Рішення обласної ради 7 скликання
Оприлюднено 15-03-2016У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Сьоме скликання
(П'ята сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 11 березня 2016 року № 112
Про Регіональну програму розвитку земельних відносин у Рівненській області на 2016 – 2020 роки
Відповідно до Земельного кодексу України, Бюджетного кодексу України, законів України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», «Про землеустрій», «Про охорону земель», «Про оцінку земель», «Про Державний земельний кадастр», враховуючи Указ Президента України від 12.01.2015 № 5/2015 «Про Стратегію сталого розвитку «Україна — 2020», постанову Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 № 385 «Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року», з метою подальшого вдосконалення і розвитку державного управління земельними ресурсами та землекористуванням, планування сталого розвитку територій та проведення комплексного державного землеустрою, керуючись статтею 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з постійними комісіями та президією обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а:
1. Звіт про виконання Регіональної програми розвитку земельних відносин у Рівненській області на 2006 — 2015 роки у новій редакції, затвердженої рішенням обласної ради від 14.05.2010 №1612, зі змінами, що вносились, взяти до відома (додається).
3. Рекомендувати районним, міським, сільським, селищним радам розробити програми розвитку земельних відносин у відповідності до потреб регіонів та вимог діючого законодавства.
4. Рекомендувати обласній та районним державним адміністраціям, органам місцевого самоврядування:
4.1 Забезпечити організацію та виконання заходів вказаної Програми.
4.2 Передбачати видатки з місцевих бюджетів на реалізацію Програми в межах наявних фінансових ресурсів.
5. Головному управлінню Держгеокадастру у Рівненській області про хід виконання Програми інформувати обласну раду щороку до 1 лютого.
6. Рішення обласної ради від 14.05.2010 №1612 «Про нову редакцію регіональної програми розвитку земельних відносин у Рівненській області на 2006-2015 роки», від 22.04.2011 № 259 «Про внесення доповнень до Заходів щодо реалізації нової редакції регіональної програми розвитку земельних відносин у Рівненській області на 2006 — 2015 роки, затвердженої рішенням Рівненської обласної ради від 14.05.2010 №1612 зі змінами від 04.03.2011 №152» та від 25.10.2013 №1010 «Про внесення змін до регіональної програми розвитку земельних відносин у Рівненській області на 2006-2015 роки» зняти з контролю.
7. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з питань аграрної політики, земельних відносин та розвитку села (Богатирчук-Кривко С.К.), з питань бюджету, фінансів та податків (Благодир Ю.А.).
Голова ради О.В. Корнійчук
СХВАЛЕНО Розпорядження голови облдержадміністрації від 03.02.2016 №35
|
ЗАТВЕРДЖЕНО Рішення Рівненської обласної ради від 11.03.2016 № 112
|
Регіональна програма розвитку земельних відносин
у Рівненській області на 2016 – 2020 роки
Регіональна програма розвитку земельних відносин у Рівненській області на 2016 – 2020 роки (далі - Програма) розроблена на підставі Земельного кодексу України, Бюджетного кодексу України, Законів України “Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України”, “Про місцеві державні адміністрації”, “Про землеустрій”, “Про охорону земель”, “Про оцінку земель”, “Про Державний земельний кадастр”, відповідно до Указу Президента України від 12.01.2015 № 5/2015 “Про Стратегію сталого розвитку “Україна — 2020”, постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 № 385 “Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року” та з метою здійснення заходів зі створення ефективного механізму регулювання земельних відносин та державного управління земельними ресурсами, раціонального використання та охорони земель, розвитку ринку землі та ведення Державного земельного кадастру.
Результатом виконання Програми стане підвищення ефективності використання та охорони земель, створення сприятливих умов для ведення господарської діяльності.
1. Загальна частина
Площа земель Рівненщини становить 2005,1 тис. га, з них 926,9 тис. га або 46 відсотків – сільськогосподарські угіддя, 40 відсотків (805,9 тис. га) – лісові площі, 3 відсотки (59,2 тис. га) – забудовані землі, 2 відсотки (43,3 тис. га) – під водою та 5 відсотків (105,9 тис. га) – заболочені землі.
Із загальної площі області в державній власності знаходиться 1277,8 тис. га (64 відсотки) земель, у приватній – 726 тис. га (36 відсотків), з них: у фізичних осіб 724,5 тис. га (99,9 відсотка), у юридичних 1,5 тис. га (0,1 відсотка), у комунальній власності 1,3 тис.га (0,1 відсотка).
2. Мета Програми
Основною метою Програми є:
реалізація основних напрямів державної земельної політики, удосконалення земельних відносин та створення сприятливих умов для комплексно-ресурсного і еколого-ландшафтного розвитку землекористування сільських територій, розв’язання екологічних та соціальних проблем села, розвиток високоефективного конкурентоспроможного сільськогосподарського землекористування, збереження природних та культурних цінностей ландшафтів;здійснення заходів щодо створення ефективного державного управління земельними ресурсами, раціонального використання та охорони земель, розвитку ринку землі та ведення Державного земельного кадастру;
забезпечення ефективного використання земельних ресурсів, створення оптимальних умов для суттєвого збільшення соціального, інвестиційного і виробничого потенціалів землі, зростання її економічної цінності.
3. Завдання Програми
Основними завданнями Програми є:
проведення аналізу стану використання та охорони земель;
зупинення процесів деградації земель і зниження родючості ґрунтів;
розроблення проектів та проведення робіт із консервації малопродуктивних, деградованих і непридатних для сільськогосподарського використання земель з подальшим переведенням їх у природні угіддя або під заліснення;
проведення рекультивації порушених земель;
впровадження сучасного Державного земельного кадастру як базової основи для ведення реєстраційної системи європейського зразка, яка включатиме реєстрацію не лише земельних ділянок, а й нерухомого майна, що на них розміщене, у тому числі обмеження й обтяження щодо них;
оновлення планово-картографічних матеріалів;
згущення сітки геодезичних пунктів;
виготовлення топографо-геодезичних та картографічних матеріалів;
запровадження ефективних механізмів ринку землі, у тому числі проведення земельних торгів (аукціонів), іпотеки земельних ділянок тощо;
проведення інвентаризації земель усіх форм власності, забезпечення планово-картографічним матеріалом та індексними картами, введення інноваційного механізму управління землями державної та комунальної власності, посвідчення прав на землю державними та комунальними підприємствами, установами, організаціями;
здійснення територіальної організації агроландшафтів шляхом землевпорядкування територій нових агроформувань, забезпечення їх саморегуляції з мінімальними затратами енергоресурсів, підвищення захищеності від деструктивних процесів;
створення цифрових карт;
розроблення схем землеустрою і техніко-економічного обґрунтування використання та охорони земель.
Обсяги робіт і витрат на проведення заходів, передбачених Програмою, наведено в додатку до Програми.
4. Напрями діяльності та заходи Програми
В основу Програми покладено концептуальні принципи державної політики в сфері земельних відносин в Україні, а саме:
забезпечення сталого еколого-економічного використання земель;
завершення реформування земельних відносин в аграрному секторі;
удосконалення моніторингу земель і порядку ведення Державного земельного кадастру та кадастрової оцінки земель;
створення екологічно безпечної та економічно ефективної системи землекористування;
забезпечення подальшого розвитку ринку земель (в частині активізації проведення земельних торгів).
Реалізація в області протягом 2016 – 2020 років комплексу заходів у сфері розвитку земельних відносин дасть можливість створити ефективний механізм регулювання цих відносин та державного управління земельними ресурсами.
До комплексу заходів належать нормативно-правові, організаційні, економічні та землевпорядні, а також щодо запровадження механізмів і методів удосконалення земельних відносин, державної політики у цій сфері, розвитку сталого землекористування у міській та сільських місцевостях, проведення землеустрою, ведення Державного земельного кадастру, розвитку ринку землі та її охорони.
Заходи щодо реалізації Програми наведені в додатку до Програми:
проведення робіт з інвентаризації земель;
розроблення проектів землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних утворень;
розроблення проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів;
розроблення проектів землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;
коректування та оновлення матеріалів ґрунтових обстежень земель сільськогосподарського призначення;
здійснення заходів з охорони земель (поліпшення, консервація та рекультивація земель);
розроблення проектів землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон;
виготовлення схем землеустрою і техніко-економічного обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень;
формування бази даних Державного земельного кадастру;
проведення робіт з грошової оцінки та ринку земель.
5. Очікувані результати виконання Програми
Передбачені Програмою заходи планується здійснити протягом 2016 – 2020 років.
Реалізація Програми дозволить:
підвищити ефективність та екологічну безпеку використання суспільством земельних ресурсів;
здійснити раціоналізацію (оптимізацію) землекористування та створити інвестиційно привабливе і стале землекористування;
збільшити надходження від платежів за землю до бюджетів усіх рівнів;
забезпечити сприятливі умови для планового і сталого розвитку всіх територій області та ефективного господарювання на землі;
створити дієву систему захисту прав власності на землю;
підвищити ефективність використання та охорони земельних ресурсів;
запровадити дієву систему інформування населення та підвищити рівень суспільної свідомості з питань використання й охорони земель, функціонування ринку земель;
поліпшити екологічну ситуацію в області;
оптимізувати структуру земельних угідь;
здійснити консервацію деградованих та малопродуктивних земель;
провести рекультивацію порушених земель із залученням їх до господарського обігу тощо;
забезпечити розроблення схем землеустрою та техніко-економічних обґрунтувань щодо використання та охорони земель для забезпечення організації раціонального використання й охорони земель;
здійснити інвентаризацію земель, формування об’єктів і встановлення меж водного, природно-заповідного, рекреаційного та історико-культурного фондів земель, прибудинкових територій, земель у межах охоронних, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму землекористування;
здійснити згущення сітки геодезичних пунктів;
виготовити схеми планування території районів та топографічні плани;
оновити межі населених пунктів відповідно до містобудівної документації, встановити прибережні захисні смуги, що дасть можливість остаточно визначити компетенцію місцевих рад та органів виконавчої влади в частині розпорядження землями, сприятиме належному оподаткуванню територій та додатковим бюджетним надходженням, а також забезпечить подальше впорядкування територій із визначенням перспектив розвитку територіальних громад;
здійснювати подальший розвиток інфраструктури ринку землі, удосконалити економічний механізм функціонування і регулювання ринку землі;
здійснити проведення та своєчасне оновлення грошової оцінки, що дозволить збільшити бюджетні надходження від плати за землю у 4 – 7 разів, а для місцевих рад це стане гарантією стабільного наповнення місцевих бюджетів від плати за землю на наступні сім років;
розробити цифрові картографічні дані та матеріали дистанційного зондування, що дозволяють підвищити якість візуального аналізу території і сприяють ухваленню зважених більш ефективних рішень;
завершити проведення робіт із встановлення меж прибережних захисних смуг водних об’єктів з метою поліпшення їх екологічного стану, умов використання земель водного фонду, створення сприятливого режиму для їх збереження.
Реалізація Програми шляхом здійснення комплексу організаційних, правових, еколого-економічних та інших заходів дозволить створити стійку систему нарощування біоресурсного потенціалу земель та підвищити економічну ефективність їх використання.
6. Система управління та контроль за ходом виконання Програми
Координація та контроль за виконанням заходів Програми покладається на Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області.
Контроль за реалізацією Програми передбачає забезпечення виконання заходів у встановлені строки, досягнення запланованих цільових показників, використання фінансових, матеріально-технічних та інших ресурсів за призначенням.
У процесі реалізації заходів, передбачених Програмою, проводиться їх моніторинг.
З урахуванням виділених на виконання Програми коштів щороку уточнюються цільові показники, обсяги робіт, організовується оформлення бюджетних заявок і відповідних контрактів на конкурсній основі з її виконавцями.
7. Фінансово-ресурсне забезпечення
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів, передбачених в обласному і місцевих бюджетах різних рівнів на відповідний рік в межах наявних фінансових ресурсів, а також за рахунок інших джерел, не заборонених чинним законодавством.
Виділення коштів з обласного бюджету на Програму здійснюватиметься на підставі розрахунків головного розпорядника коштів – департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації, які подаються щороку департаменту фінансів облдержадміністрації.
Загальні витрати на виконання Програми становлять 750,9 млн. гривень, в тому числі:
державний бюджет – 283,6 млн. гривень;
обласний бюджет – 13,2 млн. гривень;
місцеві бюджети – 108,8 млн. гривень;
інші кошти – 345,3 млн. гривень.