Рішення обласної ради 6 скликання
Оприлюднено 25-06-2013
У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Шосте скликання
(Сімнадцята сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 20 червня 2013 року № 956
Про комунальний заклад «Мирогощанський дитячий будинок-інтернат» Рівненської обласної ради
Враховуючи подання облдержадміністрації, керуючись статтями 43, 60, прикінцевими та перехідними положеннями Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Перейменувати Мирогощанський дитячий будинок-інтернат в комунальний заклад «Мирогощанський дитячий будинок-інтернат» Рівненської обласної ради.
2. Затвердити Положення про комунальний заклад «Мирогощанський дитячий будинок-інтернат» Рівненської обласної ради в новій редакції, що додається.
3. Директору будинку-інтернату подати Положення про комунальний заклад «Мирогощанський дитячий будинок-інтернат» Рівненської обласної ради на державну реєстрацію у порядку, встановленому чинним законодавством України, та проінформувати обласну раду.
Голова ради Ю.С.Кічатий
П О Л О Ж Е Н Н Я
КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «МИРОГОЩАНСЬКИЙ ДИТЯЧИЙ БУДИНОК-ІНТЕРНАТ» РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
(нова редакція)
с.Мирогоща - 2013
·
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1 Це Положення визначає правові та економічні основи організації та діяльності КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «МИРОГОЩАНСЬКИЙ ДИТЯЧИЙ БУДИНОК-ІНТЕРНАТ» РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі –Заклад).
Заклад є об’єктом права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області.
Заклад є правонаступником усіх прав та обов'язків Мирогощанського дитячого будинку-інтернату, який був утворений згідно наказу Рівненського обласного відділу соціального забезпечення за погодженням з Міністерством соціального захисту населення УРСР від 15 серпня 1952 року №191.
1.2. Власником Закладу є територіальні громади сіл, селищ, міст Рівненської області в особі Рівненської обласної ради (далі - Власник).
1.3. Заклад керується у своїй діяльності чинним законодавством України, актами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України, рішеннями Рівненської обласної ради, розпорядженнями уповноваженого Власником органу, цим Положенням і погодженими планами роботи.
1.4. Заклад є юридичною особою, має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в установах казначейства, печатку зі своєю назвою, а також бланки організаційно-розпорядної документації і штампи, необхідні для організації своєї роботи, кутовий штамп, інші необхідні реквізити. Заклад набуває права юридичної особи з моменту її державної реєстрації в установленому законом порядку.
1.5. Контроль за забезпеченням збереження та ефективністю використання майна Закладу здійснює уповноважений Власником орган управління.
1.6. За своїм правовим статусом Заклад є комунальним закладом та фінансується з обласного бюджету.
1.7. При виконанні покладених на нього завдань Заклад може використовувати власні надходження, отримані відповідно до чинного законодавства України.
1.8. Заклад самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями відповідно до чинного законодавства України.
1.9. Заклад не відповідає за зобов'язаннями Власника, а Власник не відповідає за зобов'язаннями Закладу.
1.10. Держава, її органи не несуть відповідальності за зобов'язаннями Закладу. Заклад не відповідає за зобов'язаннями держави, її органів, а також інших підприємств, установ, організацій.
1.11. У межах своїх повноважень та цього Положення Заклад має право укладати від свого імені угоди, виступати позивачем та відповідачем у судах, господарських, адміністративних та третейських судах.
1.12. Найменування Закладу:
- повне: КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «МИРОГОЩАНСЬКИЙ ДИТЯЧИЙ БУДИНОК-ІНТЕРНАТ» РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ;
- скорочене: «МИРОГОЩАНСЬКИЙ ДИТЯЧИЙ БУДИНОК-ІНТЕРНАТ».
1.13. Юридична адреса: 35623, с.Мирогоща, вулиця Патолічева, 11, Дубенського району, Рівненської області.
2. МЕТА СТВОРЕННЯ ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ
2.1. Заклад створений з метою здійснення заходів соціально-побутового характеру для вихованців з фізичними та/або розумовими вадами розвитку та психічними розладами.
2.2. Основним завданням Закладу є забезпечення вихованців відповідно до встановлених норм:
житлом з усіма комунально-побутовими зручностями, одягом, взуттям, постільною білизною, м'яким і твердим інвентарем та столовим посудом;
раціональним п'ятиразовим харчуванням, у тому числі і дієтичним, з урахуванням вікових груп і стану здоров'я вихованців, що проживають у будинку-інтернаті в межах натуральних норм харчування;
цілодобовим медичним обслуговуванням, включаючи надання невідкладної медичної допомоги до госпіталізації вихованця; проведення адаптаційно-підтримуючої терапії психотропними препаратами вихованців, які лікувалися в психоневрологічному стаціонарі і за висновком психіатрів стаціонару можуть перебувати в Закладі; консультативною допомогою, стаціонарним лікуванням на базі закріплених лікувально-профілактичних закладів охорони здоров'я; щорічним літнім оздоровленням тощо;
наданням комплексу реабілітаційних послуг відповідно до індивідуальної програми реабілітації дитини-інваліда;
засобами медичної корекції слуху та зору, зубопротезуванням, протезно-ортопедичними виробами, немоторизованими засобами пересування (інвалідними колясками), медикаментами та життєво необхідними ліками відповідно до медичного висновку, у т.ч. життєво необхідними наркотичними або психотропними препаратами;
засобами навчання, виховання та корекції у Закладі;
спортивним інвентарем для проведення оздоровчо-спортивної корекції фізичних вад вихованців;
реабілітаційною роботою, що сприяє адаптації вихованців у новому середовищі;
умовами для проведення заходів культурно-масової роботи.
2.3. Заклад може здійснювати за дорученням Власника або уповноваженого Власником органу управління інші функції для виконання його основної діяльності згідно Положення.
2.4. Заклад може надавати платні послуги в порядку і межах, встановлених чинним законодавством України.
2.5. Заклад формує свою господарську, фінансову та іншу діяльність з виконання планових завдань, узгоджених з уповноваженим Власником органом управління, виключно на підставі законодавства України, з дотриманням положень, встановлених цим Положенням.
2.6. Заклад має право в межах узгоджених планових завдань та кошторисів направляти спеціалістів за кордон та використовувати іноземних спеціалістів у своїй роботі згідно з чинним законодавством України.
2.7. Для забезпечення виконання покладених на Заклад завдань, зобов’язань Заклад має право звертатися до органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади області усіх рівнів за відповідною інформацією.
2.8. У Закладі можуть утворюватися підсобні господарства, різноманітні промислові і переробні міні-виробництва, багато профільні і лікувально-виробничі (трудові) майстерні, цехи, дільниці з необхідним інвентарем, устаткуванням і обладнанням, технікою, транспортом та знаряддями сільськогосподарського виробництва, що здійснюють свою діяльність відповідно до чинного законодавства.
2.9. Реалізація надлишкової продукції, що виробляється у структурних підрозділах Закладу здійснюється відповідно до чинного законодавства.
2.10. Для розвитку матеріально-технічної бази, благоустрою, культурно-виховної роботи Заклад може отримувати та використовувати гуманітарну та благодійну допомоги підприємств, організацій, релігійних конфесій, благодійних об’єднань та окремих осіб.
2.11. Заклад має право придбавати, використовувати та знищувати наркотичні та психотропні засоби відповідно до чинного законодавства.
3. Умови приймання, утримання і відрахування ІЗ ЗАКЛАДУ
3.1. До Закладу приймаються на державне утримання діти віком від 4 до 18 років з вадами фізичного або розумового розвитку та психічними розладами, які за станом здоров'я потребують стороннього догляду, побутового обслуговування, медичної допомоги і яким згідно з медичним висновком не протипоказано перебування в цій установі незалежно від наявності родичів, зобов'язаних за законом їх утримувати.
3.2. Профіль Закладу чи профіль відділення Закладу, до якого підлягає влаштуванню дитина з вадами фізичного або розумового розвитку та психічними розладами, визначається обласною психолого-медико-педагогічною комісією.
3.3. Документи для влаштування до Закладу (молодіжного відділення) оформлюються за місцем постійного проживання дитини (особи) батьками, опікунами (піклувальниками) чи установами, де діти (особи) перебувають на утриманні та лікуванні, і подаються департаменту соціального захисту населення обласної державної адміністрації.
Відповідальними за достовірність інформації, наданої у вищевказаних документах щодо майнових та інших інтересів дитини (особи), є батьки, опікуни (піклувальники) чи установи, де діти (особи) перебували на утриманні та лікуванні до зарахування до дитячого Закладу (молодіжного відділення).
3.4. Якщо над дітьми, які влаштовані до Закладу, до влаштування опікунство чи піклування не було встановлено, адміністрація Закладу виконує обов'язки опікуна (піклувальника) та одночасно вживає заходів щодо встановлення опіки (піклування) над вихованцем (особою) згідно з чинним законодавством.
3.5. Влаштування до Закладу або молодіжного відділення Закладу здійснюється згідно з путівкою, виданою департаментом соціального захисту населення обласної державної адміністрації, завіреною печаткою установи, що її видала.
Путівка видається на підставі:
заяви батьків (опікунів, піклувальників, керівника установи, де перебувала дитина, інших законних представників) про прийняття дитини до Закладу або особи до молодіжного відділення Закладу або особистої заяви при прийнятті або переведенні до молодіжного відділення Закладу;
рішення органу опіки та піклування про поселення до Закладу, прийнятого на підставі висновку лікарської комісії за участю лікаря-психіатра;
копій судових рішень щодо позбавлення батьківських прав, відібрання дитини без позбавлення батьківських прав, стягнення аліментів тощо;
копій рішень органів опіки та піклування про встановлення опіки (піклування) над вихованцями до 18 років, які цього потребують;
копій судових рішень про встановлення опіки над недієздатними особами;
документів, що підтверджують статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування;
опису належного рухомого та нерухомого майна (за наявності), документів про право вихованця на конкретну житлову площу, відомостей про осіб, які відповідають за його збереження;
довідки про склад сім'ї за встановленою формою;
акту обстеження матеріально-побутових умов проживання батьків (опікунів, піклувальників), з якими проживала дитина;
свідоцтва про народження для осіб, які не досягли 16-річного віку;
висновку психолого-медико-педагогічної комісії;
виписки з історії розвитку дитини;
медичної довідки про стан здоров'я;
індивідуальної програми реабілітації дитини-інваліда (інваліда) (за наявності);
довідки про розмір призначеної державної соціальної допомоги або пенсії (за умови призначення);
психолого-педагогічної характеристики (для вихованця, влаштованого з будинку-дитини, навчального закладу тощо);
довідки про освіту для вихованців, які навчалися в закладах освіти;
трьох фотокарток розміром 3 х 4 см;
копії паспорта для осіб, які старші 16 років;
довідки про відкриття батьками (опікунами, піклувальниками) рахунку в банку за місцем розташування Закладу для перерахування пенсії, державної соціальної допомоги та інших видів виплат на особистий рахунок вихованця відповідно до чинного законодавства.
У разі відсутності одного з вищезазначених документів допускається влаштування до Закладу за умови перебування дитини (особи) у складних життєвих обставинах. Адміністрація Закладу спільно з установою, з якої направляється на влаштування дитина (особа), сприяє якнайшвидшому оформленню відсутнього документа.
3.6. Дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, які досягли 16-річного віку, адміністрація Закладу оформляє паспорт, а після досягнення ними 18-річного віку забезпечує особистий огляд медико-соціальною експертною комісією для встановлення групи інвалідності та в разі її встановлення - отримання довідки встановленого зразка.
3.7. Дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, які не мають опікунів (піклувальників), адміністрація Закладу оформляє пенсійну справу або особову справу одержувача державної соціальної допомоги, сприяє присвоєнню ідентифікаційного номера фізичної особи - платника податків та інших обов'язкових платежів і відкриттю особистого рахунку на ім'я вихованця у відділеннях банку.
3.8. Пенсійна справа вихованцям (особам) оформляється за їх постійним місцем проживання (реєстрації).
3.9. Вихованцям, які проживають у Закладі, державна соціальна допомога і пенсія призначаються та виплачуються відповідно до Законів України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", "Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам" та "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам" .
3.10. При влаштуванні до Закладу вихованці (особи) проходять санітарно-гігієнічну обробку зі зміною одягу та взуття і розміщуються в приймально-карантинне відділення на 14 днів для подальшого спостереження, після чого переводяться на постійне місце проживання у відповідні кімнати.
3.11. Розміщення вихованців (осіб) по житлових кімнатах проводиться за рекомендацією лікаря або психолого-медико-педагогічної комісії Закладу з урахуванням індивідуальних особливостей, віку та діагнозу основного захворювання.
3.12. Власний одяг та інші речі вихованців (осіб), які влаштовуються до Закладу, на бажання батьків, опікунів (піклувальників) повертаються. Якщо батьки не забирають із собою особистих речей, вони здаються за списком, складеним у чотирьох примірниках черговою медсестрою і підписаним сестрою-господаркою, до комори Закладу, продезінфіковані, випрані і приведені в належний вигляд. Одна копія опису власних речей вихованців видається батькам, опікунам (піклувальникам), а інші - зберігаються з речами, у бухгалтерії та в особовій справі вихованця.
Вихованці (особи) мають право мати власні речі. Батьки, опікуни (піклувальники), благодійні організації або інші особи можуть забезпечувати дитину особистими речами, що складатимуть її власність. Речі повинні бути в належному стані, відповідати вимогам діючого санітарного законодавства та не заважати іншим вихованцям (особам).
Повернення речей з комори Закладу проводиться з дозволу адміністрації на вимогу батьків, опікунів (піклувальників) або при виписці (переведенні) вихованця (особи).
3.13. Для організації навчально-виховного та трудового процесів класи та навчально-виховні групи формуються з урахуванням потреб індивідуальних програм реабілітації, індивідуальних можливостей вихованців.
3.14. Навчально-виховний процес забезпечується і проводиться з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 05.07.2004 N 848 ( 848-2004-п ) "Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку".
3.15. Навчально-виховний процес будується за науково обґрунтованим змістом, методами та формами навчання, які забезпечують набуття вихованцями необхідних знань, умінь та навичок, корекції психічних та фізичних вад вихованців та є складовою медико-соціальної реабілітації.
3.16. Розпорядок дня інтернату складається на літній та осінньо-зимово-весняний періоди і затверджується керівником Закладу.
3.17. Тривалість нічного сну для вихованців установлюється керівником Закладу за рекомендацією лікаря (психолого-медико-педагогічної комісії Закладу) і становить 8-10 годин, а також 1,5-2 години післяобіднього сну в групах вихованців дошкільного віку.
3.18. Під час приймання їжі вихованцями, яке проводиться при обов'язковому нагляді вихователів, медичного персоналу та чергового по Закладу, персонал Закладу стежить за безпекою вихованців та надає необхідну допомогу тим з них, які її потребують, з метою повноцінного та правильного споживання їжі.
Проміжки часу між прийманням їжі не повинні бути більше ніж чотири години, останнє приймання їжі організовується за дві години до сну.
3.19. Переведення вихованців (осіб) до будинку-інтернату іншого профілю, який відповідає стану їхнього здоров'я, здійснюється за поданням адміністрації Закладу на підставі рішення психолого-медико-педагогічної комісії та відповідного наказу департаменту соціального захисту населення обласної державної адміністрації.
3.20. За заявою батьків, опікунів (піклувальників) та за наявності поважних причин вихованці (особи) можуть бути переведені до будинку-інтернату іншого регіону лише за узгодженням між структурними підрозділами з питань соціального захисту населення обласних державних адміністрацій (за місцем розташування установи, у якій перебуває вихованець та до якої переводиться).
3.21. Тимчасове вибуття вихованців (осіб) за особистими мотивами або на канікули здійснюється з дозволу адміністрації Закладу, який надається з урахуванням висновку лікаря про можливість виїзду, за наявності письмової заяви батьків, опікунів (піклувальників), які згодні прийняти вихованця і забезпечити належний догляд. З метою збереження родинних зв'язків та можливості повернення у сім'ю відповідно до звернення родичів вихованця (особи) та за його згодою, адміністрація Закладу в індивідуальному порядку може розглядати можливість тимчасового вибуття вихованця (особи) не більше ніж на два місяці підряд (на період літніх канікул - на термін до трьох місяців).
Вихованці з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які тимчасово вибувають із Закладу на лікування (без обмеженого терміну), наказом по Закладу знімаються з забезпечення харчуванням із дня вибуття, але залишаються у списках вихованців, пенсія або державна соціальна допомога за період відсутності виплачується відповідно до чинного законодавства.
Адміністрація Закладу в разі госпіталізації вихованця до закладу охорони здоров'я за направленням Закладу забезпечує на весь період лікування вихованця необхідними медикаментами, продуктами харчування, засобами медичного призначення тощо.
Вихованці (особи), які вибувають із Закладу на лікування до санаторно-курортних закладів, лікування, на канікули, або за особистою заявою батьків, опікунів (піклувальників) на термін понад 15 днів, наказом по Закладу знімаються з забезпечення харчуванням із дня вибуття, але залишаються у списках мешканців, пенсія або допомога за період відсутності виплачується їм у повному розмірі.
Витрати, пов'язані з тимчасовим вибуттям вихованців (осіб) до родичів або до інших осіб, Закладом не компенсуються.
3.22. Після досягнення 18-річного віку вихованці:
відраховуються з Закладу на утримання батьків, опікунів (піклувальників) за їх заявою;
за особистою заявою або заявою опікунів (піклувальників) та на підставі висновку лікарської комісії за участю лікаря-психіатра переводяться до молодіжного відділення дитячого Закладу, до психоневрологічного інтернату або будинку-інтернату для громадян похилого віку та інвалідів.
3.23. Вихованці, які не досягли 18 років, відраховуються із Закладу лише з дозволу департаменту соціального захисту населення обласної державної адміністрації за наявності однієї з підстав:
заяви батьків, опікунів (піклувальників), які мають змогу їх утримувати і забезпечувати необхідний догляд;
висновку відповідної психолого-медико-педагогічної комісії про необхідність зміни для вихованця профілю інтернатної установи;
рішення медико-соціальної експертної комісії про втрату статусу інваліда.
3.24. Під час відрахування із Закладу вихованцю видаються:
особисті документи (паспорт, ідентифікаційний код, документи про інвалідність);
закріплений за ним одяг, білизна і взуття за сезоном; власні речі і цінності (ощадна книжка, акції, цінні папери тощо), які зберігалися у Закладі;
довідка із зазначенням часу перебування в цій установі та медичні документи, які містять дані про перебіг захворювання;
психолого-педагогічна характеристика, де вказується обсяг знань, умінь та навичок, які опановано вихованцем під час перебування у Закладі.
4. Формування та ведення особових справ вихованців та підопічних молодіжних відділень
4.1. Формування та ведення особової справи розпочинається з дати влаштування вихованця на проживання до Закладу.
4.2. Особові справи вихованців (осіб) належать до переліку документів постійного зберігання.
4.3. В особовій справі повинні міститися такі документи:
путівка на влаштування до Закладу, яка видана департаментом соціального захисту населення обласної державної адміністрації;
копія наказу по Закладу про влаштування вихованця на державне утримання в дану установу (постійне, тимчасове проживання із зазначенням терміну);
заява батьків (опікунів, піклувальників) чи керівника установи, де раніше перебувала дитина, про влаштування дитини до Закладу;
копії судових рішень щодо позбавлення батьківських прав, відібрання дитини без позбавлення батьківських прав, стягнення аліментів тощо;
копії судових рішень або рішень органів опіки та піклування про встановлення опіки (піклування) над вихованцями (особами), які цього потребують;
документи, що підтверджують статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування;
опис належного рухомого та нерухомого майна (за умови наявності), документи про право вихованця на конкретну житлову площу, відомості про осіб, які відповідають за його збереження;
довідка про склад сім'ї за встановленою формою;
свідоцтво про народження для осіб, які не досягли 16-річного віку;
висновок психолого-медико-педагогічної комісії;
виписка з історії розвитку дитини;
психолого-педагогічна характеристика на вихованця із зазначенням обсягу знань, умінь і навичок;
медична довідка про стан здоров'я дитини;
довідка про освіту дитини, яка навчалася в закладах освіти;
копія паспорта (або іншого документа, що засвідчує особу) вихованця старше 16 років;
копія довідки медико-соціальної експертної комісії про наявність групи інвалідності (для вихованців, які досягли 18-річного віку);
копія пенсійного посвідчення та/або посвідчення про виплату державної соціальної допомоги;
довідка про розмір призначеної допомоги або пенсії (за умови призначення);
акт передачі особистих речей на зберігання у камеру схову (за потреби);
копія повідомлення структурному підрозділу з питань соціального захисту населення райдержадміністрацій, виконавчих комітетів рад міст обласного значення про влаштування дитини до Закладу;
стислі біографічні дані вихованця (особи), дані щодо батьків, родичів опікунів (піклувальників), надані ними;
заяви й інші письмові звернення вихованця (батьків, родичів, опікунів (піклувальників), з якими він звертається до адміністрації Закладу;
дві фотокартки розміром 3 х 4 см;
опис документів, що містяться в особовій справі.
4.4. Формування, ведення та зберігання особової справи здійснюються адміністрацією Закладу.
4.5. Про призначення відповідальної особи з числа адміністрації Закладу, яка формує, веде і зберігає особові справи, видається наказ Закладу.
4.6. Паспорт та/або інші особисті документи вихованців на їх бажання, на бажання батьків, опікунів (піклувальників) можуть зберігатися в особовій справі. У цьому випадку документи заносяться до опису та видаються під розпис на руки вихованцям, їх батькам, опікунам чи піклувальникам при відрахуванні вихованців із Закладу та/або на їх першу вимогу.
4.7. В особовій справі можуть накопичуватись дані про вихованця, які відображають його поведінку, листування адміністрації Закладу стосовно вихованця з іншими установами та закладами.
4.8. При переведенні вихованця до іншої інтернатної установи особова справа разом з витягом з історії хвороби пересилається поштою листом з повідомленням на нове місце проживання. Оригінал історії хвороби (медична справа) пересиланню не підлягає.
5. МАЙНО ЗАКЛАДУ
5.1. Майно Закладу становлять основні фонди та обігові кошти, а також інші матеріальні та фінансові ресурси, вартість яких відображається на самостійному балансі Закладу.
5.2. Майно Закладу є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області і закріплюється за Закладом на праві оперативного управління.
Відчуження, передача в оренду, заставу, позику, найм юридичним чи фізичним особам, а також списання основних засобів Заклад здійснює у межах чинного законодавства України та відповідно до цього Положення.
5.3. Джерелами формування майна Закладу є:
грошові та матеріальні внески Власника;
майно, передане Власником;
безоплатні або благодійні внески, пожертвування організацій, громадян;
капітальні вкладення і фінансування з бюджету;
майно, придбане в інших суб'єктів господарювання, організацій та громадян у встановленому законодавством порядку;
інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.
6. ОСОБЛИВОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ
6.1. Заклад зобов'язаний виконувати завдання Власника, а також враховувати їх при здійсненні своєї діяльності згідно Положення, визначенні перспектив свого економічного і соціального розвитку.
6.2. Заклад не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним чи фізичним особам. Відчужувати, віддавати в заставу, позику, найм майнові об'єкти, що належать до основних фондів, здавати в оренду цілісні майнові комплекси структурних одиниць та підрозділів Заклад має право лише за попередньою згодою Рівненської обласної ради.
6.3. Списання з балансу матеріальних цінностей проводиться у порядку, визначеному чинним законодавством України.
6.4. Заклад у своїй діяльності може співпрацювати з іншими закладами у спосіб та в межах визначеними чинним законодавством України.
6.5. Заклад не має в своєму складі інших юридичних осіб.
6.6. Відносини Закладу з іншими юридичними особами будуються на договірних засадах.
6.7. Заклад має право вступати до об’єднань закладів в Україні та за її кордонами, за погодженням з Власником або уповноваженим ним органом управління.
6.8. Заклад, відповідно до чинного законодавства України, може мати в Україні та за її кордонами філії, представництва та інші підрозділи з додержанням вимог, встановлених нормативно-правовими актами України та відповідних держав.
6.9. Заклад повинен заздалегідь узгоджувати з уповноваженим Власником органом управління щорічні та квартальні плани роботи у визначеному ним порядку.
6.10. Заклад щорічно надає уповноваженому Власником органу управління звіт про виконання узгоджених з уповноваженим Власником органом управління планових завдань, у визначеному ним порядку.
6.11. Заклад веде первинний бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складає статистичну інформацію, а також надає відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї діяльності, інші дані, визначені законом.
6.12. Заклад забезпечує своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з законодавством України.
6.13 Заклад провадить зовнішньоекономічну діяльність у відповідності до законодавства України.
6.14. Заклад є неприбутковою організацією.
6.15. Окремими видами діяльності, що підлягають ліцензуванню та акредитації, Заклад може займатися тільки на підставі спеціального дозволу (ліцензії), отриманого у встановленому законом порядку.
7. ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ТА ЇХ КОМПЕТЕНЦІЯ
7.1. Органом управління Закладом є Рівненська обласна рада та уповноважений нею орган.
7.2. До компетенції Рівненської обласної ради належить:
визначення основних напрямків діяльності Закладу;
затвердження та внесення змін до Положення Закладу;
розпорядження основними засобами Закладу;
прийняття рішення про відчуження майна, надання майна в позику, заставу, оренду;
прийняття рішення про припинення діяльності Закладу, його ліквідацію, затвердження ліквідаційного балансу.
7.3. До компетенції уповноваженого Власником органу належить:
визначення основних напрямів діяльності;
затвердження планів діяльності Закладу і звітів про їх виконання;
визначення форм контролю за діяльністю Закладу;
затвердження штатного розпису Закладу;
7.3.1. Заклад визначає порядок та напрямки використання власних надходжень за будь-який термін виключно за узгодженням з уповноваженим Власником органом управління.
7.3.2. Затвердження кошторису Закладу, контроль за ефективністю використання фінансових, матеріальних та трудових ресурсів, цільове та ефективне використання бюджетних коштів;
7.3.3. Контроль за організацією первинного обліку в Закладі, утримання в установленому порядку статистичної та бухгалтерської звітності;
7.3.4. Участь в установленому порядку в проведенні державної акредитації Закладу;
7.3.5. Сприяння розвитку міжнародного співробітництва Закладу та впровадження інвестиційних проектів;
7.3.6. Здійснення інших повноважень, передбачених чинним законодавством України щодо контролю за організацією роботи Закладу.
Керівник Закладу
7.4. Керівництво поточною діяльністю Закладом здійснює директор (далі – Керівник), який призначається Власником або уповноваженим ним органом.
У випадку передбаченому законом, Керівник призначається Власником або уповноваженим ним органом шляхом укладання контракту.
7.5. В Контракті визначається строк найму, права, обов'язки і відповідальність Керівника, умови його матеріального забезпечення, умови звільнення його з посади, інші умови за погодженням сторін.
7.6. Керівник може бути звільнений з посади раніше закінчення терміну дії Контракту з підстав та в порядку визначеному Контрактом, чинним законодавством України та Положенням про порядок управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області.
7.7. Керівник підзвітний Власнику та уповноваженому Власником органу з усіх питань згідно Положення, фінансової, соціально-побутової, організаційно-господарської діяльності Закладу, несе перед ними відповідальність за забезпечення діяльності Закладу відповідно до покладених на нього завдань і функцій згідно чинного законодавства України.
7.8. Керівник вирішує усі питання діяльності Закладу, з урахуванням обмежень, передбачених даним Положенням.
7.9. До компетенції Керівника відноситься:
забезпечення діяльності Закладу згідно цього Положення;
вирішення поточних питань роботи Закладу;
вирішення кадрових питань;
вирішення питань матеріально-технічного забезпечення;
організація ведення обліку, звітності, внутрішнього контролю;
визначення порядку оплати праці працівників Закладу;
укладає договори та угоди, які пов’язані з діяльністю Закладу;
видає довіреності на представництво та захист інтересів в суді та інші довіреності, які необхідні для забезпечення діяльності Закладу;
відкриває в органах державної казначейської служби рахунки, які необхідні для забезпечення діяльності Закладу;
має право першого підпису на фінансових документах;
розпорядження коштами та майном Закладу відповідно до чинного законодавства України та цього Положення;
приймає на роботу та звільняє з роботи працівників Закладу згідно з чинним законодавством України;
затверджує положення про структурні підрозділи Закладу, посадові інструкції працівників та інші необхідні документи;
веде переговори щодо укладення колективного договору, укладає колективний договір, звітує та несе відповідальність за його виконання;
накладає дисциплінарні стягнення на працівників Закладу;
зобов’язаний організувати проведення попередніх та періодичних медичних оглядів працівників Закладу згідно вимог Кодексу законів про працю України;
створює належні умови працівникам для високопродуктивної праці, забезпечує додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування;
несе персональну відповідальність за збереження, відчуження, списання майна та втрати у будь-якій формі, майна Закладу;
несе персональну відповідальність за будь-які порушення вчинені при зміні балансової вартості майна Закладу;
вчиняє інші дії в порядку та межах встановлених законодавством України.
7.10. При здійсненні діяльності Закладу Керівник забезпечує:
дотримання відповідних умов, передбачених чинним законодавством України щодо діяльності Закладу;
організацію бухгалтерського обліку та контроль за фінансовою звітністю Закладу;
розробку структури та штатного розпису Закладу та подає їх на затвердження до Рівненської обласної ради або уповноваженого нею органу;
належний рівень побутових умов для перебування в Закладі;
виконання Закладом у своїй діяльності норм та вимог щодо охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, а також забезпечення екологічної безпеки.
7.11. У межах своєї компетенції Керівник видає накази, розпорядження, обов’язкові для виконання усіма працівниками Закладу та здійснює контроль за їх виконанням.
7.12. Керівник має право без довіреності виконувати дії від імені Закладу в межах чинного законодавства України.
7.13. У разі відсутності Керівника його обов'язки виконує заступник згідно із розподілом функціональних обов'язків. А у разі відсутності особи, що може виконувати обов'язки Керівника, його обов'язки виконує посадова особа визначена уповноваженим Власником органом управління.
7.14. Керівник та головний бухгалтер Закладу несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірності обліку та звітності.
7.15. На вимогу Власника або уповноваженого Власником органу управління Заклад у встановлений ними термін надає інформацію стосовно будь-яких напрямків своєї діяльності.
8. ТРУДОВИЙ КОЛЕКТИВ
8.1. Трудовий колектив Закладу складають фізичні особи, які своєю працею приймають участь у його діяльності на підставі трудових договорів.
8.2. Трудовий колектив Закладу формується на загальних засадах відповідно до вимог чинного законодавства України.
8.3. Основною формою здійснення повноважень трудового колективу є загальні збори.
8.4. Умови організації та оплати праці трудового колективу Закладу, їх соціальний захист визначаються відповідно до вимог чинного законодавства України.
Відносини між адміністрацією Закладу та трудовим колективом регулюються колективним договором та правилами внутрішнього трудового розпорядку.
8.5. Загальні збори трудового колективу розглядають проект колективного договору та приймають рішення щодо схвалення або відхилення цього проекту.
8.6. Заклад в межах затверджених кошторисів може на договірних засадах залучати до своєї роботи спеціалістів (зокрема, іноземних) та формувати тимчасові трудові колективи.
9. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ
9.1. Контроль за діяльністю Закладу здійснює Рівненська обласна рада та уповноважений нею орган.
9.2. Відносини Закладу з органами державної влади і місцевого самоврядування регулюються відповідно до цього Положення, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про місцеві державні адміністрації», інших нормативно-правових актів України, які визначають компетенцію цих органів.
9.3. На вимогу Власника, Заклад зобов'язаний проводити незалежну аудиторську перевірку фінансової звітності та бухгалтерського обліку.
10. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ
10.1. Діяльність Закладу припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам-правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення, виділ) або ліквідації.
10.2. Злиття, приєднання, поділ, перетворення та виділ здійснюються за рішенням Рівненської обласної ради, або у випадках, передбачених законом, за рішенням суду або відповідних органів державної влади.
10.3. Рівненська обласна рада або суд призначають комісію з припинення діяльності Закладу (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення діяльності Закладу відповідно до чинного законодавства України.
10.4. Виконання функцій комісії з припинення діяльності Закладу може бути покладено на уповноважений орган управління Закладу.
10.5. У разі злиття Закладу з іншою юридичною особою усі майнові, права та обов'язки кожного з них переходять до юридичної особи, що утворена внаслідок злиття.
10.6. У разі приєднання Закладу до іншої юридичної особи, до останньої переходять усі її майнові права та обов'язки, а в разі приєднання одного або кількох юридичних осіб до Закладу - до нього переходять усі майнові права та обов'язки приєднаних юридичних осіб.
10.7. У разі поділу Закладу, усі його майнові права і обов'язки переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках до кожної з нових юридичних осіб.
10.8. У разі виділення однієї або кількох нових юридичних осіб, до кожної з них переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках майнові права та обов'язки Закладу.
10.9. У разі перетворення Закладу в іншу юридичну особу усі його майнові права і обов'язки переходять до новоутвореної юридичної особи.
10.10. Заклад може бути ліквідований:
за рішенням Рівненської обласної ради;
за рішенням суду про визнання недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, передбачених чинним законодавством України.
10.11. Заклад є таким, діяльність якого припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про припинення його діяльності.
11. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
11.1. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться на підставі рішення Рівненської обласної ради.
11.2. Зміни та доповнення до цього Положення підлягають державній реєстрації у порядку, встановленому чинним законодавством України.