Рішення обласної ради 6 скликання
Оприлюднено 29-05-2012
У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Шосте скликання
(Одинадцята сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 25 травня 2012 року № 655
Про Програму виконання Концепції реалізації державної політики у сфері протидії поширенню наркоманії, боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів на 2012-2015 роки в Рівненській області
З метою створення цілісної системи взаємодії державних органів, підприємств, установ, організацій і громадських об’єднань у сфері боротьби з наркоманією, незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин, прекурсорів та здійснення превентивних заходів, враховуючи розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.09.2010 №1808-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері протидії поширенню наркоманії, боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів на 2011-2015 роки», від 22.11.2010 №2140-р «Про затвердження плану заходів щодо виконання Концепції реалізації державної політики у сфері протидії поширенню наркоманії, боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів на 2011-2015 роки», керуючись пунктом 16 частини першої статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», обласна рада
вир ішила:
1. Затвердити схвалену розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 14.03.2012 №126 Програму виконання Концепції реалізації державної політики у сфері протидії поширенню наркоманії, боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів на 2012-2015 роки в Рівненській області (далі – Програма), що додається.
2. Обласній державній адміністрації спільно з райдержадміністраціями, виконкомами рад міст обласного значення, причетними територіальними управліннями міністерств та відомств:
− забезпечити організацію та виконання заходів Програми;
− про хід виконання Програми інформувати обласну раду щороку до 15 січня.
3. Рекомендувати облдержадміністрації, райдержадміністраціям, виконкомам рад міст обласного значення при формуванні обласного та місцевих бюджетів в межах наявних фінансових ресурсів передбачати кошти на реалізацію Програми.
4. Рекомендувати районним та міським радам спільно з районними державними адміністраціями та виконкомами рад міст обласного значення розробити та затвердити районні та міські Програми та передбачати видатки на виконання заходів з місцевих бюджетів.
5. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з питань охорони здоров'я, материнства та дитинства (Семенюк Ю.С.), з питань бюджету, фінансів та податків (Кособуцький О.М.).
Голова ради Ю.С.Кічатий
П Р О Г Р А М А
виконання Концепції реалізації державної політики
у сфері протидії поширенню наркоманії, боротьби з
незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин
та прекурсорів на 2012-2015 роки в Рівненській області
I. Визначення проблеми, на розв’язання якої
спрямована Програма
Програма спрямована на реалізацію державної політики у сфері протидії поширенню наркоманії, боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, координації та консолідації органів виконавчої влади, зниження обсягів вживання наркотичних засобів та психотропних речовин не за медичним призначенням.
Вживання наркотичних засобів та психотропних речовин призводить до погіршення здоров’я нації і підвищення рівня захворюваності населення на особливо небезпечні хвороби, зокрема ВІЛ-інфекцію/СНІД, туберкульоз, а також до загострення соціальних проблем (жорстоке та недбале ставлення до дітей, збільшення кількості дорожньо-транспортних пригод, нещасних випадків на виробництві, зниження продуктивності праці).
Останніми роками збільшилась кількість осіб, які вживають наркотичні засоби та психотропні речовини. В області перебуває на обліку 1402 споживачі наркотичних речовин, що становить 121,7 на 100 тис. населення (по Україні – 181,5). Збільшується кількість видів наркотичних засобів, психотропних речовин та лікарських засобів, зловживання якими може викликати наркотичну залежність.
Щороку особами, які перебувають у стані наркотичного сп’яніння, скоюється від 10 до 12 злочинів, серед яких убивства, розбійні напади, грабежі та крадіжки. Органами внутрішніх справ виявлено в 2011 році 36 фактів, пов’язаних із незаконним обігом наркотиків, вилучено 2 699 грамів наркотичних засобів. Рівненською митницею вилучено 353,9 грама каннабісу, 4145 грамів прекурсорів.
До активізації незаконного обігу наркотичних засобів та психотропних речовин призводить також неналежний контроль за використанням наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів установами охорони здоров’я та аптечними закладами.
II. Мета Програми
Метою Програми є забезпечення ефективної реалізації державної політики у сфері протидії поширенню наркоманії, боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, зміцнення здоров’я нації, а також зменшення негативних соціальних, економічних та інших наслідків, пов’язаних із вживанням наркотичних засобів та психотропних речовин.
III. Шляхи розв’язання проблеми
Зменшити обсяги вживання наркотичних засобів та психотропних речовин не за медичним призначенням, знизити рівень попиту на такі засоби та речовини, а також на лікарські засоби, зловживання якими може викликати наркотичну залежність, передбачається шляхом:
проведення дієвої первинної профілактики та запобігання вживанню наркотичних засобів та психотропних речовин серед дітей, учнівської та студентської молоді, проведення роз’яснювальної роботи і пропагування здорового способу життя;
навчання працівників закладів охорони здоров’я, зокрема сімейних лікарів, сучасним методам профілактики вживання наркотичних засобів та психотропних речовин не за медичним призначенням;
розроблення та виконання регіональних програм, пов’язаних з протидією поширенню наркоманії;
створення системи обміну інформацією, пов’язаною з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, а також лікарських засобів, зловживання якими може викликати наркотичну залежність;
посилення контролю за зберіганням, перевезенням, пересиланням наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, а також лікарських засобів, зловживання якими може викликати наркотичну залежність;
інформування населення про заходи щодо запобігання незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, а також лікарських засобів, зловживання якими може викликати наркотичну залежність, через засоби масової інформації, проведення просвітницької роботи серед дітей, учнівської та студентської молоді, інших верств населення;
розширення мережі установ, які на постійній основі проводять серед населення роз’яснювальну роботу із зазначеної проблематики;
створення мережі підрозділів раннього соціального втручання та розширення мережі центрів реабілітації та реінтеграції в суспільство осіб з наркотичною залежністю або осіб, які мали таку залежність;
забезпечення додержання стандартів надання реабілітаційної та медичної допомоги, що базуються на науково обґрунтованому підході, у реабілітаційних закладах незалежно від форми власності та підпорядкування.
IV. Очікувані результати виконання Програми
Виконання Програми дасть змогу:
скоротити обсяги незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та знизити рівень незаконного вживання наркотичних засобів;
формувати в суспільстві, насамперед у молоді, неприйнятного ставлення до наркоманії, зменшити число споживачів наркотиків та підвищити показник ефективності лікування;
знизити рівень попиту на наркотичні засоби та психотропні речовини в результаті здійснення ефективних заходів, зокрема щодо раннього виявлення, лікування та соціальної реабілітації осіб з наркотичною залежністю;
забезпечити ефективність системи освіти, підвищення кваліфікації, проведення тренінгів для працівників з питань протидії поширенню наркоманії та контролю за розповсюдженням наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, а також лікарських засобів, зловживання якими може викликати наркотичну залежність.
V. Організаційне та фінансове забезпечення реалізації Програми
Місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, державні установи, підприємства, організації, правоохоронні та інші державні органи, наділені контрольними повноваженнями, визначають виконавців Програми, які розробляють власні плани і заходи щодо її реалізації.
Питання щодо стану виконання Програми щороку розглядається на засіданнях координаційної ради по боротьбі з наркоманією, профілактиці СНІДу та венеричних захворювань та координаційного комітету по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю при облдержадміністрації.
Фінансування Програми здійснюється в межах видатків, передбачених в обласному та місцевих бюджетах на відповідний рік, а також за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством.
Орієнтовні розрахунки видатків, пов’язаних із виконанням Програми, підлягають щорічному уточненню у період формування проектів відповідних бюджетів.
VI. Заходи щодо реалізації Програми |
|||||
№ |
Зміст заходу |
Термін виконання |
Орієнтовний обсяг фінансування, тис. гривень |
Відповідальні виконавці |
|
з обласного бюджету |
з місце-вих бюдже-тів |
||||
1. |
Проводити:
1) аналіз та правову оцінку інформації щодо видів наркотичних засобів, хімічних речовин (сполук) та аналогів підконтрольних речовин, які стали предметом немедичного вживання та вилучаються правоохоронними органами з незаконного обігу. Узагальнену інформацію подавати управлінню охорони здоров’я облдержадміністрації з метою надання пропозицій Державному комітету з питань контролю за наркотиками
|
2012 – 2015 |
- |
- |
Управління охорони здоров’я облдержадміністрації, управління МВС України в області, управління СБУ в області, Рівненська митниця |
2) соціологічні дослідження проблем наркоманії, рівня латентності незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, прекурсорів і сильнодіючих лікарських засобів
|
2012 2013 2014 2015 |
2,0 2,0 2,0 2,0 |
16,0 16,0 16,0 16,0 |
Відділ у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації, управління освіти і науки облдержадміністрації, управління охорони здоров’я облдержадміністрації, управління МВС України в області
|
|
3) моніторинг ефективності профілактики наркоманії серед учнів та студентів
|
2012 2013 |
10,0 5,0 |
100,0 16,0 |
Управління освіти і науки облдержадміністрації |
|
4) цільові профілактичні огляди учнівської молоді та неповнолітніх метою виявлення осіб, які вживають наркотичні засоби та психотропні речовини з немедичною ціллю
|
2012 2013 2014 2015 |
10,0 10,0 10,0 10,0 |
17,0 17,0 17,0 17,0 |
Управління охорони здоров’я облдержадміністрації |
|
5) комплексні оперативно-профілактичні операції "Мак" з метою виявлення і знищення незаконних посівів маку та конопель, недопущення їх незаконного витоку та перекриття каналів збуту наркосировини з легальних посівів. Орендувати літальні апарати для здійснення обльоту території області з метою виявлення незаконних посівів маку, конопель |
2012 2013 2014 2015 |
6,0 6,0 6,0 6,0 |
- - - - |
Управління МВС України в області, райдержадміністрації, виконкоми рад міст обласного значення
|
|
|
6) перевірки розважальних закладів та місць проведення дозвілля (кафе, дискотеки, нічні клуби тощо) з метою припинення фактів торгівлі або вживання наркотичних засобів чи психотропних речовин, а також профілактичні рейди "Вулиця", "Вокзал", "Канікули" з метою запобігання виникненню негативних явищ у молодіжному середовищі
|
2012 – 2015 |
- |
- |
Управління МВС України області, відділ у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації, райдержадміністрації, виконкоми рад міст обласного значення
|
7) комплексні оперативно-профілактичні операції "Канал" з метою перекриття міжнародних каналів контрабандного надходження наркотичних засобів в Україну та їх транзитного перевезення територією держави
|
2012 – 2015
|
- |
- |
Управління МВС України в області, управління СБУ в області, Рівненська митниця |
|
2. |
Здійснювати:
1) заходи з припинення діяльності організованих злочинних груп, які спеціалізуються на збуті наркотичних засобів і психотропних речовин в особливо великих розмірах, їх виготовленні у підпільних нарколабораторіях |
2012 – 2015 |
- |
- |
Управління МВС України в області, управління СБУ в області, Рівненська митниця
|
2) міжвідомчий обмін інформацією, пов’язаною з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, а також лікарських засобів, зловживання якими може викликати наркотичну залежність |
2013
|
15,0
|
-
|
Управління охорони здоров’я облдержадміністрації, управління МВС України в області, управління СБУ в області, Рівненська митниця
|
|
3. |
Удосконалити систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації медичних і соціальних працівників, працівників органів внутрішніх справ України в області, управління СБУ в області, Рівненської митниці з питань щодо протидії поширенню наркоманії, боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів
|
2012 – 2015 |
- |
- |
Управління освіти і науки облдержадміністрації, управління охорони здоров’я облдержадміністрації, головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, управління МВС України в області, управління СБУ в області, Рівненська митниця, відділ у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації |
4. |
Забезпечити:
1) систематичне проведення із залученням громадськості міжвідомчих нарад, засідань за круглим столом, семінарів з метою організації дієвої взаємодії та обміну інформацією у сфері протидії поширенню наркоманії, боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, в тому числі і серед неповнолітніх
|
2012 - 2015 |
- |
- |
Облдержадміністрація, управління охорони здоров’я облдержадміністрації, відділ взаємодії з правоохоронними органами та оборонної роботи апарату облдержадміністрації, управління МВС України в області, управління освіти і науки облдержадміністрації управління СБУ в області, Рівненська митниця, відділ у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації, державна податкова служба в області, управління Державної пенітенціарної служби України в області
|
2) проведення для дітей, молоді та їх батьків профілактичних і просвітницьких заходів щодо протидії наркоманії, пропаганди здорового способу життя, формування навичок протистояння шкідливому впливу вживання наркотичних засобів або психотропних речовин не за медичним призначенням |
2012 – 2015 |
- |
- |
Управління освіти і науки облдержадміністрації, управління охорони здоров’я облдержадміністрації, обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді
|
|
3) розроблення та виготовлення інформаційно-просвітницьких матеріалів щодо формування у дітей і молоді негативного ставлення до вживання наркотичних засобів та психотропних речовин, а також розроблення зовнішньої реклами та її розміщення в громадських місцях, засобах масової інформації на транспорті
|
2012 2013 2014 2015 |
5,0 5,0 5,0 5,0 |
16,0 16,0 16,0 16,0 |
Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді
|
|
4) здійснення систематичного контролю за дотриманням лікувально-профілактичними, аптечними закладами області ліцензійних умов, установлених для обігу наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів. Проводити обстеження приміщень з метою виявлення рівня їх захисту, наявності охорони, перевірки кола осіб, допущених до роботи з наркотичними засобами, психотропними речовинами та прекурсорами |
2012 – 2015 |
- |
- |
Управління МВС України в області, райдержадміністрації, виконкоми рад міст обласного значення
|
|
5) розвиток мережі служб соціально-профілактичної роботи та центрів ресоціалізації наркозалежних осіб
|
2012 – 2015 |
- |
- |
Райдержадміністрації, виконкоми рад міст обласного значення та зацікавлені громадські організації
|
|
6) подальше виконання програми замісної підтримувальної терапії для лікування і соціальної реабілітації наркозалежних осіб та протидії поширенню наркоманії, ВІЛ-інфекції/СНІДу та інших захворювань. Упровадити замісну підтримувальну терапію: в комунальному закладі "Обласний центр профілактики та боротьби зі СНІДом" Рівненської обласної ради (30 місць); в ТМО "Фтизіатрія" (10 місць) |
2012
2013 |
300,0
150,0 |
-
- |
Управління охорони здоров’я облдержадміністрації
|
|
|
7) необхідним устаткуванням територіальні наркологічні заклади для надання наркологічної допомоги, організації лікування та реабілітації наркозалежних осіб |
2012 2013 2014 2015 |
250,0 300,0 350,0 450,0 |
- - - |
Управління охорони здоров’я облдержадміністрації
|
8) приладами, тест-системами із визначення вмісту наркотиків у біологічних середниках людини в наркологічних кабінетах, центральних районних лікарнях
|
2012 2013 2014 2015 |
47,5 47,5 47,5 25,0 |
16,0 16,0 16,0 16,0 |
Управління охорони здоров’я облдержадміністрації, райдержадміністрації, виконкоми рад міст обласного значення |
|
9) здійснення контролю за дотриманням протоколів і стандартів лікування наркозалежних осіб
|
2012 – 2015 |
- |
- |
Управління охорони здоров’я облдержадміністрації
|
|
5. |
Здійснити: 1) комплексні оперативно-профілактичні заходи з метою виявлення джерел та перекриття міжнародних каналів надходження в незаконний обіг наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів з хіміко-фармацевтичних підприємств, аптечних закладів, інших місць їх виробництва, зберігання та реалізації
|
2012 – 2015 |
- |
- |
Управління МВС України в області, управління СБУ в області, Рівненська митниця
|
2) звірку щодо неповнолітніх, які перебувають на профілактичному обліку як такі, що зловживають алкоголем та наркотиками |
2012 – 2015 |
- |
- |
Управління МВС України в області, управління охорони здоров’я облдержадміністрації
|
|
6. |
Сформувати банк даних підприємств, установ та організацій, діяльність яких пов’язана з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів і підлягає ліцензуванню |
2012 – 2015 |
- |
- |
Управління МВС України в області, управління СБУ в області
|
7. |
Розробити та затвердити регіональні програми, спрямовані на протидію поширенню наркоманії, боротьбу з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, на 2012 – 2015 роки
|
2012 |
- |
- |
Райдержадміністрації, виконкоми рад міст обласного значення
|
8. |
Сприяти утворенню міських та районних громадських рад з питань щодо профілактики і протидії поширенню наркоманії
|
2012 |
- |
- |
Райдержадміністрації, виконкоми рад міст обласного значення
|
9. |
Організувати:
1) розроблення та видання інформаційно-просвітницьких матеріалів (буклетів, плакатів, пам’яток, посібників, постерів) щодо формування у дітей і молоді негативного ставлення до вживання наркотичних засобів та психотропних речовин, а також розроблення зовнішньої реклами та її розміщення в громадських місцях, засобах масової інформації на транспорті |
2012 2013 2014 2015 |
6,0 6,0 6,0 6,0 |
16,0 16,0 16,0 16,0 |
Відділ у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації, обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, управління охорони здоров’я облдержадміністрації, райдержадміністрації, виконкоми рад міст обласного значення
|
2) впровадження відповідних навчальних програм для учнів загальноосвітніх навчальних закладів області та включення в плани роботи навчальних закладів виховних заходів з метою формування у дітей і молоді негативного ставлення до вживання наркотичних засобів та психотропних речовин
|
2012 – 2013 |
60,0 |
- |
Управління освіти і науки облдержадміністрації
|
|
|
3) проведення моніторингу наявності у мережі Інтернет оголошень про збут в області підконтрольних речовин. У разі встановлення таких фактів реагувати на них згідно з чинним законодавством |
2012 – 2015 |
- |
- |
Управління МВС України в області, управління СБУ в області
|
10 |
Організувати і провести із залученням громадськості інформаційно-просвітницькі та культурно-мистецькі акції (книжкові та художні виставки, фотовиставки, фестивалі, конкурси, концерти тощо), спрямовані на протидію поширенню наркоманії, боротьбу з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів |
2012 2013 2014 2015 |
3,0 3,0 3,0 3,0 |
16,0 16,0 16,0 16,0 |
Відділ у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації, обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, управління охорони здоров’я облдержадміністрації, райдержадміністрації, виконкоми рад міст обласного значення
|
11 |
Активізувати проведення профілактичної роботи в установах виконання покарань, навчальних закладах та закладах соціальної реабілітації
|
2012 – 2015 |
- |
- |
Управління Державної пенітенціарної служби України в області
|
12 |
З метою формування у суспільстві позитивної думки щодо діяльності правоохоронних органів у сфері боротьби з міжнародним наркобізнесом готувати та забезпечувати публікацію відповідних матеріалів у загальнодержавних та регіональних засобах масової інформації, в мережі Інтернет |
2012 2013 2014 2015 |
5,0 5,0 5,0 5,0 |
- - - -
|
Управління охорони здоров’я облдержадміністрації, управління МВС України в області, управління СБУ в області, Рівненська митниця, відділ у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації
|
13 |
Посилити контроль за суб’єктами підприємництва у сфері обігу лікарських засобів та зберігання, перевезення, пересилання наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, а також лікарських засобів, зловживання якими може викликати наркотичну залежність
|
2012 - 2015 |
- |
- |
Управління МВС України в області, управління СБУ в області, управління охорони здоров’я облдержадміністрації, Рівненська обласна державна інспекція з контролю якості лікарських засобів
|
14 |
Вивчити питання щодо необхідної кількості наркотичних засобів, психотропних препаратів та прекурсорів для потреб лікувально-профілактичних закладів області, посилити контроль за зберіганням, перевезенням, призначенням наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, а також лікарських засобів, зловживання якими може викликати наркотичну залежність |
2012 - 2015 |
- |
- |
Управління охорони здоров’я облдержадміністрації, Рівненська обласна державна інспекція з контролю якості лікарських засобів
|
|
|
Разом:
|
|
|
|
2012 |
674,5 |
197,0 |
|||
2013 |
584,5 |
113,0 |
|||
2014 |
434,5 |
97,0 |
|||
2015 |
512,0 |
97,0 |