Рішення обласної ради 6 скликання
Оприлюднено 09-03-2011
У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Шосте скликання
(Четверта сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 04 березня 2011 року № 143
Про програму підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року
На виконання Указу Президента України від 30 вересня 2010 року № 926/2010 „Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні”, керуючись пунктом 16 частини першої статті 43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, Бюджетним кодексом України, за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Затвердити програму підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року (далі - Програма), схвалену розпорядженням голови облдержадміністрації від 27 грудня 2010 року № 615, (додається).
2. Обласній державній адміністрації:
- забезпечити організацію та виконання заходів Програми;
- передбачати відповідні кошти в обласному бюджеті на виконання заходів Програми в межах наявних фінансових ресурсів;
- інформувати обласну раду про хід виконання заходів Програми щороку до 15 лютого.
3. Рекомендувати районним і міським (міст обласного значення) радам затвердити відповідні регіональні Програми та передбачати фінансування їх заходів.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з питань науки, освіти, культури і духовності (Левицька С.О.), з питань бюджету, фінансів та податків (Кособуцький О.М.).
Голова ради Ю.С.Кічатий
Програма
підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти
на період до 2015 року
Загальні положення
Поліпшення якості шкільної освіти, зокрема природничо-математичної, є необхідною умовою формування інноваційного суспільства та підвищення конкурентоспроможності економіки.
Розвиток системи шкільної освіти потребує постійного оновлення технологій, прискореного впровадження інноваційних технологій, її швидкої адаптації до політичних, економічних та технологічних змін у світі.
В умовах становлення і розвитку високотехнологічного інформаційного суспільства в Україні виникає необхідність підвищення якості та пріоритетності шкільної природничо-математичної освіти, включення природничо-математичних предметів до навчальних планів усіх рівнів освіти, поліпшення природничо-математичної підготовки учнів.
Фундаментальна природничо-математична освіта є одним з основних факторів розвитку особистості, що потребує оновлення її змісту з урахуванням суспільних запитів, потреб інноваційного розвитку науки та виробництва, запровадження сучасних методів навчання, поліпшення якості підготовки та видання навчально-методичної літератури, удосконалення механізмів оцінювання результатів навчальної діяльності. Реформування потребує також підготовка та система підвищення кваліфікації вчителів природничо-математичних предметів.
Мета та основні завдання Програми
Метою Програми є розроблення механізму стійкого інноваційного розвитку природничо-математичної освіти та його застосування у шкільній практиці.
Основними завданнями Програми є:
поліпшення матеріально-технічної та методичної бази загальноосвітніх навчальних закладів з природничо-математичних предметів;
підвищення рівня навчального, навчально-методичного та науково-методичного забезпечення діяльності навчальних закладів;
підготовка та підвищення рівня професійної компетентності вчителя;
підвищення доступності, якості та відкритості природничо-математичної освіти.
Програму передбачається виконати упродовж п’яти років.
Джерела фінансування Програми
Фінансове забезпечення виконання Програми здійснюватиметься в установленому порядку за рахунок видатків обласного та місцевих бюджетів. У 2011 - 2015 роках видатки на виконання Програми здійснюватимуться основними виконавцями в межах асигнувань, передбачених у бюджеті області на відповідні роки.
Очікувані результати виконання Програми
Виконання Програми дасть змогу:
поліпшити якість шкільної природничо-математичної освіти;
зміцнити матеріально-технічну та навчально-методичну базу загальноосвітніх навчальних закладів;
застосувати новітні інформаційно-комунікаційні технології під час вивчення предметів природничо-математичного циклу;
створити умови для подальшого розвитку інтересу учнівської молоді до природничо-математичних наук;
забезпечити розвиток системи перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів загальноосвітніх навчальних закладів.
створити умови для розвитку наукових досліджень у галузі математики, фізики, хімії, біології, географії, що у подальшому сприятиме розвитку інноваційної економіки на основі інтеграції освітньої, наукової та виробничої діяльності.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту рішення Рівненської обласної ради
„Про програму підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року ”
1. Об╜рунтування необхідності прийняття рішення
Проект рішення обласної ради підготовлено у зв’язку з потребою координації дій місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з метою створення умов стійкого інноваційного розвитку шкільної природничо-математичної освіти.
2. Мета і шляхи її досягнення
Метою прийняття рішення обласної ради про програму підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року є підвищення доступності, якості та відкритості природничо-математичної освіти, створення рівних умов щодо підвищення доступності та ефективності освіти.
3. Правові аспекти
Проект рішення підготовлено на виконання Указу Президента України від 30 вересня 2010 року № 926/10 „Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні”, доручення Кабінету Міністрів України від 25.10.2010 № 59013/1/1-10.
Фінансове забезпечення виконання Програми здійснюватиметься в установленому порядку за рахунок видатків обласного та місцевих бюджетів. У 2011-2015 роках видатки на виконання Програми здійснюватимуться основними виконавцями в межах асигнувань, передбачених у бюджеті області на відповідні роки.
5. Позиція заінтересованих органів
Проект розпорядження подається без розбіжностей із заінтересованими органами.
6. Регіональний аспект
Передбачається розробити у районах та містах обласного значення відповідні програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року, забезпечивши створення рівних умов щодо підвищення якості, доступності та ефективності загальної середньої освіти.
7. Громадське обговорення
Проект розпорядження не потребує громадського обговорення та висвітлення у засобах масової інформації.
8. Прогноз результатів
Прийняття розпорядження дозволить забезпечити підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти, інноваційний розвиток та інтеграцію в європейський та світовий освітній простір.
Начальник управління освіти і науки І.Вєтров
облдержадміністрації