Рішення обласної ради 6 скликання
Оприлюднено 27-04-2011
У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Шосте скликання
(П’ята сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 22 квітня 2011 року № 266
Про встановлення ставок збору за спеціальне використання лісових ресурсів місцевого значення
З метою раціонального використання лісових ресурсів і збільшення надходжень до місцевих бюджетів, відповідно до статті 43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, статей 72, 73, 77 Лісового кодексу України, розділу 17 Податкового кодексу України, Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а:
1. Затвердити ставки збору за здійснення побічних лісових користувань та заготівлю другорядних лісових матеріалів, що додаються.
2. Затвердити ставки збору за використання корисних властивостей лісів (для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей та проведення науково-дослідних робіт) на умовах довгострокового тимчасового користування лісами державної власності, що перебувають у постійному користуванні лісогосподарських підприємств у Рівненській області, що додаються.
3. Проводити спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів та при довгостроковому тимчасовому користуванні лісами державного значення відповідно до Порядку спеціального використання лісових ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2007 року № 761 „Про врегулювання питань щодо спеціального використання лісових ресурсів” та до рішення обласної ради про порядок і умови виділення лімітів та організації справляння збору при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів.
4. Рекомендувати державній екологічній інспекції в Рівненській області, Рівненському обласному управлінню лісового та мисливського господарства, постійним лісокористувачам області здійснювати контроль за дотриманням природоохоронного законодавства, обсягами використання лісових ресурсів місцевого значення і користування лісовими ділянками та правильністю обчислення ставок збору.
5. Взяти до уваги, що контроль за обчисленням та своєчасним і повним внесенням до місцевих бюджетів зборів за спеціальне використання лісових ресурсів місцевого значення забезпечують органи державної податкової служби в області за місцем адміністративного розташування тимчасових лісокористувачів.
6. Рекомендувати сільським та селищним радам, на територіях яких використовуються лісові ресурси місцевого значення:
6.1. Не менше 50 відсотків коштів, отриманих зі збору за спеціальне використання лісових ресурсів місцевого значення, спрямовувати в порядку, визначеному чинним законодавством, державним підприємствам лісового господарства для фінансування обласної програми „Ліси Рівненщини на 2001-2015 роки”, затвердженої рішенням обласної ради від 17 травня 2001 року №252 .
6.2. Вживати заходів щодо дотримання суб’єктами господарювання вимог чинного законодавства стосовно спеціального використання лісових ресурсів.
7. Повноваження щодо відстеження результативності регуляторного впливу цього рішення делегувати головному розробнику – Рівненському обласному управлінню лісового та мисливського господарства. Про хід виконання рішення інформувати обласну раду в терміни, встановлені чинним законодавством.
8. Опублікувати рішення у газеті обласної ради «Вісті Рівненщини» не пізніше, як у десятиденний термін.
9. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію обласної ради з питань екології, природокористування, охорони навколишнього середовища (Грицайчук В. П.).
Голова ради Ю.С.Кічатий
З а т в е р д ж е н о:
Рішення Рівненської обласної ради
« 22 » 04 . 2011 № 266
Ставки збору за спеціальне використання
лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів
№ пор. |
Назва продукції |
Одиниця виміру |
. Норми збору в грн |
1 |
2 |
3 |
4 |
І. Побічні лісові користування |
|||
1.
|
Сіно (крім заготовленого на сільгоспугіддях, що входять до складу земель лісогосподарського призначення) |
1 кг |
0,01 |
2. |
Випасання худоби: |
1 голова на сезон |
|
|
великої рогатої худоби |
-//- |
20 |
|
молодняка великої рогатої худоби |
-//- |
15 |
|
овець |
-//- |
5 |
3. |
Дикорослі плоди і ягоди: |
|
|
|
Брусниця |
1 кг |
0, 469 |
|
Журавлина |
1 кг |
0, 469 |
|
Горобина звичайна |
1 кг |
0, 109 |
|
Горобина чорноплідна |
1 кг |
0, 109 |
|
Чорниця |
1 кг |
0, 469 |
|
Лохина |
1 кг |
0, 469 |
|
Суниця |
1 кг |
0, 469 |
|
Обліпиха |
1 кг |
0, 469 |
|
Калина |
1 кг |
0, 313 |
|
Малина |
1 кг |
0, 313 |
|
Ожина |
1 кг |
0, 156 |
|
Бузина |
1 кг |
0,109 |
|
Інші |
1 кг |
0, 015 |
4. |
Гриби: |
|
|
|
Білі |
1 кг |
0, 548 |
|
Лисички |
1 кг |
0, 469 |
|
Опеньки |
1 кг |
0,313 |
|
Інші |
1 кг |
0, 156 |
5. |
Горіхи: |
|
|
|
ліщини |
1 кг |
0, 469 |
|
грецькі |
1 кг |
0, 254 |
6. |
Лікарсько-технічна сировина (у сухому вигляді) |
1 кг |
0, 321 |
7. |
Лісова підстилка |
1 кг |
0, 063 |
8. |
Очерет |
1 кг |
0,080 |
ІІ. Заготівля другорядних лісових матеріалів |
|||
1. |
Березовий сік |
1 кг |
0, 078 |
2. |
Кленовий сік |
1 кг |
0,761 |
3. |
Лоза |
1 ц |
1, 293 |
4. |
Пні |
1 кг |
0, 063 |
5. |
Луб |
1 кг |
6,340 |
6. |
Кора |
1 кг |
0,254 |
7. |
Деревна зелень |
1 кг |
0, 013 |
8. |
Новорічні ялинки |
1 шт. |
0, 240 |
З а т в е р д ж е н о:
Рішення Рівненської обласної ради
« 22 » 04 . 2011 № 266
Ставки збору за використання корисних властивостей лісів
(для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних
і освітньо-виховних цілей та проведення науково-дослідних робіт)
на умовах довгострокового тимчасового користування лісами
державної власності, що перебувають у постійному користуванні лісогосподарських підприємств у Рівненській області
№
|
Назва постійного лісокористувача |
Назва лісництва |
Номер кварталу |
Щорічний норматив збору, грн./га |
І категорія |
||||
1 |
ДП «Зарічненський лісгосп» |
Річицьке |
25 |
1014 |
Сварицевицьке |
15 |
|||
2 |
ДП «Острозький лісгосп» |
Гощанське |
13 |
|
Хорівське |
4 |
|||
Мостівське |
50 |
|||
Верхівське |
1, 2, 3 |
|||
Новомалинське |
48, 51 |
|||
3 |
Спеціалізований сільськогосподарський виробничий кооператив „Лісовик" Дубенського району |
|
54 |
|
ІІ категорія |
||||
1 |
ДП «Березнівський лісгосп» |
Степанське |
29 |
1775 |
Князівське |
6 |
|||
Березнівське |
100 |
|||
2 |
ДП «Острозький лісгосп» |
Гощанське |
14 |
|
Мостівське |
37, 45 |
|||
Новомалинське |
8 |
|||
3 |
ДП «Рокитнівський лісгосп» |
Залавське |
27 |
|
4 |
ДП «Соснівський лісгосп» |
Бистрицьке |
50 |
|
Щекичинське |
52 |
|||
ІІІ категорія |
||||
1 |
ДП «Березнівський лісгосп» |
Князівське |
16 |
2663
|
Березнівське |
94 |
|||
2 |
ДП «Володимирецький лісгосп» |
Володимирецьке |
52 |
|
3 |
ДП «Висоцький лісгосп» |
Людинське |
47, 54 |
|
4 |
ДП «Дубенький лісгосп» |
Смизьке |
27 |
|
5 |
ДП «Клеванський лісгосп» |
Сморжівське |
28 |
|
|
ДП «Клеванський лісгосп» |
Решуцьке |
50 |
2663 |
Деражненське |
20 |
|||
6 |
ДП «Клесівський лісгосп» |
Томашгородське |
52 |
|
7 |
ДП «Костопільський лісгосп» |
Костопільське |
51 |
|
Мидське |
17 |
|||
8 |
ДП «Млинівський лісгосп» |
Млинівське |
3 |
|
Острожецьке |
47 |
|||
9 |
ДП «Острозький лісгосп» |
Хорівське |
5, 6 |
|
Мостівське |
63, 70, 72 |
|||
Верхівське |
41, 44 |
|||
Новомалинське |
1, 2, 3, 9, 14, 22 |
|||
10 |
ДП «Рокитнівський лісгосп» |
Масевицьке |
25 |
|
Карпилівське |
36 |
|||
11 |
ДП «Соснівський лісгосп» |
Жовтневе |
27 |
|
IV категорія |
||||
1 |
ДП «Березнівський лісгосп» |
Малинське |
63 |
3677 |
Малуське |
40 |
|||
2 |
ДП «Володимирецький лісгосп» |
Володимирецьке |
54, 86 |
|
Рафалівське |
51 |
|||
Любахівське |
55 |
|||
3 |
ДП «Клеванський лісгосп» |
Клеванське |
30 |
|
Деражненське |
42 |
|||
Новоставське |
36,37 |
|||
4 |
ДП «Клесівський лісгосп» |
Любоньське |
24, 43 |
|
5 |
ДП «Костопільський лісгосп» |
Костопільське |
45 |
|
Мащанське |
82 |
|||
6 |
ДП «Млинівський лісгосп» |
Млинівське |
39 |
|
7 |
ДП «Острозький лісгосп» |
Гощанське |
18, 20 |
|
Хорівське |
10, 11 |
|||
Мостівське |
7, 47, 48, 49, 89 |
|||
Верхівське |
4, 5, 7 |
|||
Новомалинське |
64, 65 |
|||
8 |
ДП «Остківський лісгосп» |
Кисорицьке |
3, 8, 9, 10, 11, 15 |
|
Остківське |
2, 4, 5, 11 |
|||
9 |
ДП «Рокитнівський лісгосп» |
Рокитнівське |
60, 61, 63, 64 |
|
10 |
ДП «Соснівський лісгосп» |
Соснівське |
26 |
|
V категорія |
||||
1 |
ДП «Володимирецький лісгосп» |
Полицьке |
95 |
4818
|
2 |
ДП «Дубенський лісгосп» |
Мирогощанське |
14 |
|
Смизьке |
22 |
|||
Новоставське |
39 |
|||
Суське |
24 |
|||
Решуцьке |
46 |
|||
Клеванське |
42, 43 |
|||
4 |
ДП «Острозький лісгосп» |
Гощанське |
19 |
|
Хорівське |
1, 28, 31 |
|||
Мостівське |
71, 74, 76 |
|||
Верхівське |
6 |
|||
Новомалинське |
23 |
|||
5 |
ДП «Остківський лісгосп» |
Остківське |
36, 37, 39 |
|
Кисорицьке |
4, 5 |
|||
6 |
ДП «Рівненський лісгосп» |
Любомирське |
44, 45, 46, 49, 50, 51 |
|
7 |
ДП «Рокитнівський лісгосп» |
Масевицьке |
5 |
|
8 |
ДП «Сарненський лісгосп» |
Костянтинівське |
49 |
|
Немовицьке |
103 |
|||
Сарненське |
69 |
|||
9 |
Спеціалізований сільськогосподарський виробничий кооператив „Селянський ліс" Зарічненського району |
Морочнівське |
17 |
|
VІ категорія |
||||
1 |
ДП «Володимирецький лісгосп |
Мульчицьке |
70 |
6340 |
2 |
ДП «Млинівський лісгосп» |
Дублянське |
22, 23, 32, 33, 34, 35, 36, 47 |
|
3 |
Спеціалізований сільськогосподарський виробничий кооператив „Радивилівський лісгосп" Радивилівського району |
|
2 ,43 |
Пояснювальна записка
до проекту рішення „ Про встановлення ставок збору за спеціальне використання лісових ресурсів місцевого значення ”
1. Об╜рунтування необхідності прийняття рішення.
Раціональне використання лісових ресурсів місцевого значення потребує державного регулювання, що забезпечить надходження коштів від сплати нормативних зборів до місцевих бюджетів.
У відповідності до новоприйнятого в 2006 році Лісового кодексу України спеціальне використання лісових ресурсів є платним. Розпорядженням голови обласної адміністрації від 5 березня № 94 2008 року «Про нормативи збору за спеціальне використання лісових ресурсів ” затверджені нормативи збору за спеціальне використання основних видів лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів.
Розпорядженням голови облдержадміністрації від 30 травня 2008 року №233 “Про нормативи збору за довгострокове тимчасове користування лісами” затверджено нормативи збору за довгострокове тимчасове користування лісами державної власності (використання корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей та проведення науково-дослідних робіт) в розрізі лісових господарств області.
Даним проектом рішення пропонується затвердити ставки збору за спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів а також ставки збору за довгострокове тимчасове користування лісами державної власності (використання корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей та проведення науково-дослідних робіт) у відповідності до новоприйнятого Податкового кодексу України.
У відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2009 року № 978 „Про доповнення пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 20 січня 1997 р. N 44 та визнання таким, що втратив чинність, пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2006 р. N 174”, яка установлює розрахунок індексації нормативів збору на лісові ресурси державного значення, є необхідність у встановленні розрахунку індексації ставок збору на лісові ресурси місцевого значення, а саме - за спеціальне використання основних видів лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів та ставок збору за довгострокове тимчасове користування лісами державної власності.
Керуючись вищесказаним, пропонується даним рішенням затвердити ставки збору на всі види лісових ресурсів місцевого значення.
2. Мета і завдання прийняття рішення.
Метою впровадження підготовленого проекту рішення є посилення контролю в галузі охорони, збереження, раціонального, невиснажливого використання всіх видів лісових ресурсів місцевого значення, забезпечення відтворення відновлювальних властивостей лісу та наповнення місцевих бюджетів.
3. Загальна характеристика та основні положення проекту рішення.
За умови додержання вимог законодавства можуть здійснюватися такі види спеціального використання лісових ресурсів місцевого значення::
- побічні лісові користування - це заготівля дикорослих плодів, ягід, грибів, горіхів, лікарських рослин, лікарсько-технічної сировини, очерету, лісової підстилки та іншого;
- заготівля другорядних лісових матеріалів: живиці, пнів, лубу та кори,
деревної зелені, деревних соків та іншого;
- довгострокове тимчасове користування лісами державної власності (використання корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей та проведення науково-дослідних робіт).
Основними положеннями проекту розпорядження є:
- затвердження ставок збору за спеціальне використання всіх видів лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів в лісах державної, комунальної і приватної власності, а також за довгострокове тимчасове користування лісами державної власності з урахуванням коефіцієнту індексації;
- цілеспрямоване використання коштів від сплати вказаних зборів;
- забезпечення контролю з боку відповідних органів у сфері спеціального використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів а також використання корисних властивостей лісів.
4. Стан нормативно-правової бази у цій сфері правового регулювання.
Затвердження ставок збору за спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань, заготівлі другорядних лісових матеріалів та довгостроковому тимчасовому користуванні лісами здійснюється на підставі вимог Лісового кодексу України та новоприйнятого Податкового кодексу України.
Індексація нормативних зборів за спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів проводиться згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2009 року № 978 „Про доповнення пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 20 січня 1997 р. N 44 та визнання таким, що втратив чинність, пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2006 р. N 174”. Розрахунок індексації нормативів збору на лісові ресурси державного значення проводиться з 1 січня 2009 року відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 20 січня 1997 року № 44 „Про затвердження такс на деревину лісових порід, що відпускається на пні і на живицю” та пункту 3 Постанови Кабінету Міністрів від 21 лютого 2006 року №174 «Про плату за використання лісових ресурсів».
Прийняття даного рішення дасть можливість виконувати вимоги, поставлені Лісовим кодексом України та іншим чинним законодавством.
Начальник управління В.П.Грицайчук
Аналіз регуляторного впливу
до проекту рішення „ Про встановлення ставок збору за спеціальне використання лісових ресурсів місцевого значення ”
1. Проблема, яку передбачається вирішити
а) Опис проблеми та її проявів
Раціональне використання лісових ресурсів місцевого значення потребує державного регулювання, що забезпечить надходження коштів від сплати нормативних зборів до місцевих бюджетів.
У відповідності до новоприйнятого в 2006 році Лісового кодексу України спеціальне використання лісових ресурсів є платним.
Керуючись вищесказаним, пропонується даним рішенням затвердити ставки збору на всі види лісових ресурсів місцевого значення.
б) Причини та умови виникнення проблеми
Розпорядженням голови обласної адміністрації від 5 березня № 94 2008 року «Про нормативи збору за спеціальне використання лісових ресурсів ” затверджені нормативи збору за спеціальне використання основних видів лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів.
Розпорядженням голови облдержадміністрації від 30 травня 2008 року №233 “Про нормативи збору за довгострокове тимчасове користування лісами” затверджено нормативи збору за довгострокове тимчасове користування лісами державної власності (використання корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей та проведення науково-дослідних робіт) в розрізі лісових господарств області.
Даним проектом рішення пропонується затвердити ставки збору за спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів а також ставки збору за довгострокове тимчасове користування лісами державної власності (використання корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей та проведення науково-дослідних робіт) у відповідності до новоприйнятого Податкового кодексу України.
У відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2009 року № 978 „Про доповнення пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 20 січня 1997 р. N 44 та визнання таким, що втратив чинність, пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2006 р. N 174”, яка установлює розрахунок індексації нормативів збору на лісові ресурси державного значення, є необхідність у встановленні розрахунку індексації ставок збору на лісові ресурси місцевого значення, а саме - за спеціальне використання основних видів лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів та ставок збору за довгострокове тимчасове користування лісами державної власності.
в) Об╜рунтування неможливості її розв’язання за допомогою ринкових механізмів
Ринок не вирішує ці проблеми, оскільки вони вирішуються тільки шляхом державного регулювання.
г) Об╜рунтування неможливості її розв’язання за допомогою чинних регуляторних актів
Діючі нормативні акти передбачають необхідність розроблення та затвердження обласною радою розміру плати за спеціальне використання лісових ресурсів місцевого значення..
д) Суб’єкти, на яких проблема справляє негативний вплив
Дана проблема негативного впливу не має. Суб’єктами правовідносин виступають постійні лісокористувачі лісів та зацікавлені у виділенні лімітів на спеціальне використання лісових ресурсів юридичні і фізичні особи. Умови і порядок спеціального використання лісових ресурсів при короткостроковому та довгостроковому тимчасовому користуванні затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2007 року № 761 „Про врегулювання питань щодо спеціального використання лісових ресурсів” та рішенням обласної ради від 23 березня 2007 року № 253 “Про порядок і умови виділення лімітів та організації справляння збору при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів”.
2. Цілі державного регулювання
Ціллю впровадження підготовленого проекту рішення є затвердження обласною радою розміру плати за спеціальне використання всіх видів лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань, заготівлі другорядних лісових матеріалів та довгостроковому тимчасовому користуванні лісами державної власності, як цього вимагає Лісовий та Податковий кодекси України.
Впровадження підготовленого проекту рішення буде сприяти посиленню державного контролю в галузі охорони, збереження, раціонального, невиснажливого використання лісових ресурсів місцевого значення, забезпечення відтворення відновлювальних властивостей лісу та наповнення місцевих бюджетів.
3. Альтернативні способи досягнення цілей державного регулювання
3.1. Здійснення спеціального використання побічних лісових ресурсів, другорядних лісових матеріалів та використання корисних властивостей лісів без плати. Але це, в першу чергу, суперечить статтям 18 та 77 Лісового кодексу України, згідно з якими спеціальне використання лісових ресурсів, крім розміщення пасік, є платним. По друге – контроль над спеціальним використанням лісових ресурсів буде відсутній і, по третє, місцеві бюджети недоотримають кошти за здійснення цих користувань.
3.2. Затвердити такси збору за спеціальне використання лісових ресурсів місцевого значення – даний спосіб передбачений Лісовим кодексом України та розділами 4, 17 Податкового кодексу України. Це дасть можливість відповідним державним органам вести контроль за спеціальним використанням лісових ресурсів та легалізувати його, забезпечить сплату зборів в повному обсязі та використання частини коштів від їх сплати для фінансування регіональних програм „Ліси Рівненщини на 2001-2015 роки”, затверджених рішенням обласної ради від 17 травня 2001 року № 252 „ Про Програму „Ліси Рівненщини на 2001-2015 роки”.
4. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, відповідні заходи.
а) Опис механізму досягнення цілей державного регулювання
Територіальний орган центрального органу виконавчої влади з питань лісового та мисливського господарства подає на розгляд та затвердження в обласну раду ставки збору за спеціальне використання всіх видів лісових ресурсів місцевого значення, в тому числі і проіндексовані збори, діючі в 2008-2010 роках.
б) Основні заходи, які будуть вжиті
Прийняття даного рішення забезпечить платне використання лісових ресурсів місцевого значення у відповідності до вимог Лісового та Податкового кодексів України та постанов Кабінету Міністрів України від 20 січня 1997 року № 44, від 23 травня 2007 року № 761 та від 21 лютого 2006 року № 174, а також до Порядку, затвердженого рішенням обласної ради від 23 березня 2007 року № 253.
5. Об╜рунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
а) Оцінка впливу зовнішніх факторів на дію акта з визначенням та порівнянням позитивних і негативних обставин, які можуть впливати на виконання вимог акта
Зовнішні фактори, які мали б позитивний чи негативний вплив на дію акта відсутні.
б) Оцінка можливості впровадження та виконання вимог акта органами влади, фізичними та юридичними особами
Положення даного регуляторного акта розроблені у відповідності до вимог Лісового та Податкового кодексів України та інших нормативних документів, де чітко визначені повноваження органів державної влади.
Виконання вимог акта фізичними та юридичними особами буде контролюватись територіальним органом центрального органу виконавчої влади з питань лісового господарства, податковими і природоохоронними органами та органами місцевого самоврядування.
в) Характеристика механізму повної або часткової компенсації можливої шкоди у разі настання очікуваних наслідків дії акта
Механізм повної або часткової компенсації можливої шкоди у разі дії акта визначається у відповідності із затвердженим в області Порядком і умовами виділення лімітів та організації справляння збору при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів, а також, при довгостроковому тимчасовому користуванні лісами – у відповідності із діючим чинним законодавством.
За заготівлю лісових ресурсів від побічних лісових користувань та другорядних лісових матеріалів суб’єктами господарювання без спеціального дозволу лісова охорона, податкові, природоохоронні та правоохоронні органи застосовують фінансові санкції до вказаних суб’єктів відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 липня 2008 року № 665 „Про такси для обчислення розміру шкоди, заподіяної лісовому господарству”.
Механізм повної або часткової компенсації можливої шкоди у разі дії акта в питанні використання корисних властивостей лісів буде визначений в договорі між суб’єктами правовідносин (відшкодування збитків постійному лісокористувачу зацікавленими юридичною особою або фізичною особою - підприємцем) відповідно до чинного законодавства.
За неподання (несвоєчасне подання) розрахунків збору за спеціальне використання лісових ресурсів, несплату або порушення термінів сплати збору до СПД застосовуються штрафні санкції та пеня згідно з чинним законодавством.
г) Зазначається періодичність здійснення державного контролю та нагляду за додержанням вимог акта
Контроль за додержанням вимог акта при використанні побічних лісових ресурсів і заготівлі другорядних лісових матеріалів та довгостроковому тимчасовому користуванні лісами буде здійснюватися органами державної влади та місцевого самоврядування., у відповідності з Порядком, затвердженим в області рішенням сесії обласної ради від 23 березня 2007 року № 253 “Про порядок і умови виділення лімітів та організації справляння збору при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів” та з постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2007 року № 761 „Про врегулювання питань щодо спеціального використання лісових ресурсів” .
6. Визначення очікуваних результатів прийняття акта:
а) Групи, на які документ має вплив
Документ безпосередньо має вплив на лісогосподарські підприємства, які є постійними лісокористувачами та власників лісів з однієї сторони, а з другої сторони - на юридичних та фізичних осіб – суб’єктів господарювання, зацікавлених в отриманні лімітів на спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань, заготівлі другорядних лісових матеріалів та використанні корисних властивостей лісів.
б) опис впливу
Вплив регуляторного акту на суб’єктів господарювання та на державні лісогосподарські підприємства, власників лісів, виражений у дотриманні ними Лісового та Податкового кодексів України, здійсненні функцій контролю та охорони за лісами.
в) оцінка вигод і витрат у грошовій формі
Впровадження проекту рішення дасть можливість забезпечити надходження до місцевих бюджетів області більше 1,5 млн. грн. щорічно за рахунок сплати зборів за спеціальне використання всіх видів лісових ресурсів місцевого значення.
Сфера впливу (інтереси громадян, суб’єктів господарювання та держави) |
Вигоди |
Витрати
|
Органи державної влади та місцевого самоврядування |
Органи державної влади та місцевого самоврядування щорічно отримають від впровадження даного регуляторного акта додатково більше 1,5 млн. грн. |
Витрат на прийняття даного регуляторного акту немає |
Суб’єкти господарювання |
Отримають законне право займатися підприємниць-кою діяльністю на лісових ділянках |
Плата суб’єктів господарювання за користування лісовими ресурсами 1,5 млн. грн. |
Населення
|
Збільшиться зайнятість населення та його доходи, покращиться охорона лісу. |
Негативний вплив відсутній. |
7. Об╜рунтування строку дії акта
Термін дії рішення починається з моменту його прийняття і є необмеженим. Його дія може бути припинена в разі внесення змін до діючих нормативних документів та у випадку прийняття відповідної постанови Кабінету Міністрів України з цього питання.
8. Визначення показників результативності акта
а) розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів, пов’язаних з дією акта
Сплата зборів за спеціальне використання лісових ресурсів місцевого значення здійснюється до місцевих бюджетів в розмірі 100 відсотків.
б) кількість суб’єктів господарювання або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта
Суб’єктами правовідносин тимчасового користування лісами є:
- постійні лісокористувачі або уповноважені ними особи;
- юридичні та фізичні особи – суб’єкти підприємницької діяльності.
в) розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта
Розмір плати, яку пропонується сплачувати суб’єктам підприємницької діяльності за спеціальне використання лісових ресурсів місцевого значення становить не більше 3 – 4% від закупівельних цін на сировину, що є посильним для суб’єктів господарювання. Перерахування коштів проводиться в розмірі 100 % до місцевих бюджетів на вказані розрахункові рахунки.
г) рівень поінформованості суб’єктів господарювання або фізичних осіб з основних положень акта
Проект рішення та аналіз регуляторного впливу оприлюднені у мережі Інтернет на веб-сторінці Рівненської обласної ради, про що об’явлено в газеті «Вісті Рівненщини».
9. Визначення заходів з відстеження результативності акта.
Територіальний орган центрального органу виконавчої влади з питань лісового господарства, податкові і природоохоронні органи та органи місцевого самоврядування здійснюють постійний контроль за виконанням рішення обласної ради, розглядають в установленому порядку виявлені порушення чинного законодавства.
Для відстеження результативності дії рішення будуть використовуватись статистичні дані та зауваження і пропозиції від лісокористувачів. Зведена інформація щодо відстеження дії рішення обласної ради буде подаватись Рівненським обласним управлінням лісового та мисливського господарства в обласну раду щороку до 1 лютого.
Базове відстеження значень буде проведено в термін до 1 року з дня набрання чинності даного акту.
Повторне відстеження значень результативності буде проведено через 1-2 роки з дня набрання чинності даного акту.
Начальник управління В. П. Грицайчук