Рішення обласної ради 7 скликання
Оприлюднено 09-09-2018У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Сьоме скликання
(Двадцята сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 07 вересня 2018 року № 1092
Про Обласну соціальну програму забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2021 року
Враховуючи подання Рівненської облдержадміністрації, постанову Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2018 року № 273 «Про затвердження Державної соціальної програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2021 року», керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з постійними комісіями та президією обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Затвердити Обласну соціальну програму забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2021 року, схвалену розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 14 серпня 2018 року № 533 (далі – Програма), що додається.
2. Обласній державній адміністрації:
- спільно з місцевими органами виконавчої влади, територіальними органами міністерств та відомств, причетними установами та організаціями забезпечити виконання заходів Програми;
- у разі необхідності, вносити пропозиції щодо коригування заходів Програми;
- про хід виконання Програми інформувати обласну раду за підсумками року щорічно до 1 лютого.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію обласної ради з питань соціальної політики і захисту учасників АТО та членів їх сімей.
Голова ради О.Ю. Данильчук
СХВАЛЕНО Розпорядження голови Рівненської облдержадміністрації від 14 серпня 2018 року № 533 |
ЗАТВЕРДЖЕНО Рішення Рівненської обласної ради від 07 вересня 2018 року № 1092 |
Обласна соціальна програма
забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків
на період до 2021 року
Мета Програми
Метою Обласної соціальної програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2021 року (далі – Програма) є удосконалення механізму забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у всіх сферах життя суспільства та впровадження європейських стандартів рівності.
Шляхи і способи розв'язання проблеми
Найоптимальнішим варіантом розв'язання проблеми забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків є комплексний підхід, який передбачає:
урахування гендерного компонента в програмах економічного та соціального розвитку з урахуванням актуальних потреб галузей і регіонів;
проведення досліджень з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
розширення переліку статистичних показників за ознакою статі з розбивкою за іншими основними ознаками (вік, місце проживання, інвалідність, соціально-економічний статус тощо);
внесення до програм курсів підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
подолання гендерних стереотипів;
протидію дискримінації за ознакою статі та дискримінації більше ніж за однією ознакою, зокрема удосконалення механізму реалізації права на захист від дискримінації за ознакою статі та дискримінації за кількома ознаками, однією з яких є ознака статі, розгляду випадків такої дискримінації та вжиття відповідних заходів за його результатами;
залучення до виконання Програми громадських організацій та об’єднань, діяльність яких спрямовується на забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у суспільстві.
Поєднання політики гендерного інтегрування в усіх сферах життя і за всіма напрямами суспільного розвитку та поліпшення становища жінок у тих сферах, де існує нерівність (зокрема забезпечення рівних прав для жінок і чоловіків, наданих їм Конституцією України; розширення економічних можливостей для жінок у сферах зайнятості, розвитку підприємницького потенціалу; усунення негативних гендерних стереотипів; урахування особливих потреб усіх категорій жінок і чоловіків незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак), є основою забезпечення гендерної рівності та сталого розвитку суспільства.
Завдання і заходи, очікувані результати
та ефективність Програми
Завдання і заходи з виконання Програми наведені у додатку.
Виконання Програми дасть змогу:
співпрацювати з громадською організацією "Центр підтримки громадських ініціатив "Чайка", Рівненською обласною організацією Всеукраїнської громадської організації "Ліга жінок – виборців України "50/50";
розробити гендерний портрет Рівненської області;
розширити перелік статистичних показників за ознакою статі з розбивкою за іншими основними ознаками (вік, місце проживання, інвалідність, соціально-економічний статус тощо);
створити умови та можливості для паритетної участі жінок і чоловіків у прийнятті політичних, економічних та соціальних рішень;
підвищити рівень поінформованості роботодавців з питань запровадження міжнародних стандартів рівності співробітників у сфері праці;
створити належні умови для забезпечення жінкам і чоловікам можливості суміщати трудову діяльність із сімейними обов'язками;
підвищити рівень поінформованості населення з питань рівного розподілу сімейних обов'язків та відповідальності між жінками і чоловіками щодо виховання дитини;
підвищити рівень компетенції фахівців з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
забезпечити включення до навчальних програм стандартів гендерної освіти;
забезпечити проведення інформаційних кампаній за участю засобів масової інформації, закладів культури та навчальних закладів з метою подолання стереотипних уявлень про роль жінки і чоловіка;
удосконалити механізм реалізації права на захист від дискримінації за ознакою статі та дискримінації за кількома ознаками, однією з яких є ознака статі, розгляду випадків такої дискримінації та вжиття відповідних заходів за його результатами.
Обсяги та джерела фінансування
Фінансування Програми здійснюватиметься за рахунок коштів, передбачених в обласному бюджеті, а також з інших джерел відповідно до чинного законодавства.
Обсяг видатків на виконання Програми уточнюється щороку під час складання проекту обласного бюджету на відповідний рік з урахуванням реальних можливостей.