Рішення обласної ради 8 скликання
Оприлюднено 27-09-2023У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Восьме скликання
(Дев'ятнадцята сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 22 вересня 2023 року № 762
Про звіт голови Рівненської обласної ради восьмого скликання
Заслухавши та обговоривши звіт голови обласної ради, відповідно до пункту 17 частини 6 статті 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», обласна рада
в и р і ш и л а :
Звіт голови Рівненської обласної ради Андрія КАРАУША про свою діяльність за період з 12 серпня 2022 року по 12 серпня 2023 року взяти до відома (додається).
Голова ради Андрій КАРАУШ
Звіт голови Рівненської обласної ради Андрія КАРАУША
за період 12 серпня 2022 року – 12 серпня 2023 року
Війна з російським агресором, яку зараз веде Україна, позначається на всіх сферах. Не є виключенням і діяльність органів місцевого самоврядування загалом та Рівненської обласної ради зокрема. Прийшовши на посаду голови обласної ради, я бачив перед собою першочергове завдання: якісне і повне забезпечення діяльності найвищого представницького органу області.
Стаття 55 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» визначає голову обласної ради насамперед як адміністратора органу місцевого самоврядування, у той же час сама рада – найголовніший інструмент громади у забезпеченні економічного, соціального, культурного розвитку територій. Тому на посаді голови обласної ради я цілковито усвідомлюю, що лише спільними зусиллями депутатського корпусу, а також виконавчої влади можна досягти тих результатів, яких очікує від нас громада.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2022 №252 та рішення обласної ради від 5 березня 2022 року №476 повноваження щодо затвердження обласного бюджету, внесення змін до нього, затвердження обласних програм та внесення змін до них на період воєнного стану перейшли до обласної державної адміністрації (обласної військової адміністрації).
Сесійна діяльність
З 12 серпня 2022 року було проведено шість сесій обласної ради (сім пленарних засідань).
Обласною радою прийнято 243 рішення. Зокрема:
– з питань управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ і міст області – 130, в тому числі щодо реорганізації, створення, перейменування, внесення змін до статутів та положень комунальних підприємств, закладів та установ області – 36; щодо укладення контрактів з керівниками комунальних підприємств, закладів та установ – 9 рішень; щодо прийняття у спільну власність та передачу зі спільної власності територіальних громад об’єктів – 10, з питань, що стосуються орендних відносин, – 12 та ін.;
– щодо врегулювання земельних питань – 24;
– про підтримку 38 депутатських запитів;
– про клопотання щодо нагородження відзнаками та преміями Верховної Ради України – 5;
Знято з контролю 141 рішення обласної ради як такі, що виконані, або термін виконання яких минув.
Враховуючи те, що не усі проблемні для жителів області питання можна вирішити на рівні повноважень обласної ради, за звітний період на пленарних засіданнях обласної ради було прийнято 15 звернень Рівненської обласної ради до центральних органів влади та посадових осіб державного рівня. Наприклад – звернення до Урядів і парламентів Сполучених Штатів Америки, Сполученого королівства та інших країн антипутінської коаліції, об’єднаних форматом «Рамштайн», з проханням невідкладно надати Україні допомогу у вигляді винищувачів та ефективних засобів протиракетної та протиповітряної оборони, інших військових засобів (рішення від 23.12.2022 №633); звернення до Міністра освіти і науки України Сергія Шкарлета щодо включення до програми вивчення української літератури у закладах загальної середньої освіти творчого спадку українського письменника Уласа Самчука (рішення від 09.09.2022 №565); звернення до Верховної Ради України щодо недопущення ухвалення проєкту Закону України «Про інститут реєстрованих партнерств» (реєстр. №9103) (рішення від 17.03.2023 №681).
Серед ключових рішень, прийнятих Рівненською обласною радою за звітний період, особливо хочу виділити ті, що прийняті з метою посилення національної безпеки у сфері релігійних відносин. Зокрема, рішенням від 10.04.2023 №699 передбачається заборона діяльності упц мп на території області та скасування рішень про реєстрацію статутів громад упц мп. Доручено облдержадміністрації забезпечити виконання цього рішення. Рівненська обласна рада звернулася до громад області здійснити заходи з проведення інвентаризації земельних ділянок, майна, що перебувають в користуванні упц мп, з подальшим припиненням права користування на ділянки та майно. Також обласна рада рішенням від 23.06.2023 №731 скасувала пільгову орендну плату для парафії упц мп на території обласної клінічної лікарні та доручила комунальному підприємству вжити заходів з розірвання договору оренди.
Крім того, з метою виховання молодого покоління на традиційних, християнських цінностях радою було прийнято рішення від 23.12.2022 №624 «Про вивчення курсів духовно-морального спрямування у закладах освіти Рівненської області», яким рекомендовано, починаючи з 2023/2024 навчального року, запровадження у варіативній частині навчальних планів усіх класів закладів загальної середньої освіти однієї години на тиждень для вивчення курсів духовно-морального спрямування. На виконання цього рішення мною було створено робочу групу для напрацювання пропозицій до Обласної програми сприяння духовності, моральності та здоровому способу життя в області на 2023-2025 роки. Напрацювання робочої групи лягли в основу Програми, схваленої наказом голови ОВА.
Діяльність постійних комісій обласної ради
Відповідно до чинного законодавства голова обласної ради координує діяльність постійних комісій ради, дає їм доручення, сприяє організації виконання їх рекомендацій. Постійні комісії обласної ради є вагомим інструментом впливу на процес прийняття виважених, законних рішень, а також способом контролю за їх реалізацією. Хочу наголосити на актуальності посилення контрольної функції постійних комісій за роботою структурних підрозділів виконавчої влади як головних розпорядників галузевих бюджетних коштів, зокрема під час воєнного стану, коли повноваження щодо формування та виконання обласного бюджету, затвердження обласних цільових програм передані Рівненській обласній державній адміністрації (Рівненській обласній військовій адміністрації).
На початку моєї діяльності як голови обласної ради, за погодженням з представниками депутатських фракцій було прийнято рішення про скорочення кількості постійних комісій, що діяли в обласній раді. На цей час в обласній раді діють вісім постійних комісій, які, попри воєнний стан, злагоджено працюють згідно із затвердженими планами роботи та Положенням про постійні комісії Рівненської обласної ради восьмого скликання.
Перед розглядом на президії обласної ради та пленарному засіданні сесії обласної ради проєкти рішень з питань, що внесені до порядку денного, детально опрацьовуються депутатами та розглядаються на засіданнях постійних комісій обласної ради.
Окрім того, відповідно до вимог законодавства, значна частина проблемних питань, які надходять на адресу обласної ради, проходить попередній розгляд на постійних комісіях із залученням усіх причетних – незалежно від того, чи потребують вони сесійного розгляду.
За звітний період на засіданнях постійних комісій обласної ради було розглянуто загалом 888 питань, з них – 516 власних питань постійних комісій.
Усього за звітний період відбулося 70 засідань постійних комісій (у тому числі – 2 виїзні та 1 спільне засідання).
Найбільшу кількість засідань проведено комісіями обласної ради:
з питань охорони здоров'я, материнства та дитинства – 15 засідань;
з економічних питань та комунальної власності – 13 засідань;
з питань гуманітарної політики – 10 засідань.
Депутатські запити
Всього депутатами обласної ради було внесено 38 депутатських запитів, які були включені до порядку денного пленарних засідань сесій обласної ради.
Розподіл депутатських запитів за фракціями: політична партія «Європейська солідарність» – 19 запитів, Всеукраїнське об’єднання «Батьківщина» – 10 запитів, фракції Всеукраїнського об’єднання «Свобода», політичної партії «Слуга Народу» та «Радикальна партія Олега Ляшка» – по 2, фракція «Сила і Честь» – 1, ще 2 запити були внесені депутатами, які представляють різні фракції.
Найбільше депутатських запитів на розгляд сесії обласної ради внесли депутати обласної ради Олена КОРЕНЬ та Микола ДОБРИДНІК (по 6 запитів), Микола ДРАГАНЧУК (5 запитів), Олександр НАБОЧУК (4 запити).
Більшість запитів стосувалася вирішення питань проведення будівництва, реконструкції, ремонту автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах Рівненської області (15 запитів); розроблення та затвердження, фінансування заходів обласних програм (4 запити); будівництва та ремонту об’єктів соціальної інфраструктури (3 запити). Крім того, депутати обласної ради зверталися із запитами щодо відновлення пасажирських перевезень на приміських автобусних маршрутах загального користування, щодо перегляду обсягу освітньої субвенції для Рівненської області на 2023 рік, щодо розміщення на блокпостах необхідного дорожнього обладнання для регулювання дорожнього руху та встановлення дорожніх знаків для поетапного обмеження швидкості руху транспортних засобів, щодо обмеження масових та інших заходів під час проведення військового поховального ритуалу, а також щодо питання підтримки членів сімей загиблих Захисників та Захисниць, щодо вирішення актуальних питань соціальної сфери тощо.
Органи та посадові особи, до яких були звернуті депутатські запити, дали 129 письмових відповідей про розгляд відповідних депутатських запитів.
Зв’язки з територіальними громадами, діяльність Ради громад
З 12 серпня 2023 року проведено 6 засідань Ради громад при голові обласної ради (в грудні 2022 року перейменована з Координаційно-консультативної ради з питань місцевого самоврядування при голові обласної ради)
Розглянуто понад 20 актуальних питань діяльності органів місцевого самоврядування. Серед них:
- впровадження інноваційних ІТ-рішень для цифровізації та розвитку сучасної територіальної громади;
- написання, коригування затверджених стратегій розвитку громади в умовах ліквідації наслідків війни;
- співпраця територіальних громад і органів поліції щодо забезпечення порядку, запобігання правопорушень і злочинів;
- забезпечення територіальних громад області шкільними автобусами;
- про розвиток добровільних пожежних команд в територіальних громадах Рівненщини;
- співпраця з міжнародними грантовими організаціями: нові можливості територіальних громад;
- проблемні питання взаємодії територіальних громад з регіональним координатором з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин;
- сучасні рішення модульних будівель для органів місцевого самоврядування;
- впровадження пластового руху в територіальних громадах Рівненщини;
- Дія. Бізнес у Рівному: можливості співпраці для розвитку громад;
- стан забезпечення укриття населення Рівненської області у фонді захисних споруд цивільного захисту.
Серед спікерів – фахівці Головного управління ДСНС України у Рівненській області, Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області, структурних підрозділів ОДА, експерти Асоціації міст України, керівники комунальних закладів обласної ради та вищих навчальних закладів.
Крім того, було проведено низку навчань для сільських, селищних, міських голів, старост, працівників, що здійснюють стратегічне планування, надання адміністративних, соціальних послуг, фахівців зі зв’язків з громадськістю.
Правова робота
За звітний період обласна рада брала участь в різному статусі у розгляді 29 справ у судах різних інстанцій.
Значна частина судових позовів стосувалася:
– визнання за територіальними громадами сіл, селищ, міст Рівненської області в особі Рівненської обласної ради права власності та права користування на об’єкти нерухомого майна;
– кадрових питань;
– питань надання надр у користування;
– стягнення заборгованості;
– застосування заходів реагування до комунальних закладів, що є об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області;
– визнання недійсними договорів, що укладались комунальними підприємствами, що є об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області;
– оспорювання, визнання протиправними та скасування рішень обласної ради.
Аналіз проєктів законодавчих актів
Рівненською обласною радою надавались пропозиції та зауваження до законопроєктів та проєктів постанов Кабінету Міністрів України, що надходили від секретаріату Української асоціації районних та обласних рад і потребували висновків від асоціації органів місцевого самоврядування.
Зокрема, обласна рада не погодилась зі змінами, що пропонувалися до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (законопроєкт №9303), вважаючи за недоцільне запровадження додаткової відповідальності у вигляді дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови за неповне надання доступу до публічної інформації та ненадання відповіді на депутатське звернення або запит.
Також обласна рада надала низку пропозицій та зауважень до проєктів Законів України «Про дошкільну освіту», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо приведення їх положень у відповідність до Закону України «Про адміністративну процедуру», «Про звернення».
За результатами опрацювання проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про регіональні центри моніторингу довкілля», було надано пропозиції та зауваження щодо створення та функціонування відповідного регіонального центру моніторингу довкілля.
Робота зі зверненнями громадян
Керуючись Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про звернення громадян», на виконання Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади і місцевого самоврядування», в обласній раді проводяться відповідні заходи щодо роботи зі зверненнями громадян.
За звітний період до керівництва обласної ради надійшло 1202 звернення громадян. У зверненнях було порушено 1202 питання. Повторних звернень було 16 – вони стосувались виділення матеріальної допомоги, колективних звернень – 6.
Від громадян поштою та особисто надійшло 1141 звернення, через органи влади надійшло 1 звернення, електронною поштою – 28 звернень, через депутатів обласної ради – 32 звернення.
Протягом звітного періоду до обласної ради надійшло 1193 заяви, 5 скарг, 4 звернення в порядку розгляду петиції (з них набрало необхідну кількість голосів лише одне звернення). У скаргах порушувались питання діяльності органів місцевого самоврядування та роботи комунальних підприємств.
Серед звернень громадян (які зазначили свій соціальний стан) переважали заяви від пенсіонерів. Із загальної кількості звернень за допомогою у вирішенні порушених питань звернулись: 123 особи з інвалідністю третьої групи, 119 осіб з інвалідністю другої групи, 77 осіб з інвалідністю першої групи, 11 осіб – діти війни, 52 особи, що потерпіли від наслідків Чорнобильської катастрофи, 7 ветеранів праці, 9 учасників війни, 21 учасник бойових дій, 4 учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, 1 мама-героїня, 6 осіб, які мають статус багатодітної сім’ї.
Зокрема, у 1032 зверненнях порушено питання надання матеріальної допомоги.
Із усіх розглянутих звернень 1103 вирішено позитивно; на 86 надано роз’яснення. Низку звернень переслано за належністю відповідно до пункту 3 статті 7 Закону України «Про звернення громадян».
Разом з тим до обласної ради надійшло 3 звернення, що не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян» і були визнані анонімними.
Жодне звернення до керівництва обласної ради не залишилось поза увагою.
Керівництвом обласної ради за звітний період надано матеріальної допомоги 556 громадянам на загальну суму 1403600 грн.
Скарг від громадян щодо розгляду заяв і скарг у виконавчому апараті обласної ради не надходило.
Доступ до публічної інформації
За звітний період до обласної ради відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» надійшло 79 запитів на інформацію.
Зокрема, на розгляді в обласній раді перебувало 66 запитів від громадян і 13 запитів від юридичних осіб. Колективних запитів за даний період не надходило.
У переважній більшості запити надсилаються до обласної ради електронною поштою – 42 запити. В окремих випадках передаються особисто – 3 запити, переслано за належністю іншими установами – 29 запитів, надіслано поштою – 5 запитів.
На адресу обласної ради надходили запити, що стосувались діяльності обласної ради, депутатського корпусу, комунальних підприємств та закладів, зокрема стосовно відомостей про заробітну плату працівників виконавчого апарату обласної ради та працівників комунальних підприємств обласної ради та ін.
За звітний період на переважну більшість запитів було надано відповіді щодо запитуваної інформації – 71 запит, 8 запитів було скеровано за належністю – у зв’язку з тим, що обласна рада не була розпорядником запитуваної інформації.
Документообіг
Упродовж звітного періоду виконавчим апаратом та керівництвом обласної ради опрацьовано 3960 вхідних та 600 вихідних документів.
Вчасно і системно формується електронна база рішень обласної ради. Впроваджується єдина вдосконалена система діловодства, редагування, друкування, тиражування та доведення до виконавців рішень ради, розпоряджень голови ради та інших документів, згідно з встановленими термінами та відповідно до інструкції про ведення діловодства.
За підсумками сесій обласної ради оформлено 4 протоколи засідань президії, 7 протоколів пленарних засідань сесій обласної ради та 7 стенографічних звітів. Упорядковано матеріали пленарних засідань, засідань президії обласної ради, розпоряджень голови для подальшого зберігання у відомчому архіві обласної ради.
Зареєстровано, а також проведено тиражування, завірення, конвертування та внесено в електронну базу даних 243 рішення обласної ради. Зареєстровано 489 розпоряджень голови обласної ради.
Запобігання і протидія корупції
Реалізуючи принципи антикорупційної політики в діяльності обласної ради, депутатам обласної ради, працівникам виконавчого апарату та керівникам комунальних підприємств, установ та закладів, які є об’єктами спільної власності територіальних громад Рівненської області, надавалися роз’яснення щодо ключових питань у дотриманні антикорупційного законодавства України. Зокрема, підготовлено понад 400 екземплярів інформаційних брошур на теми, що стосуються обмежень та обов’язків, які встановлені Законом України «Про запобігання корупції», та надано понад 100 консультацій з цих питань.
Керівництво обласної ради 22 рази вживало заходів зовнішнього врегулювання конфлікту інтересів, що виникав у керівників комунальних закладів, що належать до спільної власності сіл, селищ, міст Рівненської області. Заходи вживалися відповідно до статті 29 Закону України «Про запобігання корупції», шляхом усунення особи від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті в умовах реального чи потенційного конфлікту інтересів та застосування зовнішнього контролю за виконанням особою відповідного завдання, вчинення нею певних дій чи прийняття рішень.
Розпорядженням голови обласної ради від 06.07.2023 №84а «Про затвердження Порядку організації роботи щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання обмежень стосовно запобігання корупції керівництвом Рівненської обласної ради та працівниками виконавчого апарату Рівненської обласної ради» затверджено внутрішній локальний акт, що регламентує організацію роботи щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання обмежень стосовно запобігання корупції керівництвом Рівненської обласної ради та працівниками виконавчого апарату Рівненської обласної ради.
Діє Антикорупційна програма Рівненської обласної ради на 2021-2023 роки, яка передбачає комплекс правил, стандартів і процедур щодо виявлення, протидії та запобігання корупції у діяльності обласної ради.
З метою підготовки Антикорупційної програми Рівненської обласної ради на новий період прийняте рішення Рівненської обласної ради від 23.06.2023 №703 «Про проведення оцінювання корупційних ризиків у діяльності Рівненської обласної ради» та розпорядження голови Рівненської обласної ради від 10.07.2023 №86-а «Про робочу групу з оцінювання корупційних ризиків у Рівненській обласній раді».
Відповідно до пункту 3 Порядку проведення службового розслідування стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та осіб, які для цілей Закону України «Про запобігання корупції» прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.06.2000 №950 зі змінами, проведено два службові розслідування стосовно керівників комунальних закладів, підприємств обласної ради. За їхніми результатами погоджено Акти відповідних службових розслідувань.
Для підвищення рівня знань у сфері антикорупційного законодавства та практики його реалізації у Рівненській обласній раді у травні 2023 року було проведено тренінг «Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у публічній сфері» для керівників комунальних підприємств, установ та закладів, які є об’єктами спільної власності територіальних громад Рівненської області.
Комунальна власність
Законодавством передбачено, що на період воєнного стану в підприємствах і закладах, для призначення керівників яких передбачених конкурс (відбирає претендента конкурсна комісія, а рада його затверджує) – загальна середня освіта, культура, охорона здоров’я – керівники призначаються розпорядженням голови обласної ради. Не пізніше шести місяців після закінчення воєнного стану на посади керівників, з якими укладений контракт через розпорядження голови, буде оголошений конкурс.
З 12 серпня 2022 року за такою процедурою були укладені 13 контрактів в галузі освіти, охорони здоров’я та культури.
Крім того, шляхом проведення публічної процедури на сесії були призначені чотири керівники обласних комунальних закладів та підприємств.
Серед ключових рішень у сфері управління майном спільної власності територіальних громад Рівненської області, варто виділити наступні.
Реорганізація комунальних закладів галузі соціального захисту. Рішенням від 4 листопада 2022 року №578 було розпочато процес реорганізації шляхом злиття шести інтернатних закладів у три. На базі комунальних закладів «Здолбунівський геріатричний пансіонат» та «Урвенський психоневрологічний інтернат» Рівненської обласної ради було утворено комунальний заклад «Здолбунівський психоневрологічний інтернат» Рівненської обласної ради. Комунальні заклади «Дубенський будинок-інтернат для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю» та «Мирогощанський психоневрологічний інтернат» Рівненської обласної ради було реорганізовано шляхом злиття в комунальний заклад «Дубенський геріатричний пансіонат» Рівненської обласної ради, а комунальні заклади «Рівненський психоневрологічний інтернат» та «Тучинський геріатричний пансіонат» Рівненської обласної ради – в комунальний заклад «Рівненський будинок-інтернат для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю» Рівненської обласної ради. Вказане рішення прийнято з метою економії бюджетних коштів, оптимізації структури, покращення системи управління.
Подібна мета стала підставою для створення на базі трьох закладів, які надають послуги з позашкільної освіти, комунального закладу «Центр національно-патріотичного виховання та позашкільної освіти». Наразі затверджена структура вказаного закладу, погоджений його штатний розпис, призначений керівник, який здійснює організаційні заходи з метою початку діяльності. Слід зазначити, що реорганізація обласних комунальних закладів у галузі позашкілля жодним чином не відобразиться на повноті та якості надання послуг. Адже, крім збереження чинних напрямів (формування національно-патріотичного світогляду, еколого-натуралістичного, туристсько-краєзнавчого, науково-технічного), в новоствореному закладі будуть запроваджені нові: художньо-естетичний, соціально-реабілітаційний.
Рішенням від 23 грудня 2022 року №615 був створений новий комунальний заклад – «Денний центр соціально-психологічної допомоги» Рівненської обласної ради, який має на меті підтримку осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі. Нещодавно в закладі створена «зелена кімната», дружня до дітей. Вона створена для опитування дітей, які постраждали внаслідок злочину чи стали свідками сексуального насильства або експлуатації, інших злочинів, або такими, які підозрюються в злочині.
Інтернатними закладами соціальної сфери змінено систему харчування підопічних – замість використання підсобних господарств та власних кухонь запроваджено харчування за системою «аутсорс». Вважаю, що вказана система харчування вже зараз якісно відрізняється в кращий бік, неконкурентні підсобні господарства передані в оренду, туди не витрачається ресурс, який призначений для утримання підопічних.
Упродовж року працівниками виконавчого апарату здійснювався моніторинг публічних закупівель підприємствами та закладами спільної власності сіл, селищ, міст Рівненської області.
Також варто зауважити, що за ініціативи депутата обласної ради Світлани Левицької та організаційного сприяння Рівненської обласної ради упродовж року було проведено ряд вебінарів для фахівців фінансових служб обласних комунальних закладів, підприємств та бюджетних установ, а також для бухгалтерських служб міських, селищних, сільських рад. До участі у вебінарах з метою надання компетентних коментарів долучалися фахівці Державної податкової служби, Асоціації платників податків, професійні аудитори. Наразі всі лекції фахівців розміщені на вебсайті обласної ради.
Відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна», Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 №483, рішення Рівненської обласної ради від 21.08.2020 № 1762 «Про оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області» упродовж звітного періоду погоджено передачу в оренду 73 об’єктів спільної власності територіальних громад області, а також погоджено внесення змін до 33 діючих договорів оренди.
За звітний період до обласного бюджету надійшло 4,05 млн грн плати за оренду нерухомого майна, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, що втричі перевищує заплановані надходження.
Обласною радою були прийняті рішення щодо приватизації (відчуження) майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, яке обліковувалось на балансах РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал» та комунального підприємства «Управління майновим комплексом» Рівненської обласної ради, що не задіяне у господарській діяльності цих підприємств.
Відповідно до Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна» були проведені аукціони з продажу цього майна.
При цьому слід зауважити, що стартова (балансова) ціна об’єктів приватизації на аукціонах становила 1,25 млн грн, а ціна продажу за результатами аукціонів – 5,47 млн грн, включаючи податок на додану вартість.
На сьогодні розроблені та затверджені всі необхідні нормативно-правові документи для здійснення належного обліку майна (інвентаризація землі, основних засобів, транспорту, що перебуває на балансі комунальних закладів та підприємств), проводиться звітність та аналіз його використання.
Здійснюються заходи щодо оформлення права власності на майно та земельні ділянки комунальної власності області.
З метою врегулювання земельних відносин, керівникам підприємств, установ, організацій спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області постійно наголошується на необхідності приведення у відповідність правовстановлюючих документів на земельні ділянки, державної реєстрації прав власності на землю тощо.
Здійснюючи повноваження щодо управління майном спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області, обласна рада вживає заходів, що сприяють підвищенню ефективності цього процесу, зокрема:
– проводиться аналіз використання транспортних засобів, що перебувають на балансі комунальних закладів області, з метою оптимізації витрат;
– на сайті обласної ради розширено обсяг доступної громадянам інформації щодо майна спільної власності територіальних громад області;
– організовано співпрацю між закладами та підприємствами комунальної власності з метою збільшення прибутку комунальних підприємств, ефективного надання послуг та отримання закладами якісного продукту;
– на виконання вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» та рішення обласної ради від 16.03.2018 року №886 «Про Порядок оприлюднення інформації, що стосується діяльності комунальних підприємств Рівненської обласної ради» розробляються сайти комунальних закладів та підприємств;
- в частині надання дозволів на списання майна, що є спільною власністю територіальних громад області, запроваджено систему контролю його наявності та визначення фактичного стану майна.
Діяльність підприємств та закладів періодично вивчають депутати – члени профільних комісій, працівники виконавчого апарату обласної ради.
Висвітлення діяльності обласної ради, забезпечення прозорості її роботи
З метою забезпечення прозорості, відкритості у роботі обласної ради продовжується практика онлайн-трансляцій засідань постійних комісій, президій, пленарних засідань сесій обласної ради. На забезпечення відкритості і прозорості діяльності обласної ради спрямоване оприлюднення усіх проєктів рішень у визначені законом терміни на вебсайті обласної ради.
Приємно, що Рух ЧЕСНО за результатами повторного дослідження відкритості міських та обласних рад в Україні у другому півріччі минулого року включив нашу раду до четвірки кращих та відзначає Рівненську обласну раду як позитивний приклад відкритості рад. Адже, зокрема, Рівненська обласна рада публікує інформацію щодо відвідування депутатами засідань постійних комісій. Ведення та оприлюднення таких статистичних даних не є вимогою закону, але надання суспільству такої інформацією є дуже важливою для врахування ефективності роботи депутата виборцем.
Упродовж звітного періоду прес-службою обласної ради було оприлюднено 966 інформаційних повідомлень.
Міжнародні зв’язки
За останній рік Рівненська обласна рада стала повноправним членом двох впливових європейських інституцій у сфері локальної демократії.
Рішенням від 4 листопада 2022 року №572 обласна рада подала заявку на вступ Рівненської області до Асамблеї європейських регіонів (The Assembly of European Regions, AER). Асамблея європейських регіонів – об’єднання адміністративно-територіальних утворень з країн Європи. Основні напрями діяльності: обмін досвідом управління і господарювання, лобіювання інтересів регіонів в національних і міжнародних організаціях. Створена в 1985 році. Наразі до АЄР входить понад 300 регіонів з 35 країн.
Також Рівненська обласна рада набула членство в Європейській асоціації місцевої демократії (European Association for Local Democracy, ALDA). ALDA створена в 1999 році за ініціативи Ради Європи. Основні напрями діяльності: просування ефективного управління в громадах, забезпечення участі громадян в управлінні на місцевому рівні. На сьогодні налічує 350 членів з 45 країн Європи. Створює свої представництва в регіонах. Наразі триває робота з відкриття офісу ALDA в Рівному.
Делегація Рівненської обласної ради взяла участь у заходах з відкриття нової грантової програми Interreg NEXT «Польща-Україна 2021-2027», яка є частиною масштабного проєкту Європейського Союзу щодо підтримки транскордонного співробітництва. Загальний бюджет Програми на 2021-2027 роки становить 187,4 млн євро. Цьогоріч у рамках вказаної програми був здійснений відбір у двох пріоритетах – «Навколишнє середовище» та «Охорона здоров’я». Наступного року буде оголошено про відбір проєктів у сферах «Туризм», «Співпраця» та «Кордони».
Допомога Збройним Силам України
За моєї безпосередньої участі на фронт було передано 10 автомобілів, з них два – особисто, три – спільно з керівництвом обласної ради, п’ять – спільно з командою фракції «Слуга народу».
Ключовим закладом на території області, де проходять лікування та реабілітацію наші воїни, стало комунальне підприємство «Рівненський обласний госпіталь ветеранів війни» Рівненської обласної ради. Тут працюють найкращі фахівці, також поділитися своїм досвідом приїздять багато лікарів з-за кордону. На базі підприємства створений Центр реабілітації пацієнтів зі спінальними травмами. Зараз шукаємо партнерів для фінансування будівництва ще одного корпусу. Планується, що його площа буде становити понад 10 тисяч квадратних метрів. Зазначу, що у госпіталі надають комплексну реабілітацію військовим. Зокрема, фізичну, медичну і, звичайно, психологічну. Один з таких методів – арт-терапія. Картини, які малювали військові під час реабілітації, були виставлені на аукціон-продаж перед однією з сесій обласної ради. Виручені кошти були спрямовані на підтримку Збройних Сил України. Зараз чергові роботи наших героїв, як і інші лоти, залучені обласною радою, експонуються на виставці у Південній Австралії у місті Аделаїда. Відвідувачі виставки також донатять на підтримку України та її Збройних сил.
Гуманітарна діяльність, підтримка внутрішньо переміщених осіб
Рівненська обласна рада надала дозвіл на оренду приміщення у Рівному, на базі якого буде розміщений хаб, що опікуватиметься проблемними питаннями внутрішньо переміщених осіб. Ініціаторами створення були обласна рада, ОВА та громадські організації. Так, найближчим часом запрацює єдина рецепція для швидкого прийому (евакуація) вимушено переміщених осіб. Тут переселенці зможуть отримати весь спектр соціальних послуг. Зокрема, психологічну, юридичну, освітню підтримку, допомогу з пошуком роботи, релокацією бізнесу чи відкриття власної справи.
Прагнучи зміцнити систему охорони психічного здоров’я в Рівненській області в умовах постійних стресів під час війни із загарбником, з моєї ініціативи було підписано Меморандум про співпрацю Рівненської обласної ради з Українсько-швейцарським проєктом «Психічне здоров’я для України» (MH4U). У рамках підписаного меморандуму, реалізуючи цей проєкт, упродовж 2023 року було проведено низку тренінгів про засоби підтримки психічного здоров’я у повсякденному житті та кризових ситуаціях, а також у Гощі та Вараші планується створити центри психічного здоров’я (плановий початок надання послуг – листопад 2023 року). Крім того, в шести громадах (Шпанів, Біла Криниця, Демидівка, Смига, Городище, Корнин) створено центри, дружні до дитини, де можуть перебувати діти, жити, насолоджуватись дитинством, незважаючи на те, що триває війна.
Комунальним закладом «Ветеранський простір» координується діяльність Обласного волонтерського штабу, який займався і досі займається допомогою внутрішньо переміщеним особам, Збройним Силам України та всім, хто цієї допомоги потребує. Наша область є першою в Україні, яка реалізовує проект із «соціального менеджерства». Зокрема, фахівці комунального закладу обласної ради «Ветеранський простір» займаються супроводом ветеранів та їх сімей для успішної їх інтеграції в соціум та вирішенням нагальних проблем цих категорій осіб. Рішенням обласної ради від 23 червня 2023 року №701, яке було прийнято з моєї ініціативи, рекомендовано сільським, селищним, міським радам визначити у кожній територіальній громаді фахівців – «соціальних менеджерів» з підтримки ветеранів російсько-української війни, відповідальних за роботу з Захисниками/Захисницями, членами їх родин, а також вирішити питання забезпечення таких фахівців необхідними приміщеннями, оргтехнікою, організації їх навчання та підвищення кваліфікації.
На базі обласних комунальних підприємств було розміщено релокований вищий навчальний заклад «Луганський державний медичний університет». Йдучи назустріч запитам університету, ми зробили максимально сприятливі умови.
У психоневрологічних та геріатричних інтернатах області було розміщено понад 650 внутрішньо переміщених осіб із відповідними нозологіями, зокрема – підопічних комунальних установ з Донецької областей: Слов’янського психоневрологічного інтернату, Покровського психоневрологічного інтернату та ін.
На Рівненщину переїхала Біловодська селищна військова адміністрація. Вона теж за нашим погодженням розміщена на базі обласного комунального майна.
Крім того, внутрішньо переміщені особи були розміщені у закладах освіти обласної комунальної власності. Найбільша кількість ВПО, які проживали в наших закладах освіти, – 952. Наразі на базі цих закладів ВПО не розміщені.
Ми є тиловою областю, і наше завдання – зробити все, аби допомогти людям, які страждають від війни. Так, я одразу допоміг у створенні Центру підтримки переселенців «Я Маріуполь», а також надавав сприяння Центру «Луганщина моя». Особлива увага була приділена саме дітям внутрішньо переміщених осіб. Разом з комунальними закладами обласної ради, підприємцями організували багато заходів. Зокрема, у Рівненському обласному краєзнавчому музеї наразі експонується виставка культурної спадщини з фондів Маріупольського краєзнавчого музею «Зруйнована, але не знищена…», присвячена культурній спадщині греків Приазов’я, а в обласній раді пройшла благодійна виставка робіт діток з Маріуполя. Також до Дня святого Миколая маленькі маріупольці відвідали виставу в Рівненському ляльковому театрі та отримали від мене солодкі гостинці.
Організував доставку благодійної допомоги з м. Катовіце (Польща) до м.Суми для Сумського міського водоканалу
Організував доставку трансформаторів струму різної потужності в кількості 8 шт. для водоканалів України з Польщі та Німеччини.
Особисто придбав 5 генераторів по 6 кВт на суму 135,0 тис. грн. для мешканців м. Буча, після звільнення міста від рашистів.
Придбав пристрій нічного бачення для 2 стрілецької роти 1 стрілецького батальйону 14 омбр, вартістю 150,0 тис. грн.
На фронт особисто придбав Форд Транзит, Хюндай Туксон; разом з керівництвом обласної ради придбали автомобілі: Шевроле Нива, Хюндай Таракан, Форд 150, Мерседес МЛ, для Рівненського госпіталя – Рено Еспейс.
Спільно з благодійним фондом «Україна для героїв» забезпечив медичні заклади області та міста засобами дезінфекції.
Постійно беру участь у волонтерській діяльності обласної організації партії «Слуга народу»
Опікувався пораненими бійцями в Обласному госпіталі ветеранів війни, для організації дозвілля подарував гітару для одного з воїнів, надав матеріали для протезування зубів та необхідне обладнання на суму 78,0 тис. грн.
До дня Святого Миколая відвідав 35 дітей із сімей загиблих воїнів Рівненського району.
Запровадив в обласній раді звукову трансляцію метроному синхронно з проведенням загальнонаціональної хвилини мовчання за співвітчизниками, загиблими внаслідок збройної агресії російської федерації проти України, для чого закупив спеціальне обладнання за власні кошти.
Інша діяльність
За звітний період вручені 945 відзнак обласної ради. Зокрема:
- 715 Почесних грамот та пам’ятних знаків;
- 138 Подяк;
- 90 цінних подарунків.
Продовжується практика нагородження трудових колективів Рівненщини Почесною відзнакою обласної ради. Зокрема, її отримали:
- колектив Державного історико-культурного заповідника міста Дубна;
- колектив комунального закладу «Рівненський регіональний центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» Рівненської обласної ради.