Рішення обласної ради 7 скликання
Оприлюднено 18-03-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Сьоме скликання
(Тридцять перша сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 17 березня 2020 року №1640
Про внесення змін до Статуту комунального закладу "Рівненська обласна універсальна наукова бібліотека" Рівненської обласної ради
Враховуючи подання Рівненської обласної державної адміністрації, відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", рішення Рівненської обласної ради від 04 березня 2014 року №1142 "Про управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області", зі змінами, керуючись статтею 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", за погодженням з постійними комісіями та президією обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Затвердити зміни до Статуту комунального закладу "Рівненська обласна універсальна наукова бібліотека" Рівненської обласної ради, затвердженого рішенням обласної ради від 16 листопада 2012 року №739, виклавши його в новій редакції, що додається.
2. Керівнику комунального закладу "Рівненська обласна універсальна наукова бібліотека" Рівненської обласної ради подати Статут комунального закладу, викладений у новій редакції, на державну реєстрацію у порядку, встановленому чинним законодавством, та проінформувати обласну раду.
Голова ради Олександр ДАНИЛЬЧУК
С Т А Т У Т
КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
"РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА УНІВЕРСАЛЬНА НАУКОВА БІБЛІОТЕКА"
РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
(нова редакція)
місто Рівне – 2020
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1 Цей Статут визначає правові та економічні основи організації та діяльності КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ "РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА УНІВЕРСАЛЬНА НАУКОВА БІБЛІОТЕКА" РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі – Заклад).
Заклад є об’єктом права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області.
1.2. Власником Закладу є територіальні громади сіл, селищ, міст Рівненської області в особі Рівненської обласної ради (далі – Власник).
1.3. Заклад керується у своїй діяльності чинним законодавством України, актами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства культури України, рішеннями Рівненської обласної ради, розпорядженнями голови Рівненської обласної ради та голови Рівненської обласної державної адміністрації, цим Статутом і погодженими планами роботи.
1.4. Заклад є юридичною особою, має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в установах казначейства, печатку зі своєю назвою, а також бланки організаційно-розпорядної документації і штампи, необхідні для організації своєї роботи, кутовий штамп, інші необхідні реквізити. Заклад набуває права юридичної особи з моменту її державної реєстрації в установленому законом порядку.
1.5. Контроль за забезпеченням збереження та ефективністю використання майна Закладу здійснює Власник.
1.6. За своїм правовим статусом Заклад є комунальним закладом та фінансується з обласного бюджету.
1.7. Заклад самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями відповідно до чинного законодавства України.
1.8. Заклад не відповідає за зобов'язаннями Власника, а Власник не відповідає за зобов'язаннями Закладу.
1.9. Держава, її органи не несуть відповідальності за зобов'язаннями Закладу. Заклад не відповідає за зобов'язаннями держави, її органів, а також інших підприємств, установ, організацій.
1.10. У межах своєї Статутної діяльності та положень цього Статуту Заклад має право укладати від свого імені угоди, виступати позивачем та відповідачем у судах, господарських, адміністративних та третейських судах.
1.11. Найменування Закладу:
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА УНІВЕРСАЛЬНА НАУКОВА БІБЛІОТЕКА" РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ,
скорочене: КЗ "Рівненська ОУНБ" РОР.
назва англійською мовою: Rivne Regional Universal Scientific Library.
1.12. Юридична адреса Закладу:
вулиця Короленка, будинок 6, місто Рівне, 33028.
2. МЕТА СТВОРЕННЯ ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ
2.1. Мета діяльності Закладу – створення умов для реалізації прав громадян на бібліотечне обслуговування, вільний доступ до інформації, задоволення і формування бібліотечних, бібліографічних, інформаційних, культурно-освітніх і духовних потреб користувачів, інших споживачів інформації, сприяння соціально-економічному розвитку Рівненської області.
2.2. Основними завданнями Закладу є: формування, зберігання і надання в користування найбільш повного зібрання інформації, зафіксованої на папері, магнітній кіно-фотоплівці, оптичному диску або іншому носієві (далі – Документ). У межах області, здійснення загальнодоступного бібліотечно-бібліографічного, інформаційного, консультативного обслуговування користувачів, організація взаємовикористання бібліотечних ресурсів, надання методичної допомоги бібліотекам різних типів та забезпечення їх взаємодії. Участь у розробленні та реалізації програм розвитку бібліотечної справи регіону, створенні інформаційних мереж, проведенні прикладних наукових досліджень.
2.3. Заклад відповідно до покладених на нього завдань:
2.3.1. Формує свої бібліотечні фонди документами універсальними за змістом відповідно до соціально-економічного напряму діяльності регіону, потреб користувачів шляхом отримання обов’язкового примірника документів у порядку, встановленому законом, документами, що випускаються за цільовими програмами книговидання, передплатою періодичних та інформаційних видань, придбання документів за готівковий і безготівковий розрахунок, документообміну, отримання в дарунок, депонування та іншого безкоштовного одержання документів. З максимальною повнотою збирає краєзнавчі та місцеві видання.
3.3.2. Створює єдиний для бібліотек області системи Міністерства культури України обмінний фонд, веде книгообмін з бібліотеками України, іноземних держав. Виконує функцію бібліотеки-депозитарію.
2.3.3. Здійснює облік, зберігання та використання документів відповідно до Типових правил, затверджених Міністерством культури України, встановлених стандартів, технічних умов, інших нормативних документів.
2.3.4. Забезпечує наукову систематизацію та обробку, розкриття фондів на різних носіях, формує інформаційні бази і банки даних, зокрема: зведені, універсальні, краєзнавчі та галузеві каталоги, в тому числі і електронні, організує локальний та Інтернет доступ до інформаційних ресурсів. Заклад формує Електронну бібліотеку, в тому числі електронних текстів та створює електронні копії документів в межах чинного законодавства.
2.3.5. Забезпечує загальнодоступність до бібліотечних фондів і безкоштовне надання основних видів бібліотечних послуг, здійснює бібліотечне, довідково-бібліографічне та інформаційне обслуговування користувачів і абонентів різними формами (абонемент, система читальних залів, міжбібліотечний абонемент, книгоношення) та комплексне обслуговування підприємств і організацій, дистанційне обслуговування засобами телекомунікацій відповідно до Правил користування Бібліотекою.
2.3.6. Розвиває дозвіллєві форми роботи, організовує та проводить масові заходи (презентації, читацькі конференції, виставки тощо).
2.3.7. Реалізує повне і оперативне задоволення конкретних інформаційних бібліотечних потреб науки і виробництва, культури і мистецтва, сприяє формуванню і розвитку читацьких інтересів.
2.3.8. Укладає і видає бібліографічні посібники науково-допоміжного характеру, в тому числі і ретроспективні, універсальної, галузевої тематики та з краєзнавства, на допомогу науці, виробництву, самоосвіті.
2.3.9. Забезпечує доступ до інформаційних ресурсів.
2.3.10. Надає додаткові (сервісні) послуги, враховуючи запити користувачів і свої можливості, на платній основі згідно з чинним законодавством.
2.3.11. Надає науково-методичну допомогу бібліотекам області незалежно від форми їх власності, шляхом вивчення і аналізування стану бібліотечного обслуговування, видання методичних посібників, рекомендацій, оглядів діяльності, публікацій у пресі, організації заходів з підвищення кваліфікації бібліотечних працівників (семінари-практикуми, школи передового досвіду), виявлення, вивчення, узагальнення та запровадження досвіду та інновацій в бібліотечну практику.
2.3.12. Здійснює наукові дослідження в галузі бібліотекознавства, бібліографознавства, книгознавства, інформології. Проводить самостійно і спільно з іншими бібліотеками локальні наукові та маркетингові дослідження, бере участь у централізованих наукових дослідженнях в галузі бібліотекознавства та бібліографознавства, книгознавства. Організовує запровадження в практику бібліотек результатів наукових досліджень, бере участь у міжнародних заходах з питань бібліотечної справи. Організовує науково-практичні конференції, укладає збірники наукових праць та статей, доповідей.
2.3.13. Забезпечує взаємодію бібліотек різних типів регіону для більш повного задоволення користувачів в інформації та очолює роботу по створенню в регіоні системи централізованої та корпоративної каталогізації і використання інформаційних ресурсів.
2.3.14. Бере участь у розробленні та реалізації державних і регіональних програм у межах своєї компетенції та програми розвитку бібліотечної справи, створенні інформаційних мереж на основі єдиних стандартів обробки документів і обміну даних.
2.3.15. Здійснює професійну діяльність у сфері надання соціальних послуг.
2.3.16. Окремими видами діяльності, що підлягають ліцензуванню та акредитації, Заклад може займатися тільки на підставі спеціального дозволу (ліцензії), отриманого у встановленому законом порядку.
2.4. Заклад може здійснювати за дорученням Власника інші функції для виконання його основної Статутної діяльності.
2.5. Заклад може надавати платні послуги в порядку і межах, встановлених чинним законодавством України.
2.6. Заклад формує свою господарську, фінансову та іншу діяльність з виконання планів роботи, погоджених з органом, що здійснює галузеве управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області, виключно на підставі законодавства України, з дотриманням положень, встановлених цим Статутом.
2.7. Заклад має право в межах погоджених планів роботи та кошторисів направляти спеціалістів за кордон та використовувати іноземних спеціалістів у своїй роботі згідно з чинним законодавством України.
2.8. Для забезпечення виконання покладених на Установу (Заклад) завдань, зобов’язань Установа (Заклад) має право звертатися до органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади області усіх рівнів за відповідною інформацією.
3. МАЙНО ЗАКЛАДУ
3.1. Майно Закладу становлять основні фонди та обігові кошти, а також інші матеріальні та фінансові ресурси, вартість яких відображається на самостійному балансі Закладу.
3.2. Майно Закладу є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області і закріплюється за Закладом на праві оперативного управління.
3.2.1. Відчуження, передача в оренду, заставу, позику, найм юридичним чи фізичним особам, а також списання основних засобів Заклад здійснює у межах чинного законодавства України та відповідно до цього Статуту.
3.3. Джерелами формування майна Закладу є:
- грошові та матеріальні внески Власника;
- майно, передане Власником;
- безоплатні або благодійні внески, пожертвування організацій, громадян;
- капітальні вкладення і фінансування з бюджету;
- майно, придбане в інших суб'єктів господарювання, організацій та громадян, у встановленому законодавством порядку;
- інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.
4. ОСОБЛИВОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ
4.1. Заклад зобов'язаний виконувати завдання Власника, а також враховувати їх при здійсненні своєї статутної діяльності, визначенні перспектив свого економічного і соціального розвитку.
4.2. Заклад не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним чи фізичним особам. Відчужувати, віддавати в заставу, позику, найм майнові об'єкти, що належать до основних фондів, здавати в оренду цілісні майнові комплекси структурних одиниць та підрозділів Заклад має право лише за попередньою згодою Рівненської обласної ради.
4.3. Списання з балансу матеріальних цінностей проводиться у порядку, визначеному чинним законодавством України.
4.4. Заклад у своїй діяльності може співпрацювати з іншими установами (закладами) у спосіб та в межах, визначених чинним законодавством України.
4.5. Заклад не має в своєму складі інших юридичних осіб.
4.6. Відносини Закладу з іншими юридичними особами будуються на договірних засадах.
4.7. Заклад має право вступати до об’єднань установ (закладів) в Україні та за її кордонами.
У випадку, якщо вступ до відповідних об’єднань передбачає сплату внесків то Заклад має право вступати до об’єднань установ (закладів) в Україні та за кордоном тільки за погодженням з профільними постійними комісіями Рівненської обласної ради у порядку, визначеному головою Рівненської обласної ради.
4.8. Заклад, відповідно до чинного законодавства України, може мати в Україні та за її кордонами філії, представництва та інші підрозділи з додержанням вимог, встановлених нормативно-правовими актами України та відповідних держав.
4.9. Заклад повинен погоджувати з органом, що здійснює галузеве управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області щорічні та квартальні плани роботи у визначеному ним порядку.
4.10. Заклад щорічно до 01 березня року, що настає за звітним роком надає Власнику та органу, що здійснює галузеве управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області звіт про виконання планів роботи.
4.11. Заклад веде первинний бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складає статистичну інформацію, а також надає відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї діяльності, інші дані, визначені законом.
4.12. Заклад забезпечує своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з законодавством України.
4.13 Заклад провадить зовнішньоекономічну діяльність у відповідності до законодавства України.
4.1. Заклад є неприбутковою організацією.
4.14.1. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
4.14.2. Доходи (прибутки) Закладу використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Закладу, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених Статутом Закладу.
5. ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ТА ЇХ КОМПЕТЕНЦІЯ
5.1. Органом управління Закладом є Рівненська обласна рада.
5.2. До компетенції Рівненської обласної ради належить:
- призначення (погодження призначення) та звільнення керівника у випадку передбаченому законом;
- визначення основних напрямків діяльності Закладу;
- затвердження та внесення змін до Статуту Закладу;
- розпорядження основними засобами Закладу;
- прийняття рішення про відчуження майна, надання майна в позику, заставу, оренду;
- прийняття рішення про припинення діяльності Закладу, його ліквідацію, затвердження ліквідаційного балансу;
- затвердження звітів про виконання Закладом своїх планів роботи;
- погодження штатного розпису Закладу в установленому порядку;
- погодження кошторису Закладу в установленому порядку;
- здійснення контролю за ефективністю використання фінансових, матеріальних та трудових ресурсів, цільового та ефективного використання бюджетних коштів та ефективністю управління Установою (Закладом).
5.2.1. Заклад визначає порядок та напрямки використання власних надходжень за будь-який термін виключно за попереднім погодженням з профільними постійними комісіями Рівненської обласної ради у порядку визначеному головою Рівненської обласної ради.
Керівник Закладу
5.3. Керівництво поточною діяльністю Закладу здійснює директор (далі – Керівник), який призначається Власником.
У випадку, передбаченому законом, Керівник призначається Власником або органом, що здійснює галузеве управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області шляхом укладання контракту.
5.4. У Контракті визначається строк найму, права, обов'язки і відповідальність Керівника, умови його матеріального забезпечення, умови звільнення його з посади, інші умови за погодженням сторін.
5.5. Керівник може бути звільнений з посади раніше закінчення терміну дії Контракту з підстав та в порядку визначеному Контрактом, чинним законодавством України та Положенням про порядок управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області.
5.6. Керівник підзвітний Власнику з усіх питань Статутної, фінансової, соціально-побутової, організаційно-господарської діяльності Закладу, несе перед ним відповідальність за забезпечення діяльності Закладу відповідно до покладених на нього завдань і функцій згідно з чинним законодавством України.
5.7. Керівник вирішує усі питання діяльності Закладу, з урахуванням обмежень, передбачених цим Статутом.
5.8. До компетенції Керівника відноситься:
5.8.1. забезпечення Статутної діяльності Закладу;
5.8.2. вирішення поточних питань роботи Закладу;
5.8.3. вирішення внутрішніх кадрових питань;
5.8.4. вирішення питань матеріально-технічного забезпечення;
5.8.5. організація ведення обліку, звітності, внутрішнього контролю;
5.8.6. визначення порядку оплати праці працівників Закладу;
5.8.7. укладання договорів та угод, які пов’язані з діяльністю Центру;
5.8.8. видача довіреності на представництво та захист інтересів в суді та інших довіреностей, які необхідні для забезпечення діяльності Центру;
5.8.9. відкриття в органах державної казначейської служби та банківських установах рахунків, які необхідні для забезпечення діяльності Центру;
5.8.10. право першого підпису на фінансових документах;
5.8.11. розпорядження коштами та майном Центру відповідно до чинного законодавства України та Статуту;
5.8.12. прийняття на роботу та звільнення з роботи працівників Центру згідно з чинним законодавством України;
5.8.13. затвердження положення про структурні підрозділи Центру, посадових інструкцій працівників та інших необхідних документів;
5.8.14. ведення переговорів щодо укладання колективного договору, укладання колективний договір, звітує та несе відповідальність за його виконання;
5.8.15. накладання дисциплінарних стягнень на працівників Центру;
5.8.16. зобов’язаний організувати проведення попередніх та періодичних медичних оглядів працівників Центру згідно вимог Кодексу законів про працю України;
5.8.17. створення належних умов працівникам для високопродуктивної праці, забезпечення додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування;
5.8.18. несе персональну відповідальність за збереження, відчуження, списання майна та втрати у будь-якій формі, майна Центру;
5.8.19. несе персональну відповідальність за будь-які порушення вчинені при зміні балансової вартості майна Центру;
5.8.20. вчиняє інші дії в порядку та межах встановлених законодавством України.
5.9. При здійсненні діяльності Закладу Керівник забезпечує:
5.9.1. Дотримання відповідних умов, передбачених чинним законодавством України, щодо діяльності Закладу;
5.9.2. Організацію бухгалтерського обліку та контроль за фінансовою звітністю Закладу;
5.9.3. Розробку структури та штатного розпису Закладу та подання їх на затвердження в установленому порядку;
5.9.4. Належний рівень побутових умов для перебування в Закладі;
5.9.5. Виконання Закладом у своїй діяльності норм та вимог щодо охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, а також забезпечення екологічної безпеки.
5.10. У межах своєї компетенції Керівник видає накази, розпорядження, обов’язкові для виконання усіма працівниками Закладу, та здійснює контроль за їх виконанням.
5.11. Керівник має право без довіреності виконувати дії від імені Закладу в межах чинного законодавства України.
5.12. У разі відсутності Керівника його обов'язки виконує заступник згідно з розподілом функціональних обов'язків. А у разі відсутності особи, що може виконувати обов'язки Керівника, його обов'язки виконує посадова особа, визначена Власником в установленому порядку.
5.13. Керівник та головний бухгалтер Закладу несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірності обліку та звітності.
5.14. На вимогу Власника або органу, що здійснює галузеве управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області, Заклад у встановлений ними термін надає інформацію стосовно будь-яких напрямків своєї діяльності.
6. ТРУДОВИЙ КОЛЕКТИВ
6.1. Трудовий колектив Закладу складають фізичні особи, які своєю працею беруть участь у його діяльності на підставі трудових договорів.
6.2. Трудовий колектив Закладу формується на загальних засадах відповідно до вимог чинного законодавства України.
6.3. Основною формою здійснення повноважень трудового колективу є загальні збори.
6.4. Умови організації та оплати праці трудового колективу Закладу, їх соціальний захист визначаються відповідно до вимог чинного законодавства України.
Відносини між адміністрацією Закладу та трудовим колективом регулюються колективним договором та правилами внутрішнього трудового розпорядку.
6.5. Загальні збори трудового колективу розглядають проєкт колективного договору та приймають рішення щодо схвалення або відхилення цього проєкту.
6.6. Заклад в межах затверджених кошторисів може на договірних засадах залучати до своєї роботи спеціалістів (зокрема, іноземних) та формувати тимчасові творчі (трудові) колективи.
7. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ
7.1. Контроль за діяльністю Закладу здійснює Рівненська обласна рада.
7.2. Відносини Закладу з органами державної влади і місцевого самоврядування регулюються відповідно до цього Статуту, Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні" та "Про місцеві державні адміністрації", інших нормативно-правових актів України, які визначають компетенцію цих органів.
7.3. На вимогу Власника, Заклад зобов'язаний проводити незалежну аудиторську перевірку фінансової звітності та бухгалтерського обліку.
8. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ
8.1. Діяльність Закладу припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам-правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення, виділ) або ліквідації.
8.2. Злиття, приєднання, поділ, перетворення та виділ здійснюються за рішенням Рівненської обласної ради, або, у випадках, передбачених законом, за рішенням суду або відповідних органів державної влади.
8.3. Рівненська обласна рада або суд призначають комісію з припинення діяльності Закладу (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення діяльності Закладу відповідно до чинного законодавства України.
8.4. Виконання функцій комісії з припинення діяльності Закладу може бути покладено на орган, що здійснює галузеве управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області.
8.5. У разі злиття Закладу з іншою юридичною особою усі майнові, права та обов'язки кожного з них переходять до юридичної особи, що утворена внаслідок злиття.
8.6. У разі приєднання Закладу до іншої юридичної особи, до останньої переходять усі її майнові права та обов'язки, а в разі приєднання одного або кількох юридичних осіб до Закладу – до нього переходять усі майнові права та обов'язки приєднаних юридичних осіб.
8.7. У разі поділу Закладу усі його майнові права і обов'язки переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках до кожної з нових юридичних осіб.
8.8. У разі виділення однієї або кількох нових юридичних осіб, до кожної з них переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках майнові права та обов'язки Закладу.
8.9. У разі перетворення Закладу в іншу юридичну особу усі його майнові права і обов'язки переходять до новоутвореної юридичної особи.
8.10. Заклад може бути ліквідований:
- за рішенням Рівненської обласної ради;
- за рішенням суду про визнання недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, передбачених чинним законодавством України.
8.11. Активи Закладу можуть передаватись закладу, установі, підприємству, організації відповідного виду в порядку визначеному чинним законодавством України.
У разі припинення Закладу (у результаті його ліквідації, злиття, поділу, виділу, приєднання або перетворення), якщо інше не передбачено законодавством, активи можуть зараховуватись до доходів обласного бюджету.
8.12. Заклад є таким, діяльність якого припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про припинення його діяльності.
9. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
9.1. Зміни та доповнення до цього Статуту вносяться на підставі рішення Рівненської обласної ради.
9.2. Зміни та доповнення до цього Статуту підлягають державній реєстрації у порядку, встановленому чинним законодавством України.