Рішення обласної ради 8 скликання
Оприлюднено 16-12-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Восьме скликання
(Перша сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 15 грудня 2020 року № 36
Про звернення Рівненської обласної ради до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо Державної стратегії управління лісами України до 2035 року
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з президією обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а:
1. Схвалити звернення Рівненської обласної ради до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо Державної стратегії управління лісами України до 2035 року (текст звернення додається).
2. Голові обласної ради забезпечити направлення цього рішення до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та народних депутатів України, які обрані від Рівненської області.
Голова ради Сергій КОНДРАЧУК
Звернення
Рівненської обласної ради до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо Державної стратегії управління лісами України до 2035 року
Ми, депутати Рівненської обласної ради, стурбовані наміром Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України запровадити нову систему управління лісами, яка у майбутньому може централізувати діяльність лісового господарства та створити умови для подальшої приватизації лісів.
Державна стратегія управління лісами до 2035, яку розробляє Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, передбачає реформу інституційної структури лісового господарства, коли під приводом розділення функцій управління пропонується створення єдиного суб’єкта господарювання, який здійснюватиме управління всіма державними лісогосподарськими підприємствами.
Це повністю суперечать ініціативі Президента України про децентралізацію. Крім того створення єдиного суб’єкту господарювання призведе до:
• виведення з-під впливу обласних рад і обласних державних адміністрацій прийняття управлінських рішень з ведення лісового господарства на місцях, позбавлення голів відповідних місцевих державних адміністрацій повноважень щодо погодження осіб, які призначаються та звільняються з посади керівника підприємства;
• підвищення вірогідності виникнення корупційних ризиків при прийнятті і виконанні рішень по підприємству;
• низького рівня оперативного вжиття заходів у разі виникнення надзвичайної ситуації на місцевому рівні;
• несвоєчасності реагування на проблемні питання ведення лісового господарства на місцевому рівні через віддаленість керівництва, відсутності контролю та інформації про реальний стан справ на місцевому рівні;
• створення монополіста у питаннях реалізації деревини призведе до ймовірної руйнації деревообробної галузі в регіонах.
На сьогодні лісова галузь потребує зміни у питаннях фінансового забезпечення. Не можна вимагати застосування природозберігаючих технологій, не створивши передумов залучення інвестицій та не надавши відповідних ресурсів для придбання необхідного обладнання. Створення єдиного суб’єкта господарювання не вирішить цих проблем.
Окремо стоїть також питання протипожежного захисту лісів. Масштабні лісові пожежі доводять необхідність завчасної підготовки та матеріально-технічного забезпечення охорони лісів від пожеж. Тому серед іншого необхідно розглянути можливість виділення коштів на рівні обласних рад з екологічних фондів на підтримку лісогосподарських підприємств з метою попередження і охорони лісів від пожеж.
Потрібно розуміти, що проблеми лісового господарства тісно пов’язані з іншими секторами української економіки – деревообробкою, сільським господарством, туризмом. Від існування лісів та забезпечення їх стабільного розвитку залежить екологічна стабільність регіону та держави загалом та виконання нею своїх міжнародних зобов’язань. Тому всі реформи повинні бути виваженими та збалансованими.
З огляду на зазначене, Рівненська обласна рада звертається з проханням виважено підійти до питання реформування лісової галузі з урахуванням думки науковців, фахівців та зважаючи на кращий європейський досвід. Ця робота має відбуватися у тісній взаємодії з Верховної Радою України, органами державного управління на місцях, органами місцевого самоврядування, профільними бізнесовими асоціаціями, профспілками та громадськістю.
Схвалено
рішення Рівненської обласної ради
від 15 грудня 2020 року
№ 34