Рішення обласної ради 7 скликання
Оприлюднено 20-03-2019У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Сьоме скликання
(Двадцять п’ята сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 15 березня 2019 року № 1285
Про Програму розвитку дорожнього господарства Рівненської області на 2019-2022 роки |
|
Враховуючи подання Рівненської облдержадміністрації, Бюджетний кодекс України, Закони України «Про автомобільні дороги», «Про джерела фінансування дорожнього господарства України», враховуючи завдання і пріоритети Стратегії розвитку Рівненської області на період до 2020 року, затвердженої рішенням обласної ради від 18 грудня 2014 року № 1374, та з метою покращення стану доріг в області, забезпечення ефективного функціонування та розвитку дорожньої мережі, покращення транспортної доступності віддалених населених пунктів до районного та обласного центрів, в тому числі в контексті створення опорних шкіл в регіоні, керуючись статтею 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з президією обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Затвердити схвалену розпорядженням голови облдержадміністрації від 13 березня 2019 року № 207 Програму розвитку дорожнього господарства Рівненської області на 2019-2022 роки (далі – Програма), що додається.
2. Рекомендувати районним державним адміністраціям, виконавчим комітетам рад міст обласного значення, сільським, селищним, міським радам об’єднаних територіальних громад розробити відповідні програми та передбачити кошти на їх реалізацію.
3. Облдержадміністрації узагальнену інформацію про хід виконання Програми подавати обласній раді щокварталу до 15 числа місяця, що настає за звітним періодом.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію обласної ради з питань будівництва та розвитку інфраструктури.
Голова ради
О.Ю. Данильчук
Додаток 3 до програми
Додаток 4 до програми
Програма розвитку дорожнього господарства Рівненської області на 2019 – 2022 роки
Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямовано Програму
Мережа автомобільних доріг є невід’ємною частиною єдиної транспортної системи, що забезпечує роботу всіх галузей промисловості, економіки і сільського господарства, соціальний розвиток суспільства. Крім того, забезпечується рівномірний наземний доступ у різні місця області, країни, а також безпечне та надійне переміщення людей і транспортування товарів із належною ефективністю. Автомобільні дороги є однією з підсистем економічної системи країни, вони є суспільним продуктом та мають важливе значення.
Від стану автомобільних доріг залежать витрати на перевезення вантажів та пасажирів, рівень цін, певною мірою зайнятість населення та темпи розвитку економіки держави загалом. У свою чергу стан автомобільних доріг і темпи розвитку дорожньої галузі визначаються економічними можливостями та рівнем фінансування галузі дорожнього господарства.
У зв’язку з недофінансуванням дорожнього господарства впродовж десятків років, експлуатаційний стан доріг в області є незадовільним. Найбільш проблемними, що потребують ремонту, є дороги загального користування місцевого значення та вулиці і дороги комунальної форми власності. Такий стан автомобільних доріг гальмує соціально-економічний розвиток області, негативно впливає на розвиток галузей народного господарства, створює соціальну напругу.
Програму розвитку дорожнього господарства Рівненської області на 2019 – 2022 роки (далі – Програма) розроблено на підставі Бюджетного кодексу України, Законів України «Про місцеві державні адміністрації», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», «Про автомобільні дороги», «Про джерела фінансування дорожнього господарства України», зі змінами, відповідно до Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення на 2019 – 2022 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 21 березня 2018 року № 382, враховуючи завдання і пріоритети Стратегії розвитку Рівненської області на період до 2020 року, схваленої розпорядженням голови облдержадміністрації від 28 листопада 2014 року № 612, затвердженої рішенням обласної ради від 18 грудня 2014 року № 1374.
Мета Програми
Метою Програми є:
поліпшення транспортно-експлуатаційного стану мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення та споруд на них, вулиць і доріг комунальної власності, а також інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах);
забезпечення безперервного розвитку мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності, а також інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах);
відновлення і розвиток автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності, інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах), підвищення на них рівня безпеки руху, швидкості, комфортності та економічності перевезень;
покращення транспортної доступності віддалених населених пунктів до районного та обласного центрів, в тому числі в контексті створення опорних шкіл в області, та для своєчасного надання першої медичної допомоги;
покращення якості будівництва автомобільних доріг та проведення щорічного контролю.
Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми,
обсягів і джерел фінансування
У зв’язку із запровадженням з 01 січня 2018 року державного дорожнього фонду у складі спеціального фонду державного бюджету, надходження до якого передбачається збільшити, планується виконати основну частину робіт з відновлення і розвитку мережі доріг саме за кошти державного бюджету. Так, виникла нагальна необхідність у формуванні чітких стратегічних напрямів відновлення і розвитку автомобільних доріг загального користування місцевого значення з урахуванням маршрутного принципу та соціально-економічних пріоритетів розвитку районів та області.
Досягнення мети Програми є фінансування робіт з відновлення і розвитку мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення, доріг комунальної власності, а також інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах), за рахунок коштів державного, обласного, місцевих бюджетів, коштів міжнародних фінансових організацій та інших джерел фінансування, не заборонених законодавством. Такий підхід дасть змогу поліпшити транспортно-експлуатаційний стан автомобільних доріг, оскільки через недофінансування у попередні роки не забезпечувалися обсяги дорожніх робіт, необхідні для розвитку дорожнього господарства.
Програму розраховано на чотири роки: початок – 2019 рік; завершення – 2022 рік.
Джерелами фінансування Програми є фінансові ресурси, передбачені Бюджетним кодексом України, Законами України «Про автомобільні дороги», «Про джерела фінансування дорожнього господарства України» та інші джерела фінансування, не заборонені чинним законодавством.
Одним із головних чинників її реалізації є стабільне фінансування дорожнього господарства згідно із законодавством.
Фінансування Програми здійснюється за рахунок надходжень до обласного територіального дорожнього фонду (додаток 2 до Програми), а саме коштів:
субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах;
обласного бюджету;
залишку 50 відсотків суми перевиконання загального обсягу щомісячних показників надходжень митних платежів у 2018 році, що утворився станом на 01 січня 2019 року;
місцевих бюджетів на утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури;
інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством.
Переліки об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного ремонтів автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах за рахунок субвенції державного бюджету місцевим бюджетам затверджуються відповідно до пункту 3 статті 103¹ Бюджетного кодексу України та Порядку спрямування коштів державного дорожнього фонду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2017 року № 1085.
Реалізація цієї Програми передбачає довгострокове планування та фінансування чітко визначених завдань і заходів щодо відновлення та розвитку мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення, мостів та доріг комунальної власності, а також інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах). В ході реалізації Програми планується виконувати роботи за маршрутним принципом з відповідною дорожньою інфраструктурою із застосуванням сучасних будівельних норм та стандартів.
Реалізація Програми дасть змогу забезпечити:
завершення об’єктів незавершеного будівництва з високими показниками ступеня готовності та соціально-економічної ефективності;
впровадження незалежної системи контролю якості через забезпечення контролю прозорості та підзвітності будівництва згідно із стандартами шляхом розкриття інформації та публікації даних відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» (зі змінами), та поетапного переходу до організації виконання дорожньо-будівельних робіт із залученням інженера-консультанта на основі міжнародно визнаних типових форм контрактів, зокрема контрактів «FIDIC», відповідно до статті 6 Закону України «Про автомобільні дороги» та постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 року № 1065 «Про затвердження вимог щодо проведення контролю якості робіт з нового будівництва, реконструкції та капітального ремонту автомобільних доріг загального користування»;
активізацію інноваційної та науково-технічної діяльності в дорожньому господарстві, впровадження сучасних ефективних, енерго- та ресурсозберігаючих матеріалів і технологій, що забезпечують високу якість та довговічність дорожніх та мостових конструкцій;
запровадження геоінформаційної системи управління автомобільними дорогами загального користування місцевого значення та розвитку існуючих базових інформаційно-аналітичних комплексів (система управління стану покриття, аналітично-експертна система управління мостами, база даних дорожньо-транспортних пригод).
Перелік завдань і заходів Програми та результативні показники
Поліпшення транспортної доступності в межах регіону та розвиток автомобільних доріг загального користування місцевого значення, об’їзних доріг у населених пунктах, покращення транспортної доступності сільських населених пунктів передбачено ціллю 1 Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року.
Виходячи з цього, основними завданнями Програми є:
експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення (поточний дрібний ремонт та утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, у тому числі штучних споруд (мостових переходів, автопавільйонів тощо);
капітальний ремонт штучних споруд (мостових переходів);
будівництво, реконструкція, капітальний та поточний середній ремонт автомобільних доріг загального користування місцевого значення;
будівництво, реконструкція, капітальний та поточний середній ремонт автомобільних вулиць і доріг комунальної власності;
капітальний та поточний ремонт вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах);
паспортизація автомобільних доріг загального користування місцевого значення та штучних споруд (мостових переходів), а також оформлення прав власності на існуючі та нові землі дорожніх господарств;
виготовлення проектно-кошторисної документації та проведення державної експертизи.
Виконання Програми дасть змогу забезпечити:
проведення робіт з будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонтів, автомобільних доріг загального користування місцевого значення, згідно із сучасними європейськими стандартами з відповідною дорожньою інфраструктурою;
поліпшення транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності, а також інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах);
реконструкцію і розбудову мережі автомобільних доріг з урахуванням соціально-економічного і адміністративно-територіального розвитку області;
зниження собівартості перевезення вантажів і пасажирів та збільшення прибутку на автомобільному транспорті у зв'язку з поліпшенням умов експлуатації автомобільного транспорту;
економію капітальних вкладень в автомобільний транспорт у зв'язку з підвищенням продуктивності роботи автомобільного транспорту через збільшення середньої швидкості руху на відремонтованих ділянках дороги;
зниження втрат від дорожньо-транспортних пригод, що трапляються через незадовільний стан автомобільних доріг;
економічний ефект від зменшення негативного впливу на навколишнє середовище;
посилення контролю за якістю та фінансуванням доріг з боку користувачів;
гарантійний строк експлуатації об'єктів капітального та поточного середнього ремонтів автомобільних доріг загального користування місцевого значення згідно з державними будівельними нормами;
сприяння безперешкодному доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до об’єктів дорожньої інфраструктури.
Напрями діяльності та заходи Програми
Напрями діяльності та заходи Програми наведено у додатку 3 до Програми.
Поставлені завдання можна вирішити, забезпечивши виконання заходів Програми, а саме з організації будівництва, реконструкції, ремонту та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення та комунальної власності, відповідно до запропонованого переліку (додаток 4 до Програми).
Координація та контроль за ходом реалізації Програми
Координацію та контроль за ходом виконання Програми здійснює департамент з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації.
Державний контроль за якістю будівництва здійснюють органи державного архітектурно-будівельного контролю, а саме Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області.
Внутрішній контроль за якістю виконаних робіт здійснюється інженерно-технічними працівниками служби замовника, які, в ході своєї роботи, перевіряють:
якість матеріалів та сировини (асфальту, щебеню, бітуму тощо);
відповідність робіт, що виконуються, роботам, які зазначені у проектній документації;
дотримання підрядною організацією вимог Державних будівельних норм України при виконанні будівельно-ремонтних робіт.
Замовниками робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та експлуатаційного утримання доріг загального користування та доріг комунальної власності, а також інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах), забезпечується постійний контроль за якістю виконаних робіт від часу їх виконання до закінчення гарантійного терміну.
Додаток 1 до Програми
ПАСПОРТ
Програми розвитку дорожнього господарства
Рівненської області на 2019 – 2022 роки
Ініціатор розроблення Програми |
Рівненська обласна державна адміністрація |
Назва розпорядчого документа органу виконавчої влади, на підставі якого розроблено Програму |
Бюджетний кодекс України, Закони України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», «Про автомобільні дороги», «Про джерела фінансування дорожнього господарства України», постанова Кабінету Міністрів України від 21 березня 2018 року № 382 «Про затвердження Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення на 2018 – 2022 роки» |
Розробник Програми |
Департамент з питань будівництва та архітектури обласної державної адміністрації |
Відповідальний вико-навець Програми |
Департамент з питань будівництва та архітектури обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, виконавчі комітети рад міст обласного значення, об’єднані територіальні громади |
Терміни реалізації Програми |
2019 – 2022 роки |
Загальний обсяг фінан-сових ресурсів (надход-ження до обласного тери-торіального дорожнього фонду), в тому числі: |
2024652,7 тис. гривень |
субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах |
1794373,700 тис. гривень |
кошти обласного бюджету |
69079,000 тис. гривень |
залишок 50 відсотків суми перевиконання загального обсягу щомісячних показників надходжень митних платежів у 2018 році, що утворився станом на 01 січня 2019 року |
11200,000 тис.гривень |
кошти місцевих бюджетів |
150000,000 тис. гривень |
РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Програми розвитку дорожнього господарства Рівненської області на 2019 – 2022 роки
(тис. гривень)
Обсяг надходжень до обласного територіального дорожнього фонду, за рахунок яких планується здійснити фінансування Програми |
Етапи виконання Програми |
Усього витрат для виконання Програми |
|||
І |
ІІ |
ІІІ |
ІV |
||
2019 рік |
2020 рік |
2021 рік |
2022 рік |
||
Всього, в тому числі: |
422657,7 |
532000,0 |
534000,0 |
536000,0 |
2024652,7 |
субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах |
366373,7 |
476000,0 |
476000,0 |
476000,0 |
1794373,7 |
обласний бюджет |
15079,0 |
16000,0 |
18000,0 |
20000,0 |
69079,0 |
залишок 50 відсотків суми перевиконання загального обсягу щомісячних показників надходжень митних платежів у 2018 році, що утворився станом на 01 січня 2019 року |
11200,0 |
|
|
|
11200,0 |
місцеві бюджети |
30000,0 |
40000,0 |
40000,0 |
40000,0 |
150000,0 |