Рішення обласної ради 8 скликання
Оприлюднено 17-11-2021У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Восьме скликання
(Сьома сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 12 листопада 2021 року № 412
Про звернення Рівненської обласної ради до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо неприпустимості наступу на фінансову спроможність місцевого самоврядування
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні, обласна рада
в и р і ш и л а:
1. Схвалити звернення Рівненської обласної ради до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо неприпустимості наступу на фінансову спроможність місцевого самоврядування (текст звернення додається).
2. Голові обласної ради забезпечити направлення цього рішення Президенту України, Верховній Раді України, Кабінету Міністрів України та народним депутатам України, обраним від Рівненської області.
Голова ради Сергій КОНДРАЧУК
Звернення Рівненської обласної ради
до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо неприпустимості наступу на фінансову спроможність місцевого самоврядування
Ми, депутати Рівненської обласної ради, обурені замахом на фінансову спроможність місцевих громад та ігнорування базових норм Європейської Хартії місцевого самоврядування.
Зміни до Бюджетного кодексу України (законопроєкт №6062) – це намір поховати фінансову децентралізацію та інфраструктурні проєкти на місцевому рівні. Офіс Президента спільно з Урядом і парламентською більшістю зухвало запускає руку до кишені місцевих громад і втілює «централізацію» влади.
Як представники громад ми категорично проти, що з 2023 року влада хоче ліквідувати бюджети розвитку і закріпити джерела їх доходів за загальним фондом місцевих бюджетів. Внаслідок цього громади не зможуть зберігати кошти на депозитних рахунках, не зможуть належно планувати капітальні видатки на соціально-економічний розвиток, втілення інвестиційних проєктів, будівництво, капітальний ремонт і реконструкцію шкіл, дитсадків, лікарень, житлово-комунального господарства, будівництво газопроводів і газифікацію населених пунктів, придбання шкільних автобусів та автомобілів швидкої медичної допомоги тощо.
Ліквідація бюджетів розвитку призведе до того, що цільовими коштами буде лататися «поточка» місцевих бюджетів, які будуть недофінансовані з Держбюджету. Тобто влада Зеленського хоче перекласти на громадян наслідки своєї корупції і безгосподарності.
Це буде катастрофа міст і селищ.
Ми наголошуємо, що ідея «повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до Державного бюджету, здійснюється в межах коштів, наявних на єдиному казначейському рахунку», є неприкритим грабунком. Коли в громади «помилково» забирають кошти, а потім люди чекають, коли держава виправить помилку, це державний рекет часів режиму Януковича.
Вважаємо, що центральна влада хоче вилучати до державного бюджету залишки коштів за освітньою субвенцією, що не використані протягом наступного бюджетного періоду. Такі дії повністю демотивують місцеве самоврядування.
Центральна влада хоче примусити у 2022 році відправляти до центрального бюджету 70% коштів від викупу земельних ділянок державної та комунальної власності. Лише 30% відсотків цих надходжень офіційний Київ хоче залишати місцевому бюджету! Особливий цинізм, що цей грабунок прикривається потребами поліпшити екологічний стан зрошуваних та осушених систем. Ці плани є грубим порушенням засад місцевого самоврядування – чому кошти від продажу земель комунальної власності на 70% мають зараховуватися до Держбюджету?
Зміна правил щодо погашення заборгованості за середньостроковими позиками перед державним бюджетом неприпустима! Погашення має здійснюватися виключно в рамках закону, а не «у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України». Влада прагне ручного керування, що є неприпустимим, як і манера дій в дусі Януковича-Азарова.
Таким чином, ми констатуємо, що проєкт №6062 перетворює місцеві ради в статистів формування місцевих бюджетів, адже Міністерство фінансів і посадовці місцевих державних адміністрацій отримують повноваження зупиняти рішення місцевих рад про бюджет. Це є фактором тиску і, по суті, ще одним кроком до узурпації влади.
З огляду на зазначене, Рівненська обласна рада вимагає:
Від Кабінету Міністрів України:
відкликати проєкт Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (реєстр. №6062) на повне доопрацювання та виключити з цього проєкту дискримінаційні норми, що знищують місцеве самоврядування.
Від Голови Верховної Ради України:
у разі розгляду проєкту Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (реєстр. №6062) озвучити в залі позицію нашої ради та не тиснути на парламент під час голосування фразою «прошу підтримати та проголосувати».
Від народних депутатів від Рівненщини:
не підтримувати законопроєкт, що просуває убивчі для місцевого самоврядування норми.
Від Президента України:
Повернутися до виконання функцій гаранта Конституції України, не допускати порушення через «підконтрольні» Кабінет Міністрів України чи фракцію у Верховній Раді міжнародних зобов’язань України, зокрема Європейської Хартії місцевого самоврядування. У разі прийняття проєкту Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (реєстр. №6062), невідкладно ветувати його.
Схвалено
Рішення Рівненської обласної ради
від ___ _________ 2021 року
№ ______