Рішення обласної ради 6 скликання
Оприлюднено 28-05-2012
У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(Шосте скликання)
(Одинадцята сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 25 травня 2012 року № 658
Про Обласну програму створення регіональної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади на 2012-2017 роки
З метою удосконалення роботи із зверненнями громадян, підприємств, установ та організацій, фізичних осіб – підприємців, органів місцевого самоврядування, керуючись пунктом 16 статті першої частини 43 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а:
1. Затвердити схвалену розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 28.04.2012 №211 Обласну програму створення регіональної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади на 2012-2017 роки (далі – Програма), що додається.
2. Обласній державній адміністрації:
- забезпечити організацію та виконання заходів Програми;
- передбачати кошти з обласного бюджету на реалізацію заходів Програми в межах наявних фінансових ресурсів;
- щорічно до 20 лютого інформувати обласну раду про хід виконання Програми.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків (Кособуцький О.М.).
Голова ради Ю.С.Кічатий
ОБЛАСНА ПРОГРАМА
створення регіональної системи опрацювання звернень
до органів виконавчої влади на 2012 – 2017 роки
Загальні положення
Обласна програма створення регіональної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади на 2012 – 2017 роки (далі – Програма) спрямована на виявлення за допомогою зворотного зв’язку проблемних питань державної політики, забезпечення оперативного реагування на потреби громадян.
Одним із найважливіших механізмів взаємодії із громадськістю є реагування на звернення громадян, підприємств, установ та організацій, фізичних осіб – підприємців, органів місцевого самоврядування (далі – заявники). Обласною державною адміністрацією, районними державними адміністраціями, виконкомами рад міст обласного значення (далі – органи виконавчої влади) проводиться робота із опрацювання переважно письмових звернень, при цьому значно ускладнюється оперативне вжиття заходів для вирішення проблемних питань, що порушені представниками громадськості, а також своєчасне надання послуг інформаційно-довідкового характеру з питань діяльності зазначених органів.
З метою спрощення умов подання звернень заявників та підвищення оперативності їх розгляду органи виконавчої влади та місцевого самоврядування використовують такі інформаційно-комунікаційні технології, як телефонні „гарячі лінії”. Крім того, налагоджено роботу державної установи „Урядовий контактний центр” (далі – Урядовий контактний центр), яка у взаємодії з органами виконавчої влади та місцевого самоврядування забезпечує оперативний розгляд звернень, що надходять на урядову телефонну „гарячу лінію”, вжиття заходів для вирішення порушених у них питань і задоволення законних прав та інтересів заявників.
Функціонування урядової телефонної „гарячої лінії”, телефонних „гарячих ліній” сприяє органам виконавчої влади удосконаленню процесу взаємодії з громадськістю та прискореному реагуванню на їх потреби. Проте застосування інформаційно-комунікаційних технологій ще не набуло системного характеру. Зокрема, такі технології практично не застосовуються на місцевому, насамперед районному, рівні, внаслідок чого оперативне реагування на звернення громадян з проблемних питань місцевого значення здійснюється не в повному обсязі. Крім того, не створено зручної системи опрацювання звернень, що дає можливість заявникам звертатися до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за єдиним телефонним номером і отримувати оперативну відповідь на питання за принципом „єдиного вікна”. Також телефонні „гарячі лінії” не використовуються як один з інструментів вивчення громадської думки щодо основних питань діяльності органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.
Аналіз причин щодо впровадження Програми
Основними причинами недостатнього рівня використання телефонних „гарячих ліній” є:
недосконалість правової бази з питань забезпечення розгляду органами виконавчої влади звернень, що подаються за допомогою телефонного зв’язку та через Інтернет;
відсутність єдиних стандартів роботи із громадськістю з використанням телефонних „гарячих ліній” органів виконавчої влади і системи контролю за якістю такої роботи;
обмеженість матеріально-технічних ресурсів, необхідних для налагодження органами виконавчої влади, насамперед місцевого рівня, роботи телефонних „гарячих ліній”, запровадження інших сучасних засобів комунікації з громадськістю;
відсутність сучасного технічного та програмного забезпечення для спрощеної процедури подання звернень з питань діяльності органів виконавчої влади за принципом „єдиного вікна”;
відсутність комплексного підходу до використання інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема у частині проведення моніторингу та аналізу громадської думки, а також надання громадськості інформації та роз’яснень з актуальних питань державної політики.
Мета і строки реалізації Програми
Метою Програми є визначення основних засад створення системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади (далі – система опрацювання звернень) та місцевого самоврядування, за допомогою якої забезпечуватиметься оперативне реагування на звернення громадськості, проведення моніторингу основних проблемних питань, що потребують прийняття рішень на державному рівні, а також інформування громадян про пріоритетні питання державної політики.
Реалізація Програми розрахована на 2012 – 2017 роки.
Шляхи і способи впровадження Програми
Основними шляхами розв’язання проблеми є:
розроблення нормативно-правових актів з питань діяльності контактних центрів органів виконавчої влади, опрацювання звернень, що подаються за допомогою телефонного зв’язку та через Інтернет;
організація функціонування Рівненського обласного контактного центру (далі –контактний центр), налагодження його взаємодії з Урядовим контактним центром;
визначення в райдержадміністраціях, міськвиконкомах міст обласного значення, структурних підрозділах облдержадміністрації, територіальних органах міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, підприємствах, установах, організаціях посадових осіб, які здійснюватимуть взаємодію з контактним центром;
забезпечення комплексного підходу до використання контактного центру, телефонних „гарячих ліній”, довідкових телефонних служб органів виконавчої влади у роботі з громадськістю, запровадження єдиних стандартів реагування на звернення, що стосуються діяльності органів виконавчої влади.
Програмою передбачається:
впровадити єдині стандарти роботи з громадськістю у діяльність контактного центру, а також телефонних „гарячих ліній”, довідкових телефонних служб органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, забезпечити здійснення контролю за їх роботою;
налагодити проведення контактним центром, а також телефонними „гарячими лініями”, довідковими телефонними службами органів виконавчої влади та місцевого самоврядування роботи із роз’яснення пріоритетних питань державної політики;
налагодити проведення за допомогою контактного центру, а також телефонних „гарячих ліній”, довідкових телефонних служб органів виконавчої влади та місцевого самоврядування моніторингу та аналізу громадської думки;
розробити програмне забезпечення контактного центру для ведення автоматизованої бази даних про звернення, що складається із сервісів для:
- автоматизованого опрацювання звернень, що надходитимуть через Інтернет;
- проведення поглибленого аналізу проблемних питань, порушених заявниками;
- створення архіву інформаційно-довідкових матеріалів, що міститимуть адреси, телефони, графіки роботи органів виконавчої влади, інформацію про порядок надання адміністративних послуг і розміщуватимуться на веб-сайті контактного центру;
забезпечити захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах контактного центру, а також телефонних „гарячих ліній”, довідкових телефонних служб органів виконавчої влади шляхом створення комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю.
Очікувані результати реалізації Програми
Реалізація Програми дасть змогу:
впровадити механізм електронного урядування в роботу органів виконавчої влади та місцевого самоврядування з громадськістю;
забезпечити оперативність реагування на проблемні питання, порушені у зверненнях заявників;
підвищити ефективність державного управління, якість підготовки та прийняття рішень з найважливіших питань державного і суспільного життя з урахуванням думки громадськості;
створити додатковий механізм інформування громадськості з питань державної політики;
підвищити рівень довіри громадян до органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.
Фінансове забезпечення реалізації Програми
Забезпечення реалізації Програми здійснюється за рахунок коштів, передбачених у обласному бюджеті, а також інших джерел відповідно до чинного законодавства.
ЗАХОДИ обласної програми створення регіональної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади на 2012-2017 роки | |||||||
Створення та утримання Контактного центру | ВСЬОГО за програмою | В тому числі по роках | |||||
2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Усього | 11 534 097 | 824 210 | 1 909 888 | 1 870 000 | 2 040 000 | 2 350 000 | 2 540 000 |
Заробітна плата | 6 437 777 | 253 823 | 983 954 | 1 100 000 | 1 200 000 | 1 400 000 | 1 500 000 |
Нарахування на заробітну плату | 2 337 311 | 92 137 | 357 174 | 400 000 | 435 000 | 508 000 | 545 000 |
Предмети, матеріали, обладнання та інвентар | 407 500 | 75 800 | 111 700 | 55 000 | 55 000 | 55 000 | 55 000 |
Оплата послуг (крім комунальних) | 466 000 | 58 000 | 71 000 | 75 000 | 80 000 | 82 000 | 100 000 |
Видатки на відрядження | 78 000 | 6 000 | 12 000 | 15 000 | 15 000 | 15 000 | 15 000 |
Оплата комунальних послуг та енергоносіїв | 1 295 000 | 75 000 | 185 000 | 210 000 | 240 000 | 275 000 | 310 000 |
Придбання обладнання і предметів довгострокового користування | 512 510 | 263 450 | 189 060 | 15 000 | 15 000 | 15 000 | 15 000 |