Рішення обласної ради 8 скликання
Оприлюднено 30-12-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Восьме скликання
(Перша сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 24 грудня 2020 року № 50
Про Обласну програму фінансової підтримки та розвитку обласних комунальних підприємств та закладів охорони здоров’я Рівненської обласної ради на 2021 рік
Відповідно до пункту 16 частини першої статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 90 Бюджетного кодексу України, Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», у зв’язку із долученням з 01 квітня 2020 року комунальних підприємств охорони здоров’я до програми медичних гарантій, реалізація якої здійснюється через Національну службу здоров’я України, з метою фінансової підтримки діяльності окремих обласних комунальних підприємств та закладів охорони здоров’я, за погодженням з постійними комісіями та президією обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Затвердити схвалену розпорядженням голови облдержадміністрації від 18.12.2020 № 788 Обласну програму фінансової підтримки та розвитку обласних комунальних підприємств та закладів охорони здоров’я Рівненської обласної ради на 2021 рік (далі – Програма), що додається.
2. Обласній державній адміністрації:
- забезпечити організацію та виконання заходів Програми в межах наявних фінансових ресурсів;
- до 20 січня 2022 року інформувати обласну раду про хід виконання заходів Програми.
3. Рекомендувати районним, міським, селищним, сільським радам затвердити місцеві програми, передбачивши кошти на їх реалізацію.
4. Доручити профільній постійній комісії обласної ради у місячний термін проаналізувати Програму та надати рекомендації щодо необхідності та доцільності внесення до неї змін.
Доручити обласній державній адміністрації розробити відповідний проєкт рішення та винести його на розгляд сесії обласної ради у першому кварталі 2021 року в установленому порядку.
5. Рішення обласної ради від 05 червня 2020 року № 1686 «Про Обласну програму фінансової підтримки та розвитку обласних комунальних підприємств та закладів охорони здоров’я Рівненської обласної ради на 2020 рік» зняти з контролю.
6. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію обласної ради з питань охорони здоров’я, материнства та дитинства.
-
-
-
- Голова ради Сергій КОНДРАЧУК
-
-
С х в а л е н о Розпорядження голови Рівненської облдержадміністрації від 18 грудня 2020 року № 788 |
|
З а т в е р д ж е н о Рішення Рівненської обласної ради від 24 грудня 2020 року № 50 |
Обласна програма фінансової підтримки та розвитку
обласних комунальних підприємств та закладів охорони здоров’я
Рівненської обласної ради на 2021 рік
Обґрунтування необхідності прийняття Програми
Обласну програму фінансової підтримки та розвитку обласних комунальних підприємств та закладів охорони здоров’я Рівненської обласної ради на 2021 рік (далі – Програма) розроблено на підставі Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Основи законодавства України про охорону здоров’я», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я», «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2016 року № 1013-p «Про схвалення Концепції реформи фінансування системи охорони здоров’я», Бюджетного кодексу України та інших нормативно-правових актів.
У Програмі визначено напрями діяльності та заходи фінансової підтримки та розвитку комунальних підприємств та закладів охорони здоров’я, вирішення яких сприятиме наданню вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги населенню.
Законом України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» та Бюджетним кодексом України передбачено здiйcнeння фінансової підтримки комунальних підприємств та закладів охорони здоров’я, які є об’єктами права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, що перебувають в управлінні обласних рад, для співфінансування оплати медичних послуг, які надаються в рамках програми державних гарантій медичного обслуговування населення для розвитку та ïx підтримки, здійснення надання населенню медичних послуг понад обсяг, передбачений програмою державних гарантій медичного обслуговування населення.
Крім цього, пакет медичних послуг, які будуть надаватися за програмою медичних гарантій та оплачуватися Національною службою здоров’я України, не забезпечує в повній мірі видатки охорони здоров'я для надання належної медичної допомоги населенню.
Впровадження Програми викликане потребою у розширенні спектру заходів із покращення медичного обслуговування як дорослого, так і дитячого населення, збереження здоров’я, попередження захворюваності, зниження смертності та інвалідності населення.
Мета Програми і шляхи її досягнення
Метою Програми є забезпечення медичного обслуговування населення шляхом надання йому медичних послуг в порядку та обсягах, встановлених законодавством, зниження рівня захворюваності, інвалідності та смертності населення шляхом формування та налагодження ефективного функціонування системи надання доступної та якісної медичної допомоги, зокрема:
забезпечення надання пацієнтам відповідно до законодавства медичної допомоги, медичних послуг з вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги, у тому числі екстреної та невідкладної, медичної реабілітації, необхідної для забезпечення належних профілактики, діагностики і лікування хвороб, травм, отруєнь чи інших розладів здоров’я, медичного контролю за перебігом вагітності й ведення пологів, післяпологового періоду;
забезпечення покращення діагностики, лікування та профілактики злоякісних новоутворень;
забезпечення своєчасного виявлення у громадян захворювання на туберкульоз на ранніх стадіях, що здійснюється шляхом проведення діагностики;
надання спеціалізованої, лікувально-діагностичної та соціально-відновної допомоги особам, котрі страждають психічними розладами та іншими психічними захворюваннями;
фінансова підтримка в перехідний період, забезпечення реформування, оптимізації комунальних підприємств та закладів охорони здоров’я.
Покращення якості медичної допомоги можливе лише при запровадженні нових інноваційних методів лікування, закупівлі сучасного медичного обладнання та матеріальної мотивації праці медичних працівників. Досягнення цієї мети можливе лише за умови раціонального використання наявних фінансових та кадрових ресурсів, консолідації бюджетів різних рівнів для оплати послуг, які будуть надаватися комунальними підприємствами та закладами охорони здоров'я.
В умовах переходу на нові умови фінансування, для забезпечення повноцінного функціонування комунальних підприємств та закладів охорони здоров’я необхідні додаткові кошти для закупівлі діагностичного обладнання.
Затвердження та впровадження Програми створює правові підстави для здійснення часткового фінансування за рахунок обласного бюджету вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги комунальними підприємствами, закладами охорони здоров’я (установами).
Для розв’язання проблеми необхідно:
забезпечити постійну доступність населення до вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги;
розробити дієві алгоритми діяльності структурних підрозділів, маршрути руху пацієнтів; стандартні операційні процедури при виникненні невідкладних станів;
провести перегляд табелів оснащення комунальних підприємств та закладів охорони здоров'я Рівненської обласної ради з поступовим забезпеченням їх медичним сучасним обладнанням згідно з рекомендованими нормативами Міністерства охорони здоров’я України;
розвивати створення електронного реєстру пацієнтів у комунальних підприємствах та закладах охорони здоров’я Рівненської обласної ради через впровадження електронної системи ведення медичної документації, збору та обробки статистичної інформації;
сприяти розвитку міжнародного співробітництва та партнерства з метою вивчення та запровадження в діяльність комунальних підприємств та закладів охорони здоров'я Рівненської обласної ради кращого світового досвіду організації надання пацієнтам вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги.
Паспорт Програми наведено у додатку 1, напрями діяльності та заходи Програми – у додатку 2 до Програми.
Очікувані результати виконання Програми
Виконання Програми дасть змогу:
підвищити ефективність роботи комунальних підприємств та закладів охорони здоров’я Рівненської обласної ради;
забезпечити доступну та дієву систему надання населенню вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги.
Додаток 1 до Програми
ПАСПОРТ
Обласної програми фінансової підтримки та розвитку
обласних комунальних підприємств та закладів охорони здоров’я
Рівненської обласної ради на 2021 рік
1. |
Ініціатор розроблення Програми |
Управління охорони здоров’я облдержадміністрації |
2. |
Регіональний замовник Програми |
Рівненська обласна державна адміністрація |
3. |
Розробник Програми |
Управління охорони здоров’я облдержадміністрації |
4. |
Співрозробники Програми |
Комунальні підприємства, заклади охорони здоров’я Рівненської обласної ради |
5. |
Відповідальний виконавець Програми |
Управління охорони здоров’я облдержадміністрації, Рівненська обласна державна адміністрація |
6. |
Термін реалізації Програми |
2021 рік |
7. |
Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми |
Обласний бюджет, місцеві бюджети, інші джерела, не заборонені законодавством |
8. |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, тис. гривень |
30000 |