Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 20-04-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від “11” серпня 2006 року № 74
Про обласний комунальний
позашкільний навчальний заклад
“Рівненська Мала академія наук
учнівської молоді” Рівненської
обласної ради
На підставі Закону України „Про позашкільну освіту”, Указу Президента України від 4 липня 2005 року №1013/2005 “Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування розвитку освіти в Україні”, Програми діяльності Кабінету Міністрів України „Назустріч людям”, постанов Кабінету Міністрів України від 6 травня 2001 року №433 “Про затвердження переліку типів позашкільних навчальних закладів і положення про позашкільний навчальний заклад”, від 28 березня 2002 року №378 “Про затвердження Програми розвитку позашкільних навчальних закладів на 2002-2008 роки”, наказу Міністерства освіти і науки України від 31 грудня 2004 року № 990 “Про вдосконалення діяльності Малої Академії наук України”, „Положення про малу академію наук учнівської молоді”, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 09 лютого 2006 року №90 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції 24 лютого 2006 року за №172/12046, п. 3.2 Регіональної програми розвитку позашкільних навчальних закладів Рівненщини на 2002-2008 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 29 жовтня 2002 року №45, з метою забезпечення інтелектуального розвитку молодих громадян, реалізації здібностей дітей і учнівської молоді, підготовки їх до активної діяльності в галузі науки та сприяння самовизначенню в майбутній професії, за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а:
1. Дати дозвіл на створення обласного комунального позашкільного навчального закладу “Рівненська Мала академія наук учнівської молоді” Рівненської обласної ради.
2. Затвердити Статут Рівненської Малої академії наук учнівської молоді Рівненської обласної ради.
3. Підпорядкувати Рівненську Малу академію наук учнівської молоді Рівненської обласної ради управлінню освіти і науки обласної державної адміністрації.
4. Призначити директором обласного комунального позашкільного навчального закладу “Рівненська Мала академія наук учнівської молоді” Рівненської обласної ради Андрєєва Олександра Анатолійовича.
5. Управлінню освіти і науки обласної державної адміністрації:
5.1. Вирішити організаційні питання щодо створення та функціонування Рівненської Малої академії наук учнівської молоді Рівненської обласної ради.
5.2. Внести пропозиції щодо забезпечення Рівненської Малої академії наук учнівської молоді Рівненської обласної ради приміщенням за рахунок об’єктів обласної комунальної власності.
6. Обласній державній адміністрації:
6.1. Передбачити видатки на утримання Рівненської Малої академії наук учнівської молоді Рівненської обласної ради в межах бюджетних призначень, передбачених в обласному бюджеті на «Освіту».
7. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника голови обласної ради з питань управління комунальною власністю Самчука Л.Г. та постійну комісію обласної ради з питань освіти, науки, молодіжної політики, фізичної культури і спорту (Кривко М.П).
Голова ради О. Данильчук
ЗАТВЕРДЖЕНОРішенням обласної ради
від “11”_серпня 2006 року № 74 |
1
________________ О.Данильчук
СТАТУТ
ОБЛАСНОГО КОМУНАЛЬНОГО
ПОЗАШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
“РІВНЕНСЬКА МАЛА АКАДЕМІЯ НАУК
УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ”
РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
Рівне-2006
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Рівненська Мала академія наук учнівської молоді Рівненської обласної ради (надалі – Мала академія наук) є обласним комунальним позашкільним навчальним закладом.
Мала академія наук - профільний позашкільний
навчальний заклад, основним напрямом діяльності якого є дослідницько-експериментальний, що передбачає залучення вихованців
(учнів, слухачів) до науково-дослідницької, експериментальної,
конструкторської та винахідницької роботи в різних галузях науки, техніки,
культури і мистецтва, а також виявлення, розвиток і підтримку обдарованої
молоді, створення умов для її творчої реалізації та розширення наукового
світогляду, організацію змістовного дозвілля.
1.2. Мала академія наук у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту”, „Про позашкільну освіту”, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Положенням про позашкільний навчальний заклад, Положенням про малу академію наук учнівської молоді, Положенням про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах, нормативними документами Міністерства освіти і науки України, інших органів виконавчої влади, у сфері управління яких перебуває позашкільний навчальний заклад, іншими законодавчими і нормативно-правовими документами, що регулюють діяльність навчальних закладів, та власним Статутом.
1.3. Засновником та власником Малої академії наук є Рівненська обласна рада.
1.4. Мала академія наук є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах банків або органах Державного казначейства, має печатку, штамп, бланки зі своєю назвою, веде бухгалтерський облік у законодавчо визначеному порядку.
1.5. Мала академія наук утримується за рахунок коштів обласного бюджету.
Структура і штатний розпис Малої академії наук розробляються її керівником у межах затверджених видатків на оплату праці відповідно до встановлених нормативів і затверджуються органом управління освітою, у сфері управління якого перебуває заклад.
1.6. Мала академія наук може створювати філії – структурно відокремлені підрозділи, що перебувають поза межами розташування основного позашкільного навчального закладу і виконувати таку саму освітню діяльність, як і основний позашкільний навчальний заклад в цілому або за окремими напрямами роботи.
2. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ
2.1. Мала академія наук створений з метою пошуку, підтримки, залучення до наукових досліджень обдарованої учнівської молоді, створення умов для її подальшої творчості та наукової роботи.
2.2. Головними завданнями Малої академії наук є:
реалізація державної політики у сфері позашкільної освіти;
пошук, розвиток та підтримка здібної, науково обдарованої і талановитої учнівської молоді, розширення її наукового світогляду; залучення до систематичної науково-дослідницької, експериментальної, конструкторської та винахідницької діяльності;
створення умов для творчого, інтелектуального, духовного розвитку учнівської молоді, стимулювання творчого самовдосконалення, розвитку науково-дослідної, експериментальної діяльності у різних галузях науки, техніки, культури і мистецтва;
надання навчальним закладам загальної середньої та позашкільної освіти методичної допомоги з питань упровадження форм і методів навчання і виховання талановитих, здібних і обдарованих дітей, учнівської молоді у навчально-виховний процес;
задоволення потреб вихованців, учнів і слухачів у професійному самовизначенні і творчій самореалізації відповідно до їх інтересів і здібностей;
координація роботи наукових товариств, творчих об’єднань, секцій, гуртків з науково-дослідницької діяльності в різних галузях наук.
формування у вихованців (учнів, слухачів) національної самосвідомості, активної громадянської позиції, мотивація здорового способу життя;
просвітницька діяльність.
2.3. Для виконання своїх завдань Мала академія наук має право:
визначати форми і засоби організації навчально-виховного процесу;
проводити інформаційно-методичну та організаційно-масову роботу, спрямовану на вдосконалення програм, змісту, форм і методів навчання обдаровоної молоді;
розробляти і впроваджувати в установленому порядку експериментальні та індивідуальні навчальні плани, освітні програми, педагогічні інновації та технології з позашкільної освіти;
проводити дослідницько-експериментальну, пошукову роботу спільно з вищими навчальними закладами, їх кафедрами або філіями, науково-дослідними інститутами та центрами тощо;
надавати інформаційно-методичну допомогу навчальним закладам з питань роботи з обдарованою молоддю;
організовувати проведення в області Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України та інших всеукраїнських масових заходів з учнівською молоддю;
пропагувати досягнення учнівської молоді в галузі науки і техніки;
проходити в установленому порядку державну атестацію як позашкільний навчальний заклад;
надавати платні освітні послуги відповідно до законодавства;
володіти, користуватися і розпоряджатися рухомим і нерухомим майном згідно із законодавством та цим Статутом;
у встановленому порядку залишати у своєму розпорядженні і використовувати кошти власних надходжень.
2.4. У Малій академії наук створюються умови для функціонування та координації діяльності наукових товариств та наукових секцій, творчих об’єднань, гуртків у галузях науки, техніки, мистецтва та культури.
2.5. Мова навчання і виховання в позашкільному навчальному закладі визначається Конституцією України і законодавством про мови.
2.6. Мала академія наук у процесі виконання покладених на неї завдань взаємодіє з Рівненським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти, Рівненською обласною станцією юних натуралістів, Рівненським обласним державним центром науково-технічної творчості учнівської молоді, Рівненською обласною станцією юних туристів, Рівненським обласним навчально-методичним центром естетичного виховання учнів профтехосвіти, іншими навчальними закладами, юридичними і фізичними особами.
ІІІ.ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
3.1. Мала академія наук проводить інформаційно-методичну, навчально-виховну, організаційно-масову та навчально-тренувальну роботу.
3.2. У Малій академії наук в межах затверджених видатків на оплату праці відповідно до встановлених нормативів можуть створюватися такі відділи:
науково-технічний відділ, що об'єднує в собі гуртки, групи, секції цільових розробок на замовлення наукових установ та промислових підприємств, електроніки та приладобудування, промислового технологічного обладнання та технологій, транспортних систем, засобів та обладнання, інформаційних та телекомунікаційних систем, сільськогосподарської техніки, обладнання та технологій тощо;
фізико-математичний відділ, що об'єднує в собі гуртки, групи, секції математики, економіки, астрономії, фізики тощо;
хіміко-біологічний відділ, що об'єднує в собі гуртки, групи, секції біології, психології, хімії, сільського господарства, лісового господарства, медицини, екології тощо;
відділ обчислювальної техніки і програмування, що об'єднує в собі гуртки, групи, секції комп'ютерних навчальних програм; комп'ютерних мереж, баз та банків даних; системного програмування та заходів інформаційної безпеки; комп'ютерних програм для автоматизації наукових досліджень та розрахунків; мультимедійних систем, комп'ютерної графіки, ігрових програм тощо;
історико-географічний відділ, що об'єднує в собі гуртки, групи, секції історії України, археології, історичного краєзнавства, етнології, географії, геології, права тощо;
відділ мистецтвознавства та філології, що об'єднує в собі гуртки, групи, секції української літератури, зарубіжної літератури, фольклористики, української мови, мистецтвознавства, іноземних мов тощо.
У Малій академії наук можуть створюватись відділи організаційно-масової, інструктивно-методичної, редакційно-видавничої роботи, а також відділи за іншими напрямами діяльності.
3.3. Гуртки, групи та інші творчі об'єднання Малої академії наук класифікуються за трьома рівнями:
1 - початковий - творчі об'єднання, де вихованці (учні, слухачі)
отримують загальні знання з основ наук, набувають навички з пошукової,
дослідницької, експериментальної роботи, беруть участь у написанні
творчих рефератів, визначають тему своєї пошукової, експериментально-
дослідницької роботи;
2 – основний - творчі об'єднання, де вихованці (учні, слухачі)
отримують знання, практичні уміння і навички для самостійного оволодіння
науковими і технічними знаннями понад обсяги навчальних програм
загальноосвітніх навчальних закладів; розвивають свої інтереси та нахили
до наукових досліджень, творчої роботи за певною тематикою;
поглиблюють знання з базових дисциплін; задовольняють потреби в
професійній орієнтації; беруть активну участь у практичних, наукових
експедиціях, олімпіадах, виставках, конкурсах, зустрічах з науковими
працівниками, винахідниками, діячами літератури та мистецтва; захищають
творчі наукові роботи;
3 - вищий - творчі об'єднання за інтересами для вихованців (учнів,
слухачів), які проводять дослідницьку, пошукову та експериментальну роботу з різних проблем науки, техніки, мистецтва; беруть участь у наукових експедиціях, всеукраїнських та міжнародних наукових програмах та проектах, у масових наукових заходах (конкурсах, турнірах, конференціях), опубліковують свої роботи у різних друкованих органах.
Відповідно до рівня класифікації визначаються мета і перспективи діяльності творчого об'єднання, його чисельний склад, обирається навчальна програма.
3.4. Мала академія наук працює відповідно до річного плану роботи, що погоджується з відповідним місцевим органом управління освітою. У плані відображаються основні напрями діяльності, визначаються перспективи розвитку закладу з урахуванням інтересів вихованців, учнів та слухачів.
Навчально-виховний процес у Малій академії наук здійснюється за типовими навчальними планами і програмами, що затверджуються Міністерством освіти і науки України, а також за навчальними планами і програмами, затвердженими відповідним місцевим органом управління освітою.
3.5. Навчально-виховний процес у Малій академії наук здійснюється диференційовано, відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців, учнів і слухачів та з урахуванням їх вікових особливостей.
3.6 Навчальні програми можуть бути однопрофільними,
комплексними і такими, що передбачають індивідуальне навчання
вихованців (учнів, слухачів) у гуртках, групах та творчих об'єднаннях.
3.7. В основному у Малій академії наук організовується індивідуальне навчання відповідно до Положення про порядок організації
індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах,
затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 11.08.2004
№651 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.08.2004 за
№1036/9635.
3.8. Зарахування учнів до Малої академії наук може
здійснюватися протягом навчального року (у міру закінчення
комплектування гуртків, секцій, груп та інших творчих об'єднань) за їх
бажанням і за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, як на
без конкурсній основі, так і за конкурсом, умови якого розробляються
закладом.
До Малої академії наук зараховуються учні віком, як правило, від 14 років.
3.9. Навчально-виховний процес у Малій академії наук здійснюється диференційовано (відповідно до віку, індивідуальних
можливостей, інтересів, нахилів, здібностей, стану здоров'я) з
використанням різних організаційних форм роботи: гурткова робота,
клубна робота, урок, лекція, індивідуальні заняття, конференція, семінар,
курси, читання, вікторина, змагання, зльоти, олімпіади, конкурси, огляди,
виставки, оздоровчі збори, екскурсії, практична робота в лабораторіях,
майстернях, а також з використанням інших форм навчально-виховної роботи та оздоровчої роботи.
Мала академія наук може залучати до участі в організаційно-масових заходах позашкільні, загальноосвітні, професійно-технічні, вищі навчальні заклади, інші заклади та організації.
3.10. Навчальний рік у Малій академії наук починається 1 вересня. Тривалість навчального року встановлюється Міністерством освіти і науки України.
Комплектування гуртків, груп та інших творчих об'єднань здійснюється у період з 1 до 15 вересня, який вважається робочим часом керівника гуртка, групи або іншого творчого об'єднання закладу.
3.11. У канікулярні, святкові та неробочі дні Мала академія наук
працює за окремим планом, затвердженим директором
закладу.
У період канікул Мала академія наук організовує поза розкладом різноманітну масову роботу з вихованцями (учнями, слухачами), надаючи їм усі наявні можливості для повноцінного оздоровлення, дозвілля і відпочинку на спортивно-оздоровчих базах, у таборах, оздоровчо-екскурсійних поїздках, конкурсах, змаганнях, навчально-тренувальних зборах тощо.
В літній період навчальний процес Малої академії наук може передбачати роботу гуртків, секцій, клубів, творчих об’єднань безпосередньо в закладі та за рахунок проведення науково-дослідних експедицій, походів, табірних зборів тощо.
З урахуванням регіональних особливостей та профілю Мала академія наук може працювати за індивідуальним режимом, рекомендованим Президією територіального відділення Малої академії наук України та затвердженим відповідним місцевим органом управління освітою.
3.12. Тривалість одного заняття (уроку) у Малій академії наук визначається навчальними планами і становить 45 хвилин.
Короткі перерви між заняттями (уроками) є робочим часом керівника гуртка, групи або іншого творчого об'єднання і визначаються режимом щоденної роботи закладу.
Початок і закінчення занять, заходів визначаються директором Малої академії наук відповідно до режиму роботи закладу та правил внутрішнього трудового розпорядку з урахуванням допустимого навантаження вихованців (учнів, слухачів).
3.13. Мала академія наук може організовувати свою діяльність у формі:
систематичної роботи наукових гуртків, секцій, клубів, товариств тощо, які працюють протягом року при науково-дослідних установах, вищих навчальних закладах та інших навчальних закладах;
індивідуальної роботи з вихованцями, учнями та слухачами під керівництвом спеціалістів на базі вищих навчальних закладів, галузевих науково-дослідних установ, конструкторських бюро, дослідних станцій та інших установ;
колективної роботи творчих груп вихованців, учнів та слухачів під керівництвом спеціалістів, організації експедицій астрономів, геологів, археологів тощо;
конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України;
конференцій, зльотів, семінарів, курсів, читань, вікторин, концертів, екскурсій, практичної роботи в лабораторіях, конкурсів-виставок творчих робіт вихованців, учнів та слухачів тощо;
олімпіад і турнірів з різних областей знань;
заочних та очних шкіл з організацією сесійних зборів та консультацій для вихованців, учнів та слухачів;
навчальних зборів, сесій за участю провідних учених, педагогів, творчих працівників;
творчих колективів для виконання замовлень науково-дослідних установ, вищих навчальних закладів, підприємств, організацій за участю кваліфікованих спеціалістів.
3.14. Прийом до Малої академії наук відбувається протягом навчального року за бажанням вихованців, учнів і слухачів і за згодою батьків або осіб, що їх замінюють, відповідно до Положення про малу академію наук учнівської молоді.
3.15. Мала академія наук може організовувати роботу своїх гуртків та інших творчих об’єднань на базі загальноосвітніх, позашкільних, професійно-технічних, вищих навчальних закладів, навчально-виробничих комбінатів, підприємств, організацій, наукових установ, відповідно до укладених угод із зазначеними закладами і установами.
3.16. Мала академія наук може організовувати проведення на своїй базі виробничої і педагогічної практики учнів і студентів загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів. Для подальшого розвитку інтересів і нахилів слухачів, підтримки їх професійних навичок Мала академія наук організовує виконання замовлень підприємств, установ і організацій на виготовлення продукції.
У випадках, передбачених законодавством України, Мала академія наук має право надання платних послуг з певних видів діяльності.
3.17. Мала академія наук проводить інформаційно-методичну роботу, спрямовану на вдосконалення програм, змісту, форм і методів діяльності гуртків, груп та інших творчих об'єднань, підвищення майстерності педагогічних працівників за напрямами роботи.
У Малій академії наук можуть функціонувати методичні об'єднання за напрямами діяльності гуртків, груп та інших творчих об'єднань, що охоплюють педагогічних працівників певного професійного спрямування.
З метою удосконалення системи навчання і виховання у Малій академії наук можуть створюватись методичні ради, комісії, до складу яких включаються педагогічні працівники цього закладу та інші учасники навчально-виховного процесу.
3.18. Згідно з рішенням засновника, на підставі відповідних угод Мала академія наук може надавати інформаційно-методичну допомогу педагогічним колективам, навчальним закладам регіону, молодіжним, дитячим, громадським організаціям.
3.19. Мала академія наук може створювати відповідні підрозділи для підвищення кваліфікації педагогічних працівників за напрямами позашкільної роботи.
Підвищення кваліфікації може проводитись у формі курсів, семінарів і за іншими організаційними формами.
За угодами з базовими науково-дослідними установами, вищими навчальними закладами та за наявності умов одержання певної професії у період навчання у Малій академії наук випускникові, який склав кваліфікаційні іспити, в установленому порядку, видається посвідчення (свідоцтво) про присвоєння кваліфікації, категорії за професією.
Вихованці-кандидати, дійсні члени Малої академії наук можуть звільнятись від навчальної практики, замінюючи її на роботу в лабораторіях та участю в наукових експедиціях, спеціалізованих табірних зборах тощо.
ІV. УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
МАЛОЇ АКАДЕМІЇ НАУК
4.1. Учасниками навчально-виховного процесу в Малій академії наук є:
вихованці (учні, слухачі);
директор, заступники директора закладу;
педагогічні працівники, психологи, соціальні педагоги, бібліотекарі, спеціалісти, які залучені до навчально-виховного процесу;
батьки або особи, які їх замінюють;
представники підприємств, установ та організацій, які беруть участь у навчально-виховному процесі.
4.2. Вихованці (учні, слухачі) Малої академії наук можуть бути слухачами, кандидатами в члени або дійсними членами малої академії наук учнівської молоді.
Слухачами малої академії наук учнівської молоді можуть бути учні загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів різних типів, студенти вищих навчальних закладів І-II рівнів акредитації, які проводять дослідницьку, пошукову та експериментальну роботу з різних проблем науки, техніки, мистецтва.
Кандидатами в члени малої академії наук учнівської молоді можуть стати учні, які навчаються в гуртках, групах та інших творчих об'єднаннях основного рівня.
Дійсними членами малої академії наук учнівської молоді можуть стати кандидати у члени малої академії наук учнівської молоді, які навчаються в гуртках, групах або інших творчих об'єднаннях вищого рівня.
4.3. Права та обов'язки вихованців (учнів, слухачів), педагогічних
працівників Малої академії наук та батьків або осіб, які їх замінюють, визначаються Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про позашкільну освіту" та Положенням про позашкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 №433.
4.4. Керівники гуртків, груп та інших творчих об'єднань Малої академії наук працюють відповідно до режиму роботи закладу та розкладу занять, затвердженого його директором.
4.5. Норма годин на одну тарифну ставку керівників гуртків,
груп та інших творчих об'єднань Малої академії наук становить 18 навчальних годин на тиждень. Оплата роботи здійснюється
відповідно до обсягу педагогічного навантаження.
Обсяг педагогічного навантаження Малій академії наук визначається керівником закладу згідно із законодавством і затверджується відповідним місцевим органом управління освітою.
Розміри та порядок доплат за інші види педагогічної діяльності визначаються Кабінетом Міністрів України.
Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року можливий у разі зміни кількості годин за окремими навчальними програмами, що передбачаються навчальним планом, у разі вибуття або зарахування вихованців (учнів, слухачів) Малої академії наук протягом навчального року або за письмовою згодою педагогічного працівника з додержанням законодавства України про працю.
4.6. Не допускається відвертання педагогічних працівників від
виконання професійних обов'язків, крім випадків, передбачених законодавством.
Покладання на педагогічних працівників Малої академії наук контрольних, інспекторських та інших, не властивих їм, функцій забороняється.
4.7. Педагогічні працівники Малої академії наук підлягають атестації, як правило, один раз у п'ять років відповідно до порядку, встановленого Міністерством освіти і науки України.
V. УПРАВЛІННЯ ПОЗАШКІЛЬНИМ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ
5.1. Керівництво Малою академією наук здійснюється директором, яким може бути тільки громадянин України, що має вищу педагогічну освіту і стаж педагогічної роботи не менш як три роки, успішно пройшов підготовку та атестацію керівних кадрів у порядку, установленому Міністерством освіти і науки України.
5.2. Директор, заступники директора, педагогічні та інші працівники Малої академії наук призначаються на посади і звільняються з посад відповідно до законодавства.
5.3. Директор Малої академії наук:
здійснює керівництво педагогічним колективом, визначає структуру закладу, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює належні умови для підвищення фахового рівня працівників;
організовує навчально-виховний процес;
забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок вихованців (учнів, слухачів);
створює необхідні умови для здобуття вихованцями (учнями, слухачами) позашкільної освіти;
забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
розпоряджається в установленому порядку майном і коштами закладу;
організовує виконання кошторису доходів і видатків закладу, укладає угоди з юридичними та фізичними особами, у встановленому порядку відкриває рахунки в установах банків або органах Державного казначейства;
установлює надбавки, доплати, премії та надає матеріальну допомогу працівникам закладу відповідно до законодавства;
представляє заклад у всіх підприємствах, установах та організаціях і відповідає перед засновником (власником) за результати діяльності закладу;
дає дозвіл на участь діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників культурно-освітніх закладів, підприємств, установ та організацій, інших юридичних або фізичних осіб у навчально-виховному процесі;
забезпечує додержання прав вихованців (учнів, слухачів) на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
застосовує заходи заохочення та дисциплінарного стягнення до працівників закладу;
затверджує посадові обов'язки працівників закладу;
несе відповідальність за виконання покладених на заклад завдань, результати фінансово-господарської діяльності, стан і збереження майна, переданого в користування та володіння закладу.
5.4. З метою розвитку та вдосконалення навчально-виховного
процесу, професійної діяльності педагогічних працівників у Малій академії наук створюється педагогічна рада - постійно діючий колегіальний орган управління закладу.
Головою педагогічної ради є директор.
Педагогічна рада Малої академії наук:
розглядає плани, підсумки й актуальні питання навчально-виховної, організаційно-масової та інформаційно-методичної роботи закладу, його структурних підрозділів, гуртків, груп та інших творчих об'єднань, а також питання дотримання санітарно-гігієнічних вимог, забезпечення техніки безпеки, охорони праці;
розробляє пропозиції щодо поліпшення діяльності закладу;
визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, упровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і кращого педагогічного досвіду;
розробляє рекомендації з питань організації навчально-виховного процесу, налагодження міжнародних освітніх та наукових зв'язків;
захищає права педагогічних працівників на педагогічну ініціативу, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, аналізує форми, методи і засоби навчання та скасовує такі, що не придатні для використання в навчальному процесі;
розглядає інші питання професійної діяльності педагогічних працівників та навчально-виховного процесу закладу;
порушує клопотання про призначення вихованцям (учням, слухачам) персональних та іменних стипендій, грантів за умови наявності відповідних коштів;
порушує клопотання про заохочення педагогічних працівників.
Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше, ніж два рази на рік.
5.5. У Малій академії наук може діяти методична рада, до складу якої входять педагогічні працівники закладу.
Методична рада є дорадчим органом.
Методична рада:
координує науково-методичну, організаційну та практичну діяльність закладу з питань здобуття вихованцями (учнями, слухачами) позашкільної освіти з різних напрямів науково-дослідницької діяльності;
заслуховує повідомлення та пропозиції з питань удосконалення
навчально-виховної, організаційно-методичної, дослідницької, пошукової та експериментальної роботи з різних проблем науки, техніки, мистецтва;
вивчає, узагальнює та поширює кращий педагогічний досвід;
обговорює проекти нових навчальних програм, аналізує пропозиції щодо вдосконалення діючих;
поширює інновації у системі позашкільної освіти тощо.
5.6. Органом громадського самоврядування Малої академії наук є загальні збори (конференція) колективу цього закладу, які скликаються не рідше, ніж один раз на рік.
Загальні збори (конференція) колективу закладу проводяться за участю директора, заступників директора, керівників підрозділів, що входять до складу закладу, наукових, педагогічних та інших працівників, які залучаються до навчально-виховного процесу закладу, а також представників учнівського самоврядування, батьківського комітету.
5.7. У період між загальними зборами (конференціями) може діяти
рада Малої академії наук, діяльність якої регулюється статутом закладу.
Рада закладу розглядає питання перспективного розвитку Малої академії наук, надає допомогу керівництву в реалізації цих планів, здійснює громадський контроль за діяльністю керівництва.
5.8. У Малій академії наук за рішенням загальних зборів (конференції) або ради закладу можуть створюватись і діяти піклувальна рада, учнівський та батьківський комітети тощо.
5.9. При Малій академії наук може створюватись президія.
До складу президії можуть бути включені керівники відповідного місцевого органу управління освітою, учені вищих навчальних закладів Рівненщини, керівники позашкільних навчальних закладів, державні та громадські діячі.
Очолює президію президент, який обирається на засіданні президії строком на 5 років.
Повноваження членів президії здійснюються на громадських засадах.
5.10. Президія:
визначає стратегічні напрями розвитку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;
сприяє залученню до роботи професорсько-викладацького складу вищих навчальних закладів, наукових співробітників науково-дослідних інститутів, науково-педагогічних і педагогічних працівників навчальних закладів;
координує дослідницьку, пошукову та експериментальну роботу вихованців (учнів, слухачів) Малої академії наук;
виступає ініціатором проведення конференцій, форумів, семінарів тощо, у тому числі і міжнародних;
сприяє участі вихованців (учнів, слухачів) Малої академії наук в міжнародних програмах, проектах;
затверджує розподіл обов'язків між членами президії.
5.11. Склад президії Малої академії наук формується керівником закладу, узгоджується з Президією Малої академії наук учнівської молоді Міністерства освіти і науки України та затверджується управлінням строком на 5 років у кількості 11 осіб.
VІ. МАЙНО МАЛОЇ АКАДЕМІЇ НАУК
6.1. Матеріально-технічна база Малої академії наук включає будівлі, приміщення, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, що передаються засновником або придбаваються у встановленому законодавством порядку для здійснення діяльності позашкільного закладу і вартість яких відображається в балансі закладу.
6.2. Майно та доходи від використання цього майна є комунальною власністю і закріплюється за Малою академією наук на праві оперативного управління.
6.3. Мала академія наук користується безоплатно земельними ділянками, на яких вона розташована.
6.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна проводиться лише у випадках, передбачених законодавством. Збитки, завдані Малій академії наук внаслідок порушення її майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до законодавства.
VІІ. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
ТА МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА МАЛОЇ АКАДЕМІЇ НАУК
7.1. Фінансово-господарська діяльність Малої академії наук провадиться на основі її кошторису.
7.2. Фінансування Малої академії наук здійснюється за рахунок видатків обласного бюджету на освіту.
Фінансування закладу може здійснюватися також за рахунок додаткових джерел фінансування, не заборонених законодавством:
кошти, отримані від надання закладом платних освітніх послуг відповідно до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України;
кошти гуманітарної допомоги;
благодійні внески, гранти та дарунки підприємств, установ, організацій та окремих громадян;
інші надходження.
Кошти, отримані Малою академією наук з додаткових джерел фінансування, використовуються для провадження діяльності, передбаченої цим Статутом у встановленому законодавством порядку.
7.3. Штатна чисельність працівників визначається управлінням, що повинна бути у кількості, достатній для забезпечення статутної діяльності Малої академії наук.
7.4. Кошти Малої академії наук зберігаються на її рахунках в органах Державного казначейства і знаходяться у повному її розпорядженні.
Невикористані за звітний період кошти вилученню не підлягають, крім випадків, передбачених законодавством України.
7.5. Мала академія наук має право придбати і орендувати необхідне їй обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичних осіб; фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що передбачені цим Статутом; здавати в оренду майно.
Для проведення навчально-виховної роботи Малій академії наук надаються спортивні об’єкти, культурні, оздоровчі та інші заклади безоплатно або на пільгових умовах. Порядок надання зазначених об’єктів у користування визначається місцевими органами виконавчої влади відповідно до законодавства.
7.6. Ведення діловодства, бухгалтерського обліку та звітності у Малій академії наук здійснюється в порядку, визначеному нормативно-правовими актами.
VІІІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
8.1. Мала академія наук за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних фінансових коштів має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, брати участь у міжнародних заходах.
8.2. Мала академія наук має право укладати угоди про співробітництво, установлювати прямі відносини з органами управління освітою, навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн у порядку, установленому законодавством.
ІХ. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ МАЛОЇ АКАДЕМІЇ НАУК
9.1. Державний контроль за діяльністю Малої академії наук здійснює управління та інші державні органи відповідно до повноважень, встановлених законодавством.
9.2. Основною формою державного контролю за діяльністю Малої академії наук є державна атестація закладу, яка проводиться не рідше, ніж один раз на 10 років відповідно до Порядку державної атестації загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 24.07.2001 №553 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції 08.08.2001 за №678/5869.
Х. ВНЕСЕННЯ ЗМІН, ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ
10.1. Зміни, доповнення до цього Статуту вносяться, затверджуються та набирають чинності в установленому порядку.
ХІ. ЛІКВІДАЦІЯ ТА РЕОРГАНІЗАЦІЯ МАЛОЇ АКАДЕМІЇ НАУК
11.1. Ліквідація та реорганізація Малої академії наук здійснюється відповідно до законодавства.