Рішення обласної ради 7 скликання
Оприлюднено 24-06-2019
У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Сьоме скликання
(Двадцять шоста сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 19 червня 2019 року № 1393
Про перейменування комунального закладу "Костопільський обласний ліцей-інтернат ІІ-ІІІ ступенів фізичної культури і спорту" Рівненської обласної ради
Враховуючи подання Рівненської обласної державної адміністрації, на підставі до Законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", рішення Рівненської обласної ради від 04.03.2014 №1142 "Про управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області", зі змінами від 17.06.2016 №212 та від 16.03.2018 №882, керуючись статтею 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", за погодженням з постійними комісіями та президією обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а:
1. Перейменувати комунальний заклад "Костопільський обласний ліцей-інтернат ІІ-ІІІ ступенів фізичної культури і спорту" Рівненської обласної ради на комунальний заклад "Костопільський ліцей-інтернат спортивного профілю ІІ-ІІІ ступенів" Рівненської обласної ради.
2. Затвердити Статут комунального закладу "Костопільський ліцей-інтернат спортивного профілю ІІ-ІІІ ступенів" Рівненської обласної ради у новій редакції, що додається.
3. Директору комунального закладу "Костопільський ліцей-інтернат спортивного профілю ІІ-ІІІ ступенів" Рівненської обласної ради:
подати Статут закладу, викладений у новій редакції, на державну реєстрацію в порядку, встановленому чинним законодавством;
здійснити дії, передбачені законодавством, необхідні для забезпечення діяльності комунального закладу, та проінформувати обласну раду.
Голова ради О.Ю. Данильчук
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Рівненської обласної ради
від 19 червня 2019 року
№ 1393
Голова Рівненської обласної ради
___________________О.Ю. Данильчук |
С Т А Т У Т
КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ "КОСТОПІЛЬСЬКИЙ ЛІЦЕЙ-ІНТЕРНАТ СПОРТИВНОГО ПРОФІЛЮ ІІ-ІІІ СТУПЕНІВ" РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
(нова редакція)
м. Костопіль – 2019
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Цей Статут визначає правові та економічні основи організації та діяльності КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «КОСТОПІЛЬСЬКИЙ ЛІЦЕЙ-ІНТЕРНАТ СПОРТИВНОГО ПРОФІЛЮ ІІ-ІІІ СТУПЕНІВ» РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі - Ліцей-інтернат).
1.2. Ліцей-інтернат є об’єктом права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області.
1.3. Ліцей-інтернат є правонаступником усіх прав та обов'язків Костопільського обласного Ліцею-інтернату спортивного профілю, зареєстрованого 22.06.2001 у Костопільській районній державній адміністрації, свідоцтво № 234-р.
1.4. Власником Ліцею-інтернату є територіальні громади сіл, селищ, міст Рівненської області в особі Рівненської обласної ради (далі - Власник).
1.5. За своїм правовим статусом Ліцей-інтернат є комунальним закладом та фінансується з обласного бюджету. Ліцей-інтернат є бюджетною установою.
1.6. У своїй діяльності Ліцей-інтернат керується Конституцією України, Конвенцією ООН «Про права дитини», Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про фізичну культуру і спорт», «Про охорону дитинства», «Основи законодавства України про охорону здоров'я», Сімейним кодексом України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, Положенням про заклад спеціалізованої освіти спортивного профілю із специфічними умовами навчання, іншими законодавчими актами в галузі освіти і охорони дитинства, актами Міністерства освіти і науки, Міністерства молоді та спорту України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями Рівненської обласної ради, розпорядженнями голови Рівненської обласної ради та голови Рівненської обласної державної адміністрації, цим Статутом та погодженими планами роботи.
1.7. Ліцей-інтернат є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах Казначейства, печатку зі своєю назвою, а також бланки організаційно-розпорядної документації і штампи, необхідні для організації своєї роботи, кутовий штамп, інші необхідні реквізити. Ліцей-інтернат набуває права юридичної особи з моменту його державної реєстрації в установленому законом порядку.
1.8. Контроль за забезпеченням збереження та ефективністю використання майна Ліцею-інтернату здійснює Власник.
1.9. Ліцей-інтернат самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями відповідно до чинного законодавства України.
1.10. Ліцей-інтернат не відповідає за зобов'язаннями Власника, а Власник не відповідає за зобов'язаннями Ліцею-інтернату.
1.11. Держава, її органи не несуть відповідальності за зобов'язаннями Ліцею- інтернату. Ліцей-інтернат не відповідає за зобов'язаннями держави, її органів, а також інших підприємств, установ, організацій.
1.12. У межах своєї Статутної діяльності Ліцей-інтернат має право укладати від свого імені угоди, договори, виступати позивачем та відповідачем у судах.
1.13. Найменування Ліцею-інтернату
повне: КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «КОСТОПІЛЬСЬКИЙ ЛІЦЕЙ-ІНТЕРНАТ СПОРТИВНОГО ПРОФІЛЮ ІІ-ІІІ СТУПЕНІВ» РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ;
скорочене: КЗ «КОСТОПІЛЬСЬКИЙ ЛІЦЕЙ-ІНТЕРНАТ СПОРТИВНОГО ПРОФІЛЮ».
1.14. Юридична адреса Ліцею-інтернату: вул. Д. Галицького, 7, м. Костопіль, Рівненська область, 35001.
2. МЕТА СТВОРЕННЯ ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ
2.1. Метою діяльності Ліцею-інтернату є забезпечення здобуття учнями базової та повної загальної середньої освіти і поглибленої спортивної підготовки.
2.2. Ліцей-інтернат є закладом спеціалізованої освіти спортивого профілю із специфічними умовами навчання, який забезпечує відбір та здійснює спортивну підготовку обдарованих дітей та молоді, створює умови для розвитку їх індивідуальних здібностей з метою поглибленого оволодіння спеціалізацією в обраному виді спорту, досягнення високих спортивних результатів та поповнення національних збірних команд. Учні поєднують навчально-тренувальний процес із здобуттям відповідної освіти.
2.3. Ліцей-інтернат здійснює спеціалізовану підготовку спортсменів з відповідних видів спорту, забезпечує організацію та проведення навчально-тренувальних занять, проведення навчально-тренувального процессу в умовах спортивно-оздоровчого табору, проводить спортивні заходи (навчально-тренувальні збори, спортивні змагання), бере участь у таких заходах, відряджає для участі у спортивних заходах (навчально-тренувальних зборах, спортивних змаганнях) згідно з календарним планом спортивних заходів, затвердженим керівником Ліцею-інтернату.
2.4. Ліцей-інтернат може проводити навчально-тренувальний процес та провадити спортивну діяльність на власній та орендованій навчально-спортивній базі, спортивних спорудах (спортивних комплексах тощо), у стаціонарних та тимчасових спортивно-оздоровчих таборах, користуватися іншими спортивними спорудами на договірній основі, а також спортивним обладнанням, інвентарем.
2.5. Головними завданнями Ліцею-інтернату є:
-пошук і відбір спортивно обдарованих дітей та молоді;
-забезпечення, організація та проведення інтенсивного та високоефективного навчально-тренувального процесу, забезпечення участі учнів у спортивних змаганнях різного рівня та міжнародних змаганнях;
-створення учням сприятливих умов для поєднання інтенсивного та високоефективного навчально-тренувального процесу та спортивної роботи з навчанням, відпочинком, відновленням сил та енергії;
-підготовка спортсменів з олімпійських видів спорту, які здатні успішно брати участь у всеукраїнських та міжнародних спортивних змаганнях різного рівня;
-проведення профорієнтаційної роботи з учнями.
2.6. Предметом діяльності Закладу освіти є:
повна загальна середня освіта (профільна середня освіта);
базова середня освіта;
2.7. Мовою освітнього процесу в Ліцеї-інтернаті є державна мова.
2.8. Діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, перебувають у Ліцеї-інтернаті на повному державному утриманні.
2.9. Ліцей-інтернат для забезпечення статутної діяльності має право:
спільно з закладами вищої освіти, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
запрошувати в установленому порядку на роботу спеціалістів, у тому числі і закордонних, на договірних (контрактних) умовах;
планувати, сплачувати заявочні та обов'язкові грошові внески для розгляду протестів, інші внески для забезпечення участі команд у змаганнях;
планувати та сплачувати, згідно Регламенту з видів спорту гонорари: арбітрам, асистентам арбітра та спостерігачу арбітражу, гонорари збільшувати на суму витрат з відрядження (згідно з поданими підтверджуючими документами).
2.10. Ліцей-інтернат може здійснювати за дорученням Власника інші функції для виконання його основної Статутної діяльності.
2.11. Ліцей-інтернат може надавати платні послуги в порядку і межах, встановлених чинним законодавством України.
2.12. Ліцей-інтернат формує свою господарську, фінансову та іншу діяльність з виконання планів роботи, погоджених з органом, що здійснює галузеве управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області, виключно на підставі законодавства України, з дотриманням положень, встановлених цим Статутом.
2.13. Ліцей-інтернат має право в межах погоджених планів роботи та кошторисів направляти спеціалістів за кордон та використовувати іноземних спеціалістів у своїй роботі згідно з чинним законодавством України.
2.14. Для забезпечення виконання покладених на Ліцей-інтернат завдань, зобов’язань Ліцей-інтернат має право звертатися до органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади області усіх рівнів за відповідною інформацією.
3. ЗАРАХУВАННЯ УЧНІВ ДО ЛІЦЕЮ-ІНТЕРНАТУ
3.1. Прийом на навчання до Ліцею-інтернату здійснюється на конкурсній основі з числа осіб, які виявили здібності в спорті, пройшли попередню підготовку в закладах фізичної культури і спорту та позашкільної освіти, які здатні поповнити збірні команди України з видів спорту, що функціонують у Ліцеї-інтернаті.
3.2. Зарахування до Ліцею-інтернату здійснюється відповідно до чинного законодавства України на конкурсній основі. Порядок проведення конкурсу затверджується керівником Ліцею-інтернату, якщо інше не передбачено заканодавством.
3.3. Для відбору та прийому учнів до Ліцею-інтернату створюється приймальна комісія, склад якої затверджується наказом директора Ліцею-інтернату. Головою комісії є директор Ліцею-інтернату. До складу приймальної комісії входять старші тренери-викладачі з видів спорту, представники спортивних організацій, педагогічні працівники закладу.
3.4. Конкурсні випробування здійснюються на безоплатній основі.
3.5. Для забезпечення пошуку, відбору і прийому на навчання, профорієнтаційної роботи Ліцей-інтернат може проводити навчально- тренувальні збори, вступні випробування (тестування), відбіркові спортивні змагання для спортсменів-кандидатів тривалістю залежно від специфіки виду спорту в межах загальної чисельності контингенту та затверджених асигнувань, відряджати тренерів-викладачів на спортивні змагання в межах України.
3.6. Загальна чисельність учнів Ліцею-інтернату їх розподіл за видами спорту та види спорту, з яких ведеться підготовка спортсменів до національних збірних команд України, встановлюється Власником за погодженням із Міністерством молоді і спорту України.
Спеціалізація навчальних класів і навчально-тренувальних груп визначається закладом самостійно, відповідно до затвердженої загальної чисельності учнів.
3.7. Невиконання учнями вимог спортивної підготовленості, незасвоєння спортивної програми, систематичне порушення дисципліни, спортивного режиму, норм етики, правил внутрішнього розпорядку, а також наявність відхилення у стані здоров'я є підставою для відрахування за рішенням педагогічної ради.
4. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО, НАВЧАЛЬНО-ТРЕНУВАЛЬНОГО ПРОЦЕСІВ ТА СПОРТИВНОЇ РОБОТИ
4.1. Освітню, навчально-тренувальну та спортивну діяльність Ліцей-інтернат планує самостійно. Організація освітнього процесу здійснюється за освітніми програмами, навчальними планами, індивідуальними навчальними планами.
Навчально-тренувальний процес, спортивна робота та підготовка спортсменів в Ліцеї-інтернаті здійснюються за типовим навчальним планом з видів спорту та відповідно до програм з видів спорту, розроблених всеукраїнськими спортивними федераціями з видів спорту та затверджених Мінмолодьспортом.
4.2. Порядок організації освітнього процесу, форми навчання та контролю за результатами навчання, структура навчального року, тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, тривалість канікул, інші форми організації освітнього процесу встановлюються Ліцеєм-інтернатом самостійно, відповідно до затвердженої освітньої програми.
Освітня програма розробляється на основі типових освітніх програм, схвалюється педагогічною радою та затверджується керівником Ліцею-інтернату.
На основі освітньої програми ліцей-інтернат складає та затверджує навчальні плани, що конкретизують організацію освітнього процесу.
4.3. Навчально-тренувальний процес та спортивна робота є невід'ємними складовими роботи Ліцею-інтернату.
Основними формами навчально-тренувальної роботи у ліцеї-інтернаті є: групові та індивідуальні навчально-тренувальні, теоретичні заняття, самостійна робота за індивідуальними планами, медико-відновлювальні заходи, навчально-тренувальні збори, робота в спортивно-оздоровчих таборах, тренерська та інструкторська практика.
Основними формами спортивної роботи є участь учнів у спортивних змаганнях різного рівня та суддівська практика.
4.4. У канікулярний період для забезпечення безперервності навчально-тренувальної та спортивної роботи, активного відпочинку учнів Ліцею-інтернату можуть організовуватися спортивно-оздоровчі табори на власній або орендованій базі тощо, проводитися навчально-тренувальні збори, у тому числі за межами Ліцею-інтернату, індивідуальні навчально-тренувальні заняття.
4.5. Під час проведення довготривалих навчально-тренувальних зборів за межами Ліцею-інтернату до місць їх проведення в межах України можуть відряджатися вчителі з навчальних дисциплін та вихователі для забезпечення безперервності освітнього процесу.
4.6. Щоденна кількість навчально-тренувальних занять, їх тривалість, інші форми навчально-тренувальної роботи визначаються Ліцеєм-інтернатом самостійно відповідно до планів роботи, типового навчального плану з видів спорту, режиму роботи, розкладу уроків на тиждень, які складаються відповідно до санітарно-гігієнічних, лікарських і науково-педагогічних вимог та завдань спортивної підготовки.
4.7. Учні Ліцею-інтернату беруть участь у спортивних змаганнях різного рівня відповідно до календарного плану спортивних заходів, який затверджується керівником Ліцею-інтернату, у навчально-тренувальних зборах за рахунок асигнувань, передбачених на навчально-тренувальну та спортивну роботу.
4.8. Ліцей-інтернат із метою відбору спортивно обдарованих дітей може проводити турніри, відкриті першості з тих видів спорту, що культивуються у Ліцеї-інтернаті та проводити навчально-тренувальні збори з підготовки до чемпіонатів та першостей України тривалістю до 12 днів.
4.9. Ліцей-інтернат має право встановлювати та здійснювати прямі зв'язки із закладами освіти та фізичної культури і спорту, установами, організаціями, міжнародними підприємствами, фондами тощо на основі укладених віповідно до законодавства договорів про співпрацю.
Ліцей-інтернат, його працівники та учні можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів та програм.
Ліцей-інтернат може відряджати окремих учнів і спортивні команди за кордон для набуття відповідного досвіду в змаганнях та організації спортивно-тренувальної діяльності на сучасному рівні у порядку, встановленому чинним законодавством.
4.10. Ліцей-інтернат працює безперервно в режимі шестиденного робочого тижня.
4.11. Учасниками освітнього процесу, навчально-тренувальної та спортивної роботи в Ліцеї-інтернаті є:
учні;
тренери-викладачі;
педагогічні працівники;
практичний психолог;
медичні працівники, інші фахівці та працівники, які забезпечують організаційне та технічне супроводження підготовки учнів та їх участі у спортивних заходах;
директор та його заступники;
батьки учнів або їх законні представники.
4.12. Права і обов'язки учнів та працівників Ліцею-інтернату визначаються чинним законодавством та цим Статутом.
4.13. Учні Ліцею-інтернату безоплатно забезпечуються проживанням, харчуванням за встановленими нормами, парадною і спортивною формами, спортивним інвентарем згідно із законодавством.
4.14. Учні Ліцею-інтернату мають право на:
якісні освітні послуги;
справедливе та об'єктивне оцінювання результатів навчання;
відзначення успіхів у своїй діяльності;
безпечні та нешкідливі умови навчання, тренування, утримання і праці;
повагу людської гідності;
захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності,
будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров'ю здобувачів освіти;
доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовується в освітньому процесі;
особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоуправлінні та управлінні закладом освіти.
4.15. Учні Ліцею-інтернату зобов'язані:
виконувати вимоги освітньої програми, дотримуючись принципу академічної доброчесності, досягати результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти та спортивних результатів згідно вимог типових навчальних планів з видів спорту та відповідно до програм з видів спорту;
поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуючись етичних норм;
відповідально та дбайливо ставитися до власного здоро’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
дотримуватися правил внутрішнього розпорядку Ліцею-інтернату;
повідомляти керівництво Ліцею-інтернату про факти булінгу стосовно учнів, педагогів, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
Учні мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами Ліцею-інтернату.
4.16. Педагогічні працівники та інші особи Ліцею-інтернату, які залучаються до освітнього процесу мають право на:
педагогічну ініціативу;
підвищення кваліфікації;
доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
справедливе та об'єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
захист професійної честі та гідності;
безпечні і нешкідливі умови праці;
участь у громадському самоврядуванні та роботі колегіальних органів управління Ліцею-інтернату;
захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу, дискримінації за будь-якою ознакою від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров'ю;
інші права відповідно до законодавства.
4.17. Педагогічні працівники та інші особи Ліцею-інтернату, які залучаються до освітнього процесу зобов'язані:
постійно підвищувати свій професійний, загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
виконувати освітню програму для досягнення учнями Ліцею-інтернату передбачених нею результатів навчання;
виконувати Статут Ліцею-інтернату, правила внутрішнього трудового розпорядку, умови контракту чи трудового договору, накази і розпорядження директора закладу;
сприяти розвитку здібностей учнів Ліцею-інтернату, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про фізичне і психічне здоров’я;
дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання учнями в освітньому процесі;
дотримуватись педагогічної етики;
поважати гідність, права та свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей;
захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності;
додержання установчих документів та правил внутрішнього розпорядку Ліцею-інтернату, виконувати свої посадові обов’язки;
повідомляти керівництво ліцею про факти булінгу стосовно осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто, або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу;
виконувати інші обов’язки, визначені чинним законодавством.
4.18. Батьки учнів або їх законні представники, мають право:
обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування;
звертатись до органів управління освітою, керівника закладу освіти і органів громадського самоврядування з питань освітнього процесу дітей;
брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцнення матеріально-технічної бази Ліцею-інтернату;
на захист законних інтересів дітей в органах громадського самоврядування закладу освіти.
4.19. Батьки учнів або їх законні представники зобов’язані:
виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
дотримуватися Статуту, правил внутрішнього розпорядку Ліцею-інтернату;
виконувати інші обов’язки, визначені законодавством.
5.МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ УЧНІВ
ЛІЦЕЮ-ІНТЕРНАТУ
5.1.З метою збереження здоров'я учнів в умовах інтенсивної навчально-тренувальної та спортивної роботи медичні працівники Ліцею-інтернату разом з територіальним лікарсько-фізкультурним диспансером здійснюють постійний медичний нагляд за станом їх здоров'я.
5.2. Для забезпечення медичного обслуговування учнів Ліцею-інтернату, а також участі медичних працівників у відборі спортсменів для визначення стану їх функціональної підготовки, здійснення медичного контролю за проведенням навчально-тренувального процесу, контролю за функціональним станом та фізичним розвитком учнів, здійснення лікувально- профілактичних і відновних заходів Ліцей-інтернат має медичну частину із необхідними приміщеннями, сучасним діагностичним і медичним обладнанням та штатом медичних працівників.
5.3.Медичне забезпечення навчально-тренувальної та спортивної роботи в Ліцеї-інтернаті здійснюється шляхом проведення лікувально-профілактичної роботи, поглиблених медичних обстежень, лікарсько-педагогічних спостережень, контролю за станом здоров'я учнів, організації раціонального та висококалорійного харчування, проведення комплексних і системних заходів щодо відновлення функціонального стану організму спортсменів, перенесення ними значних фізичних навантажень та підвищення працездатності організму.
6. МАЙНО ЛІЦЕЮ-ІНТЕРНАТУ
6.1. Майно Ліцею-інтернату становлять основні фонди та обігові кошти, а також інші матеріальні та фінансові ресурси, вартість яких відображається на самостійному балансі Ліцею-інтернату.
6.2. Майно Ліцею-інтернату є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ та міст Рівненської області і закріплюється за Ліцеєм- інтернатом на правах оперативного управління. Здійснюючи оперативне управління, Ліцей-інтернат володіє, користується і розпоряджається зазначеним майном, учиняє дії, що не суперечать чинному законодавству України з урахуванням обмежень, установлених цим Статутом.
6.3. Джерелами формування майна Ліцею-інтернату є:
- грошові та матеріальні внески Власника;
- майно, передане Власником;
- безоплатні або благодійні внески, пожертвування організацій, громадян;
- капітальні вкладення і фінансування з бюджету;
- майно, придбане в інших суб'єктів господарювання, організацій та громадян, у встановленому законодавством порядку;
- інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.
6.4. Фінансово-господарська діяльність Ліцею-інтернату та використання матеріально-технічної бази здійснюються відповідно до законодавчих і нормативно-правових актів та цього Статуту.
6.5. Фінансування Ліцею-інтернату здійснюється на підставі кошторису. Штатна чисельність працівників Ліцею-інтернату визначається в установленому порядку його засновником. Штатний розпис Ліцею-інтернату затверджується його керівником на підставі Типових штатних нормативів. Виходячи з інтересів Ліцею-інтернату, освітнього процесу та інших поважних причин можуть вводитись в установленому порядку додаткові та інші штатні одиниці в індивідуальному порядку за погодженням з управлінням освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації та постійною комісією обласної ради з питань гуманітарної політики в межах загальної кількості посад, визначеної за типовими штатними нормативами.
7. ОСОБЛИВОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ЛІЦЕЮ-ІНТЕРНАТУ
7.1. Ліцей-інтернат зобов'язаний виконувати завдання Власника, а також враховувати їх при здійсненні своєї статутної діяльності, визначенні перспектив свого економічного і соціального розвитку.
7.2. Ліцей-інтернат не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним чи фізичним особам. Відчужувати, віддавати в заставу, позику, найм майнові об'єкти, що належать до основних фондів, здавати в оренду цілісні майнові комплекси структурних одиниць та підрозділів Ліцей-інтернат має право лише за попередньою згодою Рівненської обласної ради.
7.3. Списання з балансу матеріальних цінностей проводиться у порядку, визначеному чинним законодавством України.
7.4. Ліцей-інтернат у своїй діяльності може співпрацювати з іншими установами (закладами) у спосіб та в межах, визначеними чинним законодавством України.
7.5. Ліцей-інтернат не має в своєму складі інших юридичних осіб.
7.6. Відносини Ліцею-інтернату з іншими юридичними особами будуються на договірних засадах.
7.7. Ліцей-інтернат має право вступати до об’єднань установ (закладів) в Україні та за її кордонами.
У випадку, якщо вступ до відповідних об’єднань передбачає сплату внесків то Ліцей-інтернат має право вступати до об’єднань установ (закладів) в Україні та за кордоном тільки за погодженням з профільними постійними комісіями Рівненської обласної ради у порядку, визначеному головою Рівненської обласної ради.
7.8. Ліцей-інтернат відповідно до чинного законодавства України, може мати філії, представництва та інші підрозділи з додержанням вимог, встановлених законодавством.
7.9. Ліцей-інтернат повинен затверджувати в установленому порядку перспективний та річні плани роботи і забезпечувати їх виконання.
7.10. Ліцей-інтернат щорічно до 01 березня року, що настає за звітним роком, надає Власнику та органу, що здійснює галузеве управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області, звіт про виконання планів роботи.
7.11. Ліцей-інтернат веде первинний бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складає статистичну інформацію, а також надає відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї діяльності, інші дані, визначені законом.
7.12. Ліцей-інтернат забезпечує своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з законодавством України.
7.13. Ліцей-інтернат провадить зовнішньоекономічну діяльність у відповідності до законодавства України.
7.14. Окремими видами діяльності, що підлягають ліцензуванню, Ліцей-інтернат може займатися тільки на підставі ліцензії, отриманої у встановленому законом порядку.
7.15. Інші особливості діяльності Ліцею-інтернату визначаються законодавством.
7.16. Ліцей-інтернат є неприбутковою організацією.
7.16.1. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
7.16.2. Доходи (прибутки) Ліцей-інтернату використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Ліцей-інтернату, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених Статутом Ліцей-інтернату.
8. ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ЛІЦЕЄМ-ІНТЕРНАТОМ
ТА ЇХ КОМПЕТЕНЦІЯ
8.1. Органом управління Ліцеєм-інтернатом є Рівненська обласна рада.
8.2. До компетенції Рівненської обласної ради належить:
- призначення та звільнення керівника Ліцею-інтернату;
- визначення основних напрямків діяльності Ліцею-інтернату;
- затвердження та внесення змін до Статуту Ліцею-інтернату;
- розпорядження основними засобами Ліцею-інтернату;
- прийняття рішення про відчуження майна, надання майна в позику, заставу, оренду;
- прийняття рішення про припинення діяльності Ліцею-інтернату, її (його) ліквідацію, затвердження ліквідаційного балансу;
- затвердження звітів про виконання Ліцеєм-інтернатом своїх планів роботи;
- погодження штатного розпису Ліцею-інтернату в установленому порядку;
- погодження кошторису Ліцею-інтернату в установленому порядку;
- здійснення контролю за ефективністю використання фінансових, матеріальних та трудових ресурсів, цільового та ефективного використання бюджетних коштів та ефективністю управління Ліцеєм-інтернатом.
8.2.1. Ліцей-інтернат визначає порядок та напрямки використання власних надходжень за будь-який термін виключно за попереднім погодженням з профільними постійними комісіями Рівненської обласної ради у порядку визначеному головою Рівненської обласної ради.
Керівник Ліцею-інтернату
8.3. Керівництво поточною діяльністю Ліцею-інтернату здійснює директор, (далі – Керівник), який призначається в установленому порядку Власником шляхом укладання контракту.
8.4. В Контракті визначається строк найму, права, обов'язки і відповідальність Керівника, умови його матеріального забезпечення, умови звільнення його з посади, інші умови за погодженням сторін.
8.5. Керівник може бути звільнений з посади раніше закінчення терміну дії Контракту з підстав та в порядку визначеному Контрактом, чинним законодавством України та Положенням про порядок управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області.
8.6. Керівник підзвітний Власнику з усіх питань Статутної, фінансової, соціально-побутової, організаційно-господарської діяльності Ліцею-інтернату, несе перед ними відповідальність за забезпечення діяльності Ліцею-інтернату відповідно до покладених на нього завдань і функцій згідно чинного законодавства України.
8.7. Керівник вирішує усі питання діяльності Ліцею-інтернату, з урахуванням обмежень, передбачених даним Статутом.
8.8. Керівник Ліцею-інтернату:
забезпечує Статутну діяльність Ліцею-інтернату, виконання його освітніх і спеціальних завдань, якість і ефективність роботи Ліцею-інтернату;
вирішує питання фінансово-господарської діяльності;
призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональних обов’язків;
забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю Ліцею-інтернату;
забезпечує виконання законодавства щодо прозорості та інформаційної відкритості Ліцею-інтеранту, оприлюднення інформації про його діяльність;
створює умови для діяльності органів самоврядування в Ліцеї-інтернаті;
сприяє здоровому способу життя учнів та працівників Ліцею-інтернату;
забезпечує створення в Ліцеї-інтернаті безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування);
вирішує поточні питання роботи Ліцею-інтернату, його матеріально-технічного забезпечення, внутрішні кадрові питання;
організовує ведення обліку, звітності, внутрішнього контролю;
укладає договори та угоди, які пов’язані з діяльністю Ліцею-інтернату;
видає довіреності на представництво та захист інтересів в суді та інші довіреності, які необхідні для забезпечення діяльності Ліцею-інтернату;
відкриває в органах державної казначейської служби рахунки, які необхідні для забезпечення діяльності Ліцею-інтернату;
має право першого підпису на фінансових документах;
затверджує положення про структурні підрозділи Ліцею-інтеранту, посадові інструкції працівників та інші необхідні документи;
веде переговори щодо укладення колективного договору, укладає колективний договір, звітує про його виконання;
накладає дисциплінарні стягнення на працівників Ліцею-інтернату в порядку, встановленому законодавством;
організовує проведення попередніх та періодичних медичних оглядів працівників Ліцею-інтеранту згідно з вимогами Кодексу законів про працю України;
створює належні умови працівникам для високопродуктивної праці, забезпечує додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування;
здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та цим Статутом.
8.9. Керівник несе персональну відповідальність за збереження, відчуження, списання майна та втрати у будь-якій формі майна Ліцею-інтернату, а також за будь-які порушення, вчинені при зміні балансової вартості майна Ліцею-інтернату;
8.10. При здійсненні діяльності Ліцею-інтернату Керівник забезпечує:
дотримання відповідних умов, передбачених чинним законодавством України щодо діяльності Ліцею-інтернату;
організацію бухгалтерського обліку та контроль за фінансовою звітністю Ліцею-інтернату;
розробку структури та штатного розпису Ліцею-інтернату та подання їх на погодження до Рівненської обласної ради;
належний рівень побутових умов для перебування учнів в Ліцеї-інтернаті;
виконання Ліцеєм-інтернатом у своїй діяльності норм та вимог щодо охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, а також забезпечення екологічної безпеки.
8.11. У межах своєї компетенції Керівник видає накази, розпорядження, які є обов'язковими для виконання всіма учасниками освітнього та навчально-тренувального процесів та здійснює контроль за їх виконанням.
8.12. Керівник має право без довіреності представляти Ліцей-інтернат в установах і організаціях України та за кордоном, виконувати дії від імені Ліцею-інтернату в межах чинного законодавства України.
8.13. У разі відсутності Керівника його обов'язки виконує заступник згідно із розподілом функціональних обов'язків. А у разі відсутності особи, що може виконувати обов'язки Керівника, його обов'язки виконує особа, визначена Власником в установленому порядку.
8.14. Керівник та головний бухгалтер Ліцею-інтернату несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірності обліку та звітності.
8.15. На вимогу Власника або органу, що здійснює галузеве управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області, Ліцей-інтернат у встановлений ними термін надає інформацію стосовно будь-яких напрямків своєї діяльності.
8.16. Колегіальним органом управління Ліцеєм-інтернатом є педагогічна рада. Головою педагогічної ради є директор закладу. Усі педагогічні працівники беруть участь у засіданнях педагочної ради.
8.17. Педагогічна рада:
схвалює перспективний план розвитку та річний план роботи, освітню програму Ліцею-інтернату, зміни до неї та оцінює результативність її виконання;
схвалює положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в Ліцеї-інтернаті;
розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
приймає рішення щодо переведення учнів до наступного класу, притягнення їх до відповідальності за невиконання своїх обов'язків, у тому числі відрахування із закладу, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;
розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення валіфікації педагогічних працівників;
розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
ініціює проведення позапланового інституційного аудиту та громадської акредитації Ліцею-інтернату;
розглядає інші питання, віднесені законом та цим статутом до її повноважень.
8.18. Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин від її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос головуючого на засіданні є визначальним.
Рішення педагогічної ради вводяться в дію наказом керівника Ліцею-інтернату.
8.19. За рішенням Власника в Ліцеї-інтернаті може утворюватися піклувальна рада. Положення про піклувальну раду затверджується керівником Ліцею-інтернату відповідно до законодавства. До складу піклувальної ради можуть входити представники органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, закладів освіти, окремих громадян. Порядок формування піклувальної ради, відповідальність, строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються Положенням про піклувальну раду Ліцею-інтернату.
9. ТРУДОВИЙ КОЛЕКТИВ ЛІЦЕЮ-ІНТЕРНАТУ
9.1. Трудовий колектив Ліцею-інтернату складають фізичні особи, які своєю працею беруть участь у його діяльності на підставі трудових договорів.
9.2. Трудовий колектив Ліцею-інтернату формується на загальних засадах відповідно до вимог чинного законодавства України.
9.3. Умови організації та оплати праці трудового колективу Ліцею-інтернату, їх соціальний захист визначаються відповідно до вимог чинного законодавства України.
9.4. Відносини між адміністрацією Ліцею-інтернату та трудовим колективом регулюються колективним договором та правилами внутрішнього трудового розпорядку.
9.5. Ліцей-інтернат в межах затверджених кошторисів може на договірних засадах залучати до своєї роботи спеціалістів (в тому числі, іноземних).
9.6. Загальні збори трудового колективу Ліцею-інтернату є вищим колегіальним органом громадського самоврядування Ліцею-інтернату.
Загальні збори правомочні, якщо в їх роботі беруть участь більше половини працівників Ліцею-інтернату. Загальні збори скликаються не рідше одного разу на рік. Рішення приймається простою більшістю голосів.
9.7. Загальні збори:
обирають раду Ліцею-інтернату, встановлюють термін її повноваження;
затверджують основні напрями діяльності Ліцею-інтернату;
обирають комісію з трудових спорів відповідно до Кодексу законів про працю України;
розглядають та схвалюють проект колективного договору;
обговорюють і пропонують зміни до Статуту;
вирішують інші питання згідно з чинним законодавством.
9.8. Рішення загальних зборів оформляється протоколом за підписом головуючого та секретаря зборів.
9.9. Позачергові загальні збори можуть скликати:
члени трудового колективу (якщо цього бажають не менше третини працівників Ліцею-інтернату);
Власник або орган, що здійснює галузеве управління;
голова профкому;
Керівник Ліцею-інтернату.
10. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЛІЦЕЮ-ІНТЕРНАТУ
10.1. Контроль за діяльністю Ліцею-інтернату здійснює Рівненська обласна рада.
10.2. Відносини Ліцею-інтернату з органами державної влади і органами місцевого самоврядування регулюються відповідно до цього Статуту, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про місцеві державні адміністрації», інших нормативно-правових актів України, які визначають компетенцію цих органів.
10.3. На вимогу Власника, Ліцей-інтернат зобов'язаний проводити незалежну аудиторську перевірку фінансової звітності та бухгалтерського обліку.
11. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЛІЦЕЮ-ІНТЕРНАТУ
11.1. Діяльність Ліцею-інтернату припиняється в результаті передання всього майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення, виділу) або ліквідації.
11.2. Злиття, приєднання, поділ, перетворення та виділ здійснюється за рішенням Рівненської обласної ради, а у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.
11.3. Рівненська обласна рада або суд призначають комісію з припинення діяльності Ліцею-інтернату (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення діяльності Ліцею-інтернату відповідно до чинного законодавства України.
11.4. Виконання функцій комісії з припинення діяльності Ліцею- інтернату може бути покладено на орган, що здійснює галузеве управління об'єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області.
11.5. У разі злиття Ліцею-інтернату з іншою юридичною особою усі майнові права та обов'язки кожного з них переходять до юридичної особи, що утворюється внаслідок злиття.
11.6. У разі приєднання Ліцею-інтернату до іншої юридичної особи, до останньої переходять усі її майнові права та обов'язки, а в разі приєднання одного або кількох юридичних осіб до Ліцею-інтернату - до нього переходять усі майнові права та обов'язки приєднаних юридичних осіб.
11.7. У разі поділу Ліцею-інтернату усі майнові права і обов'язки переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках до кожної з нових юридичних осіб, що утворені внаслідок цього поділу.
11.8. У разі виділення однієї або кількох нових юридичних осіб, до кожної з них переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках майнові права та обов'язки Ліцею-інтернату.
11.9. У разі перетворення Ліцею-інтернату на іншу юридичну особу всі його майнові права і обов'язки переходять до новоутвореної юридичної особи.
11.10. Ліцей-інтернат може бути ліквідований:
за рішенням Рівненської обласної ради;
за рішенням суду про визнання недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, передбачених чинним законодавством України.
11.11. У разі припинення Ліцею-інтернату (у результаті його ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) передача активів Ліцею-інтернату здійснюється в установленому порядку за рішенням Власника одній або кільком неприбутковим організаціям, установам відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету.
11.12. Ліцей-інтернат є таким, діяльність якого припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про припинення його діяльності.
12. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
12.1.Зміни та доповнення до Статуту вносяться на підставі рішення Рівненської обласної ради.
12.2. Зміни та доповнення до цього Статуту підлягають державній реєстрації у порядку, встановленому чинним законодавством України.