Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 20-04-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від 23 травня 2008 року № 791
Про програму захисту прав
споживачів у Рівненській
області на 2008 – 2011 роки
З метою сприяння реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів, комплексного розв'язання проблем, які існують на споживчому ринку області, щодо захисту прав та інтересів споживачів, керуючись частиною 1.16 статті 43 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Затвердити програму захисту прав споживачів у Рівненській області на 2008 – 2011 роки, яка схвалена відповідним розпорядженням голови облдержадміністрації від 2 квітня 2008 року № 149 (додається).
2. Обласній державній адміністрації:
- спільно з причетними установами та організаціями забезпечити реалізацію та виконання заходів Програми;
- інформувати обласну раду про хід виконання заходів Програми щороку до 25 січня.
3. Взяти до уваги, що фінансування заходів Програми буде здійснюватись за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів в межах головних розпорядників та фінансових ресурсів.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з правових питань, гласності, депутатської діяльності, етики та Регламенту (Вдовиченко В.В.), з питань місцевого самоврядування, розвитку територій та європейської інтеграції (Диновський Д.М.).
Голова ради О.Ю. Данильчук
С х в а л е н о Розпорядження голови Рівненської облдержадміністрації 02.04.2008 № 149 |
З а т в е р д ж е н о Рішення Рівненської обласної ради
23.05.2008 № 791 |
ПРОГРАМА
захисту прав споживачів у Рівненській області
на 2008 - 2011 роки
І. Загальні положення
Підвищення якості і конкурентоспроможності вітчизняних товарів i послуг, активне впровадження сучасних технологій, збільшення iнвестицiйних потоків позитивно впливають на динаміку економічного зростання країни. Головним завданням opraнiв державної влади є продовження процесу перетворення України на заможну європейську державу, основним пріоритетом якої є створення високих європейських стандартів життя населення.
Забезпечивши на рівні технічного регулювання гарантії безпечності продукції та послуг, створивши систему позасудового та судового розгляду скарг споживачів, країни Європейського Союзу сконцентрували увагу на захисті споживача від небезпечних виробів та неякісних послуг через надання йому достатньої кількості об’єктивної інформації, відповідно до якої він зможе приймати свідоме рішення про їх вибір.
З метою підвищення рівня забезпечення інтересів та захисту прав споживачів за останні роки в Україні прийнято ряд законів, адаптованих до вимог законодавства Європейського Союзу, зокрема ,,Про внесення змін до Закону України ,,Про захист прав споживачів” i ,,Про внесення змін до Закону України ,,Про рекламу”. Створено відповідні умови для функціонування в органах місцевого самоврядування структурних пiдроздiлiв з питань захисту прав споживачів, налагоджується співпраця i взаємодія opraнів виконавчої влади з органами місцевого самоврядування та громадськими органiзацiями споживачів.
На сучасному етапі актуальною в області, як і в цілому в державі, є проблема відсутності реалізації права споживача на отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної iнформацiї про товари, роботи та послуги. Потребує розвитку можливість реалізації права споживачiв бути почутими, відшкодовування завданих збитків. В області недостатньо задіяний потенцiал громадських об’єднань споживачів.
Разом з тим, аналіз справ на споживчому ринку України свідчить про те, що кiлькiсть порушень вимог законодавства у сфері захисту прав споживачів за останнє десятиріччя не зменшується. Порушення виявляються у понад 90 відсотків перевірених суб’єктів господарювання. Споживчий ринок продовжує насичуватися сурогатами, неякісними, фальсифікованими та небезпечними для людей товарами, передусім харчовими продуктами та алкогольними напоями.
Зі зміною економічної ситуації, процесами глобалізації постає необхідність реалізації консолідованої з уcіма учасниками ринкових відносин споживчої політики, постійному вдосконаленні законодавства та фінансовому забезпеченні заходів у сфері захисту прав споживачів.
ІІ. Мета i завдання Програми
Мета Програми полягає у реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів, комплексне розв’язання проблем, які існують на споживчому ринку області, та захист інтересів та прав громадян як споживачів товарів, робіт та послуг.
Основними завданнями Програми є:
– створення дієвої системи захисту прав та інтересів споживачів у області;
– забезпечення реалізації державного захисту прав споживачів на якісну та безпечну продукцію;
– створення пріоритетних умов для насичення споживчого ринку якісними товарами, роботами та послугами;
– здійснення на обласному рівні заходів щодо посилення біобезпеки та захисту споживачів від потенційних ризиків використання генетично модифікованих організмів;
– підвищення рівня захисту здоров’я та безпеки споживачів;
– забезпечення координованої та інтегрованої співпраці органів державної влади, органів місцевого самоврядування та громадських організацій споживачів;
– створення належних умов для реалізації громадянами-споживачами своїх прав і законних інтересів на території області, підвищення рівня їх обізнаності щодо своїх прав та обов'язків.
З метою розв’язання завдань, визначених Програмою, передбачається здійснити план заходів, що додається.
ІІІ. Фінансове забезпечення виконання Програми
Фінансове забезпечення здійснюватиметься з державного бюджету у межах асигнувань, передбачених для структурних підрозділів обласної державної адміністрації, територіальних органів центральних органів виконавчої влади, які визначені відповідальними за виконання Програми, а також, в установленому порядку, з місцевих бюджетів.
ІV. Очікувані результати
Виконання передбачених Програмою завдань забезпечить:
насичення споживчого ринку області якісною та безпечною продукцією;
ефективний захист прав споживачів;
забезпечення прозорості діяльності органів державної влади у сфері захисту прав споживачів для суспільства;
розширення можливості доступу споживачів до корисної для них інформації, підвищення рівня знань споживачів;
збалансування інтересів учасників ринкових відносин та забезпечення справедливих умов для споживачів.
Додаток до Програми
З А Х О Д И
щодо виконання Програми захисту прав споживачів у Рівненській області на 2008-2011 роки
№ з/п |
Зміст заходу |
Відповідальні виконавці |
Термін виконання (роки) |
Джерела фінансу- вання |
Вартість (тис. грн.) |
1 |
Ініціювати створення координаційних рад з питань захисту прав споживачів у містах та районах області |
Обласна координаційна рада з питань захисту прав споживачів, управління у справах захисту прав споживачів у Рівненській області, районні державні адміністрації, виконавчі комітети рад міст обласного значення |
2008 |
- |
- |
2 |
Сприяти створенню в органах місцевого самоврядування структурних підрозділів або визначенню фахівців, відповідальних за забезпечення захисту прав споживачів |
Районні державні адміністрації, виконавчі комітети рад міст обласного значення |
2008 - 2009 |
Кошти державного та місцевих бюджетів |
У межах наявного фінансового забезпе-чення |
3 |
Проводити семінари-навчання та стажування спеціалістів структурних підрозділів виконавчих комітетів органів місцевого самоврядування з питань захисту прав споживачів |
Управління у справах захисту прав споживачів у Рівненській області |
2008 - 2011 |
- |
- |
4 |
Надавати консультативну допомогу у створенні громадських організацій споживачів |
Виконавчі комітети рад міст обласного значення, районні державні адміністрації, управління у справах захисту прав споживачів у Рівненській області |
2008 - 2011 |
- |
- |
5 |
Включити до навчальних курсів підвищення кваліфікації курс лекцій “Основи законодавства про захист прав споживачів” |
Управління освіти і науки облдержадміністрації, управління у справах захисту прав споживачів у Рівненській області |
2008 - 2011 |
- |
- |
6 |
Проводити аналіз стану торговельного, побутового, транспортного та комунального обслуговування населення у районах, містах обласного значення. Розглядати його результати на засіданнях колегій райдержадміністрацій, виконавчих комітетів рад міст обласного значення із прийняттям відповідних рішень |
Районні державні адміністрації, виконавчі комітети рад міст обласного значення |
Щоквар-талу впродовж строку дії Програми |
- |
- |
7 |
Здійснювати контроль та нагляд за виконанням органами місцевого самоврядування делегованих повноважень органів виконавчої влади у сфері побутового і торговельного обслуговування, ресторанного господарства, транспорту і зв’язку відповідно до статті 30 Закону України ,,Про місцеве самоврядування в Україні”
|
Головне управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації, управління у справах захисту прав споживачів у Рівненській області, Рівненська обласна санітарно-епідеміологічна станція |
2008 - 2011 |
- |
- |
8 |
Передбачати у проектах програм економічного і соціального розвитку заходи щодо підвищення рівня захисту прав споживачів та створення конкурентноспроможної продукції
|
Виконавчі комітети рад міст обласного значення, районні державні адміністрації
|
2008 - 2011 |
- |
- |
9 |
Систематично проводити роз’яснення в засобах масової інформації, навчальних закладах, трудових колективах законодавчих актів України , що регламентують права споживачів, якість та безпеку товарів, робіт та послуг. Постійно інформувати населення про результати здійснення державного та громадського контролю за якістю і безпекою продукції, послуг, дотримання норм законодавства про захист прав споживачів. |
Районні державні адміністрації, виконавчі комітети рад міст обласного значення, управління у справах захисту прав споживачів у Рівненській області, державне підприємство ,,Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації”, головне управління з питань внутрішньої політики та інформації облдержадміністрації
|
2008 - 2011 |
- |
- |
10 |
Розробити програми та систематично проводити навчання суб’єктів господарської діяльності щодо вивчення ними нормативних документів, які регламентують їх діяльність |
Районні державні адміністрації, виконавчі комітети рад міст обласного значення, представництво Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва у Рівненській області
|
2008 - 2011 |
- |
- |
11 |
Включити до навчальних програм центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ, організацій вивчення основ законодавства про захист прав споживачів |
Управління освіти і науки облдержадміністрації, обласний центр перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій, управління у справах захисту прав споживачів у Рівненській області
|
2008 |
- |
- |
12 |
Проводити виїзні прийоми громадян у містах та районах області керівниками обласних організацій та установ, до компетенції яких відносяться питання захисту прав споживачів, якості та безпеки продукції, за участю представників органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади |
Управління у справах захисту прав споживачів у Рівненській області, державне підприємство ,,Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації”, управління ветеринарної медицини в області, районні державні адміністрації, виконавчі комітети рад міст обласного значення |
2008 - 2011 |
- |
- |
13 |
Організовувати заходи до Всесвітнього дня споживача |
Управління у справах захисту прав споживачів у Рівненській області, державне підприємство ,,Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації” |
2008 - 2011 щороку до 15 березня |
- |
- |
14 |
Сприяти відновленню роботи підприємств торгівлі у віддалених населених пунктах області з метою забезпечення громадян товарами першої необхідності |
Районні державні адміністрації, головне управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації, головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації |
2008 - 2009 |
- |
- |
15 |
Здійснювати контроль та нагляд за дотриманням керівниками ринків у районах та містах області по приведенню до вимог Правил торгівлі на ринках, затверджених Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної податкової адміністрації України, Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації України від 26 лютого 2002 року №57/188/84/105 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 22 березня 2002 року за № 288/6576, територій ринків, робочих місць підприємців, забезпечивши належну повну та своєчасну інформацію для споживачів |
Виконавчі комітети рад міст обласного значення, районні державні адміністрації, управління у справах захисту прав споживачів у Рівненській області
|
2008 |
- |
- |
16 |
Активно сприяти проведенню в області загальнодержавних акцій ,,Купуємо українські товари – зміцнюємо державу” , ,,Українське найкраще”. Організовувати та проводити конкурси на кращу якість продукції серед виробників, залучати до цього провідні підприємства області |
Районні державні адміністрації, виконавчі комітети рад міст обласного значення, головне управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації, управління у справах захисту прав споживачів у Рівненській області, державне підприємство ,,Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації”, головне управління агропромислового розвитку облдержадміністрації |
2008 - 2011 |
- |
- |
17 |
Вживати дієвих заходів щодо припинення та ліквідації місць стихійної торгівлі біля ринків, упорядкування вуличної торгівлі, зокрема харчовими продуктами (м’ясом, рибою, молокопродуктами та іншими товарами) |
Управління Міністерства внутрішніх справ України у Рівненській області, районні державні адміністрації, виконавчі комітети рад міст обласного значення, управління ветеринарної медицини в Рівненський області |
2008 - 2011 |
- |
- |
18 |
Надавати практичну та консультативно-методичну допомогу підприємствам області в удосконаленні систем управління якістю продукції, підвищення якості та конкурентоспроможності продукції товаровиробників області. Забезпечити впровадження систем управління якістю ІСО на підприємствах. |
Державне підприємство ,,Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації”, Рівненська торгово-промислова палата
|
2008 - 2011 |
- |
- |
19 |
Провести цикл практичних семінарів на базі товаровиробників і підприємств торгівлі з питань впровадження передового досвіду роботи щодо вдосконалення контролю за станом захисту прав споживачів та якістю продукції |
Районні державні адміністрації, виконавчі комітети рад міст обласного значення, головне управління промисловості та розвитку інфраструктури облдержадміністрації, головне управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації, державне підприємство ,,Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації”, |
2008 - 2011 |
- |
- |
20 |
Здійснювати постійний контроль на споживчому ринку області з надання споживачам необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про товари, роботи та послуги |
Районні державні адміністрації, виконавчі комітети рад міст обласного значення, управління у справах захисту прав споживачів у Рівненській області |
2008 - 2011 |
- |
- |
21 |
Забезпечити дієвий контроль та нагляд за додержанням стандартів, норм та правил на етапах проходження продукції від товаровиробника до споживача та вживати дієвих заходів до вилучення з обігу продукції, що не відповідає вимогам нормативних документів, вживати заходи до осіб, які систематично порушують права споживачів, вирішувати питання про позбавлення їх відповідних ліцензій та дозволів із висвітленням матеріалів у засобах масової інформації |
Державне підприємство ,,Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації”, управління у справах захисту прав споживачів у Рівненській області, управління ветеринарної медицини в Рівненський області, Рівненська обласна санітарно-епідеміологічна станція, державна податкова адміністрація у Рівненській області, районні державні адміністрації, виконавчі комітети рад міст обласного значення |
2008 - 2011 |
- |
- |
22 |
Запровадити в практику нові методи лабораторних досліджень, ефективно використовувати наявні можливості лабораторії ДП ,,Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації”, установ ветеринарної медицини для проведення досліджень якості продукції, що виробляється та реалізується на споживчому ринку області |
Державне підприємство ,,Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації”, управління ветеринарної медицини в Рівненський області
|
2008 - 2011 |
- |
- |
23 |
Забезпечити здійснення нагляду (контролю) дотримання Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630 |
Районні державні адміністрації, виконавчі комітети рад міст обласного значення, головне управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації
|
2008 - 2011 |
- |
- |
24 |
Створити систему оперативного сповіщення органів державного контролю та нагляду про виявлені небезпечні, неякісні та фальсифіковані товари з метою підвищення якості вітчизняних товарів та товарів місцевих виробників, забезпечення пріоритетності захисту інтересів споживачів |
Районні державні адміністрації, виконавчі комітети рад міст обласного значення, управління у справах захисту прав споживачів у Рівненській області, державне підприємство ,,Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації”, управління ветеринарної медицини в Рівненський області, державна податкова адміністрація в Рівненській області, управління Міністерства внутрішніх справ України в Рівненській області |
2008 |
- |
- |
25 |
Налагодити проведення регулярних спільних рейдів та перевірок з метою запобігання та недопущення насичення ринків неякісними, фальсифікованими та такими, що становлять загрозу для життя та здоров’я людей, товарами, послугами |
Управління у справах захисту прав споживачів у Рівненській області, управління Міністерства внутрішніх справ України у Рівненській області, державна податкова адміністрація в Рівненській області |
2008 - 2011 |
- |
- |
26 |
Розробити заходи щодо поліпшення стану забезпеченості населення області закладами побутового обслуговування на 2009 – 2011 роки |
Районні державні адміністрації, виконавчі комітети рад міст обласного значення, головне управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації |
2008 - 2011 |
- |
- |
27 |
Сприяти розвитку сільської мережі служби побуту та організації надання побутових послуг першої необхідності на території кожної сільської ради |
Районні державні адміністрації, головне управління економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації
|
2008 - 2011 |
- |
- |
28 |
Забезпечити введення послуг соціальних працівників-координаторів при кожній сільській, селищній раді з метою надання соціальних послуг пенсіонерам, інвалідам, іншим незахищеним верствам населення за місцем проживання |
Районні державні адміністрації, головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації
|
2008 - 2011 |
За рахунок коштів місцевих бюджетів |
|
29 |
Вживати заходів щодо подальшого реформування системи охорони здоров’я з пріоритетом розвитку первинної медико-санітарної допомоги в кожному населеному пункті та наближення лікарської медичної допомоги шляхом створення закладів (підрозділів) загальної практики сімейної медицини в сільській місцевості на виконання Указу Президента України від 6 грудня 2005 року № 1694/2005 |
Районні державні адміністрації, виконавчі комітети рад міст обласного значення, управління охорони здоров’я облдержадміністрації |
2008 - 2011 |
|
|
30 |
Забезпечити постійний контроль за якістю послуг, що надаються медичними установами області, дотримання ними відповідних норм та правил |
Управління охорони здоров’я облдержадміністрації, державна інспекція з контролю лікарських засобів у Рівненській області |
2008 - 2011 |
- |
- |
31 |
Систематично вживати заходів контролю за якістю лікарських засобів в аптечній мережі, медичних закладах. Запровадити більш широке їх дослідження лабораторією з аналізу якості лікарських засобів в області |
Управління охорони здоров’я облдержадміністрації, державна інспекція з контролю лікарських засобів у Рівненській області |
2008 - 2011 |
- |
- |
32 |
Систематично проводити семінари для суб’єктів господарської діяльності, що проводять реалізацію лікарських засобів на території області, щодо якості ліків. Інформувати населення області про ознаки фальсифікованих лікарських засобів |
Управління охорони здоров’я облдержадміністрації, державна інспекція з контролю лікарських засобів у Рівненській області |
2008 |
- |
- |
33 |
Розробити систему взаємного оповіщення між державною інспекцією з контролю лікарських засобів у Рівненській області, Рівненською митницею, органами державного контролю та нагляду, громадськими організаціями та суб’єктами господарювання, що займаються ввезенням, виготовленням та роздрібною торгівлею лікарськими засобами, для оперативного інформування про виявлені фальсифіковані та незареєстровані лікарські засоби, розглядати такі випадки на засіданнях обласної координаційної ради з питань захисту прав споживачів |
Управління охорони здоров’я облдержадміністрації, державна інспекція з контролю лікарських засобів у Рівненській області, Рівненська митниця
|
2008 - 2011 |
- |
- |
34 |
Забезпечити населення якісними послугами з теплопостачання та гарячого водопостачання підприємствами комунальної теплоенергетики. Підвищити енергоефективність комунальних підприємств, впроваджувати нові технології, використовувати місцеві та альтернативні види палива (торф, відходи деревини, схеми утилізації тепла вихідних газів котлонагрівачів) |
Районні державні адміністрації, виконавчі комітети рад міст обласного значення, головне управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації |
2008 - 2010 |
- |
- |
35 |
Забезпечити виконання завдань, передбачених Програмою поетапного оснащення наявного житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води та теплової енергії. Вживати заходів щодо створення на основі комунальної, приватної чи колективної форми власності сервісних центрів з продажу, встановлення, обслуговування та повірки приладів обліку води і тепла в житловому фонді |
Районні державні адміністрації, виконавчі комітети рад міст обласного значення, головне управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації |
2008 - 2011 |
- |
- |
36 |
Активізувати роботу щодо залучення недержавних структур для обслуговування та утримання житла, надання житлово-комунальних послуг на конкурсній основі. Створювати умови для розвитку об’єднань (асоціацій) співвласників багатоквартирних будинків |
Районні державні адміністрації, виконавчі комітети рад міст обласного значення, головне управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації |
2008 - 2011 |
- |
- |
37 |
Забезпечити контроль за додержанням нормативно-правових актів, що регулюють відносини між громадянами як споживачами та суб’єктами господарювання у сфері побутового обслуговування, житлово-комунального господарства, зв’язку та транспорту |
Районні державні адміністрації, виконавчі комітети рад міст обласного значення, управління у справах захисту прав споживачів у Рівненській області
|
2008 - 2011 |
- |
- |
38 |
Проводити комплексні перевірки об╜рунтування тарифів, якості послуг, дотримання відповідних норм та правил житлово-комунальними підприємствами. Сприяти стабілізації тарифів на житлово-комунальні послуги для населення, оптимізації їх собівартості шляхом зменшення норм споживання, втрат і витрат |
Районні державні адміністрації, виконавчі комітети рад міст обласного значення, управління у справах захисту прав споживачів у Рівненській області, державна інспекція з контролю за цінами у Рівненській області, головне управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації, головне управління економіки та інвестиційної політки облдержадміністрації |
2008 - 2011 |
- |
- |
39 |
Вживати заходів щодо захисту інтересів споживачів від недостовірної, недобросовісної реклами. Встановити постійний контроль за дотриманням Закону України ,,Про рекламу” в засобах масової інформації та інших видах рекламоносіїв |
Районні державні адміністрації, виконавчі комітети рад міст обласного значення, управління у справах захисту прав споживачів у Рівненській області |
2008 - 2011 |
- |
- |
40 |
Аналізувати стан торговельного, побутового, транспортного та комунального обслуговування населення області. Розглядати на засіданнях обласної координаційної ради з питань захисту прав споживачів стан виконання плану заходів, визначених Програмою захисту прав споживачів у Рівненській області на 2008 – 2011 роки |
Обласна координаційна рада з питань захисту прав споживачів, управління у справах захисту прав споживачів у Рівненській області |
Щороку на термін виконання Програми |
- |
- |
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту рішення “Про програму захисту прав споживачів у Рівненській області на 2008 – 2011 роки”
1. Об╜рунтування необхідності прийняття рішення.
Підставою розроблення проекту рішення є розпорядження Кабінету Міністрів України від 8 серпня 2007 року № 618-р “Про затвердження плану окремих заходів щодо забезпечення захисту прав споживачів”.
Дане рішення спрямоване на комплексне розв'язання проблем, які існують на споживчому ринку області щодо захисту прав та законних інтересів громадян як споживачів товарів, робіт та послуг.
2. Мета і шляхи її досягнення.
Метою програми є:
створення дієвої системи захисту прав та інтересів споживачів;
забезпечення державного захисту прав споживачів на якісну та безпечну продукцію;
створення пріоритетних умов для насичення споживчого ринку якісними товарами, роботами та послугами;
забезпечення координованої та інтегрованої співпраці органів державної влади, органів місцевого самоврядування та громадських організацій споживачів;
створення належних умов для реалізації громадянами-споживачами своїх прав і законних інтересів на території області, підвищення рівня їх обізнаності щодо свої прав та обов'язків.
Даний проект виконуватиметься структурними підрозділами обласної державної адміністрації, територіальними органами центральних органів виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень протягом 2008 – 2011 років.
3. Правові аспекти.
Правовими підставами для розроблення проекту рішення є Указ Президента України від 13 липня 2005 року № 1105/2005 “Про заходи щодо вдосконалення діяльності у сфері технічного регулювання та споживчої політики”, розпорядження Кабінету Міністрів України від 8 серпня 2007 року № 618-р “Про затвердження плану окремих заходів щодо забезпечення захисту прав споживачів”.
4. Фінансово-економічне об╜рунтування.
Проект рішення не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат.
5. Фінансове забезпечення.
Фінансування заходів програми буде здійснюватися за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів в межах головних розпорядників та фінансових ресурсів.
6. Позиція заінтересованих органів.
Проект рішення погоджено із зацікавленими органами.
7. Регіональний аспект.
Даний проект спрямований на розвиток захисту прав споживачів у Рівненській області. Положення програми враховують потребу регіону у покращенні якості та безпеки продукції, яка виготовляється, виробляється або реалізується на території області, підвищенні знань серед населення області про права, законні інтереси та обов'язки споживачів та можливі способи захисту, посиленні контролю за інформацією про товари, роботи та послуги, яка надається продавцями, виробниками, виконавцями споживачеві.
8. Громадське обговорення.
Проект рішення не потребує громадського обговорення.
9. Прогноз результатів.
Виконання передбачених проектом розпорядження завдань забезпечить:
насичення споживчого ринку області якісною та безпечною продукцією;
більш ефективний захист прав споживачів;
забезпечення прозорості діяльності органів державної влади у сфері захисту прав споживачів для суспільства;
розширення можливості доступу споживачів до корисної для них інформації, підвищення рівня знань споживачів;
збалансування інтересів учасників ринкових відносин та забезпечення справедливих умов для споживачів.
Начальник управління Є.М. Мосіюк