та постійною комісією обласної ради з питань гуманітарної політики в межах загальної кількості посад, визначеної за типовими штатними нормативами. Для забезпечення функціонування пансіону можуть вводитися додаткові штатні одиниці за погодженням з управлінням освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації та постійною комісією обласної ради з питань гуманітарної політики.
8. ОСОБЛИВОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
8.1. Заклад освіти зобов'язаний виконувати завдання Власника, а також враховувати їх при здійсненні своєї Статутної діяльності, визначенні перспектив свого економічного і соціального розвитку.
8.2. Заклад освіти не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним чи фізичним особам. Відчужувати, віддавати в позику, найм майнові об'єкти, що належать до основних фондів, здавати в оренду цілісні майнові комплекси структурних одиниць та підрозділів Заклад освіти має право лише за попередньою згодою Рівненської обласної ради.
8.3. Списання з балансу матеріальних цінностей проводиться у порядку, визначеному чинним законодавством України.
8.4. Заклад освіти у своїй діяльності може співпрацювати з іншими установами (закладами) у спосіб та в межах, визначеними чинним законодавством України.
8.5. Заклад освіти не має в своєму складі інших юридичних осіб.
8.6. Відносини Закладу освіти з іншими юридичними особами будуються на договірних засадах.
8.7. Заклад освіти має право в установленому порядку вступати до об’єднань установ (закладів) в Україні та за її кордонами.
У випадку, якщо вступ до відповідних об’єднань передбачає сплату внесків, то Заклад освіти має право вступати до об’єднань установ (закладів) в Україні та за кордоном тільки за погодженням з профільними постійними комісіями Рівненської обласної ради у порядку, визначеному головою Рівненської обласної ради.
8.8. Заклад освіти затверджує в установленому порядку перспективний та річні плани роботи і забезпечувати їх виконання.
8.9. Заклад освіти щорічно до 01 березня року, що настає за звітним роком, надає Власнику та органу, що здійснює галузеве управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області, звіт про виконання планів роботи.
8.10. Заклад освіти веде первинний бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складає статистичну інформацію, а також надає відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї діяльності, інші дані, визначені законом.
8.11. Заклад освіти забезпечує своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з законодавством України.
8.12. Заклад освіти провадить зовнішньоекономічну діяльність у відповідності до законодавства України.
8.13. Заклад освіти, за наявності матеріально-технічної, соціально-культурної бази та власних надходжень, має право проводити міжнародний обмін у межах освітніх програм, проектів, установлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
8.14. Заклад освіти має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн.
8.15. Окремими видами діяльності, що підлягають ліцензуванню та акредитації, Заклад освіти може займатися тільки на підставі спеціального дозволу (ліцензії), отриманого у встановленому законом порядку.
9. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
9.1 Контроль за діяльністю Закладу освіти здійснює Рівненська обласна рада.
9.2. Відносини Закладу освіти з органами державної влади і місцевого самоврядування регулюються відповідно до цього Статуту, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації», інших законодавчих та нормативно-правових актів, які визначають компетенцію цих органів.
9.3. На вимогу Власника Заклад освіти зобов’язаний проводити незалежну аудиторську перевірку фінансової звітності та бухгалтерського обліку.
9.4. Державний нагляд (контроль) у сфері загальної середньої освіти здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту».
10. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
10.1. Діяльність Закладу освіти припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов’язків іншим юридичним особам – правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення, виділу) або ліквідації.
10.2. Злиття, приєднання, поділ, перетворення та виділ здійснюється за рішенням Рівненської обласної ради, або у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.
10.3. Рівненська обласна рада або суд призначають комісію з припинення Закладу освіти (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення Закладу освіти відповідно до чинного законодавства України.
10.4. Виконання функцій комісії з припинення Закладу освіти може бути покладено на орган що здійснює галузеве управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області.
10.5. У разі злиття Закладу освіти з іншою юридичною особою усі майнові, права та обов'язки кожного з них переходять до юридичної особи, що утворена внаслідок злиття.
10.6. У разі приєднання Закладу освіти до іншої юридичної особи, до останнього переходять усі його майнові права та обов’язки Закладу освіти, а в разі приєднання одного або кількох юридичних осіб до Закладу освіти - до (нього) переходять усі майнові права та обов'язки приєднаних юридичних осіб.
10.7. У разі поділу Закладу освіти, усі його майнові права і обов’язки переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках до кожного з нових юридичних осіб, що утворені в наслідок цього поділу.
10.8. У разі виділення одного або кількох нових юридичних осіб, до кожного з них переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках майнові права та обов’язки Закладу освіти.
10.9. У разі перетворення Закладу освіти в іншу юридичну особу, усі його майнові права і обов’язки переходять до новоутвореної юридичної особи.
10.10. Заклад освіти може бути ліквідованим:
на підставі рішення Рівненської обласної ради;
на підставі рішення суду про визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи, через допущені при її створені порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, передбачених чинним законодавством України.
10.11. У разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання, виділу або перетворення) передача активів Закладу освіти здійснюється в установленому порядку за рішенням Власника одній або кільком неприбутковим організаціям, установам відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету.
10.12. Заклад освіти є таким, діяльність якого припинилася з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про припинення його діяльності.
11. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
11.1. Зміни та доповнення до Статуту вносяться рішенням Рівненської обласної ради.
11.2. Зміни підлягають державній реєстрації у порядку, встановленому чинним законодавством України.