Рішення обласної ради 6 скликання
Оприлюднено 04-04-2012
У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Шосте скликання
(Десята сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 30 березня 2012 року № 631
Про звернення Рівненської обласної ради до Міністерства інфраструктури України стосовно ситуації, що склалася на ринку перевезень вантажів залізничним транспортом та відновлення руху пасажирських потягів сполученням Здолбунів – Красне – Здолбунів і Сарни – Львів – Сарни
Враховуючи подання обласної державної адміністрації, рішення Рівненської обласної ради від 23 грудня 2011 року №489 “Про стан та перспективи подальшого функціонування приміських потягів Рівненської дирекції залізничних перевезень”, доручення голови облдержадміністрації від 1 лютого 2012 року №дор.39/01-60/12 про утворення комісії з вивчення питання подальшого функціонування приміських залізничних перевезень в області, протокольне доручення вказаної комісії від 28 лютого 2012 року №вих-1478/0/01-26/12, керуючись статтею 43 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, за погодженням з постійними комісіями та президією обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
Схвалити звернення Рівненської обласної ради до Міністерства інфраструктури України стосовно ситуації, що склалася на ринку перевезень вантажів залізничним транспортом та відновлення руху пасажирських потягів сполученням Здолбунів – Красне – Здолбунів і Сарни – Львів – Сарни (текст звернення додається).
Голова ради Ю.С.Кічатий
Звернення
Рівненської обласної ради
до Міністерства інфраструктури України
стосовно ситуації, що склалася на ринку перевезень вантажів залізничним транспортом та відновлення руху пасажирських потягів сполученням Здолбунів – Красне – Здолбунів і Сарни – Львів – Сарни
Ми, депутати Рівненської обласної ради, стурбовані ситуацією, що склалася на ринку перевезень вантажів залізничним транспортом.
На даний час існуючий парк піввагонів, які є основним залізничним транспортним засобом для перевезення вантажів, переданий на баланс державного підприємства «Український транспортно-логістичний центр», яке займається плануванням та погодженням умов перевезень вантажів як у межах України, так і за кордон.
Відповідно до наказу Укрзалізниці від 09.11.2011 №154 всі без винятку вантажні перевезення по колії 1520 мм (транзитні, експортні та імпортні) повинні здійснюватися виключно у власних або орендованих вагонах.
У зв’язку з цим Укрзалізниця відмовляє в наданні вагонів загального парку для виконання перевезень, аргументуючи це тим, що всі вагони загального парку передані державним вагонним компаніям, створеним на базі спеціалізованих вагоноремонтних підприємств.
Державні вагонні компанії, у власності яких перебувають відповідні частини інвентарного парку, у свою чергу передали право організації перевезень, управління державним рухомим складом, розрахунків за ці послуги шістьом підприємствам.
Дані підприємства пропонують вантажовідправникам підписати договір про організацію перевезень, однак при підписанні нав’язують власні умови, змінюючи поняття, встановлюють додаткові тарифи та надбавки. При цьому, всупереч статті 14 Закону України «Про транспортно-експедиторську діяльність», не несуть ніякої відповідальності щодо умов перевезення.
Запровадження Укрзалізницею нової схеми забезпечення підприємств-вантажовідправників рухомим складом зумовило зростання вартості залізничних перевезень.
З причини значного зростання вартості користування вагонним парком склалася ситуація, що зумовлює несвоєчасне виконання договірних зобов’язань перед споживачами продукції та ланцюговою реакцією відбивається на стабільності роботи підприємств, а саме призводить до простоїв їхніх виробничих потужностей, необґрунтованих збитків та накопичення готової продукції на складах.
Водночас наголошуємо на неприпустимості закриття зупинок пасажирських та приміських потягів на залізничних станціях без попередньої згоди відповідної громади.
Не менш важливою для Рівненської області залишається проблема, пов’язана з відміною потягів приміського сполучення Здолбунів – Красне – Здолбунів №№6383/6386 та Сарни – Львів – Сарни №№611/612.
Адже залізничний транспорт для переважної більшості населення є найбільш доступним, зокрема для населення, що користується пільгами.
Через скасування даних потягів у значної частини мешканців області виникли труднощі з доїздом на роботу, навчання тощо.
Відтак ми, депутати Рівненської обласної ради, просимо Міністерство інфраструктури України розглянути питання щодо врегулювання ситуації, яка склалася із забезпеченням вагонним парком перевезень експортних, імпортних і транзитних вантажів та віднайти можливість відновлення руху потягів: приміського сполучення №№6383/6386 Здолбунів – Красне – Здолбунів та пасажирського №№611/612 Сарни – Львів – Сарни.
СХВАЛЕНО
Рішення Рівненської обласної ради
30 березня 2012 року № 631