Рішення обласної ради 7 скликання
Оприлюднено 12-12-2018У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Сьоме скликання
(Двадцять третя сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 07 грудня 2018 року № 1245
Про звернення Рівненської обласної ради до Кабінету Міністрів України щодо збереження функціонування залізничних станцій Малинськ, Остки, Дубровиця, Удрицьк, Антонівка, Смига, Рудня-Почаївська, Озеряни, Острог для виконання вантажних операцій та забезпечення підприємств області рухомим складом (напіввагонами)
Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з постійними комісіями та президією обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Підтримати позицію Рівненської обласної державної адміністрації стосовно непогодження закриття залізничних станцій Малинськ, Остки, Дубровиця, Удрицьк, Антонівка, Смига, Рудня-Почаївська, Озеряни, Острог для виконання вантажних операцій.
2. Звернутися до Кабінету Міністрів України щодо збереження функціонування залізничних станцій Малинськ, Остки, Дубровиця, Удрицьк, Антонівка, Смига, Рудня-Почаївська, Озеряни, Острог для виконання вантажних операцій та забезпечення підприємств області рухомим складом (напіввагонами) (текст звернення додається).
3. Голові Рівненської обласної ради забезпечити направлення цього рішення Кабінету Міністрів України.
Голова ради О.Ю. Данильчук
Звернення Рівненської обласної ради
до Кабінету Міністрів України щодо збереження функціонування залізничних станцій Малинськ, Остки, Дубровиця, Удрицьк, Антонівка, Смига, Рудня-Почаївська, Озеряни, Острог для виконання вантажних операцій та забезпечення підприємств області рухомим складом (напіввагонами)
Відповідно до пункту 1 Закону України «Про залізничний транспорт», залізничний транспорт призначений для забезпечення потреб суспільного виробництва і населення країни в перевезеннях у внутрішньому і міжнародному сполученнях та надання інших транспортних послуг усім споживачам без обмежень за ознаками форми власності та видів діяльності.
Згідно з підпунктом 1 пункту 6 Статуту публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» предметом діяльності товариства є надання послуг із перевезення пасажирів, вантажів, зокрема небезпечних вантажів, багажу, вантажобагажу і пошти залізничним транспортом у внутрішньому та міжнародному сполученні.
Водночас на сьогодні ПАТ «Укрзалізниця» ініціює питання закриття залізничних станцій для вантажних операцій Малинськ, Остки, Дубровиця, Удрицьк, Антонівка, Смига, Рудня-Почаївська, Озеряни, Острог, у зв’язку із їх збитковістю.
Ми, депутати Рівненської обласної ради, не погоджуємось з даним рішенням ПАТ «Укрзалізниця» з огляду на наступне.
Послугами залізничної станції Малинськ регулярно користуються державне підприємство «Березнівське лісове господарство» Державного агентства лісових ресурсів України, ТОВ «Транс-Груп», ТОВ «Транс-Грейн», ТОВ «ТК Лібрейл». За останній рік залізниця значно зменшила подачу вагонів для вказаних підприємств. Протягом січня – жовтня 2018 року замовлено під завантаження 983 вагони, проте залізницею надано лише 460 вагонів, що становить 47 відс. від потреби. Така ситуація призвела до невиконання вказаними підприємствами умов укладених договорів та значних збитків, незважаючи на наявний договір з ПАТ "Укрзалізниця" про надання послуг.
Одним з найбільших вантажовідправників по залізничній станції Остки є ДП «Остківське лісове господарство» Державного агентства лісових ресурсів України. За останній рік залізниця також значно зменшила подачу вагонів для вказаного підприємства. Станом на 01.11.2018 замовлено під завантаження 1011 вагонів, проте залізницею надано лише 384 вагони, що становить 38 відс. від потреби.
Послугами залізничних станцій Дубровиця та Удрицьк регулярно користуються державні підприємства «Дубровицьке лісове господарство», «Висоцьке лісове господарство» Державного агентства лісових ресурсів України, ТОВ «Блок Трейд», ТОВ «Торф Ленд Україна», ТОВ «СТМ груп», ТОВ «Сарницембуд» та планує розпочати роботи ТзОВ «Захід – Кварц» з видобутку кварцового піску на території Велюнської сільської ради. Найбільшими вантажовідправниками по станціях Дубровиця та Удрицьк є ДП «Дубровицьке лісове господарство» та ДП «Висоцьке лісове господарство». Підприємства здійснюють свою фінансово-господарську діяльність у відповідності до вимог чинного законодавства та є сумлінними платниками податків, що підтверджується відсутністю заборгованості зі сплати податків перед бюджетами усіх рівнів. Лісгоспи є основними платниками ПДФО в районі, а це одне з основних джерел наповнення районного бюджету. Так, за 2017 рік до зведеного бюджету було перераховано 31166,0 тис.грн., та Єдиного соціального внеску 8141,5 тис.грн., за перше півріччя 2018 року до зведеного бюджету було перераховано 29355,3 тис.грн. та Єдиного соціального внеску 5478,0 тис.гривень. Водночас, за останній рік залізниця також значно зменшила подачу вагонів для вказаних підприємств. З початку 2018 року згідно програми АС "Месплан" підприємства замовили під завантаження 854 вагони, проте залізницею надано лише 310 вагонів, що становить 36 відс. від потреби. Також слід зазначити, що вагони подаються залізницею неритмічно. При середньодобовій потребі 3 - 4 вагони в один прийом, залізницею подається 2-5 вагонів у тиждень. Мали місце випадки разової поставки 17 напіввагонів, проте, під'їзна колія вміщує лише 7 вагонів, що призводить до неефективного використання рухомого складу.
Одним з найбільших вантажовідправників по залізничній станції Антонівка є ДП "Володимирецьке лісове господарство" Державного агентства лісових ресурсів України. Протягом 2017 року зі станції Антонівка підприємством замовлено під завантаження 663 вагони, проте залізницею надано лише 176 вагонів, що становить 26,5 відс. від потреби. За 10 місяців ц.р. при запланованих і підтверджених під завантаження 390 вагонів, на станцію Антонівка було подано лише 74 вагони, що становить 19 відс. від потреби.
Користувачами залізничної станції Озеряни є товариство з обмеженою відповідальністю ТОВ «ВОЛИНЬ КРАЙ» та ТОВ «Агрон». Підприємство ТОВ «ВОЛИНЬ КРАЙ» є одним з найбільших сільськогосподарських виробників Дубенського району. Товариство протягом року отримує через станцію Озеряни більше 2000 тонн мінеральних добрив. Також, у ц.р. виготовлено технічну документацію на користування під'їзною колією № 12, на якій будуть проводитися розвантажувальні операції. Крім того, ТОВ "Агрон" у 2018 році заплановано отримання близько 8100 тонн мінеральних добрив (120 залізничних вагонів). У подальшому товариство планує збільшувати обсяги залізничних перевезень по станції Озеряни.
Послугами залізничної станції Острог регулярно користуються ТзОВ ВКФ "Несподіваний шанс", ТОВ "ЮТ-Агро", ТОВ "ІДЕК -2006", ДП "Острозьке лісове господарство" та ряд інших підприємств. Одним з найбільших вантажовідправників по станції Острог є ТзОВ ВКФ "Несподіваний шанс", яке спеціалізується на видобуванні та переробці торфу, виробництву продукції на його основі та щомісячно відправляє зі станції Острог близько 1000 тонн вантажів.
Основним вантажовідправником та вантажоодержувачем по станції Рудня – Почаївська є ТОВ "ФОМАЛЬГАУТ-ПОЛІМІН". Завод ТОВ "ФОМАЛЬГАУТ-ПОЛІМІН" в с.Пустоіванне, Радивилівського району був побудований через безпосередню близькість до залізничної колії, що забезпечує можливість подачі вагонів безпосередньо до заводу, оскільки як і сировина, так і готова продукція транспортується залізничним транспортом. Транспортування сировини та продукції через станцію Радивилів зробить функціонування заводу економічно не рентабельним, в результаті чого товариство буде змушене припинити свою діяльність. Крім того, товариством укладено договір з РФ «Львівська залізниця» про подачу та забирання вагонів по станції Рудня-Почаївська терміном на 5 років, де вказано, що одностороння відмова від виконання договору і одностороння зміна його умов не допускаються. Також послугами даної станції планують користуватися ТОВ "Стренс" та група компаній VITARGO. ТОВ "Стренс" та VITARGO, на даний час, виготовляють проектно – кошторисну документацію на будівництво елеваторів в с. Пустоіванне потужністю 30000 тонн та 50000 тонн відповідно.
Основним вантажовідправником та вантажоодержувачем по станції Смига є ДП «Рівнеторф», ТОВ ВКП «ВСЛ», ТОВ «Укрексімтранс», ПрАТ «Єврошпон Смига».
У зв'язку з неритмічною подачею вагонів і не у повному обсязі, підприємства не мають змоги виконувати договірні зобов'язання належним чином, що негативно впливає на стабільність роботи підприємств та фінансовий їх стан, що в свою чергу, зменшує суму податкових платежів до бюджетів всіх рівнів. Також, підприємствам економічно недоцільно створювати додаткові площадки та склади на інших залізничних станціях, а також додатково вивозити продукцію на інші станції. При наданні залізницею вагонів згідно поданих заявок, вказані залізничні станції не будуть збитковими. Водночас, закриття вказаних станцій призведе до негативного впливу у господарській діяльності існуючих підприємств області та погіршення соціально-економічного розвитку регіону.
Крім того інформуємо, що у господарському комплексі Рівненської області виникла вкрай складна ситуація, внаслідок недостатнього забезпечення ПАТ «Українська залізниця» підприємств області рухомим складом (напіввагонами) для перевезення вантажів. Про це свідчать численні звернення до органів влади від суб’єктів господарювання регіону.
Слід зазначити, що протягом січня – жовтня ц.р. при середньодобовій потребі, згідно поданих в установленому порядку заявок підприємств області у 300-350 вагонів, підрозділами Укрзалізниці фактично забезпечено 100 одиниць зазначеного рухомого складу або близько 30 відс. від потреби.
Проблема із забезпечення напіввагонами стала однією з головних причин скорочення обсягів промислового виробництва у добувній промисловості і розробленні кар’єрів (щебеневої продукції), виробництві іншої неметалевої мінеральної продукції (цементу).
З огляду на викладене, ми, депутати Рівненської обласної ради, просимо вжити заходів із недопущення закриття залізничних станцій області для виконання вантажних операцій та вирішити питання забезпечення підприємств області рухомим складом (напіввагонами).
Схвалено
Рішення Рівненської обласної ради
від 07 грудня 2018 року
№ 1245