Рішення обласної ради 7 скликання
Оприлюднено 19-03-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Сьоме скликання
(Тридцять перша сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 17 березня 2020 року № 1672
Про звернення Рівненської обласної ради до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо забезпечення сприятливих умов для ведення малого та середнього бізнесу та в цілому економічного розвитку держави
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», обласна рада
в и р і ш и л а:
1. Звернутися до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо забезпечення сприятливих умов для ведення малого та середнього бізнесу та в цілому економічного розвитку держави (текст звернення додається).
2. Голові обласної ради забезпечити направлення цього рішення до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та народних депутатів України, які обрані від Рівненської області.
Голова ради Олександр ДАНИЛЬЧУК
Звернення
Рівненської обласної ради до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо забезпечення сприятливих умов для ведення малого та середнього бізнесу та в цілому економічного розвитку держави
Європа – це континент малого та середнього бізнесу. Але в Україні кількість таких компаній зростати вже не буде – ми досягли природньої межі.
Для того, щоб невеликий бізнес став основою міцного середнього класу, треба допомогти йому залишитись «на плаву», а не даремно стимулювати появу нових компаній.
Саме успішний невеликий бізнес, на думку Європи, – ознака прогресивної економіки.
Втім, кількість таких компаній щороку зменшується, а політики перед кожними виборами обіцяють зробити все, щоб цьому завадити. Бізнес, мовляв, потребує допомоги. Потребує, але не такої.
Всім відома формула, що ціна будь-якого товару залежить від затрат праці на цей товар, і перша і важлива формула формування ціни – це транспортні витрати. Саме занадто високі ціни на автомобілі в Україні є наслідком високих цін на всі товари.
На сьогоднішній день дорогами України їздять десятки тисяч вантажних автомобілів радянського виробництва, які не відповідають європейським стандартам, навіть 80-их років минулого століття.
Експлуатація таких ГАЗів, КамАЗів, УАЗів, МАЗів, ВАЗів, ЗІЛів сьогодні призводить до підвищення аварійності на дорогах, завдає неповоротної шкоди довкіллю та здоров’ю людей, збільшує витрати на пальне та їх ремонт. Ці автомобілі не витримують ніякої критики в порівнянні з європейськими аналогами, яким 10-15 років. Завдяки нашим тридцятирічним авто, які ще були виготовлені в часи СРСР, Україна посіла друге місце в світі після Куби в рейтингу найстарішого автопарку. Українська влада не хоче переймати досвід Польщі, Білорусі, Балтійських держав щодо значного зменшення, а то й відміни податкових зборів на ввіз європейських автомобілів, які були у вжитку.
28 грудня 2014 року Верховна Рада України прийняла Закон України №71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», який набрав чинності 01 січня 2015 року, яким в Україні запроваджено в рази збільшений акцизний збір на щойно ввезені вантажні автомобілі. Наприклад, за автомобіль марки DAF 2013 або 2014 року випуску, на базі якого стоїть самоскидний кузов або кран-маніпулятор або рефрежераторна установка, треба сплатити акцизного збору близько 500 000 гривень.
А тому прийняття вказаного Закону України негативно вплинуло на розвиток малого бізнесу та розвиток держави.
Рівненська обласна рада вважає, що, запровадивши згаданий акцизний збір, влада поставила під сумнів належне існування та розвиток малого та середнього бізнесу.
Саме ця категорія громадян є основним джерелом наповнення бюджету в високорозвинених державах. Навіть в процвітаючих європейських державах не кожен підприємець чи інша комерційна компанія можуть собі дозволити вантажівку віком до п’яти років.
Європейська практика показує, що саме малий та середній бізнес використовує комерційний транспорт, вік якого понад п’ять років.
Крім того, Рівненська обласна рада звертає увагу на те, що, згідно з Європейським законодавством, реєстрація нових транспортних засобів (вироблених на заводах) проводиться із супроводжуючими їх документами, серед яких, зокрема, є сертифікат транспортного засобу, з урахуванням якого видається технічний паспорт, де вказується, що собою являє цей транспортний засіб.
У разі, коли проводиться перереєстрація того самого транспортного засобу на експорт в іншу державу (навіть транспорту, що був у використанні), сертифікат не вимагається.
Але в Україні при ввезені з-за кордону транспортних засобів – навпаки, вимагається такий сертифікат, що спричиняє додатковий фінансовий тягар та бюрократичну тяганину.
Також дивує, що Україна сертифікує лідерів світового автопрому, таких, наприклад, як Мерседес, Тойота, Сканія та інших.
Українська влада лише заявляє про трансформацію в європейський бізнес, а насправді захищає олігархат, при цьому умови ведення малого та середнього бізнесу зводить нанівець.
Уряд свої дії виправдовує захистом національного автовиробника, виконанням домовленостей з євроінтеграційних процесів і забуває, що в Україні давно не існує українського автовиробника, прості українці не отримують європейських зарплат, і на АЗС можна заправити авто пальним, яке, в кращому випадку, відповідає стандартам Євро 3.
Рівненська обласна рада вже неодноразово зверталась до вас щодо вирішення порушених питань, але зазначені звернення були залишені поза увагою.
Враховуючи викладене, Рівненська обласна рада повторно звертається з проханням від імені територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області терміново відмінити зазначений акцизний збір, а також сертифікацію вживаних транспортних засобів і дати можливість малому та середньому бізнесу спокійно працювати, а не виживати.
Сподіваємось на розуміння і підтримку!
Схвалено
Рішення Рівненської обласної ради
від 17 березня 2020 року
№ 1672