Рішення обласної ради 5 скликання
Оприлюднено 20-04-2020У К Р А Ї Н А
РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
(П’яте скликання)
Р І Ш Е Н Н Я
від «16» січня 2008 року №617
Про затвердження Порядку продажу
прав вимоги простроченої понад три
роки заборгованості перед обласним
бюджетом за кредитами, бюджетними
позичками та фінансовою допомогою,
наданою на поворотній основі
Відповідно до статті 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", за погодженням з постійними комісіями обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків, з питань розвитку підприємництва та залучення інвестицій обласна рада
в и р і ш и л а :
1. Затвердити Порядок продажу прав вимоги погашення простроченої понад три роки заборгованості перед обласним бюджетом за кредитами, бюджетними позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі (додається).
2. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію обласної ради з питань бюджету, фінансів та податків (Хомич О.В.).
Голова ради О.Данильчук
ЗАТВЕРДЖЕНО Рішення Рівненської обласної ради 16.01.2008 № 617 |
ПОРЯДОК
продажу прав вимоги погашення простроченої понад три роки заборгованості перед обласним бюджетом за кредитами, бюджетними позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі.
1. Цей Порядок визначає механізм продажу прав вимоги погашення простроченої понад три роки заборгованості перед обласним бюджетом за кредитами, бюджетними позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі (далі - заборгованість).
2. Продаж прав вимоги погашення заборгованості, в тому числі оформленої простими векселями на ім'я головного фінансового управління Рівненської облдержадміністрації (далі - права вимоги), здійснюється на відкритих аукціонах (далі - аукціон).
3. Для оформлення заборгованості (або її частини) векселями фінансові органи на підставі даних обліку заборгованості звертається до боржника з відповідною письмовою пропозицією із зазначенням суми заборгованості, яку пропонується оформити векселями, номінальної суми векселів якій надано кредит, бюджетну позичку та фінансову допомогу на поворотній основі, та їх кількості.
4. Боржник на підставі отриманої пропозиції може оформити заборгованість (або її частину) векселями.
Вексель видається відповідно до законодавства з урахуванням таких особливостей:
- у безумовному зобов'язанні сплатити визначену боржником - векселедавцем суму зазначається словами сума векселя на яку надано кредит, бюджетну позичку та фінансову допомогу на поворотній основі;
- строк платежу не зазначається, у зв'язку з чим вексель підлягає оплаті за пред'явленням.
Боржник надає головному фінансовому управлінню облдержадміністрації вексель за актом прийняття-передачі разом з інформацією про себе і фінансовою звітністю за останній звітний період. Головне фінансове управління облдержадміністрації в оперативному обліку заборгованості відображає заборгованість боржників-векселедавців як заборгованість за векселями, якими вона оформлена, та надсилає відповідне письмове повідомлення управлінню Державного казначейства України в Рівненській області.
На підставі зазначеного повідомлення управління Державного казначейство України в Рівненській області відображає в обліку виконання обласного бюджету заборгованість боржників-векселедавців як заборгованість за векселями, якими вона оформлена.
5. Головне фінансове управління облдержадміністрації визначає організатора аукціону на конкурсних засадах, затверджує порядок та умови проведення конкурсу і склад конкурсної комісії.
6. Організатором аукціону може бути визначена юридична особа, стосовно якої не порушено справи про банкрутство, за:
- ліцензії на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів - діяльності по організації торгівлі на ринку цінних паперів;
- досвіду надання послуг з проведення аналогічних аукціонів;
2) відсутності заборгованості із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).
7. Головне фінансове управління облдержадміністрації укладає з організатором аукціону договір, який регулює відносини між ними щодо організації продажу прав вимоги на аукціоні.
8. Аукціон проводиться згідно з регламентом торгів, який затверджується організатором аукціону з урахуванням вимог цього Порядку та погоджується з головним фінансовим управлінням облдержадміністрації.
9. Продавцем прав вимоги є головне фінансове управління облдержадміністрації в особі свого представника, який подав письмове підтвердження його повноважень організатору аукціону (далі - продавець).
10. Графік проведення торгів з продажу прав вимоги визначається продавцем за погодженням з організатором аукціону. Черговість виставлення організатором аукціону на торги прав вимоги визначається продавцем.
11. Продавець за десять робочих днів до проведення аукціону подає організаторові аукціону заявку на продаж прав вимоги, в якій зазначається:
2) номінальна вартість прав вимоги, що виставляються для продажу на аукціоні;
3) початкова ціна продажу прав вимоги (у відсотках номінальної вартості прав вимоги);
4) розмір гарантійного внеску у гривнях (за офіційним курсом Національного банку, встановленим на день його сплати) із розрахунку п'ять відсотків початкової ціни продажу прав вимоги.
У заявці може зазначатися додаткова інформація щодо прав вимоги.
12. У разі коли заборгованість оформлена векселями, продавець подає організаторові аукціону інформаційне повідомлення про боржника із зазначенням:
3) звітного періоду, за який подається інформація;
5) балансової вартості основних фондів;
6) ступеня зносу (знецінення) основних фондів (у відсотках їх вартості);
7) основних видів продукції (послуг), що виробляються (надаються) відповідно до установчих документів;
8) обсягу продукції (послуг), виробленої (наданої) за останній звітний період;
9) суми дебіторської та кредиторської заборгованості;
10) суми балансового прибутку за останній звітний період;
11) кількості працівників.
13. На підставі заявки продавця на продаж прав вимоги організатор аукціону формує аукціонний бюлетень, який розміщується на веб-сайті організатора аукціону та публікується в його офіційному друкованому виданні або в газеті "Урядовий кур'єр" не пізніше ніж за тиждень до проведення аукціону. Кожна позиція заявки на продаж прав вимоги є позицією аукціонного бюлетеня. Після опублікування аукціонного бюлетеня до зазначеної заявки не можуть вноситися зміни і вона не може бути відкликана.
14. Для участі у торгах юридичні особи подають організаторові аукціону не пізніше 16 години робочого дня, що передує дню проведення торгів, заявку на купівлю прав вимоги із зазначенням відповідних позицій аукціонного бюлетеня та сплачують гарантійні внески, що не повертаються у разі відмови учасника аукціону, який у ході торгів запропонував найвищу ціну, від підписання договору купівлі-продажу. Гарантійні внески повинні надійти на рахунок організатора аукціону не пізніше 17 години робочого дня, що передує дню проведення торгів. Юридична особа, гарантійні внески від якої не надійшли в установлений строк, не допускається до участі в аукціоні.
15. Після закінчення строку приймання заявок на купівлю прав вимоги організатор аукціону складає їх перелік, який завіряється підписом уповноваженої особи організатора аукціону, та подає продавцю не пізніше 9 години дня проведення торгів. Юридичні особи, заявки яких включені до переліку (їх уповноважені особи), реєструються організатором аукціону як учасники аукціону.
16. Торги проводяться окремо за кожною позицією аукціонного бюлетеня.
17. Учасники аукціону мають право брати участь у торгах лише за тими позиціями бюлетеня, за якими вони подали заявки на купівлю прав вимоги та сплатили гарантійний внесок.
18. Початкова ціна продажу прав вимоги на торгах встановлюється в розмірі 100 відсотків їх номінальної вартості.
19. Торги проводяться на зниження ціни з кроком зміни ціни продажу, який дорівнює 1 відсотку початкової ціни продажу прав вимоги. Зазначений крок зміни ціни застосовується також під час проведення торгів на підвищення ціни, якщо кілька учасників аукціону запропонували однакову ціну. Покупцем визначається учасник аукціону, який у ході торгів запропонував найвищу ціну.
20. Продавець видає розпорядження, в якому зазначається граничне зниження ціни продажу прав вимоги, та подає його ведучому аукціону. Максимальне можливе зниження початкової ціни продажу прав вимоги становить 50 відсотків їх номінальної вартості. В разі відсутності заявок на придбання прав вимоги третій аукціон може починатися з вартості права вимоги 1 (одна ) гривня.
21. Проведення аукціону може бути припинено продавцем, а права вимоги знято з продажу в разі порушення організатором аукціону регламенту торгів. У такому разі аукціон визнається недійсним і його учасникам повертаються гарантійні внески.
22. Про порушення організатором аукціону регламенту торгів продавцем складається акт у двох примірниках, один з яких видається організатору, а другий зберігається у продавця.
23. За результатами аукціону в день його проведення:
1) організатор аукціону та продавець складають у двох примірниках (по одному для кожної сторони) і підписують протокол аукціону із зазначенням проданих прав вимоги, покупців, ціни продажу та номінальної вартості таких прав вимоги;
2) організатор аукціону складає договори купівлі-продажу прав вимоги в трьох примірниках, підписує їх та передає для підписання покупцям. У договорі зазначається, що він набирає чинності після реєстрації організатором аукціону відповідно до пункту 26 цього Порядку, а також що порушення покупцем строків оплати придбаних прав вимоги, передбачених пунктом 27 цього Порядку, є підставою для розірвання договору. У разі коли права вимоги придбані особою, що діяла за дорученням третьої особи, в договорі купівлі-продажу зазначаються реквізити відповідного доручення;
3) покупці підписують договори купівлі-продажу та подають їх організаторові аукціону. У разі коли покупцем провадиться діяльність за дорученням третьої особи, він подає організаторові аукціону два примірники завірених копій відповідних доручень (по одному для організатора аукціону та продавця).
24. Організатор аукціону передає підписані ним та покупцями договори купівлі-продажу для підписання продавцю.
25. Продавець підписує не пізніше наступного робочого дня після проведення аукціону договори купівлі-продажу та передає їх організаторові аукціону для реєстрації.
26. Організатор аукціону реєструє договори купівлі-продажу в день їх надходження і не пізніше наступного робочого дня передає їх покупцям та продавцю.
27. На підставі укладених договорів купівлі-продажу покупці протягом двох робочих днів після їх реєстрації вносять у повному обсязі на рахунок організатора аукціону кошти за придбані права вимоги (з відрахуванням сплаченої суми гарантійних внесків) та комісійну винагороду організаторові аукціону у розмірі 1 відсотка вартості придбання прав вимоги. При цьому джерелом виплати комісійної винагороди не можуть бути кошти, сплачені покупцем за права вимоги.
28. Учасникам аукціону, яких не визнано покупцями, сума сплачених гарантійних внесків повертається організатором аукціону протягом двох робочих днів після його проведення.
30. Учасник аукціону, який у ході торгів запропонував найвищу ціну, але відмовився від підписання договору купівлі-продажу, або покупець, який порушив строки внесення оплати за придбані права вимоги, передбачені пунктом 27 цього Порядку, позбавляються у подальшому права участі в торгах. При цьому результати торгів за відповідними позиціями аукціонного бюлетеня анулюються, про що складається акт, який підписується продавцем та організатором аукціону. Такі права вимоги вважаються непроданими і можуть бути виставлені для продажу на наступних аукціонах.
31. Сума сплаченого гарантійного внеску перераховується до дохідної частини загального фонду обласного бюджету за кодом бюджетної класифікації ____________ "____________" (з відрахуванням суми комісійної винагороди організатора аукціону):
- учасника аукціону, який у ході торгів запропонував найвищу ціну, але відмовився від підписання договору купівлі-продажу - протягом двох робочих днів після проведення аукціону;
- покупця, який порушив строки внесення оплати за придбані права вимоги, передбачені пунктом 27 цього Порядку, - не пізніше наступного робочого дня після розірвання договору.
32. Після надходження в повному обсязі коштів від покупця організатор аукціону не пізніше наступного робочого дня перераховує їх на рахунок, відкритий управлінням Державного казначейства України в Рівненській області для зарахування до обласного бюджету коштів, що надходять від продажу прав вимоги.
33. Про перерахування коштів за кожним договором купівлі-продажу вноситься запис до зведеного реєстру виконаних договорів, який завіряється підписом головного бухгалтера і печаткою організатора аукціону. Такий реєстр подається продавцю не пізніше ніж на четвертий робочий день після реєстрації договорів купівлі-продажу.
34. Після надходження від головного фінансового управління облдержадміністрації письмового повідомлення про результати продажу прав вимоги управління Державного казначейства України відображає в бухгалтерському обліку та звітності про виконання обласного бюджету:
1) зменшення суми прав вимоги на фактичну суму надходжень до державного бюджету від їх продажу та на суму зниження ціни їх продажу;
2) надходження коштів від продажу прав вимоги як повернення кредитів, бюджетних позичок та фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, за розділом "Кредитування" за відповідними кодами програмної класифікації видатків та кредитування обласного бюджету.
35. Управління Державного казначейства України в Рівненській області подає головному фінансовому управлінню облдержадміністрації інформацію про надходження коштів за договорами купівлі-продажу прав вимоги.
36. У разі продажу прав вимоги за заборгованістю, оформленою векселями, головного фінансового управління облдержадміністрації:
- протягом двох робочих днів після отримання від Державного казначейства зазначеної в пункті 35 цього Порядку інформації забезпечує передачу безпосереднім покупцям векселів, якими оформлена заборгованість боржника-векселедавця, права вимоги за якою продані, за актом прийняття-передачі із здійсненням на таких векселях бланкового індосаменту на користь безпосередніх покупців із застереженням "без права регресу до мене";
- звертається до боржників з пропозицією про подальше оформлення векселів у межах сум заборгованості.
37. У разі коли права вимоги за заборгованістю, оформленою векселями, не продані протягом шести місяців від дати оформлення векселів, головне фінансове управління облдержадміністрації забезпечує в місячний строк, але не пізніше дня закінчення строку дії протягом бюджетного періоду його повноважень на здійснення продажу прав вимоги, передачу векселів управлінню Державного казначейства України в Рівненській області, яке протягом десяти днів передає їх в ДПА в Рівненській області з використанням фельд'єгерського зв'язку для пред'явлення їх від імені головного фінансового управління облдержадміністрації у тижневий строк після надходження векселя в установленому законодавством порядку боржнику-векселедавцю для оплати або у разі потреби для вчинення протесту.
____________
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до рішення „Про затвердження Порядку продажу прав вимоги
простроченої понад три роки заборгованості перед обласним бюджетом за кредитами, бюджетними позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі.
У 1996-1999 роках для заготівлі зерна в регіональні ресурси з обласного бюджету, на підставі укладених з головним фінансовим управлінням облдержадміністрації угод, надавались позички Рівненському обласному дочірньому підприємству державної акціонерної компанії „Хліб України”.
У подальшому, згідно укладених договорів, Рівненське обласне дочірнє підприємство Державної акціонерної компанії „Хліб України” за рахунок бюджетних позичок поставляло матеріально-технічні ресурси безпосередньо сільськогосподарським підприємствам області.
Кошти надавались на умовах їх повернення після реалізації зерна або продуктів його переробки, але не пізніше одного року.
У зв’язку з неповерненням сільськогосподарськими виробниками зерна в регіональні ресурси, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації вказані договори пролонгувались у 1997, 1998, 1999, 2000 роках.
Всього за 1996-1999 роки з обласного бюджету надано 25,8 млн.грн. бюджетних позичок.
10 січня 2002 року обласна рада на сесії прийняла рішення №324 про списання даної суми бюджетної позички колишнім КСП.
27 лютого 2002 року дане рішення обласної сесії прокуратурою області було опротестовано, оскільки воно прийняте у порушення ст.50 Закону України „Про державний бюджет України на 2002 рік”, згідно якої в 2002 році заборонялось проводити реструктуризацію або списання заборгованості суб’єктів господарювання за бюджетними позичками.
Рішенням обласної ради від 23 липня 2002 року протест прокурора області був задоволений і указане рішення скасовано.
Разом з тим, у серпня 2003 року ДПІ у м.Рівне в інтересах обласного бюджету подано позов до Господарського суду Рівненської області про стягнення з Рівненського обласного дочірнього підприємства ДАК „Хліб України” 18 854 500 грн., який розглянутий та задоволений.
Постановою державного виконавця державної виконавчої служби у м.Рівне від 13.12.04 відкрито виконавче провадження по примусовому виконанню наказу господарського суду Рівненської області від 11.11.04 за №12/227 про стягнення з Рівненського обласного дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії „Хліб України” 18 854 500 грн., боржнику було надано термін для добровільного виконання до 20.12.04. У добровільному порядку виконавчий документ не виконано, а тому державним виконавцем винесено постанову від 28.12.04 про стягнення з боржника виконавчого збору та приєднано до зведеного виконавчого провадження на загальну суму 21 787 437,01 грн.
На виконання зведеного виконавчого провадження, державним виконавцем накладено арешт на рахунки боржника в РФ КБ „Правекс-Банк” – 04.10.02, РОУ ВАТ „Державний ощадний банк України” – 25.10.02, РФ АКБ „МТ-Банк” (на даний час РФ АКБ „Індустріалбанк”) – 17.12.02, РФ КБ „Приватбанк” – 25.10.02, філії РЦВ „Промінвестбанку” – 12.08.02, РФ АКБ”Укрінбанк” – 17.12.02 року.
У зв’язку з тим, що кошти на рахунках боржника були відсутні, постановою державного виконавця від 11.05.04 накладено арешт на все майно Рівненського обласного дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії ”Хліб України” та направлено для виконання в БТІ м.Рівне, БТІ Рівненської області, МРЕВ ДАІ м.Рівне, перший Рівненський державній нотаріальній конторі.
За результатами перевірки майнового стану боржника встановлено, що майно, на яке можна звернути стягнення, відсутнє, про що державним виконавцем складені відповідні акти.
Ухвалою Господарського суду Рівненської області від 03.01.06 порушено справу про банкрутство Рівненського обласного дочірнього підприємства ДАК „Хліб України”, на підставі чого постановою державного виконавця від 30.01.06 зупинено виконавче провадження по виконанню наказу на підставі п.8 ст.34 Закону України „Про виконавче провадження”.
Ухвалою господарського суду Рівненської області від 31.08.06 провадження у справі про банкрутство Рівненського обласного дочірнього підприємства ДАК „Хліб України” припинено у зв’язку з відкликанням ініціюючим кредитором – ВАТ „Рівнеоблагросервіс” заяви про порушення справи, а тому постановою державного виконавця від 15.09.06 виконавче провадження поновлено.
Відповідно до інформації ДПІ у м.Рівне, боржником нові рахунки у банках не відкривалися.
Всього Рівненським міським відділом державної виконавчої служби, на виконання указаного рішення суду, стягнуто з ОДП ДАК „Хліб України” на користь обласного бюджету коштів у сумі 293 551 грн.
Постановою Державної виконавчої служби у м.Рівне від 29.12.06 виконавчий документ, а саме: наказ господарського суду Рівненської області №12/227 від 11.11.04 про стягнення з Рівненського ОДП ДАК „Хліб України” 18 854 500 грн., повернутий ДПІ у м.Рівне на підставі п.2 ст.40 Закону України „Про виконавче провадження”.
Разом з тим, Державною виконавчою службою у м.Рівне надіслано лист ДПІ у м.Рівне, у якому рекомендовано звернутися про стягнення даних коштів до Департаменту державної виконавчої служби, оскільки, відповідно до ст.20-1 Закону України „Про виконавче провадження”, на відділ примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби покладається виконання рішень, за якими підлягає сума боргу від десяти та більше мільйонів гривень або еквівалентна сума в іноземній валюті.
17.08.2007 р. ДПІ у м.Рівне направляє на відділ примусового виконання рішень Департаменту ДВС Міністерства юстиції України виконавчий лист про стягнення бюджетної позички в сумі 18 854 500,00грн.
Відповідно до ст.24 Закону України №489,V „Про Державний бюджет України на 2007 рік” Мінфіну України надано право здійснювати в 2007 році на відкритих аукціонах продаж права вимоги погашення простроченої більше ніж три роки заборгованості перед державною за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі, у тому числі оформленої простими векселями на ім’я Мінфіну України, при цьому дозволено зниження початкової ціни продажу цих векселів до 50% їх номінальної суми. Однак, Законом України „Про Державний бюджет України на 2007 рік” непередбачено здійснення на відкритих аукціонах продаж права вимоги погашення простроченої більше ніж три роки заборгованості по бюджетній позичці отриманій з обласного бюджету (головне фінансове управління Рівненської обласної державної адміністрації) на підставі розпоряджень голови Рівненської обласної державної адміністрації.
Враховуючи вищевикладене, пропонується затвердити порядок здійснення на відкритих аукціонах продаж права вимоги погашення простроченої більше ніж три роки заборгованості по бюджетній позичці отриманій з обласного бюджету.
Голова постійної комісії обласної ради
з питань бюджету, фінансів та податків О.Хомич