Рішення обласної ради 8 скликання
Оприлюднено 21-12-2021У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Восьме скликання
(Восьма сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 17 грудня 2021 року № 449
Про звернення Рівненської обласної ради до Кабінету Міністрів України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), щодо відсутності дієвого механізму обліку споживання газу та якості надання послуг операторами газорозподільних мереж у Рівненській області
З метою запобігання наростаючій напрузі серед побутових споживачів газу через бездіяльність операторів газорозподільних мереж у Рівненській області в частині обліку споживання газу, на виконання рекомендацій постійної комісії обласної ради з економічних питань та комунальної власності від 19 листопада 2021 року №33 «Про вивчення питання діяльності операторів газорозподільних мереж в Рівненській області щодо обліку споживання газу», керуючись статтею 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з постійними комісіями та президією обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Звернутися до Кабінету Міністрів України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), щодо відсутності дієвого механізму обліку споживання газу та якості надання послуг операторами газорозподільних мереж у Рівненській області (текст звернення додається).
2. Голові обласної ради забезпечити направлення цього рішення до Кабінету Міністрів України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) та обласних рад.
Голова ради Сергій КОНДРАЧУК
Звернення Рівненської обласної ради
до Кабінету Міністрів України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), щодо відсутності дієвого механізму обліку споживання газу та якості надання послуг операторами газорозподільних мереж у Рівненській області
Рівненська обласна рада вкрай стурбована ситуацією, що склалася в Рівненській області та викликана низькою якістю надання послуг операторами газорозподільних мереж.
Про це свідчать численні скарги мешканців, які надходять до депутатів обласної ради, щодо отриманих жителями області «віртуальних» платіжок за газ.
Як зазначено на офіційному сайті АТ «Рівнегаз», споживачам, щоб сплачувати лише за спожиті метри кубічні газу, необхідно щомісяця 1 числа фіксувати показання свого лічильника газу і передавати їх газовій компанії з першого по п’яте число місяця, наступного за місяцем отримання послуг.
АТ «Рівнегаз» та ТОВ «РІВНЕГАЗ ЗБУТ» проводять широку рекламну кампанію щодо методів передачі зазначених показників.
За їх інформацією, приватні споживачі газу можуть передавати свої показники таким чином:
- за допомогою СМС на короткий номер 7104;
- фіксуючи показники в Особистому кабінеті на сайті 104.ua;
- за номерами контакт-центру: 0362 461 104, 067 0101 104 за допомогою IVR, який працює без вихідних, з 8.00 до 20.00 год., без обідньої перерви
- електронною поштою: contact@rv.104.ua, вказавши номер особового рахунку або ПІБ та адресу;
- за допомогою Вайбер-бота 7104ua, де надсилається фото лічильника з показниками.
Однак, не дивлячись на передані в такі способи показники, приватним споживачам газу приходять платіжки, які не відповідають поданим показникам спожитого газу.
Така тенденція почала спостерігатися навесні 2021 року – передані споживачами показники газових лічильників не враховуються у платіжках. Тоді, у квітні показники були занижені, а у травні надходили рахунки за новою ціною. На сьогодні ситуація не тільки не змінилася на краще, але й погіршилась. У платіжках для приватних споживачів вже не вказують навіть розрахункові показники, а лише суми, які потрібно сплатити (так звані «прогнозовані показники споживання природного газу»).
При цьому приватні споживачі газу в той час, коли Рівненська область перебуває в «червоній» карантинній зоні, щоб добитися правди, змушені «штурмувати» Центри обслуговування клієнтів, наражаючи себе на смертельну небезпеку.
Шансів дотелефонуватися до контакт-центру також дуже мало – потрібно прослухати «музику» і «рекламу» більше 40 хв., а тоді, в більшості випадків, оператор в грубій формі поспілкується з вами, і ви все одно не отримаєте відповіді на свої питання.
У той час, коли наша країна займає першість по діджиталізації, постає питання:
- чому не враховуються показники спожитого газу, передані через Вайбер-бот 7104ua, які підтверджені відповідними фото; через контакт-центр у телефонному режимі; у сплачених платіжках; через СМС; через Особистий кабінет; через електронну пошту тощо?
Стара система обліку споживання газу в паперовому варіанті працювала без перебоїв, а що сьогодні – в часи масової цифровізації?
Оператори ГРМ просто ігнорують вчасно передані домогосподарствами показники лічильників. Натомість споживачам виставляються інші показники та суми. Облгази відмовляються змінювати показники лічильників, мотивуючи це спотворенням показників самими споживачами та проведенням повної інвентаризації.
Крім того, представники газорозподільної компанії часто відключають за борги газопостачання без попередження споживачів. Проте, відповідно до чинного законодавства, вони повинні письмово, за три робочі дні, попередити про можливе відключення. Відключення споживачів від газопостачання під час опалювального сезону суперечить рішенню РНБО та заявам Прем'єр-міністра України.
Ми, депутати Рівненської обласної ради, переконані, що відбуваються маніпуляції не зі сторони приватних споживачів, а зі сторони облгазів. Відбувається штучне приховування облгазами обсягів фактичного споживання газу домогосподарствами у поточному році з метою отримання надприбутків при нарахуванні плати за доставку/розподіл блакитного палива у 2022 році.
Враховуючи викладене, а також те, що внаслідок вказаних порушень, які носять серйозний, систематичний та тривалий характер, порушуються права та інтереси споживачів, просимо перевірити зазначені факти на предмет порушення операторами ГРМ у Рівненській області умов відповідного Типового договору розподілу природного газу, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 №2498, та Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу природного газу, затверджених постановою НКРЕКП від 16.02.2017 № 201, і зобов’язати їх забезпечити належний облік споживання газу приватними споживачами.
Схвалено
Рішення Рівненської обласної ради
від 17 грудня 2021 року № 449