Рішення обласної ради 6 скликання
Оприлюднено 29-05-2012
У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Шосте скликання
(Одинадцята сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 25 травня 2012 року № 652
Про стан безпеки дорожнього руху на автошляхах та вулицях населених пунктів області
Враховуючи рекомендацію президії обласної ради, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
вирішила:
1. Інформацію начальника ВДАІ УМВС України у Рівненській області та начальника Служби автомобільних доріг у Рівненській області про стан безпеки дорожнього руху на автошляхах та вулицях населених пунктів області взяти до відома (додається).
2. Рекомендувати облдержадміністрації при внесенні змін до обласного бюджету на 2012 рік передбачити видатки на Програму підвищення безпеки дорожнього руху в Рівненській області на 2008-2012 роки, затверджену рішенням обласної ради від 23.05.2008 №790, у повному обсязі.
3. Рекомендувати міським, сільським, селищним головам, Службі автомобільних доріг у Рівненській області посилити роботу щодо утримання доріг області у належному експлуатаційному стані.
4. Рекомендувати міським, сільським, селищним головам, Службі автомобільних доріг у Рівненській області вжити заходи щодо забезпечення функціонування стаціонарного штучного освітлення ділянок доріг відповідно до проектної документації.
5. Рекомендувати ВДАІ УМВС України у Рівненській області посилити роз’яснювальну роботу серед населення щодо недопущення дорожньо-транспортного травматизму, його профілактики.
6. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію обласної ради з правових питань, гласності, депутатської діяльності, етики та Регламенту (Молчан С.П).
Голова ради Ю.С.Кічатий
Шановний Юрію Святославовичу!
Відділом Державтоінспекції в Рівненській області в січні-березні 2012 року вжито ряд профілактичних заходів, спрямованих на належне забезпечення безпеки дорожнього руху на вулично-шляховій мережі області.
З 20.01.2012 ВДАІ УМВС, з урахуванням надзвичайних подій, що трапилася 14 та 19 січня цього року (2 ДТП, в яких 13 осіб загинуло та 7 травмовано), організовано проведення щоденних оперативних нарад робочої групи відділу ДАІ, створеної відповідно до розпорядження УМВС від 23.01.2012 № 22, на яких розглядались питання про вжиття невідкладних заходів щодо недопущення росту аварійності на території обслуговування, а також ролі керівництва підрозділів Державтоінспекції на даному напрямку роботи.
Завдяки вжитим з 20 січня цього року профілактичним заходам, зокрема проведенню неодноразових зустрічей з перевізникам області, проведенню комплексу профілактичних заходів на пасажирському транспорті під умовною назвою «Пасажирський перевізник», а також безпосередньої участі керівництва УМВС та ВДАІ УМВС у засіданні 31.01.2012 колегії Рівненської ОДА (Рішення ОДА від 08.02.2012 № 46), одним з ініціаторів проведення якої було керівництво Управління МВС, у 1 кварталі 2012 року вдалося значно знизити ріст аварійності, порівнюючи її з аналогічним періодом минулого року.
Так, останню декаду січня 2012 року вдалося провести без людських втрат, ріст яких з 1 по 19 січня становив +466,6%.
В лютому 2012 року намітилась тенденція щодо зменшення кількості ДТП з постраждалими до -26,7% (2011 – 15, 2012 – 11), а також зменшення кількості травмованих учасників дорожнього руху – до -25,0% (2011 – 16, 2012 – 12).
Всього за 2 місяці 2012 року на автодорогах області було скоєно 46 ДТП з постраждалими (2011 – 36, +27,8%), в яких 25 учасників дорожнього руху загинуло (2011 – 7, +257,1%) та 58 – травмовано (2011 – 39, +48,7%).
Значне покращення стану аварійності з постраждалими відбулось у березні 2012 року. За цей період на автодорогах області було скоєно 21 таку пригоду, що на 3 пригоди менше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року (2011 – 24, -12,5%), в яких 7 учасників дорожнього руху загинуло (2011 – 10, -30,0%) та 19 – травмовано (2011 – 29, -34,5%).
Всього, за січень-березень 2012 року, порівнюючи з аналогічним періодом минулого року, на автодорогах області скоєно 454 дорожньо-транспортні пригоди (2011 – 365, +24,4%), в т.ч. 67 – з постраждалими (2011 – 60, +11,7%), в яких 33 учасника дорожнього руху загинуло (2011 – 17, +94,1%) та 76 – травмовано (2011 – 68, +11,8%).
Одним з позитивних моментів у лютому-березні 2012 року є недопущення ДТП з тяжкими наслідками.
Основні причини скоєння автопригод з постраждалими:
- недотримання безпечної швидкості руху (22 ДТП) 32,8 %
- порушення ПДР пішоходами (14 ДТП) 20,8 %
- недотримання дистанції (10 ДТП) 14,9 %
- порушення правил маневрування (5 ДТП) 7,4%
- виїзд на смугу зустрічного руху (6 ДТП) 8,9 %
- порушення правил проїзду пішохідних переходів (6 ДТП) 8,9 %
В 2012 році з вини водіїв пасажирських транспортних засобів скоєно 1 дорожньо-транспортну пригоду з потерпілими (2011 – 1, рівень), в якій 7 осіб травмовано (2011 – 2, +250,0%), 10 – загинуло (2011 – 0, ріст).
За участю пасажирських транспортних засобів у 2012 році зареєстровано 4 дорожньо-транспортні пригоди з потерпілими (2011 – 1, +300,0%), в яких 10 осіб травмовано (2011 – 2, +400,)%), 11 – загинуло (2011 – 0, ріст).
За 3 місяці поточного року на території області зареєстровано 9 дорожньо-транспортних пригод, в яких постраждали діти (2011 – 5, +80,0%), в яких 8 дітей загинуло (2011 – 1, +700,0%) та 10 отримали поранення різного ступеню важкості (2011 – 4, +150,0%).
З вини самих дітей трапилося 2 автопригоди, в яких стільки ж дітей загинуло.
Слід зауважити, що впродовж березня 2012 року, завдяки проведенню профілактичних заходів, вдалося не допустити жодної дорожньо-транспортної пригоди за участю дітей.
Через таке порушення ПДР, як керування транспортним засобом у нетверезому стані, впродовж 1 кварталу 2012 року скоєно 11 ДТП (2011 – 5, +120,0%), в т.ч. 4 з постраждалими (2011 – 1, +300,0%), в яких 3 особи загинуло (2011 – 0, ріст) та 4 травмовано (2011 – 1, +300,0%).
З початку 2012 року на території області зареєстровано 2 дорожньо-транспортних пригод з тяжкими наслідками (2011 – 2, рівень), в яких 13 осіб загинуло (2011 – 7, +85,7%) та 7 травмовано (2011 – 5, +40,0%).
У січні-березні 2012 року працівниками підрозділів Державтоінспекції в області складено 8137 адміністративних протоколів за порушення Правил дорожнього руху. З них 830 адміністративних протоколів – за статтею 130 КУпАП (керування транспортним засобом у стані сп’яніння).
З початку 2012 року у відповідності до статті 222 КУпАП винесено 5845 адміністративних постанов про порушення ПДР, норм та стандартів ДСТУ з них оштрафовано 5362 особа, на суму 1 579 000грн.
До державного бюджету надійшло адміністративних штрафів за порушення Правил дорожнього руху на суму 1 672 699 грн., що становить 106% сплати від кількості винесених постанов на порушників ПДР Рівненської області.
У 1 кварталі 2012 року перевірено 434 підприємств, установ, організацій, в тому числі: 116 – обстежень в автогосподарствах, 193 – цільові перевірки, 125 – контрольні перевірки. По результатах перевірок керівникам автогосподарств надано 229 приписів на усунення недоліків.
Під час перевірок оглянуто 1496 транспортних засобів, з яких 165 експлуатувались з технічними несправностями, що становить 11 % від оглянутих.
За порушення вимог законодавства на транспорті до адміністративної відповідальності притягнуто 57 посадових осіб, в тому числі: 25 – за випуск на лінію технічно-несправних транспортних засобів, 22 – за невиконання припису ДАІ, 10 – за допуск до керування нетверезих водіїв або водіїв без медичного огляду.
З початку 2012 року перевірено 251 суб’єкт господарювання, що надає послуги по перевезенню пасажирів, в тому числі проведено: 64 обстеження в автогосподарствах, 105 цільових та 82 контрольних перевірок. По результатах цих перевірок керівникам автогосподарств надано 135 приписів на усунення недоліків.
Під час перевірок перевізників оглянуто 735 транспортних засобів, з яких 97 експлуатувались з технічними несправностями, що становить 13,2% від оглянутих.
За порушення вимог законодавства на транспорті до адміністративної відповідальності притягнуто 29 посадових осіб пасажироперевізників, в тому числі: 15 – за випуск на лінію технічно-несправних транспортних засобів, 14 – за невиконання припису ДАІ.
З метою попередження аварійності на пасажирському автотранспорті, посилення роботи щодо зміцнення транспортної дисципліни водіїв, підвищення технічної готовності автобусів, які залучаються до перевезень людей, на виконання протоколу оперативної наради при заступникові прокурора Рівненської області, яка відбулася 03.03.2012, а також вимог вказівки УДАІ МВС України від 21.03.2012 № 4/14-2904, силами працівників відділу Державтоінспекції УМВС України в Рівненській області, спільно з працівниками територіального управління Головавтотрансінспекції в Рівненській області та УДСБЕЗ УМВС створені мобільні групи для здійснення рейдових перевірок щодо законності надання послуг з перевезення пасажирів перевізниками на Київському напрямку. У ході проведення заходів, упродовж березня поточного року, перевірено 232 одиниці транспортних засобів. За вчинені водіями порушення Правил дорожнього руху складено 25 протоколів про адмінправопорушення, вилучено 1 ліцензійну картку, 3 пасажирські транспортні засоби доставлено на майданчик тимчасового утримання. Працівниками теруправління ГДІАТ у Рівненській області складено 80 актів про порушення вимог Закону України «Про автомобільний транспорт».
Усього, за період січень-березень 2012 року, працівниками ДАІ області складено 919 протоколів про адміністративні правопорушення на водіїв пасажирського транспорту, державтоінспекторами здійснено 181 перевірку пасажироперевізників, за результатами яких надано 93 приписи ДАІ на усунення виявлених недоліків.
Cкладено 29 адмінпротоколів на посадових осіб автогосподарств, в тому числі: 15 – за ст. 128 КУпАП (випуск на лінію технічно-несправних транспортних засобів) та 14 – за ст. 188-28 КУпАП (невиконання приписів ДАІ по лінії технічного нагляду).
Заборонено експлуатацію 7 автобусів шляхом доставки їх на спеціальні майданчики тимчасового зберігання транспортних засобів, 6 з яких – за технічні несправності, 1 – за керування автобусом без необхідних документів.
За виявленими недоліками, що одночасно є можливими порушеннями ліцензійних умов, відділом ДАІ УМВС направлено 10 інформацій в територіальне управління Головавтотрансінспекції з пропозиціями провести позачергові перевірки пасажироперевізників в межах їх компетенції. По результатах перевірок станом на 30.03.2012 року 5-ти перевізникам анульовано ліцензії.
Упродовж січня-березня 2012 року підрозділами ДАІ проведена певна робота по контролю за станом утримання автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів.
Підрозділами ДАІ по результатах перевірок притягнуто до адміністративної відповідальності 152 посадових осіб та громадян (ст.139, 140, 188-28 КУпАП), для усунення недоліків у відповідні організації та громадянам направлено 126 приписів. До адміністративної відповідальності притягнуто 63 посадову особу дорожньо-комунальних та залізничних організацій (57,9 % від загальної кількості адміністративних протоколів), що безпосередньо відповідають за стан автодоріг та вулиць. За невиконання приписів та вимог ДАІ (ст.188-28 КУпАП) притягнуто 49 посадових осіб та громадян. Направлено 82 інформацій, а також направлено 481 вимогу щодо вжиття заходів з безпеки дорожнього руху, покращення організації дорожнього руху.
Упродовж 3 місяців 2012 року виявлено ряд недоліків порядку утримання автодоріг, що стали супутньою причиною скоєння ДТП. У 7 ДТП – скоєних на автодорогах області (6 на автодорогах державного значення), що становить 4,2% від всіх ДТП; у 8 ДТП – скоєних на вулицях населених пунктів, що становить 2,7% від всіх ДТП.
Станом на 01.04.2012 року на вулично-шляховій мережі області перебуває на обліку 36 місць (ділянок) концентрації ДТП:
- 12 на дорогах загального користування
- 24 на вулицях населених пунктів (в т.ч. 20 – обласного центру).
У лютому знято з обліку 1 місце (ділянку) концентрації ДТП на вулицях м. Корець. За результатами аналізу в березні знято з обліку 6 місць (ділянок) концентрації ДТП на дорогах загального користування. Поставлено на облік 2 ділянки концентрації ДТП на дорогах загального користування.
На сьогодні найбільш небезпечними залишаються ділянки концентрації пригод на км 212, 213 автодороги М-19 „Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече” (м. Дубно, вулиці Грушевського, Залізнична). З часу постановки їх на облік – у 2003 році, на них скоєно 47 дорожньо-транспортних пригод з потерпілими, при цьому 31 ДТП становить наїзди на пішоходів. Унаслідок зазначених пригод 5 чоловік загинули та 53 травмовані. Зазначена кількість ДТП є найбільшою у порівнянні з іншими місцями та ділянками концентрації пригод на дорогах загального користування. Головними заходами, які необхідно впровадити для запобігання ДТП, є відновлення роботи 3 світлофорних об’єктів з викличними пристроями для пішоходів, забезпечення нормативного рівня штучного освітлення вулиць, встановлення пішохідного огородження. Про необхідність виконання цих заходів Державтоінспекція інформує Службу автомобільних доріг з часу постановки ділянок на облік, тобто понад 8 років, однак вимоги ДАІ практично не виконуються. Службою автомобільних доріг не вжито будь-яких заходів по реалізації проектно-кошторисної документації на встановлення зазначених світлофорних об’єктів, яка була розроблена ще у 2008 році. Більше того, ВДАІ УМВС у 2011 році не отримував жодної відповіді Служби автомобільних доріг про причини невжиття заходів на цих ділянках концентрації ДТП.
На іншій ділянці концентрації ДТП км 119+990 – 120+500 (об’їзна м. Костопіль) Службою автомобільних доріг теж не вжито розроблених заходів з безпеки дорожнього руху – не ліквідовані самовільно влаштовані виїзди на дорогу, не побудована пішохідна доріжка, не влаштоване освітлення.
На ділянках концентрації ДТП автодороги Н-22 «Устилуг-Луцьк-Рівне» км 137 та км 140-141 і надалі не вживаються заходи по влаштуванню штучного освітлення в повному обсязі, хоча термін виконання цих робіт був встановлений ще упродовж 2009 року.
У інформаціях ДАІ наголошувалось на необхідність влаштування освітлення на аварійно-небезпечних ділянках, а саме на автодорозі Р-05 "Городище – Рівне – Старокостянтинів" у межах с. Здовбиця Здолбунівського району та на перехресті доріг М-19 "Доманове – Ковель – Чернівці" і Т-1806 "Рівне – Млинів – Берестечко". В листопаді 2008 року була розроблена та узгоджена проектна документація на влаштування освітлення у с. Здовбиця та схема організації дорожнього руху на перехресті доріг М-19 і Т-1806. До цього часу ці проектні рішення теж не реалізовані.
У 2011 році працівниками відділу ДАІ УМВС направлено 8 інформацій Рівненському міському голові щодо необхідності суттєвого вдосконалення організації дорожнього руху в обласному центрі. У цих інформаціях Державтоінспекцією, в першу чергу, вказувалось на необхідність впровадження заходів з безпеки дорожнього руху у місцях та на ділянках концентрації ДТП.
Перевірками стану виконання розроблених заходів на ділянках і у місцях концентрації ДТП, які проведені працівниками ДАІ, встановлено, що роботи, спрямовані на вдосконалення дорожніх умов на ділянках концентрації пригод, виконуються недостатньо.
Практично, за винятком встановлення світлофорного об’єкту по вулиці Січових Стрільців (і то Службою автомобільних доріг у Рівненській області), встановлення окремих дорожніх знаків та часткового нанесення дорожньої розмітки, інші суттєві заходи з безпеки дорожнього руху, які значною мірою дали б змогу запобігти дорожньо-транспортним пригодам, упродовж 2011 року не виконувались.
Так, у пропозиціях відділу ДАІ, які надсилались на адресу міської ради у 2011 році, вказувалось на необхідність встановлення світлофорного об’єкту у місці концентрації ДТП на перехресті вулиць Дубенська-Макарова, а також здійснення реконструкції світлофорного об’єкту на перехресті вулиць С.Бандери-Дворецька м. Рівне. Наголошувалось, також, на необхідності встановлення додаткового локального освітлення та встановлення на перспективу світлофорів із жовтими миготливими сигналами у місцях концентрації ДТП, на пішохідних переходах по вулиці Макарова в районі супермаркету «Літа». Державтоінспекція надавала пропозиції щодо перегляду доцільності двох наземних пішохідних переходів по вулиці Київській в районі перехрестя з вулицею Грабник та по вулиці Міцкевича, в районі перехрестя з вулицею Гайдара, на яких скоєна найбільша кількість дорожньо-транспортних пригод, пов’язаних з наїздами на пішоходів. Однак, на даний час до відділу ДАІ на розгляд не надходили будь-які проектні пропозиції з цього приводу для узгодження та їх подальшого впровадження. Не реалізованими залишаються проектні рішення по реконструкції перехрестя Соборна-Старицького-Вербова з встановленням світлофорного об’єкту, які дали б змогу у значній мірі запобігти ДТП, хоча робочий проект був узгоджений і затверджений ще у 2009 році. Саме це призвело до виникнення нового місця концентрації ДТП на вказаному перехресті, яке було взяте на облік у 2011 році.
У інформаціях ВДАІ УМВС вказувалось на необхідність встановлення нових світлофорних об’єктів на перехрестях з інтенсивним рухом, а також на заміну застарілої апаратури регулювання існуючих світлофорних об’єктів. Однак, упродовж минулого року ці заходи теж не впроваджувались. Разом з тим, у відповіді УЖКГ (вих. № 12-05 від 21.01.2011) зазначалося, що бюджетом на 2011 передбачена заміна застарілої апаратури керування світлофорними об’єктами.
Важливу роль в безпеці дорожнього руху та попередженні дорожньо-транспортних пригод, у першу чергу таких як наїзд на пішохода, відіграє функціонування штучного освітлення.
При проведенні ремонтних робіт ділянки автодороги М-06 "Київ-Чоп" стаціонарне штучне освітлення влаштоване у межах 30 населених пунктів, 17 перехрестях та трьох транспортних розв’язках у двох рівнях.
Станом на 12.04.2012 освітлення функціонує у 6 населених пунктах (Синів, Антопіль, Біла Криниця, Колоденка, Грушвиця Друга, Грушвиця), на трьох перехрестях (с.Квасилів, с.Верба, м.Радивилів – пост ДАІ) та на двох транспортних розв’язках у двох рівнях.
Крім цього, не встановлені передбачені проектом опори зовнішнього освітлення на 11 ділянках (в місцях пішохідних переходів та перехрестях).
Упродовж 2011 року відділ ДАІ УМВС неодноразово звертав увагу Служби автомобільних доріг у Рівненській області, керівників будівельних компаній, на невжиття заходів із забезпечення функціонування штучного освітлення ділянок дороги відповідно до проектної документації. З цього приводу працівниками ВДАІ УМВС було проінформовано Державну службу автомобільних доріг України, двічі проінформовано облдержадміністрацію, направлено 6 інформацій до Служби автомобільних доріг у Рівненській області та 2 інформації керівникам будівельних компаній. З цього питання у кінці листопада 2011 року було проінформовано прокуратуру Рівненської області.
Згідно декларації Служби автомобільних доріг у Рівненській області від 27.12.2011 ділянка дороги в межах Рівненської області прийнята в експлуатацію.
В 2012 році були направлено 2 інформації в Службу автомобільних доріг у Рівненській області з вимогою вжити необхідних заходів з функціонування освітлення, проінформовано облдержадміністрацію та транспортну прокуратуру, внесені також пропозиції в рішення колегії Рівненської облдержадміністрації.
В останній відповіді Служби автомобільних доріг у Рівненській області від 09.04.2012 зазначено, що «основною причиною неналежного функціонування штучного освітлення являється відсутність стабільного фінансування на технічне обслуговування та оплату за використану електроенергію».
Необхідно звернути увагу на розробку (поновлення) паспортів на автомобільні дороги загального користування, а також розробки та узгодження у встановленому порядку проектів (схем) організації дорожнього руху. Усі дороги загального користування повинні бути обладнані технічними засобами регулювання дорожнього руху у відповідності до зазначеного проекту (схеми) організації дорожнього руху.
Однак, незважаючи на вимоги ВДАІ УМВС, на сьогодні з Державтоінспекцією узгоджені схеми організації дорожнього руху лише на автодорогу М-06 «Київ-Чоп», на ділянку автодороги М-07 «Київ-Ковель» км 245+690 – км 302+900 та схеми організації дорожнього руху у складі проектів ремонту та реконструкції автодороги Н-22 «Утилуг-Луцьк-Рівне» (за винятком ділянки в смт. Клевань). На інші дороги державного значення та на місцеві дороги такі паспорти відсутні і Службою автомобільних доріг заходи по їх розробці тривалий час не вживаються.
Подібна ситуація склалася із населеними пунктами області. Зокрема, у м. Рівне відсутній комплексний проект (схема) організації дорожнього руху, який повинен передбачати дислокацію технічних засобів регулювання дорожнього руху (встановлення дорожніх знаків, нанесення дорожньої розмітки) в комплексі на всіх вулицях з метою оптимізації руху транспортних засобів та пішоходів, максимального рівня його безпеки. Упродовж останніх років відділ ДАІ УМВС неодноразово інформував міську раду про необхідність розробки такого проекту. Ще у 2010 році міськвиконкомом запевняв, що в найкоротші терміни така комплексна схема буде розроблена та у подальшому впроваджена. Однак, до Державтоінспекції до цього часу не надходило проектних пропозицій з цього приводу. А в останній відповіді Рівненського міськвиконкому на інформацію ВДАІ УМВС (вих. № 05-2513 від 16.06.2011) зазначено, що кошти на розробку комплексного проекту організації дорожнього руху бюджетом поточного року не передбачені.
Упродовж трьох місяців працівниками ВДАІ УМВС та підпорядкованими підрозділами ВДАІ УМВС вживались ряд профілактичних заходів спрямованих на недопущення дорожньо-транспортного травматизму, його профілактику, а також здійснювалося широке висвітлення діяльності Державтоінспекції області у районних, обласних та центральних засобах масової інформації.
Загалом, за вказаний період підготовлено 832 матеріалів для ЗМІ, з яких: 195 інформацій були надруковані на шпальтах районних та обласних газет, з яких 10 – розміщені у центральних друкованих виданнях. Також, вийшло в ефір радіомовлення – 373 різнопланових інформацій про діяльність працівників ДАІ, з яких один на центральному радіо. Крім цього, на районних та обласних телеканалах продемонстровано 175 відеосюжетів, з яких 32 транслювалися у програмах «Свідок» на НТН, «Надзвичайні новини» на ICTV на телеканалах «1+1», «2+2» та «Інтер». У мережі Інтернет розміщено 88 матеріалів.
На особливому контролі залишається профілактика дитячого дорожньо-транспортного травматизму.
За 3 місяці поточного року на території області зареєстровано 9 дорожньо-транспортних пригод за участю дітей у яких 8 дітей загинуло та 10 отримали поранення різного ступеню важкості.
З вини самих дітей за три місяці п.р. сталося 2 автопригоди у яких стільки ж дітей загинуло.
Слід зауважити, що впродовж березня 2012 року, завдяки проведенню профілактичних заходів, вдалося не допустити жодної дорожньо-транспортної пригоди за участю дітей.
Разом з тим, з метою попередження дитячогоого травматизму 6 березня 2012 року проведено фінал XVI обласного конкурсу серед команд веселих та найкмітливіших юних інспекторів руху. Напередодні відбулися зональні змагання які проходили у місті Рівне, Здолбунів та Сарни. Найкращі команди, які гідно виступили були запрошені на фінал КВН-ЮІР.
Крім того, працівниками ДАІ Рівненщини 27 березня цього року проведено акцію серед учасників дорожнього руху обласного центру під назвою «Правила життя, що написані кров’ю». В цей день працівники ДАІ намагалися загострити увагу на проблемі дорожньо-транспортного травматизму, адже сумна статистика говорить сама за себе.
Іншим проблемним питанням сьогодення залишається неналежне фінансування Програми підвищення безпеки дорожнього руху в Рівненській області, розробленої на 2008-2012, направленої на зниження аварійності на автошляхах області, зменшення кількості місць та ділянок концентрації ДТП, вжиття ряду заходів у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.
Загальний обсяг фінансування заходів Програми у 2008-2012 роках становить близько 110 млн. грн. На 2011 рік було заплановано виділення всього 37496 тис. грн., в тому числі для проведення заходів, які входять до компетенції ДАІ – 102 тис. грн. Однак, у минулому році виділено кошти у сумі 20 000 грн. лише для проведення дитячих конкурсів.
Водночас, відповідно до п. 3 Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху № 586-VI" від 24.09.2008 року, в 2009 році до державного та місцевих бюджетів надійшло адміністративних штрафів за порушення Правил дорожнього руху на суму 17 133 781 грн., у 2010 році – 22 547 830 грн., у 2011 році – 12 716 866 грн.
Виходячи з викладеного, пропонуємо:
1. Розробити проекти (схеми) організації дорожнього руху на дорогах державного значення та територіальних дорогах місцевого значення, які повинні включати детальну дислокацію встановлення технічних засобів регулювання дорожнього руху.
2. Вжити вичерпних заходів щодо усунення недоліків в організації дорожнього руху у місцях та ділянках концентрації ДТП на вулицях та дорогах області.
3. Здійснити заходи щодо влаштування стаціонарного штучного освітлення на дорогах державного значення в межах населених пунктів та його постійного функціонування.
4. Активізувати роботу спільних мобільних груп у складі працівників ДАІ УМВС та Головавтотрансінспекції, із залученням при необхідності працівників інших компетентних служб.
5. Провести спільні перевірки підприємств, установ, організацій, що надають послуги по зберіганню, технічному обслуговуванню, проведенню передрейсових (післярейсових) перевірок технічного стану пасажирських транспортних засобів та перевірки стану здоров’я водіїв на підставі укладених договорів, під час яких особливу увагу звернути на заходи реагування, які вживаються посадовими особами, щодо невиконання окремими перевізниками умов договорів.
6. Перед проведенням конкурсів на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування забезпечити належну підготовку відповідних матеріалів щодо умов конкурсу, паспортів автобусних маршрутів тощо.
7. Під час проведення перевірок перевізників в обов'язковому порядку роз'яснювати вимоги нормативно-правових актів, що врегульовують питання перевезення пасажирів автомобільним транспортом, а також проводити профілактичні бесіди з водіями щодо стану аварійності на території області та дотримання ними вимог Правил дорожнього руху України.
8. Через засоби масової інформації постійно проводити широку роз’яснювальну роботу, спрямовану на профілактику аварійності.
9. Забезпечити виділення у 2012 році коштів на реалізацію прийнятих Програмою заходів, у тому числі щодо підготовки вулично-дорожньої мережі області до Євро-2012.
З повагою
т.в.о. начальника О.М. Семенюк
Доповідь
про стан безпеки дорожнього руху на автошляхах
Рівненської області за 2011 рік.
Вся робота дорожників направлена на створення безпечних та комфортних умов для учасників дорожнього руху.
На сьогоднішній день мережа автомобільних доріг загального користування Рівненської області складає 5126,6 км, з них на дороги державного значення припадає 606,2 км.
Упродовж минулого року дорожниками області виконано робіт з капітального ремонту та реконструкції доріг на суму 266,8 млн. грн. в т.ч. доріг державного значення відповідно 45,2 млн. грн. і 8,9 млн. грн. місцевого значення. За ці кошти, зокрема, збудовано 3,0 км доріг, капітально відремонтовано 31,3 км доріг.
Виконано значний обсяг робіт з поліпшення стану дорожнього покриття. У 2011 році ліквідована ямковість загальною площею 93,24 тис. м2 (в т.ч. 42,7 тис. м2 – на автодорогах державного значення), влаштовано 55,3 км поверхневої обробки (в т.ч. 15,3 км – на автодорогах державного значення), 77,1 км тонкошарового покриття. У поточному році ліквідовано ямковість на державних дорогах 19,9 тис. м2 , на місцевих – 17,5 тис. м2.
Крім того, виконані заходи, які безпосередньо впливають на підвищення рівня безпеки руху, на загальну суму 9224 тис. грн.. Так за минулий рік на автодорогах області встановлено або замінено 2840 шт. дорожніх знаків, в т.ч. 150 шт. маршрутного орієнтування, 5,6 км металевого транспортного огородження, 1300 шт. сигнальних стовпчиків, нанесено 850 км горизонтальної розмітки, сплановано 22 км узбіч, вирубано порослі і дерев для забезпечення видимості на 280 км доріг, влаштовано 1 світлофорний об’єкт.
Робота по підвищенню рівня безпеки руху ведеться у відповідності до вимог Закону України “Про дорожні рух”, Технічних правил ремонту та утримання доріг загального користування, ДСТУ 3587-97 “Безпека дорожнього руху…” і здійснюється по таких напрямках:
- Першочергове виконання приписів ДАІ з питань підвищення рівня безпеки дорожнього руху, усунення виявлених недоліків в експлуатаційному утриманні доріг, що зазначені у приписах;
- Робота по усуненню недоліків в експлуатаційному утриманні доріг, що були виявлені під час комісійного обстеження доріг, яке проводиться спільно з органами ДАІ двічі на рік (весною і восени);
- В ході проведення реконструкції та капітального ремонту доріг забезпечення обов’язкового і в повному обсязі виконання робіт по підвищенню рівня безпеки руху;
- Лінійний аналіз аварійності на автодорогах загального користування.
Вказані напрямки роботи являються основою для формування планів заходів по підвищенню рівня безпеки дорожнього руху на автодорогах області.
На основі лінійного аналізу аварійності в області на автодорогах загального користування у минулому році визначено16 ділянок концентрації ДТП, з них 15 – на автодорогах державного значення. В області впродовж останніх 10 років намітилася стійка тенденція до зменшення таких ділянок та аварійно-небезпечних ділянок. Наприклад, у 2002 році на обліку перебувало 62 ділянки концентрації ДТП та 15 аварійно-небезпечних ділянок. Впроваджені заходи з підвищення рівня безпеки дорожнього руху дали змогу зменшити їх кількість відповідно до 12 і 1 на даний час. По кожному місцю чи ділянці концентрації ДТП чи аварійно-небезпечній ділянці розробляються науково-обґрунтовані пропозиції щодо підвищення рівня безпеки руху і вони впроваджуються в процесі виконання дорожніх робіт.
Так, в рамках Програми Укравтодору з ліквідації аварійно-небезпечних ділянок за рахунок коштів Світового банку Службою автодоріг виготовлено проектно-кошторисну документацію на проведення капітального ремонту таких ділянок по:
- автодорозі М 19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече, км 212-213 (м. Дубно);
- автодорозі Р 05 Городище – Рівне – Старокостянтинів, км 64-68 (м. Сарни), км 174 (с. Здовбиця),
яким передбачається капітальний ремонт покриття проїзної частини, тротуарів, заміна огороджень, дорожніх знаків, влаштування світлофорних об’єктів. Загальна вартість робіт складає 6,2 млн. грн.. на жаль, кошти на проведення ремонтів з невідомих нам причин затримуються.
Завершені роботи з капітального ремонту ділянки автодороги М 06 Київ – Чоп та поточного ремонту ділянки автодороги М 07 Київ – Ковель в межах області. В ході проведення ремонту встановлено 312 км металевого транспортного огородження, 7 світлофорних об’єктів з викличними пристроями для пішоходів. Майже 90 км ділянки автодороги М 06 Київ – Чоп облаштовані вставками розмічальними дорожніми ВРД, що значно покращить видимість контурів проїзної частини дороги в нічних умовах та при несприятливій погоді. В межах усіх населених пунктів на транспортних розв’язках та на перехрещеннях автодороги М 06 Київ – Чоп, влаштоване штучне освітлення загальною протяжністю 76,5 км.
З метою покращення стану автодоріг у зимовий період та надання учасникам дорожнього руху інформації про погодні умови на ділянці автодороги М 06 Київ – Чоп, в межах області, закінчується встановлення і технологічне налагодження 11 метеостанцій та 7 інформаційних панно. Це дасть змогу прогнозувати утворення ожеледиці, снігових заметів на покритті автодороги та вчасно запобігати їх виникненню, зменшити вартість зимового утримання та підвищити рівень безпеки дорожнього руху. Показники кожної метеостанції виводяться на центральний екран, що дасть змогу приймати вчасні та оперативні рішення та виконувати попереджувальні роботи по протиожеледній обробці дорожнього покриття.
По автодорозі М 07 Київ – Ковель відремонтовано капітальним ремонтом 31,3 км, поточним – 51,0 км, виконано робіт на загальну суму 212,7 млн.грн..
Службою автомобільних доріг за результатами осіннього комісійного обстеження доріг прийняті конкретні міри по усуненню виявлених недоліків в експлуатаційному утриманні доріг. Так , наприклад, на ділянці автодороги Р 26 Острог – Кременець – Почаїв – Радивилів в межах Радивилівського району встановлено 64 шт. дорожні знаки, підготовлено до заміни 62 дорожні знаки, відремонтовано 1814 м2 дорожнього покриття та 0,9 км тросового огородження, зрізано кущів і порослі загальною протяжністю 2,7 км.
На ділянці автодороги Р 05 Городище – Рівне – Старокостянтинів виконано ремонт покриття загальною площею 17,4 тис. м2, ліквідована колійність на 7 ділянках-кілометрах, встановлено або замінено 76 шт. дорожніх знаків, 3,3 км металевого транспортного огородження, зрізано кущів та дерев загальною протяжністю 27 км. Аналогічна робота проводиться і на інших дорогах.
Проведена в останні роки дорожниками області робота дала змогу досягти зменшення аварійності на автодорогах загального користування. Число ділянок концентрації ДТП зменшилося на 4 у порівнянні з минулим роком. Стан аварійності на автодорогах загального користування області
за 2008-2011 роки характеризується такими показниками:
|
2008 рік |
2009 рік |
2010 рік |
2011рік |
||
Кількість ДТП: |
1043 |
860 |
747 |
743 |
||
Із них з потерпілими |
411 |
307 |
282 |
284 |
||
- загинуло |
99 |
94 |
82 |
84 |
||
- поранено |
502 |
373 |
339 |
324 |
||
Порівняльний аналіз ДТП з недоліками в експлуатаційному утриманні доріг за 2008-2011 роки:
|
||||||
|
2008 рік |
2009 рік |
2010 рік |
2011рік |
||
Кількість ДТП: |
25 |
27 |
26 |
29 |
||
- загинуло |
4 |
3 |
4 |
12 |
||
- поранено |
26 |
14 |
15 |
23 |
||
Разом з тим, недостатнє фінансування галузі не дає можливості в повному обсязі реалізовувати заходи з підвищення рівня безпеки руху.
Відчутної шкоди і матеріальних збитків завдають дорожній галузі розкрадання технічних засобів організації дорожнього руху (дорожні знаки, елементи транспортного огородження, тощо).
Щорічні збитки від розкрадань сягають 150-250 тис.грн. Лише за 2011 рік від розкрадань завдано збитків на суму 220 грн.. Викрадено 153 шт. дорожніх знаки, 72 стійки металевого транспортного огородження. На звернення дорожніх підприємств про факти розкрадань органи внутрішніх справ реагують дуже рідко.
Питання забезпечення безпеки дорожнього руху, створення комфортних умов для учасників дорожнього руху постійно перебуває у полі зору Служби автодоріг та дорожніх підприємств області і його вирішенню надається першочергове значення.
Начальник Ю. Проник