Рішення обласної ради 7 скликання
Оприлюднено 27-08-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Сьоме скликання
(Тридцять третя сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 21 серпня 2020 року № 1791
Про звернення Рівненської обласної ради до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо недопущення погіршення становища малого та середнього бізнесу
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з президією обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а:
1. Звернутися до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо недопущення погіршення становища малого та середнього бізнесу (текст звернення додається).
2. Голові обласної ради забезпечити направлення цього рішення до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та народних депутатів України, які обрані від Рівненської області.
Голова ради Олександр ДАНИЛЬЧУК
Звернення
Рівненської обласної ради до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо недопущення погіршення становища малого та середнього бізнесу
Депутати Рівненської обласної ради стурбовані складним становищем малого та середнього бізнесу в Україні.
Рівненська обласна рада вже неодноразово зверталася до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України з проханнями про забезпечення сприятливих умов для діяльності малого та середнього бізнесу, а також надавала конкретні пропозиції зі своєї сторони, які на жаль не були почуті.
При цьому впровадження жорсткого карантинного режиму суттєво обмежило роботу суб’єктів підприємництва, а особливо вразливими до економічних наслідків пандемії виявилися представники малого та середнього бізнесу. Так, за результатами опитування Європейської Бізнес Асоціації, кожен п'ятий малий бізнес в Україні опинився під загрозою закриття.
При цьому, попри значне скорочення доходів, підприємці все ж мають виконувати свої фінансові зобов'язання, в першу чергу зі сплати податків, які ще й часто обтяжуються додатковими витратами на організацію дистанційної роботи чи транспортування персоналу. У малих підприємств ще немає достатнього запасу міцності, щоб дозволити собі деякий час працювати у збиток, і тому вони потребують посилених засобів підтримки від держави.
Водночас виживання малого бізнесу є необхідною умовою для відновлення економіки країни після кризи. Адже малий бізнес – це тисячі робочих місць, основа для регіонального розвитку та формування міцного середнього класу. Тож наразі важливо втримати малий бізнес «на плаву» та захистити від негативних наслідків пандемії.
В сучасних умовах одним із найважливіших факторів формування ціни товарів і послуг є транспортні витрати. Саме тому непропорційно високі ціни на автомобілі в Україні є причиною високої собівартості продукції.
На сьогоднішній день дорогами України їздять десятки тисяч вантажних автомобілів радянського виробництва, які не відповідають європейським екологічним та бюджетовим стандартам, навіть 80-х років минулого століття.
28 грудня 2014 року Верховна Рада України прийняла Закон України №71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон України №71-VІІІ), який набрав чинності 01 січня 2015 року, та яким в Україні запроваджено в рази збільшений акцизний збір на щойно ввезені вантажні автомобілі.
Так, податок на вантажні автомобілі під митним кодом 8703 згідно із Законом України №71-VІІІ становить 1,35 євро за один кубічний сантиметр об’єму двигуна.
Наприклад, для автомобіля DAF 2013 року випуску незалежно від модифікації (вантажний бортовий, тентований, самоскид, обладнаний маніпулятором чи рефрижератором або платформа) з об’ємом двигуна 12 000 літрів – акцизний збір становить 16 200 євро. При цьому сюди додається мито, ПДВ і загальна вартість вийде за 20 000 євро.
Такі суми для малого бізнесу є непідйомні і тому ніхто не займається розмитненням подібного автотранспорту.
Наразі аби здешевити розмитнення – авто розбирають у Польщі, завозять запчастинами в Україну де потім відповідно збирають. У зв’язку з цим до бюджету йде приблизно лише 15 000 грн податків і зборів. Раніше таке авто розмитнювали за приблизними розцінками в межах 30 000 грн.
Сьогодні бізнес сповільнюється, зокрема, через карантинні обмеження і відміна акцизу на комерційний транспорт вік якого становить п’ять і більше років, надало б суттєву підтримку малому та середньому підприємництву та економіці держави. Крім того, європейська практика показує, що саме малий та середній бізнес використовує комерційний транспорт, вік якого понад п’ять років.
Рівненська обласна рада вже неодноразово зверталась до вас з проханнями про вирішення порушених питань, але звернення були залишені поза увагою.
Враховуючи викладене, Рівненська обласна рада повторно звертається з проханням від імені територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області терміново відмінити зазначений акцизний збір, а також сертифікацію вживаних транспортних засобів, чим дати можливість не допустити погіршення становища малого та середнього бізнесу, яке і так є нестерпним в теперішній ситуації в державі.
Сподіваємось на розуміння і підтримку.
Схвалено
Рішення Рівненської обласної ради
від 21 серпня 2020 року
№ 1791