Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 20-04-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від 23 травня 2008 року № 849
Про підтримку звернень депутатів
Чернівецької, Харківської,
Херсонської обласних рад
Враховуючи актуальність питань, порушених у зверненнях депутатів Чернівецької, Харківської, Херсонської обласних рад, а також з метою врегулювання законодавства України, за рекомендаціями постійних комісій і президії обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Підтримати звернення :
· депутатів Чернівецької обласної ради до Верховної Ради України щодо внесення змін до законодавства в частині надання послуг на платній основі державними органами земельних ресурсів;
· депутатів Чернівецької обласної ради до Кабінету Міністрів України та Ради національної безпеки і оборони України щодо плати за приєднання до електромереж і за спожиту електроенергію;
· депутатів Харківської, Херсонської обласних рад до Президента України, Голови Верховної Ради України, Прем’єр-міністра України та керівників депутатських фракцій Верховної Ради України про включення як першочергового до порядку денного сесії Верховної Ради України законопроекту (реєстр. №3207-1) «Про внесення змін до Конституції України щодо удосконалення системи місцевого самоврядування» та щодо продовження конституційної реформи і реформування системи місцевого самоврядування в Україні.
2. Рішення Рівненської обласної ради направити за належністю.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на першого заступника голови обласної ради Королюка В.А
Голова ради О.Ю.Данильчук
ЗВЕРНЕННЯ
депутатів Чернівецької обласної ради
до Кабінету Міністрів України
Ми, депутати Чернівецької обласної ради, звертаємось до Уряду у зв'язку з ситуацією, що склалася навколо справляння плати філіями державного підприємства „Центр державного земельного кадастру" за надані послуги з ведення державного реєстру земель та державними органами земельних ресурсів за проведення земельно-кадастрових робіт. Запровадження значного обсягу платних послуг за всі роботи, пов'язані з оформленням прав на земельні ділянки, є надмірним тягарем для населення і, насамперед, сільського. Крім того, справляння плати за послуги в окремих випадках ╜рунтується на підзаконних актах, які суперечать чинним законам.
Зокрема, філіями ДП „Центр державного земельного кадастру" на підставі наказу Держкомзему від 15 грудня 2003 року № 68 „Про надання платних послуг з ведення державного реєстру земель філіями Центру державного земельного кадастру" справляється плата за реєстрацію державних актів на право власності, постійного користування земельними ділянками, договорів оренди землі, перевірку та обробку файлів обміну даними результатів землевпорядних робіт (обмінних файлів на магнітних носіях) відповідно до технічної документації із землеустрою, внесення записів до поземельної книги та внесення відомостей до бази даних автоматизованої системи Державного земельного кадастру.
Вважаємо, що стягнення окремих видів платежів на підставі цього наказу є неправомірним, оскільки статтею 29 Закону України „Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно" передбачено справляння державного мита за державну реєстрацію права власності, інших речових прав, обмежень цих прав та платежів за надання витягів з державного реєстру, скасування запису та внесення змін до державного реєстру. Інших видів платежів за ведення державного реєстру законом не передбачено. Відповідні зміни до Декрету Кабінету Міністрів від 21.01.1993 № 7-93 „Про державне мито" дотепер не внесені і розмір державного мита не встановлений.
Питання надання платних послуг територіальними органами Держкомзему України регулюється постановою Кабміну України від 1 листопада 2000 р. № 1619 „Про затвердження порядку виконання земельно-кадастрових робіт та надання послуг на платній основі державними органами земельних ресурсів". Пункт 5 зазначеного Порядку містить перелік видів земельно-кадастрових робіт і послуг, які державні органи земельних ресурсів можуть виконувати та надавати на платній основі. Зазначений перелік включає послуги, які, на нашу думку, мали б виконуватися органами земельних ресурсів безоплатно в межах їх повноважень.
Крім того, хоч зазначений перелік є вичерпним, спільним наказом Держкомзему України, Міністерства фінансів України, Міністерства економіки України від 15 червня 2001р. №97/298/124 перелік послуг, які надаються на платній основі, значно розширений.
Враховуючи вищезазначене, просимо розглянути питання щодо законодавчого врегулювання проблем, які турбують громадськість не лише Чернівецької області, а й всіх регіонів України, а саме: зменшення переліку платних послуг, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 01.11.2000 р. № 1619 „Про затвердження Порядку виконання земельно-кадастрових робіт та надання послуг на платній основі державними органами земельних ресурсів" і нормативними актами Держкомзему, скасування не передбачених Законом платних послуг, пов'язаних з веденням державного реєстру земель, запровадження справляння державного мита за реєстрацію прав на земельні ділянки та можливості встановлення пільг зі сплати державного мита за реєстрацію прав на землю для малозабезпечених категорій громадян.
Прийнято на 19-ї сесії Чернівецької обласної ради
V скликання 23 квітня 2008 року
Підтримано на 20-ій сесії
Рівненської обласної ради V скликання
Рішення від 23 травня 2008 року №849
ЗВЕРНЕННЯ
депутатів Чернівецької обласної ради
до Кабінету Міністрів України, Ради національної безпеки і оборони України
Ми, депутати Чернівецької обласної ради, підтримуючи численні звернення місцевих рад та підприємств області до центральних органів влади, висловлюємо глибоку стурбованість, пов'язану із введенням в дію постанови НКРЕ від 19.07.07 №983, яка визначає Методику обрахування плати за приєднання електроустановок до електричних мереж. Вважаємо, що на тлі загальносвітової економічної кризи, в умовах припинення діяльності підприємств малого і середнього бізнесу в країні, а, відповідно, й зростання рівня безробіття, введення в дію цієї постанови призводить до виникнення реальної загрози національним інтересам держави в енергетичній, економічній та соціальних сферах.
Зокрема, з урахуванням того, що вітчизняні енергорозподільчі підприємства є монополістами у сфері надання послуг, зазначена Методика ставить вітчизняного товаровиробника у пряму залежність від умов, які їм диктують регіональні обленерго. Так, відповідно до пункту 1.10 постанови НКРЕ плата за приєднання передбачає відшкодування витрат на нове будівництво, реконструкцію та переоснащення об'єктів електричних мереж, пов'язаних з приєднанням до них електроустановок замовників. За умови, коли діючі нині тарифи на електроенергію вже містять відсоток на розвиток мереж, з набуттям чинності постанови НКРЕ підприємства змушені сплачувати подвійну плату за розвиток мереж. Це, у свою чергу, створює умови, коли вилучаються обігові кошти, які можуть спрямовуватись на розвиток підприємств, створення нових робочих місць, підвищення рівня оплати праці працівникам.
Запровадження визначених Методикою принципів обрахування вартості приєднання до електричних мереж непосильне для громадян, які споруджують індивідуальні житлові будинки, особливо для пільгових категорій, молодих сімей, сільських забудовників, більшість з яких в даний час не мають постійного місця роботи. Це викликає скарги та нарікання людей, соціальну напругу, невдоволення владою.
Вважаємо, що дія постанови НКРЕ від 19.07.07 № 983 в подальшому може призвести до істотного скорочення внутрішнього валового продукту, зниження інвестиційної та інноваційної привабливості України, а також розчарування певних верств населення у соціальній політиці місцевих та центральних органів влади.
Окрім того, серйозною перешкодою для розвитку підприємницької діяльності в Україні в сфері малого та середнього бізнесу є надмірне регулювання в сфері енергопостачання, оскільки цінова політика на енергетичному ринку держави є непосильним тягарем для українського товаровиробника, а експортна ціна на електроенергію нижча, ніж для вітчизняних суб'єктів господарювання.
Значні нарікання з боку споживачів електроенергії - юридичних осіб та підприємців викликає також занадто жорсткий підхід до строків авансової плати та застосування штрафних санкцій за споживання електроенергії понад заплановані потужності. За існуючих умов у разі збільшення договірних величин споживання електричної потужності на розрахунковий період суб'єкти підприємницької діяльності обкладаються штрафами в триразовому розмірі плати за кожен кВт електроенергії.
У зв'язку із зазначеним просимо розглянути питання про внесення змін до вищезазначеної постанови НКРЕ з метою зменшення та диференціації розміру плати за приєднання електроустановок до електричних мереж в залежності від призначення електроустановок, а також розглянути можливість здешевлення 1 кВт електроенергії для суб'єктів господарювання та громадян, що дозволить знизити собівартість продукції та підвищити конкурентноздатність продукції вітчизняного товаровиробника в умовах вступу України до Світової організації торгівлі, посилить соціальну складову політики Уряду.
Прийнято на 19-й сесії Чернівецької обласної ради
V скликання 23 квітня 2008 року
Підтримано на 20-ій сесії
Рівненської обласної ради V скликання
Рішення від 23 травня 2008 року №849
ЗВЕРНЕННЯ
до Президента України, Голови Верховної Ради України,
Прем'єр-міністра України та керівників депутатських фракцій
Верховної Ради України про включення як першочергового до порядку
денного сесії Верховної Ради України законопроекту
(реєстр № 3207-1) «Про внесення змін до Конституції України щодо
удосконалення системи місцевого самоврядування»
Постановою Верховної Ради України № 3288-ІУ від 23 грудня 2005 року попередньо схвалено проект Закону України «Про внесення змін до Конституції України щодо удосконалення системи місцевого самоврядування» (реєстр № 3207-1) та направлено до Конституційного суду України для одержання висновку щодо відповідності законопроекту вимогам статей 157 та 158 Конституції України.
Рішенням Конституційного суду України № 1-В від 15 січня 2008 року вищезазначений законопроект, окрім положень статті 118 щодо місцевих державних адміністрацій, визнано таким, що відповідає вимогам Конституції України.
Таким чином, є можливість подальшого вдосконалення системи місцевого самоврядування, а відтак - і розв'язання багатьох проблем життєзабезпечення мешканців сіл, селищ, міст України, поліпшення системи взаємовідносин центральних і територіальних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Запровадження запропонованих змін може стати також підтвердженням реального втілення Європейської хартії місцевого самоврядування та утвердженням курсу України до євроінтеграції.
З урахуванням викладеного, просимо об'єднати всі політичні сили навколо ідеї розвитку місцевого самоврядування та включити як першочерговий до порядку денного сесії Верховної Ради України законопроект (реєстр № 3207-1) «Про внесення змін до Конституції України щодо удосконалення системи місцевого самоврядування».
Схвалено
рішенням Харківської обласної ради
від 28 лютого 2008року № 642- V
(XXIV сесія V скликання)
Підтримано на 20-ій сесії
Рівненської обласної ради V скликання
Рішення від 23 травня 2008 року №849
Звернення
депутатів Херсонської обласної ради
до Верховної Ради України
Ми, депутати Херсонської обласної ради, схвильовані протистоянням між виконавчою владою та органами місцевого самоврядування, що призводить до загострення соціально-економічної ситуації та політичної нестабільності в державі.
Саме в порушення положень Європейської хартії місцевого самоврядування йде посилення залежності місцевих рад від місцевих державних адміністрацій. Фактично - це спроба - паралізувати роботу місцевих, рад, а в підсумку - знищити інститут місцевого самоврядування.
Двовладдя, яке існує в областях та районах, об'єктивно спричиняє конфліктні ситуації при вирішенні складних питань соціально-економічного та культурного розвитку територій, а також продемонструвало вкрай низьку ефективність управлінської діяльності.
Життя поставило на порядок денний питання щодо нагального вирішення проблем, які стримують сталий розвиток територіальних громад.
Ми підтримуємо гасло "Україна – країна самоврядних громад". В ньому ми бачимо прагнення зробити рішучий крок на шляху до запровадження цивілізованих європейських моделей влади на всіх її рівнях, а тому тільки продовження втілення в життя конституційної реформи дасть можливість побудувати міцну парламентсько-президентську державу.
Саме зараз, на нашу думку, необхідно здійснити низку першочергових заходів на шляху формування ефективної влади, спроможної забезпечити гідний рівень життя громадян України, зокрема, забезпечити дотримання принципу повсюдності місцевого самоврядування на всій території України, відновити повноцінне місцеве самоврядування в Україні на рівні областей та районів, створити виконавчі органи обласних та районних рад.
Продовження конституційної реформи сприятиме становленню реального та дієздатного місцевого самоврядування, покращенню його фінансово-матеріальної, правової, організаційної самостійності, наближенню до найкращих світових стандартів, що дасть змогу Україні посісти гідне місце серед країн Європи.
Прийнято на XXVII сесії Херсонської обласної ради
V скликання 23 квітня 2008 року
Підтримано на 20-ій сесії
Рівненської обласної ради V скликання
Рішення від 23 травня 2008 року №849