Рішення обласної ради 7 скликання
Оприлюднено 07-04-2016У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Сьоме скликання
(Позачергова шоста сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 06 квітня 2016 року № 165
Про звернення Рівненської обласної ради до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо встановлення обґрунтованих прогнозних показників доходів від рентної плати за користування надрами для видобування бурштину в Державному бюджеті України на 2016 рік
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з постійною комісією обласної ради з питань екології, природокористування, охорони навколишнього середовища та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та президією обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а:
1. Звернутися до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо встановлення обґрунтованих прогнозних показників доходів від рентної плати за користування надрами для видобування бурштину в Державному бюджеті України на 2016 рік (текст звернення додається).
2. Голові обласної ради забезпечити направлення даного рішення до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та народних депутатів України, які обрані від Рівненської області.
Голова ради О.В. Корнійчук
Звернення
Рівненської обласної ради до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо встановлення обґрунтованих прогнозних показників доходів від рентної плати за користування надрами для видобування бурштину в Державному бюджеті України на 2016 рік
За неофіційними підрахунками в Україні нелегально видобувається близько 120 тонн бурштину на рік, а це приблизно 6 млрд. грн., рентна плата з яких – 1,5 млрд. грн. Саме цю суму й було закладено в доходи Державного бюджету України на 2016 рік.
На сьогодні в Рівненській області діє два спеціальних дозволи на видобуток бурштину, ними володіють: Державне підприємство «Бурштин України» (Клесівське родовище, спеціальний дозвіл від 07.06.2006 №3855) та товариство з обмеженою відповідальністю «Центр «Сонячне ремесло» (родовище «Володимирець – Східний», спеціальний дозвіл від 25.09.2009 №5021).
Спеціальними дозволами на користування надрами з метою геологічного вивчення, в т.ч. дослідно-промислового видобутку бурштину-сирцю в області володіють ще чотири підприємства: товариство з обмеженою відповідальністю «Ред.Мет» (ділянки «Золоте» та «Вирківський» у Дубровицькому та Володимирецькому районах відповідно (спеціальні дозволи від 02.09.2013 №4435 та від 02.09.2013 №4434), ТОВ «Укрбурштин» НАК «Українські поліметали» (ділянка «Олексіївка», спеціальний дозвіл від 31.07.2014 №4553), ДП «Бурштин України» (ділянка «Бережанська» Володимрецького бурштиноносного району, спеціальний дозвіл від 14.12.2012 №4278) та Волинська геологічна експедиція ПДРГП «Північгеологія» (ділянка «Каноничі» у Володимирецькому районі, спеціальний дозвіл від 03.02.2009 №3504).
Після внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1173 в частині надання спеціальних дозволів на користування надрами саму процедуру та терміни надання дозволів було значно спрощено, і сам цей факт повинен би був сприяти залученню інвесторів в область та збільшенню кількості наданих дозволів на видобуток бурштину, а отже і наповненню державного бюджету. Натомість внесені зміни лише унеможливили забезпечення належного розгляду питань щодо надання надр у користування зі сторони обласних рад.
Ухвалений у першому читанні в квітні минулого року законопроект «Про видобування та реалізацію бурштину» може кардинально змінити ситуацію щодо виконання прогнозних показників та сприяти наповненню як державного так і місцевих бюджетів. Проте до сьогодні він ще не прийнятий.
Наявні промислові запаси бурштину-сирцю на трьох розвіданих родовищах на території Рівненської області становлять близько 270 тонн, перспективні та прогнозні ресурси – близько 1400 тонн. У 2015 році ДП «Бурштин України» та ТзОВ «Центр «Сонячне ремесло» видобули 1 962 кг бурштину.
Ми, представники територіальних громад Рівненської області, щиро вболіваємо за наповнення бюджетів усіх рівнів, а також за те, щоб нарешті зупинити нелегальний та неконтрольований видобуток бурштину, проте наразі існують обґрунтовані сумніви, що за нинішніх умов згадані два товариства на території Рівненської області забезпечать виконання запланованого на рівні 1,5 млрд. грн. в Державному бюджеті України на 2016 рік показника по надходженню рентної плати.
Якщо у першому кварталі 2016 року очікувалися надходження ренти до державного бюджету на рівні 400 млн. грн., то по факту вони становлять лише близько 1 млн. грн., про що й було заявлено на нараді, яка проводилася ГУ ДФС у Рівненській області з представниками підприємств, що здійснюють видобуток бурштину на Рівненщині.
В Україні питання нелегального видобутку бурштину потребує перш за все чіткого законодавчого врегулювання усіх його механізмів, а за тим лише можна обраховувати доходи як державного так і, в першу чергу, місцевих бюджетів тих територій, екологія яких постраждала зокрема й внаслідок того, що вкрай важливі закони так і не були ухвалені.
Враховуючи наведене, беручи до уваги ризик значного недоотримання доходів державного бюджету у 2016 році, звертаємося з проханням внести зміни до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» в частині встановлення обґрунтованих прогнозних показників доходів від рентної плати за користування надрами для видобування бурштину.
Схвалено
Рішення Рівненської обласної ради
від 06 квітня 2016 року
№ 165