Положення обласної ради
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення обласної ради
від 02 червня 2021 року №166
БЮДЖЕТНИЙ РЕГЛАМЕНТ
РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
Розділ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Бюджетний регламент Рівненської обласної ради (далі – Бюджетний регламент) визначає організаційно-процедурні питання з підготовки, складання, розгляду, затвердження, виконання, контролю за виконанням, внесення змін та звітності щодо обласного бюджету.
Стаття 2. Метою Бюджетного регламенту є упорядкування процесів формування та використання фінансових ресурсів, необхідних для забезпечення спільних інтересів територіальних громад області, виконання цільових регіональних програм, спільних проєктів та з коштів, залучених на договірних засадах із місцевих бюджетів для реалізації спільних соціально-економічних та культурних програм, взаємодії між обласною радою та обласною державною адміністрацією в оперативному управлінні та розподілі бюджетних коштів, залучення громадськості до обговорення рішень, які стосуються обласного бюджету.
Стаття 3. Бюджетний регламент розроблений відповідно до Конституції України, Бюджетного кодексу України, Податкового кодексу України, Законів України „Про місцеве самоврядування в Україні”, „Про місцеві державні адміністрації”, „Про відкритість використання публічних коштів”, „Про статус депутатів місцевих рад”, „Про службу в органах місцевого самоврядування”, „Про доступ до публічної інформації”, інших нормативно-правових актів України, що регулюють бюджетні питання, Регламенту обласної ради.
У разі наявності розбіжностей норм Бюджетного регламенту з нормами чинного законодавства України, діють норми законодавства України.
Стаття 4. У разі необхідності внесення змін до обласного бюджету у випадках, не передбачених Бюджетним регламентом, обласною радою може бути встановлена окрема спрощена процедура подання та прийняття відповідного рішення обласної ради.
Якщо у рішенні про обласний бюджет або про внесення змін до нього будуть встановлені інші положення, ніж передбачені Бюджетним регламентом, то застосовуються положення, що визначені у відповідному рішенні про обласний бюджет.
Стаття 5. Проєкт рішення про обласний бюджет на відповідний рік (проєкт рішення про внесення змін до нього) та звіт про його виконання подається до обласної ради обласною державною адміністрацією.
Розділ ІІ. ПОЛОЖЕННЯ ПРО БЮДЖЕТНИЙ ПРОЦЕС
Стаття 6. Складання проєкту обласного бюджету на відповідний рік здійснюється обласною державною адміністрацією з урахуванням вимог Бюджетного кодексу України на підставі бюджетних запитів, які готуються головними розпорядниками коштів обласного бюджету.
Показники проєкту бюджету на відповідний рік у бюджетних запитах головних розпорядників коштів обласного бюджету мають відповідати граничному обсягу асигнувань, доведеному департаментом фінансів облдержадміністрації.
Головні розпорядники коштів обласного бюджету забезпечують своєчасність подання, достовірність та повноту інформації бюджетного запиту.
Стаття 7. Обласна державна адміністрація не пізніше 1 вересня року, що передує плановому, розглядає та схвалює прогноз обласного бюджету і у п’ятиденний строк подає їх разом із фінансово-економічним обґрунтуванням до обласної ради для розгляду.
Прогноз обласного бюджету містить положення, що включають:
1) основні прогнозні показники економічного і соціального розвитку Рівненської області, враховані під час розроблення прогнозу обласного бюджету;
2) загальні показники доходів і фінансування обласного бюджету, повернення кредитів до обласного бюджету, загальні граничні показники видатків обласного бюджету та надання кредитів з обласного бюджету (з розподілом на загальний та спеціальний фонди);
3) показники за основними видами доходів обласного бюджету (з розподілом на загальний та спеціальний фонди);
4) показники дефіциту (профіциту) обласного бюджету, показники за основними джерелами фінансування обласного бюджету (з розподілом на загальний та спеціальний фонди), а також показники обласного боргу, гарантованого обласною радою і надання місцевих гарантій;
5) граничні показники видатків обласного бюджету та надання кредитів з обласного бюджету головним розпорядникам бюджетних коштів (з розподілом на загальний та спеціальний фонди);
6) обсяги капітальних вкладень у розрізі інвестиційних проєктів, визначені в межах загальних граничних показників видатків обласного бюджету та надання кредитів з обласного бюджету;
7) положення щодо взаємовідносин місцевого бюджету з іншими місцевими бюджетами (включаючи показники, необхідні для складання прогнозів інших місцевих бюджетів);
8) інші показники і положення, необхідні для складання проєкту рішення про обласний бюджет, зокрема узагальнені прогнозні показники за галузями, складені головними розпорядниками коштів.
За результатами розгляду прогнозу обласного бюджету постійна комісія обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків приймає відповідні рекомендації.
Стаття 8. Постійні комісії обласної ради, за якими закріплено контроль за виконанням відповідних рішень, до 01 листопада аналізують ефективність виконання програми і за результатами приймають відповідні рекомендації.
Звіт про виконання програми розглядається на сесії, як правило, під час затвердження аналогічної програми на наступні роки.
Перелік інвестиційних проєктів та програм регіонального розвитку, реалізація яких потребує залучення бюджетних коштів є додатком до Програми економічного і соціального розвитку.
Стаття 9. Відділом з питань спільної власності територіальних громад та економічного розвитку виконавчого апарату обласної ради до 01 листопада готується довідка про планові надходження до обласного бюджету від оренди та продажу комунального майна, яка надається постійній комісії обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків та облдержадміністрації.
Стаття 10. Разом з проєктом рішення про обласний бюджет до обласної ради обласною державною адміністрацією подаються всі документи, що передбачені Бюджетним кодексом України та цим Регламентом.
Крім того, обласною державною адміністрацією до обласної ради подається:
- інформація про хід виконання бюджету у поточному бюджетному періоді;
- прогноз обласного бюджету на наступні за плановим два бюджетні періоди;
- інформація щодо фінансування регіональних програм соціально-економічного, культурного розвитку та інших цільових програм, включених до проєкту рішення обласної ради;
- інші матеріали, обсяг і форму яких визначає обласна державна адміністрація або обласна рада.
Стаття 11. Головними розпорядниками коштів обласного бюджету не пізніше, ніж у 2-тижневий термін після прийняття Верховною Радою України Державного бюджету України на відповідний рік у другому читанні до обласної ради подаються копії бюджетних запитів із усіма матеріалами, які стали підставою для складання відповідного бюджетного запиту, для аналізу постійною комісією обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків.
В найкоротший термін після надходження до обласної ради копій бюджетних запитів з усіма матеріалами на засіданнях постійної комісії з питань бюджету, фінансів та податків спільно з облдержадміністрацією організовуються бюджетні слухання, на яких також заслуховуються і вивчаються пропозиції депутатів обласної ради, представників органів місцевого самоврядування.
Постійна комісія обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків за результатами розгляду бюджетних запитів надає відповідні рекомендації облдержадміністрації з метою врахування при підготовці відповідного проєкту рішення.
Стаття 12. При затвердженні обласного бюджету враховуються у першочерговому порядку потреби в коштах:
- на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати;
- на проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв'язку, які споживаються бюджетними установами.
Стаття 13. Проєкт рішення про обласний бюджет на наступний бюджетний рік та внесення змін до нього подається до обласної ради в установлений законодавством термін.
Стаття 14. Проєкт рішення про обласний бюджет разом з пояснювальною запискою до нього, не пізніше наступного дня після надходження до обласної ради розміщується на офіційному вебсайті обласної ради та надсилається виконавчим апаратом обласної ради засобами електронної пошти депутатам обласної ради.
Стаття 15. Депутати обласної ради з метою розгляду на бюджетних слуханнях надають свої пропозиції щодо виділення коштів з обласного бюджету на наступний рік керівникам фракцій, які у свою чергу подають обласній раді зведені пропозиції від фракцій не пізніше 1 грудня поточного року.
Депутати обласної ради також можуть надавати свої пропозиції щодо виділення коштів з обласного бюджету на наступний рік безпосередньо до обласної ради у строк, визначений абзацом 1 цієї статті.
Реєстр пропозицій фракцій до проєкту рішення про обласний бюджет формується відповідальним працівником апарату ради, який організовує роботу постійної комісії з питань бюджету, фінансів та податків не пізніше, ніж за три дні до засідання комісії і надається членам постійної комісії.
Стаття 16. Рекомендації постійної комісії з питань бюджету, фінансів та податків щодо розгляду проєкту обласного бюджету у терміни, визначені Регламентом обласної ради, оприлюднюються на офіційному сайті обласної ради.
Стаття 17. На пленарному засіданні обласної ради з питання про обласний бюджет на наступний рік (або внесення змін до обласного бюджету) доповідає керівник департаменту фінансів облдержадміністрації або інша посадова особа, визначена обласною державною адміністрацією.
Співдоповідає з питання проєкту обласного бюджету або внесення змін до нього голова постійної комісії з питань бюджету, фінансів та податків, або інша уповноважена постійною комісією з питань бюджету, фінансів та податків особа з числа її членів.
Стаття 18. Рішення про обласний бюджет на відповідний рік у визначений Регламентом обласної ради термін оприлюднюється виконавчим апаратом обласної ради на офіційному вебсайті обласної ради.
З метою забезпечення доступу до інформації про бюджет рішення про обласний бюджет розміщується на офіційних вебсайтах обласної ради та облдержадміністрації, у друкованому засобі масової інформації.
Стаття 19. Обласний бюджет виконується за розписом, у порядку, визначеному бюджетним законодавством.
Департамент фінансів облдержадміністрації забезпечує відповідність розпису обласного бюджету бюджетним призначенням, встановленим рішенням про обласний бюджет.
Інформація щодо виконання обласного бюджету у розрізі доходів та функціональної класифікації видатків оприлюднюється на офіційному вебсайті облдержадміністрації щомісяця до 15 числа місяця, наступного за звітним, та надається обласній раді.
Стаття 20. Виконання обласного бюджету забезпечує обласна державна адміністрація у порядку, визначеному бюджетним законодавством.
Стаття 21. Пропозиції про внесення змін до бюджетних призначень подаються та розглядаються у порядку, встановленому чинним законодавством України.
З метою розгляду на бюджетних слуханнях учасники бюджетного процесу подають до обласної ради свої пропозиції про внесення змін до бюджетних призначень, встановлених у рішенні про обласний бюджет.
Пропозиції учасників бюджетного процесу з метою поділу вільних залишків до обласної ради подаються до 15 лютого, а по перевиконанню бюджету – до 15 липня з урахуванням цього Регламенту.
До пропозицій подаються документи з урахуванням ст. 11 цього Регламенту.
В п’ятиденний термін після надходження до обласної ради пропозицій з усіма матеріалами на засіданнях постійної комісії з питань бюджету, фінансів та податків організовуються бюджетні слухання, на яких також заслуховуються і вивчаються пропозиції депутатів обласної ради, представників органів місцевого самоврядування.
Постійна комісія обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків за результатами розгляду пропозицій надає відповідні рекомендації облдержадміністрації з метою врахування при підготовці відповідного проєкту рішення.
Стаття 22. Розпорядження голови облдержадміністрації, прийняті в установленому порядку у міжсесійний період, включаються облдержадміністрацією до проєкту рішення про внесення змін до обласного бюджету, який подається на розгляд чергової сесії обласної ради.
Інформація щодо розпоряджень голови облдержадміністрації, не включених до розгляду на останньому у бюджетному періоді пленарному засіданні обласної ради, не пізніше десяти робочих днів після закінчення року надсилається облдержадміністрацією обласній раді.
Стаття 23. Виключно шляхом внесення змін до рішення про обласний бюджет на сесії обласної ради збільшуються доходи загального фонду обласного бюджету (крім міжбюджетних трансфертів), доходи бюджету розвитку обласного бюджету (крім міжбюджетних трансфертів), розподіляється вільний залишок коштів загального фонду обласного бюджету.
Стаття 24. Департамент фінансів облдержадміністрації не пізніше, ніж у тижневий строк після отримання від головного управління Державної казначейської служби України в області офіційної звітності про виконання обласного бюджету за попередній рік надає обласній державній адміністрації та обласній раді інформацію щодо обсягу вільного залишку коштів обласного бюджету з урахуванням цільових коштів міжбюджетних трансфертів та залишків коштів спеціального фонду обласного бюджету (крім власних надходжень бюджетних установ).
При поданні проєкту рішення про внесення змін до обласного бюджету у частині розподілу залишків коштів, обов’язковим є включення департаментом фінансів облдержадміністрації до пояснюючої записки до проєкту рішення висновку щодо обсягу вільного залишку коштів обласного бюджету з урахуванням цільових коштів міжбюджетних трансфертів та залишків коштів спеціального фонду обласного бюджету. Рішення про внесення змін до обласного бюджету у частині розподілу вільного залишку коштів обласного бюджету та залишків коштів спеціального фонду обласного бюджету приймається обласною радою після схвалення на сесії обласної ради питання про звіт про виконання обласного бюджету за попередній рік.
Стаття 25. Внесення змін до обласного бюджету у частині збільшення (зменшення) доходів загального фонду (крім міжбюджетних трансфертів) здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України, шляхом ухвалення рішення обласної ради.
Стаття 26. Витрати спеціального фонду обласного бюджету мають постійне бюджетне призначення, яке дає право провадити їх виключно в межах і за рахунок фактичних надходжень спеціального фонду бюджету, якщо рішенням про обласний бюджет не встановлено інше.
Внесення змін до бюджету розвитку обласного бюджету здійснюється шляхом внесення змін до рішення про обласний бюджет з урахуванням фактичного надходження відповідних доходів до обласного бюджету. При поданні проєкту рішення про внесення змін до обласного бюджету обов’язковим є включення департаментом фінансів облдержадміністрації до пояснюючої записки до проєкту рішення висновку щодо перевиконання доходів бюджету розвитку обласного бюджету.
Внесення змін до призначень спеціального фонду обласного бюджету (крім доходів бюджету розвитку та власних надходжень бюджетних установ) здійснюється облдержадміністрацією у встановленому законодавством порядку.
Стаття 27. Звітність про виконання обласного бюджету здійснюється у відповідності до бюджетного законодавства.
До проєкту рішення про затвердження звіту про виконання обласного бюджету за попередній рік обласною державною адміністрацією подається пояснювальна записка, яка має містити пояснення за основними видами доходів та витрат обласного бюджету, причини недовиконання (перевиконання) бюджетних призначень за доходами, стан кредиторської дебіторської заборгованості за витратами обласного бюджету.
Після перевірки та розгляду річного звіту на засіданні постійної комісії обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків обласна рада затверджує річний звіт про виконання бюджету або приймає інше рішення з цього приводу.
Звіти про виконання обласного бюджету оприлюднюються на офіційних вебсайтах обласної ради та облдержадміністрації.
Інформація про виконання обласного бюджету підлягає обов'язковій публікації в порядку, визначеному законодавством.
Головні розпорядники бюджетних коштів здійснюють публічне представлення інформації про виконання бюджетних програм, у тому числі досягнення цілей державної політики у відповідній сфері діяльності, формування та/або реалізацію якої забезпечує головний розпорядник бюджетних коштів, у межах бюджетних програм за звітний бюджетний період до 15 березня року, що настає за звітним, та публікують оголошення про час та місце проведення публічного представлення такої інформації.
Головні розпорядники коштів обласного бюджету оприлюднюють шляхом розміщення на своїх офіційних сайтах паспорти бюджетних програм на поточний бюджетний період (включаючи зміни до паспортів бюджетних програм) у терміни, встановлені законодавством, та звіти про виконання паспортів бюджетних програм за звітний бюджетний період, включаючи інформацію про стан реалізації інвестиційних проєктів за бюджетними програмами із зазначенням ступеня їх готовності та обсягів коштів, необхідних для завершення таких проєктів, у терміни, встановлені законодавством.