Рішення обласної ради 8 скликання
Оприлюднено 21-12-2021У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Восьме скликання
(Восьма сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 17 грудня 2021 року № 452
Про звернення Рівненської обласної ради до Президента України, Верховної Ради України щодо неприпустимості набрання чинності проєктом закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» (реєстр. №ВР 5600)
За ініціативи депутатського корпусу обласної ради, керуючись статтею 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з президією обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Звернутися до Президента України, Верховної Ради України щодо неприпустимості набрання чинності проєктом закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» (реєстр. №ВР 5600), (текст звернення додається).
2. Голові обласної ради забезпечити направлення цього рішення Президенту України, Верховній Раді України.
Голова ради Сергій КОНДРАЧУК
Звернення Рівненської обласної ради до Президента України,
Верховної Ради України щодо неприпустимості набрання чинності
проєктом закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» (реєстр. №ВР 5600)
30 листопада 2021 року Верховна Рада України схвалила у другому читанні і в цілому проєкт Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» (реєстр. №ВР 5600).
За експертною оцінкою провідних бізнес-асоціацій українських та іноземних підприємців, інвесторів, роботодавців, платників податків – у тому числі Європейської Бізнес Асоціації, Американської торгової палати, Спілки українського бізнесу – даний проєкт закону, по суті, є оголошенням податкового терору. Він кардинально розширює права працівників Державної податкової служби України, повертає до життя забуті після 2014 року практики «азаровщини» і робить безправним український бізнес.
Зокрема, згаданий проєкт передбачає:
- списання податкових боргів з рахунків підприємств без рішення суду (на 91-ий день заборгованості);
- право Державної податкової служби надсилати запити не за фактом порушення, а за підозрою у несплаті податків, що перетвориться на інструмент тиску на бізнес, з метою отримання хабарів;
- заборону на виїзд за кордон директора підприємства, що має заборгованість із сплати податків, чим порушується право на свободу пресування, гарантоване Конституцією України.
- стягнення податку на прибуток наперед, шляхом заборони включати 50% збитків минулого року, що мали б зменшити базу оподаткування.
Впевнені, що такі кроки суттєво погіршать бізнесовий та інвестиційний клімат України, який вже суттєво постраждав через пандемію коронавірусу та економічну кризу, призведуть до зростання рівня корупції і порушення основних прав і свобод людини.
Також звертаємо Вашу увагу, що зазначений закон суттєво збільшує податковий тиск на сільськогосподарських виробників, на малий бізнес та створює суттєві інфляційні ризики, що призведе до тінізації виробництва та збуту сільгосппродукції.
Зокрема, закон передбачає:
- суттєве підвищення податкового тиску на усіх без винятку власників і користувачів сільськогосподарських земель, у тому числі мікровласників: для ділянок за межами населеного пункту через запровадження мінімального податкового зобов’язання податок зростає з діючих 200 грн (а власники-пенсіонери взагалі звільнені від сплати податку) до 1500 грн з кожного гектара;
- індексацію ставок ренти на воду та ліс, що призведе до зростання на 14,5% ціни на дрова та воду, потрібних людям;
- запровадження податку на доходи фізичних осіб з усієї вирощеної продукції, якщо її сукупна вартість перевищує 72 тис. грн (12 мінімальних зарплат) (зараз усе, що вирощене на ділянці менше 2 га, не оподатковується) – це може суттєво підвищити ціни – зокрема, на овочі і фрукти;
- починаючи з третього продажу нерухомості за рік запроваджується податок на рівні 18%, що неминуче призведе до додаткового підвищення цін на житло, адже наразі частина компаній, які працюють на ринку нерухомості, є суб’єктами спрощеної системи оподаткування, обліку і звітності (зокрема, єдиний податок – 5%);
- збільшення плати за використання радіочастотами на 5%, що призведе до подорожчання мобільного зв’язку. Таким чином, порушено меморандум з провідними операторами мобільного зв’язку, який підписав уряд в 2019 році.
Впевнені, що згадані негативи прийнятого закону, призведуть до суттєвого посилення інфляції, зниження рівня довіри між державною владою, місцевим самоврядуванням і бізнесом, а також, через суттєве погіршення бізнесового і інвестиційного клімату, всупереч назві закону, вкрай негативно відіб’ються на доходах державного і місцевих бюджетів.
У зв’язку із зазначеним, звертаємося:
до Верховної Ради України з вимогою поставити на голосування і підтримати проект Постанови «Про скасування рішення Верховної Ради України від 30.11.2021 про прийняття у другому читанні та в цілому проекту Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» (№5600 від 02.06.2021)»;
до Президента України – з вимогою повернути Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» (№5600 від 02.06.2021) до Верховної Ради України (застосувати право вето).
Схвалено
Рішення Рівненської обласної ради
від 17 грудня 2021 року
№ 452