Рішення обласної ради 6 скликання
Оприлюднено 23-04-2011Опубліковано: 04.05.2011 12:02:50
У К Р А Ї Н А
Шосте скликання
(П’ята сесія)
Р І Ш Е Н Н Явід 22 квітня 2011 року № 238
Про програму правової освіти населення Рівненської області на 2011–2015 роки
З метою реалізації вимог статті 57 Конституції України та створення належних умов для забезпечення громадянам конституційного права знати свої права і обов’язки, поглиблення в Рівненській області діяльності з правової освіти та виховання у громадян поваги до Закону, керуючись статтею 43 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Затвердити програму правової освіти населення Рівненської області на 2011-2015 роки (далі – Програма), схвалену розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 14.02.2011 № 57, (додається).
2. Рівненській обласній державній адміністрації:
- забезпечити організацію та виконання заходів Програми;
- при формуванні обласного бюджету на відповідні роки передбачити щорічні бюджетні асигнування, необхідні для реалізації Програми, в межах реальних фінансових ресурсів;
- щорічно до 25 січня інформувати обласну раду про хід реалізації Програми.
3. Рішення обласної ради від 15.02.2006 № 751 «Про Програму правової освіти населення Рівненської області на 2006-2010 роки» визнати таким, що втратило чинність.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з правових питань, гласності, депутатської діяльності, етики та Регламенту (Молчан С.П.), з питань бюджету, фінансів та податків (Кособуцький О.М.).
Голова ради Ю.С.Кічатий
Схвалено Затверджено
Розпорядження голови Рішення Рівненської
облдержадміністрації обласної ради
від 14.02.2011 № 57 від 22.04.2011 № 238
Програма правової освіти населення
Рівненської області на 2011 – 2015 роки
І. Загальні положення
1.1. Становлення України як демократичної, правової держави, формування засад громадянського суспільства зумовлюють необхідність підвищення рівня правової культури населення.
Потребують вирішення питання подальшого розвитку правосвідомості населення, подолання правового нігілізму, задоволення потреб громадян у одержанні знань про право. Це може бути забезпечено, насамперед, шляхом удосконалення правової освіти населення.
Програма правової освіти населення Рівненської області на 2011 – 2015 роки (далі – Програма) передбачає подальше створення належних умов для набуття широкими верствами населення області правових знань та навичок у їх застосуванні, забезпечення доступу громадян до джерел правової інформації, а також визначає основні напрями правоосвітньої діяльності та першочергові заходи щодо їх реалізації.
Метою Програми є підвищення загального рівня правової культури та вдосконалення системи правової освіти населення області, набуття громадянами необхідного рівня правових знань, формування у них поваги до права.
1.2. Основними завданнями Програми є:
1.2.1. Підвищення рівня правової підготовки населення, насамперед учнівської та студентської молоді, громадян, які перебувають на державній службі, обрані депутатами місцевих рад, викладачів правових дисциплін та журналістів області, які висвітлюють правову тематику.
1.2.2. Створення належних умов для набуття громадянами знань про свої права, свободи і обов'язки.
1.2.3. Широке інформування населення про правову політику держави та законодавство.
1.2.4. Забезпечення вільного доступу громадян до джерел правової інформації.
1.2.5. Вдосконалення системи правової освіти населення, збереження та розвиток вітчизняних традицій у цій сфері.
1.3. Мету Програми передбачається досягти шляхом:
1.3.1. Утвердження гуманістичних правових ідей, загальнолюдських та національних правових цінностей, високих моральних засад у суспільному житті.
Визнання правової освіти населення одним із основних чинників формування високої правосвідомості і правової культури окремих громадян та всього суспільства.
1.3.3. Активної участі в організації та здійсненні заходів із правової освіти населення місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів, органів юстиції, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, об’єднань громадян, навчальних та культурних закладів, наукових установ, міжвідомчих координаційно-методичних рад з правової освіти населення, видавництв, засобів масової інформації та поєднання комплексу заходів у сфері правової освіти, що здійснюються цими органами, організаціями, закладами і установами.
Органічного поєднання правової освіти із загальною середньою і професійною освітою, культурою, національно-патріотичним, політичним, економічним, моральним, естетичним та іншими формами навчання і виховання.
Забезпечення відкритості інформації про державу і право, про процеси у правовій сфері та доступності до джерел інформації.
Систематичного і безперервного поширення серед населення знань про право і державу, в тому числі через засоби масової інформації, широке розповсюдження правової літератури.
Надання правової освіти навчальним закладам області на платній або безоплатній основі.
Поліпшення умов для здійснення творчої, благодійної та іншої суспільно корисної діяльності у сфері правової освіти.
Безпосередньої участі юристів у поширенні правових знань.
ІІ. Основні напрями реалізації Програми
2.1. Правова освіта населення полягає у здійсненні комплексу заходів виховного, навчального, інформаційного характеру, спрямованих на створення належних умов для набуття громадянами області обсягу правових знань та навичок у їх застосуванні, необхідних для реалізації громадянами своїх прав і свобод, а також виконання покладених на них обов’язків.
Правова освіта є складовою частиною системи освіти і має на меті формування високого рівня правової культури та правосвідомості, її ціннісних орієнтирів та активної позиції громадян як членів громадянського суспільства.
2.2. Надання правової освіти має здійснюватись у всіх дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах та закладах післядипломної освіти.
Початкова правова освіта починається у дошкільних навчальних закладах, де дітям надаються початкові знання про норми поведінки, формуються навички їх дотримання, виховується повага до батьків, вихователів, ровесників, людей похилого віку тощо.
У дошкільних навчальних закладах правове навчання і виховання здійснюється на основі програм, рекомендацій і методичних вказівок, які затверджуються Міністерством освіти і науки України за погодженням з Міністерством юстиції України.
2.3. Надалі правова освіта надається у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах та закладах післядипломної освіти.
У всіх видах державної загальноосвітньої підготовки, неюридичної професійної і вищої освіти обов’язково вивчається курс правознавства, який належить до обов’язкових дисциплін загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладів, навчальних закладів підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів. Типові програми вивчення правових дисциплін затверджуються Міністерством освіти і науки України за погодженням з Міністерством юстиції України.
Обсяг і зміст обов’язкового курсу з правознавства визначається:
для загальноосвітніх навчально-виховних закладів – потребою суспільства у підготовці правосвідомого громадянина;
для професійно-технічних, вищих навчальних закладів і навчальних закладів підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів, крім того, високими вимогами до кваліфікації працівників.
2.4. У загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах та закладах післядипломної освіти області здійснюється широка позакласна і позаурочна робота з правового навчання і виховання, до якої залучаються представники правоохоронних організацій, працівники правоохоронних органів, фахівці в галузі права.
2.5. З метою задоволення потреб працівників у правових знаннях під час виконання ними своїх функцій і завдань, прийняття кваліфікованих рішень, реалізації наданих повноважень на підприємствах, в установах та організаціях може запроваджуватися правова освіта.
2.6. Преса, телебачення і радіо систематично інформують населення про законодавчі та інші нормативні акти України, про діяльність органів законодавчої, виконавчої та судової влади, а також про стан правопорядку, боротьби з правопорушеннями, особливо серед неповнолітніх, їх профілактику тощо.
Для кваліфікованої правової освіти населення в державних засобах масової інформації можуть створюватися загальні і навчальні телевізійні і радіомовні канали, випуски журналів, а також запроваджуватися сторінки, рубрики та інші популярні форми.
2.7. Державні заклади культури (центри культури та дозвілля, будинки культури, кінотеатри, бібліотеки) здійснюють цілеспрямовану правову освітньо-виховну діяльність. З цією метою ними за участю правоохоронних та інших державних органів і організацій на громадських або договірних засадах створюються університети правових знань, школи права, лекторії, проводяться виставки друкованої продукції правового спрямування, читацькі конференції, тематичні концерти та інші заходи.
2.8. Складовою частиною правової освіти є самоосвіта громадян з питань держави і права.
Методичні матеріали щодо цієї форми навчання періодично друкуються видавництвами, висвітлюються на сторінках обласних та місцевих газет.
ІІІ. Забезпечення правової освіти
3.1. Місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування здійснюють фінансування програм правової освіти з місцевих бюджетів, а також об’єднання зусиль всіх державних органів, підприємств, установ і організацій з метою вирішення завдань із забезпечення підвищення правових знань та правової культури громадян області.
3.2. Методичне забезпечення правової освіти здійснюють Головне управління юстиції у Рівненській області, районні, міські та міськрайонне управління юстиції, управління культури і туризму, управління освіти і науки, відділ у справах сім’ї та молоді обласної державної адміністрації, інші зацікавлені управління, відділи, установи. Вони спільно визначають принципи, форми і методи проведення правороз’яснювальної та правовиховної роботи, проводять конференції, навчальні семінари та інші організаційно-методичні заходи, спрямовані на підвищення якості правопросвітницької роботи.
3.3. Координацію діяльності органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, об’єднань громадян, навчальних та культурних закладів, наукових установ, видавництв, засобів масової інформації у сфері правової освіти, а також надання методичної допомоги у проведенні цієї діяльності здійснює Рівненська обласна міжвідомча координаційно-методична рада з правової освіти населення, положення про яку затверджується розпорядженням голови Рівненської обласної державної адміністрації.
Районні державні адміністрації та виконкоми рад міст обласного значення за поданням відповідних управлінь юстиції утворюють районні, міські міжвідомчі координаційно-методичні ради з правової освіти населення, затверджують їх персональний склад та положення, вирішують питання організаційного та матеріально-технічного забезпечення їх діяльності.
3.4. Для поглиблення правової освіти населення органи виконавчої влади і органи місцевого самоврядування, управління освіти і науки, управління культури і туризму обласної державної адміністрації, органи державного управління інформаційною сферою, підприємства, установи, організації здійснюють заходи щодо розширення мережі спеціалізованих навчальних закладів (ліцеїв, гімназій), шкільних бібліотек, збільшення кількості друкованих та аудіовізуальних засобів масової інформації державно-правового спрямування.
Програма передбачає такі основні заходи:
1. Організаційно-правові заходи
1. Вживати в межах своєї компетенції заходи щодо практичної реалізації Програми, систематично аналізувати стан правової освіти населення та вносити пропозиції щодо його поліпшення.
Управління культури і туризму, управління
освіти і науки, відділ у справах сім’ї та молоді
обласної державної адміністрації, районні
державні адміністрації, виконкоми рад міст
обласного значення, Головне управління
юстиції у Рівненській області.
Постійно
2. Вивчати та аналізувати діяльність місцевих міжвідомчих координаційно - методичних рад (далі – МКМР) з правової освіти населення, вживати організаційних, методичних та інших заходів щодо підвищення її ефективності.
Рівненська обласна МКМР з правової освіти
населення, районні державні адміністрації,
виконкоми рад міст обласного значення.
Постійно
3. Надавати консультації та методичну допомогу головам та секретарям районних, міських МКМР з правової освіти населення щодо організації правоосвітньої та правовиховної роботи. Проводити їх стажування.
Рівненська обласна МКМР з правової
освіти населення, Головне управління
юстиції у Рівненській області.
2011 – 2015 роки
4. Розглядати на засіданнях районних, міських МКМР стан правової освіти населення, вживати конкретних заходів щодо її поліпшення.
Районні державні адміністрації, виконкоми рад
міст обласного значення.
2011 – 2015 роки
5. Здійснювати заходи щодо суттєвого збільшення кількості навчальних годин на вивчення правознавства в загальноосвітніх навчальних закладах за рахунок шкільного компоненту.
Управління освіти і науки обласної державної
адміністрації.
2011 – 2015 роки
6. Організовувати роботу щодо правової освіти громадян у закладах культури клубного типу, публічно-шкільних бібліотеках області шляхом проведення книжкових виставок, підбірок газетних і журнальних статей з правової тематики, оглядів юридичної літератури.
Управління культури і туризму обласної
державної адміністрації, районні державні
адміністрації, виконкоми рад міст обласного
значення.
2011 – 2015 роки
7. Організувати роботу правових лекторіїв при закладах культури клубного типу, публічно-шкільних бібліотеках, проводити читацькі конференції, тематичні концерти тощо.
Управління культури і туризму обласної
державної адміністрації, районні державні
адміністрації, виконкоми рад міст обласного
значення.
2011 – 2015 роки
8. Спільно із засобами масової інформації готувати та публікувати матеріали, в яких висвітлювати діяльність щодо посилення боротьби із злочинністю і корупцією, попередження та подолання підліткової злочинності, дитячої бездоглядності, безпритульності, захисту конституційних прав і свобод, роз’яснення чинного законодавства.
Головне управління юстиції у Рівненській
області, УМВС України в Рівненській області,
прокуратура Рівненської області, управління
СБУ в Рівненській області, відділ у справах
сім’ї та молоді, служба у справах дітей обласної
державної адміністрації.
2011 – 2015 роки
2. Методичне забезпечення правової освіти
9. Провести районні, міські науково – практичні конференції і семінари з питань підвищення рівня правосвідомості та правової культури громадян.
Районні державні адміністрації, виконкоми рад
міст обласного значення.
2011 – 2015 роки
10. Підготувати та провести огляди – конкурси:
на кращу організацію діяльності районних, міських МКМР з правової освіти населення;
на кращу організацію навчально-виховного процесу в загальноосвітніх закладах.
Управління освіти і науки обласної державної
адміністрації, Головне управління юстиції у
з правової освіти населення.
2011 – 2015 роки
11. Вивчати та аналізувати стан викладання правових дисциплін у навчальних закладах, розробляти заходи щодо покращення викладання правових дисциплін та подавати їх на розгляд обласної МКМР з правової освіти населення.
Управління освіти і науки обласної державної
адміністрації, Головне управління юстиції у
Рівненській області.
2011 – 2015 роки
12. Проводити спільні перевірки стану правової освітньо-виховної роботи в навчальних закладах.
Управління освіти і науки обласної державної
адміністрації, Головне управління юстиції у
Рівненській області.
Постійно
13. Вирішити питання щодо надання підтримки у виданні підручників та посібників з правознавства для загальноосвітніх навчальних закладів, популярних юридичних посібників, збірників актів законодавства, буклетів, листівок з питань правової освіти молоді, а також у комплектуванні літературою правової тематики бібліотек.
Управління освіти і науки, Управління культури і
туризму обласної державної адміністрації,
Головне управління юстиції у Рівненській
області, обласний центр соціальних служб для
сім’ї, дітей та молоді.
Постійно
14. Забезпечити проведення навчально-методичних семінарів для викладачів правових дисциплін загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладів із залученням наукових працівників та фахівців – практиків у галузі права.
Управління освіти і науки обласної державної
адміністрації, Головне управління юстиції у
Рівненській області, Рівненський обласний
інститут післядипломної педагогічної освіти,
заклади освіти, районні державні адміністрації,
виконкоми рад міст обласного значення.
Щороку
15. Забезпечувати надання державним службовцям комплексу знань з питань правового забезпечення державного управління та державної служби, що включатиме вивчення основ правознавства та відповідних актів законодавства.
Рівненський обласний центр перепідготовки та
підвищення кваліфікації працівників органів
державної влади, органів місцевого
самоврядування, державних підприємств,
установ та організацій, управління державної
служби Головного управління державної
служби України в Рівненській області.
Щороку
16. З метою підвищення професійних знань майбутніх спеціалістів забезпечити стажування студентської молоді, яка навчається в юридичних закладах (на договірній основі).
Суди загальної юрисдикції, органи
прокуратури Рівненської області, Головне
управління юстиції у Рівненській області.
2011 – 2015 роки
17. Забезпечити роботу громадських приймалень для надання правової допомоги малозабезпеченим верствам населення, створених при Головному управлінні юстиції у Рівненській області, районних, міських та міськрайонному управліннях юстиції в області, укомплектувавши їх правовою літературою.
Головне управління юстиції у Рівненській
області, районні, міські та міськрайонне
управління юстиції в області.
Щороку
18. Проводити напередодні Дня юриста заходи з поширення серед населення знань про право і державу, інформування громадян про правову політику держави, стан законності і правопорядку, забезпечення прав і свобод людини.
Управління освіти і науки обласної
державної адміністрації, Головне
управління юстиції у Рівненській області,
УМВС України в області, прокуратура
Рівненської області, управління СБУ в
області, районні державні адміністрації,
виконкоми рад міст обласного значення.
Щороку
19. З метою набуття правових знань та навичок їх використання у повсякденному житті, організувати проведення для дітей, які перебувають на обліку служб у справах дітей, вихованців притулків для неповнолітніх заходів до Дня захисту дітей, Дня прийняття Конвенції ООН про права дитини.
Служба у справах дітей обласної
державної адміністрації, районні державні
адміністрації.
Щороку у червні та листопаді
20. Провадити надання безкоштовних правових консультацій для малозабезпечених громадян, інвалідів, пенсіонерів через правові громадські приймальні.
Головне управління юстиції у Рівненській
області, районні державні адміністрації,
виконкоми рад міст обласного
значення.
Постійно
21. Активізувати поширення педагогічного досвіду з метою пропаганди нових технологій навчання, ефективності уроків права та організації позакласної правовиховної роботи.
Управління освіти і науки обласної
державної адміністрації.
Постійно
22. Забезпечити організацію громадського обговорення проектів нормативно-правових актів з актуальних питань державотворення.
Управління державної служби Головного
управління державної служби України в
області, Головне управління юстиції у
Рівненській області.
2011 – 2015 роки
23. Інформувати громадськість щодо проходження формування і реалізації державної політики у сфері державної служби, підготовки і прийняття проектів законів та інших нормативно-правових актів.
Управління державної служби Головного
управління державної служби України в
області, Головне управління юстиції у
Рівненській області.
2011 – 2015 роки
24. Здійснювати правоосвітницьку роботу шляхом видання та безкоштовного розповсюдження органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями та іншими установами брошур правової тематики.
Головне управління юстиції у Рівненській
області, управління освіти і науки, управління
культури і туризму обласної державної
адміністрації, управління державної служби
Головного управління державної служби
України в області.
Щороку
25. Впровадити в області систему громадських уповноважених з прав дитини та реалізації проекту “Право дитини на сім’ю”.
Служба у справах дітей обласної державної
адміністрації, Головне управління юстиції у
Рівненській області.
2011 – 2015 роки
3. Участь засобів масової інформації у правовій освіті населення
26. Забезпечувати висвітлення в друкованих засобах масової інформації, теле- та радіопередачах актуальних правових питань, приділивши особливу увагу роз’ясненню актів законодавства та практики їх застосування, діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів, громадськості щодо боротьби з організованою злочинністю та корупцією, попередження та подолання підліткової злочинності, дитячої безпритульності.
Редакції газет, Рівненська обласна державна
телерадіокомпанія, органи виконавчої влади та
органи місцевого самоврядування, Головне
управління юстиції у Рівненській області,
управління освіти і науки, управління культури і
туризму обласної державної адміністрації,
відділ у справах сім’ї та молоді обласної
державної адміністрації, УМВС України в
області, прокуратура Рівненської області.
2011 – 2015 роки
27. У газетах “
Головне управління юстиції у Рівненській
області, УМВС України в області, прокуратура
області, редакції газет.
2011 – 2015 роки
28. З метою підвищення рівня правових знань серед різних верств населення, вдосконалення системи правової освіти забезпечити видання щокварталу газети “Право”, яка розповсюджується безкоштовно.
Головне управління юстиції у Рівненській
області, структурні підрозділи обласної
державної адміністрації.
2011 – 2015 роки
4. Кадрове забезпечення правової освіти
29. Залучати найбільш кваліфікованих юристів до викладацької та правороз’яснювальної роботи. Відпрацювати систему заохочень активістів цієї роботи.
Районні державні адміністрації, виконкоми рад
міст обласного значення.
2011 – 2015 роки
30. Сприяти створенню юридичних лекторіїв, коледжів, гімназій, шкіл (класів) з поглибленим вивченням правознавства.
Управління освіти і науки обласної державної
адміністрації, Головне управління юстиції у
Рівненській області, органи виконавчої влади та
органи місцевого самоврядування.
2011 – 2015 роки
31. Сприяти створенню молодіжних правових клубів, об’єднань молодих виборців.
Управління освіти і науки, служба у справах
дітей обласної державної адміністрації,
Головне управління юстиції у Рівненській
області, управління культури і туризму обласної
державної адміністрації, обласний центр
соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді,
районні державні адміністрації, виконкоми
рад міст обласного значення.
2011 – 2015 роки
32. Сприяти співпраці з громадськими організаціями у проведенні семінарів, круглих столів, тренінгів на правову тематику.
Головне управління юстиції у Рівненській
області, Рівненський обласний центр
соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.
Постійно
33. Сприяти підготовці та проведенню тижнів, декад, місячників, олімпіад правових знань, вікторин, брейн-рингів, інших інтерактивних форм навчання правоосвітнього спрямування.
Управління освіти і науки обласної
державної адміністрації, Головне
управління юстиції у Рівненській області.
2011 – 2015 роки
34. Забезпечити проведення навчально-методичних семінарів для викладачів основ правознавства. При відділах (управліннях) освіти районних державних адміністрацій (міськвиконкомів) організувати постійно діючі семінари правового навчання керівників установ і закладів освіти та культури.
Управління освіти і науки обласної
державної адміністрації, Рівненський
обласний інститут післядипломної
педагогічної освіти.
2011 – 2015 роки
35. Забезпечити проведення правоосвітньої роботи серед шкільної та студентської молоді шляхом організації та проведення семінарів, круглих столів, конференцій.
Управління освіти і науки обласної
державної адміністрації, Головне
управління юстиції у Рівненській області,
обласний центр соціальних служб для
сім’ї, дітей та молоді.
2011 – 2015 роки
36. Організувати проведення правоосвітніх заходів (семінарів, конференцій тощо) з питань підвищення рівня правової культури громадян.
Головне управління юстиції у Рівненській
області, управління освіти і науки обласної
державної адміністрації, Рівненський обласний
інститут післядипломної педагогічної освіти,
Рівненська обласна МКМР з правової освіти
населення, структурні підрозділи обласної
державної адміністрації.
2011 – 2015 роки
37. З метою професійної орієнтації молоді забезпечувати проведення олімпіад, конкурсів, вікторин, турнірів та інших змагань з правових питань.
Управління освіти і науки обласної
державної адміністрації, Головне
управління юстиції у Рівненській
області, районні, міські та міськрайонне
управління юстиції в області.
2011 – 2015 роки
38. Сприяти забезпеченню комплектування фондів бібліотек літературою та періодичними виданнями правової тематики.
Управління освіти і науки, управління
культури і туризму обласної державної
адміністрації.
2011 рік
39. При проведенні атестації державних службовців звертати особливу увагу на знання і дотримання вимог чинного законодавства України.
Районні державні адміністрації,
виконкоми рад міст обласного значення.
Постійно
Див.
П О Я С Н Ю В А Л Ь Н А З А П И С К А
щодо необхідності прийняття Програми правової освіти населення Рівненської області на 2011 – 2015 роки
Об╜рунтування необхідності прийняття Програми
На виконання Національної програми правової освіти населення, затвердженої Указом Президента України від 18.10.2001 року № 992/2001, в межах компетенції, визначеної Положенням про головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські управління юстиції, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 30.08.2000 року № 36/5, пропонується проект Програми правової освіти населення Рівненської області на 2011 – 2015 роки.
На сьогоднішній день, у зв’язку з втратою чинності розпорядження голови Рівненської обласної державної адміністрації від 6 лютого 2006 року № 48 “Про програму правової освіти населення Рівненської області на 2006 – 2010 роки” та значними змінами в законодавстві України та системі органів виконавчої влади, необхідно затвердити Програму правової освіти населення Рівненської області на 2011 – 2015 роки.
Мета і завдання
Національною програмою правової світи населення, затвердженої Указом Президента України від 18.10.2001 р. № 992/2001 передбачено, що місцеві органи виконавчої влади зобов’язані:
вживати заходів в межах своєї компетенції щодо практичної реалізації Програми;
забезпечити розроблення і затвердження в установленому порядку регіональних програм правової освіти населення.
Основною метою Програми є подальший розвиток в державі правової освіти та виховання громадян в дусі поваги до Закону і прав людини. Створення належних умов для набуття громадянами обсягу правових знань і навичок у їх застосуванні, необхідних для реалізації громадянами своїх прав і свобод, а також виконання покладених на них обов’язків.
Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання
Закон України “Про місцеве самоврядування в Україні”;
Закон України “Про місцеві державні адміністрації” ;
Указ Президента України “Про Національну програму правової освіти населення” від 18.10.2001 р. № 992/2001.
Фінансово-економічне об╜рунтування.
Для виконання п.п. 4, 7, 11 Національної програми, зокрема: організації проведення конференцій, семінарів, симпозіумів з питань підвищення рівня правової культури громадян; видання юридичних посібників, методичних рекомендацій, збірників актів законодавства; забезпечення висвітлення в теле- та радіопередачах актуальних правових питань; організовувати цикл навчально – методичних телепередач та з метою виконання положень Програми правової освіти населення Рівненської області Головне управління юстиції у Рівненській області пропонує виділити кошти для фінансування заходів Програми правової освіти населення області, виходячи з таких розрахунків:
1) Випуск друкованої продукції (методичні рекомендації, посібники тощо):
Середня вартість одного буклету - 787,13 грн.
кількість друкованої продукції в рік – 4 примірники.
Сума – 3 148,52 грн.
2) Оренда приміщення для проведення правоосвітніх заходів (семінарів, конференцій тощо) з питань підвищення рівня правової культури громадян – 80 грн. за 1 годину;
Кількість семінарів – 10.
Всього : 10 х 80 = 800 грн.
3) З метою висвітлення державно – правових питань в засобах масової інформації необхідно продовжити щоквартальний випуск газети “Право”.
Для цього необхідне фінансування, виходячи з таких затрат на місяць:
- друкування 200 примірників на 8 сторінках формату А-4 один раз в квартал – 1202,97 грн.
Отже, при щоквартальному виході газети затрати на квартал складають 1202,97 грн., на рік – 4 811,88 грн.
4) Проведення програм та прямих ефірів на каналах мовлення Рівненської ОДТРК:
Радіо “Край”: 1,2 програми – 1 раз у місяць бесіда в студії з інтерактивом, хр. 30 хв. Без повторів.
Вартість оригінальної програми – 180 грн/хв.
Загальний хронометраж у місяць – 60 хв.
Загальна вартість місяця – 5400 грн., року – 64 800 грн.
РТБ - 1 раз у місяць бесіда в студії з інтерактивом, хр. 30 хв. З одноразовим повтором. Вартість оригінальної програми – 200 грн/хв. Повтор – безкоштовно. Загальний хронометраж у місяць – 60 хв. Загальна вартість місяця – 6000 грн., року – 72 000 грн.
5) Нормативно-правове забезпечення громадської правової приймальні Головного управління юстиції у Рівненській області:
Видання “Кодекси України” – 1 830,96 грн.
Підписка на бюлетень “Офіційний вісник України” – 1 975,44 грн.
Систематичне зібрання законодавства України – 1 823,04 грн.
Всього – 5 629,44 грн.
Таким чином, мінімальна потреба для фінансування заходів Програми правової освіти населення області в рік складає 151 189,84 грн.
Начальник управління С.І. Данилюк