Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 20-04-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від 23 травня 2008 року № 790
Про програму підвищення
безпеки дорожнього руху
в Рівненській області
на 2008 - 2012 роки
На виконання Закону України від 30 червня 1993 року № 3553-ХІІ „Про дорожній рух”, Указів Президента України від 18 лютого 2002 року № 143/2002 „Про заходи щодо дальшого зміцнення правопорядку, охорони прав і свобод громадян”, від 20 листопада 2007 року № 1121/2007 „Про невідкладні заходи із забезпечення безпеки дорожнього руху”, розпорядження Президента України від 21 вересня 2002 року № 322/2002-рп „Про додаткові заходи щодо забезпечення безпеки дорожнього руху”, з метою запобігання дорожньому травматизму, вжиття додаткових заходів щодо усунення причин та умов, які призводять до аварійності на дорогах, зміцнення дисципліни на вулицях населених пунктів, посилення безпеки дорожнього руху, поліпшення експлуатаційного стану доріг, вулиць і залізничних переїздів, вивчення та дотримання громадянами Правил дорожнього руху, захисту життя і здоров’я його учасників, профілактики та попередження злочинності, пов’язаної з транспортними засобами, досягнення належного рівня фінансового і матеріально-технічного забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху, керуючись статтею 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Затвердити програму підвищення безпеки дорожнього руху в Рівненській області на 2008 - 2012 роки (надалі – програма), схвалену розпорядженням голови облдержадміністрації від 31 березня 2008 року №139, додається.
2. Облдержадміністрації:
– спільно з районними державними адміністраціями, виконавчими комітетами рад міст обласного значення, структурними підрозділами облдержадміністрації, територіальними органами міністерств та інших центральних органів виконавчої влади забезпечити організацію та виконання заходів програми;
– при внесенні змін до обласного бюджету на 2008 рік та формуванні обласного бюджету на 2009 - 2012 роки передбачати необхідні кошти для реалізації заходів програми;
– один раз на півріччя до 25 числа місяця, наступного за звітним періодом, інформувати обласну раду про хід виконання програми.
3. Рекомендувати місцевим органам виконавчої влади, районним і міським радам розробити і затвердити відповідні програми, передбачивши фінансування їх заходів.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з правових питань, гласності, депутатської діяльності, етики та Регламенту (Вдовиченко В.В.), з питань бюджету, фінансів та податків (Хомич О.В.).
Голова ради О.Ю. Данильчук
С х в а л е н о Розпорядження голови Рівненської облдержадміністрації 31.03.2008 № 139 |
З а т в е р д ж е н о Рішення Рівненської обласної ради 23.05.2008 № 790
|
ПРОГРАМА
підвищення безпеки дорожнього руху на території
Рівненської області на період 2008 - 2012 років
I. Підстави для розроблення Програми
Закон України від 30 червня 1993 року № 3553-XII „Про дорожній рух”;
Закон України від 9 квітня 1999 року № 586-XIV „Про місцеві державні адміністрації”;
Указ Президента України від 18 лютого 2002 року № 143/2002 „Про заходи щодо дальшого зміцнення правопорядку, охорони прав і свобод громадян”;
Розпорядження Президента України від 21 вересня 2002 року № 322/2002 „Про додаткові заходи щодо забезпечення безпеки дорожнього руху”;
Указ Президента України від 20.11.2007 № 1121 „Про невідкладні заходи із забезпечення безпеки дорожнього руху”.
ІІ. Характеристика стану розвитку сфери безпеки дорожнього руху
1. Аналіз розвитку сфери безпеки дорожнього руху за попередній період та визначення головних проблем реалізації державної політики в цій сфері.
В Рівненській області у 2007 році зареєстровано 1120 дорожньо-транспортних пригод, в яких загинуло 205 і дістали травми 1317 осіб, серед них загинуло 9 і травмовано 151 дитина. З вини нетверезих водіїв сталося 66 ДТП, в яких загинуло 6 та поранено 83 особи. З вини водіїв автобусів сталося 13 ДТП, у яких загинуло 4 та травмовано 44 особи.
Такий стан зумовлений наявністю численних факторів, серед яких найбільш значущими є: неадекватність установленої законодавством відповідальності у сфері безпеки дорожнього руху соціальній небезпеці вчиненого правопорушення; низький рівень дорожньої дисципліни учасників дорожнього руху; недостатній рівень водійської майстерності; недостатній рівень забезпеченості транспортного процесу відповідними за своїми параметрами дорогами; фактична відсутність системи організаційно-планувальних та інженерних заходів, спрямованих на вдосконалення організації руху транспорту та пішоходів у містах; низький рівень надання медичної допомоги потерпілим у дорожньо-транспортних пригодах.
З метою виправлення ситуації в попередні роки в Україні вживалися заходи до реалізації двох цільових програм: Програми забезпечення безпеки дорожнього руху та екологічної безпеки транспортних засобів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 6 квітня 1998 року № 456 (розрахована на період до 2001 року), та Державної програми забезпечення безпеки руху на автомобільних дорогах, вулицях міст, інших населених пунктів і залізничних переїздах на 2003 – 2007 роки, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003 року № 56-р. За результатами їх виконання жодна з програм не досягла заявлених цілей. Як позитивний результат, реалізація Програми 1998 року дозволила зберегти паритет між вибухоподібним зростанням інтенсивності дорожнього руху наприкінці 90-х років та розвитком державної системи його контролю і регулювання. Виконання заходів Програми 2003 року здійснювалося в умовах практично повної відсутності фінансування передбачених заходів. Таким чином, сьогодні не досягнуто суттєвих зрушень ані у вирішенні законодавчих проблем, ані в подоланні негативних суспільних тенденцій, ані в поліпшенні стану вулично-дорожньої мережі Рівненської області.
Враховуючи досвід попередніх років, слід констатувати, що вирішення наявної проблеми, як і раніше, потребує застосування програмного підходу, що дозволить забезпечити принцип комплексності та системності на основі:
визначення цілей, завдань і заходів;
концентрації ресурсів області на реалізації заходів, що відповідають пріоритетним цілям і завданням у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху;
підвищення ефективності управління у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.
При застосуванні програмного методу будуть забезпечені:
розвиток і використання наукового потенціалу під час планування та реалізації заходів, а також формування основ і пріоритетних напрямів профілактики дорожньо-транспортних пригод та зниження тяжкості їх наслідків;
координація дій суб'єктів управління у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху;
реалізація комплексу заходів, у тому числі профілактичного характеру, що знижують кількість дорожньо-транспортних пригод з постраждалими і число громадян, які загинули в результаті ДТП.
Здійснення зазначених заходів дозволить досягти позитивного ефекту за рахунок реалізації цільового науково об╜рунтованого й системного впливу органів влади на об'єкти керування з метою підвищення безпеки дорожнього руху.
2. Характеристика використання потенціалу сфери безпеки дорожнього руху
Наявні можливості складових впливу на стан безпеки дорожнього руху не задовольняють потреб розвитку сфери і не здатні забезпечити прийнятного рівня безпечного функціонування дорожньо-транспортної інфраструктури Рівненської області, оскільки:
система державного регулювання вказаної сфери функціонує на засадах локального розподілу напрямів відповідальності та не усуває дублювань функцій і їх прямого конфліктування. Законодавче забезпечення даної сфери залишається недосконалим, суперечливим та непослідовним у питаннях відповідальності за дотримання вимог та нормативів безпеки дорожнього руху;
ступінь розвитку вулично-дорожньої мережі Рівненської області та її стан не відповідають рівню інтенсивності транспортного руху та вимогам, що висуваються до неї економічними потребами держави;
вкрай низьким залишається рівень упровадження в практичне застосування новітніх технологій і технічних засобів організації дорожнього руху та здійснення нагляду за дотриманням учасниками дорожнього руху правил та вимог безпеки;
історично та економічно обумовлений технічний стан автомобільного парку Рівненської області відзначається надзвичайно великою часткою старих транспортних засобів, технічний стан яких створює об’єктивну загрозу безпеці руху;
не відповідає завданням сучасна система нагляду за дотриманням норм і стандартів у сфері безпеки дорожнього руху, що функціонує в умовах організаційної неузгодженості та базується на засадах мінімально достатніх нормативно-правових вимог.
Унаслідок стрімкого росту автомобілізації області протягом останнього десятиріччя практично повністю вичерпано ресурсні можливості дорожньо-шляхової мережі. Наслідком такого стану справ є значне погіршення умов руху, затори, збільшення витрат пального, погіршення екологічної ситуації і зростання аварійності. Разом з тим, темпи розвитку дорожньо-шляхової мережі, обсяги капіталовкладень та відповідно заходів, пов’язаних з усебічним вирішенням проблем сфери дорожнього руху та його безпеки не відповідають темпам інтенсифікації дорожнього руху. Зусилля, що сьогодні спрямовуються органами виконавчої влади на її вирішення, носять ситуативний та неузгоджений характер, а брак коштів зводить їх ефективність до мінімуму. При цьому органи місцевого самоврядування в більшості випадків взагалі самоусуваються від зазначених питань.
Належним чином не організовано виконання вимог Закону України “Про дорожній рух” і рішень Кабінету Міністрів України щодо забезпечення безаварійної експлуатації підвідомчого автомобільного транспорту. У багатьох автогосподарствах заходи з профілактики ДТП не плануються, облік порушень Правил дорожнього руху, допущених водіями, не ведеться, заходи реагування до порушників не вживаються. Не виконуються вимоги статті 11 Закону України “Про дорожній рух” щодо створення служб безпеки руху в автогосподарствах чи введення посад фахівців з безпеки дорожнього руху. У зв'язку з реформуванням міністерств та відомств значна частина підприємств і організацій змінила форму власності та вийшла з-під їхнього підпорядкування, що мало негативні наслідки для організації роботи, пов’язаної з безпекою дорожнього руху.
Крім того, є ряд інших факторів – неефективність наявних важелів впливу на ситуацію з аварійністю, відсутність спрямованості реалізацію єдиної мети заходів, що вживаються суб'єктами державного управління, фінансування заходів у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в основному за рахунок коштів, що виділяються на здійснення поточної діяльності органів виконавчої влади. В області фактично відсутня система організаційно-планувальних і інженерних заходів у сфері вдосконалення організації руху транспорту й пішоходів у містах. Реалізовані заходи мають епізодичний характер. Не визначено відповідальності за проведення заходів, спрямованих на поліпшення руху транспорту й пішоходів (регламентація швидкісних режимів, введення однобічного руху тощо). Як наслідок, в обласному центрі постійно виникають затори, що істотно ускладнюють і обмежують дорожній рух. Недостатній рівень впливу органів влади на учасників дорожнього руху з метою формування суспільно значимих стереотипів транспортної культури й підвищення правосвідомості, що зумовлює байдуже ставлення до можливих наслідків дорожньо-транспортних випадків, відсутність розуміння учасниками дорожнього руху причин виникнення дорожньо-транспортних пригод, недостатнє залучення населення до діяльності попередження ДТП. Не повною мірою вивчаються та використовуються надбання світового досвіду в сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.
ІІІ. Стратегічні цілі і пріоритети розвитку
Метою Програми є зниження показників аварійності на вулично-дорожній мережі Рівненської області, зменшення соціальної гостроти цієї проблеми, надання питанням безпеки дорожнього руху державної ваги та статусу основ загальної транспортної політики.
Основними пріоритетами Програми є:
удосконалення системи підготовки учасників дорожнього руху всіх категорій;
розвиток профілактичної діяльності, спрямованої на формування законослухняного громадянина;
підвищення експлуатаційних показників автомобільних доріг і вулиць;
удосконалення організації руху транспорту та пішоходів на вулицях, дорогах, автошляхах області;
підвищення безпеки пасажирських перевезень;
створення ефективної системи надання медичної допомоги потерпілим в ДТП;
підвищення рівня інформаційно-технічного забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху.
ІV. Економічне об╜рунтування і оцінка необхідних ресурсів для реалізації програми. Розрахунки необхідної бюджетної підтримки
Фінансування заходів Програми здійснюється відповідно до законодавства за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, коштів організацій, в тому числі громадських (за їх згодою) залучених у встановленому порядку.
Система фінансового забезпечення повинна створити стабільні умови для вдосконалення безпеки дорожнього руху, забезпечення безпечних і комфортних умов руху на вулично-дорожній мережі області.
При плануванні ресурсного забезпечення Програми враховувались реальна ситуація у фінансово-бюджетній сфері, стан аварійності, висока економічна та соціально-демографічна значущість проблеми забезпечення безпеки дорожнього руху, а також реальні можливості її вирішення.
Загальний обсяг фінансування заходів Програми у 2008 – 2012 роках становить близько 108 млн. грн.
V. Розрахунок очікуваної ефективності і строки виконання Програми
В умовах збереження наявних тенденцій розвитку ситуації на території Рівненської області протягом найближчого п’ятиріччя очікується зниження кількості дорожньо-транспортних пригод та пов’язаних з ними наслідків.
Програму розраховано на період до 2012 року. За умов реалізації заходів Програми прогнозується зупинення зростання показників аварійності з подальшим їх зниженням у середньому біля 9,2 відсотків щороку. При цьому найбільш помітні зміни у динаміці показників аварійності повинні бути у 2010 році, що зумовлено ефектом "накопичення" впливу реалізованих за два попередні роки заходів.
Загалом у результаті реалізації Програми очікується значне поліпшення стану безпеки дорожнього руху на території Рівненської області та зменшення кількості потерпілих у дорожньо-транспортних пригодах, покращання умов руху на вулицях і дорогах, створення ефективної системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації водіїв, забезпечення належного рівня надання медичної допомоги потерпілим у дорожньо-транспортних пригодах.
Реалізація заходів Програми дозволить:
змінити тенденцію надвисокої небезпеки дорожнього руху;
зменшити соціальні та економічні збитки від ДТП;
підвищити на 10 – 20 відсотків пропускну спроможність транспортних магістралей і продуктивність автомобільного транспорту;
підвищити ефективність управління безпекою (зменшенням кількості випадків перевищення швидкості, кількості нетверезих водіїв, навмисних порушень Правил дорожнього руху, незастосування ременів безпеки та ін.);
запровадити планування діяльності з попередження ДТП (кількість патрулювань небезпечних ділянок доріг та вулиць, зменшення таких ділянок на дорогах та вулицях, кількість демонстрацій фільмів, кількість видань брошур, кількість лекцій);
стимулювати учасників дорожнього руху до посилення дисципліни;
впровадити у широке використання сучасні технології та технічні засоби організації дорожнього руху та нагляду за виконанням його учасниками правил дорожнього руху;
поліпшити дорожню інфраструктуру;
поліпшити роботу рятувальних служб у ДТП.
VI. Визначення механізму управління і контролю
за ходом виконання Програми
Координування робіт з виконання заходів і завдань Програми здійснюватиметься Рівненською облдержадміністрацією та управлінням МВС України в Рівненській області. Планування освоєння бюджетних та позабюджетних коштів, а також відповідне звітування забезпечуватимуться головними розпорядниками коштів згідно з переліком заходів щороку на сесіях обласних, районних та міських рад.
VIІ. Комплекс організаційних заходів та завдань (цільових проектів) щодо реалізації Програми
№ пор. |
Зміст заходів |
Виконавці |
Термін викон. джерела фінансув. |
Необхідний обсяг фінансування (тис. грн.) |
|
||||||||
Всього |
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
|
|||||||
1. Матеріально-технічне забезпечення заходів щодо підвищення безпеки дорожнього руху |
|
||||||||||||
1.1. |
Забезпечити переоснащення вулично-дорожньої мережі області сучасними засобами регулювання дорожнього руху, в тому числі - дорожніми знаками і покажчиками напрямків руху з дублюванням написів латинським шрифтом, згідно з вимогами європейських стандартів |
Виконкоми рад міст обласного значення, райдерж-адміністра-ції (далі РДА), служба автомобіль-них доріг в обл |
2008- 2011 Дер-жавний бюджет |
3000 |
1200
|
1000 |
500 |
300 |
|
|
|||
1.2. |
У зв’язку із збільшенням кількості учасників дорожнього руху – іноземців, забезпечити навчання співробітників Державтоінспекції навичкам спілкування іноземними мовами для полегшення виконання ними службових обов’язків |
Управління освіти і науки ОДА, виконкоми рад міст обл.. значення, РДА, УДАІ |
2008 -2010
Держав-ний бюджет |
40 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
|
|||
2. Розвиток профілактичної діяльності, спрямованої на формування законослухняного громадянина |
|
||||||||||||
2.1. |
Організувати постійне висвітлення у засобах масової інформації актуальних питань щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, матеріалів стосовно діяльності ДАІ. Висвітлювати питання безпеки дорожнього руху в телерадіопрограмах. Підготувати тематичні відеосюжети з питань забезпечення безпеки дорожнього руху в області для показу на телебаченні |
Прес-служба облдержад-міністрації, виконкоми рад міст обласного значення, РДА, УДАІ, РОДТРК |
Постійно
Обласний бюджет |
25,0 |
5,0 |
5,0 |
5,0 |
5,0 |
5,0 |
|
|||
2.2 |
Організувати оперативні фотовідеорепортажі з місць скоєння ДТП, що мали тяжкі наслідки. З метою профілактики і недопущення подібних ДТП забезпечити висвітлення у засобах масової інформації кожного такого факту та причин і умов, що їх спричинили |
УДАІ, РОДТРК |
Щороку
Обласний бюджет |
10,0 |
2,0
|
2,0 |
2,0 |
2,0 |
2,0 |
|
|||
2.3 |
З метою залучення школярів до роботи із попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму, організувати і провести обласні конкурси серед загонів юних інспекторів руху (далі - ЮІР), обласні конкурси серед команд клубу веселих та кмітливих юних інспекторів руху (КВК-ЮІР). Забезпечити підготовку й участь команд - переможниць обласних конкурсів у регіональних турах і фіналі Всеукраїнського конкурсу серед загонів ЮІР. Організувати та провести конкурси на кращий дитячий малюнок та кращий дитячий твір з тематики „Безпека дорожнього руху - запорука життя” |
Управління освіти і науки облдержад-міністрації, виконкоми рад міст обласного значення, РДА, УДАІ |
Щороку
Обласний бюджет |
250,0 |
50,0 |
50,0 |
50,0 |
50,0 |
50,0 |
|
|||
2.4 |
З метою профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму організовувати проведення в області Всеукраїнських конкурсів-рейдів “Увага! Діти на дорозі!”.
|
Управління освіти і науки РОДА, виконкоми рад міст обласного значення, РДА, УДАІ |
Щороку
Обласний бюджет |
50,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0
|
10,0 |
10,0 |
|
|||
2.5 |
Розробити цикл ігрових телевізійних передач (4 рази на рік) з метою навчання дітей і підлітків Правилам безпеки дорожнього руху (далі–ПДР) та проводити відповідні заняття в старших групах дошкільних закладів та молодших класах ЗОШ |
Управління освіти і науки облдержад-міністрації, РОДТРК, УДАІ |
Щороку
Обласний бюджет |
100,0 |
20,0 |
20,0 |
20,0 |
20,0 |
20,0 |
|
|||
2.6 |
Організувати розроблення та випуск методичної літератури та наочної агітації для закладів освіти з метою навчання дітей ПДР (для обладнання куточків, класів безпеки руху). Здійснити заходи щодо створення при закладах освіти майданчиків для практичного навчання дітей ПДР |
Управління освіти і науки РОДА, УДАІ |
Щороку
Обласний бюджет |
50,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
|
|||
2.7 |
Розробити, виготовити та установити на центральних вулицях та автомагістралях області, зупинках громадського транспорту рекламні щити та рекламні конструкції з безпеки дорожнього руху та вказівниками пунктів медичної допомоги |
УДАІ |
Щороку
Спеціаль-ний фонд |
250,0
|
50,0 |
50,0
|
50,0 |
50,0 |
50,0 |
|
|||
2.8 |
Розробити та видати масовим тиражем брошури, плакати, листівки, пам’ятки з безпеки дорожнього руху для подальшого розповсюдження серед учасників дорожнього руху |
УДАІ |
Щороку Обласний бюджет |
50,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
10,0 |
|
|||
2.9 |
З метою навчання дітей ПДР та проведення різноманітних заходів щодо попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму привести в безпечний для експлуатації стан дитяче автомістечко в м. Рівне |
Управління освіти і науки РОДА, виконком Рівненської міської ради, УДАІ |
2008-2009
Обласний бюджет |
20,0 |
10,0 |
10,0 |
|
|
|
|
|||
2.10 |
Забезпечити ефективну подальшу реалізацію в області схваленої Департаментом ДАІ МВС України системи забезпечення безпеки дорожнього руху гужового транспорту, велосипедів та мопедів, зокрема щодо оснащення цих транспортних засобів світловідбивачами, вивчення зазначеними власниками транспортних засобів ПДР з видачею посвідчення - інформаційної картки |
УДАІ , обласна організація Всеукраїнсь-кої спілки автомобіліс-тів (далі -ВСА) (за згодою) |
Місцевий бюджет (світловід-бивачі, інформа-ційні картки – кошти ВСА) |
200 |
40 |
40 |
40 |
40 |
40 |
|
|||
2.11 |
Організувати навчання учасників дорожнього руху правилам надання першої медичної допомоги потерпілим у ДТП. Залучити членів обласної організації Всеукраїнської спілки автомобілістів та медперсонал медичних закладів області (за домовленістю) до проведення занять з учасниками дорожнього руху, в тому числі і в групах з вивчення ПДР України |
управління охорони здоров’я ОДА, УДАІ, ВСА (за згодою) |
Місцевий бюджет, (кошти ВСА) |
(7 грн /год) |
|
|
|
|
|
|
|||
3. Удосконалення організації руху транспорту та пішоходів |
|
||||||||||||
3.1 |
Організувати проведення аналізу дорожньо-транспортних пригод і матеріалів комісійних обстежень вулично-дорожньої мережі області. Забезпечити розроблення комплексу першочергових заходів щодо підвищення безпеки дорожнього руху, їх фінансування і реалізацію, насамперед у місцях концентрації ДТП і на аварійно-небезпечних ділянках, а також у місцях, де знаходяться загальноосвітні навчальні заклади
|
Виконкоми рад міст обласного значення, РДА, служба автомо-більних доріг, УДАІ
|
Щороку
Державний бюджет (з пропози-цій по кредиту Світового банку на 2008 - 2010 роки) |
2890 |
1800 |
590 |
500 |
|
|
|
|||
3.2 |
Розробити проекти організації дорожнього руху на дорогах державного значення |
Служба автомо-більних доріг в області |
2008 - 2010 Державний бюджет |
1150 |
- |
- |
300 |
520 |
330 |
|
|||
3.3 |
Розробити схеми розміщення стоянок, що охороняються, обладнаних місць для відпочинку на дорогах державного значення. Здійснити заходи щодо їх влаштування та укомплектувати їх аптечками для надання невідкладної допомоги. |
Служба автомобільних доріг в області |
2008 - 2010 Держ.бюджет (з коштів, передб для реабілітації автодороги Київ - Чоп) |
|
|
|
|
|
|
|
|||
3.4 |
З метою реалізації вимог Закону України „Про дорожній рух” в частині забезпечення обладнання міської вулично-дорожньої мережі засобами регулювання дорожнього руху та їх належного утримання, передбачити створення служб організації дорожнього руху із забезпеченням їх укомплектування кваліфікованими фахівцями |
Виконкоми рад міст обласного значення, РДА |
2008 Державний бюджет |
|
|
|
|
|
|
|
|||
3.5 |
Для упорядкування міських вулиць і доріг, впровадження заходів маршрутного орієнтування і організації руху транспортних потоків розробити генеральні плани міст, інших населених пунктів області з урахуванням комплексних схем організації дорожнього руху, схем маршрутного орієнтування водіїв транзитного транспорту, єдиних дислокацій технічних засобів регулювання руху і розташування автостоянок і місць паркувань, що знаходяться за межами проїзних частин |
Виконкоми рад міст обласного значення, РДА
|
2008 - 2009 Державний бюджет |
1200 |
400 |
400 |
200 |
200 |
|
|
|||
3.6 |
Здійснити обстеження стану утримання та облаштування аварійно небезпечних ділянок автомобільних доріг державного значення з метою розроблення та реалізації заходів, спрямованих на зниження рівня аварійності
|
Виконко-ми рад міст обл..знач., РДА, служба авто-мобільних доріг в обл.. |
Щороку Державний бюджет |
2890 |
1800 |
590 |
500 |
|
|
|
|||
3.7 |
Розробити та впровадити комплексні схеми організації дорожнього руху (КСОДР) у м. Рівне та районних центрах області з урахуванням схем маршрутного орієнтування водіїв транзитного транспорту, розроблених УДАІ та погоджених з Департаментом ДАІ та Державною службою автомобільних доріг України |
Виконкоми рад міст обласного значення, РДА, УДАІ |
2008 - 2010 Державний бюджет |
1310,7 |
1107,3 |
203,4 |
|
|
|
|
|||
3.8 |
Провести реконструкцію і капітальний ремонт існуючих світлофорних об'єктів в містах області: - м. Рівне - м. Дубно - м. Сарни - м. Костопіль - м. Здолбунів |
Виконкоми рад міст обласного значення, РДА, служба автомо-більних доріг в області |
2008 - 2009 Бюджети: Місцевий Державний Місцевий Місцевий Місцевий |
3800 500 200 200 200 |
2000 500 200 200 200 |
1000 |
800 |
|
|
|
|||
3.9 |
Розробити проекти комплексних транспортних схем пасажирського транспорту по вуличній мережі міст Рівне, Сарни, Дубно, Острог, Костопіль, Кузнецовськ
|
Виконкоми рад міст обласного значення, РДА |
2008 - 2009 Державний бюджет |
500 |
300 |
200
|
|
|
|
|
|||
3.10 |
Облаштувати світлофорні об’єкти на: автодорозі Р-05 "Городище – Рівне – Старокостянтинів (через Сарни)" на перехресті з вул. Ярослава Мудрого в м. Сарни автодорозі Р-05 "Городище – Рівне – Старокостянтинів (через Сарни)" на перехресті з вул. Шкільна в м. Здолбунів м. Рівне вул. Київська 78-г (біля рівненської обласної клінічної лікарні) |
Служба автомобільних доріг в області, виконкоми рад міст обл.. значення, РДА, виконком Рівненської міської ради |
2008 Державний бюджет
Місцевий бюджет |
600
115 |
600
115 |
- |
- |
- |
- |
|
|||
3.11 |
Забезпечити впровадження автоматизованої системи керування дорожнім рухом (АСКДР) у місті Рівне, у складі якої передбачити влаштування системи відеоспостереження за дорожнім рухом |
Виконком Рівненської міської ради |
2008 - 2010 Державний бюджет |
3400 |
630 |
1600 |
1170 |
|
|
|
|||
3.12 |
З метою збільшення пропускної здатності вулиць м. Рівне передбачити проведення робіт із реконструкції вулиць Соборної, С.Бандери, Волинської Дивізії, Чорновола, Млинівської, Ярослава Гашека з влаштуванням чотирьох смуг руху, будівництвом підземних пішохідних переходів |
Виконком Рівненської міської ради
|
2008 - 2012 Державний бюджет |
16690 |
2970 |
3200 |
3340 |
3340 |
3750 |
|
|||
3.13 |
Забезпечити збільшення кількості автомобільних стоянок, впорядкування вже існуючої мережі стоянок в м. Рівне. Всі стоянки, що охороняються, укомплектувати аптечками. |
Виконком Рівненської міської ради |
2008 - 2012 Державний бюджет |
3645 |
600 |
620 |
719 |
811 |
895 |
|
|||
3.14 |
З метою забезпечення належної пропускної спроможності міських вулиць передбачити будівництво об’їздів міста Рівне дорогами державного значення (6 км - північний об’їзд)
|
Виконком Рівненської міської ради, служба автомобільних доріг в області |
2008 - 2012 Державний бюджет |
54000 |
- |
- |
22000 |
32000 |
- |
|
|||
3.15 |
Забезпечити будівництво дорожньої розв’язки у різних рівнях на перехресті доріг Р - 05 "Городище – Рівне – Старокостянтинів (через Сарни)" та М - 06 "Київ-Чоп (на Будапешт через Львів, Мукачеве, Ужгород)" (км 333 М - 06) |
Служба автомо-більних доріг в області |
2008 - 2012 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
3.16 |
На автомобільних дорогах загального користування провести заміну тросового та залізобетонного огородження на огородження дорожні металеві (автодорога Городище – Рівне - Старокостянтинів) |
Служба автомобільних доріг в області |
2008-2010 Держав-ний бюджет |
2100 |
700 |
700 |
700 |
- |
- |
|
|||
3.17 |
Забезпечити встановлення підвищеного пішохідного огородження на розділювальній смузі доріг І категорії в межах населених пунктів (автодорога Устилуг - Рівне, с. Обарів) |
Служба автомобільних доріг в області |
2008-2009 Держав-ний бюджет |
108 |
108 |
|
|
|
|
|
|||
3.18 |
Влаштувати пішохідно-велосипедні доріжки від найближчих до районних центрів та м. Рівне населених пунктів на дорогах державного значення
|
Служба автомобільних доріг |
2008-2010 Держав-ний бюджет |
2000 |
800 |
800 |
400 |
- |
- |
|
|||
3.19 |
Відповідно до аналізу аварійності забезпечити будівництво підземних, надземних та регульованих пішохідних переходів, острівців безпеки, тротуарів, піднятих над рівнем проїзної частини. Забезпечити впровадження засобів примусового зниження швидкості та шумових смуг в місцях знаходження дитячих і навчальних закладів |
Виконкоми рад міст обласного значення, РДА |
Щороку Держав-ний бюджет |
1500 |
400 |
400 |
250 |
250 |
250 |
|
|||
3.20 |
Забезпечити впровадження шумових смуг на державних дорогах загального користування (с. Користь - дві, с. Бабин – дві, с. Біла Криниця - дві) |
Служба автомобільних доріг в області |
Щороку Держав-ний бюджет |
300 |
150 |
150 |
|
|
|
|
|||
3.21 |
Забезпечити встановлення елементів примусового зниження швидкості руху на примиканнях другорядних доріг до доріг державного значення: на примиканні дороги Т18-06 Рівне – Млинів -Берестечко до дороги М19 Доманове – Ковель –Чернівці; на примиканні дороги Н181503 Шубків – Бугрин –Оженин - Острог до дороги М06 Київ – Чоп; на примиканні вулиці Сморжівської у с. Зоря Рівненського району до дороги Н22 Устилуг –Луцьк – Рівне; на примиканні дороги Т18 - 08 Стара Рафалівка -Полиці до дороги М07 Київ - Ковель |
Служба автомобільних доріг в області |
2008 Держав-ний бюджет |
48,5 |
48,5 |
|
|
|
|
|
|||
3.22 |
Забезпечити встановлення елементів примусового зниження швидкості руху на примиканнях вулиць в м. Рівне: Поповича - Чернишова Остафова - Пушкіна С.Крушельницької - Приходька Дачна - Чорновола |
Виконком Рівненської міської ради
|
2008 Держав-ний бюджет |
29,9 |
29,9 |
|
|
|
|
|
|||
3.23 |
З метою інформування водіїв автотранспорту про наявність поблизу лікарських установ, органів внутрішніх справ забезпечити обладнання автомобільних доріг загального користування і вулиць міст та інших населених пунктів дорожніми знаками 6.1 "Пункт першої медичної допомоги" та 6.2 "Лікарня", дорожніми знаки з адресами органів внутрішніх справ |
Виконкоми рад міст обласного значення, РДА, служба автомо-більних доріг в області |
2008 Держав-ний бюджет |
160 |
160 |
|
|
|
|
|
|||
3.24 |
З метою недопущення зростання рівня дорожньо-транспортного травматизму на автодорогах та вулицях в темну пору доби, здійснити заходи щодо приведення рівня освітленості вулиць і доріг у населених пунктах до нормативних вимог, в першу чергу на дорогах державного значення. Зокрема по дорогах Київ-Чоп (с. Горбаків, Біла Криниця), Городище-Рівне-Старокостянтинів (с. Немовичі, Малушка та в межах населених пунктів Дубровицького р-ну) |
Виконкоми рад міст обласного значення, РДА, служба автомо-більних доріг в області |
Щороку
Держав-ний бюджет |
2700
|
540 |
540 |
540 |
540 |
540 |
|
|||
3.25 |
Провести повний комплекс робіт з реконструкції для вдосконалення дорожніх умов на дорогах загального користування на ділянках концентрації дорожньо-транспортних пригод з метою усунення причин їх виникнення, зокрема встановити засоби регулювання дорожнього руху, світлофорні об’єкти, металеві огородження, направляючі пристрої (сигнальні стовпчики), засоби примусового зниження швидкості тощо |
Виконко-ми рад міст обласного значення, РДА, служба автомо-більних доріг в області |
Щороку
Держав-ний бюджет |
2890 |
1800 |
590 |
590 |
|
|
|
|||
3.26 |
Провести реконструкцію існуючих кільцевих перехресть із забезпеченням висоти напрямних острівців не більше 0,15м в м. Рівне на перехрестях: вул. Гагаріна –Костромська-Льонокомбінатівська; вул. Курчатова-Д.Галицького; вул. Відінська-С.Бандери; вул.Відінська-Мірющенка. |
Виконком Рівненсь-кої міської ради |
2008 Держав-ний, місцевий бюджети
|
40 |
20 |
20 |
|
|
|
|
|||
3.27 |
З метою приведення до єдиної схеми організації дорожнього руху на перехрестях з круговим рухом забезпечити пріоритет руху транспортних засобів по колу на дорогах загального користування: м. Сарни перехрестя доріг (М-07 Київ-Ковель та Р-05 Городище-Рівне-Старокостянтинів); Дубровицький район перехрестя доріг ( Т-18-05 Прикладники-Зарічне-Дубровиця та Р-05 Городище-Рівне-Старокостянтинів); Північний під’їзд до м. Рівне перехрестя доріг (Т-18-07 Рівне-Тучин та Р-05 Городище-Рівне-Старокостянтинів); м. Березно перехрестя вулиць Андріївська-Зірненська; м. Кузнецовськ (автовокзал) |
Виконкоми рад міст обласного значення, РДА, служба автомо-більних доріг в області, виконком Рівненсь-кої міської ради
|
2008 Держав-ний, місцевий бюджети
|
40 |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
|
|||
3.28 |
Провести інвентаризацію штучних споруд, розташованих на дорогах загального користування та вулицях населених пунктів області |
Виконко-ми рад міст обл значення, РДА, служба автомо-б. доріг в обл |
2008 Держав-ний, місцевий бюджети |
50 |
50 |
|
|
|
|
|
|||
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту рішення обласної ради щодо необхідності прийняття програми підвищення безпеки дорожнього руху на території Рівненської області
на період 2008 - 2012 років
1. Об╜рунтування необхідності прийняття програми підвищення безпеки дорожнього руху на території Рівненської області на період 2008 - 2012 років (далі Програма)
Бурхливий розвиток промисловості, що ╜рунтується на використанні досягнень технічного прогресу, є головною характеристикою розвитку світового суспільства за останні десятиріччя. Це стосується повною мірою і розвитку автомобілебудування, наслідком якого є постійно прогресуючий процес зростання автомобільного парку.
Позитивне значення цього процесу для розвитку суспільства не викликає сумнівів, проте він несе значний рівень небезпеки. Адже з розширенням сфери застосування транспортних засобів підвищується ймовірність збільшення людських та матеріальних втрат, причиною яких є аварійність. У наш час, згідно з даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, щороку у світі гине на дорогах близько 1,2 млн. людей, а кількість поранених становить близько 10 мільйонів. Ця ж організація прогнозує, що у 2020 році дорожньо-транспортні пригоди посідатимуть третє місце серед проблем здоров’я у світі після серцево-судинних захворювань та тяжких депресій.
Економічні втрати від дорожньо-транспортних пригод становлять майже 3 відсотки світового валового продукту.
За останніх п’ять років в Україні зареєстровано 218,4 тис. дорожньо-транспортних пригод (далі – ДТП), в яких загинуло майже 35 тис. і травмовано понад 255 тис. осіб. За аналогічний період в Рівненській області було зареєстровано 4311 дорожньо-транспортних пригод, в яких загинуло 717 і травмовано 5167 осіб.
Щорічно в дорожньо-транспортних пригодах гинуть 5,9-7,6 тис. і дістають травми різних ступенів тяжкості 38-60 тис. осіб.
Кожні 14 хвилин у державі трапляється дорожньо-транспортна пригода. Майже кожні півтори години гине людина. У середньому протягом доби гинуть і дістають травми різних ступенів тяжкості понад 180 осіб.
Якщо на європейському континенті у результаті дорожньо-транспортних пригод на 100 тис. жителів гине в середньому не більше 13 чоловік, то в Україні – 15.
В Рівненській області у 2007 році зареєстровано 1120 дорожньо-транспортних пригод, в яких загинуло 205 і дістали травми 1317 осіб, серед них загинуло 9 і травмовано 151 дитина. З вини нетверезих водіїв сталося 66 ДТП, в яких загинуло 6 та поранено 83 особи. З вини водіїв автобусів сталося 13 ДТП, у яких загинуло 4 та травмовано 44 особи.
Такий стан зумовлений наявністю численних факторів, серед яких найбільш значущими є: неадекватність установленої законодавством відповідальності у сфері безпеки дорожнього руху соціальній небезпеці вчиненого правопорушення; низький рівень дорожньої дисципліни учасників дорожнього руху; недостатній рівень водійської майстерності; недостатній рівень забезпеченості транспортного процесу відповідними за своїми параметрами дорогами; фактична відсутність системи організаційно-планувальних та інженерних заходів, спрямованих на вдосконалення організації руху транспорту та пішоходів у містах; низький рівень надання медичної допомоги потерпілим у дорожньо-транспортних пригодах.
З метою виправлення ситуації в попередні роки в Україні вживалися заходи до реалізації двох цільових програм: Програми забезпечення безпеки дорожнього руху та екологічної безпеки транспортних засобів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 6 квітня 1998 року № 456 (розрахована на період до 2001 року), та Державної програми забезпечення безпеки руху на автомобільних дорогах, вулицях міст, інших населених пунктів і залізничних переїздах на 2003 – 2007 роки, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003 року № 56-р. За результатами їх виконання жодна з програм не досягла заявлених цілей. Як позитивний результат, реалізація Програми 1998 року дозволила зберегти паритет між вибухоподібним зростанням інтенсивності дорожнього руху наприкінці 90-х років та розвитком державної системи його контролю і регулювання. Виконання заходів Програми 2003 року здійснювалося в умовах практично повної відсутності фінансування передбачених заходів. Таким чином, сьогодні не досягнуто суттєвих зрушень ані у вирішенні законодавчих проблем, ані в подоланні негативних суспільних тенденцій, ані в поліпшенні стану вулично-дорожньої мережі Рівненської області.
На сьогоднішній день наявні можливості складових впливу на стан безпеки дорожнього руху не задовольняють потреб розвитку сфери і не здатні забезпечити прийнятного рівня безпечного функціонування дорожньо-транспортної інфраструктури Рівненської області, оскільки:
система державного регулювання вказаної сфери функціонує на засадах локального розподілу напрямів відповідальності та не усуває дублювань функцій і їх прямого конфліктування. Законодавче забезпечення даної сфери залишається недосконалим, суперечливим та непослідовним у питаннях відповідальності за дотримання вимог та нормативів безпеки дорожнього руху;
ступінь розвитку вулично-дорожньої мережі Рівненської області та її стан не відповідають рівню інтенсивності транспортного руху та вимогам, що висуваються до неї економічними потребами держави;
вкрай низьким залишається рівень упровадження в практичне застосування новітніх технологій і технічних засобів організації дорожнього руху та здійснення нагляду за дотриманням учасниками дорожнього руху правил та вимог безпеки;
історично та економічно обумовлений технічний стан автомобільного парку Рівненської області відзначається надзвичайно великою часткою старих транспортних засобів, технічний стан яких створює об’єктивну загрозу безпеці руху;
не відповідає завданням сучасна система нагляду за дотриманням норм і стандартів у сфері безпеки дорожнього руху, що функціонує в умовах організаційної неузгодженості та базується на засадах мінімально достатніх нормативно-правових вимог.
Унаслідок стрімкого росту автомобілізації області протягом останнього десятиріччя практично повністю вичерпано ресурсні можливості дорожньо-шляхової мережі. Наслідком такого стану справ є значне погіршення умов руху, затори, збільшення витрат пального, погіршення екологічної ситуації і зростання аварійності. Разом з тим, темпи розвитку дорожньо-шляхової мережі, обсяги капіталовкладень та відповідно заходів, пов’язаних з усебічним вирішенням проблем сфери дорожнього руху та його безпеки не відповідають темпам інтенсифікації дорожнього руху. Зусилля, що сьогодні спрямовуються органами виконавчої влади на її вирішення, носять ситуативний та неузгоджений характер, а брак коштів зводить їх ефективність до мінімуму. При цьому органи місцевого самоврядування в більшості випадків взагалі самоусуваються від зазначених питань.
Належним чином не організовано виконання вимог Закону України “Про дорожній рух” і рішень Кабінету Міністрів України щодо забезпечення безаварійної експлуатації підвідомчого автомобільного транспорту. У багатьох автогосподарствах заходи з профілактики ДТП не плануються, облік порушень Правил дорожнього руху, допущених водіями, не ведеться, заходи реагування до порушників не вживаються. Не виконуються вимоги статті 11 Закону України “Про дорожній рух” щодо створення служб безпеки руху в автогосподарствах чи введення посад фахівців з безпеки дорожнього руху. У зв'язку з реформуванням міністерств та відомств значна частина підприємств і організацій змінила форму власності та вийшла з-під їхнього підпорядкування, що мало негативні наслідки для організації роботи, пов’язаної з безпекою дорожнього руху.
Крім того, є ряд інших факторів – неефективність наявних важелів впливу на ситуацію з аварійністю, відсутність спрямованості реалізацію єдиної мети заходів, що вживаються суб'єктами державного управління, фінансування заходів у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в основному за рахунок коштів, що виділяються на здійснення поточної діяльності органів виконавчої влади. В області фактично відсутня система організаційно-планувальних і інженерних заходів у сфері вдосконалення організації руху транспорту й пішоходів у містах. Реалізовані заходи мають епізодичний характер. Не визначено відповідальності за проведення заходів, спрямованих на поліпшення руху транспорту й пішоходів (регламентація швидкісних режимів, введення однобічного руху тощо). Як наслідок, в обласному центрі постійно виникають затори, що істотно ускладнюють і обмежують дорожній рух. Недостатній рівень впливу органів влади на учасників дорожнього руху з метою формування суспільно значимих стереотипів транспортної культури й підвищення правосвідомості, що зумовлює байдуже ставлення до можливих наслідків дорожньо-транспортних випадків, відсутність розуміння учасниками дорожнього руху причин виникнення дорожньо-транспортних пригод, недостатнє залучення населення до діяльності попередження ДТП. Не повною мірою вивчаються та використовуються надбання світового досвіду в сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.
2. Мета Програми і шляхи досягнення зниження показників аварійності на вулично-дорожній мережі Рівненської області
Метою Програми є зниження показників аварійності на вулично-дорожній мережі Рівненської області, зменшення соціальної гостроти цієї проблеми, надання питанням безпеки дорожнього руху державної ваги та статусу основ загальної транспортної політики.
Основними пріоритетами Програми є:
удосконалення системи підготовки учасників дорожнього руху всіх категорій;
розвиток профілактичної діяльності, спрямованої на формування законослухняного громадянина;
підвищення експлуатаційних показників автомобільних доріг і вулиць;
удосконалення організації руху транспорту та пішоходів на вулицях, дорогах, автошляхах області;
підвищення безпеки пасажирських перевезень;
створення ефективної системи надання медичної допомоги потерпілим в ДТП;
підвищення рівня інформаційно-технічного забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху.
В умовах збереження наявних тенденцій розвитку ситуації на території Рівненської області протягом найближчого п’ятиріччя очікується зниження кількості дорожньо-транспортних пригод та пов’язаних з ними наслідків.
Програму розраховано на період до 2012 року. За умов реалізації заходів Програми прогнозується зупинення зростання показників аварійності з подальшим їх зниженням у середньому біля 9,2 відсотків щороку. При цьому найбільш помітні зміни у динаміці показників аварійності повинні бути у 2010 році, що зумовлено ефектом "накопичення" впливу реалізованих за два попередні роки заходів.
Загалом у результаті реалізації Програми очікується значне поліпшення стану безпеки дорожнього руху на території Рівненської області та зменшення кількості потерпілих у дорожньо-транспортних пригодах, покращання умов руху на вулицях і дорогах, створення ефективної системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації водіїв, забезпечення належного рівня надання медичної допомоги потерпілим у дорожньо-транспортних пригодах.
Реалізація заходів Програми дозволить:
змінити тенденцію надвисокої небезпеки дорожнього руху;
зменшити соціальні та економічні збитки від ДТП;
підвищити на 10 – 20 відсотків пропускну спроможність транспортних магістралей і продуктивність автомобільного транспорту;
підвищити ефективність управління безпекою (зменшенням кількості випадків перевищення швидкості, кількості нетверезих водіїв, навмисних порушень Правил дорожнього руху, незастосування ременів безпеки та ін.);
запровадити планування діяльності з попередження ДТП (кількість патрулювань небезпечних ділянок доріг та вулиць, зменшення таких ділянок на дорогах та вулицях, кількість демонстрацій фільмів, кількість видань брошур, кількість лекцій);
стимулювати учасників дорожнього руху до посилення дисципліни;
впровадити у широке використання сучасні технології та технічні засоби організації дорожнього руху та нагляду за виконанням його учасниками правил дорожнього руху;
поліпшити дорожню інфраструктуру;
поліпшити роботу рятувальних служб у ДТП.
3.Правові аспекти прийняття Програми
Закон України від 30 червня 1993 року № 3553-XII „Про дорожній рух”;
Закон України від 9 квітня 1999 року № 586-XIV „Про місцеві державні адміністрації”;
Указ Президента України від 18 лютого 2002 року № 143/2002 „Про заходи щодо дальшого зміцнення правопорядку, охорони прав і свобод громадян”;
Розпорядження Президента України від 21 вересня 2002 року № 322/2002 „Про додаткові заходи щодо забезпечення безпеки дорожнього руху”;
Указ Президента України від 20.11.2007 № 1121 „Про невідкладні заходи із забезпечення безпеки дорожнього руху”.
Враховуючи досвід попередніх років, слід констатувати, що вирішення наявної проблеми, як і раніше, потребує застосування програмного підходу, що дозволить забезпечити принцип комплексності та системності на основі:
визначення цілей, завдань і заходів;
концентрації ресурсів області на реалізації заходів, що відповідають пріорітетним цілям і завданням у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху;
підвищення ефективності управління у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.
При застосуванні програмного методу будуть забезпечені:
розвиток і використання наукового потенціалу під час планування та реалізації заходів, а також формування основ і пріоритетних напрямів профілактики дорожньо-транспортних пригод та зниження тяжкості їх наслідків;
координація дій суб'єктів управління у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху;
реалізація комплексу заходів, у тому числі профілактичного характеру, що знижують кількість дорожньо-транспортних пригод з постраждалими і число громадян, які загинули в результаті ДТП.
Здійснення зазначених заходів дозволить досягти позитивного ефекту за рахунок реалізації цільового науково об╜рунтованого й системного впливу органів влади на об'єкти керування з метою підвищення безпеки дорожнього руху.
4 Економічне об╜рунтування і оцінка необхідних ресурсів для реалізації програми. Розрахунки необхідної бюджетної підтримки
Фінансування заходів Програми здійснюється відповідно до законодавства за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, коштів організацій, в тому числі громадських (за їх згодою) залучених у встановленому порядку.
Система фінансового забезпечення повинна створити стабільні умови для вдосконалення безпеки дорожнього руху, забезпечення безпечних і комфортних умов руху на вулично-дорожній мережі області.
При плануванні ресурсного забезпечення Програми враховувались реальна ситуація у фінансово-бюджетній сфері, стан аварійності, висока економічна та соціально-демографічна значущість проблеми забезпечення безпеки дорожнього руху, а також реальні можливості її вирішення.
Загальний обсяг фінансування заходів Програми у 2008 – 2012 роках становить близько 110 млн. грн.
Начальник управління Державної
автомобільної інспекції УМВС України
в Рівненській області М.М.Слободенюк