Рішення обласної ради 6 скликання
Оприлюднено 05-01-2011
У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Шосте скликання
(Третя сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від «30» грудня 2010 року № 68
Про обласний бюджет на 2011 рік
Керуючись пунктом 17 частини 1 статті 43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні", Бюджетним кодексом України, Законом України „Про Державний бюджет України на 2011 рік”, іншими чинними нормативно-правовими актами з цих питань, за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1.Установити загальний обсяг доходів обласного бюджету на 2011 рік у сумі 1 825 110,5 тис.грн., у тому числі:
відповідно до Закону України „Про Державний бюджет України на 2011 рік” обсяг дотації вирівнювання у сумі 368 077,1 тис.грн., додаткової дотації на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів у сумі 19 730,6 тис.грн. та субвенцій з державного бюджету у сумі 1 124 925,2 тис.грн.
Обсяг доходів загального фонду бюджету визначити у сумі 1 794 303,3 тис.грн., спеціального фонду бюджету у сумі 30 807,2 тис.грн., у тому числі бюджету розвитку 307,2 тис.грн. (додаток 1).
2.Затвердити загальний обсяг видатків обласного бюджету на 2011 рік у сумі 1 825 105,5 тис.грн., у тому числі обсяг видатків загального фонду бюджету у сумі 1 747 423,4 тис.грн., кредитування загального фонду бюджету у сумі 350,0 тис.грн. та видатків спеціального фонду бюджету у сумі 77 332,1 тис.грн., у тому числі бюджету розвитку 46 837,1 тис.грн., за тимчасовою класифікацією видатків та кредитування місцевих бюджетів (додаток 2) та головними розпорядниками коштів (додаток 3).
3.Установити профіцит загального фонду обласного бюджету у сумі 46 529,9 тис.грн., напрямком використання якого визначити передачу коштів із загального фонду бюджету до бюджету розвитку (спеціального фонду) (додаток 6).
4.Установити дефіцит спеціального фонду обласного бюджету у сумі 46 529,9 тис.грн., джерелом покриття якого визначити надходження коштів із загального фонду до бюджету розвитку (спеціального фонду) у сумі 46 529,9 тис.грн. (додаток 6).
5.Установити розмір оборотного залишку бюджетних коштів обласного бюджету у сумі 2 000,0 тис.грн.
6.Затвердити обсяги міжбюджетних трансфертів (додаток 4) на 2011 рік:
дотації вирівнювання місцевим бюджетам з державного бюджету у сумі 1 777 965,0 тис.грн.;
коштів, що передаються до державного бюджету з бюджету м.Кузнецовська, у сумі 27 293,1 тис.грн.;
додаткової дотації на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів області у сумі 19 730,6 тис.грн.;
субвенцій із державного бюджету (окремо за видами) місцевим бюджетам у сумі 1 124 925,2 тис.грн.;
іншої субвенції із загального фонду обласного бюджету Волинському обласному бюджету на лікування психічно хворих, які перебувають під вартою в смт Олика, у сумі 300,0 тис.грн.;
іншої субвенції із загального фонду обласного бюджету на пільгове медичне обслуговування громадян, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, у сумі 16 461,9 тис.грн.
Надати право обласній державній адміністрації за погодженням з постійною комісією обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків протягом 2011 року в міжсесійний період здійснювати внесення змін до доходів та видатків обласного бюджету за рахунок міжбюджетних трансфертів з державного та інших місцевих бюджетів, розподіл і перерозподіл обсягів субвенцій між місцевими бюджетами.
7.Установити, що перерахування дотації вирівнювання місцевим бюджетам здійснюється шляхом застосування нормативів щоденних відрахувань від надходжень доходів до загального фонду державного бюджету, що надійшли на аналітичні рахунки обліку доходів Державного бюджету України на відповідній території, згідно із додатком 4 до цього рішення.
Установити, що перерахування коштів, що передаються до державного бюджету з бюджету м.Кузнецовська здійснюється за рахунок фактичних надходжень доходів, що враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів місцевого бюджету, згідно з нормативом щоденних відрахувань, визначених у додатку 4 до цього рішення.
8.Установити обсяг повернення кредитів до спеціального фонду обласного бюджету у сумі 284,2 тис.грн. та розподілити надання кредитів з обласного бюджету у сумі 639,2 тис.грн., в тому числі із загального фонду бюджету – 350,0 тис.грн. та спеціального фонду – 289,2 тис.грн. (додаток 5).
9.Затвердити перелік об’єктів, видатки на які у 2011 році будуть здійснюватися за рахунок коштів бюджету розвитку обласного бюджету (додаток 7).
10.Установити обсяг резервного фонду обласного бюджету на 2011 рік у сумі 8 869,2 тис.грн.
Надати право обласній державній адміністрації, за погодженням з постійною комісією обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків, у міжсесійний період виділяти з резервного фонду обласного бюджету місцевим бюджетам інші субвенції на здійснення заходів згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 № 415 „Про затвердження Порядку використання коштів резервного фонду бюджету” з подальшим затвердженням на сесії обласної ради.
11.Затвердити перелік захищених статей видатків загального фонду обласного бюджету на 2011 рік за їх економічною структурою:
оплата праці працівників бюджетних установ;
нарахування на заробітну плату;
придбання медикаментів та перев'язувальних матеріалів;
забезпечення продуктами харчування;
оплата комунальних послуг та енергоносіїв;
поточні трансферти населенню;
поточні трансферти місцевим бюджетам;
підготовку кадрів вищими навчальними закладами I-IІ рівнів акредитації.
12.Затвердити в складі видатків обласного бюджету кошти на реалізацію державних та регіональних галузевих програм на загальну суму 26 968,0 тис.грн. (додаток 8).
13.Розпорядникам коштів обласного бюджету забезпечити в першочерговому порядку потребу в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати; на проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв’язку, які споживаються бюджетними установами.
14.Установити, що перерозподіл бюджетних призначень у межах загального обсягу головного розпорядника коштів обласного бюджету за функціональною класифікацією, збільшення видатків розвитку за рахунок зменшення інших видатків (окремо за загальним та спеціальним фондами), що призводить до зміни затверджених бюджетних призначень по загальному та спеціальному фондах, здійснюється обласною державною адміністрацією за погодженням із постійною комісією обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків.
У разі внесення змін до структури облдержадміністрації, затвердженої розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 2 листопада 2010 року № 498 „Про внесення змін у додатки 1 і 2 до розпорядження голови облдержадміністрації від 9 серпня 2010 року № 360” головному фінансовому управлінню облдержадміністрації після державної реєстрації в установленому законодавством порядку вносити відповідні зміни до назв головних розпорядників коштів обласного бюджету та до розпису обласного бюджету.
Надати право головному фінансовому управлінню облдержадміністрації при внесенні змін та доповнень до бюджетної та відомчої класифікації приводити у відповідність до неї доходи, видатки і фінансування обласного бюджету.
15.Доручити обласній державній адміністрації затвердити ліміти споживання енергоносіїв у фізичних обсягах у розрізі головних розпорядників коштів обласного бюджету, виходячи з обсягів призначень, затверджених їм на 2011 рік.
Головним розпорядникам бюджетних коштів затвердити ліміти споживання енергоносіїв у натуральних показниках для кожної бюджетної установи виходячи з обсягів відповідних бюджетних асигнувань.
Розпорядникам бюджетних коштів забезпечити укладання угод по кожному виду енергоносіїв у межах встановлених відповідним головним розпорядником бюджетних коштів об╜рунтованих лімітів споживання у натуральних одиницях відповідно до встановлених асигнувань.
Розпорядникам коштів обласного бюджету при виконанні бюджету забезпечити у повному обсязі проведення розрахунків за електричну енергію, теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв'язку, які споживаються бюджетними установами, не допускаючи будь-якої простроченої заборгованості з оплати вищезазначених товарів та послуг.
16.Відповідно до статті 4 Закону України „Про джерела фінансування дорожнього господарства України” затвердити спрямування коштів спеціального фонду обласного бюджету на фінансування витрат, пов’язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням автомобільних доріг на 2011 рік за напрямом „поточні видатки” у сумі 2 198,9 тис.грн.
Доручити обласній державній адміністрації, за погодженням з постійною комісією обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків, затвердити Перелік доріг, що фінансуватимуться за рахунок збору за першу реєстрацію транспортного засобу.
Дозволити обласній державній адміністрації, за погодженням з постійною комісією обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків, на суму перевиконання за рахунок збору за першу реєстрацію транспортного засобу понад обсяги, затверджені в обласному бюджеті на 2011 рік, проводити видатки за напрямами, затвердженими розпорядженням голови обласної державної адміністрації.
17.Надати право обласній державній адміністрації, за погодженням з постійною комісією обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків, здійснити розподіл нерозподіленого резерву по капітальних вкладеннях бюджету розвитку поточного року.
18.Дозволити обласній державній адміністрації відповідно до статті 73 Бюджетного кодексу України отримувати:
позики на покриття тимчасових касових розривів обласного бюджету, пов’язаних із забезпеченням захищених видатків загального фонду за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку на договірних умовах без нарахування відсотків за користування цими коштами з обов’язковим їх поверненням до кінця поточного бюджетного періоду;
середньострокові позики на суми невиконання у відповідному звітному періоді розрахункових обсягів кошика доходів обласного бюджету на 2011 рік, визначених у законі про Державний бюджет України, за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку на умовах їх повернення без нарахування відсотків за користування цими коштами.
19. Відповідно до підпункту 2 пункту 8 статті 16 Бюджетного кодексу України дозволити керівнику головного фінансового управління обласної державної адміністрації в межах поточного бюджетного періоду здійснювати на конкурсних засадах розміщення тимчасово вільних коштів обласного бюджету на депозитах відповідно до порядку, визначеного Кабінетом Міністрів України.
20. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків (Кособуцький О.М.).
21. Додатки 1-8 до цього рішення є його невід’ємною частиною.
Голова ради Ю.С.Кічатий
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту обласного бюджету на 2011 рік
Формування доходної частини обласного бюджету та бюджетів районів і міст обласного підпорядкування на 2011 рік здійснено відповідно до вимог нової редакції Бюджетного кодексу України, Податкового кодексу України, Закону України „Про Державний бюджет України на 2011 рік” та постанови Кабінету Міністрів України від 8 грудня 2010 року № 1149 „Деякі питання розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів”.
Враховуючи, що Міністерством фінансів України розрахункові показники прогнозуються узагальнено за окремими групами доходів загального фонду і доводяться без їх розподілу за джерелами надходжень, головним фінансовим управлінням облдержадміністрації розроблено індивідуальні прогнозні показники по кожному доходному джерелу з урахуванням їх реальної оцінки за попередні базові періоди та відповідно до розрахунків галузевих управлінь облдержадміністрації, підприємств, установ і організацій – платників податків.
Так, для забезпечення реалізації спільних соціально-економічних і культурних програм територіальних громад у 2011 році до доходів обласного бюджету належатимуть:
- 25 відсотків податку на доходи фізичних осіб, що сплачується (перераховується) згідно з Податковим кодексом України на відповідній території – 240 885,6 тис.грн.;
- фіксований податок, що зараховується до місцевих бюджетів у порядку, визначеному статтями 65 і 66 Бюджетного кодексу України для податку на доходи фізичних осіб – 1025,0 тис.грн.;
- податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності, засновником яких є обласна рада – 240,4 тис.грн.;
- плата за ліцензії на певні види господарської діяльності та сертифікати, що видаються обласними державними адміністраціями - 11,5 тис.грн.;
- плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, що зараховується до обласних бюджетів ліцензіатами за місцем здійснення діяльності - 11 000,0 тис.грн.;
- плата за утримання дітей у школах-інтернатах - 420,0 тис.грн.;
- надходження від орендної плати за користування майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності - 1034,4 тис.грн;
та ряд платежів, що з наступного року передаються із загального фонду державного бюджету, сума яких склала 27 416,0 тис.грн., а саме:
- 50 відсотків збору за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування – 6 674,0 тис.грн.;
- 50 відсотків збору за спеціальне використання води (крім збору за спеціальне використання води водних об’єктів місцевого значення) – 8 967,7 тис.грн.;
-50 відсотків плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення – 8 115,7 тис.грн.;
- плати за надані в оренду ставки, що знаходяться в басейнах річок загальнодержавного значення – 43,6 тис.грн.;
- плата за видачу ліцензії та сертифікати, що зараховується до обласних бюджетів ліцензіатами за місцем здійснення діяльності – 1 605,0 тис.грн.;
- плата за ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, спирту-сирцю виноградного, спирту-серцю плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів – 1,0 тис.грн.;
- плата за державну реєстрацію (крім реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, що справляється виконавчими органами відповідних місцевих рад) – 12,0 тис.грн.;
- плата за ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами – 1 997,0 тис.грн.
До доходів спеціального фонду обласного бюджету на 2011 рік передбачені:
- збір за першу реєстрацію транспортного засобу - 2198,9 тис.грн.;
- кошти від відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва - 140,0 тис.грн.;
- грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього середовища - 110,7 тис.грн.;
- відсотки за користування позиками - 5,0 тис.грн.;
- власні надходження бюджетних установ – 26541,6 тис.грн.;
- екологічний збір – 1368,3 тис.грн.
В цілому, обсяг власних доходів обласного бюджету склав 312377,6 тис.грн., з яких доходи загального фонду – 282013,1 тис.грн. та доходи спеціального – 30364,5 тис.грн.
Крім власних доходів, Мінфіном на 2011 рік до загального фонду обласного бюджету передбачені надходження з державного бюджету дотації вирівнювання в сумі 368077,1 тис.грн., додаткової дотації на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів – 19730,6 тис.грн.
Також, в частині міжбюджетних трансфертів на 2011 рік з державного бюджету передбачені 9 видів субвенцій на загальну суму 1124482,5 тис.грн., з яких на:
- виплату допомоги сім`ям з дітьми в сумі 889789,1 тис.грн., що більше затверджених на 2010 рік з урахуванням змін на 27742,9 тис.грн.;
- енергосубвенція - 137545,7 тис.грн., при запланованих на 2010 рік – 111855,3 тис.грн.;
- на вивезення побутового сміття та пільговий проїзд окремих категорій громадян – 29126,8 тис.грн., яка передбачена на рівні 2010 року;
- на надання пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу – 33763,4 тис.грн., що більше на 3662,1 тис.грн. від фактичного спожиття в поточному році;
- на виплату державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім'ях за принципом "гроші ходять за дитиною" – 6929,6 тис.грн., що більше плану 2010 року на 313,6 тис.грн.;
- на фінансування у 2011 році Програм - переможців Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування 2010 року – 1200,0 тис.грн.., передбачених відповідно до поданих органами місцевого самоврядування проектів на Всеукраїнський конкурс.
З них новими субвенціями, які включені до проекту рішення про обласний бюджет на 2011 рік, будуть:
- на придбання витратних матеріалів та медичного обладнання для закладів охорони здоров’я – 21758,0 тис.грн.;
- на збереження середньої заробітної плати на період працевлаштування посадових осіб місцевого самоврядування з числа депутатів відповідних рад, що потребують працевлаштування в зв’язку із закінченням строку повноважень – 2668,3 тис.грн.;
- на поліпшення умов оплати праці медичних працівників, які надають медичну допомогу хворим на туберкульоз – 1701,6 тис.грн.
Передбачена на 2011 рік і субвенція по спеціальному фонду на фінансування ремонту приміщень управлінь праці та соціального захисту виконавчих органів міських рад для здійснення заходів з виконання спільного із Світовим банком проекту "Вдосконалення системи соціальної допомоги” в сумі 442,7 тис.грн., план якої у 2010 році складав 534,5 тис.грн.
Розподіл додаткової дотації на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів на 2011 рік у сумі 19 730,6 тис.грн. затверджено розпорядження голови обласної державної адміністрації від 24.12.2010 № 606, відповідно до пункту 4 статті 97 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-VI та Закону України „Про Державний бюджет України на 2011 рік”.
Згідно з додатком до розпорядження обсяг додаткової дотації, передбачений для Рівненської області, розподіляється таким чином:
- 24,8 відсотка (4900,0 тис.грн.) - обласному бюджету;
- 75,2 відсотка (14830,6 тис.грн.) - бюджетам районів і міст обласного значення.
Розподіл додаткової дотації на вирівнювання фінансової забезпеченості бюджетам районів і міст обласного значення здійснено з урахуванням наступних факторів:
особливості територій, що мають низький показник чисельності населення та розгалужену мережу бюджетних установ;
здійснення заходів, пов’язаних з оптимізацією мережі бюджетних установ, приведенням її у відповідність до наявних ресурсів бюджету, а також реорганізацією бюджетних установ;
здійснення заходів щодо додаткового бюджетного вирівнювання (на утримання специфічних закладів та установ – зоопарки тощо);
показники втрат доходів місцевих бюджетів та нерівномірності розрахункового темпу зростання їх обсягу порівняно з попереднім бюджетним періодом.
Розрахунковий обсяг доходів спеціального фонду обласного бюджету сформовано відповідно до статті 20 Закону України „Про Державний бюджет України на 2011 рік” та відображено за видами джерел надходжень у додатку 1 до проекту рішення обласної ради „Про обласний бюджет на 2011 рік”.
Профіцит обласного бюджету передбачений в сумі 46529,9 тис.грн. за рахунок спрямування коштів загального фонду до бюджету розвитку (спеціального фонду).
Видатки обласного бюджету на 2011 рік сформовані відповідно до обсягів міжбюджетних трансфертів, що передаються з державного бюджету України та розрахункових показників Міністерства фінансів України згідно з вимогами нового Бюджетного кодексу України.
Видатки та кредитування загального фонду обласного бюджету обраховано в сумі 654 990,2 тис.грн., що на 79 337,0 тис.грн. більше, ніж у 2010 році.
Обсяг видатків обласного бюджету на 2011 рік порівняно з минулим роком зріс на 13,8 відсотка, що обумовлено передачею на фінансування професійно-технічних навчальних закладів, центрів соціально та професійної реабілітації, соціального гуртожитку.
Обсяги видатків на оплату праці працівників обласних установ бюджетної сфери визначені з урахуванням:
- підвищення розмірів мінімальної заробітної плати з 1 січня – 941 грн., з 1 квітня – 960 грн., з 1 жовтня – 985 грн., з 1 грудня – 1004 грн. на місяць;
- підвищення розміру посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС з 1 січня – 613 грн., з 1 квітня – 625 грн., з 1 жовтня – 641 грн., з 1 грудня – 654 грн.
При цьому, враховано кошти на встановлення посадових окладів працівникам, у яких вони менші за мінімальну заробітну плату на рівні мінімальної заробітної плати; на індексацію заробітної плати працівників відповідно до Закону України „Про індексацію грошових доходів населення”.
У проекті обласного бюджету на 2011 рік на проведення заходів та утримання закладів освіти передбачено спрямувати 250535,4 тис.грн., що на 4107,6 тис.грн. або на 1,7 відсотка більше порівняно із затвердженим обсягом видатків з врахуванням змін на 2010 рік та на 59732,2 тис.грн., або на 31,3 відсотків більше порівняно з виконаними видатками у 2009 році. Ріст має місце за рахунок видатків на утримання 16-ти професійно-технічних навчальних закладів та централізованої бухгалтерії №2 при управлінні освіти і науки, які передаються у 2011 році з державного бюджету на фінансування з обласного бюджету відповідно до ст.90 нової редакції Бюджетного кодексу України.
На поточні видатки обласних закладів освіти планується спрямувати 156620,3 тис.грн. або 94,7 відсотка усіх асигнувань, на розвиток матеріальної бази – 8852,6 тис.грн. або 5,3 відсотка. Із загальної суми поточних видатків 64344,3 тис.грн. виділяється на оплату праці, що на 4,5 відсотка більше порівняно з минулим роком, 10075,0 тис.грн. - на оплату комунальних послуг та енергоносіїв, що більше на 12,7 відсотка порівняно з 2010 роком.
Видатки на заробітну плату обраховані згідно вимог Закону України „Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати”, листа Міністерства фінансів України від 23.07.2010 №31-11050-14-21/18919 «Щодо підготовки проекту бюджету на 2011 рік» по діючих штатних одиницях з врахуванням в повному обсязі видатків на реалізацію ст.57 Закону України «Про освіту».
Видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв в сумі 10075,0 тис.грн. обраховані виходячи з діючих тарифів з урахуванням коефіцієнтів росту на 2011 рік та з урахуванням передачі в оренду у 2010 ріці двох котелень - Великомежиріцької та Чудельської №2 спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів.
Обсяг видатків на придбання продуктів харчування в сумі 13959,8 тис.грн. забезпечить харчуванням вихованців загальноосвітніх шкіл-інтернатів виходячи із натуральних норм в розрахунку 32,62 грн., в тому числі в Острозькому ліцеї-інтернаті з посиленою військово-фізичною підготовкою – 33,31 грн., по Костопільському обласному ліцеї-інтернаті спортивного профілю застосовано норми харчування згідно рішення обласної ради від 09.01.2006 № 730, вартість одного діто-дня – 45,72 гривень.
Видатки на стипендії студентам 3-х вищих навчальних закладів I-II рівнів акредитації обласної комунальної власності передбачені в сумі 10579,1 тис.грн., що на 2,3 відсотка більше порівняно з минулим роком. Враховано розмір мінімальної ординарної академічної стипендії для студента вищого навчального закладу І-ІІ рівня акредитації – 400 гривень на місяць.
На оздоровлення та відпочинок вихованців інтернатних закладів, в тому числі дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування передбачено 716,6 тис.грн.
Капітальні видатки передбачені на придбання технічних засобів навчання, корекційних засобів навчання та реабілітаційного обладнання інтернатними закладами для дітей з вадами фізичного та/або розумового розвитку та дітей, що потребують тривалого лікування та для Костопільського обласного ліцею-інтернату передбачено придбання автобуса. На капітальні ремонти згідно рекомендацій за результатами проведення паспортизацій технічного стану будівель, передбачено завершення розпочатих робіт по ремонтах дахів, навчальних корпусів, систем опалення і електромереж, харчоблоків з метою відповідності санітарним нормам враховано 2779,8 тис.грн. На завершення реконструкцій будівель харчоблоків Великомежиріцької спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату та Костопільського ліцею-інтернату передбачається 2585,8 тис.грн.
За рахунок коштів по галузі „Освіта” в наступному році буде утримуватися 3 загальноосвітні школи-інтернати, з яких 1 санаторна, Олександрійська школа-інтернат для дітей-сиріт та дітей, які залишилися без піклування, Рівненський спеціальний дитячий будинок, одинадцять спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів та Ясениницький навчально-реабілітаційний центр, Костопільський та Острозький ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою, чотири позашкільних заклади, три вищих навчальних заклади I-П рівнів акредитації, 3 заклади післядипломної освіти, психолого-медико-педагогічна консультація та проведення заходів у сфері освіти.
На виконання обласних програм передбачено 4433,5 тис.грн. - обласна програма „Вчитель” – 28,0 тис.грн., „Обласна програма забезпечення загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання з природничо-математичних і технологічних дисциплін” – 3334,3 тис.грн., Програму підвищення безпеки дорожнього руху в Рівненській області на 2008-2012 роки” – 20,0 тис.грн., „Обласна програма відпочинку та оздоровлення дітей на 2009-2013 роки” – 23,0 тис.грн. „Програма підтримки молоді в області на 2009-2015 роки” – 1028,1 тис.грн., в тому числі на встановлення і виплату обласних іменних стипендій студентам вищих навчальних закладів та учням загальноосвітніх навчальних закладів області - 813,1 тис. гривень.
На виплату державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомних батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях за принципом „гроші ходять за дитиною” передбачено субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам області в сумі 6929,6 тис.грн., що на 313,6 тис.грн. або 4,7 відсотка більше порівняно з 2010 роком та на 2454,2 тис.грн., або 54,8 відсотка більше виконання 2009 року.
На фінансування 16-ти закладів професійно-технічної освіти та централізованої бухгалтерії по їх обслуговуванню в проекті обласного бюджету на 2011 рік передбачено 82476,7 тис.грн., що на 4600,0 тис.грн. більше порівняно із доведеними розрахунковими показниками та на 5781,2 тис.грн., або на 7,5 відсотка більше порівняно із затвердженим обсягом видатків на 2010 рік.
Видатки на заробітну плату з нарахуваннями в сумі 44494,4 тис.грн. збільшені на 2529,7 тис.грн. або на 6,0 відсотків порівняно з минулим роком. Зокрема, враховано в повному обсязі видатки на реалізацію ст.57 Закону України «Про освіту» - надбавку за вислугу років, матеріальну допомогу на оздоровлення при наданні щорічної відпустки педагогічним працівникам, щорічну грошову винагороду за сумлінне виконання службових обов’язків та інші доплати та надбавки.
На оплату комунальних послуг та енергоносіїв передбачено 7500,0 тис.грн., або на 10,7 відсотка більше порівняно з 2010 роком, які обраховані виходячи з діючих тарифів з урахуванням коефіцієнтів росту на 2011 рік та в зв’язку з підключенням до системи опалення 4-х виробничих майстерень, частини учнівського гуртожитку, який знаходився на капітальному ремонті.
На придбання продуктів харчування передбачено 1744,7 тис.грн. або на 14,6 відсотка більше в порівнянні з 2010 роком, що забезпечить харчуванням дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування виходячи із натуральних норм в розрахунку 31,82 грн. в день на одну дитину.
Видатки на стипендії для учнів 16 професійно-технічних закладів передбачені в сумі 27727,2 тис.грн., що на 10,0 відсотків більше порівняно з минулим роком. Враховано мінімальні ординарні академічні стипендії для учнів професійно-технічних закладів в розмірі 200 грн. та соціальні стипендії для учнів з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування – 550 гривень на місяць.
На виплату матеріальної допомоги учням-випускникам з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та надання щорічної грошової допомоги на придбання навчальної літератури особам з числа дітей-сиріт, що знаходяться на повному державному утриманні відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 № 226 (із змінами) „Про поліпшення виховання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей сиріт І дітей, позбавлених батьківського піклування” передбачається спрямувати 584,4 тис.грн.
На функціонування обласних установ і проведення заходів по охороні здоров'я на 2011 рік видатки із загального фонду обласного бюджету визначені в сумі 268308,7 тис.грн., що менше порівняно із затвердженим обсягом видатків з врахуванням змін на 2010 рік на 8925,9 тис.грн. або 3,2 відсотка та на 37531,2 тис.грн. більше або 16,3 відсотка у порівнянні з видатками 2009 року.
На оплату праці працівникам установ і закладів охорони здоров'я передбачається виділити з обласного бюджету 144374,8 тис.грн., що складає 53,8 відсотка до загального обсягу видатків на галузь. На зазначену мету видатки зменшені в порівнянні з 2010 роком на 5207,3 тис.грн. або 3,5 відсотка, у зв’язку із запланованими заходами оптимізації мережі та штатної чисельності, що проводяться в обласних закладах охорони здоров’я.
Видатки на придбання медикаментів і перев’язувальних матеріалів в лікувальних закладах передбачаються в сумі 29158,6 тис.грн. У видатках обласної клінічної лікарні передбачено на придбання медикаментів для хворих з пересадженою ниркою і нирковою недостатністю – 9000,0 тис.грн. на гемодіаліз.
На безоплатне зубопротезування пенсіонерів, інвалідів, учасників бойових дій передбачається 60,0 тис.грн., на придбання слухових апаратів для інвалідів Великої Вітчизняної війни, учасників бойових дій - 98,0 тис.грн.
Обсяг витрат на харчування хворих становить 11348,8 тис.грн. Розрахункові норми на придбання продуктів харчування на одного хворого в день становлять в обласному госпіталі для інвалідів війни 24,6 грн., в обласному онкологічному диспансері – 7,7 грн., територіальному медичному об’єднанні „Психіатрія” – 4,8 грн., територіальному медичному об’єднанні „Фтизіатрія” – 7,3 грн., санаторіях для хворих на туберкульоз – 5,5 грн., обласній дитячий лікарні – 6,3 грн., обласній клінічній лікарні – 8,2 грн., перинатальному центрі - 5,0 грн., в інших лікарнях і диспансерах – 6,1 грн. Харчування дітей в Будинку дитини передбачено з розрахунку 8,8 грн. в день на одну дитину, в обласному дитячому багатопрофільному санаторії Козин – 8,2 гривень.
На проведення розрахунків за енергоносії, що споживаються бюджетними установами охорони здоров'я, кошти передбачені в сумі 23935,8 тис.грн., що більше на 1477,2 тис.грн. або 6,6 відсотка порівняно з 2010 роком.
У видатках на охорону здоров'я враховані цільові кошти в сумі 10696,2 тис.грн., на забезпечення реалізації заходів Комплексної програми „Цукровий діабет” і лікування нецукрового діабету, що на 2445,3 тис.грн. або на 29,6 відсотка більше 2010 року.
Для забезпечення реалізації обласної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки передбачено 1050,0 тис.грн.
В загальному фонді обласного бюджету передбачена субвенція Волинському обласному бюджету в сумі 300,0 тис.грн. на лікування психічно хворих з Рівненської області, направлених у Волинську обласну психіатричну лікарню №2 смт.Олика у відділення з посиленим наглядом, до яких за рішенням суду застосовані заходи примусового медичного характеру.
Крім того, управлінню охорони здоров’я облдержадміністрації передбачено субвенцію з державного бюджету на:
- придбання витратних матеріалів та медичного обладнання для закладів охорони здоров’я – 21758,0 тис.грн., в тому числі 3758,0 тис.грн. на придбання витратних матеріалів та 18000,0 тис.грн. на придбання медичного обладнання;
- поліпшення умов оплати праці медичних працівників, які надають медичну допомогу хворим на туберкульоз - 1701,6 тис.грн.
Соціальний захист та соціальне забезпечення
В обласному бюджеті видатки на соціальний захист та соціальне забезпечення передбачаються в сумі 60404,9 тис.грн., що на 3131,0 тис.грн. або 5,5 відсотка більше затверджених видатків на 2010 рік та на 5849,1 тис.грн. або 10,7 відсотка більше використаних видатків 2009 року.
Із загальної суми видатків на утримання будинків-інтернатів (пансіонатів) для престарілих і інвалідів, будинків-інтернатів для малолітніх інвалідів визначені видатки в сумі 28462,1 тис.грн.
Центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат для обробки інформації з нарахування і виплати допомог та компенсацій передбачені видатки в сумі 4251,8 тис.грн.
Вперше передбачені видатки на обслуговування осіб з обмеженими фізичними можливостями в обласному центрі професійної реабілітації інвалідів та обласному центрі соціальної реабілітації дітей-інвалідів в сумі 1105,1 тис.грн.
На виплату допомоги по догляду за інвалідом І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу передбачаються видатки в сумі 460,9 тис.грн.
Враховані видатки в сумі 230,3 тис.грн. на відшкодування витрат на поховання учасників бойових дій та інвалідів війни.
На компенсаційні виплати інвалідам на бензин, ремонт, техобслуговування автотранспорту та транспортне обслуговування і встановлення телефонів інвалідам І та ІІ групи визначені кошти в сумі 506,3 тис.грн.
На соціальні виплати передбачені програмою „Ветеран” на 2010 – 2013 роки і обласною програмою матеріальної підтримки найбільш незахищених верств населення на 2011 рік, видатки передбачаються в сумі 2863,2 тис.грн., в тому числі на надання одноразової грошової допомоги по зверненнях громадян – 500,0 тис.грн., доплати до пенсії громадянам, яким виповнилось 90 і більше років та особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною – 300,4 тис.грн., фінансову підтримку статутної діяльності організацій ветеранів - 250,0 тис.грн., одноразову грошову допомогу репресованим громадянам – 616,4 тис.грн. та на утримання обласного центру з надання соціальних послуг інвалідам, ветеранам війни і праці та іншим найбільш незахищеним верствам населення в сумі 1196,4 тис.грн.
На утримання установ служби у справах дітей (притулку для дітей та центру соціально-психологічної реабілітації дітей) враховані видатки в сумі 1874,7 тис.грн.
На пільгове медичне обслуговування громадян, постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС, по загальному фонду передбачено 16461,9 тис.грн., що на 179,5 тис.грн., або 1,1 відсотка перевищує затверджений обсяг видатків 2010 року та на 734,9 тис.грн., або 4,7 відсотка більше виконання 2009 року.
В проекті обласного бюджету видатки на соціальні програми в галузі сім’ї, молоді, жінок та дітей визначені в сумі 4188,6 тис.грн., що на 125,4 тис.грн. або 3,1 відсотка більше затверджених видатків на 2010 рік.
На оплату праці працівникам установ і закладів з питань сім’ї, молоді, жінок та дітей передбачається виділити з обласного бюджету 1163,4 тис.грн., що складає 27,8 відсотка до загального обсягу видатків на галузь. На зазначену мету видатки збільшені в порівнянні із затвердженими призначеннями з врахуванням внесених змін на 2010 рік на 232,8 тис.грн. або 25,0 відсотка та на 368,6 тис.грн., або 46,4 відсотка виконання 2009 року.
На проведення розрахунків за енергоносії та комунальні послуги, що споживаються та надаються установам і закладам з питань сім’ї, молоді, жінок та дітей передбачені кошти в сумі 123,8 тис.грн., що на 54,6 тис.грн., або 78,9 відсотка більше порівняно з 2010 роком. Зростання обсягу коштів також пов'язано з введення в дію Рівненського обласного соціального гуртожитку для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
На заходи по реалізації обласної програми відпочинку та оздоровлення пільгових категорій дітей в літній період передбачено 1468,0 тис.грн.
На функціонування новоствореного закладу Рівненського обласного соціального гуртожитку Рівненської обласної ради передбачені видатки в сумі 340,0 тис.грн., в тому числі на оплату праці працівникам установи - 169,1 тис.грн., на проведення розрахунків за енергоносії та комунальні послуги - 54,3 тис.грн.
В проекті обласного бюджету видатки на культуру і мистецтво передбачаються в сумі 31240,8 тис.грн., що на 2471,9 тис.грн. або на 7,3 відсотка менше затверджених з врахуванням внесених змін видатків на 2010 рік та на 3573,7 тис.грн. або 12,9 відсотка більше відповідних видатків на 2009 рік.
На оплату праці з нарахуваннями працівників закладів культури планується спрямувати 14095,5 тис.грн. або 45,1 відсотка від загального обсягу видатків на галузь на 2011 рік, на оплату комунальних послуг та спожитих енергоносіїв - 1507,8 тис.грн. або 4,8 відсотка.
Крім того, з обласного бюджету планується надати фінансову допомогу установам мистецтва (обласному академічному музично-драматичному театру, обласному академічному театру ляльок, обласній філармонії) на оплату праці працівників з нарахуваннями, оплату комунальних послуг та енергоносіїв, інші поточні витрати на суму 13043,1 тис.грн.
У видатках на оплату праці враховано обов’язкові та додаткові виплати працівникам культури та мистецтва відповідно до чинного законодавства.
На поповнення бібліотечного фонду бібліотек у 2011 році передбачаються капітальні видатки в сумі 325,3 тис.грн.
На проведення комплексу культурно-освітніх та мистецьких заходів загальнодержавного і місцевого значення спрямовується 1571,3 тис.грн.
На галузь „Фізична культура і спорт” передбачені видатки в сумі 13 784,8 тис.грн., що на 294,0 тис.грн. або 2,2 відсотка більше від уточнених призначень 2010 року та на 1645,4 тис.грн. або 13,6 відсотка більше відповідних видатків на 2009 рік.
В 2011 році з обласного бюджету буде утримуватись обласна школа вищої спортивної майстерності, обласний центр з інвалідного спорту "Інваспорт", обласна дитячо-юнацька спортивна школа та обласна дитячо-юнацька спортивна школа для інвалідів, обласний центр „Спорт для всіх” та здійснюватись заходи з фізичної культури і спорту обласного значення.
Обсяг видатків на оплату праці працівників закладів з питань фізичної культури і спорту з нарахуваннями складе 5223,3 тис.грн. або 38,0 відсотків загального обсягу видатків на галузь на 2011 рік. У видатках на оплату праці враховано обов’язкові та додаткові виплати працівникам відповідно до чинного законодавства.
На оплату комунальних послуг та енергоносіїв заплановано 234,2 тис.грн., що більше на 7,5 відсотка від уточнених призначень 2010 року.
Обсяг коштів, що спрямовується у 2011 році на проведення навчально-тренувальних зборів і змагань, складає 4123,9 тис.грн., з них з інвалідного спорту – 716,8 тис.грн.
На виплату стипендій голови обласної державної адміністрації та голови обласної ради провідним спортсменам і тренерам планується 984,5 тис.грн., з яких 60,0 тис.грн. на виплату одноразових грошових винагород для інвалідів - спортсменів.
Як і у попередні роки, так і на 2011 рік в обласному бюджеті передбачено видатки для надання фінансової підтримки фізкультурно-спортивному товариству „Колос” у сумі 633,1 тис.грн.
Розрахунковий показник обсягу видатків на утримання органів місцевого самоврядування визначений на основі фінансових нормативів бюджетної забезпеченості та коригуючих коефіцієнтів до них з розрахунку на одну особу відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.12.2010 № 1149 „Деякі питання розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів”.
На функціонування обласної ради в 2011 році передбачається спрямувати 4790,7 тис.грн. На заробітну плату з нарахуваннями працівників апарату ради передбачено 3110,0 тис.грн., або зменшені на 568,0 тис.грн.
Асигнування на оплату енергоносіїв збільшені в порівнянні з 2010 роком на 1,8 відсотків і складають 772,0 тис.грн. Видатки на утримання установи (оплату транспортних послуг, послуг зв’язку, відрядження та інші господарські витрати) становлять 908,7 тис.грн.
Відповідно до статті 33 Закону України „Про статус депутатів місцевих рад” для збереження середньої заробітної плати на період працевлаштування посадових осіб місцевого самоврядування з числа депутатів відповідних рад, що потребують працевлаштування у зв’язку з закінченням строку повноважень передбачена субвенція з державного бюджету в сумі 2668,3 тис.грн., в тому числі для обласної ради 125,2 тис.грн.
З метою забезпечення реалізації вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 вересня 1992 року №530 „Про підготовку і випуск серії книг „Реабілітовані історією”, розпорядження голови облдержадміністрації від 7 жовтня 2003 року №508 „Про підготовку та випуск науково - документальної книги „Реабілітовані історією. Рівненська область” на утримання науково-редакційної групи та проведення пошукової роботи для підготовки третього тому науково-документальної книги передбачається спрямувати 175,7 тис.грн., що в порівнянні з 2010 роком збільшено на 10,2 відсотка.
Видатки на оплату праці з нарахуваннями працівників групи збільшені на 12,8 відсотків і складають 132,6 тис.грн., на оплату енергоносіїв на 6,1 відсотка – 12,1 тис.грн., господарські потреби на 2,0 відсотка - 31,0 тис.грн.
Згідно статті 24 Бюджетного кодексу України передбачаються видатки резервного фонду обласного бюджету в сумі 8869,2 тис.грн.
На виконання заходів Програми організації рятування людей на водних об’єктах Рівненської області на 2011 рік пропонується затвердити поточні видатки в сумі 1080 тис.грн.
На виконання заходів Обласної цільової програми індивідуального житлового будівництва у сільській місцевості „Власний дім” на 2010-2015 роки пропонується спрямувати 699,2 тс.грн. В тому числі на надання пільгових кредитів індивідуальним сільським забудовникам 549,2 тис.грн., (з них за рахунок коштів загального фонду обласного бюджету 350 тис.грн. та спеціального фонду за рахунок повернення коштів, наданих в попередні роки – 199,2 тис.грн.), на витрати, пов’язані з обслуговуванням даного кредиту – 150 тис.грн. з загального фонду.
На надання кредитів молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на 2011 рік пропонується затвердити в обласному бюджеті на виконання Обласної програми забезпечення молоді житлом на 2003-2012 роки по спеціальному фонду 90 тис.грн. з них за рахунок повернення кредитів, наданих в попередні роки 85 тис.грн та за рахунок сплати відсотків за користування кредитами 5 тис.грн.
Субвенцію на фінансування у 2011 році Програм–переможців Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування 2010 року в сумі 1200 тис.грн. пропонується розподілити відповідно до протоколу від 29.11.2010 №9 засідання ради Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування Демидівському району - 300 тис.грн. Острозькому району - 300 тис.грн., Костопільському району – 100,0 тис.грн. та м.Рівне - 500 тис.грн., визначивши головним розпорядником коштів вказаної субвенції обласну раду.
Субвенцію на фінансування ремонту приміщень управлінь праці та соціального захисту виконавчих органів міських (міст республіканського в Автономній Республіці Крим і обласного значення), районних у містах Києві і Севастополі та районних у містах рад для здійснення заходів з виконання спільного із Світовим банком проекту "Вдосконалення системи соціальної допомоги", передбачену в сумі 442,7 тис.грн., за поданням головного розпорядника коштів - головного управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації пропонується розподілити на поточні видатки в сумі 135,5 тис.грн., з них м.Дубно - 71,4 тис.грн. та м.Острог - 64,1 тис.грн., на капітальні видатки м.Рівне - 307,2 тис.грн.
За рахунок спеціального фонду обласного бюджету передбачені видатки на охорону навколишнього природного середовища в сумі 479 тис.грн., з яких на поточні видатки - 755 тис.грн. визначено головного розпорядника – головне управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації та по капітальних видатках – 724 тис.грн. головний розпорядник коштів – головне управління з питань будівництва та архітектури облдержадміністрації.
На фінансування робіт, пов'язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом і утриманням автомобільних доріг місцевого значення за рахунок коштів спеціального фонду обласного бюджету передбачено 2198,9 тис.грн., які планується спрямувати на поточні видатки.
Крім того, за рахунок надходження коштів від відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва передбачені видатки в сумі 140 тис.грн., в тому числі на поточні видатки 90 тис.грн. та на капітальні видатки 50 тис.грн., які згідно п.2 статті 211 Закону України від 08.07.2010 № 2457-VІ „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Бюджетного кодексу України” використовуються виключно на освоєння земель для сільськогосподарських і лісогосподарських потреб, поліпшення відповідних угідь, охорону земель відповідно до розроблених програм та проектів землеустрою, на проведення інвентаризації земель, проведення нормативної грошової оцінки земель, розмежування земель державної та комунальної власності.
Бюджет розвитку
Згідно ст.71 Бюджетного кодексу України пропонується затвердити надходження до бюджету розвитку обласного бюджету в сумі 18565,8 тис.грн., основними складовими якого є :
-кошти від повернення бюджетної позички, яка надавалася ОДП ДАК “Хліб України” під регіональне замовлення по зерну – 18560,9 тис.грн.;
-кошти від повернення бюджетних позичок, які надавалися ДП “Укрбурштин” - 4,9 тис.грн.
Згідно статті 72 Бюджетного кодексу України затверджується дефіцит бюджету розвитку за спеціальним фондом в сумі 46530 тис.грн. за рахунок коштів, що передаються з загального фонду до бюджету розвитку – 46530 тис.грн.
Видатки бюджету розвитку обласного бюджету пропонується затвердити в сумі 65403 тис.грн., в тому числі по головних розпорядниках коштів:
капітальні вкладення:
- управлінню освіти і науки облдержадміністрації – 2585,8 тис.грн.;
- головному управлінню з питань будівництва та архітектури облдержадміністрації – 33565,8 тис.грн., з яких 15000 тис.грн. за рахунок коштів, що передаються з загального фонду до бюджету розвитку, 18565,8 тис.грн. - від повернення раніше наданих бюджетних позичок;
капітальні видатки:
- обласній раді – 1174 тис.грн. (за рахунок субвенції з державного бюджету на фінансування у 2011 році Програм–переможців Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування 2010 року);
- управлінню освіти і науки облдержадміністрації – 8012,6 тис.грн. (за рахунок коштів, що передаються із загального фонду);
- управлінню охорони здоров’я облдержадміністрації - 19435,3 тис.грн. (18000,0 тис.грн. - за рахунок субвенції на придбання витратних матеріалів і медичного обладнання закладам охорони здоров’я та 1435,3 тис.грн. - за рахунок коштів, що передаються із загального фонду);
- головному управлінню праці та соціального захисту населення облдержадміністрації – 316 тис.грн. (307,2 тис.грн. - за рахунок субвенції на фінансування ремонту приміщень управлінь праці та соціального захисту виконавчих органів міських (міст республіканського в Автономній Республіці Крим і обласного значення), районних у містах Києві і Севастополі та районних у містах рад для здійснення заходів з виконання спільного із Світовим банком проекту "Вдосконалення системи соціальної допомоги" та 8,8 тис.грн. - за рахунок коштів, що передаються із загального фонду);
- відділу у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації – 18,5 тис.грн. (за рахунок коштів, що передаються із загального фонду);
- управлінню культури і туризму облдержадміністрації – 240 тис.грн. (на поповнення бібліотечного фонду бібліотек за рахунок коштів, що передаються із загального фонду);
- відділу з питань фізичної культури і спорту облдержадміністрації – 55 тис.грн. (на придбання спортивного обладнання та інвентаря за рахунок коштів, що передаються із загального фонду).
Начальник головного
фінансового управління Л.В.Кушнер