Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 20-04-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від «25» жовтня 2007 року № 506
Про Тимчасовий порядок передачі права
оренди земельних ділянок державної та
комунальної власності на конкурентних
засадах на території Рівненської області
Відповідно до статей 8 Земельного кодексу України, статті 16 Закону України „Про оренду землі”, частини 1.21 статті 43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” до законодавчого врегулювання питань набуття права оренди земельних ділянок на конкурентних засадах, за погодженням з профільними постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Затвердити Тимчасовий порядок передачі права оренди земельних ділянок державної та комунальної власності на конкурентних засадах на території Рівненської області (додається).
2. Рекомендувати районним державним адміністраціям, сільським, селищним, міським радам:
2.1. Використовувати зазначений Тимчасовий порядок передачі права оренди земельних ділянок державної та комунальної власності на конкурентних засадах на території Рівненської області.
2.2. Активізувати підготовку та проведення земельних аукціонів з передачі права оренди земельних ділянок.
2.3. Забезпечити створення рівноправних умов для суб’єктів підприємницької діяльності щодо набуття права оренди земельних ділянок на конкурентних засадах.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію обласної ради з питань аграрної політки, земельних відносин та розвитку села (Варфалюк В.О.).
Голова ради О.Данильчук
Затверджено рішенням Рівненської обласної ради від «25» жовтня 2007 року №506 |
ТИМЧАСОВИЙ ПОРЯДОК
передачі права оренди земельних ділянок державної та комунальної
власності на конкурентних засадах на території Рівненської області
Розділ І.
Загальні положення.
1.1. Тимчасовий порядок передачі права оренди земельних ділянок на конкурентних засадах на території Рівненської області (далі – Порядок) розроблено відповідно до Цивільного, Земельного кодексів України та Законів України «Про оренду землі», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації» та інших нормативно-правових актів на період до прийняття відповідних актів законодавства з питань проведення аукціонів (конкурсів) щодо набуття права оренди вільних від забудови земельних ділянок державної та комунальної власності.
1.2. Тимчасовий порядок передачі права оренди земельних ділянок державної та комунальної власності на території Рівненської області (далі – Порядок) розроблено з метою узагальнення та вдосконалення процедури набуття зазначених прав на землю на конкурентних засадах.
1.3. Порядок регламентує підготовку, проведення, встановлення та реалізацію результатів аукціонів щодо набуття права оренди вільних від забудови земельних ділянок державної та комунальної власності, які відповідно до вимог чинного законодавства України не мають обмежень щодо набуття їх в оренду за передбачуваним цільовим призначенням.
1.4. Передачі права оренди на конкурентних засадах підлягають всі вільні від забудови землі державної та комунальної власності, призначені для містобудівної діяльності, а також земельні ділянки сільськогосподарського, лісогосподарського призначення, землі водного фонду та інших категорій земель, за винятком випадків будівництва об’єктів за кошти державного та місцевих бюджетів, будівництва соціальних об’єктів та на виконання інвестиційних проектів або міжнародних договорів.
Право оренди на земельні ділянки для здійснення капітального будівництва, як правило, пропонується надавати в довгострокову оренду, на земельні ділянки без права капітального будівництва в короткострокову оренду.
1.5. Земельні ділянки, право оренди яких підлягає передачі, мають бути вільними від прав на них інших осіб, за винятком обмежень (обтяжень) використання земельних ділянок та земельних сервітутів, установлених законом, договором чи рішенням суду.
1.6. Право оренди земельних ділянок набувається на конкурентних засадах у випадках:
- ініціювання органом виконавчої влади або місцевого самоврядування передачі права оренди земельних ділянок на конкурентних засадах;
- надходження двох або більше заяв (клопотань) на оренду однієї і тієї ж самої земельної ділянки державної або комунальної власності;
1.7. Відбір земельних ділянок для проведення земельних аукціонів з передачі права оренди здійснюється організатором земельних торгів – місцевою державною адміністрацією за межами населених пунктів або відповідною місцевою радою в межах населених пунктів (далі – Організатор).
1.8. Перелік земельних ділянок, призначених для передачі права оренди на аукціонах складається та затверджується Організатором, до повноважень якого належить розпорядження цими земельними ділянками.
1.9. Організацію підготовки та проведення земельних аукціонів, координації та виконання відповідних заходів проводить Організатор.
1.10. Земельні торги з передачі права оренди земельних ділянок проводяться виключно у формі аукціону.
1.11. Аукціон з передачі права на оренду земельної ділянки – це форма прилюдного визначення набувача оренди земельної ділянки, за якою це право визначається за тим з учасників, який в ході проведення аукціону запропонував найвищий розмір річної орендної плати за земельну ділянку.
Статтею 21 Закону України «Про оренду землі» визначено, що розмір орендної плати може перевищувати 10 (десять) відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки у разі визначення орендаря земельної ділянки на конкурентних засадах.
1.13. При визначенні земельних ділянок, право оренди яких планується передати на аукціонах Організатором можуть бути встановлені додаткові умови (критерії) набуття права оренди земельної ділянки, які мають бути оголошені Організатором до моменту проведення земельних аукціонів і не можуть змінюватися до набуття чинності договору оренди земельної ділянки.
1.14. З моменту виникнення умов та/або підстав для проведення земельних аукціонів з передачі права оренди земельних ділянок, земельні ділянки не можуть надаватися в постійне користування, передаватися в оренду, іншим способом відчужуватися на користь третіх осіб, а також змінювати правовий режим у будь-який інший спосіб, якщо це призведе до обтяження земельної ділянки чи іншого обмеження прав набувача права оренди.
1.15. Організатор проведення земельних аукціонів з передачі права оренди земельних ділянок забезпечує:
- складання та затвердження переліків земельних ділянок, передачу права оренди яких планується винести на земельні аукціони;
- розробку землевпорядної, землеоціночної та іншої документації, необхідної для проведення аукціонів;
- визначення розмірів, умов та порядку сплати реєстраційних та гарантійних внесків;
- встановлення строків проведення аукціонів, умов (критеріїв) набуття права оренди земельних ділянок;
- публікацію в засобах масової інформації повідомлень про проведення земельних аукціонів та про результати проведення аукціонів;
- розміщення на земельних ділянках рекламних щитів з офіційною інформацією про виставлення на земельні аукціони права оренди земельних ділянок;
- прийняття та реєстрацію заяв на участь в земельних аукціонах;
- надання та облаштування приміщення для прийняття заяв та проведення земельних аукціонів;
- виконання інших обов’язків відповідно до законодавства та цього Порядку.
1.16. Організатор забезпечує рівні умови участі в земельних аукціонах всіх заявників та дотримання конфіденційності інформації, яка міститься в заяві та в документах, що до неї додаються.
1.17. Виконавцем земельних аукціонів (далі – Виконавець) може бути юридична особа, яка має дозвіл (ліцензію) на проведення земельних торгів та уклала відповідний договір на проведення земельних торгів з Організатором.
До законодавчого встановлення процедури та порядку отримання ліцензій на проведення земельних торгів, виконавцем земельних торгів може бути юридична особа, яка має ліцензію на виконання землеоціночних робіт, в складі якої є фахівці, які мають досвід організації та проведення торгів, та яка уклала з Організатором відповідний договір.
1.18. Фінансування та матеріально-технічне забезпечення проведення робіт з проведення аукціонів здійснюється за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених чинним законодавством. Компенсація видатків на підготовку необхідних матеріалів та проведення аукціонів може бути покладена на переможця аукціону, як обов’язкова умова участі в аукціоні.
1.19. Орендар земельної ділянки, який отримав право оренди земельної ділянки на конкурентних засадах, не має права без згоди орендодавця продати або іншими способом відчужити своє право оренди земельної ділянки або проводити зміну цільового призначення земельної ділянки, передавати земельну ділянку в суборенду. При цьому умови договору суборенди земельної ділянки повинні обмежуватися умовами договору оренди земельної ділянки і не суперечити йому. Строк суборенди не може перевищувати строку, визначеного договором оренди землі. У разі припинення договору оренди чинність договору суборенди земельної ділянки припиняється.
1.20. Орендна плата за земельні ділянки зараховуються до державного та місцевих бюджетів відповідно до чинного законодавства.
Розділ ІІ.
Порядок проведення підготовчих заходів до проведення аукціонів
з передачі права оренди земельних ділянок.
2.1. Організація передачі права оренди земельної ділянки на конкурентних засадах складається з наступних етапів:
- визначення земельних ділянок, їх цільового призначення та затвердження Організатором переліку земельних ділянок, право оренди яких планується передати на конкурентних засадах (далі – Перелік);
- розробка, погодження та затвердження проектів відведення земельних ділянок або інших проектів землеустрою;
- перенесення меж земельних ділянок в натуру (на місцевість), розробка відповідних технічних документацій;
- проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки та визначення початкового розміру орендної плати за земельну ділянку;
- визначення та затвердження умов (критеріїв) передачі права оренди земельної ділянки на конкурентних засадах;
- публікація офіційної інформації про проведення земельних аукціонів з передачі права оренди земельних ділянок та розміщення рекламних щитів з офіційною інформацією про виставлення на аукціон права оренди земельних ділянок;
- приймання та реєстрація заяв на участь в аукціоні, внесення гарантійних та реєстраційних внесків;
- проведення земельних аукціонів та визначення переможців;
- складання, державна реєстрація та видача договорів оренди земельних ділянок.
2.2. У Переліку зазначається місце розташування (адреса) земельної ділянки, орієнтовна площа, цільове призначення (перелік можливих видів цільового використання) щодо кожної земельної ділянки, право оренди якої передбачається передати на конкурентних засадах.
2.3. На підставі затвердженого Переліку розробляються відповідні проекти землеустрою, якими визначається площа земельних ділянок, цільове призначення, їх межі.
2.4. Проводиться нормативна грошова оцінка земельної ділянки та визначається стартовий розмір орендної плати за земельну ділянку.
2.5. На підставі рішення Організатора про затвердження проекту відведення земельної ділянки та визначення стартового розміру орендної плати, затвердження відповідних умов (критеріїв) передачі в оренду земельної ділянки, Організатор публікує не пізніше, ніж за 30 (тридцять) днів до дати проведення аукціону, в друкованому засобі масової інформації обласної комунальної власності та в друкованому засобі масової інформації, що має найбільший тираж в регіоні, де знаходиться земельна ділянка, повідомлення про проведення земельних аукціонів та організовує розміщення рекламних щитів на земельних ділянках.
Повідомлення повинне містити такі відомості:
- місце знаходження земельної ділянки;
- цільове призначення земельної ділянки;
- строк оренди земельної ділянки;
- розмір стартової орендної плати за земельну ділянку;
- час та місце проведення земельного аукціону;
- умови (критерії) передачі в оренду земельної ділянки;
- адресу, номер довідкового телефону та час роботи Організатора.
2.6. Рекламний щит має бути достатнього розміру для доступного отримання інформації, виконаний охайно та в кольоровій гамі, яка найкраще сприймається.
2.7. Для участі в аукціоні особи, які можуть бути орендарями земельних ділянок відповідно до чинного законодавства:
- сплачують реєстраційний внесок, розмір якого складає один неоподаткований мінімум доходів громадян;
- сплачують гарантійний внесок, обумовлений Організатором у розмірі 5 (п’ять) відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, але не менше річного розміру земельного податку;
- подають заяву на участь в аукціоні.
2.8. У разі наявності документів, що свідчать про сплату реєстраційного внеску, зацікавленій особі видається інформаційний пакет щодо відповідної земельної ділянки, який повинен містити:
- дані щодо місця розташування, площі та цільового призначення земельної ділянки;
- план відведення земельної ділянки;
- умови (критерії) використання земельної ділянки;
- стартовий розмір річної орендної плати;
- місце, дату і час проведення аукціону;
- проект заяви на участь в аукціоні;
- перелік документів та відомостей, які додаються до заяви на участь в аукціоні;
- інші документи (за рішенням Організатора).
2.9. Учасник аукціону, що виступає потенційним покупцем права оренди земельної ділянки – фізична особа або уповноважений представник юридичної особи, може брати участь в аукціоні по тих об’єктах, на які ним подано заяви, сплачено реєстраційний та гарантійний внески.
2.10. Для участі в аукціоні заявник - фізична особа (або її представник) чи уповноважена особа заявника - юридичної особи подає заяву, складену українською мовою.
2.11. При прийнятті заяви перевіряється:
- правильність оформлення заяви;
- особа заявника (за документами, поданими заявником або його представником) на відповідність відомостей, вказаних у заяві;
- наявність документів, які засвідчують сплату реєстраційного та гарантійного внесків;
- наявність інших, передбачених цим Порядком, документів та відомостей.
2.12. Якщо під час перевірок не виявлено помилок та порушень, у такому разі Організатор:
- в присутності заявника (його представника або уповноваженої особи) реєструє заяву у відомості реєстрації заяв окремо на кожну земельну ділянку. У відомість реєстрації заяв заноситься порядковий номер заяви, дата, прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи або уповноваженого юридичної особи, назва юридичної особи;
- засвідчує заяву підписом та печаткою;
- залишає оформлену заяву і всі документи, надані заявником;
- підписує угоду про умови участі в земельних аукціонах (згідно з додатком).
2.13. Заява не приймається та повертається заявнику разом з поданими документами для переоформлення у випадках:
- виявлення помилок;
- відсутності на момент подання заяви документів, передбачених цим Порядком;
- подання заяви неналежною особою;
- відмови у підписання угоди про участь в аукціоні.
2.14. Прийом заяв для участі в аукціоні завершується за 3 (три) робочі дні до дня проведення аукціону.
2.15. Особа, яка подала у встановленому порядку заяву на участь в земельних аукціонах, має право за 2 робочі дні до дня проведення аукціону відкликати свою заяву. У випадку якщо особа, яка подала заяву, не з’явилася на земельний аукціон сума гарантійного внеску їй не повертається.
2.16. Організатор має право скасувати своє рішення про проведення земельних аукціонів та повідомити про причину відмови.
Повідомлення про скасування земельних аукціонів надсилається Організатором усім покупцям, які подали заявки на участь у земельних аукціонах, не пізніше 7 (семи) днів після прийняття рішення про скасування земельних аукціонів.
Повідомлення про скасування земельних аукціонів повинно бути опубліковано не пізніше ніж за десять днів до визначеної дати їх проведення.
2.17. Відповідальність за підготовку матеріалів, їх повноту та проведення земельних торгів несе Організатор.
Відповідальність за достовірність, якість, і безпеку заходів, передбачених документацією із землеустрою, яка виготовлялася для проведення земельних аукціонів, несуть розробники цієї документації.
Розділ ІІІ.
Порядок проведення аукціонів
3.1. Право оренди земельної ділянки підлягає передачі на аукціоні лише за наявності не менше двох покупців на об'єкт продажу. У випадку подачі заяви лише одним бажаючим, орендодавець може ухвалити рішення про надання в оренду земельної ділянки без проведення торгів з річною орендною платнею, збільшеною від початкової на величину, що складає 2 (два) відсотки нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
3.2. Аукціон проводить ліцитатор, який є представником Виконавця.
3.3. На земельних аукціонах мають право бути присутні представники державних органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, депутати різних рівнів.
3.4. У день проведення аукціону Організатором проводиться реєстрація учасників аукціону. Кожен учасник зобов'язаний пред'явити паспорт та/або доручення на здійснення дій під час аукціону: участь в аукціонах та підписання протоколу про результати аукціонів. Після цього учасник отримує табличку з аукціонним номером учасника, яка повертається після закінчення аукціону. Реєстрація починається за одну годину та закінчується за 20 хвилин до початку аукціону. Незареєстровані особи до аукціону не допускаються.
3.5. Аукціон починається з оголошення ліцитатором правил проведення аукціонів та штрафних санкцій, що застосовуються до учасників, а також характеристики об’єкта аукціону.
3.6. Кожен з покупців має право сповіщати про готовність купити лот двома рівноцінними способами: підняти табличку з аукціонним номером, що засвідчує прийняття ціни, запропонованої ліцитатором (прийняття пропозиції ціни без голосу), або без додаткових оголошень підняти табличку і одночасно оголосити свою пропозицію стосовно ціни об'єкта, яка мусить бути більшою, ніж ціна, названа ліцитатором (пропозиція ціни з голосу).
3.7. Величина кроку становить 1 (один) відсоток від нормативної грошової оцінки земельної ділянки. У випадку одночасної відмови всіх учасників аукціону збільшити вартість лоту на величину кроку, комісія може запропонувати інший розмір кроку.
3.8. Торги по лоту закінчуються з ударом молотка (гонга) і проголошенням ліцитатором слова "Продано", коли після триразового оголошення чергової ціни не буде запропоновано вищу ціну. Переможцем аукціону визнається покупець, який запропонував найвищу ціну за лот і аукціонний номер якого ліцитатор назвав останнім. За результатами аукціону одразу укладається протокол земельних аукціону, який підписується переможцем, ліцитатором, членами конкурсної комісії та скріплюється печаткою Організатора.
3.9. Переможцю аукціону сума гарантійного внеску зараховується у розмір орендної плати за земельну ділянку.
Учасникам аукціону, які відмовилися придбати земельний лот за стартовою ціною, збільшеною на один крок, суми гарантійних внесків не повертаються.
3.11. Сума гарантійних внесків повертається всім учасникам аукціону протягом 10 (десяти) банківських днів після закінчення аукціону, крім переможця та осіб, які не виявили бажання придбати об'єкти аукціону при оголошенні стартової ціни та збільшеної на один крок.
3.12. Під час проведення аукціонних торгів (від моменту їх початку до завершення) не допускається:
- ведення розмов учасниками торгів та запрошеними особами;
- втручання будь-яким способом в аукціон осіб, які не заявлені в аукціонах по конкретному лоту;
- переміщення під час проведення аукціону по залу без дозволу ліцитатора;
- створення обмежень та перешкоджання доступу засобів масової інформації до земельних аукціонів;
- здійснення інших дій, що порушують порядок аукціонів.
3.13. Ліцитатор для усунення порушень та поновлення порядку має право:
- усно попередити учасника аукціону чи запрошену особу про усунення порушень, але не більше одного разу за кожний вид порушень;
- вимагати від учасника аукціону чи запрошеної особи залишити зал за неодноразове порушення порядку проведення аукціону;
- за узгодженням з Організатором не допустити аукціон по конкретному лоту за порушення, несумісні з подальшим веденням аукціону по цьому лоту;
- зупинити аукціон та оголосити перерву.
3.14. Земельні аукціони визнаються такими, що не відбулися, у разі:
а) відсутності покупців або наявності тільки одного покупця;
б) якщо жоден із покупців не запропонував ціну, вищу за стартову ціну земельної ділянки;
в) якщо з процесі проведення земельних аукціонів встановлені ознаки того, що існує змова покупців;
г) відмови переможця аукціону від підписання протоколу земельного аукціону, укладання договору оренди земельної ділянки, виконання інших умов договору оренди земельної ділянки.
3.15. Сума гарантійного внеску не повертається учасникам аукціону у разі:
- визнання учасника аукціону переможцем, якому сума гарантійного внеску зараховується до розміру річної орендної плати;
- відмови переможця земельного аукціону підписати протокол земельного аукціону або включити до договору оренди умови, зазначені в умовах (критеріях) аукціону;
- якщо особа, яка подала заяву на участь в земельному аукціоні, не з’явилася на земельний аукціон;
- відмови учасників аукціону придбати право оренди земельної ділянки за стартовою ціною, збільшеною на один крок аукціону.
Розділ ІV
Оформлення права оренди земельних ділянок за результатами аукціону
4.1. Рішення Організатора про затвердження проектів землеустрою, угода про участь в аукціоні та протокол аукціону є необхідними підставами для укладання договору оренди земельної ділянки.
4.2. У разі відмови переможця аукціону укласти договір оренди земельної ділянки, аукціон по лоту визнається таким, що не відбувся, а гарантійний внесок переможцю аукціону при цьому не повертається.
4.3. Договір оренди земельної ділянки є підставою для внесення орендної плати за земельну ділянку.
4.4. Розмір орендної плати, визначеної в результаті аукціону, залишається незмінним протягом всього терміну оренди відповідно до умов договору оренди, якщо інше не передбачене договором оренди.
Аналіз впливу регуляторного акту
проекту рішення Рівненської обласної ради
"Про затвердження Тимчасового порядку передачі права оренди
земельних ділянок державної та комунальної власності
на конкурентних засадах на території Рівненської області"
1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.
Статтею 16 Закону України "Про оренду землі" визначено, що у разі надходження двох або більше заяв (клопотань) на оренду однієї і тієї самої земельної ділянки, відповідні органи виконавчої влади або місцевого самоврядування проводять аукціон або конкурс щодо набуття права оренди земельної ділянки.
Порядок проведення конкурсу чи аукціону та набуття права оренди земельної ділянки на конкурентних засадах визначається законодавством. На даний час відповідного Закону з цих питань не прийнято.
На даний час Земельним кодексом України заборонена передача у власність земель сільськогосподарського призначення із земель державної або комунальної власності, земель водного фонду.
Керуючись ст. 792 Цивільного кодексу України, ст.ст. 93, 124, 134-139 Земельного кодексу України та з метою впровадження відкритих економічних методів регулювання земельних відносин, розвитку інфраструктури первинного ринку землі, залучення додаткових коштів для виконання програм соціально-економічного розвитку району, вдосконалення процедури набуття прав на землю, в разі надходження двох чи більше заяв на одну й ту ж саму земельну ділянку.
2. Визначення цілі.
Проект рішення розроблений з метою визначення процедури організації та проведення земельних торгів з набуття права оренди земельних ділянок державної та комунальної власності. Вдосконалення практики вирішення питань набуття права оренди земельних ділянок, в тому числі земель сільськогосподарського призначення, земель водного фонду тощо, а також врегулювання процедури набуття прав на землю на конкурентних засадах.
3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення зазначених цілей, аргументи щодо обраного способу.
До визначення Законом порядку проведення аукціону та конкурсу з набуття права оренди земельних ділянок, альтернативних способів досягнення встановленої мети немає.
4. Механізм, який пропонується застосувати для роз’яснення проблеми і відповідні заходи.
Зважаючи на відсутність порядку проведення конкурсу чи аукціону щодо набуття права оренди земельної ділянки на конкурентних засадах, визначеного законодавством, керуючись принципами гласності, колегіальності, економічної та юридичної об╜рунтованості, встановлена процедура організації та проведення земельних торгів з набуття права оренди земельних ділянок .
5. Об╜рунтування можливостей досягнення мети у разі прийняття регуляторного акту.
Можливість досягнення цілей, передбачених п. 2 цього Аналізу у разі прийняття зазначеного регуляторного акту є цілком реальною та об╜рунтованою у зв’язку з тим, що метою створення проекту зазначеного акту є цілеспрямоване вирішення зазначеної проблеми.
6. Очікувані результатами прийняття регуляторного акту є:
За результатами прийняття зазначеного регуляторного акту має бути досягнуто цілей, передбачених п. 2 цього Аналізу.
Існування встановленої процедури організації та проведення земельних торгів з набуття права оренди земельних ділянок вирішить питання надання земельних ділянок у разі надходження двох або більше заяв (клопотань) на одну і ту ж саму земельну ділянку, що перебуває в державній власності та забезпечить прозорість при передачі земель в оренду.
Прийняття зазначеного акту дасть можливість забезпечити впровадження конкурентних засад при передачі в оренду земель сільськогосподарського призначення, водного фонду, тощо.
7. Об╜рунтування строку дії акта.
Постійно з дня опублікування. До встановленням законодавством порядку проведення земельних торгів.
8. Показники результативності акта.
1) кількість фізичних чи юридичних осіб, на яких поширюватиметься дія розпорядження – всі фізичні чи юридичні особи, що звернулися з заявою (клопотанням) про надання у користування однієї і тієї ж самої земельної ділянки та які мають право на отримання таких земельних ділянок згідно Земельного кодексу України.
2) Рівень поінформованості фізичних та юридичних осіб з основних положень акту у відповідності до ч.4 ст. 12 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" від 11.09.2003 р. №1160:
а) ознайомляться із зазначеним регуляторним актом на сайті Рівненської обласної державної адміністрації за результатами оприлюднення;
б) отримають регуляторний акт за запитом до обласної ради;
в) отримають регуляторний акт або інформацію щодо основних його положень іншими шляхами.
9. Заходи відстеження результативності акту.
Відстеження результативності регуляторного акту здійснюється шляхом аналізу інформації щодо кількості проведених аукціонів.
Начальник головного управління
земельних ресурсів у Рівненській області М.Поліщук