Рішення обласної ради 8 скликання
Оприлюднено 21-12-2021У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Восьме скликання
(Восьма сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 17 грудня 2021 року № 453
Про звернення Рівненської обласної ради до Прем’єр-міністра України Дениса ШМИГАЛЯ та Кабінету Міністрів України щодо неприпустимості фінансування коштом платників податків кінопроєкту «Мій юний принц», який посягає на засади суспільної моралі, пропагує блюзнірство і неповагу до релігійних святинь
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з президією обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а:
1. Звернутися до Прем’єр-міністра України Дениса ШМИГАЛЯ та Кабінету Міністрів України щодо неприпустимості фінансування коштом платників податків кінопроєкту «Мій юний принц», який посягає на засади суспільної моралі, пропагує блюзнірство і неповагу до релігійних святинь (текст звернення додається).
2. Голові обласної ради забезпечити направлення цього рішення Прем’єр-міністру України Денису ШМИГАЛЮ, Кабінету Міністрів України та народним депутатам України, які обрані від Рівненської області.
Голова ради Сергій КОНДРАЧУК
Звернення
Рівненської обласної ради до Прем’єр-міністра України Дениса ШМИГАЛЯ та Кабінету Міністрів України щодо неприпустимості фінансування коштом платників податків кінопроєкту «Мій юний принц», який посягає на засади суспільної моралі, пропагує блюзнірство і неповагу до релігійних святинь
З огляду на численні звернення від наших виборців та на суспільний резонанс, який викликала інформація про фінансування за рахунок платників податків кінопроєкту «Мій юний принц» (виробник – ТОВ «РІАЛ ПІКЧЕРЗ», режисер – Хачатур ВАСИЛЯН), який містить ознаки посягання на засади суспільної моралі, пропагування блюзнірства і неповаги до релігійних святинь, звертаємося до Вас із вимогою вжити невідкладних заходів щодо усунення порушення законності, а за необхідності – притягнути винних до відповідальності.
По-перше, положення статті 2 Закону України «Про захист суспільної моралі» встановлюють обмеження в сфері виробництва та розповсюдження аудіовізуальної продукції, зокрема «забороняються виробництво та розповсюдження продукції, яка: …пропагує блюзнірство, неповагу до національних і релігійних святинь». При цьому у своєму зверненні від 15.11.2021 року Всеукраїнська Рада Церков і релігійних організацій (ВРЦіРО) заявила, що кінопроєкт «Мій юний принц» «пропагує одностатеві відносини та при цьому використовує релігійні символи та образи, чим фактично насміхається над святими для мільйонів громадян України речами, ображає їхні релігійні переконання, збурює віруючих і провокує їх на активні протестні дії». Таким чином, беззаперечним є той факт, що цей кінопроєкт, який претендує на фінансування за рахунок Державного бюджету України, провокує суспільні невдоволення та розбрат, містить ознаки порушення закону, обрює релігійну спільноту, дискредитує релігійні символи.
По-друге, не можна погодитися з позицією Держкіно, викладеною у листі від 23.11.2021 р. № 2459/4-1/11-21 на адресу ВРЦіРО, яка заперечує наведені вище зауваження до кінопроєкту «Мій юний принц», посилаючись на конституційні та законодавчі положення про багатоманітність та рівність в Україні, свободу творчості, заборону цензури та дискримінації. Адже Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод, на яку посилається Держкіно, разом із захистом права на свободу вираження поглядів передбачає у статті 10 (2) можливість обмеження цього права у випадках, коли ці обмеження «встановлені законом і є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах національної або громадської безпеки, для запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб». При цьому стаття 6 Конституції України зобов’язує органи виконавчої влади «здійснювати свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України». Таким чином, Держкіно було зобов’язано під час організації Сімнадцятого конкурсного відбору у сфері державної підтримки кінематографії забезпечити дотримання вимог згаданої вище статті 2 Закону України «Про захист суспільної моралі» та не допустити порушення.
По-третє, на наше переконання Кабінет Міністрів України не повинен надавати державну підтримку тим кінопроєктам, які зазіхають на засади суспільної моралі, збурюють суспільство, зневажають важливі для мільйонів наших співгромадян духовні цінності, пропагують одностатеві відносини на фоні глибокої демографічної кризи. Доречніше спрямувати кошти платників податків на підтримку кінопроєктів, які слугують національній єдності та згуртованості, миробудуванню на різних рівнях суспільних відносин, відновленню історичної правди, навчанню людяності у кризових життєвих обставинах, патріотичному вихованню та протидії ворожій інформаційній пропаганді в умовах військової агресії Російської Федерації, демонстрації прикладів високих моральних чеснот, популяризації відповідального батьківства і материнства, тощо.
Враховуючи зазначене, звертаємося до Прем’єр-міністра України та Кабінету Міністрів України з вимогою вжити невідкладних заходів, спрямованих на усунення порушення законності (а за необхідності – притягнути винних до відповідальності), зокрема: прийняти рішення про скасування та припинення фінансування за рахунок Державного бюджету України кінопроєкту «Мій юний принц» (виробник – ТОВ «РІАЛ ПІКЧЕРЗ», режисер – Хачатур ВАСИЛЯН) як такого, що порушує вимоги статті 2 Закону України «Про захист суспільної моралі».
Схвалено
Рішення Рівненської обласної ради
від 17 грудня 2021 року № 453