Рішення обласної ради 6 скликання
Оприлюднено 04-04-2012
У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Шосте скликання
(Десята сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 30 березня 2012 року № 581
Про інформацію управління охорони здоров’я облдержадміністрації про хід виконання рішення обласної ради від 30.12.2010 №85 «Про заходи щодо оптимізації ліжкового фонду закладів охорони здоров’я» та результати реформування системи охорони здоров’я області за 2011 рік
Заслухавши та обговоривши інформацію управління охорони здоров’я облдержадміністрації про хід виконання рішення обласної ради від 30.12.2010 №85 «Про заходи щодо оптимізації ліжкового фонду закладів охорони здоров’я» та результати реформування системи охорони здоров’я області за 2011 рік, за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Інформацію управління охорони здоров’я облдержадміністрації про хід виконання рішення обласної ради від 30.12.2010 №85 «Про заходи щодо оптимізації ліжкового фонду закладів охорони здоров’я» та результати реформування системи охорони здоров’я області за 2011 рік взяти до відома (додається).
2. Продовжити у 2012 році оптимізацію ліжкового фонду закладів охорони здоров’я, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з питань охорони здоров’я, материнства та дитинства (Семенюк Ю.С.), з питань бюджету, фінансів та податків (Кособуцький О.М.)
Голова ради Ю.С.Кічатий
Інформація про хід виконання рішення Рівненської обласної ради
від 30.12.2010р. № 85 "Про заходи щодо оптимізації ліжкового фонду закладів охорони здоров’я" та результати реформування системи охорони здоров’я в області за 2011 рік
Рішення обласної ради від 30.12.2010 № 85 "Про заходи щодо оптимізації ліжкового фонду закладів охорони здоров’я" виконано на 91,1% через не проведену оптимізацію ліжкового фонду по Рівненській обласній клінічній лікарні (скорочено 67 штатних посад, в результаті чого досягнуто економії коштів в сумі 720 тис. грн.) також прийнято рішення обласної ради від 23.12.2011 № 498 "Про внесення змін до рішення обласної ради від 30.12.2010 № 85 "Про заходи щодо оптимізації ліжкового фонду закладів охорони здоров’я", згідно якого внесені зміни до штатного розпису, в результаті чого втратило актуальність скорочення ліжкового фонду та по комунальному закладу "Рівненський обласний онкологічний диспансер" через ліквідацію Дубенського міжрайонного онкологічного диспансеру, згідно розпорядження голови облдержадміністрації від 14.03.2011 № 119.
№ з/п |
Назва лікувально-профілактичного закладу |
Кількість ліжок на 01.01.2011р. |
Кількість ліжок, які підлягають оптимізації |
Оптимізовано ліжок станом на 01.01.2012р. |
1. |
Рівненська обласна клінічна лікарня |
725 |
25 |
- |
2. |
Рівненська обласна дитяча лікарня |
375 |
10 |
10 |
3. |
Корецька обласна фізіотерапевтична лікарня |
60 |
5 |
5 |
4. |
Острозька обласна психіатрична лікарня |
410 |
45 |
45 |
5. |
КЗ "Обласна психіатрична лікарня с.Орлівка" Рівненської облради |
260 |
10 |
10 |
6. |
КЗ "Рівненський обласний госпіталь для інвалідів війни" Рівненської облради |
280 |
40 |
40 |
7. |
Рівненський обласний спеціалізований диспансер радіаційного захисту населення |
150 |
10 |
10 |
8. |
КЗ "Рівненський обласний онкологічний диспансер" |
242 |
10 |
- |
9. |
Дубенський міжрайонний онкологічний диспансер |
60 |
20 |
20 |
10. |
КЗ "Вербська протитуберкульозна лікарня" |
65 |
15 |
15 |
11. |
КЗ "Страшівська протитуберкульозна лікарня" |
120 |
40 |
40 |
12. |
Зірненська протитуберкульозна лікарня |
80 |
20 |
20 |
13. |
КЗ "Острожецька протитуберкульозна лікарня" |
60 |
10 |
10 |
14. |
КЗ "Рівненський обласний шкірно-венерологічний диспансер" |
50 |
5 |
5 |
15. |
КЗ "Рівненський обласний ендокринологічний центр" Рівненської облради |
100 |
10 |
10 |
16. |
Рівненський обласний клінічний лікувально-діагностичний центр ім.В.Поліщука |
20 |
5 |
5 |
17. |
КЗ "Рівненський обласний центр психічного здоров’я населення" Рівненської облради |
160 |
10 |
10 |
18. |
КЗ "Дубенський диспансер психосоціальної реабілітації" Рівненської облради |
50 |
15 |
15 |
19. |
КЗ "Обласний перинатальний центр" Рівненської облради |
120 |
10 |
10 |
20. |
Обласний туберкульозний санаторій м.Костопіль |
100 |
40 |
40 |
21. |
Обласний дитячий туберкульозний санаторій "Новостав" для дітей активними формами туберкульозу |
150 |
30 |
30 |
22. |
Дитячий фтизіо-пульмонологічний санаторій "Козинський" |
80 |
10 |
10 |
Всього по обласних закладах охорони здоров’я |
3817 |
395 |
360 (91,1%) |
Результати реформування системи охорони здоров’я області за 2011 рік
З метою реалізації поетапного реформування медичного обслуговування на державному рівні прийняті нормативні акти:
- Закон України «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо удосконалення надання медичної допомоги»;
- Закон України «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та м. Києві;
- Указ Президента України від 27.04.2011 №504/2011 «про Національний план дій на 2011 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава»;
- Розпорядження Кабінету Міністрів України від 25.06.2010 №1725-р «Про першочергові заходи щодо реалізації основних положень Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава».
Проблеми
Незважаючи на проголошені Конституцією України принципи, система охорони здоров'я не забезпечує рівного безкоштовного доступу населення до якісних медичних послуг. Це виявляється в наступному:
- низька якість медичних послуг. Очікувана тривалість життя населення України складає 68,2 року, що в середньому на 10 років нижче, ніж у країнах ЄС. Коефіцієнт дитячої смертності в 2,5 разу вищий, ніж у «старих» країнах ЄС. Рівень передчасної смертності втричі перевищує аналогічний у країнах ЄС рівень смертності від туберкульозу - в 20 разів вищий;
- нерівний доступ до послуг охорони здоров'я. Бідні верстви населення страждають через відсутність можливості одержання необхідної медичної допомоги;
- існують диспропорції з доступу до медичних послуг на рівні міських і сільських територій;
- Високим є тягар особистих витрат населення на послуги охорони здоров'я, які здійснюються безпосередньо під час одержання медичних послуг – 40%.
Причинами виникнення зазначених проблем є:
- відсутність зв'язку між якістю отриманих медичних послуг й видатками на її фінансування, а також відсутність мотивації медичних кадрів до якісної праці;
- низький рівень профілактики й частки первинної медичної допомоги у структурі медичних послуг;
§ Первинна медична допомога - медична допомога, що надається в амбулаторних умовах або за місцем проживання (перебування) пацієнта лікарем загальної практики - сімейним лікарем і передбачає надання консультації, проведення діагностики, лікування та здійснення профілактичних заходів.
- неефективне використання бюджетних коштів на охорону здоров'я. На 100 тис. населення в Україні припадає 5,6 лікарень, тоді як у ЄС цей показник - 2,6; по області - 6,0; кількість ліжко-місць в Україні - 868 на 100 тис. населення, а в ЄС - 644; по області - 823,0; кількість лікарів на 100 тис. населення в Україні - 302, у ЄС - 261; по області - 369,3. 86 % бюджетних коштів, що виділяється на охорону здоров'я, йде на утримання медичних закладів та оплату лікарів, по області – 87,0%;
- дублювання медичних послуг на вторинному і третинному рівнях;
§ Вторинна (спеціалізована) медична допомога - медична допомога, що надається в амбулаторних або стаціонарних умовах лікарями відповідної спеціалізації (крім лікарів загальної практики - сімейних лікарів) у плановому порядку або в екстрених випадках і передбачає надання консультації, проведення діагностики, лікування, реабілітації.
§ Третинна (високоспеціалізована) медична допомога - медична допомога, що надається в амбулаторних або стаціонарних умовах у плановому порядку або в екстрених випадках і передбачає надання консультації, проведення діагностики, лікування хвороб із застосуванням високотехнологічного обладнання та/або високоспеціалізованих медичних процедур високої складності.
- низька самостійність медичних закладів при використанні фінансових ресурсів.
Мета та завдання
Головною метою реформи медичної сфери є поліпшення здоров'я населення, забезпечення рівного й справедливого доступу всіх членів суспільства до медичних послуг належної якості.
Для досягнення цього поставлено такі завдання:
- підвищити якість медичних послуг;
- підвищити доступність медичних послуг;
- поліпшити ефективність державного фінансування;
- створити стимули для здорового способу життя населення й здорових умов праці.
Здійснення реформ у бюджетній моделі фінансування охорони здоров'я України дозволить підготувати умови для переходу до страхової моделі (соціального медичного страхування). На виконання програми економічних реформ України на 2010 – 2014 рр. виданий наказ МОЗ України від 30.08.2010 № 735 "Про затвердження примірних етапів реформування первинного та вторинного рівнів надання медичної допомоги".
Підготовчий етап реформування:
1. Ретельний аналіз:
- демографічних показників території обслуговування (чисельність, щільність розселення, віково-статева структура населення);
- стану здоров'я населення території обслуговування (показники народжуваності, захворюваності, поширеності, смертності та інвалідності);
- медичних потреб прикріпленого населення;
- основних показників діяльності амбулаторно-поліклінічних закладів.
- вивчення позиції населення щодо зміни порядку надання медичної допомоги шляхом проведення відповідної роз'яснювальної роботи з залученням засобів масової інформації.
- визначення реальних потреб у кадрових, фінансових та матеріально-технічних ресурсах.
- Підготовчий етап дає можливість детально вивчити стан здоров'я населення регіону і визначити реальну потребу у кадрових, фінансових та матеріально-технічних ресурсах.
Перший етап:
- оптимізація мережі та ліжкового фонду закладів охорони здоров'я;
- централізація коштів територіальних громад району на рівні районного бюджету та спрямування їх на забезпечення фінансування медичного обслуговування населення.
- визначення ФАПів структурними підрозділами лікарських амбулаторій (амбулаторій загальної практики-сімейної медицини, далі - амбулаторій ЗПСМ);
- підпорядкування лікарських амбулаторій центральним районним, центральним міським лікарням;
- формування оптимальної мережі закладів первинного рівня надання медичної допомоги (з вирішенням питання щодо реорганізації ФАПів, що обслуговують понад 1000 населення, у лікарські амбулаторії (амбулаторії ЗПСМ), частини дільничних лікарень у лікарські амбулаторії (амбулаторії ЗПСМ) тощо).
- Перший етап дає можливість визначити оптимальну мережу лікувально-профілактичних закладів для надання первинної медичної допомоги та наближення медичної допомоги населенню.
Другий етап:
- створення органів управління охороною здоров'я - відділів (управлінь) охорони здоров'я районних державних адміністрацій (міських рад) як замовників медичних послуг та розпорядників бюджетних коштів на відповідній території;
§ Основним завданням відділу охорони здоров’я є: забезпечення реалізації державної політики в галузі охорони здоров’я; прогнозування розвитку мережі медичних закладів охорони здоров’я району для забезпечення населення медико-санітарною допомогою; загальне керівництво закладами охорони здоров’я; забезпечення виконання актів законодавства в галузі охорони здоров’я, державних стандартів, критеріїв та вимог, спрямованих на збереження навколишнього природного середовища і санітарно-епідеміологічного благополуччя населення, а також додержання нормативів професійної діяльності в галузі охорони здоров’я, вимог Державної фармакопеї, стандартів медичного обслуговування, медичних матеріалів і технологій.
- створення юридично самостійних центрів ПМСД;
§ центр первинної медико-санітарної допомоги – є комунальним закладом охорони здоров'я, що надає первинну медико-санітарну допомогу населенню та здійснює координацію діяльності його структурних підрозділів.
- продовження формування оптимальної мережі закладів первинного рівня надання медичної допомоги, створення мережі амбулаторій ЗПСМ, максимально наближених до місць проживання прикріпленого населення;
- поступове формування оптимальної мережі закладів вторинного рівня надання медичної допомоги;
- поступове створення "госпітальних округів", що об'єднують заклади декількох районів або міст і районів залежно від щільності та характеру розселення населення, з урахуванням стану транспортних комунікацій, матеріально-технічного та кадрового потенціалу стаціонарів, профілю їх діяльності та структури медичних послуг;
§ госпітальний округ – мережа закладів охорони здоров'я, що розташований на території декількох адміністративно-територіальних одиниць, які забезпечують потребу населення відповідних територій у вторинній та екстреній медичній допомозі;
- фінансування закладів первинного рівня надання медичної допомоги відповідно до подушного фінансового нормативу;
§ подушний фінансовий норматив – норматив фінансування послуг ПМСД з розрахунку на 1-го жителя.
Другий етап дає можливість визначити основного замовника медичних послуг та визначити оптимальну мережу лікувально-профілактичних закладів для надання вторинної медичної допомоги населенню.
Третій (завершальний) етап:
- завершення формування "госпітальних округів";
- автономізація закладів первинного та вторинного рівнів надання медичної допомоги, надання їм статусу комунальних некомерційних неприбуткових підприємств;
§ "комунальне некомерційне підприємство - це самостійна систематична господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання, спрямована на досягнення економічних, соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку.
- впровадження механізму реалізації права пацієнтів вільно вибирати лікаря ПМСД надання медичної допомоги або у визначеному порядку його змінювати;
- впровадження механізмів забезпечення організації доступу пацієнтів до спеціалізованої допомоги через направлення лікаря ПМСД за винятком випадків, що потребують подання невідкладної спеціалізованої медичної допомоги.
В рамках реалізації поетапного реформування сфери медичного обслуговування в Рівненській області:
У 2010 році:
- проведено аудиторське дослідження мережі, показників діяльності, ефективності використання кадрових, матеріально-технічних, фінансових ресурсів, якості надання медичної допомоги в закладах охорони здоров’я області науковцями Українського інституту стратегічних досліджень;
- підготовлений «План-графік поетапного реформування галузі охорони здоров’я Рівненської області на 2011-2014 рр.», погоджений із місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування;
- прийнято розпорядження голови обласної держадміністрації від 30 червня 2010 року №269 «Про заходи щодо поліпшення надання невідкладної (ургентної) медичної допомоги», що дозволило суттєво поліпшити якість, своєчасність та доступність медичної допомоги населенню області на всіх рівнях;
- прийнята обласна програма розвитку первинної медико-санітарної допомоги населенню до 2011 року (розпорядження голови обласної держадміністрації від 20.07. 2010 року №318), в рамках реалізації якої було створено 5 закладів (підрозділів) загальної практики-сімейної медицини, а саме: лікарська амбулаторія с. Устя Корецького району реорганізована в ЛА сімейної медицини, ФАП с. Ясногірка Сарненського району реформовано в ЛА сімейної медицини та переведено на засади сімейної медицини терапевтичні лікарські дільниці при районній лікарні с. Олександрія Рівненського району та дільничній лікарні с. Борове Зарічненського району і ДЗ СМСЧ №3 м.Кузнецовськ;
- завершено реорганізацію санаторіїв “Новостав”, “Козин”, “Клевань” в два санаторії шляхом об'єднання двох протитуберкульозних на базі санаторію “Новостав” та створення багатопрофільного дитячого санаторію “Козин”. За ініціативи та активної участі обласної державної адміністрації проведені заходи з керівниками органів влади та місцевого самоврядування щодо:
- реалізації положень статті 89 Бюджетного кодексу України (нової редакції) щодо централізації коштів територіальних громад району на рівні районного бюджету;
- завершено створення відділів охорони здоров’я при районних держадміністраціях;
- здійснювались заходи щодо створення Центрів первинної медико-санітарної допомоги (передбачається створення 20 Центрів ПМСД);
- розроблені проекти планів-схем "госпітальних округів". З врахуванням специфіки регіону. В Рівненській області передбачається створення
7 госпітальних округів.
Завдяки проведеній роботі,
У 2011 році:
Продовжувалось формування оптимальної мережі закладів первинного рівня надання медичної допомоги з пріоритетним розвитком закладів загальної практики/сімейної медицини, в рамках реалізації регіональної «Дорожньої карти» реформування системи охорони здоров’я Рівненщини на 2011-2012 роки:
- завершено створення відділів охорони здоров’я при районних
держадміністраціях;
- створено 2 центри первинної медико-санітарної допомоги (ПМСД), а саме: Володимирецький районний центр ПМСД (наказ комунального закладу "Володимирецька центральна районна лікарня" від 25.07.2011
№ 120) та комунальний заклад "Березнівський районний центр ПМСД"
(рішення районної ради від 28.10.2011 № 244);
- на базі міжрайонного онкодиспансеру в м.Дубно створений спеціалізований стаціонарний заклад надання паліативної та хоспісної допомоги "Хоспіс" на 45 ліжок (розпорядження голови ОДА від 14.03.2011 № 119);
- реорганізовано обласний центр медико-соціальної реабілітації дітей з органічним ураженням нервової системи у відповідне відділення Рівненської обласної дитячої лікарні (розпорядження голови ОДА від 12.04.2011 № 184);
- Рівненський обласний ендокринологічний центр реорганізовано у структурний підрозділ Рівненського обласного спеціалізованого диспансеру радіаційного захисту населення (рішення обласної ради від 04.11.2011 № 439);
- на базі онкологічного диспансеру відкрито регіональний центр променевої терапії;
- завершено будівництво першої черги та введено в експлуатацію терапевтичний корпус Рокитнівської центральної районної лікарні;
- реорганізовано 6 дільничних лікарень (ДЛ) в лікарські амбулаторії загально практики/сімейної медицини (ЛА ЗПСМ), зокрема:
· 2 ДЛ сіл Тучин і Бугрин Гощанського району (рішення районної ради від 05.01.2011 № 37);
· 2 ДЛ сіл Антонівка та Б.Воля Володимирецького району (наказ Володимирецької ЦРЛ від 28.01.2011 № 41);
· ДЛ с.Висоцьк Дубровицького району (рішення районної ради від 26.07.2011 № 119);
· ДЛ с.Сіянці Острозького району (наказ відділу охорони здоров’я від 03.10.2011 № 11);
- переведено на засади загальної практики/сімейної медицини (ЗПСМ)
2 сільські лікарські амбулаторії сіл Яполоть та В.Стидин Костопільського району (рішення районної ради від 02.12.2011 № 209);
- реформовано 3 фельдшерсько-акушерські пункти (ФАПи) в ЛА ЗПСМ, а саме:
§ с.Міляч Дубровицького району (рішення районної ради від
24.11.2011 № 144);
§ с.Кідри Володимирецького району (наказ КЗ "Володимирецька ЦРЛ " від 24.11.2011 № 150);
§ с.Цепцевичі Сарненського району (розпорядження голови районної
держадміністрації від 03.11.2010 № 553);
- створено підрозділ ЗПСМ при поліклінічному відділенні Корецької ЦРЛ
(наказ ЦРЛ від 24.06.2011 № 81-1);
- лікарські дільниці ЗПСМ об’єднано у відділення сімейної медицини
при:
· КЗ "Володимирецька ЦРЛ" та районній лікарні смт.Рафалівка ( наказ Володимирецької ЦРЛ від 28.02.2011 №62),
· Острожецькій районній лікарні (наказ Острожецької районної
лікарні від 04.01.2011№13-а);
- водночас 2 ЛА ЗПСМ с. Русивель Гощанського району (рішення районної
ради від 05.01.2011 № 37) та с. Біла Дубровицького району (рішення
районної ради від 24.11.2011 № 144) припинили свою діяльність
і реформовано їх у ФАПи.
Для роботи на засадах загальної практики/сімейної медицини підготовлено 331 лікар загальної практики/сімейної медицини та 425 осіб середнього медичного персоналу за фахом “Медична сестра загальної практики/сімейної медицини”.
Зареєстровано 253,50 штатних посад сімейних лікарів, забезпеченість сімейними лікарями на 10 тис. населення зросла до 1,7, укомплектованість посад лікарями загальної практики/сімейної медицини складає 78,9 %.
Зареєстровано 340 штатних посад медичних сестер ЗПСМ, забезпеченість медичними сестрами зросла до 3,0 на 10 тис. населення, укомплектованість –
100 %.
З метою поліпшення матеріально-технічної бази закладів (підрозділів) загальної практики/сімейної медицини, впродовж 2011 року:
- збільшено фінансування та витрати з місцевого бюджету на 1-го мешканця майже у два рази (24,18 грн. до 44,81 грн.), в тому числі для надання первинної медико-санітарної допомоги (18,73 грн. до 30,45 грн.);
- з різних джерел фінансування на виконання комплексних заходів щодо впровадження загальної практики/сімейної медицини залучено 905 тис. грн. в тому числі 32 тис. позабюджетних коштів.
- 76 робочих місць сімейних лікарів забезпечені комп'ютерами.
Сімейними лікарями в області обслуговується понад 547,9 тис. жителів, що становить 47,6% від всіх жителів.
При закладах (підрозділах) загальної практики/сімейної медицини розгорнуто 796 ліжок денного перебування хворих, на яких проліковано 30298 хворих.
За даними моніторингу діяльності закладів (підрозділів) загальної практики/сімейної медицини, впродовж року до сімейних лікарів здійснено більше 1 мільйона відвідувань, із них:
- з профілактичною метою – 320,1 тис.;
- з приводу захворювань – 799,2 тис.;
- скеровано на консультацію до лікарів вузького профілю – 89,3 тис.;
- направлено на стаціонарне лікування до лікарень вторинного
та третинного рівнів – 36,9 тис. пацієнтів.
Разом з тим розвиток первинної медико-санітарної допомоги та темпи впровадження засад сімейної медицини в області є недостатнім:
- 16 лікарських амбулаторій загальної практики/сімейної медицини та підрозділ загальної практики/сімейної медицини не забезпечені сімейними лікарями, штатні посади укомплектовані сумісниками.
- 10 сільських лікарських амбулаторій не переведені на засади «амбулаторія загальної практики – сімейної медицини»;
- Потребує аналізу доцільності функціонування ФАПів у селах з чисельністю населення до 100-200 жителів, водночас потребує вирішення питання створення ФАПів у населених пунктах з чисельністю жителів понад 500 жителів (таких населених пунктів - 16);
- 91 ФАП обслуговують населені пункти з чисельністю жителів понад 1000 осіб;
- стан матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я первинної ланки потребує поліпшення. В пристосованих приміщеннях розміщено 22,0% закладів від їх загальної кількості;
- санітарним транспортом не забезпечені 18 лікарських амбулаторій загальної практики/сімейної медицини з 94 (19,1%).
На виконання рішення обласної ради від 30.12.2010р № 85 «Про заходи щодо оптимізації ліжкового фонду закладів охорони здоров’я», в рамках реформування вторинного рівня надання медичної допомоги населення:
- Оптимізовано ліжковий фонд закладів охорони здоров’я: скорочено близько 572 лікарняних ліжок, в тому числі 360 дорого вартісних ліжок в обласних закладах охорони здоров’я, в результаті чого загальну чисельність ліжкового фонду доведено до 9465 ліжок, показник забезпеченості зменшився з 87,2 до 82,3 на 10 тис. осіб. Крім того, скорочено 80 ліжок по санаторних закладах області. Підраховано, що в результаті проведеної оптимізації заощадження склали понад 22млн. грн. та були використані для збільшення витрат на харчування та медикаментозне забезпечення стаціонарних хворих.
При цьому, скорочення ліжкового фонду році не вплинуло на кількість пролікованих хворих. Рівень госпіталізації в лікарняні заклади області зріс з 17,7 до 17,9 з розрахунку на 100 жителів. В стаціонарах області проліковано 205,5 тисяч хворих, що на 2,5 тисячі більше ніж за 9 місяців 2010 року, робота ліжка в поточному році становить 251,3 дня (248,7 днів за 9 місяців 2009 року). Середній термін перебування хворого на ліжку зменшився з 12,3 до 11,9 дня, летальність - 0,58% (0,55% за 9 місяців 2010 р.).
Водночас, започатковано ефективне використання вивільненого, в результаті оптимізації, ліжкового фонду. Так, на базі 2-поверхового приміщення бувшої дільничної лікарні с.Висоцьк Дубровицького району, створений територіальний центр соціального обслуговування та лікарська амбулаторія загальної практики/сімейної медицини.
В рамках реформування високо спеціалізованої медичної допомоги, в обласному онкологічному диспансері з використанням новітнього обладнання створено та відкрито регіональний центр променевої терапії, що дозволить забезпечити лікування онкохворих за європейськими стандартами. Найсучасніше дорого вартісне обладнання для Центру (лінійний прискорювач електронів «Електа», 16-зрізовий комп’ютерний томограф «Тошіба» та інше обладнання для проведення променевої терапії та діагностики раку) придбав Фонд Рината Ахметова “Розвиток України” в рамках проекту “Рак виліковний”.
Начальник управління В.Бойко