Рішення обласної ради 7 скликання
Оприлюднено 03-12-2019
У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Сьоме скликання
(Двадцять дев’ята сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 29 листопада 2019 року № 1569
Про звернення Рівненської обласної ради до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо створення сприятливих умов роботи для малого бізнесу
Враховуючи рекомендації постійної комісії обласної ради з питань гуманітарної політики від 21 листопада 2019 року №67, керуючись статтею 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з президією обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а:
1. Звернутися до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо створення сприятливих умов роботи для малого бізнесу (текст звернення додається).
2. Голові обласної ради забезпечити направлення цього рішення до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та народних депутатів України, які обрані від Рівненської області.
Голова ради О.Ю. Данильчук
Звернення
Рівненської обласної ради до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо створення сприятливих умов роботи для малого бізнесу
Європа – це континент малого та середнього бізнесу. Але в Україні кількість таких компаній зростати вже не буде – ми досягли природньої межі.
Для того, щоб невеликий бізнес став основою міцного середнього класу, треба допомогти йому залишитись «на плаву», а не даремно стимулювати появу нових компаній.
Саме успішний невеликий бізнес, на думку Європи, – ознака прогресивної економіки.
Втім, кількість таких компаній щороку зменшується, а політики перед кожними виборами обіцяють зробити все, щоб цьому завадити. Бізнес, мовляв, потребує допомоги. Потребує, але не такої.
Всім відома формула, що ціна будь-якого товару залежить від затрат праці на цей товар, і перша і важлива формула формування ціни – це транспортні витрати. Саме занадто високі ціни на автомобілі в Україні є наслідком високих цін на всі товари.
На сьогоднішній день дорогами України їздять десятки тисяч вантажних автомобілів радянського виробництва, які не відповідають європейським стандартам, навіть 80-х років минулого століття.
Експлуатація таких ГАЗів, КамАЗів, УАЗів, МАЗів, ВАЗів, ЗіЛів сьогодні призводить до підвищення аварійності на дорогах, завдає неповоротної шкоди довкіллю та здоров’ю людей, збільшує витрати на пальне та їх ремонт. Ці автомобілі не витримують ніякої критики в порівнянні з європейськими аналогами, яким 10-15 років. Завдяки нашим тридцятирічним авто, які ще були виготовлені в часи СРСР, Україна посіла друге місце в світі після Куби в рейтингу найстарішого автопарку. Українська влада не хоче переймати досвід Польщі, Білорусі, держав Балтії щодо значного зменшення, а то й відміни податкових зборів на ввіз європейських автомобілів, які були у вжитку.
В Україні запроваджено в рази збільшений акцизний збір на ввезені вантажні автомобілі та на переобладнання вантажних авто в пасажирські, що негативно вплинуло на розвиток малого бізнесу.
Рівненська обласна рада вважає, що, запровадивши згаданий акцизний збір, влада поставила під сумнів належне існування та розвиток малого та середнього бізнесу.
Саме ця категорія громадян є основним джерелом наповнення бюджету в високорозвинених державах. Навіть в процвітаючих європейських державах не кожен підприємець чи інша комерційна компанія можуть собі дозволити вантажівку віком до п’яти років.
Європейська практика показує, що саме малий та середній бізнес використовує комерційний транспорт, вік якого понад п’ять років.
Крім того, Рівненська обласна рада звертає увагу, що згідно з Європейським законодавством реєстрація нових транспортних засобів (вироблених на заводах) проводиться із супроводжуючими їх документами, серед яких, зокрема, є сертифікат транспортного засобу, з урахуванням якого видається технічний паспорт, де вказується, що собою являє такий транспортний засіб.
При цьому якщо проводиться перереєстрація того самого транспортного засобу для експорту в іншу державу (навіть транспорту, що був у використанні) сертифікат не вимагається.
Але в Україні при ввезені з-за кордону транспортних засобів – навпаки, вимагається такий сертифікат, що спричиняє додатковий фінансовий тягар й бюрократичну тяганину.
А також дивує, що Україна сертифікує лідерів світового автопрому, таких, наприклад, як Мерседес, Тойота, Сканія та інших.
Українська влада лише заявляє про зусилля, спрямовані на розвиток бізнесу європейського типу, а насправді – захищає олігархат, при цьому умови ведення малого та середнього бізнесу зводить нанівець.
Уряд свої дії виправдовує захистом національного автовиробника, виконанням домовленостей з євроінтеграційних процесів і забуває, що в Україні давно не існує українського автовиробника, прості українці не отримують європейських зарплат, і на АЗС можна заправити авто паливом, яке, в кращому випадку, відповідає стандартам Євро 3.
Рівненська обласна рада вже неодноразово зверталася до вас щодо вирішення порушених питань, але усі звернення були залишені поза увагою.
Враховуючи викладене, Рівненська обласна рада від імені територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області повторно звертається з проханням терміново відмінити вказаний акцизний збір, а також сертифікацію вживаних транспортних засобів і дати можливість малому та середньому бізнесу спокійно працювати, а не виживати.
Сподіваємось на розуміння і підтримку.
Схвалено
Рішення Рівненської обласної ради
від 29 листопада 2019 року
№ 1569