Рішення обласної ради 6 скликання
Оприлюднено 25-12-2012У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Шосте скликання
(Чотирнадцята сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 21 грудня 2012 року № 827
Про комунальну установу «Централізована бухгалтерія №1 галузі освіта» Рівненської обласної ради
Керуючись частиною 3 статті 56 Бюджетного кодексу України, Типовим положенням про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.01.2011 №59, статтею 43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні“, за погодженням із постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а:
1. Перейменувати Централізовану бухгалтерію №1 обласного управління освіти і науки облдержадміністрації у комунальну установу «Централізована бухгалтерія №1 галузі освіта» Рівненської обласної ради.
2. Затвердити Статут комунальної установи «Централізована бухгалтерія №1 галузі освіта» Рівненської обласної ради в новій редакції, що додається.
3. Керівнику комунальної установи «Централізована бухгалтерія №1 галузі освіта» Рівненської обласної ради подати Статут комунальної установи, викладений у новій редакції, на державну реєстрацію у порядку, встановленому чинним законодавством України, та проінформувати обласну раду.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з питань науки, освіти, культури і духовності (Левицька С.О.), з економічних питань та комунальної власності (Мініч Г.І.).
Голова ради Ю.С. Кічатий
С Т А Т У Т
КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ «ЦЕНТРАЛІЗОВАНА БУХГАЛТЕРІЯ №1 ГАЛУЗІ ОСВІТА» РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
(нова редакція)
м. Рівне - 2012
1. Загальні положення
1.1. Цей Статут визначає правові та економічні основи організації та діяльності КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ «ЦЕНТРАЛІЗОВАНА БУХГАЛТЕРІЯ №1 ГАЛУЗІ ОСВІТА» РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі – Централізована бухгалтерія).
Повне найменування: КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «ЦЕНТРАЛІЗОВАНА БУХГАЛТЕРІЯ №1 ГАЛУЗІ ОСВІТА» РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ.
Скорочене найменування: ЦЕНТРАЛІЗОВАНА БУХГАЛТЕРІЯ №1.
1.2. Юридична адреса Централізованої бухгалтерії: майдан Просвіти, 2, м. Рівне, 33028.
1.3. Централізована бухгалтерія є правонаступником усіх прав та обов’язків Централізованої бухгалтерії при обласному відділі народної освіти, організованої на виконання рішення виконкому Ровенської обласної Ради депутатів трудящихся від 28.02.1967 № 133 наказом Ровенського обласного відділу народної освіти від 14.03.1967 № 53.
1.4. Централізована бухгалтерія заснована на спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області. Власником Централізованої бухгалтерії є територіальні громади сіл, селищ, міст Рівненської області в особі Рівненської обласної ради (далі – Власник).
1.5. Централізована бухгалтерія має статус комунальної установи, утримується за рахунок обласного бюджету і є неприбутковою.
1.6. Управління Централізованою бухгалтерією здійснює управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації.
1.7. Централізована бухгалтерія має самостійний баланс, власний рахунок (рахунки), печатку встановленого зразка, кутовий штамп, бланки зі своїм найменуванням та ідентифікаційний код. Централізована бухгалтерія може мати вивіску встановленого зразка зі своїм найменуванням.
1.8. Централізована бухгалтерія набуває права юридичної особи з дня її державної реєстрації у встановленому законом порядку.
1.9. Централізована бухгалтерія сприяє найбільш ефективному і раціональному використанню коштів, які виділяються на заклади та установи, які підпорядковані управлінню освіти і науки облдержадміністрації, зміцненню їх матеріально-технічної бази та оснащенню сучасними технічними засобами навчання, а також створенню необхідних умов для організації навчально-виховного процесу.
1.10. Централізована бухгалтерія веде бухгалтерський облік виконання кошторисів видатків обслуговуваних установ і організацій, а також облік операцій, пов’язаних з фінансуванням підвідомчих установ, які ведуть бухгалтерський облік самостійно.
1.11. Головним завданням Централізованої бухгалтерії є:
забезпечення та координація роботи навчальних закладів і установ, підпорядкованих управлінню освіти і науки облдержадміністрації, з питань планово-фінансової діяльності та бухгалтерського обліку і звітності;
сприяння ефективному використанню бюджетних призначень;
ведення бухгалтерського обліку виконання кошторисів видатків обслуговуваних установ і організацій, обласних заходів та програм;
фінансування навчальних закладів та установ, які ведуть бухгалтерський облік самостійно;
сприяння вдосконаленню організації бухгалтерського обліку та звітності в закладах і установах;
здійснення контролю за правильним і економним витрачанням коштів відповідно до їх цільового призначення за затвердженими кошторисами з урахуванням змін, внесених до них у встановленому порядку, а також за збереженням грошових коштів і матеріальних цінностей;
забезпечення ведення фінансового, бухгалтерського обліку та звітності;
здійснення контролю за раціональним використанням матеріальних та фінансових ресурсів, проведення перевірки організації обліку і звітності у підвідомчих управлінню освіти і науки облдержадміністрації установах.
1.12. Бухгалтерський облік в Централізованій бухгалтерії ведеться у відповідності з чинним законодавством.
1.13. За керівниками обслуговуваних установ зберігаються права розпорядників кредитів, зокрема:
укладати договори на поставку товарів і надання послуг, укладати трудові угоди на виконання робіт, які в обов’язковому порядку візуються головним бухгалтером Централізованої бухгалтерії;
одержувати у встановленому порядку аванси на господарські та інші потреби і дозволяти видачу авансів співробітникам;
дозволяти оплату видатків за рахунок асигнувань, передбачених кошторисом;
витрачати у відповідності з встановленими нормами матеріали, продукти харчування і інші матеріальні цінності на потреби установи;
затверджувати авансові звіти підзвітних осіб, документи з інвентаризації, акти на списання непридатних основних фондів (засобів) та інших матеріальних цінностей у відповідності з діючими положеннями;
одержувати від Централізованої бухгалтерії необхідні довідки і відомості про виконання кошторисів видатків, а також вирішувати інші питання, що стосуються фінансово-господарської діяльності закладу чи установи.
1.14. У своїй діяльності Централізована бухгалтерія керується Конституцією України, Законом України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні“, нормативно-правовими актами Президента України та Кабінету Міністрів України, Бюджетним кодексом України, іншими законодавчими актами в галузі бюджетного законодавства, актами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями Рівненської обласної ради, розпорядженнями Рівненської обласної державної адміністрації та цим Статутом.
1.15. Діловодство в Централізованій бухгалтерії ведеться державною мовою.
1.16. Централізована бухгалтерія самостійно відповідає за своїми зобов’язаннями відповідно до чинного законодавства.
1.17. Централізована бухгалтерія не відповідає за зобов’язаннями власника, а власник не відповідає за зобов’язаннями Централізованої бухгалтерії.
1.18. Держава, її органи не несуть відповідальності за зобов’язаннями Централізованої бухгалтерії. Централізована бухгалтерія не відповідає за зобов’язаннями держави, її органів, а також інших підприємств, установ, організацій.
1.19. У межах своєї статутної діяльності Централізована бухгалтерія має право укладати від свого імені угоди, виступати позивачем, відповідачем в судах усіх інстанцій.
1.20. Централізована бухгалтерія має право:
одержувати у встановленому порядку від посадових осіб підпорядкованих управлінню освіти і науки облдержадміністрації закладів освіти та установ документи, необхідні для виконання покладених на Централізовану бухгалтерію завдань;
брати участь у нарадах та інших заходах, що проводяться органами виконавчої влади та підпорядкованими закладами і установами з питань, що належать до її компетенції;
вносити начальнику управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації пропозиції щодо організації ефективної фінансово-господарської діяльності закладів та установ, які підпорядковані управлінню освіти і науки облдержадміністрації;
не приймати до виконання та оформлення документи за операціями, що суперечать чинному законодавству і встановленому порядку приймання, оприбуткування, витрачання і фінансування грошових коштів, товарно-матеріальних цінностей;
отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб у встановленому законодавством порядку;
залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України.
1.21. Документи без підпису головного бухгалтера або його заступника вважаються недійсними і не приймаються до виконання.
2. Тип і структура Централізованої бухгалтерії та її штати
2.1. Тип установи – комунальна установа.
2.2. Чисельність і штати Централізованої бухгалтерії затверджуються управлінням освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації за поданням Централізованої бухгалтерії.
2.3. Централізована бухгалтерія у своєму складі має:
групу обліку;
групу з фінансування установ, які ведуть бухгалтерський облік самостійно;
3. Основні функції Централізованої бухгалтерії
3.1. Централізована бухгалтерія забезпечує:
організацію бухгалтерського обліку з виконання кошторисів видатків обслуговуваних установ;
перевірку документів щодо своєчасності і правильності їх оформлення, вчасності операцій, що проводяться;
контроль за правильним і економним витрачанням коштів у відповідності з відкритими асигнуваннями і їх цільовим призначенням та затвердженими кошторисами з урахуванням змін, внесених до них у встановленому порядку, а також за збереженням грошових коштів і матеріальних цінностей;
своєчасне фінансування установ, які ведуть облік самостійно, а також контроль за виконанням ними кошторисів видатків і правильним веденням бухгалтерського обліку і звітності;
облік доходів і видатків за кошторисами спеціальних коштів і облік операцій з іншими позабюджетними коштами;
нарахування і виплату в строк заробітної плати працівникам обслуговуваних установ;
своєчасне проведення розрахунків, що виникають в процесі виконання кошторисів з підприємствами, організаціями, установами і окремими особами;
участь у проведенні інвентаризації грошових коштів, розрахунків і матеріальних цінностей, своєчасне і правильне оформлення результатів інвентаризації і відображення їх в обліку;
проведення інструктажу матеріально відповідальних осіб з питань обліку і зберігання цінностей, які знаходяться на їх відповідальному збереженні;
складання і подання у встановленні строки відповідним органам бухгалтерської і статистичної звітності;
збереження бухгалтерських документів і розрахунків до них, а також інших документів;
проведення у встановленому порядку документальних ревізій та перевірок фінансово-господарської діяльності в підвідомчих установах;
складання і погодження з керівниками обслуговуваних закладів та установ кошторисів видатків і розрахунків до них;
розроблення пропозицій щодо встановлення розмірів призначень загального та спеціального фондів на утримання закладів і установ, заходів і програм;
підготовку розрахунків до кошторисів доходів та витрат по установах, що обслуговуються, та аналіз і узагальнення бюджетних запитів установ, що ведуть бухгалтерський облік самостійно;
перевірку правильності складання кошторисів та їх подання на затвердження в управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації;
здійснення прийому тарифікації, перевірку штатних розписів і їх подання на затвердження в управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації;
підготовку документів для фінансування закладів і установ;
здійснення зведення показників фінансової звітності закладів та установ, які включено до мережі управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації;
забезпечення розгляду звернень громадян з питань, що належать до компетенції Централізованої бухгалтерії, у разі потреби вживання заходів щодо усунення проблемних ситуацій;
забезпечення контролю за раціональним використанням матеріальних та фінансових ресурсів, проведення перевірки організації обліку і звітності та фінансово-господарської діяльності у підвідомчих установах;
виконання інших функцій, що випливають з покладених на неї завдань.
4. Організація діяльності Централізованої бухгалтерії
4.1. Режим роботи Централізованої бухгалтерії встановлюється Правилами внутрішнього трудового розпорядку, які затверджуються керівником Централізованої бухгалтерії.
4.2. Робочий процес організовується керівником Централізованої бухгалтерії відповідно до місячного та річного планів, розроблених у відповідності із завданнями Централізованої бухгалтерії та вказівками начальника управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації.
4.3. У планах роботи відображаються головні питання роботи Централізованої бухгалтерії, визначаються перспективи її розвитку.
4.4. План роботи затверджується керівником Централізованої бухгалтерії за погодженням з управлінням освіти і науки облдержадміністрації.
4.5. Централізована бухгалтерія забезпечує зміцнення матеріально-технічної та навчально-виховної бази закладів та установ, підпорядкованих управлінню освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації.
5. Управління Централізованою бухгалтерією
5.1. Органом управління Централізованою бухгалтерією є Рівненська обласна рада та уповноважений нею орган.
5.2. До компетенції Рівненської обласної ради належить:
затвердження Статуту Централізованої бухгалтерії та внесення до нього змін;
розпорядження основними засобами Централізованої бухгалтерії;
прийняття рішення про відчуження майна, позику, заставу та інші види забезпечення;
надання дозволу на списання основних засобів;
прийняття рішення про припинення діяльності Централізованої бухгалтерії, її ліквідації, затвердження ліквідаційного балансу.
5.3. До компетенції уповноваженого Рівненською обласною радою органу управління належить:
визначення основних напрямів діяльності;
затвердження планів Централізованої бухгалтерії та звітів про їх виконання;
визначення форм контролю за діяльністю Централізованої бухгалтерії;
визначення форм контролю за діяльністю Централізованої бухгалтерії;
здійснення організаційного і методичного керівництва у роботі Централізованої бухгалтерії;
забезпечення контролю за виконанням актів законодавства України, рішень Рівненської обласної ради та розпоряджень голови Рівненської облдержадміністрації;
контроль за ефективністю та використанням фінансових, матеріальних та трудових ресурсів, цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів;
контроль за організацією первинного обліку в Централізованій бухгалтерії, отримання в установленому порядку статистичної та бухгалтерської звітності;
здійснення контролю за збереженням, цільовим і ефективним використанням закріпленого за Централізованою бухгалтерією комунального майна;
здійснення інших повноважень, передбачених чинним законодавством України щодо контролю за організацією роботи Централізованої бухгалтерії;
вирішення питання щодо прийняття та звільнення з роботи персоналу Централізованої бухгалтерії в установленому порядку;
застосовування заходів заохочення за сумлінну роботу та заходи дисциплінарного впливу до порушників трудової дисципліни згідно з Кодексом законів про працю України та нормативних документів;
забезпечення статутної діяльності Централізованої бухгалтерії;
вирішення поточних питань роботи Централізованої бухгалтерії;
забезпечення дотримання вимог безпечної життєдіяльності, охорони здоров’я, санітарно-гігієнічних, протипожежних норм, техніки безпеки;
вирішення питань матеріально-технічного забезпечення;
здійснення управління Централізованою бухгалтерією, забезпечення раціонального добору і розстановки кадрів, створення необхідних умов для підвищення фахової майстерності працівників;
укладання від імені Централізованої бухгалтерії угод з юридичними та фізичними особами;
представлення Централізованої бухгалтерії в усіх установах, організаціях без довіреності;
видання довіреностей, відкриття в установах банків розрахункових та інших рахунків;
розпорядження в установленому порядку майном Централізованої бухгалтерії і коштами.
5.4. Право підпису фінансових документів з розподілу коштів надається особі визначеної наказом управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації.
5.5. Керівництво Централізованою бухгалтерією здійснює головний бухгалтер.
5.6. Головний бухгалтер Централізованої бухгалтерії призначається і звільняється з посади наказом начальника управління освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації у встановленому законом порядку.
5.7. Головний бухгалтер:
забезпечує дотримання встановлених єдиних методологічних засад бухгалтерського обліку, складання і подання у встановлені строки фінансової звітності;
здійснює контроль за відображенням на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій;
бере участь в оформленні матеріалів, пов'язаних з нестачею та відшкодуванням втрат від нестачі, крадіжки і псування активів.
5.8. Головний бухгалтер, здійснюючи організацію бухгалтерського обліку відповідно до встановлених вимог його ведення, повинен забезпечити:
використання сучасних засобів автоматизації обліково-обчислювальних робіт, прогресивних форм і методів бухгалтерського обліку;
повний облік грошових коштів, товарно-матеріальних цінностей і основних засобів, що надходять, а також своєчасне відображення в бухгалтерському обліку операцій, пов’язаних з їх рухом;
достовірний і точний облік виконання кошторисів видатків обслуговуваних установ у відповідності з існуючими правилами;
правильне нарахування і своєчасне перерахування платежів в бюджет і внесків на соціальне страхування;
оформлення матеріалів за недостачами, крадіжками грошових коштів чи товарно-матеріальних цінностей та контроль за поданням відповідно до встановлених вимог цих матеріалів до слідчих органів;
своєчасний інструктаж працівників з питань бухгалтерського обліку, контролю, звітності та економічного аналізу;
складання достовірної бухгалтерської звітності на основі даних бухгалтерського обліку та інших документів і подання її у встановлені строки відповідним органам;
здійснення (разом з іншими підрозділами і службами) економічного аналізу фінансово-господарської діяльності обслуговуваних установ за даними бухгалтерського обліку і звітності з метою економічного і цільового витрачання державних коштів;
участь працівників бухгалтерії в розробленні і здійсненні заходів, спрямованих на дотримання фінансової дисципліни та зміцнення режиму економії;
збереження бухгалтерських документів, оформлення і передачу їх у встановленому порядку до архіву.
5.9. Головний бухгалтер разом з керівниками обслуговуваних установ контролює:
дотримання встановлених вимог оформлення, приймання і відпуску товарно-матеріальних цінностей;
правильність витрачання фонду заробітної плати, встановлення посадових окладів, суворе додержання штатної, фінансової і касової дисципліни;
дотримання встановлених вимог проведення інвентаризації грошових коштів, товарно-матеріальних цінностей, основних фондів, розрахунків і платіжних зобов’язань;
стягнення у встановлені строки дебіторської та погашення кредиторської заборгованості, дотримання платіжної дисципліни;
законність списання з бухгалтерських балансів недостач дебіторської заборгованості та інших витрат.
5.10. Головний бухгалтер зобов’язаний брати участь у розробленні заходів, щодо запобігання утворенню недостач та незаконному витрачанню грошових коштів і товарно-матеріальних цінностей, порушенням фінансового та господарського законодавства.
5.11. У разі виявлення незаконних дій посадових осіб (приписки, використання коштів не за призначенням та інші порушення і зловживання) головний бухгалтер доповідає про це управлінню освіти і науки облдержадміністрації для вжиття заходів.
5.12. Головний бухгалтер визначає службові обов’язки для працівників бухгалтерії та відповідальність за їх невиконання.
5.13. Вимоги головного бухгалтера щодо порядку оформлення бухгалтерських операцій та подання в бухгалтерію необхідних документів і відомостей є обов’язковими для працівників обслуговуваних установ.
5.14. Головний бухгалтер несе відповідальність у випадках:
неправильного ведення бухгалтерського обліку, наслідком чого стали запущеність у бухгалтерському обліку і перекручення в бухгалтерській звітності;
прийняття до виконання і оформлення документів за операціями, які суперечать встановленому порядку приймання, оприбуткування, зберігання і витрачання грошових коштів, товарно-матеріальних та інших цінностей;
несвоєчасної і неправильної вивірки операцій за бюджетними і поточними рахунками у банках, розрахунками з дебіторами і кредиторами;
порушення порядку списання з бухгалтерських балансів недостач, дебіторської заборгованості та інших втрат;
складання недостовірної бухгалтерської звітності з вини бухгалтерії;
інших порушень щодо положень та інструкцій з організації бухгалтерського обліку.
5.15. Головний бухгалтер несе відповідальність за організацію та додержання порядку ведення і достовірності фінансово-господарського обліку та звітності.
5.16. Дисциплінарна, матеріальна і кримінальна відповідальність головного бухгалтера визначається відповідно до чинного законодавства.
5.17. Вищим органом громадського самоврядування є загальні збори трудового колективу. Загальні збори правомочні, якщо в їхній роботі беруть участь більше половини працівників Централізованої бухгалтерії. Загальні
збори скликаються не менше одного разу на рік. Рішення приймається простою більшістю голосів.
5.18. Загальні збори:
обговорюють і пропонують зміни до Статуту;
розглядають, обговорюють і приймають колективний договір, зміни та доповнення до нього;
щороку заслуховують звіт керівника Централізованої бухгалтерії;
подають пропозиції щодо стимулювання праці працівників Централізованої бухгалтерії;
вирішують інші питання згідно з чинним законодавством.
5.19. Рішення загальних зборів оформляється протоколом за підписами головуючого та секретаря зборів.
5.20. Позачергові загальні збори можуть скликати:
Рівненська обласна рада або уповноважений нею орган;
члени трудового колективу (якщо цього бажають не менше третини працівників Централізованої бухгалтерії);
керівник Централізованої бухгалтерії.
6. Взаємовідносини Централізованої бухгалтерії з обслуговуваними установами
6.1. Керівники обслуговуваних установ несуть повну відповідальність за законність здійснюваних операцій та правильність їх оформлення і зобов’язані своєчасно передавати в Централізовану бухгалтерію необхідні для бухгалтерського обліку і контролю документи (накази, договори, угоди, кошториси, нормативи та інші матеріали).
6.2. За несвоєчасне, недобросовісне оформлення і складання встановлених чинним законодавством документів, затримку їх передачі для відображення у бухгалтерському обліку і звітності, за недостовірність в документах даних, а також за складання документів, що відображають незаконні операції, відповідальність несуть службові особи, які склали і підписали встановлені чинним законодавством документи.
6.3. Централізована бухгалтерія подає керівникам обслуговуваних установ необхідні їм відомості про виконання кошторисів видатків у строки, які встановлені Централізованою бухгалтерією в погодженні з керівниками цих установ.
6.4. Організація роботи в Централізованій бухгалтерії повинна забезпечити:
повне здійснення керівниками обслуговуваних установ – розпорядниками коштів – наданих їм прав і покладених на них обов’язків;
своєчасну оплату рахунків за придбані товарно-матеріальні цінності та надані послуги;
правильне кошторисне планування і фінансування;
економне і раціональне витрачання коштів.
6.5. Централізована бухгалтерія повинна систематично проводити інструктаж працівників обслуговуваних установ у частині правильного і чіткого заповнення і оформлення первинних документів.
6.6. Розбіжності між головним бухгалтером Централізованої бухгалтерії і керівниками обслуговуваних установ вирішуються управлінням освіти і науки облдержадміністрації.
7. Майно Централізованої бухгалтерії
7.1. Майно Централізованої бухгалтерії включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, що становлять основні фонди та обігові кошти, а також інші матеріальні та фінансові ресурси, вартість яких відображається на самостійному балансі Централізованої бухгалтерії.
7.2. Майно Централізованої бухгалтерії є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ та міст Рівненської області і закріплюється за Централізованою бухгалтерією на правах оперативного управління. Здійснюючи оперативне управління, Централізована бухгалтерія володіє, користується і розпоряджається зазначеним майном, вчиняє дії, що не суперечать чинному законодавству України з урахуванням обмежень, встановлених цим Статутом.
7.3. Відчуження, передачу в оренду, заставу, позику, найм юридичним чи фізичним особам, а також списання основних засобів Централізована бухгалтерія здійснює у межах чинного законодавства та відповідно до цього Статуту.
8. Матеріально-технічна база
8.1. Використання матеріально-технічної бази та фінансово-господарська діяльність Централізованої бухгалтерії здійснюються в порядку, установленому чинним законодавством.
8.2. Комплекс приміщень складають: службові кабінети, оснащені меблями тощо.
8.3. Централізована бухгалтерія може надавати платні послуги згідно з чинним законодавством
8.4. Звітність про діяльність Централізованої бухгалтерії здійснюється відповідно до законодавства.
9. Фінансово-господарська діяльність
9.1. Фінансово-господарська діяльність Централізованої бухгалтерії та використання матеріально-технічної бази здійснюються відповідно до нормативно-правових актів та Статуту Централізованої бухгалтерії.
9.2. Фінансування Централізованої бухгалтерії здійснюється на основі кошторису. Структура і штатний розпис Централізованої бухгалтерії затверджуються управлінням освіти і науки Рівненської облдержадміністрації у порядку, встановленому чинним законодавством.
9.3. Виходячи із інтересів Централізованої бухгалтерії, обсягу робіт та інших поважних причин управлінням освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації можуть вводитись додаткові та інші штатні одиниці в індивідуальному порядку.
9.4. Джерелами формування майна Централізованої бухгалтерії є:
кошти обласного бюджету (загального та спеціального фондів);
доходи від здачі в оренду приміщень, обладнання та іншого майна;
добровільні грошові внески, благодійні та спонсорські пожертвування підприємств, установ, організацій та окремих громадян, іноземних юридичних та фізичних осіб;
капітальні вкладення і дотації з бюджету;
майно, придбане у суб’єктів господарювання, організацій та громадян у встановленому законодавством порядку;
інші надходження, які не заборонені чинним законодавством.
9.5. Централізована бухгалтерія користується податковими, митними та іншими пільгами згідно із чинним законодавством.
9.6. Централізована бухгалтерія має право на придбання та оренду необхідного обладнання, інших матеріальних ресурсів, користування послугами підприємств, установ, організацій або фізичних осіб.
9.7. Ведення діловодства, бухгалтерського обліку та статистичної звітності здійснюється відповідно до чинного законодавства.
10. Особливості господарської діяльності Централізованої бухгалтерії
10.1. Централізована бухгалтерія зобов’язана виконувати завдання власника.
10.2. Централізована бухгалтерія має право, лише за попередньою згодою Рівненської обласної ради відчужувати, віддавати в заставу, позику, найм майнові об’єкти, що належать до основних фондів, здавати в оренду цілісні майнові комплекси структурних підрозділів та погодження на здійснення невід’ємних поліпшень.
10.3. Списання з балансу не повністю зношених основних фондів, а також прискорена амортизація основних фондів Централізованої бухгалтерії можуть проводитись в установленому порядку.
10.4. У разі зміни керівника може проводитися ревізія фінансово-господарської діяльності Централізованої бухгалтерії.
10.5. Інші особливості господарської та соціальної діяльності Централізованої бухгалтерії визначаються чинним законодавством та нормативно-правовими документами.
11. Контроль за діяльністю Централізованої бухгалтерії
11.1. Контроль за ефективним використанням та збереженням майна Централізованої бухгалтерії здійснює Рівненська обласна рада та орган управління.
11.2. Контроль за діяльністю Централізованої бухгалтерії здійснює управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації.
11.3. Відносини Централізованої бухгалтерії з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування регулюються цим Статутом, Законами України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про місцеві державні адміністрації", іншими законодавчими актами України, які визначають компетенцію зазначених органів.
12. Припинення діяльності Централізованої бухгалтерії
12.1. Діяльність Централізованої бухгалтерії припиняється в результаті передачі всього майна, прав та обов’язків іншим юридичним особам – правонаступникам (злиття, приєднання, поділ, перетворення, виділу) або ліквідації.
12.2. Злиття, приєднання, поділ, перетворення та виділ здійснюються за рішенням Рівненської обласної ради, або у випадках, передбачених законом, – за рішенням суду або відповідних органів державної влади.
12.3. Рівненська обласна рада або суд призначають комісію з припинення діяльності Централізованої бухгалтерії (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення діяльності Централізованої бухгалтерії відповідно до чинного законодавства України.
12.4. Виконання функцій комісії з припинення діяльності Централізованої бухгалтерії може бути покладено на орган управління майном.
12.5. У разі злиття Централізованої бухгалтерії з іншою юридичною особою усі майнові права та обов’язки кожного з них переходять до юридичної особи, що утворюється внаслідок злиття.
12.6. У разі приєднання Централізованої бухгалтерії до іншої юридичної особи, до останньої переходять усі його майнові права та обов’язки Централізованої бухгалтерії.
12.7. У разі поділу Централізованої бухгалтерії, усі її майнові права і обов’язки переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках до кожної з нових юридичних осіб, що утворені внаслідок цього поділу.
12.8. У разі виділення одного або кількох нових суб’єктів до кожного з них переходять за розподільним актом (балансом) у відповідних частках майнові права та обов’язки Централізованої бухгалтерії.
12.9. У разі перетворення Централізованої бухгалтерії в іншу юридичну особу усі її майнові права і обов’язки переходять до новоутвореної юридичної особи.
12.10. Централізована бухгалтерія може бути ліквідована:
за рішенням Рівненської обласної ради;
за рішенням суду про визнання судом недійсною державну реєстрацію юридичної особи, через допущені при її створені порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, передбачених чинним законодавством України.
12.11. При реорганізації чи ліквідації Централізованої бухгалтерії працівникам, які звільняються або переводяться, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до законодавства про працю України.
12.12. Централізована бухгалтерія вважається ліквідованою з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про припинення її діяльності.
13. Прикінцеві положення
13.1. Зміни та доповнення до Статуту вносяться рішенням Рівненської обласної ради.
13.2. Зміни та доповнення підлягають державній реєстрації у порядку, встановленому чинним законодавством.