Рішення обласної ради 7 скликання
Оприлюднено 10-06-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Сьоме скликання
(Тридцять друга сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 05 червня 2020 року №1702
Про зміну типу та перейменування
комунального закладу «Клеванська
санаторна школа І-ІІІ ступенів»
Рівненської обласної ради
Враховуючи подання Рівненської обласної державної адміністрації, відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту», рішення Рівненської обласної ради від 04 березня 2014 року № 1142 «Про управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області», зі змінами, керуючись статтею 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з постійними комісіями та президією обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а:
1. Змінити тип та перейменувати комунальний заклад «Клеванська санаторна школа І-ІІІ ступенів» Рівненської обласної ради на «Обласний ліцей в смт Клевань» Рівненської обласної ради.
2. Затвердити Статут «Обласного ліцею в смт Клевань» Рівненської обласної ради у новій редакції, що додається.
3. Директору «Обласного ліцею в смт Клевань» Рівненської обласної ради:
– подати Статут закладу, викладений у новій редакції, на державну реєстрацію в порядку, встановленому чинним законодавством;
– здійснити дії, передбачені законодавством, необхідні для забезпечення діяльності закладу освіти, та проінформувати обласну раду.
4. Рішення набирає чинності 15 серпня 2020 року.
Голова ради Олександр ДАНИЛЬЧУК
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Рівненської обласної ради
від 05 червня 2020 року
№1702
Голова Рівненської обласної ради
____________ Олександр ДАНИЛЬЧУК |
С Т А Т У Т
«ОБЛАСНОГО ЛІЦЕЮ в смт КЛЕВАНЬ»
РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
(нова редакція)
смт Клевань – 2020
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Цей Статут визначає правові та економічні основи організації та діяльності «Обласного ліцею в смт Клевань» Рівненської обласної ради (далі – Заклад освіти).
Заклад освіти є об’єктом права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області.
Заклад освіти є правонаступником усіх прав та обов'язків:
Клеванської санаторної школи-інтернату І-ІІІ ступенів для дітей із захворюванням серцево-судинної системи, створеної у 1964 році, перейменованої у комунальний заклад «Клеванська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІІ ступенів Рівненського району Рівненської обласної ради» згідно з наказом управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації від 27.03.2007 № 149, та перейменованої у комунальний заклад «Клеванська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІІ ступенів» Рівненської обласної ради згідно з розпорядженням голови Рівненської обласної державної адміністрації від 08.11.2010 № 499;
комунального закладу «Клеванська санаторна школа І-ІІІ ступенів» Рівненської обласної ради, утвореного шляхом перейменування та зміни типу на підставі рішення Рівненської обласної ради від 19 червня 2019 року № 1392.
1.2. Засновником і Власником Закладу освіти є територіальні громади сіл, селищ, міст Рівненської області в особі Рівненської обласної ради (далі – Власник).
1.3. Заклад освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією ООН «Про права дитини», Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими законодавчими актами, актами Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями Рівненської обласної ради, розпорядженнями голови Рівненської обласної ради та голови Рівненської обласної державної адміністрації, наказами управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації, цим Статутом і погодженими планами роботи.
1.4. Заклад освіти є комунальним закладом, має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в установах казначейства, печатку зі своєю назвою, а також бланки організаційно-розпорядчої документації і штампи, необхідні для організації своєї роботи, кутовий штамп, інші необхідні реквізити. Заклад освіти набуває права юридичної особи з моменту його державної реєстрації в установленому законом порядку.
1.5. Контроль за забезпеченням збереження та ефективністю використання майна Закладу освіти здійснює Власник.
1.6. За своїм правовим статусом Заклад освіти є бюджетною установою та фінансується з обласного бюджету.
1.7. Заклад освіти самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями відповідно до чинного законодавства України.
1.8. Заклад освіти не відповідає за зобов'язаннями Власника, а Власник не відповідає за зобов'язаннями Закладу освіти.
1.9. Держава, її органи не несуть відповідальності за зобов'язаннями Закладу освіти. Заклад освіти не відповідає за зобов'язаннями держави, її органів, а також інших підприємств, установ, організацій.
1.10. У межах своєї Статутної діяльності та положень даного Статуту Заклад освіти має право укладати від свого імені угоди, виступати позивачем та відповідачем у судах.
1.11. Найменування Закладу освіти:
повне: «Обласний ліцей в смт Клевань» Рівненської обласної ради;
скорочене: Обласний ліцей в смт Клевань.
1.12. Юридична адреса Закладу освіти: вул. Богдана Хмельницького, 47, смт Клевань, Рівненський район, Рівненська область, 35311.
2. МЕТА, ЗАВДАННЯ ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ
ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
2.1. Заклад освіти створений з метою всебічного розвитку, навчання, виховання, виявлення обдарувань, соціалізації особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і здобуття освіти упродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, дбайливого ставлення до родини, своєї країни, довкілля, спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству.
Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині:
вільне володіння державною мовою;
математична компетентність;
екологічна компетентність;
інноваційність;
інформаційно-комунікаційна компетентність;
культурна компетентність;
навчання впродовж життя;
підприємливість та фінансова грамотність;
громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя;
інші компетентності, передбачені стандартом освіти.
2.2. Головним завданням закладу є:
провадження освітньої діяльності, яка включає навчальну і виховну;
виховання морально, психічно і фізично здорового покоління громадян;
формування громадянської позиції, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;
забезпечення високих етичних норм, атмосфери доброзичливості і взаємної поваги у стосунках між працівниками, вчителями, учнями;
оновлення змісту освіти, розробка і апробація нових педагогічних технологій, методів і форм навчання та виховання, створення інноваційного середовища з метою організації розвивально-виховного простору;
реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, національних цінностей.
2.3. Принципами діяльності Закладу освіти є:
людиноцентризм;
верховенство права;
забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;
забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;
розвиток інклюзивного освітнього середовища;
забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування;
науковий характер освіти;
прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень;
відповідальність і підзвітність перед суспільством;
нерозривний зв’язок із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;
свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми, закладу освіти;
академічна доброчесність;
академічна свобода;
фінансова, академічна, кадрова та організаційна автономія у межах, визначених законом;
гуманізм;
демократизм;
єдність навчання, виховання та розвитку;
виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей Українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;
формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;
формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психологічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;
формування громадянської культури та культури демократії;
формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;
невтручання політичних партій в освітній процес;
невтручання релігійних організацій в освітній процес (крім випадків, визначених цим Законом);
різнобічність та збалансованість інформації щодо політичних, світоглядних та релігійних питань;
нетерпимість до проявів корупції та хабарництва.
2.4. Види діяльності Закладу освіти:
базова середня освіта (до 01.09.2024);
профільна середня освіта (повна загальна середня освіта).
2.5. Заклад освіти:
реалізує положення Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;
забезпечує єдність навчання і виховання;
формує освітню (освітні) програму (програми) Закладу освіти;
створює науково-методичну і матеріально-технічну бази для організації та здійснення освітнього процесу;
забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти державним стандартам;
охороняє життя і здоров'я учнів, педагогічних та інших працівників Закладу освіти;
формує в учнів засади здорового способу життя, гігієнічні навички;
забезпечує добір і розстановку кадрів;
планує власну діяльність та формує стратегію розвитку Закладу освіти;
утворює, реорганізує та ліквідує структурні підрозділи;
встановлює відповідно до законодавства України прямі зв'язки із закладами освіти зарубіжних країн, міжнародними організаціями тощо;
додержується фінансової дисципліни, зберігає матеріально-технічну базу;
видає документи про освіту встановленого зразка;
залишає у своєму розпорядженні і використовує власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;
здійснює інші повноваження відповідно до законодавства України та цього Статуту.
2.6. Виховання, навчання та спілкування з дітьми в Закладі освіти здійснюється державною мовою.
2.7. Заклад освіти може здійснювати за дорученням Власника інші функції для виконання його Статутної діяльності.
2.8. Заклад освіти може надавати платні освітні та інші послуги в порядку і межах, встановлених чинним законодавством України.
2.9. Заклад освіти має право в межах погоджених планів роботи та кошторисів направляти спеціалістів за кордон та використовувати іноземних спеціалістів у своїй роботі згідно з чинним законодавством України.
2.10. Для забезпечення виконання покладених на Заклад освіти завдань, зобов’язань Заклад освіти має право звертатися до органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади області усіх рівнів за відповідною інформацією.
3. ПРОФІЛЬ, ТИП ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
3.1. Тип Закладу освіти – ліцей.
Профіль Закладу освіти – академічний ліцей.
3.2. Повна загальна середня освіта у Закладі освіти здобувається на таких рівнях:
базова середня освіта – другий рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом базової середньої освіти (до 01.09.2024);
профільна середня освіта - третій рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом профільної середньої освіти.
3.3. Повна загальна середня освіта може здобуватися за очною (денною), дистанційною, мережевою, екстернатною, сімейною (домашньою) формами чи формою педагогічного патронажу, а також за очною (вечірньою), заочною формами.
3.4. Заклад містить у своїй структурі пансіон, що забезпечує проживання та утримання учнів, інші внутрішні структурні підрозділи.
3.5. Зарахування учнів до Закладу освіти, їх відрахування та переведення учнів до іншого закладу освіти здійснюються в установленому законодавством порядку.
3.6. Режим роботи Закладу освіти визначається відповідно до законодавства з урахуванням необхідності забезпечення системності освітнього процесу та відповідно до профілю Закладу освіти. Режим роботи Закладу освіти схвалюється педагогічною радою і затверджується директором та повинен забезпечувати оптимальний розподіл інтелектуального та фізичного навантаження, навчальних занять і відпочинку, заходів з фізичного виховання та загартування, раціонального харчування, профілактики травматизму, дотримання протиепідемічних заходів, вимог техніки безпеки.
3.7 Медичне обслуговування учнів Закладу освіти здійснюється медичними працівниками Закладу освіти та/або медичними працівниками відповідних закладів охорони здоров’я, на території обслуговування яких розташований Заклад освіти.
Надання медичної допомоги в Закладі освіти здійснюється відповідно до чинного законодавства або з урахуванням вимог та рекомендацій, установлених Міністерством охорони здоров’я України на підставі ліцензії на проведення господарської діяльності з медичної практики.
3.8. Підвезення учнів, які проживають на відстані понад 3 км до Закладу освіти та у зворотному напрямку, забезпечує Заклад освіти.
Для учнів, які проживають на відстані, більшій за максимально допустимі границі транспортного обслуговування (понад 15 км), а також при транспортній недоступності в період негоди та в окремих випадках, якщо підвезення не організоване з об’єктивних причин, учні Закладу освіти поселяються в пансіон.
Влаштування дітей до пансіону оформляється наказом директора. Утримання учнів в пансіоні Закладу освіти здійснюється за рахунок Власника.
3.9. Гранична наповнюваність класів (груп) у Закладі освіти здійснюється відповідно до актів законодавства.
3.10. За письмовими зверненнями батьків учнів керівник Закладу освіти приймає рішення про утворення груп подовженого дня, у тому числі інклюзивної та/або спеціальної, фінансування яких здійснюється за кошти засновника.
Зарахування учнів до груп подовженого дня та їх відрахування з них здійснюються згідно з наказом керівника Закладу освіти на підставі відповідної заяви батьків або інших законних представників учнів.
3.11. Харчування учнів у Закладі освіти здійснюється відповідно до законодавства.
До 01.09.2024 учні Закладу освіти з числа тих, хто проживає в пансіоні, забезпечуються безкоштовним чотириразовим харчуванням, інші учні - безкоштовним одноразовим харчуванням відповідно до норм харчування, затверджених Кабінетом Міністрів України. Харчування учнів Закладу освіти здійснюється за рахунок коштів загального фонду обласного бюджету.
3.12. Учні з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, перебувають на повному державному утриманні в Закладі освіти відповідно до установлених законодавством норм для цієї категорії дітей.
4. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ЗАКЛАДІ ОСВІТИ
4.1. У Закладі освіти профільне навчання може здійснюватися за різними напрямами.
4.2. Освітній процес у Закладі освіти організовується відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших актів законодавства, освітньої програми Закладу освіти та спрямовується на виявлення та розвиток здібностей та обдарувань особистості, її індивідуальних здібностей, досягнення результатів навчання, прогресу в розвитку, зокрема формування і застосування відповідних компетентностей, визначених державними стандартами.
4.3. На кожному рівні повної загальної середньої освіти освітній процес організовується в безпечному освітньому середовищі та здійснюється з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, їхніх особливих освітніх потреб.
4.4. Структура навчального року, тривалість навчального тижня, інші форми організації освітнього процесу в межах часу, передбаченого освітньою програмою, схвалюються педагогічною радою Закладу освіти та затверджуються директором.
Розклад уроків (занять) складається відповідно до навчального плану з дотриманням педагогічних вимог та вимог санітарного законодавства з урахуванням профілю Закладу освіти та затверджується директором.
4.5. У Закладі освіти визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів, ведеться тематичний облік знань.
4.6. Учням, які здобули базову та повну загальну середню освіту, видається відповідний документ про освіту.
5. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
5.1. Учасниками освітнього процесу є:
учні;
педагогічні працівники;
інші працівники Закладу освіти;
батьки учнів або особи, які їх замінюють;
асистенти дітей.
5.2. Статус учасників освітнього процесу, їхні права, обов'язки, трудові відносини (призначення і звільнення з посади), навантаження та інші види діяльності, атестація тощо визначаються Конституцією України, чинним законодавством України, цим Статутом, Правилами внутрішнього трудового розпорядку Закладу освіти.
5.3. Учням Закладу освіти забороняється:
порушувати режим дня Закладу освіти;
самовільно залишати територію Закладу освіти.
5.4. Педагогічні працівники зобов'язані:
виконувати Статут та правила внутрішнього трудового розпорядку Закладу освіти, умови трудового договору (контракту), накази, розпорядження керівника Закладу освіти, свої посадові обов’язки;
брати участь в роботі педагогічної ради;
виконувати інші обов’язки, передбачені законодавством.
5.5. Працівники, у яких діти перебувають у безпосередньому підпорядкуванні, несуть відповідальність за збереження їх життя, фізичного і психічного здоров'я відповідно до законодавства.
6. МАЙНО ТА ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
6.1. Майно Закладу освіти становлять основні фонди та обігові кошти, а також інші матеріальні та фінансові ресурси, вартість яких відображається на самостійному балансі Закладу освіти.
6.2. Майно Закладу освіти є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області і закріплюється за Закладом освіти на праві оперативного управління.
6.3. Відчуження, передача в оренду, заставу, позику, найм юридичним чи фізичним особам, а також списання основних засобів Заклад освіти здійснює у межах чинного законодавства України та відповідно до цього Статуту.
6.4. Джерелами формування майна Закладу освіти є:
грошові та матеріальні внески Власника;
майно, передане Власником;
безоплатні або благодійні внески, пожертвування організацій, громадян;
капітальні вкладення і фінансування з бюджету;
майно, придбане в інших суб'єктів господарювання, організацій та громадян, у встановленому законодавством порядку;
інші джерела, не заборонені чинним законодавством України;
доходи від надання платних освітніх та інших послуг;
благодійна допомога відповідно до законодавства про благодійну діяльність та благодійні організації;
гранти;
інші джерела фінансування, не заборонені законодавством.
6.5. Фінансово-господарська діяльність Закладу освіти та використання матеріально-технічної бази здійснюються відповідно до законодавчих і нормативно-правових актів та цього Статуту.
6.6. Фінансування Закладу освіти здійснюється на підставі кошторису, затвердженого відповідно до законодавства. Штатний розпис Закладу освіти складається відповідно до типових штатних нормативів, затверджених Міністерством освіти і науки України, в межах визначеного фонду оплати праці та затверджується директором за погодженням з управлінням освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації. Виходячи з інтересів Закладу освіти, освітнього процесу та інших поважних причин можуть вводитися додаткові та інші штатні одиниці в індивідуальному порядку за погодженням з управлінням освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації та постійною комісією обласної ради з питань гуманітарної політики в межах загальної кількості посад, визначеної за типовими штатними нормативами. Для забезпечення функціонування пансіону можуть вводитися додаткові штатні одиниці за погодженням з управлінням освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації та постійною комісією обласної ради з питань гуманітарної політики.
7. ОСОБЛИВОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
7.1. Заклад освіти зобов'язаний виконувати завдання Власника, а також враховувати їх при здійсненні своєї статутної діяльності, визначенні перспектив свого економічного і соціального розвитку.
7.2. Заклад освіти не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним чи фізичним особам. Відчужувати, віддавати в заставу, позику, найм майнові об'єкти, що належать до основних фондів, здавати в оренду цілісні майнові комплекси структурних одиниць та підрозділів Заклад освіти має право лише за попередньою згодою Рівненської обласної ради.
7.3. Списання з балансу матеріальних цінностей проводиться у порядку, визначеному чинним законодавством України.
7.4. Заклад освіти у своїй діяльності може співпрацювати з іншими установами (закладами) у спосіб та в межах, визначеними чинним законодавством України.
7.5. Заклад освіти не має в своєму складі інших юридичних осіб.
7.6. Відносини Закладу освіти з іншими юридичними особами будуються на договірних засадах.
7.7. Заклад освіти має право вступати до об’єднань установ (закладів) в Україні та за її кордонами.
У випадку, якщо вступ до відповідних об’єднань передбачає сплату внесків, то Заклад освіти має право вступати до об’єднань установ (закладів) в Україні та за кордоном тільки за погодженням з профільними постійними комісіями Рівненської обласної ради у порядку, визначеному головою Рівненської обласної ради.
7.8. Заклад освіти, відповідно до чинного законодавства України, може мати філії, представництва та інші підрозділи з додержанням вимог, встановлених нормативно-правовими актами України.
7.9. Заклад освіти повинен затверджувати в установленому порядку перспективний та річні плани роботи і забезпечувати їх виконання.
7.10. Заклад освіти щорічно до 01 березня року, що настає за звітним роком, надає Рівненській обласній раді Звіт за минулий рік роботи.
7.11. Заклад освіти веде первинний бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складає статистичну інформацію, а також надає відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї діяльності, інші дані, визначені законом.
7.12. Заклад освіти забезпечує своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з законодавством України.
7.13. Заклад освіти провадить зовнішньоекономічну діяльність у відповідності до законодавства України.
7.14. Окремими видами діяльності, що підлягають ліцензуванню та акредитації, Заклад освіти може займатися тільки на підставі спеціального дозволу (ліцензії), отриманого у встановленому законом порядку.
7.15. Заклад освіти за наявності матеріально-технічної, соціально-культурної бази та власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, установлювати відповідно до законодавства прямі зв'язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
7.16. Заклад освіти має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво із закладами освіти, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн.
8. СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ
8.1. Управління закладом здійснюють:
власник або уповноважений ним орган;
керівник Закладу освіти;
педагогічна рада,
вищий колегіальний орган громадського самоврядування Закладу освіти.
8.2. До компетенції Рівненської обласної ради належить:
призначення і звільнення директора Закладу освіти в порядку, визначеному законодавством та цим Статутом;
затвердження статуту Закладу освіти (його нової редакції);
затвердження положення про конкурс на посаду керівника Закладу освіти та склад конкурсної комісії;
прийняття рішення про проведення конкурсу на посаду керівника Закладу освіти;
визначення основних напрямків діяльності Закладу освіти;
розпорядження основними засобами Закладу освіти;
прийняття рішення про відчуження майна, надання майна в позику, заставу, оренду;
прийняття рішення про припинення діяльності Закладу освіти, його ліквідацію, затвердження ліквідаційного балансу;
затвердження звітів про виконання Закладом освіти своїх планів роботи;
затвердження за поданням Закладу освіти стратегії розвитку;
фінансування виконання стратегії розвитку Закладу освіти, у тому числі здійснення інноваційної діяльності Закладом освіти;
здійснення контролю за використанням Закладом освіти публічних коштів;
здійснення контролю за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками віку, статі, раси, кольору шкіри, стану здоров’я, інвалідності, особливих освітніх потреб, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, місця проживання, мови спілкування, походження, сімейного, соціального та майнового стану, складних життєвих обставин, наявності судимості та іншими ознаками;
реалізація інших прав, передбачених законодавством.
Керівник Закладу освіти
8.3. Керівництво поточною діяльністю Закладу освіти здійснює його директор (далі – Керівник), який призначається в установленому порядку шляхом укладання контракту.
8.4. В Контракті визначається строк найму, права, обов'язки і відповідальність Керівника, умови його матеріального забезпечення, умови звільнення його з посади, інші умови за погодженням сторін.
8.5. Керівник може бути звільнений з посади раніше закінчення терміну дії Контракту з підстав та в порядку, визначеному Контрактом, чинним законодавством України та Положенням про порядок управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області.
8.6. Керівник підзвітний Власнику з усіх питань Статутної, фінансової, соціально-побутової, організаційно-господарської діяльності Закладу освіти, несе перед ним відповідальність за забезпечення діяльності Закладу освіти відповідно до покладених на нього завдань і функцій згідно з чинним законодавством України.
8.7. Керівник вирішує усі питання діяльності Закладу освіти з урахуванням обмежень, передбачених цим Статутом.
8.8. Керівник Закладу освіти:
організовує діяльність Закладу освіти;
вирішує питання фінансово-господарської діяльності та матеріально-технічного забезпечення Закладу освіти;
призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;
забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю Закладу освіти;
сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування Закладу освіти;
сприяє здоровому способу життя учнів та працівників Закладу освіти;
забезпечує створення у Закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування);
забезпечує виконання законодавства щодо прозорості та інформаційної відкритості Закладу освіти, оприлюднення інформації про діяльність Закладу освіти;
забезпечує Статутну діяльність Закладу освіти;
вирішує поточні питання роботи Закладу освіти;
організовує ведення обліку, звітності, внутрішнього контролю;
укладає договори та угоди, які пов’язані з діяльністю Закладу освіти;
діє від імені Закладу освіти без довіреності та представляє його у відносинах з іншими особами;
видає довіреності на представництво та захист інтересів в суді та інші довіреності, які необхідні для забезпечення діяльності Закладу освіти;
відкриває в органах державної казначейської служби рахунки, які необхідні для забезпечення діяльності Закладу освіти;
має право першого підпису на фінансових документах;
розпоряджається коштами та майном Закладу освіти відповідно до чинного законодавства України та Статуту;
затверджує положення про структурні підрозділи Закладу освіти, посадові інструкції працівників та інші необхідні документи;
веде переговори щодо укладення колективного договору, укладає колективний договір, звітує та несе відповідальність за його виконання;
накладає дисциплінарні стягнення на працівників Закладу освіти;
зобов’язаний організувати проведення попередніх та періодичних медичних оглядів працівників Закладу освіти згідно з вимогами Кодексу законів про працю України;
створює належні умови працівникам для високопродуктивної праці, забезпечує додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування;
несе персональну відповідальність за збереження, відчуження, списання майна та втрати у будь-якій формі майна Закладу освіти;
несе персональну відповідальність за будь-які порушення, вчинені при зміні балансової вартості майна Закладу освіти;
вчиняє інші дії в порядку та межах, встановлених законодавством України.
8.9. При здійсненні діяльності Закладу освіти Керівник забезпечує:
дотримання відповідних умов, передбачених чинним законодавством України, щодо діяльності Закладу освіти;
організацію бухгалтерського обліку та контроль за фінансовою звітністю Закладу освіти;
розробку кошторису, штатного розпису та структури Закладу освіти, у тому числі обсяг коштів, що передбачається на підвищення кваліфікації педагогічних працівників, подання на затвердження/погодження управлінню освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації в установленому порядку, контроль за його виконанням;
належний рівень побутових умов для перебування в Закладі освіти;
виконання Закладом освіти у своїй діяльності норм та вимог щодо охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, а також забезпечення екологічної безпеки.
8.10. У межах своєї компетенції Керівник видає накази, розпорядження, обов’язкові для виконання усіма працівниками Закладу освіти та здійснює контроль за їх виконанням.
8.11. Керівник має право без довіреності виконувати дії від імені Закладу освіти в межах чинного законодавства України.
8.12. У разі відсутності Керівника його обов'язки виконує заступник згідно із розподілом функціональних обов'язків. А у разі відсутності особи, що може виконувати обов'язки Керівника, його обов'язки виконує посадова особа, визначена Власником в установленому порядку.
8.13. Керівник та головний бухгалтер Закладу освіти несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірності обліку та звітності.
8.14. На вимогу Власника або органу, що здійснює галузеве управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області, Заклад освіти у встановлений ними термін надає інформацію стосовно будь-яких напрямків своєї діяльності.
8.15. У Закладі освіти діє колегіальний орган - педагогічна рада, яку очолює Керівник. Усі педагогічні та медичні працівники Закладу освіти повинні брати участь у засіданнях педагогічної ради, діяльність якої регламентована законодавством. Засідання педагогічної ради проводяться у разі потреби, але не менш як чотири рази на рік.
8.16. Педагогічна рада Закладу освіти:
схвалює освітню (освітні) програму (програми) Закладу освіти та оцінює результативність її (їх) виконання;
формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
приймає рішення щодо переведення учнів до наступного класу і їх випуску, видає документи про відповідний рівень освіти, нагороджує за успіхи у навчанні;
обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
ухвалює рішення щодо відзначення, заохочення учнів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;
розглядає питання щодо відповідальності учнів, працівників Закладу освіти та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації Закладу освіти;
розглядає інші питання, віднесені законом та цим Статутом до її повноважень.
8.17. Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.
Рішення педагогічної ради Закладу освіти вводяться в дію наказом Керівника Закладу освіти.
8.18. За рішенням Власника у Закладі освіти може бути створена піклувальна рада. Порядок формування піклувальної ради, відповідальність, строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються законодавством про освіту.
9. ТРУДОВИЙ КОЛЕКТИВ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
9.1. Трудовий колектив Закладу освіти складають фізичні особи, які своєю працею беруть участь у його діяльності на підставі трудових договорів.
9.2. Трудовий колектив Закладу освіти формується на загальних засадах відповідно до вимог чинного законодавства України.
9.3. Основною формою здійснення повноважень трудового колективу є загальні збори.
9.4. Умови організації та оплати праці трудового колективу Закладу освіти, їх соціальний захист визначаються відповідно до вимог чинного законодавства України.
Відносини між адміністрацією Закладу освіти та трудовим колективом регулюються колективним договором та правилами внутрішнього трудового розпорядку.
9.5. Загальні збори трудового колективу розглядають проєкт колективного договору та приймають рішення щодо схвалення або відхилення цього проєкту.
9.6. Заклад освіти в межах затверджених кошторисів може на договірних засадах залучати до своєї роботи спеціалістів (зокрема, іноземних) та формувати тимчасові творчі (трудові) колективи.
9.7. Загальні збори колективу Закладу освіти є вищим колегіальним органом громадського самоврядування Закладу освіти, що скликаються керівником Закладу освіти не менш як один раз на рік.
9.8. Загальні збори:
обговорюють і пропонують Власнику або уповноваженому ним органу зміни до Статуту;
розглядають, обговорюють і приймають колективний договір, зміни та доповнення до нього;
щорічно заслуховують звіт директора Закладу освіти про провадження Закладом освіти освітньої, методичної, медичної, економічної і фінансово-господарської діяльності;
порушують перед Власником обґрунтоване клопотання про усунення директора від керівництва Закладом освіти у разі порушення ним вимог законодавства та колективного договору;
затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші важливі напрями діяльності Закладу освіти;
вирішують інші питання згідно з чинним законодавством.
9.9. Позачергові загальні збори скликають:
члени трудового колективу (якщо цього бажають не менше третини працівників Закладу освіти);
голова профкому;
Власник закладу або орган, що здійснює галузеве управління;
керівник Закладу освіти.
9.10. Збори вважаються правомочними, якщо в них бере участь більше половини від загальної кількості членів колективу. Рішення загальних зборів приймається шляхом голосування простою більшістю голосів присутніх на зборах.
Рішення загальних зборів оформлюється протоколом за підписами головуючого та секретаря зборів.
9.11. У Закладі освіти можуть діяти також органи самоврядування учнів; органи батьківського самоврядування; методичні об’єднання та інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
10. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
10.1. Контроль за діяльністю Закладу освіти здійснює Рівненська обласна рада.
10.2. Відносини Закладу освіти з органами державної влади і органами місцевого самоврядування регулюються відповідно до цього Статуту, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про місцеві державні адміністрації», інших нормативно-правових актів України, які визначають компетенцію цих органів.
10.3. На вимогу Власника, Заклад освіти зобов'язаний проводити незалежну аудиторську перевірку фінансової звітності та бухгалтерського обліку.
11. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
11.1. Діяльність Закладу освіти припиняється в результаті передання всього майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення, виділу) або ліквідації.
11.2. Злиття, приєднання, поділ, перетворення та виділ здійснюються за рішенням Рівненської обласної ради, або у випадках, передбачених законом, за рішенням суду або відповідних органів державної влади.
11.3. Рівненська обласна рада або суд призначають комісію з припинення діяльності Закладу освіти (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення діяльності Закладу освіти відповідно до чинного законодавства України.
11.4. Виконання функцій комісії з припинення діяльності Закладу освіти може бути покладено на орган, що здійснює галузеве управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області.
11.5. У разі злиття Закладу освіти з іншою юридичною особою усі майнові, права та обов'язки кожного з них переходять до юридичної особи, що утворена внаслідок злиття.
11.6. У разі приєднання Закладу освіти до іншої юридичної особи, до останньої переходять усі її майнові права та обов'язки, а в разі приєднання одного або кількох юридичних осіб до Закладу освіти - до нього переходять усі майнові права та обов'язки приєднаних юридичних осіб.
11.7. У разі поділу Закладу освіти, усі його майнові права і обов'язки переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках до кожної з нових юридичних осіб.
11.8. У разі виділення однієї або кількох нових юридичних осіб, до кожної з них переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках майнові права та обов'язки Закладу освіти.
11.9. У разі перетворення Закладу освіти в іншу юридичну особу усі її майнові права і обов'язки переходять до новоутвореної юридичної особи.
11.10.Заклад освіти може бути ліквідований:
на підставі рішення Рівненської обласної ради;
на підставі рішення суду про визнання недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, передбачених чинним законодавством України.
11.11. У разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) передача активів Закладу освіти здійснюється в установленому порядку одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету.
11.12. Заклад освіти є таким, діяльність якого припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про припинення його діяльності.
12. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
12.1. Зміни та доповнення до Статуту вносяться на підставі рішення Рівненської обласної ради.
12.2. Зміни та доповнення до цього Статуту підлягають державній реєстрації у порядку, встановленому чинним законодавством України.