Рішення обласної ради 7 скликання
Оприлюднено 19-03-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Сьоме скликання
(Тридцять перша сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 17 березня 2020 року №1669
Про звернення Рівненської обласної ради до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо законопроектів №2448, 2232, 2351, 0870
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з постійною комісією обласної ради з питань екології, природокористування, охорони навколишнього середовища та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та президією обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Схвалити звернення до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо законопроектів №2448, 2232, 2351, 0870 (текст звернення додається).
2. Голові обласної ради забезпечити направлення цього рішення до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та народних депутатів України, обраних від Рівненської області.
Голова ради Олександр ДАНИЛЬЧУК
Звернення
Рівненської обласної ради до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо законопроектів
№2448, 2232, 2351, 0870
Ми, депутати Рівненської обласної ради, стурбовані ситуацією, яка нині склалася навколо мисливського господарства не лише в області, а й в Україні загалом. Адже прийняття Верховною Радою України у першому читанні низки законопроектів (реєстр. № 2448, 2232, 2351, 0870) фактично ставить під загрозу існування мисливського господарства як цілої галузі народного господарства країни. Мисливство в Україні має давні традиції і при розумному і виваженому підході значну перспективу розвитку.
Не дивно, що прийняття народними депутатами України у першому читанні згаданих законопроектів викликало величезне збурення серед двадцятитисячного колективу мисливців Рівненської області. Адже вони ставлять під загрозу долю тваринного світу, який може бути знищений голодом, хворобами та браконьєрською навалою. У перспективі нам загрожують спалахи сказу, чуми та інших епізоотій, окремо постраждають екологія та економіка нашої держави і, найголовніше, її громадяни.
Так, внесення змін до Закону України «Про мисливське господарство та полювання» (щодо зміни порядку обліку тварин, які віднесені до державного мисливського фонду), запропоновані законопроектом №2448, створить надзвичайно складні наслідки для мисливського господарства України. Адже зазначені у цьому законопроекті вимоги даватимуть можливість маніпулювати даними про чисельність та тиснути на користувачів мисливських угідь. Уже зараз користувачі мисливських угідь залучають для участі у проведенні первинного обліку чисельності мисливських тварин представників держаних органів (обласної адміністрації, Держекоінспекції, Держспоживслужби, Держлісагентства), мисливців, науковців та громадськість. Крім того, більшість норм законопроекту №2448 вже передбачено чинним законодавством (встановлення правил обліку чисельності, обмеження використання державного мисливського фонду на два роки, припинення права користування мисливськими угіддями, громадський контроль за веденням мисливського господарства та полювання).
Також негативні, але вже екологічні наслідки може мати норма законопроекту №2232 про заборону регулювання чисельності хижих та шкідливих тварин (зокрема лисиці і вовка). Уже сьогодні в Україні фіксується дуже велика кількість випадків сказу – до 1,5 тисячі. Основним джерелом інфекції цієї хвороби є лисиця. Ми вже маємо фактичну чисельність лисиці від 3 до 7 голів на тисячу гектарів, при рекомендованій нормативній – до 0,9 голови на 1 тис.га. Заборона полювання призведе до ще більшого зростання чисельності. Враховуючи це, зросте і загроза життю та здоров’ю людей, свійських тварин, завдаватимуться значні збитки сільському господарству.
Також збитковим для екології та економіки краю стане прийняття законопроекту №2351. Адже таке збільшення площі заповідних лісів вимагатиме додаткового бюджетного фінансування. Ні для кого не секрет, що лісове господарство уже кілька років не отримує жодних державних коштів, більше того, фінансування лісогосподарської діяльності південних та східних областей нашої держави, в тому числі охорона і захист лісу, здійснюється за рахунок лісоресурсних підприємств Полісся, Карпат та частково центру України.
Якщо зараз відсутні кошти на ведення лісового господарства в Україні, то де вони з’являться потім – для охорони і захисту заповідних територій? Про збитки для економіки вже і не варто говорити, адже такі зміни тягнуть за собою зростання рівня безробіття, зокрема серед сільського населення. До речі, саме мисливські і лісові господарства обліковують і охороняють зараз «червонокнижних» тварин і рослин.
Також не можна повністю на законодавчому рівні забороняти підготовку мисливських собак до полювання. Практика країн Європейського Союзу, де це питання врегульовано належним чином, показує, що, наприклад, є безконтактний метод, який передбачає відсутність прямого контакту тварини та собаки мисливської породи. Так само полювання з холодною метальною зброєю (лук, арбалет), яке чомусь пропонується заборонити в Україні, є популярним у країнах, де мисливство піднялося на високий щабель розвитку, де ці історичні традиції зберігаються і вивчаються.
Враховуючи зазначене, з метою забезпечення збалансованого і сталого розвитку лісового та мисливського господарства пропонуємо:
- забезпечити широке обговорення запропонованих законопроектів;
- керуватись принципами Європейської хартії полювання і біорізноманіття, рекомендованої Постійним комітетом Бернської конвенції, які мають відношення до використання природних ресурсів, ведення лісового господарства, полювання та біорізноманіття, мисливства, та розвитку мисливського собаківництва.
Запропоновані на розгляд Верховної Ради України документи повинні пройти всебічне обговорення, розгляд за участю всіх зацікавлених сторін на виїзних засіданнях Комітетів і на засіданнях круглих столів, де будуть напрацьовані зміни та доповнення до них.
Наразі вимагаємо зняти з розгляду Верховної Ради Україні законопроекти № 2448, 2232, 2351, 0870.
Лише фахова законодавча робота, з урахуванням інтересів усіх громадян, допоможе не лише зберегти традиції мисливського господарства в Україні, а й дати йому поштовх до ефективного розвитку, що забезпечить збалансоване невиснажливе природокористування.
Схвалено
Рішенням Рівненської обласної ради
від 17 березня 2020 року
№1669