Рішення обласної ради 7 скликання
Оприлюднено 10-06-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Cьоме скликання
- (Тридцять друга сесія)
- Р І Ш Е Н Н Я
від 05 червня 2020 року № 1686
Про Обласну програму фінансової підтримки та розвитку обласних комунальних підприємств та закладів охорони здоров'я Рівненської обласної ради на 2020 рік |
Враховуючи подання Рівненської облдержадміністрації, Закон України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», статтю 90 Бюджетного кодексу України, у зв’язку із долученням з 01 квітня 2020 року комунальних підприємств охорони здоров’я до програми медичних гарантій, реалізація якої здійснюватиметься через Національну службу здоров’я України, для фінансової підтримки діяльності окремих обласних закладів охорони здоров’я, керуючись пунктом 16 частини 1 статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з постійними комісіями та президією обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а:
1. Затвердити схвалену розпорядженням голови облдержадміністрації
від 29 травня 2020 року №329 Обласну програму фінансової підтримки та розвитку обласних комунальних підприємств та закладів охорони здоров'я Рівненської обласної ради на 2020 рік, (далі – Програма), що додається.
2. Обласній державній адміністрації:
– забезпечити організацію та виконання заходів Програми в межах наявних фінансових ресурсів;
– до 20 січня 2021 року інформувати обласну раду про хід виконання заходів Програми.
3. Рекомендувати районним та міським радам міст обласного значення, сільським, селищним та міським радам об’єднаних територіальних громад затвердити місцеві програми, передбачивши кошти на їх реалізацію.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з питань охорони здоров’я, материнства та дитинства та з питань бюджету, фінансів та податків.
Голова ради Олександр ДАНИЛЬЧУК
СХВАЛЕНО Розпорядження голови облдержадміністрації від 29.05.2020 № 329 |
ЗАТВЕРДЖЕНО Рішення Рівненської обласної ради від 05.06.2020 № 1686
|
Обласна програма фінансової підтримки та розвитку обласних комунальних підприємств та закладів охорони здоров'я Рівненської обласної ради
на 2020 рік
Обґрунтування необхідності прийняття Програми
Програма розроблена на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Основи законодавства України про охорону здоров’я, Законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я», «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», розпорядження Кабінету Miністрів України від 30 листопада 2016 року №1013-p «Про схвалення Концепції реформи фінансування системи охорони здоров'я», Бюджетного кодексу України та інших нормативно-правових актів.
У Програмі визначено цілі розвитку комунальних підприємств та закладів охорони здоров'я, визначено основні завдання, вирішення яких сприятимуть наданню вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги населенню.
Законом України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» та Бюджетним кодексом України передбачено здiйcнeння фінансової підтримки комунальних підприємств та закладів охорони здоров'я, які є об’єктами права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, що перебувають в управлінні обласних рад, для співфінансування оплати медичних послуг, які надаються в рамках програми державних гарантій медичного обслуговування населення для розвитку та ïx підтримки, здійснення надання населенню медичних послуг понад обсяг, передбачений програмою державних гарантій медичного обслуговування населення.
Крім цього, пакет медичних послуг, які будуть надаватися за програмою медичних гарантій та оплачуватися Національною службою здоров'я України, не забезпечує в повній мірі видатки охорони здоров'я для надання належної медичної допомоги населенню.
Впровадження обласної Програми фінансової підтримки та розвитку обласних комунальних підприємств та закладів охорони здоров'я Рівненської обласної ради на 2020 рік (далі - Програма), викликане потребою розширеного спектру заходів із покращення медичного обслуговування як дорослого, так і дитячого населення, збереження здоров’я, попередження захворюваності, зниження смертності та інвалідності населення.
Мета Програми і шляхи її досягнення
Метою Програми є забезпечення медичного обслуговування населення шляхом надання йому медичних послуг в порядку та в обсягах встановлених законодавством, зниження рівня захворюваності, інвалідності та смертності населення шляхом формування та налагодження ефективного функціонування системи надання доступної та якісної медичної допомоги, зокрема:
- забезпечення надання пацієнтам відповідно до законодавства послуг вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги, у тому числі екстреної та невідкладної, медичної реабілітації, необхідної для забезпечення належних профілактики, діагностики і лікування хвороб, травм, отруєнь чи інших розладів здоров’я, медичного контролю за перебігом вагітності й ведення пологів і післяпологового періоду, тощо;
- забезпечити покрашення діагностики, лікування та профілактики злоякісних новоутворень;
- забезпечення своєчасного виявлення у громадян захворювання на туберкульоз на ранніх стадіях, що здійснюється шляхом проведення діагностики;
- надання спеціалізованої, лікувально-діагностичної та соціально-відновної допомоги особам, котрі страждають психічними розладами та іншими психічними захворюваннями;
- фінансова підтримка в перехідний період, забезпечення реформування, оптимізації комунальних підприємств закладів охорони здоров’я.
Покращення якості медичної допомоги можливо лише при запровадженні нових інноваційних методів лікування, закупівлі сучасного медичного обладнання та матеріальної мотивації праці медичних працівників. Досягнення даної мети можливо лише за умови раціонального використання наявних фінансових та кадрових ресурсів, консолідації бюджетів різних рівнів для оплати послуг, які будуть надаватися комунальними підприємствами та закладами охорони здоров'я.
В умовах переходу на нові умови фінансування, для забезпечення повноцінного функціонування комунальних підприємств та закладів охорони здоров'я, необхідні додаткові кошти для закупівлі діагностичного обладнання.
Затвердження та впровадження Програми створює правові підстави для здійснення часткового фінансування за рахунок обласного бюджету вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги.
Для розв’язання проблеми необхідно:
- забезпечити постійну доступність населення до вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги; розробити дієві алгоритми діяльності структурних підрозділів, маршрути руху пацієнтів; стандартні операційні процедури при виникненні невідкладних станів;
- провести перегляд табелів оснащення комунальних підприємств та закладів охорони здоров'я Рівненської обласної ради з поступовим забезпеченням їх медичним сучасним обладнанням згідно з рекомендованими нормативами;
- розвивати в діяльності комунальних підприємств та закладів охорони здоров'я Рівненської обласної ради впроваджену електронну систему ведення медичної документації, створення електронного реєстру пацієнтів, збору та обробки статистичної інформації;
- сприяти розвитку міжнародного співробітництва та партнерства з метою вивчення та запровадження в діяльність комунальних підприємств та закладів охорони здоров'я Рівненської обласної ради кращого світового досвіду організації вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги.
Очікувані результати Програми
Виконання основних положень зазначеної Програми дасть змогу:
- підвищити ефективність роботи комунальних підприємств та закладів охорони здоров'я Рівненської обласної;
- сформувати доступну та дієву систему надання населенню вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги.