Рішення обласної ради 6 скликання
Оприлюднено 27-04-2011
У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Шосте скликання
(П’ята сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 22 квітня 2011 року № 245
Про обласну програму енергоефективності на 2011-2015 роки
З метою підвищення ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів суб’єктами господарювання і населенням та оптимізації структури енергетичного балансу області, відповідно до Закону України «Про енергозбереження», постанов Кабінету Міністрів України від 1 березня 2010 року № 243 «Про затвердження Державної цільової економічної програми енергоефективності на 2010-2015 роки» із внесеними змінами від 14 липня 2010 року № 587, від 14 липня 2010 року № 591 «Про затвердження Порядку використання у 2010 році коштів, передбачених у державному бюджеті на виконання Державної цільової економічної програми енергоефективності на 2010-2015 роки», керуючись пунктом 16 частини першої статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Затвердити обласну програму енергоефективності на 2011-2015 роки (далі – Програма), схвалену розпорядженням голови облдержадміністрації від 08.02.2011 № 47 «Про обласну програму енергоефективності на 2011-2015 роки» (додається).
2. Обласній державній адміністрації :
– забезпечити організацію та виконання заходів Програми;
– подавати обласній раді звіти про результати виконання Програми щороку до 20 березня.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію обласної ради з економічних питань та комунальної власності (Мініч Г.І.).
Голова ради Ю.С.Кічатий
Обласна програма
енергоефективності на 2011-2015 роки
1. Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма
Фактор енергозбереження у сучасних умовах є одним із визначальних для енергетичної стратегії України і Рівненської області зокрема. Від його рівня залежать ефективне функціонування національної економіки та соціально-економічний розвиток області. Основним показником енергоефективності економіки вважається енергоємність валового внутрішнього продукту (далі - ВВП). Україна характеризується надмірними значеннями цього показника. Він приблизно утричі поступається передовим економічно розвинутим країнам.
Проблема високої енергоємності ВВП має загальнодержавний характер, оскільки стосується конкурентоздатності продукції економіки, рівня її собівартості, обсягів споживання електроенергії, теплової енергії, природного газу, нафти і продуктів її переробки у суспільному виробництві, бюджетній сфері та населенням.
Висока енергоємність ВВП в Україні є наслідком суттєвого технологічного відставання більшості галузей економіки від рівня розвинених країн, незадовільної галузевої структури національної економіки, негативного впливу "тіньового" сектора, зокрема імпортно-експортних операцій, що об'єктивно обмежує конкурентоспроможність національного виробництва і відображається на економіці, особливо за умов її зовнішньої енергетичної залежності. На відміну від промислово розвинених країн, де енергозбереження є елементом економічної та екологічної доцільності, для України - це питання виживання в ринкових умовах та входження в європейські та світові ринки.
Одними із основних узагальнюючих показників розвитку економіки будь-якого регіону, що характеризують його ефективність у цілому, відповідність сучасному рівню розвитку техніки, технологій і організації суспільного виробництва, є зміна обсягу валового регіонального продукту (далі - ВРП), а також рівня витрат паливно-енергетичних ресурсів (далі - ПЕР) на обсяг ВРП, що характеризує енергоємність валового регіонального продукту).
Для економіки області, яка належить до регіонів з дефіцитом палива, особливо гострою є проблема ефективного використання енергоресурсів.
Проблеми неефективного використання енергоресурсів є в усіх секторах економіки області і, в першу чергу, у виробництві, транспортуванні та споживанні теплоенергії. Це призводить до збільшення витрат енергоресурсів, які в структурі собівартості витрат на виробництво товарів та послуг неминуче призводять до зниження видатків місцевих бюджетів на оплату праці і соціальні виплати, зменшення обсягів власних обігових коштів, ускладнення інвестування в модернізацію виробничих фондів і технологій, низки інших негативних факторів.
Системи централізованого водопостачання та водовідведення характеризуються високою енергозатратністю, значними втратами води, моральною та фізичною зношеністю обладнання.
Стрімке зростання вартості енергоносіїв гостро ставить проблему вирішення питання раціонального та ефективного використання ПЕР.
На сучасному етапі соціально-економічного розвитку України, у тому числі Рівненської області, зниження енергоємності ВРП є одним з головних завдань у забезпеченні енергетичної незалежності держави та підвищенні рівня її енергетичної безпеки.
Принциповою умовою зменшення енергоємності ВРП є реалізація основних стратегічних напрямів підвищення енергоефективності: забезпечення структурно-технологічної перебудови економіки регіону, створення адміністративних, нормативно-правових та економічних механізмів, що сприяють підвищенню енергоефективності.
2. Мета Програми
Метою Програми є: зменшення енергоємності виробництва одиниці продукції, виконаних робіт, наданих послуг; скорочення рівня виробничих витрат та невиробничих втрат ПЕР і води; оптимізація паливно-енергетичного балансу області; відносне скорочення бюджетних видатків на використання ПЕР та води в бюджетних установах; підвищення культури енергоспоживання.
Паспорт обласної програми енергоефективності на 2011-2015 роки наведено в додатку 1.
3. Перелік показників, за якими буде здійснюватися оцінка виконання Програми
Оцінка досягнення мети Програми здійснюватиметься за такими показниками:
зниження енергоємності виробництва одиниці продукції, виконаних робіт, наданих послуг (в умовних одиницях);
зменшення енергоємності валового регіонального продукту (далі - ВРП) області;
зменшення рівня втрат ПЕР; відносне скорочення обсягу бюджетних видатків; обсяг залученого фінансування, яке спрямовуватиметься на фінансування заходів Програми.
На період завершення реалізації Програми повинно бути досягнуто зниження рівня показників, що діяли на момент її прийняття:
енергоємності виробництва одиниці продукції (виконаних робіт, наданих послуг) не менше ніж 20 відсотків;
виробничих витрат ПЕР на 10 відсотків, невиробничих втрат на 25 відсотків;
обсягу видатків з місцевих бюджетів (за умови дотримання відповідних вимог щодо охорони праці, санітарних норм та правил тощо) на оплату спожитих бюджетними установами енергоносіїв за рахунок запровадження відповідних заходів та проектів - на 50 відсотків;
використання природного газу для виробництва теплової енергії, необхідної для опалення житлового фонду - на 60 відсотків.
4. Шляхи розв'язання проблеми
Проблема, на вирішення якої спрямована Програма, розв'язується завдяки реалізації заходів наступного характеру: організаційного; технічного (технологічного); структурного.
Заходи організаційного характеру передбачають організаційне, нормативно-правове та фінансове забезпечення, створення і діяльність відповідних структур для досягнення мети Програми.
Заходи технічного (технологічного) характеру передбачають модернізацію або заміну наявного енергоємного обладнання, запровадження новітніх енергоефективних та енергозберігаючих технологій, зниження енергоємності виробництва одиниці продукції, виконання робіт, надання послуг, зменшення втрат ПЕР, економію бюджетних коштів.
Для реалізації потенціалу енергозбереження та підвищення енергоефективності потрібна також структурна перебудова економіки області в цілому, галузей та підприємств.
5. Нормативно-правове забезпечення реалізації Програми
Реалізація завдань та заходів Програми буде здійснюватися у відповідності з чинним законодавством України у сфері енергоспоживання, енергоефективності, використання альтернативних видів палива та інших нормативно-правових актів.
При реалізації та моніторингу Програми будуть дотримані вимоги актів Президента України та Кабінету Міністрів України, відповідних центральних органів виконавчої влади.
Реалізація заходів Програми потребує удосконалення існуючої законодавчої та нормативно-правової бази.
6. Обсяги та джерела фінансування
Обсяги та джерела фінансування заходів і проектів щодо енергоефективності і узагальнені показники наведено у додатках 2, 3 і 4 до Програми.
Для реалізації завдань та заходів, які мають загальнодержавне значення, планується залучати кошти державного бюджету за підтримки відповідних центральних органів виконавчої влади шляхом подання бюджетних пропозицій.
При використанні коштів державного бюджету та коштів державних підприємств закупівля товарів, робіт та послуг здійснюватиметься згідно з вимогами законодавства України про закупівлю товарів, робіт та послуг, з урахуванням прийнятих рішень Кабінету Міністрів України, якими встановлюються стимули та заохочення для впровадження інноваційних енергоефективних та енергозберігаючих технологій, засобів та обладнання.
Обсяг фінансування Програми уточнюється щороку під час складання Державного бюджету на відповідний рік у межах видатків, передбачених головному розпорядникові бюджетних коштів, та у разі потреби уточняються завдання та заходи Програми.
7. Строк виконання Програми
Реалізацію завдань і заходів Програми передбачається провести в один етап упродовж 2011-2015 років. Прогнозні показники реалізації Програми передбачені на п'ять років та окремо за роками.
8. Завдання і заходи, спрямовані на оптимізацію паливно-енергетичних ресурсів області, та результативні показники Програми
Стан споживання енергоресурсів і результати моніторингу обласної, районних та міських програм енергозбереження, які діяли до 2010 року, засвідчили доцільність визначення комплексу заходів, реалізація яких сприятиме оптимізації паливно-енергетичного балансу області, більш високому технічному рівню постачання та упорядкування рівня споживання. Основні заходи Програми наведено у додатку 2 до Програми.
Вказані заходи сформовані на підставі отриманих від структурних підрозділів облдержадміністрації, районних державних адміністрацій, виконавчих комітетів рад міст обласного значення пропозицій, у яких визначено конкретні терміни, місця упровадження заходів та очікуваний результат економії енергоресурсів.
Узагальнений очікуваний результат економії ПЕР від реалізації енергоефективних заходів та проектів наведено в додатку 2 до Програми.
9. Організація, контроль, проведення моніторингу та узагальнення результатів виконання Програми
Виконання Програми здійснюється шляхом реалізації її заходів і завдань.
Безпосередній контроль за виконанням завдань і заходів Програми здійснює відповідальний виконавець, а за цільовим та ефективним використанням коштів - головний розпорядник коштів.
Моніторинг виконання Програми проводиться відповідно до показників, визначених за формами, і у терміни, установлені Національним агентством України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів. Результативні показники наводяться диференційовано за роками.
Додаток 1
до Програми
Паспорт
обласної програми енергоефективності на 2011 - 2015 роки
1 |
Ініціатор розроблення Програми |
Рівненська обласна державна адміністрація |
2 |
Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення Програми |
Розпорядження Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2009 року № 159-р "Деякі питання реалізації державної політики у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів", постанова Кабінету Міністрів України від 1 березня 2010 року № 243 "Про затвердження Державної цільової економічної програми енергоефективності на 2010 - 2015 роки" зі змінами від 14 липня 2010 року № 587, доручення заступника голови обласної державної адміністрації від 31 січня 2011 року № вих-1862/0/01-42/11 щодо розроблення регіональної програми енергоефективності на 2011 - 2015 роки |
3 |
Розробник Програми |
Головне управління промисловості та розвитку інфраструктури обласної державної адміністрації |
4 |
Співрозробники Програми |
- |
5 |
Відповідальний виконавець Програми |
Головне управління промисловості та розвитку інфраструктури обласної державної адміністрації |
6 |
Керівник Програми |
Начальник головного управління промисловості та розвитку інфраструктури обласної державної адміністрації Сергієнко О.О. |
7 |
Учасники Програми |
Структурні підрозділи облдержадміністрації, райдержадміністрації, виконавчі комітети рад міст обласного значення |
8 |
Термін реалізації Програми |
2011 - 2015 роки |
9 |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми*, тис. грн., всього, у тому числі: |
19423,4
|
9.1 |
Державний бюджет* |
19423,4 |
9.2 |
Місцевий бюджет |
0,0 |
9.3 |
Власні кошти підприємств |
0,0 |
9.4 |
Кошти інших джерел |
0,0 |
Примітка: * - сума без врахування виготовлення проектно-кошторисної документації (робочого проекту, техніко-економічного об╜рунтування) та отримання висновку державної експертизи з енергозбереження.