Рішення обласної ради 6 скликання
Оприлюднено 09-03-2011
У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Шосте скликання
(Четверта сесія)
Р І Ш Е Н Н Я
від 04 березня 2011 року № 141
Про звіт щодо виконання обласної програми інформатизації освітньо-виховної діяльності навчальних закладів Рівненської області на 2006-2010 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 23.07.2007 № 242
Заслухавши інформацію облдержадміністрації про виконання обласної програми інформатизації освітньо-виховної діяльності навчальних закладів Рівненської області на 2006-2010 роки, обласна рада зазначає, що реалізація заходів даної програми сприяла забезпеченню навчальних закладів області комп’ютерною технікою, під’єднанню аудиторій Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти до всесвітньої мережі Інтернет та обладнанню сучасною комп’ютерною технікою, отриманню загальноосвітніми навчальними закладами області базових та системних програмних продуктів.
Керуючись Бюджетним кодексом України, пунктом 16 частини першої статті 43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні“ та за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
Звіт про виконання обласної програми інформатизації освітньо-виховної діяльності навчальних закладів Рівненської області на 2006-2010 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 23.03.2007 № 242, взяти до відома (звіт додається).
Голова ради Ю.С.Кічатий
ЗВІТ
Про виконання заходів програми інформатизації
освітньо-виховної діяльності навчальних закладів області
на 2006 - 2010 роки
Управління освіти і науки надає звіт про виконання заходів Програми інформатизації освітньо-виховної діяльності навчальних закладів області на 2006 - 2010 роки, затвердженої рішенням обласної ради № 242 від 23.07.2007.
В області всі загальноосвітні навчальні заклади І - ІІІ ступенів, включаючи заклади для обдарованих учнів та НВК забезпечені сучасною комп’ютерною технікою. Райдержадміністраціями та міськвиконкомами здійснюється ряд заходів з оновлення та модернізації комп’ютерної техніки. 63 загальноосвітні навчальні заклади І - ІІІ ступенів мають по два НКК.
Із 218 загальноосвітніх навчальних закладів І - ІІ ступенів 152 обладнано навчально-комп’ютерними комплексами, що становить 77%.
Для забезпечення навчального процесу та функціонування Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (РОІППО) налічується 150 одиниць техніки і сучасного навчального обладнання. В навчальних аудиторіях наявні 5 плазмових панелей, 4 мультимедійні дошки, 16 мультимедійних проекторів та ноутбуків. Створено мультимедійний центр, розрахований на 30 курсантів. Центр обладнано комп’ютерним класом (16 комп’ютерів), плазмовою панеллю, мультимедійним проектором, активною дошкою. Центр підключено до мережі Інтернет. В ньому обладнано комплект устаткування для проведення відеокоференцій.
Завдяки підведенню оптоволоконної лінії Інтернету до мережі підключено усі кабінети та аудиторії інституту. Обладнано сучасну бібліотеку з читальним залом, оснащеними медіа-текою та персональними комп’ютерами, підключеними до мережі Інтернет.
У рамках співпраці з корпорацією «Інтел» у 2009 році РОІППО отримав 2 комп’ютерних класи: стаціонарний (13 комп’ютерів) і мобільний (11 ноутбуків) та 2 комплекси – інтерактивні дошки, проектор, ноутбук. У рамках програми корпорації Інтел «1 учень – 1 комп’ютер» інститут отримав 1 комп’ютерний клас (17 нетбуків).
Інститут, навчальні заклади області забезпечені базовими та системними програмними продуктами. Здійснюється методичний супровід апробації та впровадження електронних програмних засобів у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів. У переліку електронних програмних засобів, які апробуються та впроваджуються у навчально-виховний процес, нараховується 9 педагогічних програмних засобів. Продовжувалася експериментальна робота із впровадження інтегрованого курсу «Мистецтво». Розроблено інформаційно-комп’ютерні засоби з образотворчого мистецтва.
Інститутом здійснюється фахове методичне забезпечення процесу видання мультимедійних підручників з географії.
Кафедрою методики і змісту природничо-математичної освіти та інформаційних технологій проводиться розробка і упроваження дидактичного супроводу усіх рівнів інновацій у післядипломній освіті вчителів природничих дисциплін, систематизація і узагальнення традиційних лекційних, практичних занять викладачів кафедри, методичний супровід педагогічного проекту з формування інноваційного змісту варіативного навчального модуля для післядипломної освіти педагогічних працівників «Використання ІКТ у навчальному процесі» та спеціалізованого курсу і посібника для післядипломної освіти вчителів природничих дисциплін «Використання спеціалізованих програмних засобів у процесі навчання природничих дисциплін».
На базі кабінету інформаційних освітніх технологій РОІППО працює творча група з питання: «Проблеми і перспективи впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому просторі». У 2010 році підготовлено проект освітньої діяльності з підвищення фахової кваліфікації вчителів математики і природничих дисциплін «Використання спеціалізованих програмних засобів Gran1, Gran-2D, Gran-3D, Mathcad, Maple в процесі навчання природничих дисциплін в старших класах загальноосвітніх навчальних закладів». Для працівників РОІППО та відділів освіти райдержадміністрацій, міськвиконкомів 24 листопада 2010 року проведено навчальний семінар-практикум «Використання інтерактивної дошки у процесі навчання, як засобу інтенсифікації освітнього процесу».
Із метою удосконалення роботи щодо підвищення кваліфікації педагогічних кадрів за допомогою впровадження технологій дистанційного навчання у січні 2010 року в РОІППО створено кабінет дистанційної освіти. Кафедри та навчально-методичні кабінети інституту приступили до розробки навчально-методичних комплексів курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників дистанційної форми навчання за основними напрямками.
Кабінет дистанційної освіти розробив «Методичні рекомендації щодо організації самостійної роботи слухачів курсів підвищення кваліфікації керівних та педагогічних працівників, що навчаються за дистанційною формою навчання».
За кредитно-модульною системою навчання у 2010 році підвищили кваліфікацію 13 категорій педагогічних працівників (24 групи, 686 чоловік).
15 квітня 2010 року на базі РОІПП проведено відео-міст з Карельською державною педагогічною академією (Росія) з проблеми: «Формування професійної компетентності педагогів засобами ІКТ».
Станом на грудень 2010 року, із 367 загальноосвітніх навчальних закладів, включаючи гімназії, ліцеї, колегіуми та навчально-виховні комплекси І - ІІІ ступенів, підключено до глобальної мережі Інтернет - 354, що становить 96%. 57 навчальних закладів підключено за допомогою комутованого зв’язку, з швидкістю підключення менше 128 Кб/с. 297 навчальних закладів підключено з використанням новітніх інформаційних технологій з швидкістю підключення більше 128 Кб/с із застосуванням радіоканалу, асинхронного супутникового інтернет-каналу, виділених ліній, в тому числі через оптоволоконні канали. В області широко використовують технології з підключення до мережі Інтернет надані ВАТ «Укртелеком», «ІнтерТелеком» та «Utel» (з використанням технологій CDMA-зв’язку). Дані види підключення рекомендовані облдержадміністрацією, як оптимальні і застосовується у районах області де наявна відповідна інформаційна інфраструктура. Залучаються альтернативні джерела фінансування Інтернет-послуг.
З 219 загальноосвітніх навчальних закладів І - ІІ ступенів підключено до глобальної мережі Інтернет - 135, що становить 62%.
З метою широкого ознайомлення громадськості з освітянською галуззю, в управлінні освіти і науки облдержадміністрації, 78 загальноосвітніх навчальних закладах в тому числі у гімназіях та ліцеях, одному позашкільному навчальному закладі, в 17 відділах (управліннях) освіти райдержадміністрацій (міськвиконкомів) створено Web-сторінки. Березнівським відділом освіти, управлінням освіти Рівненського міськвиконкому створено інтернет-ресурси в методичних кабінетах.
Web-портал управління освіти і науки облдержадміністрації «Освіта Рівненщини» регулярно поновлюється інформаційними матеріалами про стан освітянської галузі області.
Управлінням освіти і науки облдержадміністрації запроваджено електронний обіг документів між відділами (управліннями) освіти райдержадміністрацій (міськвиконкомів).
Учні області залучаються до участі в Інтернет-олімпіадах. У 2010 році учні загальноосвітніх навчальних закладів брали участь у Всеукраїнських учнівських Інтернет-олімпіадах з української мови та українознавства. Шестеро учнів стали переможцями, чотири з м. Рівне, два з Корецького району.
За кошти програми у 2010 році придбано та передано у загальноосвітні навчальні заклади 2390 примірників програмних засобів навчального призначення на суму 93,21 тис.грн. Рішенням обласної ради від 30.12.2010 №81 ці програмні заходи передані у загальноосвітні навчальні заклади області. Створено платформу дистанційного навчання до освітнього порталу «Освіта Рівненщини» на суму 98,0 тис.грн.
Враховуючи вищезазначене, управління освіти і науки облдержадміністрації пропонує визнати таким, що втратило чинність, рішення обласної ради від 23.07.2007 № 242 «Про програму інформатизації освітньо-виховної діяльності навчальних закладів області на 2006 - 2010 роки».