Рішення обласної ради 7 скликання
Оприлюднено 16-03-2016
У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Сьоме скликання
(П’ята сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 11 березня 2016 року № 77
Про звернення Рівненської обласної ради до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо удосконалення порядку проходження військової служби та забезпечення надання медичної допомоги військовослужбовцям
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи рекомендації постійної комісії обласної ради з питань місцевого самоврядування, розвитку територій та європейської інтеграції, від 04.03.2016 №1, за погодженням з президією обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а:
1. Звернутися до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо удосконалення порядку проходження військової служби та забезпечення надання медичної допомоги військовослужбовцям (текст звернення додається).
2. Голові обласної ради забезпечити направлення рішення до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, народних депутатів України обраних від Рівненської області та до обласних рад.
Перший заступник
голови ради М.М. Драганчук
Звернення
Рівненської обласної ради до Президента України,
Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо удосконалення порядку проходження військової служби та забезпечення надання медичної допомоги військовослужбовцям
До депутатів Рівненської обласної ради та відповідних громадських організацій Рівненщини надходить багато звернень від військовослужбовців – учасників антитерористичної операції з проханням допомогти вирішити нагальні питання, що стосуються порядку проходження військової служби та надання медичної допомоги військовослужбовцям, які полягають у наступному.
За самовільне залишення військовослужбовцями військових частин щодо них військовими прокуратурами відкриваються кримінальні провадження на підставі подання командування військових частин.
Однак військовослужбовці вважають, що відкриття згаданих кримінальних проваджень є безпідставним та необґрунтованим, оскільки, слідство та суд не беруть до уваги обставини, що військовослужбовці були відсутні у військових частинах і не могли повідомити командування частини в силу наступних причин:
– полон;
– перебування на лікуванні в стаціонарі;
– амбулаторне лікування;
– психологічна та/або медична реабілітація.
При цьому, у військовослужбовців не завжди наявні всі належні документи, які для слідства та суду можуть підтверджувати факти поважних причин неявки у встановлений термін до військової частини.
У зв’язку з цим, неможливість довести перед слідством та судом факт поважних причин в силу надмірних бюрократичних вимог по відношенню до військовослужбовців призводить до засудження захисників України, що є неприпустимим.
Таким чином, просимо внести зміни до відповідних законодавчих актів про визнання перелічених вище обставин реабілітуючими та належними підставами для закриття кримінального провадження на стадії досудового розслідування та/або винесення судами різних інстанцій виправдовуючих рішень стосовно військовослужбовців, які перебували в полоні, були поранені, перебували на лікуванні в медичному закладі невійськового підпорядкування.
Крім того, згадані військовослужбовці та громадські організації, які опікуються військовослужбовцями-учасниками антитерористичної операції просять врегулювати питання здійснення підтвердження перебування військовослужбовців у відпустці у зв’язку з пораненням та/або хворобою (надалі – відпустка у зв’язку з хворобою).
Суть питання полягає у тому, що військовослужбовець, який перебуває у відпустці у зв’язку з хворобою змушений через певний період з’являтись у медичний заклад де він проходить лікування. Але, нерідко буває, що медичний заклад знаходиться наприклад у Дніпропетровську, а військовослужбовець під час відпустки у зв’язку з хворобою перебуває вдома з сім’єю у місті Рівне.
Дана обставина ставить у незручне становище та створює деякі фізичні й психологічні складнощі військовослужбовцю, який замість того щоб спокійно лікуватись, змушений періодично за власні кошти мандрувати по Україні для того щоб підтвердити (продовжити) подальше своє лікування.
Рівненська обласна рада вважає, що дане питання можна вирішувати за місцем перебування військовослужбовця у відпустці у зв’язку з хворобою – шляхом звернення до відповідного військового комісаріату та/або медичного закладу, які в подальшому передаватимуть необхідну інформацію до медичного закладу де проводиться лікування.
При цьому, військовослужбовці просять прийняти відповідні нормативні акти, які:
– дозволяють в окремих випадках та за потребою лікувати військовослужбовців - учасників антитерористичної операції в медичних закладах невійськового підпорядкування;
– зобов’язують обласні військові комісаріати здійснювати координацію дій з військовою частиною та регіональним військовим госпіталем щодо лікування військовослужбовців - учасників антитерористичної операції за місцем проживання, лікування.
Також вищевказаними громадськими організаціями внесена пропозиція щодо запровадження державного обліку поранених військовослужбовців – учасників антитерористичної операції в тому числі звільнених за станом здоров’я з метою забезпечення їх подальшого лікування в повному обсязі за рахунок коштів державного бюджету, які пропонується виділяти цілеспрямовано відповідному медичному закладу для лікування конкретного військовослужбовця, при наявності всіх необхідних документів.
Враховуючи вищевикладене, Рівненська обласна рада звертається з проханням розглянути порушені у даному зверненні питання, оскільки, перелічені вище проблеми створюють соціальну напругу серед військовослужбовців, що у свою чергу впливає на проведення мобілізаційних заходів через спад патріотизму, недовіру до органів державної влади та забюрократизованість правових відносин у сфері військової служби.
Схвалено
Рішення Рівненської обласної ради
від 11 березня 2016 року
№ 77