Рішення обласної ради 7 скликання
Оприлюднено 20-03-2019У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Сьоме скликання
(Двадцять п'ята сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 15 березня 2019 року № 1343
Про звіт голови Рівненської
обласної ради сьомого скликання
Заслухавши та обговоривши звіт голови обласної ради, відповідно до пункту 17 частини 6 статті 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», обласна рада
в и р і ш и л а :
Звіт голови Рівненської обласної ради Данильчука О.Ю. про свою діяльність за період з 15 лютого 2018 року по 15 лютого 2019 року взяти до відома (додається).
Голова ради О.Ю. Данильчук
ЗВІТ
голови Рівненської обласної ради сьомого скликання
Данильчука О.Ю. про свою діяльність за період роботи
з 15 лютого 2018 року по 15 лютого 2019 року
Повноваження голови обласної ради чітко визначені, прописані в статті 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Закон, по суті, визначає голову ради як адміністратора представницького органу, у той же час сама рада – найголовніший інструмент громади у забезпеченні економічного, соціального, культурного розвитку територій. Тому на посаді голови обласної ради я цілковито усвідомлюю, що лише спільними зусиллями депутатського корпусу, а також виконавчої влади можна досягти тих результатів, які очікує від нас громада.
Я не вперше в керівництві обласної ради. Тому здобув той досвід, який допомагає мені в реалізації повноважень.
Рівненська обласна рада сьомого скликання перетнула екватор своїх повноважень. Мені приємно констатувати, що, незважаючи на політичні уподобання, депутатський корпус, маючи за пріоритет розвиток Рівненщини, упродовж минулого року працював конструктивно, злагоджено та ефективно.
Як очільник представницького органу, я намагався сприяти досягненню компромісу в гострих питаннях, які виникали в процесі роботи, а також належно представляти інтереси ради в області та країні.
Серед ключових моментів, які вважаю за потрібне виділити, – сприяння процесу децентралізації, який триває в Україні. Так, я регулярно беру участь у засіданнях рад регіонального розвитку районів та об’єднаних територіальних громад. Адже на цих заходах шукаються шляхи поліпшення ефективності адміністрування, визначаються пріоритети розвитку територій та стратегії їх реалізації.
Спільно з Рівненським центром розвитку місцевого самоврядування у квітні 2018 року ми провели форум «Децентралізація в дії: місце району в новій системі адміністративно-територіального устрою України». В рамках заходу було обговорено найбільш болючі питання, які виникають у процесі передачі повноважень місцевим громадам, та накреслено найоптимальніші шляхи реформування субрегіонального – районного рівня.
Минулий рік став роком суттєвих змін в управлінні закладами спільної власності територіальних громад області. Реагуючи на вимоги законодавства, керівників обласних комунальних закладів медицини та загальної середньої освіти визначають відповідні конкурсні комісії із залученням як трудового колективу, так і громадськості. Крім того, ми одними з перших в Україні почали процес реформування третинного рівня медицини, який полягає в перетворенні закладів у некомерційні комунальні підприємства. Визнаю, що сам процес не завжди гладкий, однак вважаю, що хто не робить, той і не помиляється. Ми не можемо стояти на місці, а повинні реагувати на ті виклики, які виникають у суспільстві.
Рівненська обласна рада не один рік поспіль визнається однією з найпрозоріших в Україні, ми лідери серед обласних рад за критеріями підзвітності та відкритості. У 2018 році ми не стояли на місці, намагаючись не втратити цю першість. У березні минулого року рада затвердила Порядок оприлюднення інформації, що стосується діяльності обласних комунальних підприємств, який має на меті зробити прозорішою їхню роботу. Крім того, ми забезпечили онлайн-трансляцію засідань постійних комісій, конкурсних комісій, а з березня 2019 року в режимі онлайн транслюватимуться і пленарні засідання сесій обласної ради.
Рівненщина – прикордонна область. Тому члени Української асоціації районних та обласних рад обрали мене головою постійної комісії УАРОР з питань транскордонного співробітництва.
Відповідно до статті 58 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» на виконавчий апарат ради покладено організаційне, правове, інформаційне, аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності ради, її органів, депутатів. Працівники виконавчого апарату в повному обсязі забезпечували організаційну підготовку сесій, президій, постійних комісій, нарад, інших заходів, брали активну участь в опрацюванні різноманітних законопроектів та інших нормативних документів, забезпечували систематичне та оперативне оприлюднення і оновлення інформації про діяльність обласної ради. Підвищення кваліфікації – важлива передумова у забезпеченні компетентності та професіоналізму працівників апарату. Відтак минулого року було укладено Договір про співпрацю між Рівненською обласною радою та Національною академією державного управління при Президентові України, що дозволяє працівникам апарату підвищувати свій професійний рівень за допомогою фахівців одного з найкращих спеціалізованих закладів вищої освіти у сфері державного управління та служби в органах місцевого самоврядування.
Нас чекає доволі непростий 2019 рік, рік двох виборів – президентських та парламентських. Однак впевнений, що кожен з депутатів обласної ради усвідомлює свою відповідальність у першу чергу перед територіальною громадою, яка його обрала. Тому сподіваюсь на злагоджену роботу депутатського корпусу і в подальшому.
Сесійна діяльність
Сесійна діяльність ради проводилась у межах повноважень та у відповідності до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Регламенту Рівненської обласної ради сьомого скликання. Сесії проходили організовано, відкрито і гласно, з запрошенням голови та заступників голови Рівненської обласної державної адміністрації, міських голів міст обласного значення, голів районних рад та районних державних адміністрацій, начальників департаментів, управлінь облдержадміністрації, керівників силових структур області, керівників окремих обласних установ, підприємств, організацій, представників засобів масової інформації, членів громадських організацій. Усі проекти рішень, що готуються до розгляду на сесіях обласної ради, доступні для ознайомлення та оприлюднюються в рубриці «Проекти рішень» офіційного сайту Рівненської обласної ради.
Упродовж звітного періоду обласною радою проведено 10 пленарних засідань дев’яти сесій, чотири з яких були позачерговими.
За звітний період ухвалено 433 рішення обласної ради, з них:
- про затвердження обласних програм – 22 рішення, про внесення змін до них – 39 рішень;
- з питань, що стосуються управління спільною власністю територіальних громад сіл, селищ і міст області – 157 рішень, в тому числі щодо внесення змін до статутів та положень комунальних підприємств, закладів та установ області – 51 рішення; щодо укладання контрактів з керівниками комунальних підприємств, закладів та установ обласної ради – 31 рішення; щодо земельних питань – 11.
- щодо використання надр – 6, з них 3 – про відмову в наданні дозволу на користування;
- про депутатські запити – 63;
- щодо нагородження відзнаками та присудження премій Верховної Ради України – 10;
- з питань діяльності обласної ради – 4;
- з питань бюджету – 9 рішень, тощо.
Упродовж звітного періоду було проведено 8 засідань президії обласної ради, яка як дорадчий орган забезпечувала ефективність роботи депутатського корпусу на пленарних засіданнях, вироблення узгоджених пропозицій. Особливо важливою є позиція президії щодо питань та проектів рішень, які викликали зауваження та дискусії на засіданнях постійних комісій.
Враховуючи те, що не усі проблемні питання, які турбують жителів області, можна вирішити на рівні повноважень обласної ради, за звітний період прийнято 40 звернень депутатів Рівненської обласної ради до центральних органів влади та посадових осіб державного рівня.
Так, з метою вирішення найбільш проблемних питань, обласна рада схвалила низку звернень до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, профільних міністерств та відомств:
- щодо вжиття в найкоротші строки відповідних заходів реагування у боротьбі з нелегальним видобутком бурштину в Рівненській області;
- щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ;
- щодо відновлення прав на соціальний захист та оновлення нарахування пенсій для учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС;
- щодо законодавчого врегулювання перерахунку пенсій, які були призначені до 1 травня 2016 року відповідно до Закону України «Про державну службу»;
- щодо правових аспектів оплати праці у сфері охорони здоров’я;
- щодо фінансування з державного бюджету заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження АЕС;
- щодо здійснення габаритно-вагового контролю на автомобільних дорогах;
- щодо забезпечення належного фінансування з державного бюджету Суспільного мовлення в регіонах;
- щодо ситуації, яка склалася у зв'язку з підвищенням ціни на газ;
- стосовно вжиття заходів у сфері застосування та поводження з пестицидами та отрутохімікатами з метою зменшення їх негативного впливу на здоров'я людей та навколишнє природне середовище.
Упродовж звітного періоду до обласної ради надійшли відповіді від центральних органів влади про розгляд 23 звернень обласної ради. Усі отримані відповіді були доведені до відома депутатів обласної ради та опубліковані на сайті обласної ради у відповідному розділі.
Діяльність постійних комісій обласної ради
У обласній раді створені та успішно діють десять постійних комісій. Відповідно до вимог законодавства, значна частина проблемних питань, які надходять на адресу обласної ради, проходить розгляд в постійних комісіях, які діють згідно з затвердженими планами роботи та Положенням про постійні комісії Рівненської обласної ради сьомого скликання.
За звітний період проведено 92 засідання постійних комісій (у тому числі 3 – виїзних). На засіданнях постійних комісій розглянуто загалом 1554 питання.
За підсумками розгляду проектів рішень на засіданнях постійних комісій прийнято низку змін та доповнень до них, які погоджені з розробниками (91 зміна та доповнення до 63 проектів рішень). Окрім того, на засіданнях президії за рекомендаціями постійних комісій обласної ради 10 рішень було виключено з порядків денних пленарних засідань обласної ради. Лише 4 пропозиції до проектів рішень, рекомендовані постійними комісіями обласної ради, не знайшли відображення в рішеннях, прийнятих на пленарних засіданнях.
Депутатські запити
Протягом звітного періоду на розгляд обласної ради було винесено та підтримано радою 63 депутатські запити. У більшості з них депутати порушували питання ремонту автодоріг, будівництва, реконструкції, ремонту, капітального ремонту приміщень, вжиття заходів з метою припинення незаконного видобутку бурштину. У трійку найактивніших за кількістю поданих депутатських запитів входять: депутат Лобчук М.І. – 13 запитів, депутат Муляр В.С. – 6 запитів, депутати Драганчук М.М., Кравчук П.Г., Редько В.Я. – по 5 запитів кожен.
Впродовж звітного періоду здійснювався аналіз виконання запитів депутатів обласної ради по суті. Регулярно готується узагальнена інформація про хід виконання депутатських запитів, яка оприлюднюється у відповідній рубриці офіційної веб-сторінки облради.
З кожним автором запиту після отримання на нього відповіді узгоджено пропозицію щодо зняття такого рішення з контролю. Відповідно до пропозицій депутатів, підготовлений проект рішення «Про хід виконання та зняття з контролю депутатських запитів», який підтриманий депутатами 07.12.2018 року. Зазначеним рішенням знято з контролю 19 депутатських запитів.
Також на сайті обласної ради опублікована та регулярно оновлюється інформація про участь кожного депутата обласної ради у засіданнях постійних комісій, членами яких вони є, та пленарних засіданнях сесій обласної ради
Обласні програми
Згідно зі статтею 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до повноважень обласної ради належить затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідно району, області, цільових програм з інших питань, заслуховування звітів про їх виконання.
Для забезпечення окремих заходів з реалізації державної політики із врахуванням місцевих особливостей упродовж звітного періоду в області реалізовувались заходи 75 регіональних програм. Обласна рада у 2018 році в обласному бюджеті передбачила фінансування більшості з них: виконавці заходів 47 регіональних програм отримали кошти на їх реалізацію. Із передбачених обласним бюджетом на фінансування програм понад 368 мільйонів гривень використано 349 мільйонів гривень, або 94,7%.
Пріоритетними у розподілі фінансових ресурсів є регіональні програми сфери соціального захисту, молодіжної політики та спорту, охорони здоров’я, агропромислового розвитку, енергоефективності, цивільного захисту населення, екології та розвитку дорожнього господарства.
Виконавці заходів обласних програм – головні розпорядники коштів щокварталу та за підсумками звітного року подають в обласну раду фінансові звіти про виконання програм. На підставі поданих звітів виконавчим апаратом обласної ради готується аналітична довідка щодо стану фінансування програм.
Також на сайті обласної ради регулярно оновлюється перелік діючих регіональних програм та публікуються звіти про їх виконання
Робота зі зверненнями громадян
Керуючись Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про звернення громадян», на виконання Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади і місцевого самоврядування», в обласній раді проводяться відповідні заходи щодо роботи зі зверненнями громадян.
За звітний період до керівництва обласної ради звернулись з листами та побували на особистому прийомі 2085 громадян. У зверненнях було порушено 2085 питань. Повторних звернень було 16 – вони стосувались виділення матеріальної допомоги, питання отримання житла в м.Рівне, виділення земельних ділянок, вирішення питань працевлаштування, будівництва шкіл, садочків, ремонту доріг районів Рівненської області, питання приватизації кімнат у гуртожитку за адресою: м.Рівне, вул.Відінська, 10.
Через органи влади до обласної ради надійшло 347 звернень. А саме – звернення народних депутатів України та депутатів обласної ради до голови обласної ради з проханням вирішення питання надання матеріальної допомоги постраждалим від пожеж та малозабезпеченим жителям області на лікування, звернення районних рад та інших установ.
Відповідно до розпорядження голови обласної ради від 20 лютого 2018 року №18 «Про організацію особистого прийому громадян в обласній раді» забезпечено проведення керівництвом обласної ради за даний період 13 прийомів громадян з особистих питань. Всього побувало на особистому прийомі 54 громадянина.
Протягом звітного періоду до обласної ради надійшло 2082 заяв і 3 скарги. У скаргах порушувались питання діяльності органів місцевого самоврядування та правоохоронних органів, виконання рішень суду.
Серед листів дописувачів та відвідувачів (які зазначили свій соціальний стан) переважали заяви від пенсіонерів – 699, військовослужбовців – 9, безробітного – 1. Із загальної кількості звернень за допомогою у вирішенні порушених питань звернулись 52 інваліди третьої групи, 39 інвалідів другої групи, 40 інвалідів першої групи, 15 дітей війни, 3 особи, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи, 8 ветеранів праці, 14 учасників війни, 11 учасників бойових дій, 4 учасники АТО, 3 учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, та 1851 громадянин, що не визначили свій соціальний статус.
Упродовж даного періоду у зверненнях до обласної ради громадяни порушили 2098 питань. Зокрема, 80 відсотків усієї кореспонденції становлять питання соціального захисту. З кожним роком кількість цих звернень збільшується.
Із усіх розглянутих звернень 1926 вирішено позитивно; на 28 надано роз’яснення. Низку звернень переслано за належністю відповідно до пункту 3 статті 7 Закону України «Про звернення громадян». Разом з тим, до обласної ради надійшло 2 звернення, що не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян» і були визнані анонімними.
Жодне звернення до керівництва обласної ради не залишилось поза увагою.
Керівництвом обласної ради за звітний період надано матеріальної допомоги 1 484 громадянам на загальну суму 2 667 тис. грн.
Скарг від громадян щодо порядку організації прийому та розгляду заяв і скарг у виконавчому апараті обласної ради не надходило.
Правова робота
За звітний період обласна рада брала участь у розгляді 23 справ у судах різних інстанцій, більшість із яких було вирішено на користь обласної ради.
Судові позови, зокрема, стосувалися:
– кадрових призначень;
– питання надання надр в користування;
– питання користування мисливськими угіддями;
– питання скасування актів Кабінету Міністрів України, що стосуються прав та інтересів територіальних громад;
– питання, що стосуються орендних відносин;
– стягнення податкового боргу з комунального підприємства, що є об’єктом спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області;
– оспорювання, визнання протиправними та скасування рішень обласної ради.
Запобігання і протидія корупції
Значна увага приділялася здійсненню заходів щодо запобігання і протидії корупції. Зокрема, постійна комісія обласної ради з питань Регламенту, діяльності правоохоронних органів та боротьби з корупцією, консультант з питань запобігання та виявлення корупції проводили серед працівників виконавчого апарату та депутатів обласної ради організаційно-роз’яснювальну роботу із запобігання, виявлення та протидії корупції.
Комісією з оцінки корупційних ризиків у діяльності Рівненської обласної ради проводиться робота з виявлення, ідентифікації та оцінки корупційних ризиків у діяльності обласної ради, що можуть негативно впливати на виконання функцій органу місцевого самоврядування.
З метою прийняття Антикорупційної програми Рівненської обласної ради на 2018-2020 роки обласною радою було прийнято два рішення:
- від 27.07.2018 №1057 «Про затвердження Звіту за результатами оцінки корупційних ризиків у діяльності Рівненської обласної ради та Антикорупційної програми Рівненської обласної ради на 2018-2021 роки» та
- від 07.12.2018 №1178 «Про внесення змін до рішення обласної ради від 27.07.2018 №1057 «Про затвердження Звіту за результатами оцінки корупційних ризиків у діяльності Рівненської обласної ради та Антикорупційної програми Рівненської обласної ради на 2018-2021 роки».
За підсумками розгляду цих рішень Національним агентством з питань запобігання корупції було прийнято рішення від 29.12.2018 №3217 «Про погодження антикорупційної програми Рівненської обласної ради на 2018-2020 роки».
Консультантом з питань запобігання та виявлення корупції було здійснено перевірку фактів подання декларацій працівниками виконавчого апарату обласної ради, особами, які працювали в обласній раді, депутатами Рівненської обласної ради шляхом пошуку декларацій в електронному реєстрі декларацій через мережу інтернет.
З метою підвищення кваліфікації та поглиблення знань, що стосуються норм антикорупційного законодавства, працівники виконавчого апарату обласної ради брали участь у тренінгах, круглих столах, семінарах, в онлайн навчанні на порталі Prometheus.
Комунальна власність
Минулий рік став важливим для реформування системи управління спільною власністю територіальних громад сіл, селищ і міст області.
Згідно із статтею 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та відповідно до рішення обласної ради від 04.03.2014 №1142 «Про управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області» обласна рада здійснює повноваження щодо управління майном спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області.
В рамках медичної реформи, на виконання вимог Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» та Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я» обласною радою здійснюється реорганізація закладів галузі охорони здоров’я шляхом перетворення бюджетних лікарняних закладів у некомерційні комунальні підприємства.
Протягом звітного періоду обласною радою прийнято рішення щодо реорганізації 21 закладу охорони здоров’я спільної власності територіальних громад області, з них в 11 закладах вже завершена процедура реорганізації.
Також запроваджено конкурсну процедуру призначення керівників закладів охорони здоров’я спільної власності територіальних громад області відповідно до Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» та Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1094.
Персональний склад постійно діючої конкурсної комісії для проведення конкурсів на зайняття посад керівників комунальних закладів охорони здоров’я, що є об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області, затверджений рішенням обласної ради від 16.03.2018 №883.
У звітному періоді проведено 5 конкурсів на посади керівників закладів охорони здоров’я спільної власності територіальних громад області.
У зв’язку з прийняттям нової редакції Закону України «Про освіту» та внесенням змін до Закону України «Про загальну середню освіту», якими запроваджено конкурсну процедуру призначення керівників закладів загальної середньої освіти, обласною радою прийнято рішення від 27.07.2018 №1055 «Про затвердження Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області».
Відповідно до вказаного Положення обласною радою протягом звітного періоду було проведено 12 конкурсів на посаду керівника закладу загальної середньої освіти спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області.
Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження контрактної форми роботи у сфері культури та конкурсної процедури призначення керівників державних та комунальних закладів культури» та Положення про порядок управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області, затвердженого рішенням обласної ради від 04.03.2014 №1142, обласній державній адміністрації делеговано повноваження з організації та проведення конкурсного добору керівників закладів культури спільної власності територіальних громад області.
Протягом звітного періоду проведено конкурси на посади керівників трьох закладів культури спільної власності територіальних громад області.
Оголошення про проведення конкурсів на посади керівників закладів спільної власності територіальних громад області оприлюднюються на офіційному веб-сайті обласної ради.
Обласною радою здійснюється пряма відеотрансляція засідань конкурсних комісій на веб-сайті обласної ради.
На сьогодні розроблені та затверджені всі необхідні нормативно-правові документи для здійснення належного обліку майна (інвентаризація землі, основних засобів, транспорту, що перебуває на балансі комунальних закладів та підприємств), проводиться звітність та аналіз його використання.
Упродовж звітного періоду укладено 67 нових договорів оренди майна спільної власності територіальних громад області, а також понад 100 додаткових угод щодо внесення змін до діючих договорів оренди.
За звітний період до обласного бюджету надійшло 1 906,2 тис. грн. плати за оренду нерухомого майна, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області.
На виконання вимог Закону України «Про приватизацію державного та комунального майна», з метою забезпечення законності, прозорості, відкритості, рівності та змагальності, повного, своєчасного та достовірного інформування про об’єкти приватизації, забезпечення конкурентних умов приватизації, обласною радою запроваджено нову процедуру приватизації майна спільної власності територіальних громад області, якою передбачено приватизацію комунального майна шляхом продажу на електронних аукціонах.
З цією метою обласною радою затверджено Положення про діяльність аукціонної комісії для продажу об’єктів малої приватизації спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області.
З лютого 2018 року обласною радою прийнято 29 рішень про укладання контрактів з керівниками комунальних закладів, підприємств обласної ради, 44 рішення - щодо надання дозволу на проведення дій з обласним комунальним майном (списання, передачу, надання в оренду та ін.) та 37 рішень щодо затвердження чи внесення змін в установчі документи комунальних закладів, підприємств обласної ради.
Здійснюючи повноваження щодо управління майном спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області, обласною радою було вжито низку заходів, які сприяли підвищенню ефективності цього процесу, зокрема:
- проведено аналіз використання транспортних засобів, що перебувають на балансі комунальних закладів області, з метою оптимізації витрат;
- на сайті обласної ради розширено об’єм доступної громадянам інформації щодо майна спільної власності територіальних громад області;
- проведено аналіз вартості питання оренди нерухомості спільної власності територіальних громад сіл, селищ і міст області та проводиться робота щодо збільшення орендних ставок з метою забезпечення зростання доходів обласного бюджету;
- організовано співпрацю між закладами та підприємствами комунальної власності з метою збільшення прибутку комунальних підприємств, ефективного надання послуг та отримання якісного продукту закладами;
- на виконання вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» та рішення обласної ради від 16.03.1028 року №886 «Про Порядок оприлюднення інформації, що стосується діяльності комунальних підприємств Рівненської обласної ради» розробляються сайти комунальних закладів та підприємств;
- в частині надання дозволів на списання майна, що є спільною власністю територіальних громад області, запроваджено систему контролю його наявності та визначення фактичного стану майна.
Діяльність закладів періодично вивчають робочі групи, в які входять депутати-члени профільних комісій, представники профільних управлінь, департаментів облдержадміністрації, працівники виконавчого апарату обласної ради та представники громадськості.
Висвітлення діяльності обласної ради
Одним із головних принципів роботи обласної ради є відкритість та прозорість. Працівники відділу прес-служби виконавчого апарату обласної ради оперативно інформують жителів області про події, заходи та важливі рішення щодо роботи ради: її керівництва, депутатів, виконавчого апарату, обласних комунальних підприємств. У контексті реформи місцевого самоврядування, яка триває в Україні, обласна рада постійно інформує громадськість про життя об’єднаних територіальних громад, розповідаючи про ключові зміни та перетворення, які відбуваються на об’єднаних територіях.
З-поміж основних джерел інформації, через які громадськість дізнається про діяльність Рівненської обласної ради, - наш офіційний сайт oblrada.rv.ua, де щодня оновлюються рубрики «Новини» та «Анонси». Крім того, діє централізована розсилка офіційних повідомлень обласної ради на адреси провідних журналістів та засобів масової інформації Рівного та області.
Зауважу, що на виконання обласної Програми забезпечення поінформованості населення та сприяння розвитку інформаційного простору Рівненської області на 2016-2020 роки обласна рада налагодила тісну співпрацю з низкою засобів масової інформації. Це, зокрема, загальноукраїнські газети «Голос України» та «Урядовий кур’єр». З місцевих друкованих та електронних видань інформацію про діяльність обласної ради публікують «Рівне вечірнє», «Рівне Експрес», «Рівне Ракурс», «Вільне слово», «Вісті Рівненщини», інтернет-видання «ВСЕ», «Рівне Media», «ЧаРівне», «Інформаційний потік», «Крапка», «Рівненські новини», «Новини по-рівненськи», «іРівне», «Piwnich.info», «0362», «В кулуарах», «Район.in.ua». Також інформація про діяльність обласної ради регулярно з’являється на сайтах інформаційних агенцій УНІАН та ZIK.
Про роботу обласної ради жителі Рівненщини дізнаються також з місцевих радіо, телеканалів, їхніх інтернет-ресурсів та їхніх сторінок у соціальних мережах: «Рівне1», «Сфера-ТВ», ТРК «Ритм», «Радіо Трек», UA:Рівне, Радіо Полісся.
Окремо варто зупинитися на поширенні інформації про діяльність обласної ради через соціальні мережі. З кожним роком цей спосіб інформування населення стає все популярнішим. Лише за кілька місяців 2018 року кількість підписників на сторінку Рівненської обласної ради в мережі Facebook зросла учетверо. Зростає також кількість поширень розміщеної у соцмережі інформації про роботу ради. Переконаний: цей напрям роботи потрібно розвивати, наприклад, доповнивши сторінку відеоконтентом. Це дасть можливість охопити ще більшу аудиторію, тим самим зробивши роботу ради відкритішою.
Міжнародні зв’язки
В умовах проведення в нашій державі реформи місцевого самоврядування, основні положення якої ґрунтуються на європейському досвіді, надзвичайно важливим є всебічне вивчення та впровадження кращих практик місцевої демократії.
Саме тому в межах співпраці між Рівненською обласною радою та Сеймиком Вармінсько-Мазурського воєводства Республіки Польща у вересні минулого року, під час прийому делегації із партнерського воєводства, було підписано План співпраці між Рівненською обласною радою та Сеймиком Вармінсько-Мазурського воєводства на 2019-2020 роки. В рамках підписаного Плану співпраці заплановано продовжити обмін досвідом між комунальними медичними закладами регіонів - адже на даний час чи не найактивніша співпраця між налагоджена між Рівненською обласною дитячою лікарнею та Воєводською спеціалізованою дитячою лікарнею з м.Ольштин. В межах такої співпраці, зокрема, проводився цикл навчать та стажувань наших лікарів та молодшого медичного персоналу щодо проведення лапароскопічних операцій. Крім того, у Плані співпраці до пріоритетних напрямків співробітництва включено підтримку екологічного туризму, реформу децентралізації, медичну реформу, обмін студентами, дитячий відпочинок з освітнім компонентом.
26-27 квітня 2018 року делегація обласної ради взяла участь у IV Європейському конгресі місцевого самоврядування, що проходив у місті Краків (Польща). Конгрес – це місце для обміну досвідом науковців, представників урядів, громадських організацій та лідерів місцевого самоврядування з усієї Європи. Гаслом минулорічного Конгресу було «Самоврядування – стратегія для майбутнього».
Також 24-25 вересня 2018 року делегація Рівненської обласної ради брала участь у VII Конгресі ініціатив Східної Європи у м. Люблін, завдяки чому члени делегації мали можливість обговорити теми, які стосуються регіонального партнерства, інновацій та бізнесу, науки та освіти, культури та туризму.
Окрім того, в результаті виграного конкурсу упродовж червня 2018 року двоє молодих працівників апарату обласної ради у рамках програми «Study Tours to Poland» пройшли місячне стажування у Вармінсько-Мазурському воєводстві (Республіка Польща).
Доступ до публічної інформації
За звітний період до обласної ради відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» надійшло 88 запитів на інформацію.
Більшість запитів за минулий рік до обласної ради надійшло від громадян. Зокрема, на розгляді в обласній раді перебувало 65 запитів від громадян і 23 запити від юридичних осіб. Колективних запитів за даний період не надходило.
У переважній більшості запити надсилаються до обласної ради електронною поштою. В окремих випадках передаються особисто та, на вимогу респондентів, текст запитів записується по телефону зі слів громадян.
Найбільшу зацікавленість упродовж року виявили дописувачі до інформації про діяльність комунальних закладів Рівненської обласної ради.
Також на адресу обласної ради надходили запити, що стосувались діяльності обласної ради, депутатського корпусу та прийнятих обласною радою рішень. Подібних запитів було 8, у них, зокрема, запитувалося:
- про рішення обласної ради стосовно видобутку бурштину;
- про поіменне голосування депутатів обласної ради з окремих питань;
- про присутність депутатів обласної ради на пленарних засіданнях сесії обласної ради та на засіданнях постійних комісій обласної ради;
- про помічників депутатів обласної ради;
- про виконання окремих програм обласної ради.
За звітний період на переважну більшість запитів було надано відповіді щодо запитуваної інформації, лише 15 запитів було скеровано за належністю – у зв’язку з тим, що обласна рада не була розпорядником запитуваної інформації.
Документообіг
Упродовж звітного періоду виконавчим апаратом та керівництвом обласної ради опрацьовано 2836 вхідних документів та 575 вихідних документів.
Вчасно і системно формується електронна база рішень обласної ради. Впроваджується єдина вдосконалена система діловодства, редагування, друкування, тиражування та доведення до виконавців рішень ради, розпоряджень голови ради та інших документів, згідно з встановленими термінами та відповідно до інструкції про ведення діловодства.
За підсумками сесій обласної ради оформлено 8 протоколів засідань президії, 10 протоколів сесій обласної ради та 10 стенографічних звітів сесії обласної ради. Упорядковано матеріали сесійних засідань, засідань президії обласної ради, розпоряджень голови для зберігання у відомчому архіві обласної ради.
Зареєстровано (а також проведено тиражування, завірення, конвертування) та внесено в електронну базу даних 433 рішення обласної ради. Зареєстровано 504 розпорядження голови обласної ради.
Інша діяльність
У звітному періоді відповідно до поданих у раду документів нагороджено відзнаками обласної ради - Почесною грамотою та пам’ятним знаком, Подякою, цінним подарунком та Почесною відзнакою обласної ради 824 жителі Рівненської області, інших регіонів України та громадян інших країн, а також трудових колективів, ОТГ:
Почесною грамотою та пам’ятним знаком – 635;
Подякою – 74;
цінним подарунком –110;
Почесною відзнакою обласної ради – 5.
У 2018 році з ініціативи голови обласної ради запроваджено практику нагородження трудових колективів Рівненщини Почесною відзнакою обласної ради. Було вручено 5 нагород:
- колективу обласного центру ортопедії, травматології та вертебрології комунального закладу «Рівненська обласна клінічна лікарня» Рівненської обласної ради;
- колективу комунального закладу «Рівненський обласний академічний український музично-драматичний театр» Рівненської обласної ради;
- колективу Обласного опікового центру комунального закладу «Рівненська обласна клінічна лікарня» Рівненської обласної ради;
- колективу Рівненського апеляційного суду;
- колективу ТОВ Виробничо-торговельне підприємство «Агропереробка».
За минулий рік було здійснено 55 робочих поїздок.
Значна частина цих поїздок стосувалася:
- інспекції ремонту дорожніх шляхів Рівненщини;
- вивчення потреб шкіл області та будівництва окремих навчальних закладів на території області;
- відкриття інклюзивно-ресурсних центрів;
- інспекції будівництв об’єктів спортивної інфраструктури у Рівненській області.
Крім того, у рамках процесу реформи місцевого самоврядування впродовж року взяв участь у різних заходах, які стосуються децентралізації, а саме:
- XVII Всеукраїнська нарада-семінар для представників органів місцевого самоврядування, яка була організована Українською асоціацією районних та обласних рад;
- розширена Урядова нарада у м. Вінниці під головуванням Прем’єр-міністра України;
- третій форум місцевого самоврядування, форум об’єднаних громад за участі Президента України та Прем’єр-міністра України.