Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 20-04-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від 29 лютого 2008 року № 719
Про погодження лімітів на спеціальне
використання лісових ресурсів при здійсненні
побічних лісових користувань, заготівлі
другорядних лісових матеріалів на 2008 рік
З метою раціонального невиснажливого використання лісових ресурсів, забезпечення відтворення відновлювальних природних ресурсів, відповідно до статті 43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, статті 30 Лісового Кодексу України та керуючись статтею 40 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища”, за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а:
1. Погодити ліміти на спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань, заготівлі другорядних лісових матеріалів в 2008 році згідно з додатком на основі обсягів можливої заготівлі цих ресурсів по державних підприємствах лісового господарства області.
2. Рекомендувати обласній державній адміністрації затвердити ліміти на спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань, заготівлі другорядних лісових матеріалів в 2008 році.
3. Установити, що збір, заготівля (в тому числі закупка у населення) дикорослих плодів, ягід, горіхів, грибів, лікарсько-технічної сировини та іншого або продуктів їх переробки для потреб комерційної та виробничої діяльності в порядку спеціального використання проводиться на основі лімітів, затверджених органом виконавчої влади, та дозволів (лісових квитків), виданих постійними лісокористувачами або власниками лісів області, згідно з Порядком, затвердженим рішенням обласної ради від 23 березня 2007 року № 253 „Про порядок і умови виділення лімітів та організації справляння збору при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів”.
4. Повноваження щодо відстеження результативності регуляторного впливу рішення делегувати розробнику – Рівненському обласному управлінню лісового та мисливського господарства.
5. Рішення оприлюднити в газеті обласної ради „Вісті Рівненщини”.
6. За результатами звіту про виконання рішення обласної ради від 23 березня 2007 року № 254 «Про погодження лімітів на спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів на 2007 рік» визнати вказане рішення таким, що втратило чинність, та зняти з контролю.
7. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію обласної ради з питань екології, природокористування, ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи (Рудик О.В.).
Голова ради О. Ю. Данильчук
Д о д а т о к
до рішення Рівненської
обласної ради
від 29 лютого 2008 року
№ 719
Л I М I Т И
на спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів на 2008 рік
№ з/п |
Вид лісових ресурсів |
Ліміт викорис-тання, тонн |
Ліміт використання в розрізі постійних лісокористувачів, тонн |
||
Рівненське обласне управління лісового та мисливського господарства |
Головне управління агропромисло-вого розвитку |
Костопіль-ський військо-вий лісгосп |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Д и к о р о с л і я г о д и : |
|||||
1. |
Брусниця |
60 |
50 |
10 |
- |
2. |
Журавлина (за винятком журавлини дрібноплідної) |
2320 |
1922 |
398 |
- |
3. |
Горобина звичайна |
230 |
130 |
100 |
|
4. |
Горобина чорноплідна |
125 |
125 |
- |
- |
5. |
Ожина |
450 |
310 |
120 |
20 |
6. |
Чорниця |
7020 |
5931 |
983 |
106 |
7. |
Лохина |
135 |
112 |
18 |
5 |
8. |
Малина |
100 |
80 |
- |
20 |
9. |
Суниця |
35 |
25 |
- |
10 |
|
ВСЬОГО |
10475 |
8685 |
1629 |
161 |
Г р и б и : |
|||||
1. |
Білі |
500 |
360 |
100 |
40 |
2. |
Лисички |
445 |
325 |
100 |
20 |
3. |
Опеньки |
870 |
620 |
150 |
100 |
4. |
Інші |
835 |
585 |
150 |
100 |
|
ВСЬОГО |
2650 |
1890 |
500 |
260 |
Соки деревні: |
|||||
1. |
Сік березовий |
1630 |
1630 |
- |
- |
Лікарська сировина ( у сухому вигляді ): |
|||||
1. |
Аїр (корінь) |
10 |
8 |
1,5 |
0,5 |
2. |
Береза (бруньки) |
15 |
12,5 |
2 |
0,5 |
3. |
Береза (листя) |
20 |
16,5 |
3 |
0,5 |
4. |
Бузина (квіти) |
11 |
8,6 |
1,5 |
0,9 |
5. |
Вільха (шишки) |
15 |
12 |
2,5 |
0,5 |
6. |
Горобина звичайна (плоди) |
50 |
42 |
7 |
1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7. |
Деревій (трава) |
16 |
13 |
2 |
1 |
8. |
Дуб (кора) |
8 |
6 |
1,5 |
0,5 |
9. |
Звіробій (трава) |
20 |
16 |
3 |
1 |
10. |
Золототисячник (трава) |
1 |
0,4 |
0,3 |
0,3 |
11. |
Каштан (квіти) |
3 |
1,5 |
1 |
0,5 |
12. |
Конвалія (трава) |
10 |
2 |
3 |
5 |
13. |
Кропива дводомна (листя) |
10 |
8 |
1,5 |
0,5 |
14. |
Крушина (кора) |
20 |
16,5 |
3 |
0,5 |
15. |
Малина (листя) |
5 |
4,7 |
0,2 |
0,1 |
16. |
Мати-й-мачуха (листя) |
5 |
3,4 |
1 |
0,6 |
17. |
Ожина (листя) |
5 |
3,5 |
1 |
0,5 |
18. |
Подорожник (листя) |
6 |
4,9 |
1 |
0,1 |
19. |
Полинь (трава) |
5 |
3,5 |
1 |
0,5 |
20. |
Собача кропива (трава) |
5 |
4,2 |
0,5 |
0,3 |
21. |
Соснові бруньки |
10 |
8,5 |
1 |
0,.5 |
22. |
Спориш (трава) |
5 |
3,5 |
1 |
0,5 |
23. |
Фіалка триколірна |
3 |
2,3 |
0,5 |
0,2 |
24. |
Чистотіл (трава) |
15 |
12,4 |
2 |
0,6 |
25. |
Чорниці (ягоди) |
4 |
2,8 |
1 |
0,2 |
26. |
Чорниці (листя) |
5 |
4,2 |
0,5 |
0,3 |
27. |
Чебрець (трава) |
4 |
2,8 |
1 |
0,2 |
28. |
Череда (трава) |
18 |
15 |
2,5 |
0,5 |
29. |
Хвощ польовий (трава) |
4 |
2,8 |
1 |
0,2 |
30. |
Цмин пісковий (квіти) |
50 |
29 |
12 |
9 |
31. |
Інші, що не нормуються |
20 |
15 |
3 |
2 |
Всього |
378 |
285,5 |
63 |
29,5 |
Перший заступник
голови обласної ради В. Королюк
Аналіз регуляторного впливу
до проекту рішення обласної ради
„ Про погодження лімітів на спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів на 2008 рік ”
1. Проблема, яку передбачається вирішити
а) Опис проблеми та її проявів.
Спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів для потреб комерційної та виробничої діяльності проводиться на основі лімітів, затверджених органом виконавчої влади, та дозволів (лісових квитків), виданих постійними лісокористувачами, у відповідності з Порядком, затвердженим рішенням обласної ради від 23 березня 2007 року № 253 “Про порядок і умови виділення лімітів та організації справляння збору при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів ”.
Ліміти на спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів визначаються відповідно до пункту 1.22 статті 43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, статті 29 закону України “Про місцеві державні адміністрації”, статті 40 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” та Лісового кодексу України.
За умови додержання вимог законодавства можуть здійснюватися такі види спеціального використання лісових ресурсів:
- побічні лісові користування - це заготівля дикорослих плодів, ягід, грибів, горіхів, лікарських рослин, лікарсько-технічної сировини, очерету, лісової підстилки та іншого;
- заготівля другорядних лісових матеріалів: живиці, пнів, лубу та кори, деревної зелені, деревних соків та іншого.
б) Причини виникнення.
У зв’язку з прийняттям в 2006 році нової редакції Лісового кодексу України всі нормативно-правові акти приводяться у відповідність з цим Кодексом, в тому числі і погодження лімітів на спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів, що проводиться кожного року.
в) Чому не вирішує ринок
Ринок не вирішує цю проблему, оскільки вона вирішується тільки шляхом державного регулювання.
г) Чому не діють нормативно-правові акти
Інших нормативно-правових актів по затвердженню лімітів на спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів не існує.
д) Для кого проблема має вплив
Проблема має вплив безпосередньо на постійних лісокористувачів в області. Загальні ліміти на спеціальне використання лісових ресурсів при
здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів на 2008 рік встановлені відповідно до обсягів, заявлених постійними
лісокористувачами області – Рівненським обласним управлінням лісового та мисливського господарства, головним управлінням агропромислового розвитку та Костопільським військовим лісгоспом.
2. Цілі державного регулювання
Ціллю впровадження підготовленого проекту рішення є посилення контролю в галузі охорони, збереження, раціонального, невиснажливого використання лісових ресурсів та забезпечення відтворення відновлювальних властивостей лісу.
3. Альтернативи та їх оцінки.
3.1. Затвердження лімітів без погодження лімітів. Але це суперечить Лісовому кодексу України, згідно з яким спеціальне використання лісових ресурсів проводиться тільки в межах затверджених лімітів. По друге – контроль над спеціальним використанням лісових ресурсів буде відсутній і, по третє, місцеві бюджети недоотримають кошти за використання виділених лімітів
3.2. Погодження лімітів – забезпечить раціональне невиснажливе використання лісових ресурсів, справляння плати за їх використання та наповнення місцевих бюджетів.
4. Механізми, використані в документі.
а) Механізми, які пропонується впровадити
Відповідно до статей 45, 46 Лісового Кодексу України лісові господарства області на основі матеріалів лісовпорядкування та щорічного обліку лісових ресурсів обгрунтовують обсяги можливої заготівлі, з урахуванням потреб місцевого населення
Відповідно до статей 29, 31, 72, 73 Лісового Кодексу України територіальний орган центрального органу виконавчої влади з питань лісового господарства на основі поданих лісовими господарствами області матеріалів приймає об╜рунтоване рішення щодо обсягів можливої заготівлі лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів на території області, погоджує з територіальним органом центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища та з обласною радою і подає в орган виконавчої влади проект розпорядження голови облдержадміністрації про затвердження лімітів на спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів на території області на поточний рік.
б) Основні заходи, які будуть вжиті
В разі прийняття вказаного рішення, лісовою охороною області, державною екологічною інспекцією в Рівненській області буде контролюватись невиснажливе, раціональне спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів суб’єктами господарювання в межах встановлених лімітів при умові сплати нормативних зборів за їх використання.
в) Описи причинно-наслідкових зв’язків
Прийняття рішення обласної ради по погодженню лімітів дасть можливість затвердити їх розпорядженням голови облдержадміністрації, що посилює контроль за заготівлями, забезпечує раціональне використання наявних в області об’ємів лісових ресурсів, сприяє забезпеченню відтворення відновлювальних властивостей лісу у відповідності з вимогами Лісового кодексу України.
5. Обгрунтування можливості досягнення встановлених цілей.
а) Оцінка можливості впровадження та виконання вимог акта органами влади, фізичними та юридичними особами
Положення даного регуляторного акта розроблені у відповідності до вимог Лісового кодексу України та інших нормативних документів, де чітко визначені повноваження органів державної влади.
Виконання вимог акта фізичними та юридичними особами буде контролюватись територіальним органом центрального органу виконавчої влади з питань лісового господарства, податковими і природоохоронними органами та органами місцевого самоврядування.
б) Характеристика механізму повної або часткової компенсації можливої шкоди у разі настання очікуваних наслідків дії акта
Механізм повної або часткової компенсації можливої шкоди у разі дії акта визначається у відповідності із затвердженим в області Порядком і умовами виділення лімітів та організації справляння збору при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів та діючим чинним законодавством.
За заготівлю лісових ресурсів від побічних лісових користувань та другорядних лісових матеріалів суб’єктами господарювання без спеціального дозволу лісова охорона, податкові, природоохоронні та правоохоронні органи застосовують штрафні (фінансові) санкції до вказаних суб’єктів відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 5 грудня 1996 року №1464 „Про такси для обчислення розміру шкоди, заподіяної лісовому господарству” та від 29 липня 1999 року № 1378 „Про затвердження Правил відпуску деревини на пні в лісах України”.
г) Періодичність здійснення державного контролю та нагляду за додержанням вимог акта
Контроль за додержанням вимог акта при використанні побічних лісових ресурсів і заготівлі другорядних лісових матеріалів буде здійснюватися органами державної влади та місцевого самоврядування., у відповідності з Порядком, затвердженим в області рішенням сесії обласної ради від 23 березня 2007 року № 253 “Про порядок і умови виділення лімітів та організації справляння збору при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів”.
6. Очікувані результати.
а) Групи, на які документ має вплив, опис впливу
Документ має вплив на отримання лімітів суб’єктами підприємницької діяльності на спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань в лісах державної та комунальної власності а також за згодою власника в лісах приватної власності в межах встановлених лімітів, які є достатніми для задоволення їх потреб, та на постійних лісокористувачів, які здійснюють виділення лімітів суб’єктам підприємницької діяльності та забезпечують охорону, збереження, раціональне, невиснажливе використання лісових ресурсів і відтворення відновлювальних властивостей лісу.
б) Оцінка вимог і витрат в грошовій формі, сумування результатів
Впровадження проекту рішення дасть можливість забезпечити щорічні додаткові надходження коштів від сплати нормативних зборів до місцевих бюджетів області за рахунок раціонального використання лісових ресурсів місцевого значення, що в сумі становить біля 1 млн. грн.
Сфера впливу (інтереси громадян, суб’єктів господарювання та держави) |
Вигоди |
Витрати
|
Органи державної влади та місцевого самоврядування |
Органи державної влади та місцевого самоврядування щорічно отримають від впровадження даного регуляторного акта додатково 900-990 тис. грн. |
Витрат на прийняття даного регуляторного акту немає |
Суб’єкти господарювання |
Отримають законне право займатися підприємниць-кою діяльністю на лісових ділянках |
Плата суб’єктів господарювання за користування лісовими ресурсами 800-900 тис.грн. |
Населення (споживачі)
|
Збільшиться зайнятість населення та його доходи, покращиться охорона лісу. |
Негативний вплив відсутній. |
7. Термін дії документа
Термін дії розпорядження починається з моменту його прийняття і діє на протязі року. Його дія може бути припинена в разі внесення змін до діючих нормативних документів та у випадку прийняття відповідної постанови Кабінету Міністрів України з цього питання
8. Визначення показників результативності акта
а) розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів, пов’язаних з дією акта
За спеціальне використання лісових ресурсів суб’єктами підприємницької діяльності в межах виділених лімітів здійснюється сплата нормативних зборів до місцевих бюджетів в розмірі 100 відсотків.
б) кількість суб’єктів господарювання або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта
Суб’єктами правовідносин тимчасового користування лісами є:
- власники лісів або уповноважені ними особи;
- юридичні та фізичні особи – суб’єкти підприємницької діяльності.
в) розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта
Розмір нормативної плати, яку пропонується сплачувати суб’єктам підприємницької діяльності за спеціальне використання виділених лімітів становить не більше 3 – 4% від закупівельних цін на сировину, що є посильним для суб’єктів господарювання. Перерахування коштів проводиться в розмірі 100 % до місцевих бюджетів на вказані розрахункові рахунки.
г) рівень поінформованості суб’єктів господарювання або фізичних осіб з основних положень акта
Проект рішення та аналіз регуляторного впливу оприлюднені в газеті «Вісті Рівненщини» 22 грудня 2007 року.
9. Заходи по відстеженню результативності акта (збір статистичних даних, розрахунки, опитування / хто проводить, хто готує зведений звіт).
Територіальний орган центрального органу виконавчої влади з питань лісового господарства, податкові і природоохоронні органи та органи місцевого самоврядування здійснюють постійний контроль за виконанням рішення обласної ради та розпорядження голови облдержадміністрації і розглядають в установленому порядку виявлені порушення чинного законодавства.
Для відстеження результативності дії даного рішення обласної ради та розпорядження голови облдержадміністрації будуть використовуватись статистичні дані та зауваження і пропозиції від лісокористувачів. Зведена інформація щодо відстеження дії розпорядження облдержадміністрації буде щорічно подаватись Рівненським обласним управлінням лісового та мисливського господарства в обласну раду до 25 грудня.
Базове відстеження значень буде проведено в термін до 1 року з дня набрання чинності даного акту.
Повторне відстеження значень результативності буде проведено через 1-2 роки з дня набрання чинності даного акту.
Усі зауваження і пропозиції щодо проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу обласним управлінням лісового та мисливського господарства розглянуті та враховані.
Начальник Управління В. П. Грицайчук
Пояснювальна записка
до проекту рішення „Про погодження лімітів на спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів на 2008 рік ”
1. Обгрунтування небхідності прийняття рішення.
Спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів для потреб комерційної та виробничої діяльності проводиться на основі лімітів, затверджених органом виконавчої влади, та дозволів (лісових квитків), виданих постійними лісокористувачами, у відповідності з Порядком, затвердженим рішенням обласної ради від 23 березня 2007 року № 253 “Про порядок і умови виділення лімітів та організації справляння збору при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів ”.
У зв’язку з прийняттям в 2006 році нової редакції Лісового Кодексу України, всі нормативно-правові акти розробляються у відповідності з цим кодексом, в тому числі і процес погодження та затвердження лімітів на спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів
Відповідно до статей 45, 46 Лісового Кодексу України державні підприємства лісового господарства області на основі матеріалів лісовпорядкування та щорічного обліку лісових ресурсів обгрунтовують обсяги можливої заготівлі, з урахуванням потреб місцевого населення.
Відповідно до статей 29, 31, 72, 73 Лісового Кодексу України територіальний орган центрального органу виконавчої влади з питань лісового господарства, на основі поданих державними підприємствами лісового господарствами області матеріалів, приймає об╜рунтоване рішення щодо обсягів можливої заготівлі лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів на території області, погоджує з територіальним органом центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища та з обласною радою і подає в орган виконавчої влади проект розпорядження голови облдержадміністрації про затвердження лімітів на спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань та заготівлі другорядних лісових матеріалів на території області на поточний рік.
2. Мета і завдання прийняття рішення
Метою впровадження підготовленого проекту рішення є посилення контролю в галузі охорони, збереження, раціонального, невиснажливого використання лісових ресурсів та забезпечення відтворення відновлювальних властивостей лісу.
3. Загальна характеристика та основні положення проекту рішення.
За умови додержання вимог законодавства можуть здійснюватися такі види спеціального використання лісових ресурсів:
- побічні лісові користування - це заготівля дикорослих плодів, ягід, грибів, горіхів, лікарських рослин, лікарсько-технічної сировини, очерету, лісової підстилки та іншого;
- заготівля другорядних лісових матеріалів: живиці, пнів, лубу та кори,
деревної зелені, деревних соків та іншого.
Загальні ліміти на спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів на 2008 рік встановлені відповідно до обсягів, заявлених постійними лісокористувачами області – Рівненським обласним управлінням лісового та мисливського господарства, головним управлінням агропромислового розвитку та Костопільським військовим лісгоспом.
4. Стан нормативно-правової бази у цій сфері правового регулювання.
Ліміти на спеціальне використання лісових ресурсів при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів визначаються відповідно до пункту 1.22 статті 43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, статті 29 закону України “Про місцеві державні адміністрації”, статті 40 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища”, Лісового Кодексу України. Використання цих лімітів проводиться у відповідності з Порядком, затвердженим рішенням обласної ради від 23 березня 2007 року № 253 “Про порядок і умови виділення лімітів та організації справляння збору при здійсненні побічних лісових користувань і заготівлі другорядних лісових матеріалів ”.
Начальник управління В. П. Грицайчук