Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 20-04-2020
У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від 23 травня 2008 року № 784
Про звіт голови обласної ради
про діяльність з травня 2007 року
по квітень 2008 року
Заслухавши та обговоривши звіт голови обласної ради про свою діяльність за період з травня 2007 року по квітень 2008 року, відповідно до пункту 17 частини 6 статті 55 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Звіт голови обласної ради Данильчука О.Ю. взяти до відома (додається).
2. Депутатам обласної ради згідно зі статтею 16 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» в місячний термін відзвітуватися перед виборцями про свою діяльність з початку скликання та проінформувати раду про результати обговорення звітів, зауваження і пропозиції, висловлені виборцями на адресу ради та її органів.
Голова ради О.Ю.Данильчук
Звіт голови обласної ради
про діяльність з травня 2007 року по квітень 2008 року
Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні”, статтею 55 передбачено звіт голови обласної ради перед депутатами та виборцями про проведену роботу.
Разом з вами намагатимусь проаналізувати те, що вдалося досягти протягом другого року нашої спільної роботи та над вирішенням яких проблем необхідно працювати вагоміше.
Зазначу, що діяльність обласної ради здійснювалась у межах повноважень, визначених Конституцією України, законами України, відповідними нормативно-правовими актами, Регламентом обласної ради.
Насамперед принагідно зауважити, що пріоритетним принципом роботи були співпраця, налаштованість на конструктивну принциповість та взаємоповагу. Тому взаємовідносини між депутатами різних фракцій перейшли в площину практичних дій. Це, поза всяким сумнівом, відчутно сприяло моїй роботі, а головне – ефективності обласної ради в цілому.
Як голова обласної ради намагався знайти спільну мову з депутатами, коригувати роботу депутатського корпусу виключно в рамках правового поля. Давались взнаки політичні амбіції, оскільки цей склад ради обраний за пропорційною системою і сформований із представників семи політичних партій і блоків. Але вже сьогодні можу сказати, що у найвідповідальніших ситуаціях обласна рада знаходила компромісні виважені рішення і при їх прийнятті керувалася здоровим глуздом, демонструвала єдність, взаєморозуміння і цим самим проявила себе цілком зрілим, кваліфікованим і працездатним представницьким органом.
Затверджено 17 змін і доповнень з урахуванням вимог нового Закону України „Про статус депутатів місцевих рад”, іншого чинного законодавства, до ряду нормативних документів, які регламентують діяльність обласної ради. Триває робота над їх вдосконаленням.
В обласній раді сформовано шість депутатських фракцій: «Блок Юлії Тимошенко», «Наша Україна», Української Народної партії, Соціалістичної партії, Народної партії, Партії регіонів України. Позафракційними є депутати від партії «Відродження».
Особливого значення надавав підготовці питань на розгляд сесії, де порушувалися актуальні проблеми життєдіяльності регіону. Пропозиції щодо порядку денного сесій узгоджувалися з постійними комісіями, депутатськими фракціями, обов’язково обговорювалися на засіданнях президії. Враховувалися побажання народних депутатів України, пропозиції громадських організацій та виборців.
Для вирішення нагальних проблем територіальних громад обласною радою створювались робочі комісії та групи з низки питань, зокрема: проведення конкурсу на право укладання договору оренди майна, що є спільною власністю територіальних громад області; з вивчення питання передачі у концесію цілісного майнового комплексу обласного виробничого комунального підприємства водопровідно-каналізаційного господарства «Рівнеоблводоканал»; з приймання-передачі об’єкту незавершеного будівництва позамайданчикових мереж водопостачання і каналізації, що перебуває на балансі ВАТ «Рівнеазот»; акушерського корпусу пологового будинку №1 Рівненської міської ради із власності територіальної громади міста у спільну власність територіальних громад області.
Варто зазначити, що до складу робочих груп і комісій залучалися не лише депутати обласної ради, а й представники ОДА, територіальних управлінь, фахівці. Це сприяло оперативній роботі, прийняттю кваліфікованих рішень.
За звітний період відбулися 10 пленарних засідань, на яких розглянуто 433 питання, з них 36 відхилено. Прийнято 397 рішень, у тому числі: 37 щодо соціально-економічного розвитку, 24 – бюджету, 13 – агропромислового комплексу, 45 – земельних ресурсів, 14 – освіти і спорту, 19 – культури, 9 – охорони здоров’я, 13 – соціального захисту, 121 – комунальної власності. Розглянуто 145 депутатських запитів, 136 із них підтримано.
Враховуючи, що низку проблемних питань соціально-економічного розвитку необхідно вирішувати на загальнодержавному рівні, на сесіях обласної ради прийнято 51 звернення до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, інших центральних органів влади, частина з них відображена в законодавчих та нормативних документах, для вирішення окремих порушених проблем надійшла фінансова допомога.
Заслухано 11 звітів керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, обласних територіальних управлінь про виконання делегованих у межах чинного законодавства повноважень.
Важливо, що прийнято збалансований основний фінансовий документ області до початку нового бюджетного періоду на 2008 рік.
Затверджено програму соціально-економічного розвитку області на 2008 рік. Прийняті відповідні рішення щодо інноваційно-інвестиційної діяльності, розвитку малого підприємництва, освіти, охорони здоров'я, розвитку та промислового освоєння мінерально-сировинних ресурсів, реалізації земельних відносин, використання майна спільної власності територіальних громад, екології, функціонування соціальної сфери, розвитку культури, туризму, міжнародного співробітництва, забезпечення житлом молодих сімей і багато інших.
З початку скликання затверджено 110 регіональних програм, внесено ряд доповнень і змін до 25 раніше прийнятих; у порядку контролю розглянуто хід їх виконання – 9.
Загалом за 2007 рік в повному обсязі до річних призначень профінансовано 12 обласних цільових програм, у т.ч.: відпочинку та оздоровлення дітей, підтримки молоді, подолання дитячої безпритульності і бездоглядності, збереження культових споруд – пам’яток архітектури та містобудування місцевого значення, розвитку видавничої справи та сприяння збільшенню випуску книжкової продукції місцевих авторів, Комплексної програми паспортизації об’єктів культурної спадщини, підтримки збільшення обсягів виробництва зерна жита та розвитку галузі рослинництва, програми „Ліси Рівненщини”. Однак, на жаль, 20 програм у звітному періоді не були профінансовані.
Не повною мірою задоволений і якістю прийнятих нами документів. Нерідко вони носять декларативний характер, не завжди чітко окреслюють механізм контролю за виконанням, а тому й не дають належних результатів. Як приклад, розгляд програми економічного і соціального розвитку області, ми переносили декілька разів. Тому наполягатиму на більш вимогливому ставленні до підготовки проектів рішень, відповідальності управлінь ОДА, територіальних органів при внесенні проектів обласній раді, на активнішу участь в цьому процесі постійних комісій, депутатських фракцій.
Підтримано практику попередніх скликань: прийнято рішення щодо посилення соціального захисту найбільш незахищених верств населення, надання допомоги репресованим громадянам, людям з обмеженими фізичними можливостями; виділені кошти на реалізацію програм „Ветеран”, „Вчитель”, розвитку позашкільних навчальних закладів, забезпечення загальноосвітніх та вищих навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання, інформатизації, профілактики злочинності та інше.
Доречно відмітити, що обласна рада виважено підходить до затвердження нових цільових програм, які спрямовані на соціально-економічний розвиток області, що дає можливість комплексно вирішувати нагальні проблеми. Це збільшення надходжень до місцевих бюджетів та поліпшення умов обслуговування платників податків, забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики і вивчення суспільної думки тощо.
Виважена позиція депутатів стосовно розв’язання проблеми тепло-, водо-, енергозабезпечення населених пунктів стимулював пошук шляхів вдосконалення сфери житлово-комунального господарства, в тому числі сприяв прийняттю додаткових заходів до програм для сільських населених пунктів, розробці програм електрифікації новозабудованих сільських вулиць та відновлення освітлення в сільських населених пунктах.
Активну позицію у розгляді та вирішенні нагальних питань займали депутатські фракції обласної ради БЮТ (керівник М.Кучерук), «Наша Україна» (С.Павлюк), УНП (В.Червоній). За їх ініціативою розглянуто 33 подання та прийнято 66 депутатських запитів, які стосувалися соціально-економічного розвитку та суспільно-політичної ситуації в області.
Загалом конструктивна співпраця обласної ради та облдержадміністрації сприяли стабілізації соціально-економічної ситуації на Рівненщині.
Зростають обсяги виробництва продукції промисловими підприємствами області, у I кварталі 2008 року вироблено продукції на суму 2,1 млрд.грн., що на 7,5 відс. більше відповідного періоду 2007 року.
За обсягом виробництва валової сільськогосподарської продукції у розрахунку на одну особу населення область займає 7 місце серед регіонів України.
Рівненським відділенням Українського державного фонду підтримки фермерських господарств передбачено на 2008 рік 2,6 млн.грн. фінансової допомоги сільгоспвиробникам.
Зростають обсяги залучення інвестицій в економіку області: у розвиток агропромислового комплексу області – у 3,3 рази і складає 41,8 млн. грн.; в основний капітал за рахунок усіх джерел фінансування за 2007 рік зріс на понад 16 % і склав 2,9 млрд. грн.; у житлове будівництво у 2007 році зріс на 15,5 відс. і склав 505,5 млн.грн. Введено в експлуатацію житлові будинки загальною площею 254,2 тис. кв. метрів, що на 8,4 відс. більше ніж за 2006 рік.
Загальний обсяг прямих іноземних інвестицій, залучених в економіку області в 2007 році у 2,2 рази більше проти попереднього періоду.
За І квартал 2008 року в області зареєстровано 24 прямі іноземні інвестиції на загальну суму 34,5 млн. дол. США, проти 16 інвестицій на суму 1,4 млн. дол. США у І кварталі 2007 року.
Тривають роботи з газифікації населених пунктів. З початку року протяжність газових розподільчих мереж зросла на 67,7 км, газифіковано 1993 квартири. Природний газ підведений до трьох сіл.
Разом з тим, у І кварталі 2008 року 9 районів скоротили обсяги виконаних будівельних робіт. У 2007 році зменшились обсяги залучення іноземного капіталу у порівнянні з 2006 роком у Володимирецькому районі на 14,3 відс., у Демидівському та Дубровицькому районах – залишились на рівні попереднього року.
Не залучались прямі іноземні інвестиції в господарський комплекс Зарічненського району та м.Кузнецовськ.
З початку року для здійснення підприємницької діяльності продано 130 земельних ділянок на суму 12,1 млн.грн., проти 96 ділянок на суму 5,5 млн.грн. за попередній відповідний період. Проведені 44 земельні аукціони, на яких продано 30 ділянок проти15 за 1 квартал 2007р.
Завершено комплекс польових топографо - геодезичних робіт на території 185 сільських рад (98 відс. до потреби), для 168 рад (91 відс.) складено проекти організацій територій земельних масивів, державні акти виготовляються для власників земельних паїв 137 сільських рад (73 відс.).
Зростають обсяги перевезень всіма видами транспорту та послуг зв’язку.
Регулярним автобусним сполученням забезпечено 988 сіл, що становить 98,5 відс. загальної кількості сільських населених пунктів області.
На реалізацію заходів Програми розвитку малого підприємництва Рівненської області на 2008 рік в обласному бюджеті передбачено 500 тис. грн., у місцевих бюджетах – 220 тис.грн.
На сьогоднішній день у сфері малого бізнесу працює близько 5 тис. малих підприємств. За І квартал 2008 року чисельність підприємців-фізичних осіб збільшилась у порівнянні з відповідним періодом 2007 року на 1,3 тис. осіб. Разом з тим, лише у Березнівському районі виділені кошти на фінансування заходів районної програми розвитку малого підприємництва.
За І квартал 2008 року до загального фонду Зведеного бюджету області надійшло 460,2 млн.грн., що на 45,1 відс. або на 143 млн.грн. більше ніж за І квартал 2007 року. Завдання виконано на 112 відс.
Надходження платежів до Державного бюджету склали 269,9 млн.грн. і збільшились у порівнянні з 01.04.2007 на 87,3 млн.грн. або на 47,8 відс., виконання завдання становить 109,1 відс.
Власні доходи місцевих бюджетів зросли в порівнянні з І кварталом 2007 року на 55,7 млн.грн. або на 41,4 відс. і склали 190,3 млн.грн. Завдання з надходження платежів виконано на 116,5 відс.
До бюджету Пенсійного фонду за І квартал 2008 року надійшло 368,5 млн.грн., що на 108,4 млн. грн. або на 41,7 відс. більше ніж за І квартал 2007 року. Кредитні вкладення в економіку області станом на 01.04.2008 склали 4,4 млрд.грн. і зросли з початку року на 15,5 відс. З початку поточного року вклади населення збільшились на 8,3 відс. і станом на 01.04.2008 склали 2,1 млрд.грн. Разом з тим, залишається значною заборгованість суб’єктів господарювання перед бюджетом Пенсійного фонду, яка станом на 01.04.2008 склала 26,7 млн. грн. (зростання за І квартал ц.р. на 3,9 відс. або 971,2 тис. грн.). Ріст заборгованості не допущений лише в Гощанському, Рокитнівському, Радивилівському районах та місті Рівне.
Середньомісячна заробітна плата за січень-березень 2008 року склала 1346 грн. і зросла порівняно з відповідним періодом 2007 року на понад 38 відс.
Загальна сума заборгованості із виплати заробітної плати станом на 1 квітня 2008 року склала 6,8 млн. грн. Найбільший борг із виплати заробітної плати у містах Кузнецовськ, Рівне, Дубно та Рівненському районі. Відсутня заборгованість із виплати заробітної плати у Березнівському, Гощанському, Демидівському та Корецькому районах.
Зменшилась чисельність незайнятих громадян і станом на 01.04.2008 склала 27,6 тис. осіб, в тому числі безробітних – 26,8 тис. осіб.
Впровадження житлово-комунальними підприємствами заходів з енергозбереження забезпечило у І кварталі 2008 року економію паливно-енергетичних ресурсів на загальну суму 1,7 млн.грн. Зекономлено 1,6 млн. куб. м природного газу та 0,12 млн. кВт. год. електроенергії, що відповідно у 2,5 раза більше та на рівні січня-березня 2007 року.
Разом з тим, заборгованість підприємств комунальної теплоенергетики перед ДК «Газ України» за спожитий у І кварталі 2008 року природний газ складає 32,9 млн.грн. Найбільшу заборгованість за природний газ допущено теплопостачальними підприємствами м.Рівне. Станом на 01.04.2008 загальна заборгованість складає 98,8 млн.грн За І квартал 2008 року рівень оплати населенням за надані житлово-комунальні послуги склав 83,5відс.
Щодо сесійної діяльності, то всі пленарні засідання проходили організовано і відкрито. Цьому сприяла робота в постійних комісіях і депутатських фракціях, які попередньо детально вивчали сесійні питання. У звітному періоді постійні комісії обласної ради провели 96 засідань, на яких проаналізували понад півтори тисячі питань.
Постійна комісія з питань бюджету, фінансів та податків (голова комісії – Хомич О.В.) на 15 засіданнях розглянула і підготувала рекомендації з понад 350 актуальних питань бюджетного процесу, податкової політики та фінансування програм і заходів. Відповідно до Бюджетного кодексу заслуховувались звіти облдержадміністрації, головних розпорядників коштів про виконання показників обласного бюджету.
Важливими аспектами є узгодження переліків об’єктів, фінансування яких здійснюється за рахунок цільових державних субвенцій; розгляд пропозицій щодо стану фінансування обласних програм, окремі звернення від суб’єктів господарювання щодо надання фінансової допомоги або окремих пільг.
Варто відзначити активність і посилення відповідальності цієї комісії в питаннях контролю за формуванням та виконанням обласного бюджету. Стало нормою відповідно до статті 76 Бюджетного кодексу України заслуховувати звіти головних розпорядників коштів щодо їх використання за функціональним призначенням та потреб у подальшому фінансуванні. Висновки та об╜рунтування щодо доцільності фінансування кожної із бюджетних сфер діяльності вносились на розгляд обласної ради. Комісія заслуховувала інформації про використання коштів, зокрема: резервного фонду обласного бюджету; обласного природоохоронного фонду; на будівництво, ремонт і експлуатаційне утримання автомобільних доріг області; субвенцій капітального характеру з державного бюджету місцевим.
Погоджені переліки об’єктів будівництва, реконструкції, ремонту автомобільних доріг області місцевого значення та комунальної власності, фінансування яких буде здійснюватися за рахунок коштів державного, обласного бюджетів, а також субвенції з державного бюджету. Внесена пропозиція розробити програму ремонту та будівництва доріг з перспективним плануванням для кожного району.
Заслуховувалось питання про стан розрахунку з бюджетом підприємств комунальної власності та про забезпечення фінансово-бюджетної дисципліни на підприємствах, установах та організаціях, посилення боротьби з корупцією і контролю за використанням державного та комунального майна і фінансових ресурсів за підсумками роботи попереднього року. Головою постійної комісії Олегом Хомичем посилено контроль за сплатою до бюджету частини прибутку комунальними підприємствами, а також за роботою органів місцевого самоврядування та податкових щодо правильності визначення об‘єктів оподаткування податком на землю та орендної плати за її використання.
Постійні комісії обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків і з економічних питань та комунальної власності ініціювали проведення незалежної аудиторської перевірки обласних комунальних підприємств, зокрема, медичних закладів.
Комісія працює над можливостями виводу обласного комунального підприємства „Міжнародний аеропорт Рівне” з фінансової кризи.
На засіданнях постійної комісії неодноразово вносились пропозиції щодо фінансування із бюджету розвитку обласного бюджету виключно об’єктів обласної комунальної власності. Рішенням сесії обласної ради “Про обласний бюджет на 2008 рік” передбачено, що зміни до переліку об’єктів, які фінансуються із бюджету розвитку обласного бюджету, погоджувати з постійною комісією обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків.
Триває практика проведення виїзних засідань. Так, було вивчено на місці стан внутрішньо будинкових мереж водопостачання та водовідведення житлових будинків в смт Клесів Сарненського району. За результатами виїзного засідання в обласному бюджеті на 2007 рік передбачено 29,0 тис. грн. на реконструкцію підвідного водопроводу та внутрішніх мереж водопостачання та каналізації ЗОШ І-ІІІ ст. с.Клесів та 40,0 тис. грн. на реконструкцію системи водопостачання та каналізації будинку по вул.Мічуріна,3 селища Клесів.
З ініціативи комісії з метою додаткового наповнення обласного бюджету запроваджується практика розміщення тимчасово вільних коштів обласного бюджету на взаємовигідних умовах на депозитних рахунках банків.
Постійною комісією досягнуто запровадження розподілу коштів субвенції державного бюджету на соціально-економічний розвиток регіонів пропорційно до кількості населення та на пріоритетні об’єкти. В 2008 році відповідний пропорційний розподіл затверджений постановою Кабінету Міністрів України.
Особливої уваги комісія приділяла наданню преференції підприємствам інвалідів (УТОС, УТОГ) при закупівлі товарів та послуг за бюджетні кошти.
Комісія працює і над перспективними проектами, зокрема, щодо розробки та впровадження альтернативного теплозабезпечення міст за рахунок теплоенергії Хмельницької АЕС.
Разом з тим, постійній комісії з питань бюджету, фінансів та податків варто більше аналізувати причини наявних упущень, більш тісно співпрацювати щодо наповнення бюджетів з податковими органами, головним управлінням Пенсійного фонду України в області, органами виконавчої влади і місцевого самоврядування.
Протягом звітного періоду постійною комісією з економічних питань та комунальної власності (голова постійної комісії – Мініч Г.І.) проведено 14 засідань, на яких розглянуто понад 315 питань. Саме ця комісія та новостворений відділ з питань управління об’єктами спільної власності територіальних громад області виконавчого апарату ради визначають стратегію дій на основі вивчення стану об’єктів права комунальної власності, співпраці із структурними підрозділами облдержадміністрації, регіональним відділенням Фонду державного майна України в Рівненській області. Загалом рішення з питань управління комунальною власністю становлять третину від загальної кількості прийнятих обласною радою.
Повноваження з питань управління комунальною власністю покладено на першого заступника голови обласної ради Валентина Королюка, який, зокрема, очолює конкурсну комісію з оренди та робочі групи і комісії з питань управління комунальним майном.
Важливе значення обласна рада надає питанню ефективного використання комунального майна. З 23 березня 2007 року відповідно до рішення №239 обласна рада здійснює повноваження щодо управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області.
Як результат роботи за рік, 14 грудня 2007 року рішенням №563 затверджено Перелік об’єктів спільної власності територіальних громад області. У ньому 25 комунальних підприємств та служб обласної ради, 14 об’єктів, які не увійшли до статутних фондів п’яти приватизованих обласних комунальних підприємств, 95 закладів, установ освіти, медицини, спорту, соціального захисту, 57 об’єктів нерухомості, які знаходяться на балансі некомунальних закладів, установ, організацій. Варто відмітити, що до переліку включені й нововиявлені об’єкти.
Проведено роботу із впорядкування Єдиного реєстру та виготовлення свідоцтв на право власності об’єктами нерухомості та земельними ділянками. Прийняті рішення, якими зобов’язано керівників виготовити правовстановлюючі документи.
За звітний період прийнято 8 рішень щодо відчуження об’єктів спільної власності. Від продажу майна надійшло 7млн.712тис.399 грн., у т.ч. до бюджету розвитку обласного бюджету – 6млн.427тис.грн. та сплачено ПДВ на суму 1млн.285тис. 399 грн.
Рішенням обласної ради від 14 грудня 2007 року № 564 затверджено перелік об’єктів спільної власності територіальних громад області, що підлягають відчуженню. Проводиться їх технічна інвентаризація з виготовленням свідоцтв на право власності та ведеться робота з підготовки та організації аукціонів.
Обласною радою прийнято ряд рішень щодо здачі в оренду комунального майна. Зокрема, затверджено порядок проведення конкурсів, збільшено розмір орендних ставок. Це значно підвищило показник надходжень до обласного бюджету і поповнення обігових коштів балансоутримувачів майна. За 2007 рік від оренди комунального майно надійшло 1,7 млн. грн. В тому числі до обласного бюджету перераховано 567 тис. грн. проти 225 тис.грн у 2006р.
Загалом проведено 15 засідань конкурсної комісії.
Для виявлення стану збереження та ефективного використання майна проведено 20 аудиторських перевірок діяльності комунальних підприємств і закладів. За їх результатами приймаються певні рішення, в тому числі і щодо керівників цих підприємств. Так, за звітний період звільнено п’ять керівників комунальних підприємств, зокрема ОКП «Рівневідеокіно», РІКЦ, КП «Архітектурний центр», «Інформаційно-розмножувальний центр» Рівненської обласної ради, ОКБП «Рівнеінвестбуд». Розпорядженнями укладено чотири трудові угоди цивільно-правового характеру на виконання управління (поточного керівництва) комунальними підприємствами. Переукладено контракти на нові терміни з шістьма керівниками комунальних підприємств та чотирма – бюджетних закладів. Погоджено укладання контрактів з п’ятьма керівниками закладів освіти. Призначені два нові директори комунальних підприємства та закладу.
Оскільки положення, статути комунальних підприємств, установ, організацій у переважній більшості не відповідали вимогам чинного законодавства, Господарського Кодексу України, за звітний період затверджені статути в новій редакції 16 комунальних підприємств. Лише два з них не зареєстровані в установленому порядку. Затверджені 8 Статутів та Положення бюджетних закладів, установ, що належать до спільної власності територіальних громад області.
За висновками комісії прийнято на сесії обласної ради 7 регуляторних актів.
Загалом, протягом звітного періоду, постійна комісія працювала динамічно та продуктивно, не допущено зривів засідань, розгляд питань здійснювався професійно та неупереджено.
Постійна комісія з питань розвитку підприємництва та залучення інвестицій (голова постійної комісії – Кучерук М.Г.) провела 8 засідань, на яких розглянула понад 200 питань. За рекомендаціями комісії внесені принципово важливі зміни і доповнення до ряду проектів рішень і програм, зокрема програми соціально-економічного розвитку області.
Однак, варто зауважити, що чотири рази комісія працювала, не маючи кворуму для прийняття рекомендацій.
Поряд з цим варто відмітити активну позицію голови комісії Миколи Кучерука, завдяки його ініціативі внесено ряд суттєвих доповнень до окремих рішень обласної ради, в тому числі і програм, ╜рунтовно вивчено виконання регіональної програми науково-технічного та інноваційного розвитку Рівненської області.
В подальшому всім членам цієї комісії слід вжити всіх заходів для забезпечення повноцінної роботи.
За звітний період проведено 8 засідань постійної комісії обласної ради з питань аграрної політики, земельних відносин та розвитку села (голова постійної комісії – Варфалюк В.О.), розглянуто понад 210 питань
Депутати стурбовані станом агропромислового комплексу області. Було ініційовано звернення до Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України щодо термінового врегулювання ситуації в Україні (рішення від 17.08.2007 №441).
Комісія рекомендувала на розгляд сесій ряд галузевих програм, зокрема: розвитку галузі тваринництва області на 2007-2010 роки, підтримки збільшення обсягів виробництва зерна жита до 2010 року, підтримки розвитку насінництва на 2008-2010 роки та інші.
Комісія приділяла належну увагу розгляду питань, які пов’язані з земельною реформою. Було внесено ряд поправок до Тимчасового порядку передачі права оренди земельних ділянок державної та комунальної власності на конкурентних засадах на території області. В результаті торгів вартість продажу зросла у порівнянні зі стартовою ціною в середньому в 1,5 рази, що дозволило поповнити державний та місцеві бюджети на 3,8 млн. грн. Усього від відчуження земельних ділянок несільськогосподарського призначення до місцевих бюджетів у січні-березні 2008 року надійшло 12,3 млн. грн., до Державного – 1,23 млн. грн. Це більше, ніж у 2 рази від відповідного періоду 2007 року.
Найбільш результативні аукціони проведено у Здолбунівському Березнівському, Млинівському, Рокитнівському районах, м.Корець.
Ініційовано протокольне доручення управлінню земельних ресурсів в Рівненській області щодо розширення цільового призначення земельних ділянок, які пропонуються до продажу на земельних торгах.
В порядку контролю комісією було заслухано питання «Про стан виготовлення та видачі державних актів власникам земельних часток (паїв) на території Рівненської області».
Зважаючи на стан сільськогосподарського виробництва, за рекомендаціями членів постійної комісії, зокрема депутата Васюка Я.Б., були ініційовані два звернення до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо проблемних питань, які виникають при регулюванні земельних відносин в державі (рішення від 16.01.2008 року №628 та від 29.02.2008 року №735).
За рекомендаціями комісії сесією обласної ради погоджено 135 проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Внесено зміни в межі 3-х населених пунктів області.
Постійна комісія обласної ради з питань екології, природокористування, ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи (голова постійної комісії Рудик О.В.) за звітний період розглянула 230 питань Зокрема, детального вивчення потребувало спірне питання «Про зміну меж Державного ботанічного заказника місцевого значення «Мульчицький». Проведено виїзне засідання в с. Борове Зарічненського району. І хоча питання до кінця не вирішене, але позиція членів комісії допомогла депутатам на сесії обласної ради підтримати протест прокурора області та зберегти заказник для науки і місцевого населення.
Активна позиція голови комісії Олександра Рудика та депутата Любомира Кінаха щодо реалізації Проекту «Управління транскордонними річковими басейнами, фаза 2. Прип’ять» сприяла підтримці та підписанню обласною радою регіональної Угоди про співробітництво у галузі використання і охорони водних ресурсів басейну річки Прип’ять.
Заслухано запити з екологічних і природоохоронних проблем та визначено найактуальніші для внесення до Переліку природоохоронних заходів, які виконуватимуться за рахунок коштів обласного природоохоронного фонду.
Велика увага приділялася виконанню заходів з мінімізації наслідків Чорнобильської катастрофи і в 2008 році для області в Державному бюджеті передбачено 146,2 млн. грн., що на 20 відс. більше ніж у 2007 році.
На медичне забезпечення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, надійшло 584,5 тис.грн., що на 53 відс. більше відповідного періоду 2007 року.
Протягом І кварталу п.р. в області оздоровлено 795 громадян постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, у т.ч. 645 дітей (у І кварталі 2007 року путівки на оздоровлення громадян не виділялись).
153 проблемних питання розвитку освіти та науки, молодіжної політики, фізичної культури та спорту були предметом уваги постійної комісії з питань освіти, науки, молодіжної політики, фізичної культури та спорту (голова постійної комісії Кривко М.П.). Було проведено 8 засідань, з них – 1 виїзне, на якому депутати ознайомилися з діяльністю закладів освіти та спортивної інфраструктури Дубровицького району.
Рекомендовано низку освітніх програм. Приділяється увага розвитку фізичної культури та спорту в області. Підтримуються, по мірі можливості, звернення щодо фінансування спортивних клубів. За ініціативою комісії розглянуті питання щодо стану справ у сфері книговидавництва в області, виконання обласної програми забезпечення молоді житлом на 2003-2012 роки, розвитку фізичної культури та спорту.
Постійною комісією обласної ради з питань охорони здоров‘я, материнства та дитинства (голова постійної комісії Кобилянська В.Г.) за звітний період на 13 засіданнях розглянуто 257 питань. Комісією детально вивчені питання, які стосуються стану матеріально-технічного забезпечення фельдшерсько-акушерських пунктів, дільничних лікарень та надання медичної допомоги п‘яти районів. У Рокитнівському, Володимирецькому, Дубенському проведені виїзні засідання.
Особлива увага приділена створенню в області перинатального центру, детально розглянуті різні аспекти його структури, чисельності медперсоналу. Для вивчення досвіду проведено виїзне засідання постійної комісії у Житомирський обласний центр охорони здоров‘я матері і дитини.
На постійному контролі комісії перебувають програми охорони здоров‘я, зокрема, розглянуто обласних програм: розвитку донорства крові та її компонентів на 2005-2007 роки; профілактики та лікування стоматологічних захворювань, боротьби із захворюванням на туберкульоз, «Онкологія» та інші. Заслухано звіти про стан інфікованості, захворюваності та надання медичної допомоги ВІЛ-інфікованим та СНІД-хворим; про підсумки роботи з питань відпочинку та оздоровлення дітей області у 2007 році та відповідні заходи на 2008 рік; про проведення у 2008 році Року підтримки національного усиновлення та інших форм сімейного виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; про стан надання акушерсько-гінекологічної та педіатричної допомоги в області.
Головою постійної комісії Вірою Кобилянською було порушене питання перед обласною радою про кооперативне будівництво для медичних працівників та індивідуальне житлове будівництво для медичних працівників сільської місцевості. І в Рівному триває будівництво вже другого житлового будинку для медиків. За ініціативи депутатів вирішено питання безоплатного проїзду хворих на гостру ниркову недостатність з районів на гемодіаліз до м.Рівне.
За участю депутатів чимало зроблено для зміцнення матеріально-технічної бази лікувальних закладів. Проведено реконструкції, оснащено сучасним обладнанням.
Але, на жаль, значно поліпшити медичне обслуговування населення, особливо малозабезпеченої категорії, не вдалося. Незадовільна медико-демографічна ситуація, поширення онкологічних захворювань та епідемії туберкульозу, низький рівень санітарної культури змушують нас енергійніше концентрувати зусилля, кошти на вирішені пріоритетних питань охорони здоров’я. Постійній комісії разом з органами виконавчої влади та місцевого самоврядування варто докорінно змінити підхід до питань харчування хворих, медичного обслуговування малозабезпечених громадян.
Зроблено багато, і висловлюю вдячність працівникам охорони здоров’я і освітянам за роботу, яку вони провели в реформуванні галузей, зміцненні їх матеріальної бази. Однак, тут залишається і чимало проблем, вирішити які лише за рахунок бюджету неможливо. Тому звертаюся до керівників усіх підприємств, банків, бізнесових структур з проханням підтримувати освітні та медичні заклади. Такий досвід у нас уже є, і його слід примножувати.
Постійна комісія обласної ради з питань духовності, культури та соціальної політики (голова постійної комісії Жуковський А.П.) провела у звітному періоді 10 засідань, розглянула 234 питання.
За ініціативи заступника голови комісії Галини Кульчинської проведено загальнообласні громадські слухання на тему: «Проблеми моралі та духовності молодого покоління на Рівненщині і вплив інформаційного простору на формування особистості». Отримано значний резонанс серед громадськості. У підсумковому етапі слухань узяли участь віце-прем’єр-міністра України Іван Васюник та народний депутат Микола Томенко. Підтримуючи рішення заключного етапу депутати обласної ради прийняли звернення до Президента, Верховної Ради, Кабінету Міністрів України, обласних рад.
За рекомендаціями комісії обласна рада прийняла рішення щодо відзначення 500-річчя встановлення Магдебурзького права в місті Дубно; розробки ескізу почесної ювілейної нагороди до 65-ї річниці створення Української Повстанської Армії; встановлення пам’ятного знака жертвам Голодомору.
Проведено два засідання комітету із присудження премії імені Ігоря Свєшнікова в галузі охорони культурної спадщини краю.
На 8 засіданнях постійної комісії з питань місцевого самоврядування, розвитку територій та європейської інтеграції (голова постійної комісії Диновський Д.М.) розглянуто 311 питань. Налагоджена тісна співпраця з органами місцевого самоврядування в питаннях розвитку територій та європейської інтеграції.
Члени постійної комісії брали участь у семінарі щодо підготовки проектів та програм розвитку місцевого самоврядування, що відбувся за участі сусідніх областей.
З ініціативи голови постійної комісії Дмитра Диновського прийняті рішення про запровадження в області щорічного проведення Європейського тижня місцевої демократії; про обласний конкурс проектів розвитку територіальних громад та участь в проекті «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду» і конкурсах проектів та програм розвитку місцевого самоврядування в 2008 році. Рішення втілюється у життя. У березні-квітні ц.р. головним управлінням економіки та інвестиційної політики облдержадміністрації проведені моніторинги програм органів місцевого самоврядування області всіх рівнів з метою їх відбору на конкурс.
Доречно відзначити, що Рівненська обласна рада визнана переможцем Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування 2007 року і отримала спільно з Рівненською міською радою гранд 500,0 тис. грн. на втілення проекту «Жива річка - здорові люди, квітуче місто».
Постійною комісією спільно з Рівненським інститутом Київського університету права Національної академії наук України проведена науково-практична конференція «Проблеми децентралізації влади та розвиток місцевого самоврядування в Україні».
З ініціативи комісії обласна рада прийняла рішення щодо вшанування пам’яті князя Василя-Костянтина Острозького на державному рівні та звернулася до Президента України з відповідним клопотанням.
Постійна комісія з правових питань, гласності, депутатської діяльності, етики та Регламенту (голова постійної комісії – Вдовиченко В.В.) провела 8 засідань, на яких розглянуто понад 200 питань. Особливу увагу депутати приділяли відповідності чинному законодавству поданих на розгляд питань та нормативних документів, правовим питанням. Детально опрацьовані пропозиції депутатських фракцій Блоку Юлії Тимошенко, «Наша Україна», Української Народної Партії щодо внесення змін до Регламенту обласної ради. Зокрема, керівником депутатської фракції Блоку Юлії Тимошенко Миколою Кучеруком був запропонований порядок підготовки проектів рішень обласної ради, який підтримано сесією і включено окремим розділом до Регламенту обласної ради.
Рекомендації постійної комісії щодо даного питання відображені у відповідних рішеннях (від 21 червня 2007 року № 368, від 17 серпня 2007 року № 403, від 16 січня 2008 року № 607, № 608).
Обласна рада підтримала ініціативу керівника депутатської фракції УНП Василя Червонія щодо впорядкування діяльності закладів азартних ігор на території області. Це знайшло відображення в матеріалах парламентських слухань на тему: «Шляхи законодавчого врегулювання питань з організації та проведення азартних ігор в Україні».
Значна увага приділялась співпраці з громадськими організаціями. Наприклад, спільно з Волинським ресурсним Центром для представників органів місцевого самоврядування проведено Форум сталого розвитку, а з асоціацією прав захисту молоді Волині в рамках Проекту «Підвищення обізнаності сільських жителів щодо своїх прав та можливостей» проведено науково-практичний семінар. Голова комісії Віктор Вдовиченко взяв участь у виїзному засіданні Комітету Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності, дотримання законності в установах виконання покарань.
На постійному контролі комісії перебувають питання щодо виконання програм забезпечення в області правопорядку, вжиті заходи щодо протидії організованій злочинності, порушення у сфері економіки, розповсюдження наркоманії. Проте залишається високим рівень злочинності серед молоді і неповнолітніх, скоєної на ╜рунті пияцтва. А це означає, що у питаннях зміцнення правопорядку потрібні більші зусилля.
Предметом ретельного вивчення були протести прокурора області, які надійшли на 6 рішень обласної ради. За рекомендаціями комісії 3 протести задоволені, 2 не підтримані. Розглянуто 3 приписи прокурора області.
За звітний період вдосконалено роботу юридичного відділу виконавчого апарату обласної ради, який представляв інтереси обласної ради в 15 судових справах, готував проекти правочинів щодо відчуження об’єктів спільної власності та забезпечення діяльності виконавчого апарату; розробляв окремі проекти рішень; надавав консультативну та методичну допомогу депутатам обласної ради, представникам рад усіх рівнів.
З початку скликання обласна рада здійснювала регуляторну діяльність на території області згідно з вимогами та повноваженнями, визначеними Законом України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” та Регламентом, у встановлені законодавством терміни. План і зміни до нього, а також проекти регуляторних актів і прийняті рішення були опубліковані в газеті обласної ради «Вісті Рівненщини» та інших засобах масової інформації.
За звітний період згідно з планом підготовки проектів регуляторних актів на 2007 -2008 роки були розглянуті і затверджені на сесії обласної ради такі регуляторні акти:
– Про затвердження лімітів на спеціальне використання природних рослинних ресурсів місцевого значення на 2007 рік – Рішення обласної ради від 23.03.2007 № 254 прийняте з метою встановлення лімітів на збір природних рослинних ресурсів місцевого значення. За рахунок впровадження цього регуляторного акта всього до місцевих бюджетів області надійшло коштів у сумі 727 тис. грн., що на 30 тис. грн. більше, ніж в минулому році. У зв’язку з прийняттям нового регуляторного акта – рішення 29.02.2008 №719 «Про погодження лімітів на спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань, заготівлі другорядних лісових матеріалів на 2008 рік» попередній регуляторний акт знятий з контролю як такий, що втратив чинність.
– Про порядок і умови спеціального використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та організації справляння збору за їх використання – Рішення обласної ради від 23.03.2007 № 253 прийняте з метою встановлення порядку виділення лімітів та організації справляння збору за спеціальне використання лісових ресурсів.
– Про погодження максимальних норм безоплатного збору дикорослих трав’яних рослин, квітів, ягід, горіхів, грибів, тощо – Рішення обласної ради від 23.03.2007 № 255 прийняте з метою раціонального невиснажливого використання лісових ресурсів, забезпечення відтворення відновлювальних природних ресурсів.
Під час заготівлі лісовою охороною області та оперативними групами, створеними в районах із представників органів місцевого самоврядування, податкових, природоохоронних та правоохоронних органів, проводився постійний контроль за дотриманням порядку і умов використання суб’єктами підприємницької діяльності виділених лімітів та встановлених максимальних норм на заготівлю лісових ресурсів. Лісовою охороною державних підприємств лісового господарства зроблено 825 виїздів, під час яких виявлялись та усувались порушення при заготівлях.
– Про внесення змін до методики розрахунку і порядку використання плати за оренду та орендні ставки на нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення) спільної власності територіальних громад області (комунальної власності області) – Рішення обласної ради від 17.08.2007 № 402 прийняте з метою встановлення орендної плати за здані в оренду приміщення бюджетним установам у випадках, якщо орендар та орендодавець фінансуються з різних бюджетів.
– Про порядок надання в оренду нерухомого майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад області – Рішення обласної ради від 25.05.2007 №309 «Про оренду майна спільної власності територіальних громад області» (нова назва) – прийняте з метою підвищення ефективності використання нерухомого майна, яке перебуває в спільній власності територіальних громад області в частині надання в оренду на конкурентних засадах, та збільшення надходжень до обласного бюджету. Затверджений Порядок проведення конкурсу на право укладання договору оренди майна, що є спільною власністю територіальних громад Рівненської області та Типовий договір оренди майна, що є спільною власністю територіальних громад Рівненської області.
Впровадження цих регуляторних актів значно підвищило показник надходжень до обласного бюджету і поповнення обігових коштів балансоутримувачів майна. За 2007 рік від оренди комунального майна надійшло 1,7 млн. грн. В тому числі до обласного бюджету перераховано 567 тис. грн. проти 225 тис.грн у 2006р.
– Про внесення змін до тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення – Рішення обласної ради від 23.03.2007 № 262 прийняте з метою встановлення пільгових тарифів для споживачів сільських населених пунктів в рахунок компенсації завданих збитків. Встановлена 100 відсоткова знижка на тариф з послуги з водопостачання для населення, що проживає в Гощанському районі в селах Мнишин, Подоляни, Воскодави та в Здолбунівському районі в селах Новомильськ, Копиткове, Мар’янівка, та є абонентами КП «Здолбунівводоканал». Затверджені тарифи на послуги з водопостачання та водовідведення, що надаються обласним виробничим комунальним підприємством водопровідно-каналізаційного господарства «Рівнеоблводоканал» в селах Рівненського району на рівні нині діючих.
– Про затвердження тарифів з водопостачання та водовідведення – Рішення обласної ради від 17.08.2007 № 401 – прийняте з метою відшкодування об╜рунтованих витрат при наданні послуг з водовідведення за діючими тарифами обласному виробничому комунальному підприємству водопровідно-каналізаційного господарства «Рівнеоблводоканал».
Звіт про виконання цих рішень передбачається заслухати у червні-липні ц.р.
– Про затвердження положення про порядок відчуження на аукціонах майна, яке перебуває у спільній власності територіальних громад області. – Цей регуляторний акт був запропонований з метою вдосконалення управління майном спільної власності територіальних громад області, прозорої процедури та підвищення конкуренції при здійсненні продажу комунального майна.
– Про затвердження порядку відрахування до місцевого бюджету частини чистого прибутку (доходу) господарськими організаціями, які перебувають у спільній власності територіальних громад області. – Цей регуляторний акт був запропонований з метою збільшення надходжень до бюджетів органів місцевого самоврядування та відповідно до статті 63 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік". Однак депутатами на сесії 25.10.2007 підтриманий не був.
– Про організацію перевірок фінансово-господарської діяльності комунальних підприємств, що перебувають в управлінні обласної ради – Рішення обласної ради від 25.10.2007 №493 прийняте з новою назвою «Про Порядок організації та здійснення контролю за використанням та збереженням майна комунальних підприємств, що перебувають в управлінні Рівненської обласної ради». Визначає єдиний підхід до організації перевірок фінансово-господарської діяльності комунальної власності робочими групами місцевих органів виконавчої влади, що забезпечить виявлення фінансових та матеріальних втрат та резервів, дасть змогу прийняти органами виконавчої влади об’єктивні рішення щодо підвищення фінансового - господарського стану підприємств. Окреслені шляхи розв’язання проблем органів виконавчої влади, відповідальних за виконання завдань, пов’язаних з усуненням цих проблем, та строків їх виконання.
– Про затвердження Тимчасового порядку передачі права оренди земельних ділянок державної та комунальної власності на конкурентних засадах на території Рівненської області – Рішення обласної ради від 25 жовтня 2007 року №506 прийняте з метою узагальнення та вдосконалення процедури набуття зазначених прав на землю на конкурентних засадах, врегулювання процедури проведення земельних торгів з передачі права оренди земельних ділянок вільних від забудови та забезпечення прозорості при наданні земель в оренду. Порядок регламентує підготовку, проведення, встановлення та реалізацію результатів аукціонів щодо набуття права оренди вільних від забудови земельних ділянок державної та комунальної власності, які відповідно до вимог чинного законодавства України не мають обмежень щодо набуття їх в оренду за передбачуваним цільовим призначенням.
– Про порядок видачі Свідоцтва про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів – Цей регуляторний акт був запропонований з метою вдосконалення механізмів забезпечення в області реалізації заходів з охорони, захисту, використання та відтворення лісів. Однак депутатами на 13 сесії обласної ради 17.08.2007 був відхилений як такий, що не відповідає вимогам чинного законодавства.
– Правила користування маломірними (малими) суднами на водних об’єктах Рівненської області – Рішення обласної ради від 29.02.2008 №729 прийняте з метою встановлення основних вимог при експлуатації маломірних (малих) суден та баз стоянки для них, порядок їх державної реєстрації та плавання на внутрішніх водних шляхах області.
З метою забезпечення кваліфікованої оцінки обласна рада делегувала повноваження щодо відстеження результативності прийнятих регуляторних актів головним розробникам документів.
Важливим завданням голови обласної ради є забезпечення роботи президії як дорадчого органу. Проведено 9 засідань, на яких обговорено плани роботи обласної ради, підготовки і проведення сесій, формування порядку денного, узгоджено шляхи вирішення соціально-економічних та суспільно-політичних проблем, пріоритетні напрями діяльності представницького органу та організації роботи депутатів, дано відповідні доручення.
Пріоритетним у діяльності обласної ради повинен бути захист інтересів громадян. Важливим чинником є безпосереднє спілкування з жителями області, зустрічі з колективами, особистий прийом громадян, відповідальність у розгляді письмових звернень, поїздки у райони. Зокрема, з робочими поїздками неодноразово бував у Дубровицькому, Костопільському, Млинівському, Дубенському районах, місті Дубно, де мав змогу ознайомитися безпосередньо з роботою підприємств, установ, організацій, допомагав вирішувати нагальні проблеми.
Хочу зазначити, що я завжди знаходив підтримку голів районних рад, міських голів щодо захисту спільних інтересів територіальних громад області.
Керівництвом обласної ради за звітний період проведено 34 прийоми громадян з особистих питань, зокрема й виїзні, де побували 585 чол. Загалом до керівництва звернулись з листами та побували на особистому прийомі понад 1,5 тисяч громадян. Від організацій надійшло 5 звернень. До голови обласної ради звернулись 829 жителів області (373 чол. на особистому прийомі, 456 – з письмовими зверненнями).
Протягом звітного періоду населенням області порушено 1078 питань. З них найбільшу частину (81%) складають питання соціального захисту населення.
Жодне звернення до керівництва обласної ради не залишилось поза увагою. Але, на жаль, їх левова частка стосується питань, які потребують вирішення на державному рівні. Зокрема, збільшення розміру пенсії і прискорення призначення пенсії за особливі заслуги перед Україною; надання матеріальної допомоги на оплату складного оперативного лікування; отримання державних актів на земельні ділянки.
Керівництвом, депутатами обласної ради в звітному періоді надано громадянам 740 тис. 950 грн. матеріальної допомоги. Керівництвом – 972 громадянам на майже 427 тис. грн., депутатами – 707 чол. на майже 314 тис. грн.
Разом з тим, не зменшується кількість звернень громадян щодо забезпечення законності та охорони правопорядку, збільшилась кількість звернень щодо діяльності місцевих рад, їх виконавчих органів, місцевих державних адміністрацій.
Вчасно розглядає та надає конкретні відповіді на звернення реабілітованих громадян комісія обласної ради з питань поновлення прав реабілітованих (голова комісії – Крока В.І.) Серед питань, з якими протягом звітного періоду до комісії звернулися письмово та на особистому прийомі 30 громадян: внесення змін до чинного законодавства стосовно прав та пільг реабілітованих громадян та можливості отримання грошової допомоги; відшкодування вартості конфіскованого майна реабілітованим або їх спадкоємцям; скарги щодо виплати компенсації за конфісковане майне; отримання довідки про реабілітацію та інші.
Важливим є контроль за виконанням рішень обласної ради, депутатських запитів і звернень. Виконавчим апаратом періодично узагальнюється відповідна інформація і подається до розгляду на засіданнях комісій та сесії.
Налагоджена система контролю за виконанням прийнятих рішень, аналізу їх реалізації. На даний час на контролі перебуває 730 рішень ради, прийнятих з початку нинішнього скликання, в т.ч. – 136 депутатських запитів, 110 обласних цільових програм. За звітний період знято з контролю як такі, що виконані або втратили чинність 52 рішення.
Проводилась робота з удосконалення співпраці з органами місцевого самоврядування інших областей, народними депутатами. Ряд проблем ми вирішуємо в центральних органах влади за участі та підтримки народних депутатів. Зокрема, вдалося відстояти інтереси області при перегляді Держбюджету на 2007 рік та формуванні основних показників на 2008 рік.
Позитивом у налагодженні співпраці з органами місцевого самоврядування є Координаційно-консультативна рада при голові обласної ради, яка дає можливість оперативно вивчати існуючі проблеми територіальних громад, визначати найактуальніші та спрямовувати спільні зусилля для їх вирішення.
Так, за участю членів Координаційно-консультативної ради були розглянуті і узгоджені з керівниками районних рад, адміністрацій і міських голів переліки об’єктів будівництва, реконструкції та ремонтів автомобільних доріг державного та місцевого значення, погоджено перелік об’єктів соціально-економічного розвитку, фінансування яких буде здійснюватися за рахунок коштів державного та обласного бюджетів.
Продовжувалось вивчення передового досвіду органів місцевого самоврядування з питань забезпечення їх діяльності та виконання повноважень (Острожецької сільської ради Млинівського району /сільський голова Олег Пархомей/, Здовбицької Здолбунівського району /сільський голова Юрій Боярчук/, Головинської Костопільського району /сільський голова Михайло Шулім/, Малівської Демидівського /сільський голова Віктор Корінь/ та ін.).
Вирішенню життєво важливих проблем області сприяли зустрічі з Президентом України, керівництвом Верховної Ради, Кабінету Міністрів України, інших центральних органів влади.
У звітному періоді тісною була співпраця з Комітетами та Апаратом Верховної Ради України, Українською асоціацією місцевих та регіональних влад щодо удосконалення чинного законодавства, внесено пропозиції до низки законопроектів.
Як голова обласної ради брав участь у засіданнях Консультативно-дорадчої ради з питань законодавчого забезпечення місцевого самоврядування та регіонального розвитку при Голові Верховної Ради України; нарадах з керівниками областей у Кабінеті Міністрів України, робочій нараді-зустрічі з канадською делегацією та Координаційною радою канадсько-української Програми FARM тощо.
Депутати обласної ради: Диновський Д.М., Хомич О.В., Черняга П.Г.,Павлюк С.І., Середюк П.Л., Гарват П.О., Кінах Л.Я., Рудик О.В., – брали участь у парламентських слуханнях Верховної Ради України, засіданнях-нарадах Комітетів Верховної Ради та відстоювали позицію області з багатьох актуальних питань.
Обласна рада взяла участь у Всеукраїнських акціях «7 чудес України» та «7 природних чудес України», які популяризують об’єкти історико-культурної спадщини та природні багатства краю. Варто зазначити, що в номінації «Визначна пам’ятка духовної України» переможцем визнано замковий комплекс м.Острога.
Триває співпраця та вивчається практика діяльності органів місцевого самоврядування Варміно-Мазурського воєводства Республіки Польща, Чеської Республіки. 9 травня 2007 року за участю чеської делегації на чолі з Головою Сенату Пржемислом Соботкою та заступником голови Чехословацького Товариства Легіонерів полковником – інженером Вацлавом Пржбилом та Голови Верховної Ради України був відкритий пам’ятний знак Волинським чехам у місті Рівне.
Керівники обласної ради тісно співпрацюють з усіма владними структурами, беруть участь у їх заходах, зокрема, у нарадах та засіданнях Громадської ради при ДПА в Рівненській області, колегіях прокуратури, облдержадміністрації, громадських радах обласного управління юстиції, головного управління державної служби в області та інші.
Як голова обласної ради намагаюсь налагодити конструктивні взаємовідносини з усіма осередками політичних партій, громадських і творчих організацій. Керуюсь принципом неприпустимості надання переваг представникам тих чи інших політичних сил. Бачу своє завдання в тому, щоб ця співпраця сприяла консолідації зусиль у подоланні економічних і фінансових труднощів, поліпшенні добробуту жителів.
У роботі голови, президії, ради в цілому забезпечувалася відкритість і гласність. Представники всіх засобів масової інформації мають можливість бувати на сесіях обласної ради, засіданнях президії, постійних комісій. Для висвітлення роботи обласної ради створено тематичні програми на місцевих телевізійних каналах. Депутатська діяльність висвітлюється на сторінках газети „Вісті Рівненщини”. Практикуються інтерв’ю та прес-конференції голови обласної ради, депутатів, фракцій. Вважаємо, що увага засобів масової інформації до роботи обласної ради, їх як позитивні, так і критичні матеріали стимулюють і активізують діяльність представницького органу.
Враховуючи ці вимоги, депутати обласної ради затвердили програму розвитку газети „Вісті Рівненщини”, при цьому висловили конкретні пропозиції і зауваження щодо поліпшення її роботи, ширшого висвітлення діяльності обласної ради, всіх органів місцевого самоврядування, думок людей про соціально-політичну ситуацію.
За звітний період на адресу обласної ради надійшло 2813 документів від Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та ряду міністерств і відомств, органів місцевого самоврядування, виконавчої влади, підприємців, релігійних, громадських організацій, установ області. Більша частина з них розглянута на засіданнях профільних комісій, заявникам надіслані аргументовані відповіді.
Крім цього, для вирішення проблемних питань з обласної ради надіслано у Верховну Раду України – 35 документів, народним депутатам – 19, Президенту України – 20, в Кабінет Міністрів України – 36, іншим органам вищого рівня – 69.
Прийнято 155 розпоряджень голови обласної ради, які стосуються питань функціонування ради, створення робочих груп, роботи господарського комплексу області.
Відповідно до Конституції України та Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" обласною радою утворений виконавчий апарат. У його структурі діє 7 відділів, в яких працюють 45 чоловік. Всі посадові особи є фахівцями з вищою освітою.
За висновками депутатів виконавчий апарат професійно підготовлений, відповідальний, успішно здійснює організаційне, правове, матеріально-технічне, інформаційне забезпечення діяльності ради, сприяє взаємодії та зв'язкам з територіальними громадами, місцевими органами виконавчої влади та місцевого самоврядування.
В обласній раді протягом звітного періоду проведена локальна мережа, підключено “Інтернет”, що в свою чергу дає можливість постійно оновлювати законодавчу базу даних, оперативно отримувати потрібні для роботи депутатів матеріали та інформувати громадськість. Впроваджено нову форму розсилки сесійних матеріалів депутатам – електронною поштою.
Створений та постійно оновлюється автоматизований реєстр рішень обласної ради, який дозволив, насамперед, систематизувати роботу з контролю за виконанням рішень та наданню проміжних інформацій, а також спростив пошук рішень, внесених до них змін.
Спільно з центром підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, керівників державних підприємств установ, організацій проведено навчання з новообраними сільськими, селищними та міськими головами міст районного значення та секретарями цих рад, працівниками виконавчих апаратів районних та міських рад. За звітний період підвищили кваліфікацію 652 працівники органів місцевого самоврядування.
Я особисто, мої заступники, працівники виконавчого апарату часто виступають з проблемних питань в регіональному центрі підвищення кваліфікації, беруть участь у роботі сесій районних, міських рад, семінарів, надають практичну та методичну допомогу місцевим радам.
Організовано навчання в Інституті підвищення кваліфікації кадрів Української Академії державного управління при Президентові України, Львівському філіалі Української Академії державного управління при Президентові України. На даний час у цьому закладі навчаються два працівники виконавчого апарату обласної ради.
Враховуючи вищевикладене, для об’єктивності, хочу зауважити, що мені, як голові обласної ради, головам постійних комісій не сповна вдалося забезпечити виконання вимог чинного законодавства, Регламенту обласної ради щодо сесійної діяльності та підвищення ефективності роботи постійних комісій. Мали місце випадки подання облдержадміністрацією, якій делеговано ряд повноважень, неякісно підготовлених проектів документів, які відправлялися на доопрацювання та надання додаткової інформації.
Окремі відділи та управління облдержадміністрації, обласні організації порушували визначені Регламентом терміни подання матеріалів та проектів рішень, що не давало можливості постійним комісіям та юридичній службі своєчасно їх розглядати. У підготовці матеріалів варто бути більш наполегливим і принциповим і першому заступнику голови обласної ради Валентину Королюку, і заступнику голови з питань роботи виконавчого апарату Валентину Кроці. Втім, варто зауважити, що недоліки поступово усуваються.
Узагальнюючи, хочу сказати, що стан справ у галузях господарського комплексу, соціальній сфері та ситуація на місцях свідчать, що мені як голові ради, постійним комісіям, виконавчому апарату не вдалося домогтися виконання в повному обсязі прийнятих рішень, а контроль за їх реалізацією залишається недостатнім.
Незважаючи на те, що середня відвідуваність депутатами сесій та засідань комісій становить майже 70 відсотків, нас не задовольняє ставлення до виконання своїх повноважень окремих депутатів, які не регулярно беруть участь в пленарних засіданнях та засіданнях постійних комісій. Через їх неявку порушувався графік проведення засідань окремих постійних комісій. Це питання було предметом серйозного аналізу на президії обласної ради та в депутатських фракціях, оприлюднене в засобах масової інформації. Вважаю, що кожен депутат повинен виконувати свої повноваження сповна і не порушувати обов’язки.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» кожен депутат зобов’язаний прозвітувати перед виборцями про свою роботу. Приклад показала фракція Блоку Юлії Тимошенко, яка першою прозвітувала про проведену роботу. Наголошую, що всі депутати повинні проінформувати раду про результати звітів, зауваження і пропозиції, висловлені виборцями.
Отже, можна сказати, що в діяльності ради протягом звітного періоду є чимало позитивних аспектів, але я чітко усвідомлюю, що для поліпшення стану справ на всіх ділянках зроблено ще недостатньо. Впевнений, що депутати, оцінюючи роботу голови, висловлять слушні пропозиції та зауваження, дадуть корисні поради.
Користуючись нагодою, щиро дякую за підтримку депутатам обласної ради, працівникам облдержадміністрації, виконавчого апарату обласної ради, органів місцевого самоврядування, а також усім, хто співпрацює і готовий співпрацювати з нами задля ефективного розв’язання нагальних проблем регіону, поліпшення життя людей.
Голова обласної ради О.Данильчук