Рішення обласної ради 7 скликання
Оприлюднено 19-03-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Сьоме скликання
(Тридцять перша сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 17 березня 2020 року №1668
Про звернення Рівненської обласної ради до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Міністерства охорони здоров’я України та Національної служби здоров’я України щодо фінансування протитуберкульозних підприємств
Відповідно до статей 43, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», за погодженням з постійними комісіями та президією обласної ради, обласна рада
вирішила:
1. Звернутися до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Міністерства охорони здоров’я України та Національної служби здоров’я України щодо фінансування протитуберкульозних підприємств (текст звернення додається).
2. Голові обласної ради забезпечити направлення цього рішення до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Міністерства охорони здоров’я України та Національної служби здоров’я України.
Голова ради Олександр ДАНИЛЬЧУК
Звернення Рівненської обласної ради
до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Міністерства охорони здоров’я України та Національної служби здоров’я України щодо фінансування протитуберкульозних підприємств
Ми, депутати Рівненської обласної ради, підтримуємо необхідність проведення в Україні системних реформ у сфері охорони здоров'я, покликаних забезпечити усім громадянам України рівний доступ до якісних медичних послуг, перебудувати систему охорони здоров'я так, щоб в її центрі був пацієнт. Держава бере на себе чіткі зобов’язання щодо фінансування медичних послуг. Проте у процесі реформування системи протитуберкульозної допомоги ми вбачаємо ряд проблемних питань. Зокрема існують суттєві ризики в частині значного погіршення медичного обслуговування пацієнтів, хворих на туберкульоз.
У Рівненській області активно і успішно впроваджується
пацієнт-орієнтована модель лікування хворих на туберкульоз відповідно до рекомендацій Всесвітньої організації охорони здоров’я.
Рівень захворюваності на туберкульоз у Рівненській області за 2017 рік становить 43,5 на 100 тис. населення, 2018 рік – 41,8, 2019 рік – 41,5. Середня захворюваність по Україні складає 54,8 на 100 тис. населення. Упродовж останніх років в протитуберкульозній службі відбулися значні реорганізаційні процеси. Проведено ліквідацію трьох лікарень шляхом приєднання (Володимирецької, Острозької, Вербської) до основного підприємства. На цей час розроблено та подано на чергову сесію обласної ради відповідні документи щодо реорганізації шляхом приєднання комунального підприємства «Страшівська туберкульозна лікарня» Рівненської обласної ради та комунального підприємства «Острожецька туберкульозна лікарня» Рівненської обласної ради до комунального підприємства «Рівненський обласний фтизіопульмонологічний медичний центр» Рівненської обласної ради. У 2019 році проведено скорочення 51 штатної посади, оптимізовано ліжковий фонд (з 560 ліжок до 360). Запланована оптимізація у 2020 році дозволить зменшити ліжковий фонд до 280 ліжок.
Госпіталізація пацієнтів у стаціонарні відділення комунального підприємства «Рівненський обласний фтизіопульмонологічний медичний центр» Рівненської обласної ради здійснюється за чітко визначеними показами згідно з рекомендаціями Всесвітньої організації охорони здоров'я. Середній термін перебування хворого у стаціонарі становить 72,5 дні, що нижче від середнього в Україні. Підприємство працює відповідно до вимог інфекційного контролю.
Відповідно до чинного законодавства протидія захворюванню на туберкульоз є складовою державної політики щодо забезпечення якісної і доступної медичної допомоги, реалізації державних цільових програм лікування найбільш поширених небезпечних для здоров’я і життя людини захворювань, проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів з метою ранньої діагностики захворювань, надання гарантованого обсягу безоплатної медичної допомоги тощо.
Однак відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05.02.2020 №65 «Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2020 році» затверджено тариф на лікування одного хворого з розрахунку 21 820,85 гривень на 9 місяців поточного року (з урахуванням коефіцієнта за готовність проводити хірургічні втручання), згідно з яким вартість місячного лікування в стаціонарі не відрізняється від вартості лікування на амбулаторному етапі і становить 2 424,54 гривні. При цьому на практиці доведено, що фактична вартість стаціонарного лікування у 10 разів перевищує вартість амбулаторного.
На сьогодні у комунальному підприємстві лікуються 307 пацієнтів, з них стаціонарно - 225, амбулаторно - 82. Враховуючи це, комунальне підприємство «Рівненський обласний фтизіопульмонологічний медичний центр» Рівненської обласної ради може отримати фінансування від Національної служби здоров’я України в розмірі 6 699 000,95 гривень. За рахунок інших послуг підприємство щомісячно отримуватиме ще близько 100 000,00 гривень. Таким чином, за 9 місяців поточного року обсяг фінансування з НСЗУ за надані підприємством медичні послуги орієнтовно становитиме 6 799 000,95 гривень, що є значно меншим від фактичної потреби в коштах (потреба в коштах на 9 місяців поточного року без урахуванням вартості енергоносіїв та капітальних видатків становить 52 000 000,00 гривень). При цьому середньомісячна потреба в коштах на утримання підприємства (без видатків на оплату комунальних послуг та енергоносіїв) становить 5 700 000,00 гривень. Цілком очевидно, що такі підходи до фінансування протитуберкульозної служби повністю суперечать моделі лікування, орієнтованій на потреби людей.
Враховуючи викладене, та беручи до уваги соціальні аспекти порушеної проблеми, ми, депутати Рівненської обласної ради, вважаємо, що питання медичного обслуговування пацієнтів, хворих на туберкульоз, та запровадження протиепідемічних заходів повинні вирішуватися на державному рівні як невідкладні, оскільки будь-яке зволікання може призвести до закриття протитуберкульозних підприємств, які надають медичну допомогу, і погіршення епідемічної ситуації в Україні.
Для врегулювання цієї критичної ситуації пропонуємо здійснити такі заходи:
- до кінця 2020 року забезпечити фінансування протитуберкульозної служби в регіонах України за рахунок коштів медичної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам;
- переглянути тарифи на лікування одного хворого на туберкульоз з урахуванням вартості стаціонарного та амбулаторного етапу лікування;
- для регіональних фтизіопульмонологічних центрів розрахувати стандартний пакет послуг, що включає діагностику, стаціонарне лікування, координацію протитуберкульозних заходів та консультативну допомогу.
Схвалено
Рішення Рівненської обласної ради
від 17 березня 2020 року
№1668