Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 20-04-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від 29 лютого 2008 року № 690
Про Програму розвитку газети обласної
ради «Вісті Рівненщини» на 2008 рік
З метою налагодження більш активного спілкування органів місцевого самоврядування з населенням області, повнішого висвітлення діяльності обласної ради, її керівних підрозділів, депутатських комісій та депутатів ради, вдосконалення комунікативного зв’язку, прозорості та відкритості у взаєминах між виборцями та депутатами, відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», за погодженням з постійними комісіями обласної ради, обласна рада
в и р і ш и л а:
1. Затвердити Програму розвитку газети обласної ради «Вісті Рівненщини» на 2008 рік (додається).
2. Облдержадміністрації при внесенні змін до обласного бюджету на 2008 рік передбачити кошти на реалізацію заходів Програми розвитку газети обласної ради «Вісті Рівненщини».
3. Головному редактору газети обласної ради «Вісті Рівненщини» забезпечити виконання Програми та проінформувати обласну раду про хід її виконання за підсумками 2008 року.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійні комісії обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків (Хомич О.В.), з питань місцевого самоврядування, розвитку територій та європейської інтеграції (Диновський Д.М.) та з правових питань, гласності, депутатської діяльності, етики та Регламенту (Вдовиченко В.В.).
Голова ради О. Ю. Данильчук
|
З а т в е р д ж е н о рішенням Рівненської обласної ради від 29.02.2008 № 690 |
Програма розвитку газети
«Вісті Рівненщини» на 2008 рік
- Мета Програми
Метою Програма є налагодження більш активного спілкування органів місцевого самоврядування з населенням області, повніше висвітлення діяльності обласної ради, її керівних підрозділів, депутатських комісій та депутатів ради, вдосконалення комунікативного зв’язку, прозорості та відкритості у взаєминах між виборцями та депутатами.
2. Стан медіа-ринку Рівненщини
Медіа-ринок Рівненщини давно має славу консервативного і такого, що розвивається за своїми власними законами. В області найбільше видань «на душу населення» та найменші тиражі провідних гравців у порівнянні з іншими областями. Має свою специфіку і рекламний ринок. Однак, на такому фоні, особливо за останні кілька років, намітились тенденції до того, що кілька потужних медіа-груп незабаром будуть контролювати переважну частину ринку. Скуповуються і закриваються конкуренти, все більше грошей вкладається у розширення та у популяризацію власних видань. Приватні власники не скупляться на привабливі пропозиції для талановитих журналістів, на солідні «призові» поштарям, які «роблять» передплату, та на призи для самих передплатників. Цікавішими та привабливішими стають і самі газети: як правило, повноколірні, з хорошою версткою, з різноманітними додатками тощо. Видавничі центри останнього покоління дають можливість навіть одній людині легко контролювати процес проходження матеріалу від журналіста до газетної полоси, насичувати його інфографікою та якісними фотоілюстраціями. З’являється все більше друкарень, які можуть запропонувати послуги на рівні, якщо не світових, то, принаймні, таких стандартів, за які не соромно перед читацькою аудиторією.
Зрозуміло, що конкурувати з такими виданнями складно, якщо самим, відповідно, не оновлювати свої виробничі потужності, не запрошувати хороших журналістів, не робити піар-ходів тощо.
3. Специфіка газети обласної ради
«Вісті Рівненщини» – є не просто рупором ради, який публікує рішення цього найвищого органу місцевого самоврядування. Місією газети є показувати людям чим живе рада, а депутатам, як сприймає виборець їхню діяльність. Тобто, це замкнене коло: народ-депутат-народ. Нерозривний зв’язок настанов виборця, власне вибору народу, персоналій виборчого процесу та роботи самої ради.
За минулий рік на сторінках газети вийшло понад 400 матеріалів, які розповідають про роботу обласної ради та інших органів місцевого самоврядування. Найчастіше використовуються такі журналістські жанри як звіти про сесії та засідання постійних комісій, репортажі з виїзних засідань як постійних, так і тимчасових комісій, інтерв’ю з керівниками обласної ради, районних рад, розповіді про депутатів різних фракцій. За цей період практично кожна депутатська фракція скористалася своїм правом на квоту у газеті і давала власноруч підготовлені матеріали. У практиці газети не було випадку, щоб депутату обласної ради було відмовлено у його виступу на сторінках «Вістей Рівненщини» чи його особистому коментарі тієї чи іншої події.
Чимало газетної площі відводиться для оприлюднення офіційних матеріалів: регуляторних актів, рішень та заяв обласної ради. «Вісті Рівненщини» активно співпрацює з апаратом обласної ради, газета стала центром життя ради, оскільки через неї проходить уся інформація, що стосується життя депутата.
Окрім того, на шпальтах видання активно висвітлюється життя та діяльність районних, сільських та селищних рад, їх проблеми, бачення та досягнення. Журналісти газети часто відвідують різноманітні куточки краю, публікують репортажі та розповіді про життя пересічних громадян області. Враховуючи те, що «Вісті Рівненщини» єдина обласна «державна» газета, до неї часто звертаються за інформаційною підтримкою і структурні підрозділи обласної державної адміністрації. Вже традиційними стали сторінки чи вкладки спільно з обласним управління земельних ресурсів, управлінням освіти, управління сільського господарства, обласним центром зайнятості населення тощо. Нерідко звертаються з проханням опублікувати те чи інше оголошення, що є вимогою закону, хоч коштів у бюджеті державних структур на це не передбачено.
Ще однією характерною рисою газети обласної ради є – державницька позиція. Позиція газети – це позиція ради з основних питань законотворчого процесу на місцевому рівні.
Але, очевидно, що з таким наповненням і дотримуючись такої редакційної політики «Вісті Рівненщини» не може на рівних конкурувати з іншими виданнями. Газети переповненні криміналом, неперевіреними чутками, еротикою тощо продаються краще, аніж те, що пропонує газета обласної ради. І це не тільки у нас, на Рівненщині. Це – світова практика. Тому такі видання як «Вісті Рівненщини», як правило, дотаційні.
Газета поки не може конкурувати з іншими виданнями і з суто технічних причин. Через хронічний брак коштів запущене редакційне господарство: видавничий комплекс 1996 року випуску, приміщення давно не ремонтовані, меблі ще з кабінетів компартії, потребує перенавчання і редакційний колектив. Тільки у минулому році вдалося частково поліпшити матеріально-технічну частину, провести та зробити Інтернет-мережу. Подальше переоснащення редакційної бази та перенавчання колективу – назріла потреба часу.
Редакція змушена також іти в ногу з часом і при проведенні передплатних кампаній. Часи, коли передплата робилась адмінтиском канули в лету. Зараз ми на рівних умовах з іншими виданнями при нерівних можливостях.
4. Пріоритетні напрямки діяльності на 2008 рік
Для налагодження більш активного висвітлення діяльності органів місцевого самоврядування та повнішого висвітлення обласної ради визначити такі пріоритетні напрямки діяльності газети:
- Детальніше висвітлювати співпрацю обласної ради та органів виконавчої влади (районних, селищних та сільських).
- Повніше висвітлювати діяльність постійних комісій обласної ради (пленарних та виїзних) згідно планів роботи комісій на 2008 рік.
- Надати більшу можливість для оприлюднення матеріалів, заяв, коментарів тощо депутатських фракцій облради (за погодженням з керівниками фракцій).
- Поглибити взаємодію з депутатами обласної ради для подання їх коментарів, звітів, думок тощо.
- Висвітлення діяльності органів місцевого самоврядування та представницьких органів усіх рівнів.
- Налагодити тісніший взаємозв’язок між радою та виборцями.
- Стати ініціатором форумів, круглих столів, прямих ліній, на яких виборці мали б змогу напряму спілкуватися з керівниками ради чи депутатами.
5. Перелік основних заходів
Для забезпечення пріоритетних напрямків діяльності газети на 2008 рік здійснити ряд необхідних заходів.
- Провести технічне переоснащення редакції, косметичний ремонт приміщень та часткову заміну меблів. Термін: 20 січня – 15 лютого, ремонт у два етапи: 20 січня – 20 лютого та 2 липня – 25 липня.
- Розробка нового концепт-макету газети, редизайн. (січень).
- Збільшення обсягу видання, вихід двічі на тиждень та перехід на повноколірний друк. ( З 1 лютого - збільшення обсягу та перехід на повний колір, з 1 березня – вихід двічі на тиждень)
- Утворення мережі власкорів. Конкурсний відбір, проведення співбесід та навчання. (січень-березень). Загалом три власкори, які мають охопити території: Костопіль-Березне-Сарни-Дубровицю; Гощу-Корець-Острог-Здолбунів та Дубно-Млинів-Демидівку-Радивилів.
- Запровадити щомісячну спеціалізовану вкладку в газеті «Вісті Рівненщини» «Депутатські Вісті» (спільно з прес-службою ради). (З 1 березня 2008 р.)
- Розробити та ввести в дію сайт газети, де передбачити читацький форум. (Квітень – травень).
- Для популяризації видання серед депутатів рад різного рівня започаткувати турнір з міні-футболу на призи газети під назвою «Кубок Рад». (травень-червень). Спільно з комісією у справах молоді та спорту, відділом спорту ОДА.
- Активно провести та забезпечити фонд підтримки піврічних передплатних кампаній 2008 року. (травень-червень та жовтень-грудень).
6. Фінансове забезпечення
Для виконання програмних заходів передбачається співфінансування обласною радою та редакцією газети, а також (благодійні акції) за рахунок спонсорів. Механізм фінансування Програми радою -- шляхом поповнення Статутного фонду редакції та збільшення видатків на висвітлення діяльності. Попередня згода трудового колективу редакції є.
№ п\п |
Назва заходу |
Терміни виконання |
Обсяги фінансування (у тис. грн.) |
||||
Загаль-ний обсяг |
З них |
Інші джерела |
|||||
Статут-ний фонд |
на висвіт-лення д-сті |
власні кошти |
|||||
1 |
- технічне переоснащення, |
Січень - лютий |
70.0 |
70.0 |
-- |
-- |
- |
- косметичний ремонт |
січень-лютий, липень |
3.5 |
-- |
3.0 |
0.5 |
- |
|
- меблі |
-- |
30.0 |
30.0 |
-- |
-- |
- |
|
2 |
Редизайн |
січень |
1.0 |
- |
-- |
1.0 |
- |
3 |
Збільшення обсягу видання |
із 1 лютого: лютий
березень-грудень
|
11.0
143.2
|
|
10.0
118.2 |
1.0
25 |
- |
4 |
Видатки на власкорів |
|
|
|
|
|
|
|
- навчання |
Січень-березень |
3.0 |
- |
-- |
3.0 |
- |
|
- утримання |
Березень-грудень |
40.0 |
-- |
10.0 |
30.0 |
- |
5 |
Спеціалізована вкладка |
З березня |
60.0 |
-- |
40.0 |
20.0 |
- |
6 |
Сайт газети |
|
|
|
|
|
|
|
- розробка |
Квітень-травень |
1.2 |
-- |
1.2 |
- |
- |
|
- утримання |
Травень-грудень |
3.2 |
- |
-- |
3.2 |
- |
7 |
Футбольний турнір |
Травень-червень |
- |
- |
|
- |
кошти спонсорів |
8 |
Передплатні кампанії |
Травень-червень та жовтень-грудень |
19.0 |
- |
-- |
12.0 |
7.0 |
|
Загалом |
|
385.1 |
100.0 |
182.4 |
95.7 |
7.0 |
7. Очікувані результати
Реалізація даної Програми дасть змогу обласній раді бути співзасновником дієвого та популярного засобу масової інформації, а значить активно впливати на суспільні процеси в області.
Поліпшиться інформування населення краю про діяльність органів місцевого самоврядування. Депутатські фракції отримають більші площі для матеріалів, що публікуються за депутатськими квотами.
Налагодиться дієвий зв'язок між депутатами та виборцями, буде більше можливостей раді донести виборцям свою позицію з того чи іншого питання. У тому числі і в Інтернет-просторі.
Створення мережі власкорів дасть змогу редакції бути ближче до читача, його потреб та вимог, а значить оперативніше реагувати на його запити. Значно поліпшиться висвітлення проблем місцевого самоврядування та виконавчих органів.