Рішення обласної ради 6 скликання
Оприлюднено 26-06-2014
У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Шосте скликання
(Двадцять п’ята сесія)
від 20 червня 2014 року № 1247
Про звернення депутатів Рівненської обласної ради до Верховної Ради України щодо внесення змін до Закону України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні»
Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Схвалити звернення депутатів Рівненської обласної ради до Верховної Ради України щодо внесення змін до Закону України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» (текст звернення додається).
2. Голові Рівненської обласної ради забезпечити направлення рішення до Верховної Ради України.
Голова ради М.Кириллов
Звернення депутатів Рівненської обласної ради до Верховної Ради України щодо внесення змін до Закону України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні»
Кабінетом Міністрів України, як суб’єктом права законодавчої ініціативи, було зареєстровано проект Закону України від 27.03.2014 №4575 «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік», який цього ж дня і був прийнятий в цілому Верховною Радою України. У пояснювальній записці, з посиланням на норму статті 52 Конституції України, пропонується встановлення єдиного розміру допомоги при народженні дитини незалежно від черговості її народження.
Того ж 27.03.2014 Верховна Рада України прийняла Закон України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» №1166-VII. Даним Законом шляхом внесення змін до Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» встановлюється єдиний розмір допомоги при народженні дитини у сумі 41 280 грн., незалежно від черговості народження дитини. Вважаємо, що ця норма суперечить Конституції України, зокрема статтям 1, 22 та 48.
Держава повинна створювати системи суспільно-економічних заходів, спрямованих на матеріальне забезпечення населення у випадку соціальних ризиків. Звичайно, народження дитини можна вважати соціальним ризиком лише у вузькому розумінні, адже це є нормальне соціальне явище, котре свідчить про здатність населення держави до самовідтворення. Проте, з іншої точки зору, в період, коли в сім'ї народжується дитина, ця родина переживає суттєві зміни, які завжди протікають зі складнощами, що пов’язані в тому числі й з матеріальними проблемами – від збільшення витрат на харчування до необхідності збільшення жилої площі. Більшість жінок в період догляду за дитиною не працюють, в результаті чого весь тягар матеріальних проблем покладається на другого з батьків. У випадках коли жінка або чоловік виховують дитину самостійно, ситуація ще більш ускладнюється. Отже, народження дитини можна і потрібно визначати соціальним ризиком також і у загальному розумінні.
Разом з тим, держава повинна дбати про покращення умов для нормального догляду за дитиною та її вихованням батьками, забезпечувати запровадження та виконання заходів, покликаних підтримувати життєвий рівень і компенсувати витрати, що виникають шляхом надання допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею 3-х років, допомоги на дітей одиноким матерям, допомоги малозабезпеченим сім'ям і т.п. Відомо, що сукупний розмір даних виплат є таким, що не може повною мірою реалізувати поставлену мету і надати можливість родинам з дітьми забезпечити всі потреби, які з часом зростають. А у такий важкий для більшості родин час зменшувати виплату при народженні дитини, є щонайменше неприйнятним та неприпустимим явищем, яке може призвести до значного погіршення вкрай складного матеріального стану тих родин, які мають маленьких дітей, і тих, які чекають на їх народження. Питання планування народження дітей після таких змін у Державному бюджеті України у багатьох сім’ях взагалі буде залишатись відкритим.
Народження дитини, належний догляд за нею, має бути важливим для нашої держави.
Разом з тим, положення Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», якими встановлювався порядок виплати допомоги при народженні дитини у розмірі, що майже вдвічі збільшувався при народженні наступної дитини (на першу дитину – 34 розміри прожиткового мінімуму, на другу дитину – 63 розміри прожиткового мінімуму, на третю та кожну наступну дитину – 128 розмірів прожиткового мінімуму), аж ніяк не посягали на рівність дітей у сім'ї, а навпаки, метою його було стимулювання сімей для збільшення кількості народжених дітей, при цьому забезпечуючи покращення фінансової стабільності та підвищення рівня життя сімей з дітьми на більш тривалий період.
Обґрунтування необхідності встановлення єдиного розміру допомоги при народжені рівністю дітей є образливим для родин, які хотіли б мати не одну дитину. Цим законопроектом суттєво зменшено, а не вирівняно розмір допомоги при народженні дитини.
Враховуючи те, що підвищення розміру прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп призупинений на невизначений термін, економія коштів, передбачених державним бюджетом на 2014 рік складатиме 420,6 млн. грн., вважаємо таку ціну втрати, яка покладеться на малозабезпечений прошарок нашого суспільства, і так достатньою.
Враховуючи викладене, просимо внести зміни до Закону України від 27.03.2014 №1166-VII «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» шляхом відновлення положень, що визначають розмір допомоги при народженні дитини залежно від черговості її народження у розмірі, встановленому на 01 січня 2014 року, та, у звязку з цим, передбачити відповідні видатки в Державному бюджеті України на 2014 рік.
Схвалено
Рішення Рівненської обласної ради
від 20 червня 2014 року № 1247